SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
Ik ben blij dat ik dat gister om 20:30 nog deed, want ik hoor net van collega dat StNyk-Joure al bijna niet te doen is...quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:06 schreef Donna het volgende:
Wij zijn naar de supermarkt gelopen. Heerlijk!
In totaal deze week? Ik denk hier misschien nog wel minder...quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat er hier echt hooguit 4-5cm gevallen is.
Waar was de maatschappijontwrichting
Dat dacht ik ook tot ik net buiten liep en toch wel wat sneeuwduinen enzo tegenkwam.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Smullenquote:
Ah, daar is de ontwrichting.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:14 schreef LTVDK het volgende:
Hier in west-Brabant wel een goed pak, zakte tot mijn knieën in de sneeuw
[ afbeelding ]
Wel mooi wit geworden
[ afbeelding ]
De rest ligt hier. Ongeloofelijk hoeveel sneeuw.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Vandaagquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In totaal deze week? Ik denk hier misschien nog wel minder...
Ik kan vanaf het slaapkamerraam nog net niet de ingang van de Appie zien dus zo spannend is die wandeltocht (helaas) niet, helaas hebben ze er ook geen Schultenbrau.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze nog Schultenbrau hebben voor je.
Oh dat geloof ik meteen. De hoofdwegen zijn ook helemaal wit.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik dat gister om 20:30 nog deed, want ik hoor net van collega dat StNyk-Joure al bijna niet te doen is...
Wat zonde. Wij hadden bijna 20cm maandag.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandaag
Gisteren rond de 2cm, maandag ook zoiets.
De pluim vind ik dan weer echt enorm verbeterd. Maarja, die rode lijnquote:Op woensdag 7 januari 2026 07:46 schreef Houtenbeen het volgende:
De nieuwe run van het Europees weer model is niet meer zo koud.
Roethof heeft al aangifte tegen de bomen gedaan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:16 schreef Frutsel het volgende:
Bomen hebben de thuiswerk mededeling ook niet gehad denk ik
[ x ]
Ik heb net even gepeild en hij ging er net niet helemaal in, zo'n 28 cm dus.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Wat zonde. Wij hadden bijna 20cm maandag.
Hier is wat meer gevallenquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In totaal deze week? Ik denk hier misschien nog wel minder...
Hier is het ook continu weer gesmolten op de plekken waar ik betrouwbaar zou kunnen metenquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier is wat meer gevallen
[ afbeelding ]
Zelfs bij Ter Apelquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik meteen. De hoofdwegen zijn ook helemaal wit.
Wow, je ziet je tafel nogquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier lijkt de wind weer wat te zijn gaan liggen, maar heb wel flinke sneeuwduinen zien ontstaan hier net (en doorheen gelopenquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:30 schreef PzKpfw het volgende:
Het woord 'jachtsneeuw' nog niet gevallen?
Mooi Leenbakker spul.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja die staat daar redelijk beschut achter de plantquote:
Wat is dat, een ontdooilint voor vogels?quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier ook een mooi pak gevallen.
Volgend jaar een ontdooilint regelen voor het drinkwater voor de vogels, nu dagelijks 2x per dag verversen.
Die stoelen zijn van de Ikea, tafel van de Praxisquote:
Goed voor je gebit gezorgd dus. +1quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:17 schreef LTVDK het volgende:
Rond een uurtje of 8 ging het hier wel helemaal los, was even naar de tandarts gelopen, ben daar net 5 minuten binnen geweest en mijn voetstappen van toen ik er heen liep waren al weer helemaal ingesneeuwd
Je kan die mussen natuurlijk niet diepgevroren in de pan flikkeren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is dat, een ontdooilint voor vogels?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
We're gonna filerijden like it's 1999quote:Rond 08.45 uur was de filelengte volgens Rijkswaterstaat opgelopen tot boven de 700 kilometer. Dat maakt het de drukste woensdagochtendspits sinds 10 februari 1999. Toen stond er 774 kilometer.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je kan die mussen natuurlijk niet diepgevroren in de pan flikkeren.Goed marineren eerst in de cognac.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Jup; ik zou voor t werk 15 minuutjes verderop moeten zijn, en dan 19:00 terug. En dat laatste maakt dat ik toch maar een Teamscall er van maak.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:46 schreef VacaLoca het volgende:
Veel mensen dachten vanochtend waarschijnlijk nog van waar gaat dit over, het is droog en wegen zijn prima. Maar hoe ze thuis komen vanavond..
700km filequote:Op woensdag 7 januari 2026 10:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
We're gonna filerijden like it's 1999
quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:50 schreef Nattekat het volgende:
En over enkele momenten is het weer boven de 0 hier.
Dag winter, mooie poging weer
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:08 schreef LTVDK het volgende:
Ik ga deze alvast quoten voor morgen
[..]
Busvervoerder Bravo Direct, een bedrijf van Arriva, verwacht woensdagochtend in Brabant de 'normale dienstregeling' op te kunnen starten. Dat deelt de vervoerder ondanks code oranje en de verwachting van hevige sneeuwval.
quote:Vanwege het winterse weer en de gladde wegen ligt het busverkeer in West-Brabant tot 14.00 uur stil, meldt Arriva.
Kort voor tien uur werd het busverkeer ook in Den Bosch, Tilburg, Waalwijk en Uden stilgelegd. „Inmiddels hebben we de tijd ook bij moeten stellen naar 14.00 uur. Hopelijk kunnen we het busverkeer dan overal weer opstarten.”
https://www.bd.nl/brabant(...)~a08c460c/?slug_rd=1
quote:
De dooi is van korte duur. We gaan de winter des doods tegemoet.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:50 schreef Nattekat het volgende:
koek en zopiequote:Op woensdag 7 januari 2026 10:59 schreef erkel het volgende:
[..]
De dooi is van korte duur. We gaan de winter des doods tegemoet.
[ afbeelding ]
Dit is absoluut niet wat de verwachting is voor het grootste deel van Nederland.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:59 schreef erkel het volgende:
[..]
De dooi is van korte duur. We gaan de winter des doods tegemoet.
[ afbeelding ]
Bakken met sneeuw hoor vrijdag!!! Wel voorafgaand regen maar boeie!quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:02 schreef PzKpfw het volgende:
Zo jammer dat we vrijdag nu waarschijnlijk regen gaan krijgen i.p.v. sneeuw. Anders konden we echt een dik pak sneeuw tegemoet zien
Dit is berekend voor De Bilt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is absoluut niet wat de verwachting is voor het grootste deel van Nederland.
Toch mooi paar dagen gevroren hier aan de kust.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:50 schreef Nattekat het volgende:
Op weerwoord zijn ze altijd negatief.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:05 schreef erkel het volgende:
[..]
Dit is berekend voor De Bilt.
Maar als ik Weerwoord mag geloven is het allemaal nog niet in kannen en kruiken. Kan ook zijn dat het +8 wordt ergens volgende week.
En nu uitdeukenquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:06 schreef TweedeKlum het volgende:
Bollendak in Utrecht veilig, Stationsplein weer open
https://www.rtvutrecht.nl(...)tionsplein-weer-open
Ik nietquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis hier nog steeds niet begonnen![]()
jullie maken alle snil op godver
quote:Transport Online
1 m
Omdat er momenteel zoveel ongevallen zijn lukt het ons niet om van elk ongeval een apart nieuwsbericht te maken daarom vermelden wij sommige ongevallen met vrachtwagens alleen in de Liveblog.
Niet in dit oosten, nog geen vlok gezienquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:09 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Het begin van de nieuwe sneeuwval was om 10 uur hier gearriveerd. De weg ging van goed gestrooid naar witte winterboel en echt stevig dikke sneeuwval hier nu in het oosten en winderig.
Wat een klaagzang de hele dag. Woon je op Texel ofzo?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ga naar buiten dan, historisch moment, maak je de komende 20 jaar niet meer meequote:Op woensdag 7 januari 2026 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Sneeuwval neemt wat af maar er valt nog wel wat fijne sneeuw.
Er ligt nu zo'n 20-25cm op de plekken waar de afgelopen dagen niets geruimd of ingereden is.
Tuintafel 23cm.
Wacht maar af.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet in dit oosten, nog geen vlok gezien
nee in Twentequote:Op woensdag 7 januari 2026 11:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat een klaagzang de hele dag. Woon je op Texel ofzo?
Valt wel mee hoor, vorig jaar 12 februari lag er ook 20cm hier.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ga naar buiten dan, historisch moment, maak je de komende 20 jaar niet meer mee
Als je op buienradar de 48 uur vooruit checkt is het zo van nu dat dit een klein voorproefje is voor meer wat nog gaat komenquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:14 schreef LTVDK het volgende:
Er komt zo nog een klein staartje aan vanaf de Noordzee
Klinkt als een dagboek ditquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:13 schreef Scrummie het volgende:
De wind is gaan liggen, de sneeuw dwarrelt nog matig naar beneden. Met een uurtje is het wel droog, een paar uur later de wegen wel weer goed. Gaat prima zo.
Ja, bij Wetteronline als je bij morgen kijkt dan komt er nog wel serieus veel aan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:16 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Als je op buienradar de 48 uur vooruit checkt is het zo van nu dat dit een klein voorproefje is voor meer wat nog gaat komen
Als het regen gaat zijn wordt het echt een pleuriszooi met de vorst die er daarna aankomtquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, bij Wetteronline als je bij morgen kijkt dan komt er nog wel serieus veel aan.
Vraag is dan nog wel of het nat is of sneeuw.
DHL scheurt gewoon met 80 per uur door de wijk waarschijnlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:23 schreef bloodymary1 het volgende:
De dames hier in de tuin vinden sneeuw maar niks en zijn in hun hok gaan zitten (kippetjes).
DHL laat zich nergens door weerhouden zo te merken.
Hier in Goor:quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet in dit oosten, nog geen vlok gezien
Pas maar op dat die balkons niet instorten...quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:26 schreef Maver24 het volgende:
Er ligt echt zoveel sneeuw in Rotterdam. Nog meer dan Maandag. Op mijn balkon ligt nu 15cm sneeuw
Mijn balkon is veilig. Ik heb geen uithangende maar 1tje die zeg op mn huis ligt. Zou je graven kom je in de slaapkamerquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:29 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Pas maar op dat die balkons niet instorten...
Dus je hebt straks sneeuw in je slaapkamerquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:33 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mijn balkon is veilig. Ik heb geen uithangende maar 1tje die zeg op mn huis ligt. Zou je graven kom je in de slaapkamer
Je moet soms naar buiten om je het te realiseren. Sommige stukken 30cm diep. En dat is geen opgewaaide sneeuw.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:26 schreef Maver24 het volgende:
Er ligt echt zoveel sneeuw in Rotterdam. Nog meer dan Maandag. Op mijn balkon ligt nu 15cm sneeuw
Ga nu naar buiten even uurtje door het parkquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:39 schreef warhamstr het volgende:
[..]
Je moet soms naar buiten om je het te realiseren. Sommige stukken 30cm diep. En dat is geen opgewaaide sneeuw.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:39 schreef Nijna het volgende:
Als ik de voordeur open doe dan komt er een lading sneeuw naar binnen, het is opgewaaid tegen de hoek van de deur en mijn keukenramen zitten vol met sneeuw.
Gelukkig hebben we geen katquote:
Behalve dan dat hier maar een paar centimeter ligt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:45 schreef Frutsel het volgende:
Uit betrouwbare bron vernomen dat @:Nattekat inmiddels ook thuiswerkt
[ afbeelding ]
15cm sneeuw is net 1cm water. Als je balkon dat niet kan hebben heb je een groter probleem. Dan kun je niet eens een zwembadje op je balkon neerzettenquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:33 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Mijn balkon is veilig. Ik heb geen uithangende maar 1tje die zeg op mn huis ligt. Zou je graven kom je in de slaapkamer
Begint hier nu wel met dikke vlokken te sneeuwenquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Behalve dan dat hier maar een paar centimeter ligt.
Beetje een @Nattekat dusquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:
Onze kat moet er niets van hebben, is een echte zomerkat. Het liefst zou hij nu een winterslaap willen doen.
Heb jij eindelijk je sneeuw!quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Begint hier nu wel met dikke vlokken te sneeuwen
Sinterklaasjournaal vibesquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:49 schreef noodgang het volgende:
dat constante NOS-journaal is wel genieten, een grote Lucky-TV aflevering.
Mee met de avonturen van Rodney van de ANWB
We gaan nu een vrachtwagen lostrekken naast geparkeerde auto's. Spannend!
Dashcamvideo please?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:56 schreef V. het volgende:
Vanochtend vroeg bijna een hardloper oo de motorkap die in zijn donkere pakje zonder inhouden vanuit het niets het zebrapad oprende in een fucking sneeuwjacht. Hard op de rem werkte dus niet, al reed ik echt niet hard. Wat een mafklapper
quote:Grote terminals in Rotterdamse haven leggen werk neer
Grote terminals in de Rotterdamse haven hebben hun werkzaamheden voor vandaag tijdelijk gestaakt. Ook liggen er schepen te wachten voor gesloten bruggen en er is hinder voor bijvoorbeeld vrachtwagens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mensen die slotspray in de auto hebben liggenquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:01 schreef Frutsel het volgende:
BLIJF THUISWERKEN - MAAR NEE, DE WEGENWACHT GAAT MET 500 MAN EXTRA DE WEG OP
https://nos.nl/video/2597(...)-extra-pechmeldingen
Maar het moet er nu toch wel zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja sneeuwt nu goedquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:04 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Maar het moet er nu toch wel zijn?
Ghehe...de Nederlander van nu is nou eenmaal wereldkampioen "ikke ikke ikke".quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:56 schreef V. het volgende:
Vanochtend vroeg bijna een hardloper oo de motorkap die in zijn donkere pakje zonder inhouden vanuit het niets het zebrapad oprende in een fucking sneeuwjacht. Hard op de rem werkte dus niet, al reed ik echt niet hard. Wat een mafklapper
Ik ben geen expert, maar maakt dit het niet juist erger over 15 minuten?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:11 schreef Momo het volgende:
In Amsterdam verbranden ze de sneeuw
[ x ]
Amateurs, gewoon benzine erop gooien en aansteken.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:11 schreef Momo het volgende:
In Amsterdam verbranden ze de sneeuw
[ x ]
Ja maar dat is deze man er al voorbij gereden dus dat boeit hem niet.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben geen expert, maar maakt dit het niet juist erger over 15 minuten?
Op Amsterdam bedoel je?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Amateurs, gewoon benzine erop gooien en aansteken.
Gele?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:20 schreef Nattekat het volgende:
Oh, toch wel weer serieuze sneeuw hier
Ik bedoelde op de weg maar de manier waarop je denkt waardeer ik zeer.quote:
Hier ook beide katten moeten niks van weten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:47 schreef Montagui het volgende:
Onze kat moet er niets van hebben, is een echte zomerkat. Het liefst zou hij nu een winterslaap willen doen.
Waardeer je dat nog steeds als ik dat ook over Rotterdam denk?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:28 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik bedoelde op de weg maar de manier waarop je denkt waardeer ik zeer.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:30 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hier ook beide katten moeten niks van weten.
Frutsel.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:31 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Waardeer je dat nog steeds als ik dat ook over Rotterdam denk?
Er komt meer aan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:34 schreef fietsie het volgende:
Hier is het compleet gestopt met sneeuwen.
hier ook gelukkig, maar er komt meerquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:34 schreef fietsie het volgende:
Hier is het compleet gestopt met sneeuwen.
Lopen is snellerquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:29 schreef fotostarter het volgende:
Ellende.. een stukje van 4.1 km gefietst. Normaal 9 minuutjes. Nu een uur
quote:Code oranje in groot deel van het land verlengd
Code oranje wordt verlengd voor alle provincies met uitzondering van Zeeland en Zuid-Holland, laat de KNMI weten.
Het sneeuwt inderdaad. Eens zien of we nu toch een laagje van 1 of 2 cm kunnen scoren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:38 schreef LTVDK het volgende:
Oh en als deze bui voorbij is komt straks weer de 3e ronde als ik zie wat er zich weer opbouwt voor de kust
Kun je gewoon stappen zeggen? Dit is een Nederlands forum.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:45 schreef Maver24 het volgende:
Kom net binnen. Heel erg mooi buiten. Ligt veel meer dan maandag. 8k steps gedaan door de sneeuw. Zweet me verrot maar wel lekker. Sneeuwt nu ook weer
Voor iemand die heel zwaar woog naar nu lichter is dat heel wat. Niet zo denigrerend doenquote:Op woensdag 7 januari 2026 12:51 schreef Caland het volgende:
8K steps![]()
Loop eerst maar eens de vierdaagse door de sneeuw en dan praten we verder.
Je neemt het anders niet heel licht op.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:56 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Voor iemand die heel zwaar woog naar nu lichter is dat heel wat. Niet zo denigrerend doen
Maak je niet dik.quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:56 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Voor iemand die heel zwaar woog naar nu lichter is dat heel wat. Niet zo denigrerend doen
quote:Gladheid en sneeuw hinderen bevoorrading winkels en supermarkten, Picnic stopt met leveren boodschappen
Door de sneeuwval en gladheid hebben supermarkten in verschillende delen van het land moeite om hun schappen gevuld te houden. Online super Picnic zet woensdag alle leveringen stop vanwege code oranje, terwijl de bevoorrading van ketens als Albert Heijn, Hoogvliet en Jumbo vertraging oploopt. Ook telers van groenten en fruit hebben het lastig.
https://www.bndestem.nl/b(...)dschappen~a78cf2552/
Het buienlijntje ziet er veel 'magerder' uit dan de vorige, op buienradar.quote:
Hij is hier net overgekomen. Op zich sneeuwde het wel even flink door.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het buienlijntje ziet er veel 'magerder' uit dan de vorige, op buienradar.
Volgens de KNMI weerman kunnen die buien boven land weer intensiveren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Het buienlijntje ziet er veel 'magerder' uit dan de vorige, op buienradar.
Graag, want m'n dochter heeft net de auto's uitgegraven. Dat wil ze vast vanavond nog een keer doenquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Volgens de KNMI weerman kunnen die buien boven land weer intensiveren.
quote:Plysje Snits hâldt snieballesmiters oan
In grutte groep jongelju hat moandei foar oerlêst soarge yn Snits troch mei snie- en iisballen te smiten nei foarbygongers en automobilisten.
Op de Rienck Bockemakade is in 48-jierrige man sels it slachtoffer wurden fan mishanneling troch de groep. De man rekke lichtferwûne.
Uteinlik griep de plysje yn. Twa mannen fan 20 jier binnen oanhâlden fanwegen it brûken fan geweld. In oare 20-jierrige man hat in boete krigen foar it fersteuren fan de iepenbiere oarder.
Fierder binne der boetes útdield foar it net sjen litten fan identiteitsbewizen en it besit fan yllegaal fjoerwurk.
Dit kan niemand lezen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
https://www.omropfryslan.(...)de-jouwer-knyppunten
quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
https://www.omropfryslan.(...)de-jouwer-knyppunten
Je kan het door google translate of chatgp halen.quote:
Politie arresteert sneeuwballengooiers in Sneek.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:21 schreef ESF1Gamer het volgende:
Politie arresteert sneeuwballengooiers in Sneek.
Een grote groep jongeren veroorzaakte maandag overlast in Sneek door sneeuwballen en ijs te gooien naar voorbijgangers en automobilisten.
Op de Rienck Bockemakade werd een 48-jarige man zelf het slachtoffer van de groep. De man raakte lichtgewond.
Uiteindelijk greep de politie in. Twee twintigers werden gearresteerd voor geweldpleging. Een andere twintiger kreeg een boete voor verstoring van de openbare orde.
Ook werden er boetes uitgedeeld voor het niet kunnen tonen van een identiteitsbewijs en het bezit van illegaal vuurwerk.
voor de niet friezenquote:Politie houdt sneeuwbalgooiers aan
Een grote groep jongeren heeft maandag voor overlast gezorgd in Sneek door met sneeuw- en ijsballen te gooien naar voorbijgangers en automobilisten.
Op de Rienck Bockemakade is een 48-jarige man zelfs het slachtoffer geworden van mishandeling door de groep. De man raakte lichtgewond.
Uiteindelijk greep de politie in. Twee mannen van 20 jaar aangehouden vanwege het gebruiken van geweld. Een andere 20-jarige man heeft een boete gekregen voor het verstoren van de openbare orde.
Verder zijn er boetes uitgedeeld voor het niet laten zien van identiteitsbewijzen en het bezit van illegaal vuurwerk.
12:58
Ik denk er nog niet aan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Je kan het door google translate of chatgp halen.
Benieuwd hoe het vrijdag gaat zijn en dan het weekend als het ook nog eens stevig gaat vriezenquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
Deze winter kunnen we wel afvinken als gelukt.
Alles wat er nu nog valt is bonus
Hoe serieus moeten we die gast nemen?quote:Op woensdag 7 januari 2026 12:43 schreef TheFreshPrince het volgende:
Beetje sensatie terugbrengen in het topic
Bekijk deze YouTube-video
Voor vandaag was het aardig correct maar daar was hij niet alleen in.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:32 schreef kibo het volgende:
[..]
Hoe serieus moeten we die gast nemen?
Hier overal van die gele slierten in de schnee door pissende hontenquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:36 schreef ieniminimuis het volgende:
Mijn hond ging van voetstapjes maken in de sneeuw, naar een gleuf maken in de sneeuw. Heeft weer lekker gesneeuwd dus.
Echte dooi komt pas morgenavond/vrijdag. Maar dan is niet direct alles weg, want vrijdag op zaterdag weer sneeuw.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:44 schreef mitt het volgende:
Gezien de temperaturen, hoe lang gaat dit nog blijven liggen? Randstad/Utrecht.
Verbaas me erover dat er zoveel blijft liggen omdat het toch niet al te koud is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Echte dooi komt pas morgenavond/vrijdag. Maar dan is niet direct alles weg, want vrijdag op zaterdag weer sneeuw.
Rond het vriespunt is voldoende.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:48 schreef mitt het volgende:
[..]
Verbaas me erover dat er zoveel blijft liggen omdat het toch niet al te koud is.
quote:FC Emmen - SC Cambuur giet freed net troch
Afval is hier sinds maandag ook al niet opgehaald.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:48 schreef monkyyy het volgende:
De papiercontainer wordt hier niet opgehaald, totale chaos
Missen we niks aan.quote:
Foto?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:32 schreef Pino112 het volgende:
Sneeuw en wind genot
Groot raam hier in de woonkamer is al helemaal wit door de sneeuw
Gaat ook geen auto meer door de straat, dikke laag ligt er.
Toch zie ik nog mensen vrij optimistisch de kliko's aan de straat zettenquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Afval is hier sinds maandag ook al niet opgehaald.
Hier ookquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:00 schreef Momo het volgende:
Moet nu wel 25-30 cm hier liggen ondertussen
Is hier gister netjes geleegd.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toch zie ik nog mensen vrij optimistisch de kliko's aan de straat zetten![]()
Dat gebeurt steeds hierquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Volgens de KNMI weerman kunnen die buien boven land weer intensiveren.
Twente west daarentegen heeft volle bakquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:04 schreef Mrmime het volgende:
Hier in Twente oost valt het allemaal wel reuze mee…
Rotterdam zit zo te zien op slotquote:Tramverkeer Rotterdam gestremd
In Rotterdam stoppen de trams voorlopig met rijden, meldt de vervoerder RET. De trams kunnen niet verder rijden, de vervoerder kan nog niet zeggen hoe lang het gaat duren.
Ook de bussen in Rotterdam rijden niet, en binnen de metrodienstregeling zijn veel verstoringen.
De hele familie heeft er aan meegewerkt?quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie ronde bal(len) als lichaam, ontzettend knap.
Voor het Noorden beide snil.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:36 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens KNMI, via NOS op vrijdag 2 mogelijkheden. Of een combinatie daarvan.
Paars is snil, blauw is regen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Vanaf zaterdag en zondag wordt het vervolgens namelijk écht koud. Vrijwel in het hele land wordt het overdag slechts zo’n -3 graden. ‘s Nachts komen de temperaturen uit op -9 tot zelfs -10 graden. „In het hele land gaat het flink vriezen. Met de laagste temperaturen in het noordoosten. Daar kan het lokaal misschien wel nóg kouder worden”, aldus De Koning.
Dat gaat lang duren voor 't ontdooid is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Komen elk jaar weer terugquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:43 schreef Dutch_view het volgende:
Dit weer is wel goed tegen ongedierte. Hopelijk vriest alles kapot, terrormieren, ratten, muizen, zilvervisjes etc
En naaktslakken, aaltjes en ander ondergronds tuig dat je niet in je moestuin wil.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:43 schreef Dutch_view het volgende:
Dit weer is wel goed tegen ongedierte. Hopelijk vriest alles kapot, terrormieren, ratten, muizen, zilvervisjes etc
Alles dat gewoon in warme kruipruimtes en zolders overwintert?quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:43 schreef Dutch_view het volgende:
Kan ik bevestigen, elke bui die hier valt kwam uit het nietsquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:54 schreef LTVDK het volgende:
Als je op buienradar kijkt zie je de sneeuwbuien ook telkens weer flink groeien zodra ze aan land komen![]()
Ja er leek alleen een klein staartje te komen maar inmiddels gaat het al minstens een uur net zo hard los als vanochtendquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan ik bevestigen, elke bui die hier valt kwam uit het niets
quote:Code oranje verlengd tot 18.00 uur
De KNMI heeft code oranje voor sneeuwval opnieuw verlengd. De waarschuwing zou eerst tot 14.00 uur gelden, werd daarna verlengd tot 16.00 uur en loopt nu door tot 18.00 uur.
Code oranje geldt in vrijwel het hele land. Alleen voor de Wadden en het zuidwesten geldt code geel voor gladheid. Wegen, fietspaden en stoepen zijn glad. Door de combinatie van sneeuw en een vrij krachtige wind is het zicht plaatselijk slecht en kunnen lokaal sneeuwduinen ontstaan. Weggebruikers, fietsers en voetgangers kunnen daardoor veel hinder ondervinden.
Na de sneeuw blijft code geel van kracht vanwege gladheid door eerder gevallen sneeuw en het bevriezen van natte weggedeelten.
Ik snap gewoon wat er staatquote:
Langquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:44 schreef mitt het volgende:
Gezien de temperaturen, hoe lang gaat dit nog blijven liggen? Randstad/Utrecht.
2 á 3 graden in het weerbericht betekent op mijn thermometer, om de een of andere reden, meerdere graden onder nul.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:06 schreef hollandia02 het volgende:
Hier staat straks regen op t programma bij een temperatuur van 2a3 grsden, verdwijnt de sneeuw dan?
als het blijft regenen tot volgende week welquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:06 schreef hollandia02 het volgende:
Hier staat straks regen op t programma bij een temperatuur van 2a3 grsden, verdwijnt de sneeuw dan?
Super grappig welquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Vloerverwarmingquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:56 schreef Mansjester het volgende:
Sloffen zijn echt zoveel genot met dit weer![]()
Met alleen sokken voelen je voeten 20 graden kouder
Het is hier ( de bilt dan) niet droog geweestquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:30 schreef Perox het volgende:
In Utrecht dwarrelt het ook weer nu. En er ligt al zoveel
Goed bezig, heb ik hier ook gedaanquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:17 schreef Donna het volgende:
De stoepen schoongemaakt bij de oudjes. Heb mijn buurtpunten weer gescoord.
Oh dat doen mensen nog? Hier niemand... 1 in een hele lange straat en daar was het juist gladder van gewordenquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Goed bezig, heb ik hier ook gedaan
Ja dat merkte ik vooral gisterenavond toen het weer begon te vriezen, de plekken waar mensen de stoep hadden schoongemaakt was het spekglad, bij het bejaardenhuis was het zelfs het ergste, was een grote ijsplaatquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:27 schreef Perox het volgende:
[..]
Oh dat doen mensen nog? Hier niemand... 1 in een hele lange straat en daar was het juist gladder van geworden
Heb het idee dat er meer valt dan voorspelt in eerste instantie. Als ik de radar beelden check zie je gewoon dat buien blijven aangroeien aan de kust.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:34 schreef 12Beaufort het volgende:
Droog hier, maar komt nog een pluk aan vanuit het westen.
Ik dacht tot maandag dat 't zelfs verplicht was, blijkt al jaren niet meer zo te zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:27 schreef Perox het volgende:
[..]
Oh dat doen mensen nog? Hier niemand... 1 in een hele lange straat en daar was het juist gladder van geworden
Lijkt zo, maar ontstaan ook hier telkens nieuwe plukken op de buienradar.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:34 schreef 12Beaufort het volgende:
Droog hier, maar komt nog een pluk aan vanuit het westen.
Zeker met warm water de sneeuw laten smelten op de stoepquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat merkte ik vooral gisterenavond toen het weer begon te vriezen, de plekken waar mensen de stoep hadden schoongemaakt was het spekglad, bij het bejaardenhuis was het zelfs het ergste, was een grote ijsplaat
Klopt, als je het schoonmaakt dan tot de tegels anders werkt het alleen maar averechts bij aanvriezen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat merkte ik vooral gisterenavond toen het weer begon te vriezen, de plekken waar mensen de stoep hadden schoongemaakt was het spekglad, bij het bejaardenhuis was het zelfs het ergste, was een grote ijsplaat
Die pluk bedoelquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb het idee dat er meer valt dan voorspelt in eerste instantie. Als ik de radar beelden check zie je gewoon dat buien blijven aangroeien aan de kust.
Mag wat kosten, inzet van 5 torenkranen en met de hand het dak schoonschuivenquote:Op woensdag 7 januari 2026 16:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Thialf wordt sneeuwvrij gemaakt.
Hier in de buurt wel, de zijstraat daarin tegen dan weer niet en dat zie jequote:Op woensdag 7 januari 2026 15:27 schreef Perox het volgende:
[..]
Tja als je dan het volgende doet:quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan vraag je eromquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:44 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Zeker met warm water de sneeuw laten smelten op de stoep
Poah dikke John Deere ervoor!quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Thialf wordt sneeuwvrij gemaakt.
[ afbeelding ]
Strooiwagen staat vast op de A7
18mm regen geeft ie aan..quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:45 schreef DonGorgon het volgende:
Alles boven NB krijgt vrijdag sneeuw(storm) 🥳
Goed idee!quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:02 schreef Dutch_view het volgende:
Ik heb zojuist een lekker kopje warme chocolademelk genuttigd.
Merkte ik ook toen ik het pad van m'n bejaarde (en praktisch blinde, dus dat is geen topcombinatie) buurman leeg schepte, er zit een bodemlaag onder van toen het nog natte sneeuw was en die laag is spekglad, en zonder water en zout haast niet weg te krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Blizzardquote:In het noorden gaat het in de nacht naar vrijdag langdurig sneeuwen. Door de stevige oostenwind is er kans op sneeuwjacht en kunnen er sneeuwduinen ontstaan.
quote:
Dit is nou winter die winter hoort te zijn, niks 15 graden met zon en in je korte broek in de tuin moeten werken in januariquote:Op woensdag 7 januari 2026 17:37 schreef DemonRage het volgende:
Ondanks dat de reistijd tussen thuis (Eindhoven) en werk (Waalwijk) niet heel veel langer wordt ondanks de sneeuw en dat ik geen enkel moment in de file heb gestaan vind ik het toch...
Kutweer!
Toch geen last van sneeuwballen?quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het heeft hier de hele dag als een malle gesneeuwd. Dankzij de wind ligt er een halve meter op het balkon en voor op de raamkozijnen ligt een centimeter of twintig. Onze labrador stond bijna tot aan zijn leuter in de sneeuw.
Exact.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit is nou winter die winter hoort te zijn, niks 15 graden met zon en in je korte broek in de tuin moeten werken in januari
Nee, die heeft de dierenarts vakkundig verwijderd.quote:
quote:KNMI: vrijdag sneeuwjacht mogelijk
Nieuwe sneeuwbuien trekken in de nacht van donderdag op vrijdag over het land. Op veel plekken in het noorden van het land kan 5 tot 10 centimeter sneeuw vallen en op sommige plaatsen 10 tot 15 centimeter, bovenop de sneeuw die er al ligt.
Ook is sneeuwjacht mogelijk, waarbij sneeuw door wind wordt meegenomen. Het kan volgens het KNMI leiden tot sneeuwduinen, hoopjes sneeuw. Het is veel hinderlijker dan sneeuw die rustig dwarrelt, zegt het KNMI.
Linkquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:06 schreef User98182 het volgende:
Elfstedentocht kansen zijn nog verder gestegen
Niet bepaald.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:06 schreef User98182 het volgende:
Elfstedentocht kansen zijn nog verder gestegen
2-0 alstublieftquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, het was leuk. Maar nu heb ik eigenlijk wel weer zin in dubbele cijfers.
Komend weekendquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, het was leuk. Maar nu heb ik eigenlijk wel weer zin in dubbele cijfers.
Doe dan maar 2x het dubbelequote:Op woensdag 7 januari 2026 18:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komend weekend
Maar wel onder nul
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |