SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
Noordwoonkamer bereik je op je sloffen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:06 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Eens kijken hoe ik vrijdag in het noorden geraak.
Reactie pending.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:12 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou, het was leuk. Maar nu heb ik eigenlijk wel weer zin in dubbele cijfers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk tochquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:31 schreef INViCTuS het volgende:
Zou me niet verbazen als ik morgen op m'n werk bijna een halve meter sneeuw kan meten
Misschien tijd om eens in de Alpenlanden te gaan kijken hoe men daar dealt met hevige sneeuwval.quote:
Moet het eerst vallenquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:53 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Misschien tijd om eens in de Alpenlanden te gaan kijken hoe men daar dealt met hevige sneeuwval.
Het sneeuwt hier al vanaf vanochtend bijna onafgebroken. Volgens buienradar zal het rond 21 uur ophouden met sneeuwen.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:28 schreef Donna het volgende:
Het sneeuwt hier al een uur als een malle en het gaat ook nog een dik half uur duren zo te zien. VET!
Regen????quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:55 schreef Haags het volgende:
Het regent lekker door, zal morgen weinig sneeuw meer liggen.
Waar. Kan niet iedereen de plaatsen erbij zettenquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:56 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier al vanaf vanochtend bijna onafgebroken. Volgens buienradar zal het rond 21 uur ophouden met sneeuwen.
Ik zie letterlijk en figuurlijk de bui al hangen vrijdag. Dat kan weleens een bijzondere toestand worden hier.
Kan Nederland niet vindenquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:58 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Oeh houwe zo!... Veel wind bij een graad of 5°C. Hopelijk kiest het laag dat pad.
Sneeuw was leuk geweest. Tijd voor storm.
Drenthe.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:58 schreef Paul het volgende:
[..]
Waar. Kan niet iedereen de plaatsen erbij zetten
quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:57 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Als je in het noorden woont misschien
Nu hopen dat het niet gaat vriezenquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:55 schreef Haags het volgende:
Het regent lekker door, zal morgen weinig sneeuw meer liggen.
Volgens mij 4 graden vannacht.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:01 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Nu hopen dat het niet gaat vriezen
Ben blij dat ik vrijdag en zaterdag nergens heen hoefquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:14 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
slushparty die gaat vast vriezen vrijdag op zaterdag
Van wat ik heb vernomen ging het tot een uur of 16 sneeuwen in Amsterdam. Voorspellingen zeiden tot eind van de ochtend.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:51 schreef pullup het volgende:
Smelt hier in Amsterdam lekker rap weer weg![]()
Weg met die zooi
Net speciaal dan even naar buiten gekeken, ziet er gewoon uit als kletsnatte bende hier. Dooit als een malle wegquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:16 schreef User98182 het volgende:
[..]
Van wat ik heb vernomen ging het tot een uur of 16 sneeuwen in Amsterdam. Voorspellingen zeiden tot eind van de ochtend.
En bij 8 is het officieel een sneeuwstorm.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]2010 taferelen toen wegen onbegaanbaar waren door een oost/noordooster 7bft tot 8bft. Sneeuw in de weilanden werden compleet op de wegen geblazen de wegen werden onbegaanbaar en sneeuwschuiven was er niet bij want het ging veel te snel.
quote:Modelbeoordeling:
De winterse problemen zijn nog niet voorbij. De buien van vanavond leveren vooral in de oostelijke helft nog sneeuw op, van het westen uit nemen de buien af en gaat de neerslag meer en meer over in regen. Volgende aandachtspunt is storm Goretti en dan met name de sneeuwval daarbij, ook in combinatie met de wind. De neerslag op het geoccludeerde front (op hoogte) gaat in het noorden over in sneeuw, maar valt in de rest van het land waarschijnlijk als regen. De sneeuw begint in het noorden naar verwachting nu eind donderdagavond en het is nog een beetje de vraag hoe snel de neerslag verder noordwaarts trekt. Momenteel neemt de zekerheid toe over een scenario waarbij het noorden, heel grofweg het gebied ten noorden van de lijn Alkmaar-Twente, er 5-10 cm sneeuw bij gaat krijgen, plaatselijk 10-15 cm. In het noorden staat daarbij ook veel wind en is er een reële kans op sneeuwjacht en de vorming van sneeuwduinen. De kans lijkt nu groot dat we hiervoor (eind) donderdagochtend gaan opschalen naar code oranje of rood, want zowel het criterium voor de hoeveelheid sneeuw als voor sneeuwjacht is aan de orde. Ander aandachtspunt is de wind aan de zuidflank van Goretti, dit lijkt nu nét boven België te blijven, maar dat kan zomaar ook het zuiden van het land bereiken vrijdagochtend. In dat geval komen daar zware windstoten voor, maar wel in combinatie met regen of natte sneeuw.
KNMI
What whut?quote:De kans lijkt nu groot dat we hiervoor (eind) donderdagochtend gaan opschalen naar code oranje of rood, want zowel het criterium voor de hoeveelheid sneeuw als voor sneeuwjacht is aan de orde.
Is oa van Marco van Bastenquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.nu.nl/binnenland/6381862/deel-sportcomplex-in-utrecht-ingestort-onduidelijk-of-er-mensen-binnen-zijn.html
Hopelijk valt het mee...
Weet ik nog wel.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]2010 taferelen toen wegen onbegaanbaar waren door een oost/noordooster 7bft tot 8bft. Sneeuw in de weilanden werden compleet op de wegen geblazen de wegen werden onbegaanbaar en sneeuwschuiven was er niet bij want het ging veel te snel.
Heb de modelbeoordeling van KNMI door AI gehaald om het visueel te makenquote:
quote:
Ik vraag me af waar mijn appartementcomplex uit 1962 eigenlijk op berekend is. Ik schat dat er een centimeter of 20 opligt, maar het zou zomaar meer kunnen zijn (of minder door de wind van vandaag). En dan komt de verzwarende regen en bevriezing er nog bovenop.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.nu.nl/binnenland/6381862/deel-sportcomplex-in-utrecht-ingestort-onduidelijk-of-er-mensen-binnen-zijn.html
Hopelijk valt het mee...
Die heeft de winter van 63 ook overleefdquote:Op woensdag 7 januari 2026 20:00 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar mijn appartementcomplex uit 1962 eigenlijk op berekend is. Ik schat dat er een centimeter of 20 opligt, maar het zou zomaar meer kunnen zijn (of minder door de wind van vandaag). En dan komt de verzwarende regen en bevriezing er nog bovenop.
Die ziet er kapot uit. Bij een paar cm sneeuw deze problemen is misschien toch even met de constructeur babbelen.quote:
En die van 1979.quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:14 schreef Caland het volgende:
[..]
Die heeft de winter van 63 ook overleefd
NAISquote:Op woensdag 7 januari 2026 20:20 schreef 12Beaufort het volgende:
Dat worden een paar koude ijsdagen-5 overdag...
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 7 januari 2026 20:36 schreef butz0rs het volgende:
[..]
wow, hopelijk staan de eerste 21 hallen nog wel overeind.
quote:Code oranje is beëindigd
Het KNMI heeft voor heel Nederland code oranje beëindigd. Dat betekent dat in heel het land code geel van kracht is.
Van mij mag je het woord kanker wel weglaten.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:55 schreef xpompompomx het volgende:
GVD kanker tyfus zooi, het regent hier.
Ja was hier ook de hele ochtend sowieso en vanmiddag enkele buien maar tussen 5 en 7 is er nog 4cm gevallen. Heerlijkquote:Op woensdag 7 januari 2026 18:56 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het sneeuwt hier al vanaf vanochtend bijna onafgebroken. Volgens buienradar zal het rond 21 uur ophouden met sneeuwen.
Ik zie letterlijk en figuurlijk de bui al hangen vrijdag. Dat kan weleens een bijzondere toestand worden hier.
Elke strenge winter kent zijn dooi aanvallen idd. Dat kan niet anders met een zeeklimaat.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:34 schreef DonGorgon het volgende:
Ach ja, het kan vriezen, het kan dooien …
Winter is geen winter zonder dipjes.
De zomer geeft ook niet elke dag 25+ graden met zon.
Deze week was al een unieke performance … en het gaat na morgen nog eventjes door 🥳
quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:28 schreef MissHobje het volgende:
Het regent! Jammer van die mooie sneeuw laag!![]()
![]()
Het is hier net gestopt. Hooguit wat hele miezerige sneeuw nog.quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:51 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja was hier ook de hele ochtend sowieso en vanmiddag enkele buien maar tussen 5 en 7 is er nog 4cm gevallen. Heerlijk
Ik zie op mijn telefoon regen in de verwachting voor hier in Friesland. Hoop het toch niet. 🙄quote:Op woensdag 7 januari 2026 21:55 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het is hier net gestopt. Hooguit wat hele miezerige sneeuw nog.
Inmiddels zijn hier in Drenthe wegen afgesloten.
Het is hier 0,2 graden. En er komt wel wat aan inderdaad. Ben benieuwd in welke vorm.quote:Op woensdag 7 januari 2026 22:00 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik zie op mijn telefoon regen in de verwachting voor hier in Friesland. Hoop het toch niet. 🙄
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |