SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Valt hier (zuid GLD) wel mee. Meeste valt vannacht. Kan die prut mooi wegspoelenquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Grappig dat niemand het over de flinke hoeveelheden regen heeft in het zuiden
En in de zomer lopen ze allemaal warm met deze getallenquote:
Blij dat die regen lekker daar blijft. Als het aan mij ligt mag die band nog wel wat actiever worden en boven het noorden blijven slepen, 40cm sneeuw met sneeuwjacht en duinen naar de 2/3 meterquote:Op donderdag 8 januari 2026 19:29 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Valt hier (zuid GLD) wel mee. Meeste valt vannacht. Kan die prut mooi wegspoelen
Oh, ik dacht juist dat de lucht zo vochtig was vanwege de smeltende sneeuw.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Komt door de hoge luchtvochtigheid momenteel
denk niet het oosten, alleen noord- en noordoost?quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:30 schreef INViCTuS het volgende:
Morgen dus gewoon kut weer. In de avond pas sneeuw in het oosten. Overigens zaterdag ook nog sneeuwbuien
Bij het wegdraaien van het lagedrukgebied stroomt er koelere lucht mee, daardoor kan in het hele land toch nog wat sneeuw gaan vallen, maar of het genoeg is om tot een dekje te komen betwijfel ik gezien de hoeveelheid regen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:06 schreef Frutsel het volgende:
[..]
denk niet het oosten, alleen noord- en noordoost?
quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
ELF kan weer dicht na zondag![]()
Dat dek wat hier ligt is niet zomaar wegquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bij het wegdraaien van het lagedrukgebied stroomt er koelere lucht mee, daardoor kan in het hele land toch nog wat sneeuw gaan vallen, maar of het genoeg is om tot een dekje te komen betwijfel ik gezien de hoeveelheid regen.
Vergis je er maar niet inquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dek wat hier ligt is niet zomaar weg
De winter duurt nog ff...quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Maar de kansen dalenquote:
Gewoon dit weekend in je blote reet in de tuin gaan zitten, heb je ook weer je lol gehad.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:09 schreef Geschiedkundige het volgende:
De wegen zijn mooi wit hier. Nog meer sneeuwval in aantocht. Alleen staat voor volgende week alweer 5 of 6 graden.. ik wil nu verdorie echt winter.
Wel beter dan vanmorgen want ik zie nog 3 super koude lijntjes. Het KAN dus nog welquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
De kans is nooit 0%quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:22 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wel beter dan vanmorgen want ik zie nog 3 super koude lijntjes. Het KAN dus nog wel
6% kansquote:
Ik zit in Oostenrijk. Hier viel het tot nu toe behoorlijk tegen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Gewoon dit weekend in je blote reet in de tuin gaan zitten, heb je ook weer je lol gehad.
Plus die week sneeuw, en het is inmiddels al wekenlang beneden het langjarig gemiddelde geweest, op een paar dagen rond oudjaar na.
Zo werkt dat iddquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het kan vriezen, het kan dooien.
Wie zal het zeggen.
Oh, oke. Wist ik niet.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:26 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik zit in Oostenrijk. Hier viel het tot nu toe behoorlijk tegen.
Maar vandaag wel best wat sneeuwquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh, oke. Wist ik niet. [ afbeelding ]
Zijn nu tegenwoordig alle weersomstandigheden des doods?quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:34 schreef TweedeKlum het volgende:
Tegen elven hier de regen des doods.
Ah netjes. Maar dat zal waarschijnlijk nog niet de 30 cm aantikken die ik hier overal op het gras meet.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar vandaag wel best wat sneeuw
Niet zo serieus ouwe reus.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:30 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Zijn nu tegenwoordig alle weersomstandigheden des doods?
Ik stond vandaag in 70-80 cm sneeuwquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:38 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ah netjes. Maar dat zal waarschijnlijk nog niet de 30 cm aantikken die ik hier overal op het gras meet.
Of althans, tot vannacht want het dooit sindsdien.
Nee hoor.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:46 schreef PzKpfw het volgende:
Ik zie toch nog erg wisselende berichten voor morgen qua neerslag. Dat we neerslag krijgen staat vast maar de verschillende berichten zijn het niet eens of dat in de vorm van regen of sneeuw zal zijn. Met temperaturen rond het vriespunt kan het beide kanten opvallen.
In Breda lag behoorlijk wat maar dat smelt nu harder dan een kernreactor in Tsjernobyl.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat dek wat hier ligt is niet zomaar weg
Meeste valt in de typische west stau gebiedenquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:29 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar vandaag wel best wat sneeuw
Na de sneeuw krijgen we dooi des doodsquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:30 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Zijn nu tegenwoordig alle weersomstandigheden des doods?
Volgens mij is de lucht dan warmer dan de grond.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:00 schreef Starhopper het volgende:
Het is hier ineens super mistigHoe kan dat?
Jep, nu paar dagen sneeuw, maar volgende week weer zon en 5 graden verwachten ze nu. Gelukkig is het 500-1000 meter hoger wel al dikke prima.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Meeste valt in de typische west stau gebieden
Als de grond koud genoeg blijft misschien wel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Krijgen we maandag overal ijzel? Regen nadat het een paar uur daarvoor nog vroor en zondag zelfs -10/-15?
Gaat het regenen dan maandag?quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:16 schreef Dale__Cooper het volgende:
Krijgen we maandag overal ijzel? Regen nadat het een paar uur daarvoor nog vroor en zondag zelfs -10/-15?
Wat een mafklappersquote:Op donderdag 8 januari 2026 21:10 schreef Resistor het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Een paar Britten inwoners van het eiland Guernsey aan het stormchasen.
We gaan het mee maken, als het door gaat ram ik mijn kinds wel het hok in en dan mooi de kamers verhuren. Easy moneyquote:
Mah is heel normaal hoor! Bedoel, het is minder gevaarlijk dan mensen die achter een F5 tornado aan gaanquote:
Yo, wat zeur je dan over echte winter?quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:44 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik stond vandaag in 70-80 cm sneeuw
Nee maar ik bedoel echt mafquote:Op donderdag 8 januari 2026 21:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Mah is heel normaal hoor! Bedoel, het is minder gevaarlijk dan mensen die achter een F5 tornado aan gaan
Ja die 2 zag ik ook, schijnbaar zijn ze zo bekend dat ze de route wat kennen en vervolgens langs de weg gaan staanquote:Op donderdag 8 januari 2026 21:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee maar ik bedoel echt mafNAar jan en alleman toeteren. Idiote capriolen. Debiel commentaar en ook nog allemaal blote konten langs de route
[ afbeelding ]
In het dal lag veel te weinig.quote:Op donderdag 8 januari 2026 21:39 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Yo, wat zeur je dan over echte winter?
En weer een blote kontquote:Op donderdag 8 januari 2026 21:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja die 2 zag ik ook, schijnbaar zijn ze zo bekend dat ze de route wat kennen en vervolgens langs de weg gaan staan
Zeker. Ik heb nog wel een kamer met bed overquote:Op donderdag 8 januari 2026 21:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
We gaan het mee maken, als het door gaat ram ik mijn kinds wel het hok in en dan mooi de kamers verhuren. Easy money
Het houd niet opquote:
Dat zou echt wel gunstig zijn, op die manier kun je gratis op vakantiequote:Op donderdag 8 januari 2026 22:00 schreef 12Beaufort het volgende:
[..]
Zeker. Ik heb nog wel een kamer met bed over
Ja! Die boom even geledenquote:Op donderdag 8 januari 2026 22:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het houd niet opzelfs een omgewaaide boom waardoor ze moesten omdraaien.
Edit:
Daar ging de camera
Zeker leuk om het zo even te volgenquote:Op donderdag 8 januari 2026 22:18 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja! Die boom even geledenEerst had ie nog paar takken weggesleept en toen 2 minuten later er weer langs, lag er een dikke vette boom op dezelfde plek
Wel heel cool om te volgen. Daar krijgen ze echt de volle laag
Kan vriezen, kan dooien.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee hoor.
Het valt maar een kant op.
De tandjes gaat echt hardquote:Op donderdag 8 januari 2026 22:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zeker leuk om het zo even te volgen
Als het dan toch moet smelten dan maar gelijk in een nachtje alles weg ipv nog een week papperige bende houden. Vond t alleen wel jammer dat mn 2 meter hoge sneeuwpop vorige nacht al in elkaar gestuiterd was.quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:45 schreef LTVDK het volgende:
Het is wel flink aan het regenen, je ziet de sneeuw haast direct smelten
Waar ongeveer?quote:Op donderdag 8 januari 2026 22:45 schreef LTVDK het volgende:
Het is wel flink aan het regenen, je ziet de sneeuw haast direct smelten
Oost'n hier ookquote:
Terug naar het land met de meest waardeloze weer van Europa. Ook tijdens de winter.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga het straks ook maar proberen denk ikquote:Op vrijdag 9 januari 2026 05:54 schreef Seeburg54 het volgende:
Het sneeuwt hier als een gek. Mijn man denkt dat hij gewoon naar het werk kan.
Mijn man ook. Ik verklaar jullie voor gek. Je zit waarschijnlijk in dezelfde omgeving. In Assen zijn de wegen amper tot niet schoon hoor ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:10 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Ik ga het straks ook maar proberen denk ik
20km ten zuidwesten van Assen ja en moet naar Heerenveen, zo'n 50km. Ik heb overleg met mijn werkgever gehad net en we wachten het nog even afquote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mijn man ook. Ik verklaar jullie voor gek. Je zit waarschijnlijk in dezelfde omgeving. In Assen zijn de wegen amper tot niet schoon hoor ik.
Je auto in een kreuk rijden, of erger nog, jezelf. Voor je baas die in mijn man zijn geval schijt heeft aan alles. En je moet vanmiddag ook nog terug.
Wees maar voorzichtig. Succes!quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
20km ten zuidwesten van Assen ja en moet naar Heerenveen, zo'n 50km. Ik heb overleg met mijn werkgever gehad net en we wachten het nog oven af
Nu die ijsplaten nog, godver wat zijn de stoepen gladquote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:44 schreef DemonRage het volgende:
[..]
De sneeuw bokt al lekker op in het zuiden.
Je kunt ook een keer schijt hebben aan je baas. Komt hij je maar met de sneeuwscooter halen als het zo dringend is.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:12 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Mijn man ook. Ik verklaar jullie voor gek. Je zit waarschijnlijk in dezelfde omgeving. In Assen zijn de wegen amper tot niet schoon hoor ik.
Je auto in een kreuk rijden, of erger nog, jezelf. Voor je baas die in mijn man zijn geval schijt heeft aan alles. En je moet vanmiddag ook nog terug.
Hier is vrijwel alles weg, alleen wat restanten van sneeuwpoppenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 06:07 schreef Kriegel het volgende:
Hier ligt na uren regenen ongeveer de helft er nog, het grootste gedeelte is spekgladde slurrie of zo'n soort smeltende plaat van dagenlang aangetrapte sneeuw die nog steeds gesloten is, en zo mogelijk nog gladder. De buurman van het blok hiernaast probeerde even wegrijdend een drempel op te komen in z'n achterwielaangedreven busje, dat koste 'm drie pogingen van steeds grotere afstand.![]()
Zelf nog even geprobeerd eroverheen te lopen. Een situatieschets:
[ afbeelding ]
Sterktequote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
20km ten zuidwesten van Assen ja en moet naar Heerenveen, zo'n 50km. Ik heb overleg met mijn werkgever gehad net en we wachten het nog even af
Dit. Jammer dat het grootste deel weg is voor de vorst. Paar dagen wit was mooi geweest.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:29 schreef DaMart het volgende:
De sneeuw is hier ook voor een groot deel weg en wat er nog ligt is extra glad. Ik ben fan van sneeuw, maar dit mag wel even helemaal verdwijnen nu, zodat er weer verse kan vallen (al zal dat laatste wel niet gebeuren hier).
Ik snap dat ook niet. Hoog plichtsgevoel, maar je kan het in dit geval overdrijven. In elk geval was hij veilig aangekomen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:25 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je kunt ook een keer schijt hebben aan je baas. Komt hij je maar met de sneeuwscooter halen als het zo dringend is.
Je leven wagen voor je werk/baas (tenzij hulpdienst).. ik zal dat nooit begrijpen.
Ik zou het niet doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 07:08 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
20km ten zuidwesten van Assen ja en moet naar Heerenveen, zo'n 50km. Ik heb overleg met mijn werkgever gehad net en we wachten het nog even af
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |