SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Noordwoonkamer bereik je op je sloffen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eens kijken hoe ik vrijdag in het noorden geraak.
Reactie pending.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, het was leuk. Maar nu heb ik eigenlijk wel weer zin in dubbele cijfers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk tochquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:31 schreef INViCTuS het volgende:
Zou me niet verbazen als ik morgen op m'n werk bijna een halve meter sneeuw kan meten
Misschien tijd om eens in de Alpenlanden te gaan kijken hoe men daar dealt met hevige sneeuwval.quote:
Moet het eerst vallenquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Misschien tijd om eens in de Alpenlanden te gaan kijken hoe men daar dealt met hevige sneeuwval.
Het sneeuwt hier al vanaf vanochtend bijna onafgebroken. Volgens buienradar zal het rond 21 uur ophouden met sneeuwen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:28 schreef Donna het volgende:
Het sneeuwt hier al een uur als een malle en het gaat ook nog een dik half uur duren zo te zien. VET!
Regen????quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:55 schreef Haags het volgende:
Het regent lekker door, zal morgen weinig sneeuw meer liggen.
Waar. Kan niet iedereen de plaatsen erbij zettenquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:56 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier al vanaf vanochtend bijna onafgebroken. Volgens buienradar zal het rond 21 uur ophouden met sneeuwen.
Ik zie letterlijk en figuurlijk de bui al hangen vrijdag. Dat kan weleens een bijzondere toestand worden hier.
Kan Nederland niet vindenquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:58 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh houwe zo!... Veel wind bij een graad of 5°C. Hopelijk kiest het laag dat pad.
Sneeuw was leuk geweest. Tijd voor storm.
Drenthe.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:58 schreef Paul het volgende:
[..]
Waar. Kan niet iedereen de plaatsen erbij zetten
quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:57 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Als je in het noorden woont misschien
Nu hopen dat het niet gaat vriezenquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:55 schreef Haags het volgende:
Het regent lekker door, zal morgen weinig sneeuw meer liggen.
Volgens mij 4 graden vannacht.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:01 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nu hopen dat het niet gaat vriezen
Ben blij dat ik vrijdag en zaterdag nergens heen hoefquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:14 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
slushparty die gaat vast vriezen vrijdag op zaterdag
Van wat ik heb vernomen ging het tot een uur of 16 sneeuwen in Amsterdam. Voorspellingen zeiden tot eind van de ochtend.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:51 schreef pullup het volgende:
Smelt hier in Amsterdam lekker rap weer weg![]()
Weg met die zooi
Net speciaal dan even naar buiten gekeken, ziet er gewoon uit als kletsnatte bende hier. Dooit als een malle wegquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:16 schreef User98182 het volgende:
[..]
Van wat ik heb vernomen ging het tot een uur of 16 sneeuwen in Amsterdam. Voorspellingen zeiden tot eind van de ochtend.
En bij 8 is het officieel een sneeuwstorm.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]2010 taferelen toen wegen onbegaanbaar waren door een oost/noordooster 7bft tot 8bft. Sneeuw in de weilanden werden compleet op de wegen geblazen de wegen werden onbegaanbaar en sneeuwschuiven was er niet bij want het ging veel te snel.
quote:Modelbeoordeling:
De winterse problemen zijn nog niet voorbij. De buien van vanavond leveren vooral in de oostelijke helft nog sneeuw op, van het westen uit nemen de buien af en gaat de neerslag meer en meer over in regen. Volgende aandachtspunt is storm Goretti en dan met name de sneeuwval daarbij, ook in combinatie met de wind. De neerslag op het geoccludeerde front (op hoogte) gaat in het noorden over in sneeuw, maar valt in de rest van het land waarschijnlijk als regen. De sneeuw begint in het noorden naar verwachting nu eind donderdagavond en het is nog een beetje de vraag hoe snel de neerslag verder noordwaarts trekt. Momenteel neemt de zekerheid toe over een scenario waarbij het noorden, heel grofweg het gebied ten noorden van de lijn Alkmaar-Twente, er 5-10 cm sneeuw bij gaat krijgen, plaatselijk 10-15 cm. In het noorden staat daarbij ook veel wind en is er een reële kans op sneeuwjacht en de vorming van sneeuwduinen. De kans lijkt nu groot dat we hiervoor (eind) donderdagochtend gaan opschalen naar code oranje of rood, want zowel het criterium voor de hoeveelheid sneeuw als voor sneeuwjacht is aan de orde. Ander aandachtspunt is de wind aan de zuidflank van Goretti, dit lijkt nu nét boven België te blijven, maar dat kan zomaar ook het zuiden van het land bereiken vrijdagochtend. In dat geval komen daar zware windstoten voor, maar wel in combinatie met regen of natte sneeuw.
KNMI
What whut?quote:De kans lijkt nu groot dat we hiervoor (eind) donderdagochtend gaan opschalen naar code oranje of rood, want zowel het criterium voor de hoeveelheid sneeuw als voor sneeuwjacht is aan de orde.
Is oa van Marco van Bastenquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.nu.nl/binnenland/6381862/deel-sportcomplex-in-utrecht-ingestort-onduidelijk-of-er-mensen-binnen-zijn.html
Hopelijk valt het mee...
Weet ik nog wel.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]2010 taferelen toen wegen onbegaanbaar waren door een oost/noordooster 7bft tot 8bft. Sneeuw in de weilanden werden compleet op de wegen geblazen de wegen werden onbegaanbaar en sneeuwschuiven was er niet bij want het ging veel te snel.
Heb de modelbeoordeling van KNMI door AI gehaald om het visueel te makenquote:
quote:
Ik vraag me af waar mijn appartementcomplex uit 1962 eigenlijk op berekend is. Ik schat dat er een centimeter of 20 opligt, maar het zou zomaar meer kunnen zijn (of minder door de wind van vandaag). En dan komt de verzwarende regen en bevriezing er nog bovenop.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.nu.nl/binnenland/6381862/deel-sportcomplex-in-utrecht-ingestort-onduidelijk-of-er-mensen-binnen-zijn.html
Hopelijk valt het mee...
Die heeft de winter van 63 ook overleefdquote:Op woensdag 7 januari 2026 20:00 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar mijn appartementcomplex uit 1962 eigenlijk op berekend is. Ik schat dat er een centimeter of 20 opligt, maar het zou zomaar meer kunnen zijn (of minder door de wind van vandaag). En dan komt de verzwarende regen en bevriezing er nog bovenop.
Die ziet er kapot uit. Bij een paar cm sneeuw deze problemen is misschien toch even met de constructeur babbelen.quote:
En die van 1979.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Die heeft de winter van 63 ook overleefd
NAISquote:Op woensdag 7 januari 2026 20:20 schreef 12Beaufort het volgende:
Dat worden een paar koude ijsdagen-5 overdag...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:36 schreef butz0rs het volgende:
[..]
wow, hopelijk staan de eerste 21 hallen nog wel overeind.
quote:Code oranje is beëindigd
Het KNMI heeft voor heel Nederland code oranje beëindigd. Dat betekent dat in heel het land code geel van kracht is.
Van mij mag je het woord kanker wel weglaten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:55 schreef xpompompomx het volgende:
GVD kanker tyfus zooi, het regent hier.
Ja was hier ook de hele ochtend sowieso en vanmiddag enkele buien maar tussen 5 en 7 is er nog 4cm gevallen. Heerlijkquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:56 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier al vanaf vanochtend bijna onafgebroken. Volgens buienradar zal het rond 21 uur ophouden met sneeuwen.
Ik zie letterlijk en figuurlijk de bui al hangen vrijdag. Dat kan weleens een bijzondere toestand worden hier.
Elke strenge winter kent zijn dooi aanvallen idd. Dat kan niet anders met een zeeklimaat.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:34 schreef DonGorgon het volgende:
Ach ja, het kan vriezen, het kan dooien …
Winter is geen winter zonder dipjes.
De zomer geeft ook niet elke dag 25+ graden met zon.
Deze week was al een unieke performance … en het gaat na morgen nog eventjes door 🥳
quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:28 schreef MissHobje het volgende:
Het regent! Jammer van die mooie sneeuw laag!![]()
![]()
Het is hier net gestopt. Hooguit wat hele miezerige sneeuw nog.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja was hier ook de hele ochtend sowieso en vanmiddag enkele buien maar tussen 5 en 7 is er nog 4cm gevallen. Heerlijk
Ik zie op mijn telefoon regen in de verwachting voor hier in Friesland. Hoop het toch niet. 🙄quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:55 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is hier net gestopt. Hooguit wat hele miezerige sneeuw nog.
Inmiddels zijn hier in Drenthe wegen afgesloten.
Het is hier 0,2 graden. En er komt wel wat aan inderdaad. Ben benieuwd in welke vorm.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik zie op mijn telefoon regen in de verwachting voor hier in Friesland. Hoop het toch niet. 🙄
Verder wel erg dik ingepakt voor het weer nu in Nederland. Ik zou me ervoor schamen..quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:17 schreef INViCTuS het volgende:
@:geschiedkundige, familie? https://www.instagram.com(...)MTV2dWNkc2ZxaHZsMg==
Eerst regen, toen natte sneeuw en nu lijkt het droog te zijnquote:Op woensdag 7 januari 2026 22:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik zie op mijn telefoon regen in de verwachting voor hier in Friesland. Hoop het toch niet. 🙄
Ik zal eens even uit het raam kijken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Eerst regen, toen natte sneeuw en nu lijkt het droog te zijndie sneeuw blijft echt nog wel even
Ik ben blij dat ik net nog een witte wereld wandeling gemaakt heb ja.quote:Op woensdag 7 januari 2026 23:35 schreef PzKpfw het volgende:
Zo jammer dat het hier nooit eens meerdere weken dit soort winterweer kan blijven. Vrijdag zal er van die sneeuw wel weinig meer over zijn met +10mm aan regen..
Terwijl hier juist nog dik 10cm bij kan komen, dit in combinatie met harde oosten wind kan dit wel eens behoorlijke sneeuwduinen gaan opleveren, als het weer het toelaat dan morgen/overmorgen maar eens even kijken in buitengebieden. Vandaag zijn mijn dochters op pad geweest.quote:Op woensdag 7 januari 2026 23:35 schreef PzKpfw het volgende:
Zo jammer dat het hier nooit eens meerdere weken dit soort winterweer kan blijven. Vrijdag zal er van die sneeuw wel weinig meer over zijn met +10mm aan regen..
Gaat op zaterdag pas weer vriezen..hopelijk is alles dan onder controle ( moet dan ook vroeg de weg op dus hoop op goede wegen)quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:53 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
MAar als dat opvriest krijg je betonsneeuw
Gewoon Knols Notenkoek eten het hele weekendquote:Op donderdag 8 januari 2026 00:49 schreef Watnleven het volgende:
Oke ik woon in groningen, moet ik nu mijn noodpakket gaan aanbreken dit weekend?
Shit ik heb een glutenallergie.quote:Op donderdag 8 januari 2026 01:06 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Gewoon Knols Notenkoek eten het hele weekend
Nicequote:Op woensdag 7 januari 2026 23:35 schreef PzKpfw het volgende:
Komend weekend valt er niksquote:Op donderdag 8 januari 2026 06:54 schreef DaMart het volgende:
De sneeuw is vannacht flink aan het smelten geweest.
Hopelijk valt er van het weekend weer nieuwe dan.
Hier ook. Morgen valt hier wel sneeuw.quote:Op donderdag 8 januari 2026 06:54 schreef DaMart het volgende:
De sneeuw is vannacht flink aan het smelten geweest.
Hopelijk valt er van het weekend weer nieuwe dan.
Volgens Weeronline valt hier zaterdag mogelijk nog wat. En morgen natuurlijk, al is het nog afwachten of dat regen of sneeuw wordt.quote:
Volgens mij ook. Veel regen en wind.quote:Op donderdag 8 januari 2026 06:35 schreef Bugno3 het volgende:
Wakker geworden van schuivende plakkaten sneeuw op mn dak
Nieuwsmedia nu weer volledig op het paard "SNEEUWSTORM" vrijdag, maar bij mijn weten blijft dat vooral beperkt tot het noorden van het land toch? Kou in het weekend heb ik niet zoveel problemen mee, maar die kutsneeuw mag wel wegblijven.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 07:20 schreef DonGorgon het volgende:
Morgen regen in 3/4 van het land. Dan 2-3 dagen even goed koud en daarna is het gedaan met de winter … 😕
Heel ergquote:Op woensdag 7 januari 2026 23:33 schreef Donna het volgende:
@:Frutsel ben je al trots op me?
40 WKN posts in 1 dag.
Ik zou er 3 bijhalenquote:Op donderdag 8 januari 2026 00:49 schreef Watnleven het volgende:
Oke ik woon in groningen, moet ik nu mijn noodpakket gaan aanbreken dit weekend?
Want die hoor je nog in Nijmegen?quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
Aan het gevloek van mijn moeder te horen zijn de wegen in Limburg nog wit
Nog wel verderquote:Op donderdag 8 januari 2026 08:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Want die hoor je nog in Nijmegen?
Waar is 'hier'?quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:45 schreef onlogisch het volgende:
Volle bak dooi
Sneeuw verdwijnt hier rap
Wat heb je Innsbruck?quote:
Nu moet je het niet pushen he?quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heel ergZou je vaker mogen doen
![]()
Eind april ben je dan wel gekwalificeerd!
En dan kun je ook mee gaan doen aan het weersvoorspellingstopic enzo
Dus dan krijgen we SNIL dus hier in NL?quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:58 schreef 12Beaufort het volgende:
Ðe depressie trekt zuidelijker over.
Frankrijk krijgt de grootste klap met orkaankracht.
[ afbeelding ]
Nou ja, je tekst is al niet meer heel, dus lijkt me handig dat je wel gaatquote:Op donderdag 8 januari 2026 08:50 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ik moet vanmiddag naar de fysio.
Hopelijk kom ik door heel aan.
Heb je daar geen vent of buurman voor?quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:59 schreef Donna het volgende:
[..]
Nu moet je het niet pushen he?
Ik moet zo de dakgoot van m'n garage legen want die hangt er nogal vreemd bij met een hele bak sneeuw erin (en nog komende).
Tja dat kun je wel vergeten die sneeuw voor morgen, tuurlijk zal het later misschien tot sneeuw kunnen komen maar echt grote hoeveelheden zijn toch meer weg gelegd in het noorden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:04 schreef d.k. het volgende:
Potverdorie, vanacht was het plus 2, mooi wat dooien enzo. En nu vriest het opnieuw hier in de regio Eindhoven. Dat was niet de bedoeling. Vandaag moet er even flink wat sneeuw smelten voordat er morgen opnieuw een laag valt. Want anders is het een laag sneeuw van 20 cm die een beetje gesmolten is, dan regen en vervolgens weer sneeuw. Dat kan niet anders dan gedoe geven.
Ja het is wel opvallend hoe snel het sneeuw smelt, ook hier gaat het behoorlijk rap.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:10 schreef LTVDK het volgende:
Best wat sneeuw gesmolten, ligt nog wel een dikke laag maar ik zie op sommige stukken weer stoep en straat. Was vannacht ruim 2 graden, inmiddels zakt het weer snel naar het vriespunt, gaan leuke ijsbanen worden vanmiddag
Wel typisch, van de week al de NS toen ze 'normaal' wilden gaan rijden klapte het IT-systeem er uit, en nu op Schiphol een stroomstoring op het moment dat ze weer normaal willen gaan vliegenquote:Stroomstoring Schiphol voorbij
Schiphol zegt dat de stroomstoring voorbij is. Volgens een woordvoerder kan er weer worden ingecheckt en worden er extra balies ingezet om alle achterstanden weg te werken. Het is nog niet duidelijk of reizigers door de storing vluchten gemist hebben.
Nee.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:02 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Heb je daar geen vent of buurman voor?
Was die regen van vannacht en deze dooi ook voorspeld? Ik heb niet zoveel hoop voor het Noorden eigenlijk voor morgen/zaterdag.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja dat kun je wel vergeten die sneeuw voor morgen, tuurlijk zal het later misschien tot sneeuw kunnen komen maar echt grote hoeveelheden zijn toch meer weg gelegd in het noorden.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:37 schreef Donna het volgende:
Was die regen van vannacht en deze dooi ook voorspeld?
In het noorden wel idd.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus dan krijgen we SNIL dus hier in NL?
quote:
Ja deze dooi stond zeker wel in de verwachting, ook de verwachte buien stonden in de voorspelling en omdat deze hooguit uit regen bestond heeft dit het sneeuwdek natuurlijk niet goed gedaan, afsmelting gaat dan 2 tot 3 keer sneller dan normale temperatuur dooi.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:37 schreef Donna het volgende:
[..]
Was die regen van vannacht en deze dooi ook voorspeld? Ik heb niet zoveel hoop voor het Noorden eigenlijk voor morgen/zaterdag.
Nee nee nee nee, dat betekent dat de sneeuw ook zuidelijker gaat vallen 🤦🏼♂quote:Op donderdag 8 januari 2026 08:58 schreef 12Beaufort het volgende:
Ðe depressie trekt zuidelijker over.
Frankrijk krijgt de grootste klap met orkaankracht.
[ afbeelding ]
Waar was jij nou weer met jou voorspelling? Je hebt de eerste alweer gemist van dit jaarquote:
De laatste voorspellingen zeggen morgen voor het zuiden eerst regen en dan met invallende kou weer sneeuw. Gelukkig niet zoveel als het noorden, maar hier ligt nu al 20 cm ongeveer, dus met eerst regen en dan sneeuw en vrieskou wordt dat een rare ijscombinatie lijkt me.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja dat kun je wel vergeten die sneeuw voor morgen, tuurlijk zal het later misschien tot sneeuw kunnen komen maar echt grote hoeveelheden zijn toch meer weg gelegd in het noorden.
Even een time-out.quote:Op donderdag 8 januari 2026 09:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Waar was jij nou weer met jou voorspelling? Je hebt de eerste alweer gemist van dit jaar![]()
Denk dat het wel even wordt opletten komende dagen met die smeltwater, flinke regenhoeveelheden en daarna gelijk de vrieskou in. Het scheelt dat het op zich nog niet heel hard heeft gevroren, stel je voor dat alle putten 1 blok ijs waren, het water kon niet weg komen met als gevolg: Wateroverlast > ijsbanen op de wegquote:Op donderdag 8 januari 2026 09:49 schreef d.k. het volgende:
[..]
De laatste voorspellingen zeggen morgen voor het zuiden eerst regen en dan met invallende kou weer sneeuw. Gelukkig niet zoveel als het noorden, maar hier ligt nu al 20 cm ongeveer, dus met eerst regen en dan sneeuw en vrieskou wordt dat een rare ijscombinatie lijkt me.
Ah ja dat is begrijpelijkquote:Op donderdag 8 januari 2026 09:52 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Even een time-out.
Het is voor mij ook geen wedstrijd. Je kan ook alleen winnen door geen week te missen.
Mijn weer app ging nogal heen-en-weer de laatste dagen dus ik heb dat helemaal gemist. Ja, tot het punt dat het al bijna regende, toen stond het er wel in.quote:
Ik ben d'r bang voor dat het voor het hele zuiden en midden gewoon een treurige regenbende met een stormachtige windt wordt. Het noordoosten gaat dan de diepvries in met een bak sneeuw. Maar denk dat die grens ook voor ons te noordelijker komt te liggen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:19 schreef MissHobje het volgende:
Schijnbaar wordt het nog even spannend vrijdag/zaterdag met het weer? Ik hoop maar dat het mee valt..en vooral zaterdag ochtend vroeg met de gladdigheid.
Gevoelstemperatuur of?quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:38 schreef INViCTuS het volgende:
Zondag overdag -6 en in de nacht misschien -15. Frisjes
Werkelijke temperatuurquote:
Kan ook nog wel code rood worden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hmm voor nu code oranje voor de wadden / Friesland / Groningen / Drenthe.
[ afbeelding ]
SNILquote:
Dat ze al zo vroeg met code oranje komen doet mij denken dat ze wel met rood gaan komen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 10:55 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Kan ook nog wel code rood worden.
Dat vermoeden heb ik ook inderdaad. Maar ze wachten eerst nog af, voor meer betrouwbaarheid, denk ik.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:01 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat ze al zo vroeg met code oranje komen doet mij denken dat ze wel met rood gaan komen.
Ik hou het wel bij het KNMI.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wetteronline gaat al uit van “rood”.
Vanaf vanavond 00.00 uur geldt code oranje in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe en de Waddeneilanden vanwege sneeuw in combinatie met veel wind. Hierdoor kan sneeuwjacht ontstaan.quote:Een code rood kondigen wij op zijn vroegst 24 uur van tevoren aan. Houd onze liveblog in de gaten voor de actuele ontwikkelingen rondom de huidige weersituatie: https://knmi.nl/over-het-(...)dheid-5-januari-2026. Hopelijk weet je zo voldoende!
Iedereen gaat een keer dood.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik wil alleen weten of we dood gaan
Dank voor deze geruststelling.quote:
Van de storm gaan we hier geen last krijgen. Die trekt voornamelijk over Frankrijk.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:26 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Dank voor deze geruststelling.
Maar wordt het ook de storm des doods?
Dank dan hoef ik geen maatregelen te treffen en rustig nog een extra dagje levenquote:Op donderdag 8 januari 2026 11:28 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Van de storm gaan we hier geen last krijgen. Die trekt voornamelijk over Frankrijk.
Maar die hebben ook code paars. Dus vergelijkbaar met code oranje hier denk ik?quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Wetteronline gaat al uit van “rood”.
Uiteindelijk wel een keer.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:23 schreef ieniminimuis het volgende:
Ik wil alleen weten of we dood gaan
Benieuwd hoe dit in het zuiden zal gaan: eerst alle sneeuw weg door regen en dooi en dan zaterdagnacht weer een pak sneeuw?quote:
En zeer lage temperaturen van rond de -10. Dus die vochtigheid zal ook weer bevriezen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd hoe dit in het zuiden zal gaan: eerst alle sneeuw weg door regen en dooi en dan zaterdagnacht weer een pak sneeuw?
Vind ik op zich ok zolang alles op de wegen/ airport goed te doen os mij even bestquote:Op donderdag 8 januari 2026 10:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik ben d'r bang voor dat het voor het hele zuiden en midden gewoon een treurige regenbende met een stormachtige windt wordt. Het noordoosten gaat dan de diepvries in met een bak sneeuw. Maar denk dat die grens ook voor ons te noordelijker komt te liggen.
Ahhh zo maar altijd voor de dieren..maar liep goed af dus.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:40 schreef Momo het volgende:
Een dak van een koeienstal is donderdagochtend ingestort aan de Weg op de Egelshoek in Hilversum. In de stal stonden 23 koeien en mestkalveren toen het dak naar beneden kwam.
Het dak van een stal stortte rond 08.15 uur in, waardoor 23 dieren kwamen vast te zitten. Om 09.00 uur had de brandweer 18 koeien naar buiten gekregen en in andere stallen ondergebracht. De redding van vijf andere dieren duurde wat langer.
Om 09.30 uur meldde een woordvoerder dat alle koeien en kalveren inmiddels onder het dak vandaan waren gehaald en in goede gezondheid elders op het terrein zijn gestald.
Vermoedelijk is het dak ingestort door het gewicht van de gevallen sneeuw, maar dit zal verder onderzocht moeten worden. Er waren geen mensen in de stal aanwezig op het moment van het instorten.
Het dak van de stal is volledig ingestort.
[ afbeelding ]
Inderdaad. Kan weleens goed glad gaan worden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Benieuwd hoe dit in het zuiden zal gaan: eerst alle sneeuw weg door regen en dooi en dan zaterdagnacht weer een pak sneeuw?
Langlaufen, eigenlijk!quote:
Precies, mancaveweekend .quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:53 schreef Simmertje het volgende:
Dit wordt een weekend heerlijk gamen zonder schuldgevoel
En wat gedacht van de aanstaande en langdurige strenge vorst!quote:Op donderdag 8 januari 2026 11:56 schreef Nattekat het volgende:
Nou, morgen wordt een dooie mus dus. Genoteerd.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:05 schreef Scjvb het volgende:
[..]
En wat gedacht van de aanstaande en langdurige strenge vorst!
Dinsdag nog:
[ afbeelding ]
Nu vandaag:
[ afbeelding ]
Ik kies optie 2 💙quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:05 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dinsdag nog:
[ afbeelding ]
Nu vandaag:
[ afbeelding ]
Die sneeuw mag best wegdooien, heb je nu haast niets meer aanquote:
Zo heel veel verschil zit er niet tussen de twee runs, zelfs dinsdag lieten de meeste ensemble leden dooi zien na het weekend.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:05 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Dinsdag nog:
[ afbeelding ]
Nu vandaag:
[ afbeelding ]
Beetje verwarrende Amber Alertquote:Op donderdag 8 januari 2026 11:49 schreef 12Beaufort het volgende:
Het zuiden van Engeland heeft ook een waarschuwing voor zeer zware windstoten.
100 miles = 160 km.
[ x ]
True.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo heel veel verschil zit er niet tussen de twee runs, zelfs dinsdag lieten de meeste ensemble leden dooi zien na het weekend.
Ben benieuwd. Komt potentieel een bak ellende en chaos aan zeg.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen dus regen, ijzel en later weer sneeuw
[ x ]
Overal behalve de relevante gebieden.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
toch maar een dagje thuis werkenquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Draait er hier in het zuidwesten dus helemaal omheenquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:46 schreef INViCTuS het volgende:
[ x ]
Gelukkig gaat het niet vriezen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 12:59 schreef LTVDK het volgende:
Liep net over het fietspad langs de provinciale weg, was wel gestrooid en alles, maar vanuit de berm stroomde het smeltwater naar beneden en vroor op sommige plekken al aan. Als het vanavond weer gaat vriezer wordt dat dus een grote ijsplaat
Aan de grond kan het lokaal best vriezen ook al staat dat niet in de berichten.quote:
Het vriest met 2 graden terwijl de zon schijnt nu ook al aan. Aan de grond is het nog wat kouderquote:
Verstandigquote:Op donderdag 8 januari 2026 12:59 schreef Donna het volgende:
Bericht van 2 scholengemeenschappen hier in Friesland;
De basisscholen zijn morgen gesloten.
Als ik nu naar grond temperatuurkaart kijk zit het redelijk rond vriespunt op veel plekken :quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:01 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Aan de grond kan het lokaal best vriezen ook al staat dat niet in de berichten.
quote:Bij wegen met continue verkeer zit het meestal wel snor met de gladheid: het zout wordt erin gereden door alle auto’s. „Wegen waar minder gereden wordt, zijn gladder. En rode fietspaden zijn zo’n vijf graden kouder dan zwarte wegen. Dat komt omdat zwart warmte vasthoudt. Kijk daar, je ziet dat de rode stroken meer glimmen, die zijn een stuk gladder.”
Ik kan me dat uit mijn jeugd amper herinneren. In 1979 was de school dicht en wel een paar keer ijsvrij gehad.quote:
Tegenwoordig hebben die kinderen wel pech als de school dicht gaat met die online lessenquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:19 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Ik kan me dat uit mijn jeugd amper herinneren. In 1979 was de school dicht en wel een paar keer ijsvrij gehad.
Tegenwoordig gaat het sneller dicht.
Verstandig idd. Veel ouders zullen het ook wel lastig vinden, want ze moeten dan zelf ook vrij nemen of iets regelen.
Als ik er klaar voor ben? Dan wordt het wel een hele lange zit om te wachten voor de eerste neerslag eraan komtquote:
en alle schade dan zeker weer opgeven als veroorzaakt door de gaswinning.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:35 schreef Frutsel het volgende:
Kan in Groningen dit weekend zo maar -15 worden als daar een mooi sneeuwlaagje gevormd wordt
Mijn buurman (alleenstaande man, gaat normaal elke woensdag naar de winkel) kwam net ook thuis met heel veel tassen boodschappen. Hij heeft autisme en was helemaal van z'n apropos, want ja, hij kon gisteren niet gaan.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Als ik er klaar voor ben? Dan wordt het wel een hele lange zit om te wachten voor de eerste neerslag eraan komt![]()
Trouwens wat is iedereen hier aan het hamsteren, nergens geen brood meer te vinden en damn wat is het druk bij de winkels![]()
Normaal 1 tot 2 kassa's open, met feestdagen 3 kassa's maar nu waren alle 5 kassa's open![]()
Als of code oranje de wereld laat vergaan...zucht...
Inderdaad, ze zijn daartoe haast in staat!quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en alle schade dan zeker weer opgeven als veroorzaakt door de gaswinning.
Er was hier iig niks online. Maandag niet, gisteren niet en morgen ook niet. Gewoon lekker vrij.quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben die kinderen wel pech als de school dicht gaat met die online lessen
Zeehond terugbrengenquote:Op donderdag 8 januari 2026 13:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Hmm, morgenochtend om 5.15 mag ik van Pieterburen naar Groningen, we zullen zien.
Mag of moet?quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:54 schreef uniekhoorn het volgende:
Hmm, morgenochtend om 5.15 mag ik van Pieterburen naar Groningen, we zullen zien.
De nasleep van Corona...quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:34 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben die kinderen wel pech als de school dicht gaat met die online lessen
Eerder een chronisch tekort aan leerkrachten en absurd hoog ziekteverzuim. Hoop leerkrachten in De Randstad wonen ook verder weg. Niet heel praktisch met 10 centimer snil.quote:
Als de wind wat scherper draait krijgt zuid Limburg misschien ook nog wel een tik.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit is nuttig info hier zie je waar het gebied ongeveer komt te liggen:
[ afbeelding ]
Ja nu je het zegt .quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:19 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Als de wind wat scherper draait krijgt zuid Limburg misschien ook nog wel een tik.
Is dat niet gewoon berggebied daaronder?quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:19 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Als de wind wat scherper draait krijgt zuid Limburg misschien ook nog wel een tik.
Niet alleen in de randstad.. Hier int durpie ook gewoon.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerder een chronisch tekort aan leerkrachten en absurd hoog ziekteverzuim. Hoop leerkrachten in De Randstad wonen ook verder weg. Niet heel praktisch met 10 centimer snil.
Ik bedoel meer dat met corona het online lesgeven/vergaderen een enorme sprong heeft genomen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Eerder een chronisch tekort aan leerkrachten en absurd hoog ziekteverzuim. Hoop leerkrachten in De Randstad wonen ook verder weg. Niet heel praktisch met 10 centimer snil.
Geen zorg, want gaat vast gebeuren ook!quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Ben er wel weer klaar mee, laat het maar dooien en "saai" winterweer worden.
Tis al aardig aan de gang hier in Utrecht amper nog snil. Laatste beetjes smelten as we speak van de de daken af bij een graad of 3.quote:Op donderdag 8 januari 2026 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Ben er wel weer klaar mee, laat het maar dooien en "saai" winterweer worden.
Omgeving Vaals welquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:29 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon berggebied daaronder?
Woont toch niemand.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:32 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Groningen en Friesland krijgen morgen serieus een bak ellende
quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en alle schade dan zeker weer opgeven als veroorzaakt door de gaswinning.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 13:54 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Inderdaad, ze zijn daartoe haast in staat!
quote:
quote:
Ik heb alvast voer voor een week ingeslagen, komt wel goed.quote:Op donderdag 8 januari 2026 15:44 schreef 12Beaufort het volgende:
Harmonie laat al -10 zien voor begin zondagnacht.
[ afbeelding ]
Dit dusquote:Op donderdag 8 januari 2026 15:46 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Lekker rustig vergeleken met die randstad ellende
Ik wil jou hier niet hebben mocht er eens een 11stedentocht komen. Zal jou naam alvast doorgevenquote:
Nice, ik woon blijkbaar ook nog eens ongeveer in het koudste deelquote:Op donderdag 8 januari 2026 15:44 schreef 12Beaufort het volgende:
Harmonie laat al -10 zien voor begin zondagnacht.
[ afbeelding ]
Bij Drogeham in de buurt?quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:09 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nice, ik woon blijkbaar ook nog eens ongeveer in het koudste deel
Ja, het smelt hier ook als sneeuw voor de eh.. Als sneeuw. Op gras en dak ligt nog wel aardig wat en heb begrepen dat ze het vannacht weer komen aanvullen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:17 schreef monkyyy het volgende:
Met 1-3 graden dooi vandaag gaat de sneeuw toch best snel weg.
quote:De Gemeente Breda sluit in ieder geval tot maandagochtend 12 januari 2026 alle gemeentelijke binnensportaccommodaties vanwege de grote hoeveelheid ijs en sneeuw op de daken. De constructies van de sportlocaties vodloen aan alle eisen en zijn onder normale omstandigheden veilig te gebruiken. Door de uitzonderlijke weersomstandigheden en de grote hoeveelheid sneeuw en ijs op de daken worden de daken meer dan gebruikelijk belast.
quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:26 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Niet extreem ver vanaf idd
Als er ooit nog eens een "1979" winter komt weet ik niet of we nog wel sporthallen en distributiecentra overhouden.quote:
Dat laatste is dan weer niet zo'n rampquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er ooit nog eens een 1979 winter komt weet ik niet of we nog wel sporthallen en distributiecentra overhouden.
Arme bol en amazon.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als er ooit nog eens een 1979 winter komt weet ik niet of we nog wel sporthallen en distributiecentra overhouden.
Heb je wel lege supermarkten of doorweekt toiletpapierquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat laatste is dan weer niet zo'n rampAidsdingen
Het stikt heir in Brabant van die lelijke dingen, die zijn echt niet allemaal voor supermarktenquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je wel lege supermarkten
Daarvoor moet je een noodpakket hebbenquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je wel lege supermarkten
We doen er alles aan om geen ELF laten doorgaan.quote:
Megastallen en distributiecentra.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het stikt heir in Brabant van die lelijke dingen, die zijn echt niet allemaal voor supermarkten
Kast vol met sûkerbôle en Fryske dúmkes, mij kan niets gebeuren.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarvoor moet je een noodpakket hebben![]()
Ook al heb ik alleen een zaklamp en vreten in de vriezer, cbnhocola.
Asjeblieft niet zeg.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
We doen er alles aan om geen ELF laten doorgaan.
Dat verband zie ik wel idd.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:32 schreef fietsie het volgende:
Mwoah ik werk in een ziekenhuis; onze voorraad ligt in zo'n distributiecentrum. Toch wel fijn als een omdoos verbandjes heel en droog blijft, enzo.
Komt door de hoge luchtvochtigheid momenteelquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:17 schreef monkyyy het volgende:
Met 1-3 graden dooi vandaag gaat de sneeuw toch best snel weg.
Die is inderdaad hoogquote:Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Komt door de hoge luchtvochtigheid momenteel
Zeker, in de avond dalen de temperaturen genoeg om weer over te gaan in sneeuw.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:56 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Volgens dat draaiding krijgen de Veluwe, Oost-Nederland en Limburg ook nog sneeuw.
Die konden hier in Ehrwald wel al uit. Afgelopen dagen was het -10 of kouder overdagquote:Op donderdag 8 januari 2026 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja nu je het zegt .
@:Geschiedkundige zal in zijn nopjes zijn met dit vooruitzicht. Eindelijk zijn koelvesten uit.
Morgenavond een niet-noodzakelijke afspraak (50 km enkele reis) en zit net in zo'n grensgeval dat het net wel of net niet gaat sneeuwen.quote:
Ik hoop dat het meevalt inderdaad.quote:
Hunebeddenquote:
Ja halloooo, eind januari ga ik naar Sevilla om hier de temperatuur te ontsnappen dan moeten we t nie t zelfde krijgen..quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:52 schreef ACT-F het volgende:
Iemand wilde dubbele cijfers?![]()
[ afbeelding ]
@:bloodymary1
quote:Op donderdag 8 januari 2026 18:52 schreef ACT-F het volgende:
Iemand wilde dubbele cijfers?![]()
[ afbeelding ]
@:bloodymary1
Grappig dat niemand het over de flinke hoeveelheden regen heeft in het zuidenquote:
Regen is kut, want gruwelijk nat.quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Grappig dat niemand het over de flinke hoeveelheden regen heeft in het zuiden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |