Ben blij dat ik vrijdag en zaterdag nergens heen hoefquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:14 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
slushparty die gaat vast vriezen vrijdag op zaterdag
Van wat ik heb vernomen ging het tot een uur of 16 sneeuwen in Amsterdam. Voorspellingen zeiden tot eind van de ochtend.quote:Op woensdag 7 januari 2026 18:51 schreef pullup het volgende:
Smelt hier in Amsterdam lekker rap weer weg![]()
Weg met die zooi
Net speciaal dan even naar buiten gekeken, ziet er gewoon uit als kletsnatte bende hier. Dooit als een malle wegquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:16 schreef User98182 het volgende:
[..]
Van wat ik heb vernomen ging het tot een uur of 16 sneeuwen in Amsterdam. Voorspellingen zeiden tot eind van de ochtend.
En bij 8 is het officieel een sneeuwstorm.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]2010 taferelen toen wegen onbegaanbaar waren door een oost/noordooster 7bft tot 8bft. Sneeuw in de weilanden werden compleet op de wegen geblazen de wegen werden onbegaanbaar en sneeuwschuiven was er niet bij want het ging veel te snel.
quote:Modelbeoordeling:
De winterse problemen zijn nog niet voorbij. De buien van vanavond leveren vooral in de oostelijke helft nog sneeuw op, van het westen uit nemen de buien af en gaat de neerslag meer en meer over in regen. Volgende aandachtspunt is storm Goretti en dan met name de sneeuwval daarbij, ook in combinatie met de wind. De neerslag op het geoccludeerde front (op hoogte) gaat in het noorden over in sneeuw, maar valt in de rest van het land waarschijnlijk als regen. De sneeuw begint in het noorden naar verwachting nu eind donderdagavond en het is nog een beetje de vraag hoe snel de neerslag verder noordwaarts trekt. Momenteel neemt de zekerheid toe over een scenario waarbij het noorden, heel grofweg het gebied ten noorden van de lijn Alkmaar-Twente, er 5-10 cm sneeuw bij gaat krijgen, plaatselijk 10-15 cm. In het noorden staat daarbij ook veel wind en is er een reële kans op sneeuwjacht en de vorming van sneeuwduinen. De kans lijkt nu groot dat we hiervoor (eind) donderdagochtend gaan opschalen naar code oranje of rood, want zowel het criterium voor de hoeveelheid sneeuw als voor sneeuwjacht is aan de orde. Ander aandachtspunt is de wind aan de zuidflank van Goretti, dit lijkt nu nét boven België te blijven, maar dat kan zomaar ook het zuiden van het land bereiken vrijdagochtend. In dat geval komen daar zware windstoten voor, maar wel in combinatie met regen of natte sneeuw.
KNMI
What whut?quote:De kans lijkt nu groot dat we hiervoor (eind) donderdagochtend gaan opschalen naar code oranje of rood, want zowel het criterium voor de hoeveelheid sneeuw als voor sneeuwjacht is aan de orde.
Is oa van Marco van Bastenquote:Op woensdag 7 januari 2026 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.nu.nl/binnenland/6381862/deel-sportcomplex-in-utrecht-ingestort-onduidelijk-of-er-mensen-binnen-zijn.html
Hopelijk valt het mee...
Weet ik nog wel.quote:Op woensdag 7 januari 2026 17:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]2010 taferelen toen wegen onbegaanbaar waren door een oost/noordooster 7bft tot 8bft. Sneeuw in de weilanden werden compleet op de wegen geblazen de wegen werden onbegaanbaar en sneeuwschuiven was er niet bij want het ging veel te snel.
Heb de modelbeoordeling van KNMI door AI gehaald om het visueel te makenquote:
quote:
Ik vraag me af waar mijn appartementcomplex uit 1962 eigenlijk op berekend is. Ik schat dat er een centimeter of 20 opligt, maar het zou zomaar meer kunnen zijn (of minder door de wind van vandaag). En dan komt de verzwarende regen en bevriezing er nog bovenop.quote:Op woensdag 7 januari 2026 19:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
https://www.nu.nl/binnenland/6381862/deel-sportcomplex-in-utrecht-ingestort-onduidelijk-of-er-mensen-binnen-zijn.html
Hopelijk valt het mee...
Die heeft de winter van 63 ook overleefdquote:Op woensdag 7 januari 2026 20:00 schreef kilon het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar mijn appartementcomplex uit 1962 eigenlijk op berekend is. Ik schat dat er een centimeter of 20 opligt, maar het zou zomaar meer kunnen zijn (of minder door de wind van vandaag). En dan komt de verzwarende regen en bevriezing er nog bovenop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |