abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219717581
quote:
Albert Heijn vernield en geplunderd in Westwijk

VLAARDINGEN - Op de dr Wiardi Beckmansingel zijn er vernielingen gepleegd in een filiaal van Albert Heijn en werd er gepoogd de winkel te plunderen. Ook werd er brand gesticht binnen. Het ging hier om een grote groep jongeren die de gehele avond al voor ernstige overlast zorgden in de Westwijk.

De politie trok zich in eerste aanleg terug, omdat ze bekogeld werden met vuurwerk. De mobiele eenheid is ter plaatse en kon ervoor zorgen dat het plein ontruimd werd.
quote:
Beelden opgedoken van brandbom in Chinees restaurant Tim Hong

VLAARDINGEN - Er is een filmpje opgedoken van de aanslag - anders kunnen we het echt niet noemen - op Chinees restaurant Tim Hong op winkelcentrum Holierhoek. Tijdens de jaarwisseling werd daar een ruit ingeslagen en vervolgens een brandbom naar binnen gegooid. Op het filmpje zien we hoe een jongen het projectiel naar binnen gooit en vervolgens wegrent. Het geheel wordt gefilmd door iemand anders die als we op het geluid afgaan deel uitmaakt van een groepje jongeren. De politie doet onderzoek en is op zoek naar verdachten en getuigen.

De explosie veroorzaakte rond 23.00 uur een grote brand. Vermoedelijk is het hele pand uitgebrand en onbruikbaar. Op sociale media circuleert een filmpje waarop de explosie bij het restaurant te zien is. Ook is te zien dat een man wegrent. De politie doet onderzoek naar de zaak en is op zoek naar de man op het filmpje en de persoon die de beelden heeft gemaakt.

Help Tim Hong
Het medeleven met de hardwerkende familie die het restaurant runt is groot. Inmiddels is er door Hans Wuijts (Jumbo de Loper) een crowdfunding gestart om de familie te steunen. Op het moment van schrijven staat deze actie al op 30.000 euro. Wilt u helpen? Dat kan hier: Help Tim Hong!
Ah, de welbekende 'jongeren' misdragen zich weer eens. Aan het accent te horen bij het filmpje van de brandstichting weten we in welke doelgroep we de daders moeten zoeken. Aangezien de door D66 en columnisten van landelijke dagbladen bewierookte rechtsstaat ons hier niet tegen kan beschermen, wil ik voorstellen dat we weer middeleeuwse straffen gaan invoeren. Dus stokslagen en de schandpaal voor de daders.
pi_219717617
Yup dat zijn ze weer, ''onze'' ''jongeren''.

O+
pi_219717641
Zijn hier ook beelden van? Zonder dat kunnen we natuurlijk niet met zekerheid constateren wie hier de schuldigen van zijn. Het is wel tragisch om te zien dat overal die nieuwjaarsfestiviteiten zo uit de hand lopen. Fantastisch dat het vuurwerk volgend jaar in elk geval overal verboden is, hopelijk wordt er ook hard op gehandhaafd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 1 januari 2026 @ 23:22:52 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219717650
Hey ja, laten we vooral chinese restauranthouders gaan terroriseren, want dat zijn het type buitenlanders die wel iets toevoegen aan Nederland en daarnaast wel een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen.

Aanpakken dus!!!!!
  donderdag 1 januari 2026 @ 23:30:03 #5
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219717670
quote:
14s.gif Op donderdag 1 januari 2026 23:20 schreef HowardRoark het volgende:
Zijn hier ook beelden van? Zonder dat kunnen we natuurlijk niet met zekerheid constateren wie hier de schuldigen van zijn. Het is wel tragisch om te zien dat overal die nieuwjaarsfestiviteiten zo uit de hand lopen. Fantastisch dat het vuurwerk volgend jaar in elk geval overal verboden is, hopelijk wordt er ook hard op gehandhaafd.
Ja, hier zijn ook beelden zijn waarop wollah wordt geroepen. Gepost in het andere vuurwerktopic.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219717742
‘jongeren’

Uhuh. WIJ weten genoeg.
U MAD?
pi_219717792
quote:
14s.gif Op donderdag 1 januari 2026 23:20 schreef HowardRoark het volgende:
ja, klik op artikel, daar link naar beelden
pi_219717803
We hebben een multicultureel probleem.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219717838
Als geboren, getogen en toch nog wel trotse Vlaardinger ben ik blij dat ik er inmiddels alweer een paar jaar niet meer woon. Ik kom er nog regelmatig aangezien m'n ouders en een van m'n beste vrienden er nog steeds wonen, maar het wordt minder en minder "mijn" stad.

Al heb ik de Holierhoek nooit een prettige plek gevonden.
pi_219717850
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 00:22 schreef Irritatie100 het volgende:
Als geboren, getogen en toch nog wel trotse Vlaardinger ben ik blij dat ik er inmiddels alweer een paar jaar niet meer woon. Ik kom er nog regelmatig aangezien m'n ouders en een van m'n beste vrienden er nog steeds wonen, maar het wordt minder en minder "mijn" stad.

Al heb ik de Holierhoek nooit een prettige plek gevonden.
Herkenbaar, het oude vertrouwde Nederland wordt sluimerend overgenomen door andere culturen en achtergronden.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_219717860
Hahaha.

Jongeren.

Hahahahahahahahaha,

In Duitsland hebben ze in Berlijn en Frankfurt ook last van jongeren.
pi_219717864
Dit gaat nooit meer goed komen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219717882
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 00:33 schreef Hathor het volgende:
Dit gaat nooit meer goed komen.
Natuurlijk wel. Gewoon met scherp schieten, uitkeringen afpakken, ze alles laten betalen en in de bak zetten.
Dan rotten ze vanzelf op, zelfs bolle Jos zijn we kwijt.
pi_219717886
Slap beleid, bah bah.

Iemand neersteken, schiet maar kapot of 10 jaar naar El Salvador.
Je vrouw vermoorden? Schiet maar kapot.
Je kind mishandelen? 10 jaar naar El Salvador.

Ik denk dat het geouwehoer snel afgelopen is. Geestelijk verward, hop in de instelling.
pi_219718005
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 00:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Mensen willen niet meer met elkaar praten of samenwerken als het ander individu gebrekkig de taal beheerst. Daardoor ontstaan misverstanden die niet alleen de communicatie verstoren, maar ook het vertrouwen tussen mensen aantasten.
Uiteindelijk leidt dit tot een samenleving waarin afstand en wantrouwen de plaats innemen van begrip en samenwerking.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 02:40:35 #16
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219718007
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 23:22 schreef Tengano het volgende:
Hey ja, laten we vooral chinese restauranthouders gaan terroriseren, want dat zijn het type buitenlanders die wel iets toevoegen aan Nederland en daarnaast wel een fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen.

Aanpakken dus!!!!!
Daarom hebben ze ook een hekel aan aziaten.
pi_219718009
Ik heb een bommetje met een kort lontje afgestoken, een testosteronbom
pi_219718015
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 02:40 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Daarom hebben ze ook een hekel aan aziaten.
Vuile racisten.
pi_219718419
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 00:40 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Gewoon met scherp schieten, uitkeringen afpakken, ze alles laten betalen en in de bak zetten.
Dan rotten ze vanzelf op, zelfs bolle Jos zijn we kwijt.
Is de uitkering van Bolle Jos afgepakt? Dat wist ik niet joh. Dat verklaart wel waarom ie in het buitenland zit.

:')
pi_219718442
Diversiteit is een feest, deze jongeren kunnen geen stageplaats vinden.

:')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_219718450
"Jongeren".
  vrijdag 2 januari 2026 @ 09:10:22 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219718489
Welkom in de ghetto.
pi_219718639
Ongetwijfeld erg kwetsbare jongeren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219718688
Zijn die jongeren nu niet eens volwassen geworden en kunnen we ze ouderen noemen?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_219718868
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 09:37 schreef Weltschmerz het volgende:
Ongetwijfeld erg kwetsbare jongeren.
Gelukkig, dan zullen ze een knuppel wel goed voelen...
pi_219718874
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 00:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Herkenbaar, het oude vertrouwde Nederland wordt sluimerend overgenomen door andere culturen en achtergronden.
Buiten de Randstad en de grote steden valt dat echt wel mee.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 10:19:56 #27
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219718901
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 02:38 schreef torentje het volgende:
Mensen willen niet meer met elkaar praten of samenwerken als het ander individu gebrekkig de taal beheerst. Daardoor ontstaan misverstanden die niet alleen de communicatie verstoren, maar ook het vertrouwen tussen mensen aantasten.
Uiteindelijk leidt dit tot een samenleving waarin afstand en wantrouwen de plaats innemen van begrip en samenwerking.
Gaat het een beetje Sjakie?

pi_219719248
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 00:27 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk al jaren gaande, met of zonder 'jongeren' die zich misdragen.

Nederland is demografisch gezien namelijk niet meer het Nederland van enkele decennia geleden. Het meest bijzondere is hier vooral dat er autochtonen zijn die deze ontwikkeling als iets positiefs beschouwen en verder willen faciliteren, bijvoorbeeld door de bouw van meer AZCs in Nederland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219719460
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 10:19 schreef Tengano het volgende:

[..]
Gaat het een beetje Sjakie?

[ afbeelding ]
Is een inhoudelijke reactie geven op wat ik stel teveel moeite voor jou?
pi_219719674
Zeker weer die smerige huisvaders met een sierpot.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 12:33:05 #31
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_219719831
Het Chinese restaurant ligt in een hele andere wijk dan waar de AH is geplunderd. In principe is de Holy waar het Chinese restaurant ligt een betere wijk dan de Westwijk waar de AH ligt.

Ik was rond 16 uur in de Westwijk tegenover de AH en de sfeer in de wijk was al niet goed. Brandjes, veel jongeren en arbeidsmigranten op straat. Politie en brandweer ook al aardig vertegenwoordigd. Zelfs mijn eigen (autochtone) puberzoon vroeg mij om weer snel terug naar huis te gaan.

Er is niet voor niets een nationaal programma voor de Westwijk. Te lang zijn daar veel gezinnen geplaatst die ondersteuning nodig hebben. En in probeer het netjes te verwoorden, maar hier werd het al gesuggereerd en de niet-westerse achtergrond van de meeste jongeren in combinatie met veel daar wonende arbeidsmigranten maakt dat het geen fijne wijk is. En dan willen ze aan de rand van deze wijk ook wellicht nog een AZC bouwen. Naast het feit dat de Oekraine wijk die gebouwd is in 2021/2022 ook aan de Westwijk grenst en die mensen ook de Westwijk dus als ingang tot de stad Vlaardingen hebben.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_219719981
pi_219719982
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:33 schreef J-net het volgende:
Het Chinese restaurant ligt in een hele andere wijk dan waar de AH is geplunderd. In principe is de Holy waar het Chinese restaurant ligt een betere wijk dan de Westwijk waar de AH ligt.

Ik was rond 16 uur in de Westwijk tegenover de AH en de sfeer in de wijk was al niet goed. Brandjes, veel jongeren en arbeidsmigranten op straat. Politie en brandweer ook al aardig vertegenwoordigd. Zelfs mijn eigen (autochtone) puberzoon vroeg mij om weer snel terug naar huis te gaan.

Er is niet voor niets een nationaal programma voor de Westwijk. Te lang zijn daar veel gezinnen geplaatst die ondersteuning nodig hebben. En in probeer het netjes te verwoorden, maar hier werd het al gesuggereerd en de niet-westerse achtergrond van de meeste jongeren in combinatie met veel daar wonende arbeidsmigranten maakt dat het geen fijne wijk is. En dan willen ze aan de rand van deze wijk ook wellicht nog een AZC bouwen. Naast het feit dat de Oekraine wijk die gebouwd is in 2021/2022 ook aan de Westwijk grenst en die mensen ook de Westwijk dus als ingang tot de stad Vlaardingen hebben.
Zit in Vlaardingen ook niet de grootste Palestijnse gemeenschap binnen Nederland?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  vrijdag 2 januari 2026 @ 14:04:29 #34
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_219720570
Dat weet ik niet, zit niet in doe hoek. Wel weet ik dat we 1 van de weinig echte hindoe tempels in Nederland hebben. In de Westwijk.
pi_219723823
quote:

Vlaardingen komt wel heel vaak negatief in het nieuws. Loodgieter van Uffelen, de kappersoorlog, pleegmeisje.
Gaat flink achteruit daar.
  zondag 4 januari 2026 @ 18:11:07 #36
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_219745678
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 19:56 schreef WethouderHekking het volgende:

[..]
Vlaardingen komt wel heel vaak negatief in het nieuws. Loodgieter van Uffelen, de kappersoorlog, pleegmeisje.
Gaat flink achteruit daar.
Sowieso. Enorm veel arbeidsmigranten. Het is dat we economisch gebonden zijn aan de regio anders waren we allang verkast.
pi_219746224
Ging de rap workshop niet door?
  zondag 4 januari 2026 @ 19:16:16 #38
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219746259
quote:

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:52 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Zit in Vlaardingen ook niet de grootste Palestijnse gemeenschap binnen Nederland?
Ik lees het al. Onder kabinet @Zipportal I wordt deze wijk actief militair oefenterrein.
pi_219748585
In die wijk wonen ook wel de zware jongens. Ik heb er vroeger op de middelbare school gezeten.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_219748612
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 10:16 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Buiten de Randstad en de grote steden valt dat echt wel mee.
Mja, kwestie van tijd natuurlijk.
pi_219749789
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 00:11 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Gewoon zeggen wat het is
We hebben een moslim probleem dat is het.

Aangezien anderen culturen in onze land wel gedragen .
Chinese, Indonesië, en enzz.
Daar hoor je geen zak van.

Dus nee het is geen multiculturele probleem.
Dta is verdraaien van de waarheid
pi_219749838
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 06:57 schreef Halcon het volgende:

[..]
Mja, kwestie van tijd natuurlijk.
Nee hoor .
Boeren en dorpen zijn totaal anders.
Niks voor niks dat in Hoogeveen toen veel asielzoekers pak slaag kregen.
En dat boeren rond Hoogeveen gewoon die gasten van hun land afschoppen.

Nee in Drenthe zijn ze niet zo makkelijk.
Kan het weten de familie zit daar namelijk.
En daar zie ik wel kranten nieuws er over.
Alleen schrijf de media er niks over .
Tja links media zwijgen dan.

Er zal twee azc gebouwd worden in Elim
Wel die staan er nu nog steeds niet.
Aangezien de bewoners gewoon gezegt hebben.
We fikken de boel gewoon af tot aan de grond.
3 jaar later staan ze er nog niet.
Ja de weg en de rotonde maar geen centrum.

Ook in de dorp zelf onder de jongeren word er al gezegt.
Ze moeten niks proberen anders stompen we ze zo de grond in .

Dat is de bevolking van het noorden.
Niet het zuiden waar ze met flaggen rond lopen en dat is het.
pi_219749876
Heb het filmpje bekeken en er zijn overduidelijk weer Afrikaanse jongeren te horen. Tja. In Afrika heeft de gemeenschap een rol bij de opvoeding, en krijg je een draai om de oren als je je niet gedraagt. Dat werkt niet zo in Nederland met haar sterk individualistische samenleving.
pi_219750118
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 10:56 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
Nee hoor .
Boeren en dorpen zijn totaal anders.
Niks voor niks dat in Hoogeveen toen veel asielzoekers pak slaag kregen.
En dat boeren rond Hoogeveen gewoon die gasten van hun land afschoppen.

Nee in Drenthe zijn ze niet zo makkelijk.
Kan het weten de familie zit daar namelijk.
En daar zie ik wel kranten nieuws er over.
Alleen schrijf de media er niks over .
Tja links media zwijgen dan.

Er zal twee azc gebouwd worden in Elim
Wel die staan er nu nog steeds niet.
Aangezien de bewoners gewoon gezegt hebben.
We fikken de boel gewoon af tot aan de grond.
3 jaar later staan ze er nog niet.
Ja de weg en de rotonde maar geen centrum.

Ook in de dorp zelf onder de jongeren word er al gezegt.
Ze moeten niks proberen anders stompen we ze zo de grond in .

Dat is de bevolking van het noorden.
Niet het zuiden waar ze met flaggen rond lopen en dat is het.
Dat klopt wel, maar het begint met de kleinere steden. Als je hier in Roermond bv. al eens kijkt naar basisschoolklassen... dat belooft weinig goeds.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')