Overal behalve de relevante gebieden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen dus regen, ijzel en later weer sneeuw
[ x ]
toch maar een dagje thuis werkenquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Draait er hier in het zuidwesten dus helemaal omheenquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Gelukkig gaat het niet vriezen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:59 schreef LTVDK het volgende:
Liep net over het fietspad langs de provinciale weg, was wel gestrooid en alles, maar vanuit de berm stroomde het smeltwater naar beneden en vroor op sommige plekken al aan. Als het vanavond weer gaat vriezer wordt dat dus een grote ijsplaat
Aan de grond kan het lokaal best vriezen ook al staat dat niet in de berichten.quote:
Het vriest met 2 graden terwijl de zon schijnt nu ook al aan. Aan de grond is het nog wat kouderquote:
Verstandigquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:59 schreef Donna het volgende:
Bericht van 2 scholengemeenschappen hier in Friesland;
De basisscholen zijn morgen gesloten.
Als ik nu naar grond temperatuurkaart kijk zit het redelijk rond vriespunt op veel plekken :quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Aan de grond kan het lokaal best vriezen ook al staat dat niet in de berichten.
quote:Bij wegen met continue verkeer zit het meestal wel snor met de gladheid: het zout wordt erin gereden door alle auto’s. „Wegen waar minder gereden wordt, zijn gladder. En rode fietspaden zijn zo’n vijf graden kouder dan zwarte wegen. Dat komt omdat zwart warmte vasthoudt. Kijk daar, je ziet dat de rode stroken meer glimmen, die zijn een stuk gladder.”
Ik kan me dat uit mijn jeugd amper herinneren. In 1979 was de school dicht en wel een paar keer ijsvrij gehad.quote:
Tegenwoordig hebben die kinderen wel pech als de school dicht gaat met die online lessenquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:19 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik kan me dat uit mijn jeugd amper herinneren. In 1979 was de school dicht en wel een paar keer ijsvrij gehad.
Tegenwoordig gaat het sneller dicht.
Verstandig idd. Veel ouders zullen het ook wel lastig vinden, want ze moeten dan zelf ook vrij nemen of iets regelen.
Als ik er klaar voor ben? Dan wordt het wel een hele lange zit om te wachten voor de eerste neerslag eraan komtquote:
en alle schade dan zeker weer opgeven als veroorzaakt door de gaswinning.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:35 schreef Frutsel het volgende:
Kan in Groningen dit weekend zo maar -15 worden als daar een mooi sneeuwlaagje gevormd wordt
Mijn buurman (alleenstaande man, gaat normaal elke woensdag naar de winkel) kwam net ook thuis met heel veel tassen boodschappen. Hij heeft autisme en was helemaal van z'n apropos, want ja, hij kon gisteren niet gaan.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als ik er klaar voor ben? Dan wordt het wel een hele lange zit om te wachten voor de eerste neerslag eraan komt![]()
Trouwens wat is iedereen hier aan het hamsteren, nergens geen brood meer te vinden en damn wat is het druk bij de winkels![]()
Normaal 1 tot 2 kassa's open, met feestdagen 3 kassa's maar nu waren alle 5 kassa's open![]()
Als of code oranje de wereld laat vergaan...zucht...
Inderdaad, ze zijn daartoe haast in staat!quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en alle schade dan zeker weer opgeven als veroorzaakt door de gaswinning.
Er was hier iig niks online. Maandag niet, gisteren niet en morgen ook niet. Gewoon lekker vrij.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben die kinderen wel pech als de school dicht gaat met die online lessen
Zeehond terugbrengenquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Hmm, morgenochtend om 5.15 mag ik van Pieterburen naar Groningen, we zullen zien.
Mag of moet?quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Hmm, morgenochtend om 5.15 mag ik van Pieterburen naar Groningen, we zullen zien.
De nasleep van Corona...quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben die kinderen wel pech als de school dicht gaat met die online lessen
Eerder een chronisch tekort aan leerkrachten en absurd hoog ziekteverzuim. Hoop leerkrachten in De Randstad wonen ook verder weg. Niet heel praktisch met 10 centimer snil.quote:
Als de wind wat scherper draait krijgt zuid Limburg misschien ook nog wel een tik.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is nuttig info hier zie je waar het gebied ongeveer komt te liggen:
[ afbeelding ]
Ja nu je het zegt .quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:19 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Als de wind wat scherper draait krijgt zuid Limburg misschien ook nog wel een tik.
Is dat niet gewoon berggebied daaronder?quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:19 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Als de wind wat scherper draait krijgt zuid Limburg misschien ook nog wel een tik.
Niet alleen in de randstad.. Hier int durpie ook gewoon.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerder een chronisch tekort aan leerkrachten en absurd hoog ziekteverzuim. Hoop leerkrachten in De Randstad wonen ook verder weg. Niet heel praktisch met 10 centimer snil.
Ik bedoel meer dat met corona het online lesgeven/vergaderen een enorme sprong heeft genomen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerder een chronisch tekort aan leerkrachten en absurd hoog ziekteverzuim. Hoop leerkrachten in De Randstad wonen ook verder weg. Niet heel praktisch met 10 centimer snil.
Geen zorg, want gaat vast gebeuren ook!quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Ben er wel weer klaar mee, laat het maar dooien en "saai" winterweer worden.
Tis al aardig aan de gang hier in Utrecht amper nog snil. Laatste beetjes smelten as we speak van de de daken af bij een graad of 3.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Ben er wel weer klaar mee, laat het maar dooien en "saai" winterweer worden.
Omgeving Vaals welquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:29 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon berggebied daaronder?
Woont toch niemand.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:32 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Groningen en Friesland krijgen morgen serieus een bak ellende
quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en alle schade dan zeker weer opgeven als veroorzaakt door de gaswinning.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:54 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Inderdaad, ze zijn daartoe haast in staat!
quote:
quote:
Ik heb alvast voer voor een week ingeslagen, komt wel goed.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:44 schreef 12Beaufort het volgende:
Harmonie laat al -10 zien voor begin zondagnacht.
[ afbeelding ]
Dit dusquote:Op donderdag 8 januari 2026 15:46 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Lekker rustig vergeleken met die randstad ellende
Ik wil jou hier niet hebben mocht er eens een 11stedentocht komen. Zal jou naam alvast doorgevenquote:
Nice, ik woon blijkbaar ook nog eens ongeveer in het koudste deelquote:Op donderdag 8 januari 2026 15:44 schreef 12Beaufort het volgende:
Harmonie laat al -10 zien voor begin zondagnacht.
[ afbeelding ]
Bij Drogeham in de buurt?quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nice, ik woon blijkbaar ook nog eens ongeveer in het koudste deel
Ja, het smelt hier ook als sneeuw voor de eh.. Als sneeuw. Op gras en dak ligt nog wel aardig wat en heb begrepen dat ze het vannacht weer komen aanvullen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:17 schreef monkyyy het volgende:
Met 1-3 graden dooi vandaag gaat de sneeuw toch best snel weg.
quote:De Gemeente Breda sluit in ieder geval tot maandagochtend 12 januari 2026 alle gemeentelijke binnensportaccommodaties vanwege de grote hoeveelheid ijs en sneeuw op de daken. De constructies van de sportlocaties vodloen aan alle eisen en zijn onder normale omstandigheden veilig te gebruiken. Door de uitzonderlijke weersomstandigheden en de grote hoeveelheid sneeuw en ijs op de daken worden de daken meer dan gebruikelijk belast.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet extreem ver vanaf idd
Als er ooit nog eens een "1979" winter komt weet ik niet of we nog wel sporthallen en distributiecentra overhouden.quote:
Dat laatste is dan weer niet zo'n rampquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er ooit nog eens een 1979 winter komt weet ik niet of we nog wel sporthallen en distributiecentra overhouden.
Arme bol en amazon.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er ooit nog eens een 1979 winter komt weet ik niet of we nog wel sporthallen en distributiecentra overhouden.
Heb je wel lege supermarkten of doorweekt toiletpapierquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat laatste is dan weer niet zo'n rampAidsdingen
Het stikt heir in Brabant van die lelijke dingen, die zijn echt niet allemaal voor supermarktenquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je wel lege supermarkten
Daarvoor moet je een noodpakket hebbenquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je wel lege supermarkten
We doen er alles aan om geen ELF laten doorgaan.quote:
Megastallen en distributiecentra.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het stikt heir in Brabant van die lelijke dingen, die zijn echt niet allemaal voor supermarkten
Kast vol met sûkerbôle en Fryske dúmkes, mij kan niets gebeuren.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarvoor moet je een noodpakket hebben![]()
Ook al heb ik alleen een zaklamp en vreten in de vriezer, cbnhocola.
Asjeblieft niet zeg.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
We doen er alles aan om geen ELF laten doorgaan.
Dat verband zie ik wel idd.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:32 schreef fietsie het volgende:
Mwoah ik werk in een ziekenhuis; onze voorraad ligt in zo'n distributiecentrum. Toch wel fijn als een omdoos verbandjes heel en droog blijft, enzo.
Komt door de hoge luchtvochtigheid momenteelquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:17 schreef monkyyy het volgende:
Met 1-3 graden dooi vandaag gaat de sneeuw toch best snel weg.
Die is inderdaad hoogquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Komt door de hoge luchtvochtigheid momenteel
Zeker, in de avond dalen de temperaturen genoeg om weer over te gaan in sneeuw.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Volgens dat draaiding krijgen de Veluwe, Oost-Nederland en Limburg ook nog sneeuw.
Die konden hier in Ehrwald wel al uit. Afgelopen dagen was het -10 of kouder overdagquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja nu je het zegt .
@:Geschiedkundige zal in zijn nopjes zijn met dit vooruitzicht. Eindelijk zijn koelvesten uit.
Morgenavond een niet-noodzakelijke afspraak (50 km enkele reis) en zit net in zo'n grensgeval dat het net wel of net niet gaat sneeuwen.quote:
Ik hoop dat het meevalt inderdaad.quote:
Hunebeddenquote:
Ja halloooo, eind januari ga ik naar Sevilla om hier de temperatuur te ontsnappen dan moeten we t nie t zelfde krijgen..quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:52 schreef ACT-F het volgende:
Iemand wilde dubbele cijfers?![]()
[ afbeelding ]
@:bloodymary1
quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:52 schreef ACT-F het volgende:
Iemand wilde dubbele cijfers?![]()
[ afbeelding ]
@:bloodymary1
Grappig dat niemand het over de flinke hoeveelheden regen heeft in het zuidenquote:
Regen is kut, want gruwelijk nat.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Grappig dat niemand het over de flinke hoeveelheden regen heeft in het zuiden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |