SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron
Sjonge jonge je zal als familie van het jaar maar zo moeten beginnen
[ Bericht 12% gewijzigd door Gibson88 op 02-01-2026 12:12:35 ]Ook in moeilijke tijden.
Deze zin kan je op twee manieren lezen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:41 schreef Gibson88 het volgende:
Sjonge jonge je zal als familie van het jaar maar zo moeten beginnen
Ja, arme jongens.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Jochies misbruikt door de grote onderwereld voor een paar centen? ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....hier om je mars te breken.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:46 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Ja, arme jongens.Dat zeg ik nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zal mij niks verbazen. Wat doen zulke blagen rond dat tijdstip in een park. Maar goed neemt niet weg dat het zeer treurig is.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Ambigu is ie inderdaad welquote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:45 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Deze zin kan je op twee manieren lezen.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:46 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Ja, arme jongens.1 van de 2 was een fucking kind. Die zijn makkelijker te manipuleren/beïnvloeden door de slechte medemens.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat menselijkheid mag ook wel.Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
Of zelf al vroeg crimineel geworden?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:43 schreef Watmoetjenou het volgende:
Nouja dat ben je als loopjongetje ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:07 schreef halfway het volgende:
[..]
Of zelf al vroeg crimineel geworden?
Lijkt mij sterk dat het blanken waren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:08 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nouja dat ben je als loopjongetje ook.
Maar eerst maar eens afwachten wat er echt gebeurt is
Ook mijn gedachte.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:03 schreef Scjvb het volgende:
Iemand 18 jarige ''man'' noemen. Dat is ergens toch ook nog een jongen of kind.
Ik vermoed in ieder geval niet dat het per ongeluk is geweest omdat een stel jongeren met een pistool aan het spelen waren. Maar goed we krijgen misschien nog wel het een en ander te lezen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:08 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Nouja dat ben je als loopjongetje ook.
Maar eerst maar eens afwachten wat er echt gebeurt is
Nou ook een Roderik of Bert-Jan kunnen zich misdragen en er zijn zat roomblanke knapen die praten alsof ze van de Antillen of uit Marokko komen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:11 schreef halfway het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat het blanken waren.
Raar he?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:20 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Dat begint bij velen, gek genoeg, een beetje op te raken.
Geen zorgen, u kunt rustig gaan slapen. Kabinet Juffrouw Jetten I gaat dit probleem vakkundig oplossen met meer stageplekken en gratis bokslessen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:23 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Raar he?
Als je bijna dag in dag uit moet lezen in het nieuws dat (dezelfde) "jongeren" betrokken zijn bij overvallen, schietpartijen, bomaanslagen, groepsmishandelingen...
Nou, geef mij een plaktraan, dan krijg je ook wat menselijkheid van mij....
Maar toch wel metaforische?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:29 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Geen zorgen, u kunt rustig gaan slapen. Kabinet Juffrouw Jetten I gaat dit probleem vakkundig oplossen met meer stageplekken en gratis bokslessen.
quote:De politie zegt dat het gaat om een 16-jarige jongen die verbleef in Delft en een 18-jarige jongen die verbleef in Amsterdam.
Een woordvoerder van de politie voegt eraan toe dat de jongens niet ingeschreven stonden in die steden. Verder wil de politie hier niets over kwijt.
Waar hebben we dit eerder gezien, dat ene knaapje van 15 ? Met een doorgeladen pistool...quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:36 schreef Ansa het volgende:
Morgen de moeder van deze schatjes bij een talkshow. Dat het zulke lieve jongens waren die geen vlieg kwaad deden, alleen soms wat overvallen.
Ja, van wat ambulances, politie en opgezette tenten en schermen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:08 schreef Kim-Holland het volgende:
Meerdere foto' s;
https://www.at5.nl/artike(...)ns-van-16-en-18-jaar
De fatbike dief met vuurwapen die bij de McDonalds in Capelle werd doodgeschoten door de politie was ook een lieverd.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:38 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Waar hebben we dit eerder gezien, dat ene knaapje van 15 ? Met een doorgeladen pistool...
Ja, of misschien verblijvend in een instelling of iets dergelijks? Als je gewoon bij je ouders woont op die leeftijd wordt het zo niet omschreven iig.quote:
Ik kan vaak achteraf ook steeds minder medelijden opbrengen voor de families moet ik bekennen. 9/10 keer is het namelijk een drugs gerelateerd familie probleem. We gaan erachter komen of dit nu ook zo is of niet.quote:
En dat ze echt met hun toekomst bezig waren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:36 schreef Ansa het volgende:
Morgen de moeder van deze schatjes bij een talkshow. Dat het zulke lieve jongens waren die geen vlieg kwaad deden, alleen soms wat overvallen.
Afgelopen jaar 98 mensen vermoord is alsnog 98 te veel natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:42 schreef Tengano het volgende:
Gelukkig kwam er vorige week nog een topic langs waarin weer duidelijk werd dat de criminaliteit in Nederland alsmaar verder afneemt, en we qua moorden op een historisch dieptepunt zitten; er worden nog nauwelijks mensen vermoord in onze veilige Nederland.
Wat je hier ziet is dus slechts een incident.
Topic kan dus nu eigenlijk wel dicht.
NWS / Historisch dieptepunt: steeds minder moorden
Wat je waarschijnlijk wel kunt aannemen, is dat ze daar precies op die voetgangersbrug over de Christoffel Plantijngracht, inderdaad een concrete afspraak hadden.quote:
Was het weer die zoon van de burgemeester?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:20 schreef Gibson88 het volgende:
Ik vermoed in ieder geval niet dat het per ongeluk is geweest omdat een stel jongeren met een pistool aan het spelen waren. Maar goed we krijgen misschien nog wel het een en ander te lezen.
"Hij vertelde dat ie pas nog lootjes had verkocht"quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dat ze echt met hun toekomst bezig waren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:50 schreef Tengano het volgende:
Je kan je nieuwe jaar nog beter beginnen als Fok!erLekkere vent...rrrrrrrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2026 10:54:02 ]
Dat is praktijk in de media tegenwoordig.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:03 schreef Scjvb het volgende:
Iemand 18 jarige ''man'' noemen. Dat is ergens toch ook nog een jongen of kind.
'K weet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:58 schreef BekiekUtMoar het volgende:
[..]
Dat is praktijk in de media tegenwoordig.
Een vrouw van 22 is een "meisje¨ en een jongen van 18 is een ¨man".
OT: Zonde van de vele politie-inzet.
Huh!?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:50 schreef roos94 het volgende:
Dat krijg je ervan als je niet kapot wil schoffelen bij de AH
Nou ja, ze hadden ook thuis kunnen zitten gamenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tja, anders loop je je ook maar te vervelen op nieuwjaarsdag.
Daar is w.m.b. @Kim-Holland de aangewezen user voor. Die is er vaak snel bij met dergelijke topics aanmaken en dus op de hoogte van de statistieken.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:05 schreef Tengano het volgende:
Dus op 2 januari als twee moorden en vorig jaar 98 dus.
Ik zou wel geinteresseerd zijn als er op Fok! een eigen statistiek werd bij gehouden om te zien of we dan dit jaar onder die 98 gaan komen gezien de gunstige trend waar we volgens de media en overheid blijkbaar in zitten.
Gewoon een soort lijstje
Januari
2 moorden Piet Wiedijkpark in Amsterdam, met een korte beschrijving zodat je snapt waar het over ging.
Totaal Januari X moorden
Februari
etc.
Nice maar een beetje te veel eer voor mij. Statistieken is ook niks voor mij, dat kan Tengano prima zelf bijhouden, of eender wie deze Fok!job op zich wil nemen. Laat mij maar gewoon topics openen, als ik daar zin in heb.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:15 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Daar is w.m.b. @:Kim-Holland de aangewezen user voor. Die is er vaak snel bij met dergelijke topics aanmaken en dus op de hoogte van de statistieken.
BRONquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:21 schreef DefKu het volgende:
Doodgeschoten jongens (16 en 18) woonden in azc's
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:21 schreef DefKu het volgende:
Doodgeschoten jongens (16 en 18) woonden in azc’s, mogelijk sprake van conflict tussen groepen jongeren
De politie bevestigt dat allebei de jongens in een asielzoekerscentrum woonden. Ingewijden melden dat de dodelijke schietpartij van vannacht mogelijk te maken heeft met een breder conflict tussen jongeren uit Syrië en Spaans sprekende jongeren met een Zuid-Amerikaanse achtergrond.
Goeie zaak. Missen we niks aan.
En jij hebt op Zuid gewoond?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:22 schreef roos94 het volgende:
Spaans sprekende jongeren met een Zuid-Amerikaanse achtergrond.
Zijn die er zo dan in NL?
Scheelt toekomstige criminaliteit en uitkering.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:21 schreef DefKu het volgende:
Doodgeschoten jongens (16 en 18) woonden in azc’s, mogelijk sprake van conflict tussen groepen jongeren
De politie bevestigt dat allebei de jongens in een asielzoekerscentrum woonden. Ingewijden melden dat de dodelijke schietpartij van vannacht mogelijk te maken heeft met een breder conflict tussen jongeren uit Syrië en Spaans sprekende jongeren met een Zuid-Amerikaanse achtergrond.
Snap ik helemaal @Kim-Holland en eerlijk gezegd ben ik daar ook niet geschikt voor. Maar inderdaad, misschien is er iemand die dit wel leuk vindt om te doen en dan kunnen we daar met dit soort topics natuurlijk wel input voor leveren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:19 schreef Kim-Holland het volgende:
Nice maar een beetje te veel eer voor mij. Statistieken is ook niks voor mij, dat kan Tengano prima zelf bijhouden, of eender wie deze Fok!job op zich wil nemen. Laat mij maar gewoon topics openen, als ik daar zin in heb.![]()
Toch bedankt voor de eer.
Mooie bomen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:08 schreef Kim-Holland het volgende:
Meerdere foto' s;
https://www.at5.nl/artike(...)ns-van-16-en-18-jaar
Als ik even goed graaf in mijn geheugen waren tussen de periode 1994-2018 dat ik daar woonde misschien vier of vijf mensen die aan deze beschrijving voldoen. Maar wellicht is het veranderd. De meesten waren Marokkaans, Turks, Surinaams en Antilliaans. Spaanstaligen waren er echt niet veel.quote:
Ze denken dat General Grievous de dader is?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:41 schreef Gibson88 het volgende:
Zo werd onder meer gezocht met een metaaldetector.
Lekker dan. Welke landen uit Zuid-Amerika zijn eigenlijk zo onveilig dat ze hier komen?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:21 schreef DefKu het volgende:
Ik vermoed dat de slachtoffers (dus) Syriërs waren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:31 schreef Drxx het volgende:
Welke landen uit Zuid-Amerika zijn eigenlijk zo onveilig dat ze hier komen?
En hoe veilig is het voor Nederland dat we die mensen hier opvangen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:31 schreef Drxx het volgende:
Lekker dan. Welke landen uit Zuid-Amerika zijn eigenlijk zo onveilig dat ze hier komen?
Ben benieuwd welk AZC dat dan is, toch niet die waar de moordenaar van Lisa ook verbleef.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:31 schreef Drxx het volgende:
[..]
Lekker dan. Welke landen uit Zuid-Amerika zijn eigenlijk zo onveilig dat ze hier komen?
Allemaal lieve kwetsbare 'jongeren', dat zie je zo.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:31 schreef DefKu het volgende:
Syriërs sowieso lekker terugsturen.
Kijk dit tuig dan:
[ x ]
Struisvogelverblijf in Diergaarde Blijdorpquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:35 schreef Tengano het volgende:
En waar zijn onze linkse vrienden van het forum.....
Zou kunnen inderdaad. Ik interpreteerde het als een conflict binnen het AZC, aangezien dat bizar vaak voor lijkt te komen. Maar wat jij zegt klinkt logischer.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:32 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de slachtoffers (dus) Syriërs waren.
Toeristenvisum. Beetje hosselen, beetje bijklussen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:35 schreef Drxx het volgende:
Dan snap ik nog niet wat Zuid-Amerikaanse jongeren hier te zoeken hebben.
Vies.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:36 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Toeristenvisum. Beetje hosselen, beetje bijklussen.
Vangen wij hier ook al Zuid Amerikanen op? En waar vandaan precies?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:21 schreef DefKu het volgende:
Linksche gutmensch meldt. Wat wil je weten moppie?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:35 schreef Tengano het volgende:
En waar zijn onze linkse wegkijkers vrienden van het forum.....
Kom anders hier even mee postenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:37 schreef torentje het volgende:
Is een inhoudelijke reactie geven op wat ik stel teveel moeite voor jou?
KwEtSbArE VlUchTeLiNGeNquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:21 schreef DefKu het volgende:
Die zijn druk met hun kamerplanten.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:35 schreef Tengano het volgende:
Ai daar ga je al. Zuid Amerikaans moet ik meteen denken aan Cartels die alles met een hartslag moorden om angst aan te jagen. Dat in combinatie met Syrische kornuiten en je gif cocktail aan geweld is compleet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:21 schreef DefKu het volgende:
Dat weet ik niet beste man. Ik zit niet bij de recherche.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:30 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ze denken dat General Grievous de dader is?
Houd jij de Amsteram topic reeks in STA dan in de gaten om te kijken of mensen zich daar melden met meer info/kennis ?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:43 schreef Tengano het volgende:
[..]
* Tengano meldt zich
We zijn momenteel druk met een lopend onderzoek en tzt zullen we informatie overstrekken zodra deze beschikbaar is![]()
Serieus niet?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:35 schreef Drxx het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad. Ik interpreteerde het als een conflict binnen het AZC, aangezien dat bizar vaak voor lijkt te komen. Maar wat jij zegt klinkt logischer.
Dan snap ik nog niet wat Zuid-Amerikaanse jongeren hier te zoeken hebben. Met pistolen nota bene.
Die zijn hier allang vertrokken omdat er geen zinnige discussie met veel figuren hierover te voeren is. De enige reacties die je ondertussen kan verwachten hier zijn cynische opmerkingen als bovenstaande, 'weer een toekomstige arts minder', 'ze heten geen Diederik-Jan of Hendrik', etc.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:35 schreef Tengano het volgende:
Ja hij bedoelt in een AZC. Ik vraag me ook af welk land in Latijns Amerika minderjarige vluchtelingen oplevert voor onze asielprocedure.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Serieus niet?
In vrijwel ieder drugslab dat opgerold wordt zijn Zuid-Amerikanen aanwezig.
Ok, probeer er eens eentje dan in deze situatie. Ik ben echt serieus benieuwd hoe je dit positief zou kunnen kaderen namelijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Die zijn hier allang vertrokken omdat er geen zinnige discussie met veel figuren hierover te voeren is. De enige reacties die je ondertussen kan verwachten hier zijn cynische opmerkingen als bovenstaande, 'weer een toekomstige arts minder', 'ze heten geen Diederik-Jan of Hendrik', etc.
En als je al een reactie geeft die hout snijdt, dan wordt dat beantwoord met één van bovenstaande opmerkingen.
Dus haakt men vantevoren al af. En terecht.
Nee, dat doe ik niet en nee, dat ben jij niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ok, probeer er eens eentje dan in deze situatie. Ik ben echt serieus benieuwd hoe je dit positief zou kunnen kaderen namelijk.
Er valt simpelweg niet over te discussiëren. Alle rechtse onderbuiken hebben wederom gelijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:47 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Die zijn hier allang vertrokken omdat er geen zinnige discussie met veel figuren hierover te voeren is. De enige reacties die je ondertussen kan verwachten hier zijn cynische opmerkingen als bovenstaande, 'weer een toekomstige arts minder', 'ze heten geen Diederik-Jan of Hendrik', etc.
En als je al een reactie geeft die hout snijdt, dan wordt dat beantwoord met één van bovenstaande opmerkingen.
Dus haakt men vantevoren al af. En terecht.
Nee, ik had er geen idee van dat iedere drugslab in Nederland door Zuid-Amerikaanse (mogelijk vluchtelingen) jongeren wordt gerund.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Serieus niet?
In vrijwel ieder drugslab dat opgerold wordt zijn Zuid-Amerikanen aanwezig.
Wat heeft dit geval/incident met een onderbuik te maken dan?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:50 schreef Mubassie het volgende:
Er valt simpelweg niet over te discussiëren. Alle rechtse onderbuiken hebben wederom gelijk.
Klopt. Maar dat heeft er simpelweg mee te maken dat men alleen constateert en niet verder komt dan de 'oplossing' 'alle grenzen dicht en alle asielzoekers eruit'. Elke nuance op dat gebied wordt beantwoord met één van eerder genoemde reacties.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:50 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Er valt simpelweg niet over te discussiëren. Alle rechtse onderbuiken hebben wederom gelijk.
Die zit juist wél goed, zoals verwachtquote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:51 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat heeft dit geval/incident met een onderbuik te maken dan?
Waar zit de rechtse onderbuik intuitie hier dan niet goed?
Nouja, dat is sowieso de beste oplossing toch?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat heeft er simpelweg mee te maken dat men alleen constateert en niet verder komt dan de 'oplossing' 'alle grenzen dicht en alle asielzoekers' eruit. Elke nuance op dat gebied wordt beantwoord met één van eerder genoemde reacties.
Dit. Komt ook vaak voor dat ze op welke manier dan ook worden afgeperst of een hele lastige thuissituatie hebben waardoor ze dachten wat geld te kunnen binnenhalen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:58 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
1 van de 2 was een fucking kind. Die zijn makkelijker te manipuleren/beïnvloeden door de slechte medemens.
Wat menselijkheid mag ook wel.
Degenen die opgepakt worden in een drugslab zijn niet degenen die met drugs heen en weer reizen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:51 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nee, ik had er geen idee van dat iedere drugslab in Nederland door Zuid-Amerikaanse (mogelijk vluchtelingen) jongeren wordt gerund.
Klinkt ook niet heel praktisch om je drugsezel constant van Amsterdam naar Zuid-Holland en Brabant te laten reizen. Vergroot alleen maar de pakkans lijkt mij.
Het park is net weer open gegaan.quote:The park was sealed off overnight so police forensic teams could carry out checks using a metal detector. It has now been reopened to the public and the investigation is in full swing, a police spokesman said.
https://www.dutchnews.nl/(...)ad-in-amsterdam-park
Zou best kunnen dat het COA een soort Randstad cq Tempo Team is gewordenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:30 schreef Cruzinats het volgende:
Opgeruimd staat netjes dunkt mij.
Vluchten voor geweld en vervolgens elkaar met vuurwapens bestoken![]()
De hele asielmaffia is zo corrupt als wat, het zou mij ook niks verbazen als de georganiseerde misdaad inmiddels al een flinke vinger in de pap heeft bij het COA.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:34 schreef Kim-Holland het volgende:
,,Ik was mijn hondjes aan het uitlaten en hoorde ineens ’pang pang pang!’
https://www.telegraaf.nl/(...)allen/121052764.html
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:35 schreef Tjoent het volgende:
Misschien kan Rob dit tuig eens een mep geven met z'n handtasje.
Dát zal ze leren!
quote:Never underestimate your opponent
News from de grote leider uit the Netherlands - The Jettinator strikes again!![]()
Bekijk deze YouTube-video
En om dat te benadrukken kom je zelf alsnog met dit soort crap aan:quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:49 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ok, probeer er eens eentje dan in deze situatie. Ik ben echt serieus benieuwd hoe je dit positief zou kunnen kaderen namelijk.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:02 schreef Tengano het volgende:
[..]
Het park is net weer open gegaan.
Dus weer business as usual![]()
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Snap je nu waarom men geen enkele zin meer heeft om hier op te reageren?quote:
Dit laatste is niet geheel ondenkbaar met in het achterhoofd dat velen kansarm binnenkomen en hierdoor makkelijker ten prooi vallen van kwaadwillenden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:30 schreef Cruzinats het volgende:
De hele asielmaffia is zo corrupt als wat, het zou mij ook niks verbazen als de georganiseerde misdaad inmiddels al een flinke vinger in de pap heeft bij het COA.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk dat Rob (ook) de problemen in dit land niet gaat oplossen, maar zijn geaardheid lijkt me daarin niet zo relevant.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:31 schreef DefKu het volgende:
Syriërs sowieso lekker terugsturen.
Kijk dit tuig dan:
[ x ]
Duh! Het is gewoon een keten verder voor de mensensmokkelaars. En waar grof veel geld rond gaat, vind je altijd wel duistere figuren. En hier gaan miljarden rond.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:30 schreef Cruzinats het volgende:
Dat is in elk geval een oplossing die zou kunnen werken om het probleem niet groter te maken. Of het een wenselijke en nette oplossing is kun je het uiteraard nog wel over hebben.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat heeft er simpelweg mee te maken dat men alleen constateert en niet verder komt dan de 'oplossing' 'alle grenzen dicht en alle asielzoekers eruit'. Elke nuance op dat gebied wordt beantwoord met één van eerder genoemde reacties.
Maar waar is jouw serieuze reaktie of positieve framing van dit incident nou dan?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En om dat te benadrukken kom je zelf alsnog met dit soort crap aan:
[..]
[..]
Snap je nu waarom men geen enkele zin meer heeft om hier op te reageren?
Dan zullen we toch echt de grondwet moeten veranderen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat heeft er simpelweg mee te maken dat men alleen constateert en niet verder komt dan de 'oplossing' 'alle grenzen dicht en alle asielzoekers eruit'. Elke nuance op dat gebied wordt beantwoord met één van eerder genoemde reacties.
Een stukje interculturele intersectie dus waar we met z'n alle van mogen genieten.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:21 schreef DefKu het volgende:
heeft met een breder conflict tussen jongeren uit Syrië en Spaans sprekende jongeren met een Zuid-Amerikaanse achtergrond.
Volgens mij gaat het in artikel 1 al mis. Als je in dit land kritiek op de Islam hebt, ben je volgens artikel 1 al gelijk aan het discrimineren, en staan de IsLamOfObI3 roepers volgens artikel 1 nog in hun recht ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:55 schreef raptorix het volgende:
Dan zullen we toch echt de grondwet moeten veranderen.
quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Die is er niet en ga jij ook niet krijgen. En dat weet jij ook, wantquote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar waar is jouw serieuze reactie of framing van dit incident nou dan?
VOC mentaliteit.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Duh! Het is gewoon een keten verder voor de mensensmokkelaars. En waar grof veel geld rond gaat, vind je altijd wel duistere figuren. En hier gaan miljarden rond.
En om dat te benadrukken, noem jij ze zelf maarquote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef quo_ het volgende:
Van deugend links hoor je nooit iets concreets. Dat zijn alleen maar rookgordijnen met vooral verdachtmakingen in de trant van extreem recht en dom rechts, over nuance gesproken.
quote:
Alleen maar “kan niet, mag niet”.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is in elk geval een oplossing die zou kunnen werken om het probleem niet groter te maken. Of het een wenselijke en nette oplossing is kun je het uiteraard nog wel over hebben.
Van deugend links hoor je nooit iets concreets. Dat zijn alleen maar rookgordijnen met vooral verdachtmakingen in de trant van extreem recht en dom rechts, over nuance gesproken.
Nee, ik heb geen behoefte om iemand in een hoek te duwen. Ik was alleen echt beniewd hoe iemand dit soort praktijken en aanwas van ons Nederland nog steeds kan blijven verdedigen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Die is er niet en ga jij ook niet krijgen. En dat weet jij ook, want
a. dat heb ik hier al gezegd (waarom niet)
b. jij bent nu alleen maar bezig mij in een hoek te drukken zodat je weer een 'zie je nou wel!'
kan roepen.
Verder kun je die wel ergens terugvinden in 1 van de 1364 topics die over hetzelfde soort onderwerp gaan het afgelopen jaar.
Ik zou het graag vervangen door "iedere asielzoeker die zich misdraagt eruit".quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Maar op het moment dat het erover gaat of het wenselijk is dan wordt er net zo goed geroepen dat er tegengewerkt wordt. Dus eigenlijk ben je dan van mening dat je het er gewoon helemaal niet over moet hebben of een oplossing wenselijk is.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef quo_ het volgende:
[..]
Of het een wenselijke en nette oplossing is kun je het uiteraard nog wel over hebben.
Tip voor de volgende keer: als je daadwerkelijk een serieuze reactie wilt hebben, onthou je dan van dit soort reacties. Nu is je hele reactie weer tot een leugen verwaterd.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:07 schreef Tengano het volgende:
Maar daar is dan in mijn beleving flink wat hersengymnastiek voor nodig.
Zo'n reactie illustreert perfect wat ik bedoel!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En om dat te benadrukken, noem jij ze zelf maar
[..]
Klopt. Ontzettend flauw. Las al een post over ‘juffrouw Jetten’quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk dat Rob (ook) de problemen in dit land niet gaat oplossen, maar zijn geaardheid lijkt me daarin niet zo relevant.
quote:
quote:Bij een schietpartij op een brug vlak bij het Piet Wiedijkpark in Nieuw-West zijn rond middernacht twee doden gevallen. Het gaat om een 16-jarige jongen uit Delft en een 18-jarige uit Amsterdam. Het gaat om twee bewoners van asielzoekerscentra in beide steden. De politie laat weten dat er één of meerdere verdachten van de schietpartij op de vlucht zijn geslagen.
Ik meen het gewoon serieus; ik zou er werkelijk niet op kunnen komen. Vandaar dat ik zo benieuwd was.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Tip voor de volgende keer: als je daadwerkelijk een serieuze reactie wilt hebben, onthou je dan van dit soort reacties. Nu is je hele reactie weer tot een leugen verwaterd.
Lees het hele topic nog eens door en zie waar dat vandaan komt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:12 schreef quo_ het volgende:
Zo'n reactie illustreert perfect wat ik bedoel!
Geen enkele inhoud maar wel slaande bewegingen richting anderen met een mogelijk afwijkende mening.
Je bent nu alleen maar de posts en houding van andere (rechtse) users aan het bekritiseren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Lees het hele topic nog eens door en zie waar dat vandaan komt.
Het probleem van de meeste gewelddadige conflicten is toch dat men niet wil praten of samenwerken met iemand (groep of individu) die gebrekkig de taal beheerst?quote:
quote:Volgens Het Parool melden ingewijden dat de schietpartij mogelijk te maken heeft met een breder conflict tussen jongeren uit Syrië en Spaans sprekende jongeren met een Zuid-Amerikaanse achtergrond. De politie kan hierover nog niets zeggen.
Klopt. Alleen heb ik nooit het woord 'rechts' of 'links' in de mond genomen. Ik heb een schurfthekel aan dat soort polariserende troep.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je bent nu alleen maar de posts en houding van andere (rechtse) users aan het bekritiseren.
Omdat welke reactie ik ook geef, er of hoon of rotzooi mijn kant op komt. Naief, open je ogen, wegkijkert, etc. etc. heb ik al genoeg naar mijn hoofd geslingerd gekregen in al die topics.quote:Maar wat je nalaat is een fatsoenlijke, doordachte bijdrage te leveren die aantoont dat jij wel een waardige user bent die ons duidelijk kan aantonen waarom er in dit incident toch iets positiefs te ontdekken valt.
Vaak zat gedaan, vaak zat eerder genoemde troep over mee heen gekregen. Dus? Nee.quote:Dus geef gewoon het goede voorbeeld ipv andere users en posts te blijven besmuiken.
Vaak zat gedaan, vaak zat eerder genoemde troep over mee heen gekregen. Dus? Nee.quote:En laat als waardige user zien dat jij een betere mening hebt, waarbij je tevens respect kan blijven houden voor iemand die er totaal anders over denkt dan jij.
Dit zegt ook al genoeg over jezelf.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:19 schreef Tengano het volgende:
Maar wat je nalaat is een fatsoenlijke, doordachte bijdrage te leveren
Dit, en altijd dat domme gelul over 'kwetsbare vluchtelingen' en 'op de vlucht voor oorlog en geweld'.quote:
Ok, ik doe 1 poging:quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:29 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik denk dan altijd..
Noem eens iets op dan?
Echt
Ok. Ik accepteer je keuze.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:28 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Klopt. Alleen heb ik nooit het woord 'rechts' of 'links' in de mond genomen. Ik heb een schurfthekel aan dat soort polariserende troep.
[..]
Omdat welke reactie ik ook geef, er of hoon of rotzooi mijn kant op komt. Naief, open je ogen, wegkijkert, etc. etc. heb ik al genoeg naar mijn hoofd geslingerd gekregen in al die topics.
[..]
Vaak zat gedaan, vaak zat eerder genoemde troep over mee heen gekregen. Dus? Nee.
[..]
Vaak zat gedaan, vaak zat eerder genoemde troep over mee heen gekregen. Dus? Nee.
Waarom zou het dit keer anders zijn? 85% van de reacties zijn van het eerder genoemde cynische niveau. Die ook jij bezigde. Waarvan jij niet eens hebt gezegd 'Ja, dat had ik beter niet kunnen doen. Sloeg nergens op van mij'. Dus waarom zou ik alsnog met iets serieus komen?
En nee ik ga niet zeggen dat had ik beter niet kunnen doen, want ik vind dat mijn posts wel ergens op slaan, anders maak ik ze niet.quote:85% van de reacties zijn van het eerder genoemde cynische niveau. Die ook jij bezigde. Waarvan jij niet eens hebt gezegd 'Ja, dat had ik beter niet kunnen doen. Sloeg nergens op van mij'.
Is dit de positieve kant van diversiteit - is dat wat je hiermee bedoelt? Dat dit het gunstige resultaat is van diversiteit.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ok, ik doe 1 poging:
1 je leert andere meningen en gebruiken die niet de jouwe zijn,
2 veel beter waarderen (of in ieder geval tolereren).
3 Je staat veel sneller open voor andere meningen. Alleen maar een en dezelfde soort meningen aanhoren, maakt je veel sneller een halsstarrig mens.
'Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet'.
quote:
Doen ze niet en kunnen ze niet. Ja wat wel kan: NIMBY. Niet alle culturen en gewoontes kunnen door 1 deur. Verdraagzaamheid komt van twee kanten en dat gaat niet altijd even goed.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:29 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik denk dan altijd..
Noem eens iets op dan?
Echt
Ja. En het is niet 'het' of 'de', maar 'een' verrijking van diversiteit.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:38 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is dit de positieve kant van diversiteit - is dat wat je hiermee bedoelt? Dat dit het gunstige resultaat is van diversiteit.
Begrijp ik je goed dan?
Door middel van (hope)loze beloftes, meer ge-pamper etc. Allemaal hartstikke mooi en heel lief. Maar met lief zijn win je de wedstrijd niet.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:42 schreef Koortsdroom het volgende:
Nederland: 'Oh wat erg!'
Ook Nederland: 'Straks weer op dezelfde kutpartijen stemmen, diversiteit is onze kracht..!'
Je kan boos worden op onze getinte medelanders, maar we laten het zelf ook gewoon gebeuren. Als we het echt zo erg vinden, waarom blijven we dan op partijen stemmen die Nederland nog verder willen volpompen met lui die hier alleen maar ellende komen veroorzaken?
Schouders blijven ophalen totdat de volgende Lisa je eigen dochter is, weet niet of dat echt een goede strategie is.
Hij gaat niet in op het ontstaan van gewelddadige conflicten, doordat men niet wil praten of samenwerken met groepen of individuen die gebrekkig de taal beheersen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:31 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Dit zegt ook al genoeg over jezelf.
Gohquote:Erg onder de indruk van de schietpartij is de Amsterdammer niet. "Ik vind het vooral heel erg voor de nabestaanden." De man vertelt dat er vaak klachten binnenkomen over het park. "Hangjongeren, afval en oude mensen die worden uitgescholden. En als je er dan wat van zegt, heb je binnen drie seconden zes man om je heen."
Andere meningen en gebruiken?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:34 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ok, ik doe 1 poging:
je leert andere meningen en gebruiken die niet de jouwe zijn, veel beter waarderen (of in ieder geval tolereren). Je staat veel sneller open voor andere meningen. Alleen maar een en dezelfde soort meningen aanhoren, maakt je veel sneller een halsstarrig mens.
'Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet'.
Dat is nog het enige argument wat de wegkijkers hebben.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:41 schreef Kottnauer het volgende:
Peter Pannekoek laat weten dat we niet de asielzoekers de schuld moeten geven.
Oh in deze specifieke situatie is het niet uit te sloten dat er nuance is. Echter gemiddeld genomen zijn migranten disproportioneel betrokken bij dit soort zaken, en aangezien dat hele vluchtelingen gedoe 1 grote scam is worden veel Nederlanders een beetje cynisch hiervan. Kan je dat begrijpen? Ook omdat vanuit de linkse hoek zeker niet de oplossing gaat komen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:57 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dit. Komt ook vaak voor dat ze op welke manier dan ook worden afgeperst of een hele lastige thuissituatie hebben waardoor ze dachten wat geld te kunnen binnenhalen.
Vanaf een afstand lijkt het vaak zo duidelijk, eigen fout, had je maar niet…
Niet elk jong ventje met crimineel gedrag is een kutjong. Zitten genoeg slachtoffers tussen die op welke manier dan ook in zo’n situatie of wereld zijn geflikkerd.
Het blijft gewoon verdrietig.
Edit: zie nu azc.
Nog steeds zelfde standpunt. Niet iedereen in een azc is crimineel. Genoeg slachtoffers en afpersing / mensenhandel daar.
quote:
Om het van de positieve kant te bekijken; zijn het toch nog echte vluchtelingen.quote:De politie laat weten dat er één of meerdere verdachten van de schietpartij op de vlucht zijn geslagen.
Waarom?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:55 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan zullen we toch echt de grondwet moeten veranderen.
Het staat er niet zo letterlijk maar wij hebben vrij high level beschreven dat we landen in Nood moeten helpen op gebied van veiligheid.quote:
Hele huilvideos op Tiktok...quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:44 schreef quo_ het volgende:
[..]
En dat ze echt met hun toekomst bezig waren.
Dit dus en niet voor dit soort gajes!!!!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:08 schreef Tjoent het volgende:
Straks staat ons kikkerlandje zo slecht bekend bij 'vluchtelingen' dat men hier niet meer heen wil komen![]()
Zou toch wat zijn zeg. Dat er eindelijk bijv. Yezidi vrouwen en kinderen opgenomen worden alwaar de verdragen voor bestemd zijn.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:22 schreef Johan_Derksen het volgende:
Sterkte aan de nabestaanden. Jammer van de reacties weer hier.
De oplossing is toch te praten en samenwerken met andere groepen of individuen ook al beheersen die gebrekkig jouw taal.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:04 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Oh in deze specifieke situatie is het niet uit te sloten dat er nuance is. Echter gemiddeld genomen zijn migranten disproportioneel betrokken bij dit soort zaken, en aangezien dat hele vluchtelingen gedoe 1 grote scam is worden veel Nederlanders een beetje cynisch hiervan. Kan je dat begrijpen? Ook omdat vanuit de linkse hoek zeker niet de oplossing gaat komen.
En dat is heel Nederland het probleem. En hoe vervelend ook het zijn dikwijls Syriërs die de scepter zwaaien. Daarmee vooroordelen feiten maken en daarmee een onderbuikgevoel geen onderbuikgevoel meer is. Treurig voor hen die wel willen. Je ziet immers nooit een Chinees die bij dit soort ongein betrokken is. Het moet wat mij betreft weer gaan om wat zou moeten horen: Help mensen die écht voor oorlog en geweld zijn gevlucht maar kap met het voorzien van branieschoppers. Daar hebben we onze handen hier al vol aan, zie het schorem dat hulpverleners bestoken met vuurwerk(bommen).quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
In die AZC's wemelt het helaas van de opportunisten die helemaal niet op de vlucht zijn maar gewoon naar West-Europa komen omdat dit het land van melk en honing is. En dan het liefst zelf zo min mogelijk ervoor moeten doen of zelfs iets opbouwen, maar gewoon snel parasiteren.
Zolang je die categorie niet zsm Europa uit trapt blijven deze problemen in stand.
Je bent de eerst in dit topic.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:23 schreef butz0rs het volgende:
Door extreemrechts al met een beschuldigende vinger gewezen dat dit niet gebeurd zou zijn als ze al door Assad of IS waren vermoord in Syrië?
Want ELKE asielzoeker is een jodenhater of doet aan agressie.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:01 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Andere meningen en gebruiken?
Zoals Jodenhaat en agressie?
Noem eens iets wat écht iets toevoegd??
En het is niet eens een goed argument. Ik ken geen mensen die “asielzoekers de schuld geven”.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:01 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat is nog het enige argument wat de wegkijkers hebben.
NiEt GeNeRaLiSeReN
Dat zou inderdaad heel goed kunnen, heb je een punt. Misschien dat dit op een later moment nog naar voren komt in de media / krant. Maar denk het niet, die zitten (gewoon) weer op een nieuw incident te wacht. Gevalletje "Toss a grenade"quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:33 schreef butz0rs het volgende:
Maar ff serieus, het kan natuurlijk dat deze jongens 6 jaar geleden als 10 en 12 jarige kinderen samen met hun Yezidi moeder hierheen gevlucht zijn.
In het begin, lees jaren terug, dacht ik nog niet zo beperkt. Maar op een gegeven moment moet het ook een klaar zijn.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Want ELKE asielzoeker is een jodenhater of doet aan agressie.
Als jij zo beperkt kan denken, dan heeft een discussie met jou ook geen enkele zin.
@:Tengano , dit is dus wat ik bedoel.
Ons koloniale verleden heeft dit allemaal veroorzaakt. Het komt door witte suprematie. Weg met ons en laat de witte zelfhaat door je heen stromenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:20 schreef Toine51 het volgende:
Door extreemlinks al met een beschuldigende vinger gewezen dat dit een racistische moord was op 2 lieve asielzoekers?
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:35 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
En het is niet eens een goed argument. Ik ken geen mensen die “asielzoekers de schuld geven”.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:42 schreef Mubassie het volgende:
We halen ellende ons land binnen, en de moslims die wel normaal doen voegen echt niets waardevols toe.
Maakt geen reet uit, die Zuid-Amerikanen hebben hier ook niks te zoekenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:33 schreef butz0rs het volgende:
Maar ff serieus, het kan natuurlijk dat deze jongens 6 jaar geleden als 10 en 12 jarige kinderen samen met hun Yezidi moeder hierheen gevlucht zijn.
Precies - absolute zelfkastijding van de witte man!!! De rest van de wereld is perfect 🧟♂️quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:46 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ons koloniale verleden heeft dit allemaal veroorzaakt. Het komt door witte suprematie. Weg met ons en laat de witte zelfhaat door je heen stromen
Nee, het is falend beleid dat we al deze lui hierheen halen. En uit dat falende beleid komt herres.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]![]()
Je reageert nu 'toevallig' op eentje die dat denkt. Mubassie is er ook zo één met zijn:
[..]
Als de klagers eens gingen praten en werken met de mensen die gebrekkig Nederlands spreken en schrijven, dan zouden er toch minder conflicten ontstaan die in geweld eindigen?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:42 schreef Mubassie het volgende:
[..]
In het begin, lees jaren terug, dacht ik nog niet zo beperkt. Maar op een gegeven moment moet het ook een klaar zijn.
We halen ellende ons land binnen, en de moslims die wel normaal doen voegen echt niets waardevols toe.
Anders herhaal je nog even het punt in mijn reactie. Bedankt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:53 schreef Mubassie het volgende:
Maar wat voegt een islamiet nu voor waardevols toe?
Utopiequote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Als de klagers eens gingen praten en werken met de mensen die gebrekkig Nederlands spreken en schrijven, dan zouden er toch minder conflicten ontstaan die in geweld eindigen?
Beantwoord de vraagquote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Anders herhaal je nog even het punt in mijn reactie. Bedankt.
Nee, want:quote:
Met een dergelijke instelling, wil men toch conflicten met mensen die gebrekkig Nederlands schrijven en spreken?quote:
Klopt, dat wil hij ook. Hij staat niet open voor andere meningen. Sterker nog, als ik er wel 1 geef, reageert hij met dat hij moslims nutteloos en waardeloos vindt. Zelfs degene die zich volgens hem normaal gedragen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:08 schreef torentje het volgende:
[..]
Met een dergelijke instelling, wil men toch conflicten met mensen die gebrekkig Nederlands schrijven en spreken?
Nee maar ik voel me wel helemaal cultureel verrijkt door deze jongens. Heerlijk hoor, andere culturen op grote schaal naar binnen halen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:20 schreef Toine51 het volgende:
Door extreemlinks al met een beschuldigende vinger gewezen dat dit een racistische moord was op 2 lieve asielzoekers?
Dan komen we er niet uit.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nee, want:
a. rot op met je gebiedende wijs.
b. bij jou is dat nutteloos. Vechten tegen de bierkaai, dweilen met de kraan open...geef zelf maar een Nederlands spreekwoord wat daarop van toepassing is.
Dat lees ik anders. Er is een verschil tussen oorzaak en schuld. De schuld ligt bij de overheid.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:48 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]![]()
Je reageert nu 'toevallig' op eentje die dat denkt. Mubassie is er ook zo één met zijn:
[..]
De schuld ligt toch overduidelijk bij de mensen die de Nederlandse taal goed spreken en schrijven? Want die willen niet praten en/of samenwerken met mensen die gebrekkig Nederlands praten en schrijven.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:51 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat lees ik anders. Er is een verschil tussen oorzaak en schuld. De schuld ligt bij de overheid.
Klinkt een beetje als de Drugscartels vs de IS strijders, dat kan nog leuke beelden opleveren, allahu akbar vs Puta madre terwijl ze op elkaar inslaan met machetes.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 09:41 schreef Gibson88 het volgende:
Zoals je het zegt zie en hoor ik het voor mequote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de Drugscartels vs de IS strijders, dat kan nog leuke beelden opleveren, allahu akbar vs Puta madre terwijl ze op elkaar inslaan met machetes.
Tja drugshandel en mensenhandel zijn voor beide groepen hoofdinkomstenbron.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 16:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als de Drugscartels vs de IS strijders, dat kan nog leuke beelden opleveren, allahu akbar vs Puta madre terwijl ze op elkaar inslaan met machetes.
En weer had ik gelijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:11 schreef halfway het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk dat het blanken waren.
Dan ben je godverdomme koud hier hè, wordt er alles voor je geregeld.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:
bendeoorlog tussen de “vluchtelingen” lijkt het volgens de NOS
Heb je daar een linkje van, want ik vind het niet op de NOS site.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:
bendeoorlog tussen de “vluchtelingen” lijkt het volgens de NOS
nos journaal van 18u was hetquote:Op vrijdag 2 januari 2026 18:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje van, want ik vind het niet op de NOS site.
liever hou je ze gewoon helemaal uit dit land.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:45 schreef Cockwhale het volgende:
Kan mij het schelen als er criminelen worden afgeknald.
nou ik vind het wel ernstig, ten eerste dat we deze figuren binnenhalen, maar ook dat echte vluchtelingen dus tussen dit soort bende idioten zitten. Dat zijn extreem kwetsbare mensen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:45 schreef Cockwhale het volgende:
Kun je ajb opzouten met deze gebrekkige invulling over wat ik van mening zou zijn?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:09 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Maar op het moment dat het erover gaat of het wenselijk is dan wordt er net zo goed geroepen dat er tegengewerkt wordt. Dus eigenlijk ben je dan van mening dat je het er gewoon helemaal niet over moet hebben of een oplossing wenselijk is.
Het probleem is wel dat de agressieve religieuze leiders criminelen blijven produceren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:45 schreef Cockwhale het volgende:
Ja ik snap het. Aan de andere kant hebben beide 'partijen' daar mee te maken. Ik word als 'racist' ook regelmatig voor allerlei dingen uitgemaakt, terwijl ik behoorlijk wat affiniteit heb met Chinezen, Vietnamezen, Indonesische mensen en Surinamers bijvoorbeeld. En dit weekend had ik nog een heel leuk gesprek met een turkse jongedame. Echt een schattige jongedame die haar best deed om Nederlands te spreken. "Nee, moment even hoor, want ik wil het echt in het Nederlands zeggen."quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Als jij zo beperkt kan denken, dan heeft een discussie met jou ook geen enkele zin.
@:Tengano , dit is dus wat ik bedoel.
Misschien dat daar iets over op X staat ?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:22 schreef Kim-Holland het volgende:
Is er al een crowdfunding gestart om die jongens terug naar hun land te krijgen?
Daar heb ik niet nog niet gekeken.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:40 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Misschien dat daar iets over op X staat ?
Ah nog niks nieuws aan de zon. Zal wel weer aan de horizon verdwijnen en ergens opduiken omdat er iemand is veroordeeld.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:45 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Daar heb ik niet nog niet gekeken.
Misdaadverslaggever over schietpartij Amsterdam-West: ‘Dubbele liquidatie’
https://www.telegraaf.nl/(...)datie/121234153.html
Het is dan ook één grote leugen. Die mensen reizen 4000km door veilige landen. Dat heeft niets met vluchten te maken.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:13 schreef Gibson88 het volgende:
Nou lekker dan. Vang je 'mensen in nood' op maakt het elkaar hier alsnog of. Tis toch te triest voor woorden.
Om vervolgens terug te gaan naar het land van herkomst om op vakantie te gaan. Het is toch niet te meten ?! Slaap zacht Rob.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:42 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is dan ook één grote leugen. Die mensen reizen 4000km door veilige landen. Dat heeft niets met vluchten te maken.
Alles best zolang ze zelf of haar kinderen er niet mee in aanraking komen .quote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
Halsema vindt het 'pijnlijk en tragisch' omdat het om jongens gaat die in Nederland veiligheid zochten.
Man man man de grenzeloze naïviteit, ongelofelijk!
Die zijn wel bekend met vuurwapensquote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:08 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Alles best zolang ze zelf of haar kinderen er niet mee in aanraking komen .
''Want ELKE asielzoeker is een jodenhater of doet aan agressie.'''quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:
De bevolking heeft toch zelf gekozen voor een beleid dat goed is voor mensenhandelaren? Want hadden ze voor links beleid gekozen, dan zou het probleem met mensenhandelaren nooit zo groot zijn geworden.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 23:58 schreef Kottnauer het volgende:
De Nederlandse overheid faciliteert deze criminaliteit, in strijd met het belang van de bevolking door wie ze zijn aangesteld en door wie ze worden betaald. De Nederlandse burger wordt gedwongen zijn eigen graf te graven.
quote:Bewoners en medewerkers AZC Sloterweg opgevangen na dodelijke schietpartij
Het COA heeft medewerkers en bewoners van het asielzoekerscentrum aan de Sloterweg opgevangen om te praten over de schietpartij van vanochtend. In de buurt van het Piet Wiedijkpark in Slotervaart werden vannacht twee bewoners van dat AZC doodgeschoten.
Voor alle 80 medewerkers en bewoners van de opvang werd vanmiddag dus een moment georganiseerd om te praten over de schietpartij. "Uiteraard is dit iedereen heel heftig", zegt de COA-woordvoerder. "We verlenen nazorg en voeren veel gesprekken met bewoners en medewerkers."
De woordvoerder benadrukt dat die opvang niet alleen door het COA geregeld wordt: "Het merendeel ligt bij het Nidos."
https://www.at5.nl/artike(...)delijke-schietpartij
Kan je dat onderbouwen?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:50 schreef torentje het volgende:
[..]
De bevolking heeft toch zelf gekozen voor een beleid dat goed is voor mensenhandelaren? Want hadden ze voor links beleid gekozen, dan zou het probleem met mensenhandelaren nooit zo groot zijn geworden.
Die keuze heeft uiteindelijk de voorwaarden geschapen waarin deze praktijken konden floreren, zelfs al had niemand dat destijds zo bedoeld.
Het laat zien hoe politieke voorkeuren onbedoeld gevolgen kunnen hebben die pas veel later zichtbaar worden.
Hoe wéét Halsma dat? Kent zij die jongens? Nee, natuurlijk niet. Ze zuigt het uit haar duim.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:06 schreef Wirelessmouse het volgende:
Halsema vindt het 'pijnlijk en tragisch' omdat het om jongens gaat die in Nederland veiligheid zochten.
Man man man de grenzeloze naïviteit, ongelofelijk!
Ach, als we een kopje thee met ze gaan drinken zien ze wel dat ze fout bezig zijn geweestquote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat de agressieve religieuze leiders criminelen blijven produceren.
Die kosten worden opgehaald bij.... Preciesquote:Op vrijdag 2 januari 2026 23:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Kijken wat dit weer voor inzet kost aan instanties, groot recherche team, hulpverlening enz
Vergeet niet dat er ook buiten NL grote drukt wordt uitgevoerd op hoe en wat we opvangen. Nederland moet aan bepaalde aantallen voor opvang voldoen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 23:58 schreef Kottnauer het volgende:
De Nederlandse overheid faciliteert deze criminaliteit, in strijd met het belang van de bevolking door wie ze zijn aangesteld en door wie ze worden betaald. De Nederlandse burger wordt gedwongen zijn eigen graf te graven.
Zoonlief wa sop 15 jarige al in aanraking geweest met een vuurwapenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:08 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Alles best zolang ze zelf of haar kinderen er niet mee in aanraking komen .
Het sarcasme van de user ontgaat jequote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:32 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Want ELKE asielzoeker is een jodenhater of doet aan agressie.'''
Elke?
Echt ELKE?
Wie zegt dat?
Echt helemaal niemand.
Die discussie ontwrichtende onzin verzin je dus zelf, maar dan wél weer de ander verwijten dat een discussie geen enkele zin heeft.
Echt...
Tuurlijk, de camera's waren op haar gericht en de pers zat er boven op. Ze moest wel iets moois zwetsen.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 09:46 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Hoe wéét Halsma dat? Kent zij die jongens? Nee, natuurlijk niet. Ze zuigt het uit haar duim.
Als ik tegen jou zeg dat je een bal moet opvangen die ik naar je toe gooi, betekent dat niet dat ik vind dat jij die bal daarna voor altijd moet vasthouden.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:20 schreef Gibson88 het volgende:
Vergeet niet dat er ook buiten NL grote drukt wordt uitgevoerd op hoe en wat we opvangen. Nederland moet aan bepaalde aantallen voor opvang voldoen.
Nabestaanden lezen dit niet en begrijpen ook geen Nederlands. Het is dus niet meer dan een berichtje aan jezelf.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:22 schreef Johan_Derksen het volgende:
Sterkte aan de nabestaanden. Jammer van de reacties weer hier.
Eens. Opvang is veranderd in een equivalent van een permanent verblijf waarbij oog voor ordentelijk gedrag als sneeuw voor de zon verdwenen lijk te zijn.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:29 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Als ik tegen jou zeg dat je een bal moet opvangen die ik naar je toe gooi, betekent dat niet dat ik vind dat jij die bal daarna voor altijd moet vasthouden.
Als ik aan jou vraag of je mijn dochter na schooltijd even wil opvangen, dan bedoel ik niet dat zij daarna voor altijd bij jou moet blijven wonen.
Opvangen is iets tijdelijks. Ook voor asielopvang is dat eigenlijk zo. Het vluchtelingenverdrag schrijft voor dat we vluchtelingen moeten opvangen. Dat is menselijk en zo is het in oorsprong bedoeld. Opvang, tijdelijk.
Om een af andere reden is men hier gaan denken en faciliteren dat opvang gelijk staat aan permanente huisvesting. Voor eeuwig en altijd en ook voor de gehele familie. Daar zit het probleem.
Als jij niet begrijpend kan lezen en zijn en daardoor mijn reactie daarbij niet begrijpt.....reageer dan gewoon niet.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 00:32 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
''Want ELKE asielzoeker is een jodenhater of doet aan agressie.'''
Elke?
Echt ELKE?
Wie zegt dat?
Echt helemaal niemand.
Die discussie ontwrichtende onzin verzin je dus zelf, maar dan wél weer de ander verwijten dat een discussie geen enkele zin heeft.
Echt...
Post #221quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:30 schreef Alpha0 het volgende:
https://x.com/Strijder124/status/2007347554606858417?s=20
Hier had ik de beste man al op gewezen met het verzoek het topic terug te lezenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als jij niet begrijpend kan lezen en zijn en daardoor mijn reactie daarbij niet begrijpt.....reageer dan gewoon niet.
Die kan ik helaas niet lezen omdat ik geen X heb. Wat staat daar precies ?quote:
Het is een link van Telegraaf met hetgeen bij post #247 op X staat, voor de mensen die geen X hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:00 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Die kan ik helaas niet lezen omdat ik geen X heb. Wat staat daar precies ?
Met wereldwijd links beleid zouden mensen niet hoeven te verhuizen, omdat overal genoeg voedsel zou worden verbouwd. Dat zou de onderlinge cohesie vergroten.quote:
Zo'n avondklok is voor dit soort lui geen straf. Beter dat ze het in het donker doen dan op een drukke middag.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:10 schreef ootjekatootje het volgende:
Grote vraag blijft wat deden deze heren buiten rond dat tijdstip? Waarom houden de AZC’s deze minderjarigen niet binnen na 20:00?
Een avondklok dient niet als straf, ze hebben niks in onze maatschappij te zoeken. Zeker niet in de avonduren.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:30 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Zo'n avondklok is voor dit soort lui geen straf. Beter dat ze het in het donker doen dan op een drukke middag.
Beter nemen ze alle mobiele apparatuur in, en geef ze een enkelband.
denk dat de problemen in afrika en het midden oosten weinig met links of rechts te maken hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Met wereldwijd links beleid zouden mensen niet hoeven te verhuizen, omdat overal genoeg voedsel zou worden verbouwd. Dat zou de onderlinge cohesie vergroten.
Daar heb je volgens mij ook geen links of recht maar gewoon je muil te houden anders wacht er wel wat anders op je (toekomst).quote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:39 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
denk dat de problemen in afrika en het midden oosten weinig met links of rechts te maken hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |