SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
Ik ben blij dat ik dat gister om 20:30 nog deed, want ik hoor net van collega dat StNyk-Joure al bijna niet te doen is...quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:06 schreef Donna het volgende:
Wij zijn naar de supermarkt gelopen. Heerlijk!
In totaal deze week? Ik denk hier misschien nog wel minder...quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik denk dat er hier echt hooguit 4-5cm gevallen is.
Waar was de maatschappijontwrichting
Dat dacht ik ook tot ik net buiten liep en toch wel wat sneeuwduinen enzo tegenkwam.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Smullenquote:
Ah, daar is de ontwrichting.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:14 schreef LTVDK het volgende:
Hier in west-Brabant wel een goed pak, zakte tot mijn knieën in de sneeuw
[ afbeelding ]
Wel mooi wit geworden
[ afbeelding ]
De rest ligt hier. Ongeloofelijk hoeveel sneeuw.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:11 schreef Nattekat het volgende:
Vandaagquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In totaal deze week? Ik denk hier misschien nog wel minder...
Ik kan vanaf het slaapkamerraam nog net niet de ingang van de Appie zien dus zo spannend is die wandeltocht (helaas) niet, helaas hebben ze er ook geen Schultenbrau.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:06 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze nog Schultenbrau hebben voor je.
Oh dat geloof ik meteen. De hoofdwegen zijn ook helemaal wit.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik dat gister om 20:30 nog deed, want ik hoor net van collega dat StNyk-Joure al bijna niet te doen is...
Wat zonde. Wij hadden bijna 20cm maandag.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vandaag
Gisteren rond de 2cm, maandag ook zoiets.
De pluim vind ik dan weer echt enorm verbeterd. Maarja, die rode lijnquote:Op woensdag 7 januari 2026 07:46 schreef Houtenbeen het volgende:
De nieuwe run van het Europees weer model is niet meer zo koud.
Roethof heeft al aangifte tegen de bomen gedaan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:16 schreef Frutsel het volgende:
Bomen hebben de thuiswerk mededeling ook niet gehad denk ik
[ x ]
Ik heb net even gepeild en hij ging er net niet helemaal in, zo'n 28 cm dus.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:19 schreef Donna het volgende:
[..]
Wat zonde. Wij hadden bijna 20cm maandag.
Hier is wat meer gevallenquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
In totaal deze week? Ik denk hier misschien nog wel minder...
Hier is het ook continu weer gesmolten op de plekken waar ik betrouwbaar zou kunnen metenquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier is wat meer gevallen
[ afbeelding ]
Zelfs bij Ter Apelquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:18 schreef Donna het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik meteen. De hoofdwegen zijn ook helemaal wit.
Wow, je ziet je tafel nogquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier lijkt de wind weer wat te zijn gaan liggen, maar heb wel flinke sneeuwduinen zien ontstaan hier net (en doorheen gelopenquote:Op woensdag 7 januari 2026 10:30 schreef PzKpfw het volgende:
Het woord 'jachtsneeuw' nog niet gevallen?
Mooi Leenbakker spul.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:22 schreef LTVDK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ja die staat daar redelijk beschut achter de plantquote:
Wat is dat, een ontdooilint voor vogels?quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
Hier ook een mooi pak gevallen.
Volgend jaar een ontdooilint regelen voor het drinkwater voor de vogels, nu dagelijks 2x per dag verversen.
Die stoelen zijn van de Ikea, tafel van de Praxisquote:
Goed voor je gebit gezorgd dus. +1quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:17 schreef LTVDK het volgende:
Rond een uurtje of 8 ging het hier wel helemaal los, was even naar de tandarts gelopen, ben daar net 5 minuten binnen geweest en mijn voetstappen van toen ik er heen liep waren al weer helemaal ingesneeuwd
Je kan die mussen natuurlijk niet diepgevroren in de pan flikkeren.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat is dat, een ontdooilint voor vogels?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
We're gonna filerijden like it's 1999quote:Rond 08.45 uur was de filelengte volgens Rijkswaterstaat opgelopen tot boven de 700 kilometer. Dat maakt het de drukste woensdagochtendspits sinds 10 februari 1999. Toen stond er 774 kilometer.
quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:37 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je kan die mussen natuurlijk niet diepgevroren in de pan flikkeren.Goed marineren eerst in de cognac.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Jup; ik zou voor t werk 15 minuutjes verderop moeten zijn, en dan 19:00 terug. En dat laatste maakt dat ik toch maar een Teamscall er van maak.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:46 schreef VacaLoca het volgende:
Veel mensen dachten vanochtend waarschijnlijk nog van waar gaat dit over, het is droog en wegen zijn prima. Maar hoe ze thuis komen vanavond..
700km filequote:Op woensdag 7 januari 2026 10:40 schreef LTVDK het volgende:
[..]
We're gonna filerijden like it's 1999
quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:50 schreef Nattekat het volgende:
En over enkele momenten is het weer boven de 0 hier.
Dag winter, mooie poging weer
quote:Op dinsdag 6 januari 2026 22:08 schreef LTVDK het volgende:
Ik ga deze alvast quoten voor morgen
[..]
Busvervoerder Bravo Direct, een bedrijf van Arriva, verwacht woensdagochtend in Brabant de 'normale dienstregeling' op te kunnen starten. Dat deelt de vervoerder ondanks code oranje en de verwachting van hevige sneeuwval.
quote:Vanwege het winterse weer en de gladde wegen ligt het busverkeer in West-Brabant tot 14.00 uur stil, meldt Arriva.
Kort voor tien uur werd het busverkeer ook in Den Bosch, Tilburg, Waalwijk en Uden stilgelegd. „Inmiddels hebben we de tijd ook bij moeten stellen naar 14.00 uur. Hopelijk kunnen we het busverkeer dan overal weer opstarten.”
https://www.bd.nl/brabant(...)~a08c460c/?slug_rd=1
quote:
De dooi is van korte duur. We gaan de winter des doods tegemoet.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:50 schreef Nattekat het volgende:
koek en zopiequote:Op woensdag 7 januari 2026 10:59 schreef erkel het volgende:
[..]
De dooi is van korte duur. We gaan de winter des doods tegemoet.
[ afbeelding ]
Dit is absoluut niet wat de verwachting is voor het grootste deel van Nederland.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:59 schreef erkel het volgende:
[..]
De dooi is van korte duur. We gaan de winter des doods tegemoet.
[ afbeelding ]
Bakken met sneeuw hoor vrijdag!!! Wel voorafgaand regen maar boeie!quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:02 schreef PzKpfw het volgende:
Zo jammer dat we vrijdag nu waarschijnlijk regen gaan krijgen i.p.v. sneeuw. Anders konden we echt een dik pak sneeuw tegemoet zien
Dit is berekend voor De Bilt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is absoluut niet wat de verwachting is voor het grootste deel van Nederland.
Toch mooi paar dagen gevroren hier aan de kust.quote:Op woensdag 7 januari 2026 10:50 schreef Nattekat het volgende:
Op weerwoord zijn ze altijd negatief.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:05 schreef erkel het volgende:
[..]
Dit is berekend voor De Bilt.
Maar als ik Weerwoord mag geloven is het allemaal nog niet in kannen en kruiken. Kan ook zijn dat het +8 wordt ergens volgende week.
En nu uitdeukenquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:06 schreef TweedeKlum het volgende:
Bollendak in Utrecht veilig, Stationsplein weer open
https://www.rtvutrecht.nl(...)tionsplein-weer-open
Ik nietquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis hier nog steeds niet begonnen![]()
jullie maken alle snil op godver
quote:Transport Online
1 m
Omdat er momenteel zoveel ongevallen zijn lukt het ons niet om van elk ongeval een apart nieuwsbericht te maken daarom vermelden wij sommige ongevallen met vrachtwagens alleen in de Liveblog.
Niet in dit oosten, nog geen vlok gezienquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:09 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Het begin van de nieuwe sneeuwval was om 10 uur hier gearriveerd. De weg ging van goed gestrooid naar witte winterboel en echt stevig dikke sneeuwval hier nu in het oosten en winderig.
Wat een klaagzang de hele dag. Woon je op Texel ofzo?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tis hier nog steeds niet begonnen![]()
jullie maken alle snil op godver
Ga naar buiten dan, historisch moment, maak je de komende 20 jaar niet meer meequote:Op woensdag 7 januari 2026 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Sneeuwval neemt wat af maar er valt nog wel wat fijne sneeuw.
Er ligt nu zo'n 20-25cm op de plekken waar de afgelopen dagen niets geruimd of ingereden is.
Tuintafel 23cm.
Wacht maar af.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet in dit oosten, nog geen vlok gezien
nee in Twentequote:Op woensdag 7 januari 2026 11:11 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wat een klaagzang de hele dag. Woon je op Texel ofzo?
Valt wel mee hoor, vorig jaar 12 februari lag er ook 20cm hier.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ga naar buiten dan, historisch moment, maak je de komende 20 jaar niet meer mee
Als je op buienradar de 48 uur vooruit checkt is het zo van nu dat dit een klein voorproefje is voor meer wat nog gaat komenquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:14 schreef LTVDK het volgende:
Er komt zo nog een klein staartje aan vanaf de Noordzee
Klinkt als een dagboek ditquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:13 schreef Scrummie het volgende:
De wind is gaan liggen, de sneeuw dwarrelt nog matig naar beneden. Met een uurtje is het wel droog, een paar uur later de wegen wel weer goed. Gaat prima zo.
Ja, bij Wetteronline als je bij morgen kijkt dan komt er nog wel serieus veel aan.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:16 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Als je op buienradar de 48 uur vooruit checkt is het zo van nu dat dit een klein voorproefje is voor meer wat nog gaat komen
Als het regen gaat zijn wordt het echt een pleuriszooi met de vorst die er daarna aankomtquote:Op woensdag 7 januari 2026 11:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, bij Wetteronline als je bij morgen kijkt dan komt er nog wel serieus veel aan.
Vraag is dan nog wel of het nat is of sneeuw.
DHL scheurt gewoon met 80 per uur door de wijk waarschijnlijk.quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:23 schreef bloodymary1 het volgende:
De dames hier in de tuin vinden sneeuw maar niks en zijn in hun hok gaan zitten (kippetjes).
DHL laat zich nergens door weerhouden zo te merken.
Hier in Goor:quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Niet in dit oosten, nog geen vlok gezien
Pas maar op dat die balkons niet instorten...quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:26 schreef Maver24 het volgende:
Er ligt echt zoveel sneeuw in Rotterdam. Nog meer dan Maandag. Op mijn balkon ligt nu 15cm sneeuw
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |