quote:FC Emmen - SC Cambuur giet freed net troch
Afval is hier sinds maandag ook al niet opgehaald.quote:Op woensdag 7 januari 2026 13:48 schreef monkyyy het volgende:
De papiercontainer wordt hier niet opgehaald, totale chaos
Missen we niks aan.quote:
Foto?quote:Op woensdag 7 januari 2026 11:32 schreef Pino112 het volgende:
Sneeuw en wind genot
Groot raam hier in de woonkamer is al helemaal wit door de sneeuw
Gaat ook geen auto meer door de straat, dikke laag ligt er.
Toch zie ik nog mensen vrij optimistisch de kliko's aan de straat zettenquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:58 schreef Momo het volgende:
[..]
Afval is hier sinds maandag ook al niet opgehaald.
Hier ookquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:00 schreef Momo het volgende:
Moet nu wel 25-30 cm hier liggen ondertussen
Is hier gister netjes geleegd.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Toch zie ik nog mensen vrij optimistisch de kliko's aan de straat zetten![]()
Dat gebeurt steeds hierquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:18 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Volgens de KNMI weerman kunnen die buien boven land weer intensiveren.
Twente west daarentegen heeft volle bakquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:04 schreef Mrmime het volgende:
Hier in Twente oost valt het allemaal wel reuze mee…
Rotterdam zit zo te zien op slotquote:Tramverkeer Rotterdam gestremd
In Rotterdam stoppen de trams voorlopig met rijden, meldt de vervoerder RET. De trams kunnen niet verder rijden, de vervoerder kan nog niet zeggen hoe lang het gaat duren.
Ook de bussen in Rotterdam rijden niet, en binnen de metrodienstregeling zijn veel verstoringen.
De hele familie heeft er aan meegewerkt?quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie ronde bal(len) als lichaam, ontzettend knap.
Voor het Noorden beide snil.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:36 schreef Dutch_view het volgende:
Volgens KNMI, via NOS op vrijdag 2 mogelijkheden. Of een combinatie daarvan.
Paars is snil, blauw is regen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Vanaf zaterdag en zondag wordt het vervolgens namelijk écht koud. Vrijwel in het hele land wordt het overdag slechts zo’n -3 graden. ‘s Nachts komen de temperaturen uit op -9 tot zelfs -10 graden. „In het hele land gaat het flink vriezen. Met de laagste temperaturen in het noordoosten. Daar kan het lokaal misschien wel nóg kouder worden”, aldus De Koning.
Dat gaat lang duren voor 't ontdooid is.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Komen elk jaar weer terugquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:43 schreef Dutch_view het volgende:
Dit weer is wel goed tegen ongedierte. Hopelijk vriest alles kapot, terrormieren, ratten, muizen, zilvervisjes etc
En naaktslakken, aaltjes en ander ondergronds tuig dat je niet in je moestuin wil.quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:43 schreef Dutch_view het volgende:
Dit weer is wel goed tegen ongedierte. Hopelijk vriest alles kapot, terrormieren, ratten, muizen, zilvervisjes etc
Alles dat gewoon in warme kruipruimtes en zolders overwintert?quote:Op woensdag 7 januari 2026 14:43 schreef Dutch_view het volgende:
Kan ik bevestigen, elke bui die hier valt kwam uit het nietsquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:54 schreef LTVDK het volgende:
Als je op buienradar kijkt zie je de sneeuwbuien ook telkens weer flink groeien zodra ze aan land komen![]()
Ja er leek alleen een klein staartje te komen maar inmiddels gaat het al minstens een uur net zo hard los als vanochtendquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan ik bevestigen, elke bui die hier valt kwam uit het niets
quote:Code oranje verlengd tot 18.00 uur
De KNMI heeft code oranje voor sneeuwval opnieuw verlengd. De waarschuwing zou eerst tot 14.00 uur gelden, werd daarna verlengd tot 16.00 uur en loopt nu door tot 18.00 uur.
Code oranje geldt in vrijwel het hele land. Alleen voor de Wadden en het zuidwesten geldt code geel voor gladheid. Wegen, fietspaden en stoepen zijn glad. Door de combinatie van sneeuw en een vrij krachtige wind is het zicht plaatselijk slecht en kunnen lokaal sneeuwduinen ontstaan. Weggebruikers, fietsers en voetgangers kunnen daardoor veel hinder ondervinden.
Na de sneeuw blijft code geel van kracht vanwege gladheid door eerder gevallen sneeuw en het bevriezen van natte weggedeelten.
Ik snap gewoon wat er staatquote:
Langquote:Op woensdag 7 januari 2026 13:44 schreef mitt het volgende:
Gezien de temperaturen, hoe lang gaat dit nog blijven liggen? Randstad/Utrecht.
2 á 3 graden in het weerbericht betekent op mijn thermometer, om de een of andere reden, meerdere graden onder nul.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:06 schreef hollandia02 het volgende:
Hier staat straks regen op t programma bij een temperatuur van 2a3 grsden, verdwijnt de sneeuw dan?
als het blijft regenen tot volgende week welquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:06 schreef hollandia02 het volgende:
Hier staat straks regen op t programma bij een temperatuur van 2a3 grsden, verdwijnt de sneeuw dan?
Super grappig welquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:31 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Vloerverwarmingquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:56 schreef Mansjester het volgende:
Sloffen zijn echt zoveel genot met dit weer![]()
Met alleen sokken voelen je voeten 20 graden kouder
Het is hier ( de bilt dan) niet droog geweestquote:Op woensdag 7 januari 2026 14:30 schreef Perox het volgende:
In Utrecht dwarrelt het ook weer nu. En er ligt al zoveel
Goed bezig, heb ik hier ook gedaanquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:17 schreef Donna het volgende:
De stoepen schoongemaakt bij de oudjes. Heb mijn buurtpunten weer gescoord.
Oh dat doen mensen nog? Hier niemand... 1 in een hele lange straat en daar was het juist gladder van gewordenquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Goed bezig, heb ik hier ook gedaan
Ja dat merkte ik vooral gisterenavond toen het weer begon te vriezen, de plekken waar mensen de stoep hadden schoongemaakt was het spekglad, bij het bejaardenhuis was het zelfs het ergste, was een grote ijsplaatquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:27 schreef Perox het volgende:
[..]
Oh dat doen mensen nog? Hier niemand... 1 in een hele lange straat en daar was het juist gladder van geworden
Heb het idee dat er meer valt dan voorspelt in eerste instantie. Als ik de radar beelden check zie je gewoon dat buien blijven aangroeien aan de kust.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:34 schreef 12Beaufort het volgende:
Droog hier, maar komt nog een pluk aan vanuit het westen.
Ik dacht tot maandag dat 't zelfs verplicht was, blijkt al jaren niet meer zo te zijn.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:27 schreef Perox het volgende:
[..]
Oh dat doen mensen nog? Hier niemand... 1 in een hele lange straat en daar was het juist gladder van geworden
Lijkt zo, maar ontstaan ook hier telkens nieuwe plukken op de buienradar.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:34 schreef 12Beaufort het volgende:
Droog hier, maar komt nog een pluk aan vanuit het westen.
Zeker met warm water de sneeuw laten smelten op de stoepquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat merkte ik vooral gisterenavond toen het weer begon te vriezen, de plekken waar mensen de stoep hadden schoongemaakt was het spekglad, bij het bejaardenhuis was het zelfs het ergste, was een grote ijsplaat
Klopt, als je het schoonmaakt dan tot de tegels anders werkt het alleen maar averechts bij aanvriezen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ja dat merkte ik vooral gisterenavond toen het weer begon te vriezen, de plekken waar mensen de stoep hadden schoongemaakt was het spekglad, bij het bejaardenhuis was het zelfs het ergste, was een grote ijsplaat
Die pluk bedoelquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb het idee dat er meer valt dan voorspelt in eerste instantie. Als ik de radar beelden check zie je gewoon dat buien blijven aangroeien aan de kust.
Mag wat kosten, inzet van 5 torenkranen en met de hand het dak schoonschuivenquote:Op woensdag 7 januari 2026 16:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Thialf wordt sneeuwvrij gemaakt.
Hier in de buurt wel, de zijstraat daarin tegen dan weer niet en dat zie jequote:Op woensdag 7 januari 2026 15:27 schreef Perox het volgende:
[..]
Tja als je dan het volgende doet:quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan vraag je eromquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:44 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Zeker met warm water de sneeuw laten smelten op de stoep
Poah dikke John Deere ervoor!quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[ afbeelding ]
Thialf wordt sneeuwvrij gemaakt.
[ afbeelding ]
Strooiwagen staat vast op de A7
18mm regen geeft ie aan..quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:45 schreef DonGorgon het volgende:
Alles boven NB krijgt vrijdag sneeuw(storm) 🥳
Goed idee!quote:Op woensdag 7 januari 2026 16:02 schreef Dutch_view het volgende:
Ik heb zojuist een lekker kopje warme chocolademelk genuttigd.
Merkte ik ook toen ik het pad van m'n bejaarde (en praktisch blinde, dus dat is geen topcombinatie) buurman leeg schepte, er zit een bodemlaag onder van toen het nog natte sneeuw was en die laag is spekglad, en zonder water en zout haast niet weg te krijgen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:30 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Blizzardquote:In het noorden gaat het in de nacht naar vrijdag langdurig sneeuwen. Door de stevige oostenwind is er kans op sneeuwjacht en kunnen er sneeuwduinen ontstaan.
quote:
Dit is nou winter die winter hoort te zijn, niks 15 graden met zon en in je korte broek in de tuin moeten werken in januariquote:Op woensdag 7 januari 2026 17:37 schreef DemonRage het volgende:
Ondanks dat de reistijd tussen thuis (Eindhoven) en werk (Waalwijk) niet heel veel langer wordt ondanks de sneeuw en dat ik geen enkel moment in de file heb gestaan vind ik het toch...
Kutweer!
Toch geen last van sneeuwballen?quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:08 schreef Kentekenplaat het volgende:
Het heeft hier de hele dag als een malle gesneeuwd. Dankzij de wind ligt er een halve meter op het balkon en voor op de raamkozijnen ligt een centimeter of twintig. Onze labrador stond bijna tot aan zijn leuter in de sneeuw.
Exact.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dit is nou winter die winter hoort te zijn, niks 15 graden met zon en in je korte broek in de tuin moeten werken in januari
Nee, die heeft de dierenarts vakkundig verwijderd.quote:
quote:KNMI: vrijdag sneeuwjacht mogelijk
Nieuwe sneeuwbuien trekken in de nacht van donderdag op vrijdag over het land. Op veel plekken in het noorden van het land kan 5 tot 10 centimeter sneeuw vallen en op sommige plaatsen 10 tot 15 centimeter, bovenop de sneeuw die er al ligt.
Ook is sneeuwjacht mogelijk, waarbij sneeuw door wind wordt meegenomen. Het kan volgens het KNMI leiden tot sneeuwduinen, hoopjes sneeuw. Het is veel hinderlijker dan sneeuw die rustig dwarrelt, zegt het KNMI.
Linkquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:06 schreef User98182 het volgende:
Elfstedentocht kansen zijn nog verder gestegen
Niet bepaald.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:06 schreef User98182 het volgende:
Elfstedentocht kansen zijn nog verder gestegen
2-0 alstublieftquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, het was leuk. Maar nu heb ik eigenlijk wel weer zin in dubbele cijfers.
Komend weekendquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, het was leuk. Maar nu heb ik eigenlijk wel weer zin in dubbele cijfers.
Doe dan maar 2x het dubbelequote:Op woensdag 7 januari 2026 18:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Komend weekend
Maar wel onder nul
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |