Een stukje interculturele intersectie dus waar we met z'n alle van mogen genieten.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:21 schreef DefKu het volgende:
heeft met een breder conflict tussen jongeren uit Syrië en Spaans sprekende jongeren met een Zuid-Amerikaanse achtergrond.
Volgens mij gaat het in artikel 1 al mis. Als je in dit land kritiek op de Islam hebt, ben je volgens artikel 1 al gelijk aan het discrimineren, en staan de IsLamOfObI3 roepers volgens artikel 1 nog in hun recht ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:55 schreef raptorix het volgende:
Dan zullen we toch echt de grondwet moeten veranderen.
quote:Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Die is er niet en ga jij ook niet krijgen. En dat weet jij ook, wantquote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Maar waar is jouw serieuze reactie of framing van dit incident nou dan?
VOC mentaliteit.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:51 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Duh! Het is gewoon een keten verder voor de mensensmokkelaars. En waar grof veel geld rond gaat, vind je altijd wel duistere figuren. En hier gaan miljarden rond.
En om dat te benadrukken, noem jij ze zelf maarquote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef quo_ het volgende:
Van deugend links hoor je nooit iets concreets. Dat zijn alleen maar rookgordijnen met vooral verdachtmakingen in de trant van extreem recht en dom rechts, over nuance gesproken.
quote:
Alleen maar “kan niet, mag niet”.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is in elk geval een oplossing die zou kunnen werken om het probleem niet groter te maken. Of het een wenselijke en nette oplossing is kun je het uiteraard nog wel over hebben.
Van deugend links hoor je nooit iets concreets. Dat zijn alleen maar rookgordijnen met vooral verdachtmakingen in de trant van extreem recht en dom rechts, over nuance gesproken.
Nee, ik heb geen behoefte om iemand in een hoek te duwen. Ik was alleen echt beniewd hoe iemand dit soort praktijken en aanwas van ons Nederland nog steeds kan blijven verdedigen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Die is er niet en ga jij ook niet krijgen. En dat weet jij ook, want
a. dat heb ik hier al gezegd (waarom niet)
b. jij bent nu alleen maar bezig mij in een hoek te drukken zodat je weer een 'zie je nou wel!'
kan roepen.
Verder kun je die wel ergens terugvinden in 1 van de 1364 topics die over hetzelfde soort onderwerp gaan het afgelopen jaar.
Ik zou het graag vervangen door "iedere asielzoeker die zich misdraagt eruit".quote:Op vrijdag 2 januari 2026 11:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Klopt. Maar dat heeft er simpelweg mee te maken dat men alleen constateert en niet verder komt dan de 'oplossing' 'alle grenzen dicht en alle asielzoekers eruit'. Elke nuance op dat gebied wordt beantwoord met één van eerder genoemde reacties.
Maar op het moment dat het erover gaat of het wenselijk is dan wordt er net zo goed geroepen dat er tegengewerkt wordt. Dus eigenlijk ben je dan van mening dat je het er gewoon helemaal niet over moet hebben of een oplossing wenselijk is.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef quo_ het volgende:
[..]
Of het een wenselijke en nette oplossing is kun je het uiteraard nog wel over hebben.
Tip voor de volgende keer: als je daadwerkelijk een serieuze reactie wilt hebben, onthou je dan van dit soort reacties. Nu is je hele reactie weer tot een leugen verwaterd.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:07 schreef Tengano het volgende:
Maar daar is dan in mijn beleving flink wat hersengymnastiek voor nodig.
Zo'n reactie illustreert perfect wat ik bedoel!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
En om dat te benadrukken, noem jij ze zelf maar
[..]
Klopt. Ontzettend flauw. Las al een post over ‘juffrouw Jetten’quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk dat Rob (ook) de problemen in dit land niet gaat oplossen, maar zijn geaardheid lijkt me daarin niet zo relevant.
quote:
quote:Bij een schietpartij op een brug vlak bij het Piet Wiedijkpark in Nieuw-West zijn rond middernacht twee doden gevallen. Het gaat om een 16-jarige jongen uit Delft en een 18-jarige uit Amsterdam. Het gaat om twee bewoners van asielzoekerscentra in beide steden. De politie laat weten dat er één of meerdere verdachten van de schietpartij op de vlucht zijn geslagen.
Ik meen het gewoon serieus; ik zou er werkelijk niet op kunnen komen. Vandaar dat ik zo benieuwd was.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Tip voor de volgende keer: als je daadwerkelijk een serieuze reactie wilt hebben, onthou je dan van dit soort reacties. Nu is je hele reactie weer tot een leugen verwaterd.
Lees het hele topic nog eens door en zie waar dat vandaan komt.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:12 schreef quo_ het volgende:
Zo'n reactie illustreert perfect wat ik bedoel!
Geen enkele inhoud maar wel slaande bewegingen richting anderen met een mogelijk afwijkende mening.
Je bent nu alleen maar de posts en houding van andere (rechtse) users aan het bekritiseren.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Lees het hele topic nog eens door en zie waar dat vandaan komt.
Het probleem van de meeste gewelddadige conflicten is toch dat men niet wil praten of samenwerken met iemand (groep of individu) die gebrekkig de taal beheerst?quote:
quote:Volgens Het Parool melden ingewijden dat de schietpartij mogelijk te maken heeft met een breder conflict tussen jongeren uit Syrië en Spaans sprekende jongeren met een Zuid-Amerikaanse achtergrond. De politie kan hierover nog niets zeggen.
Klopt. Alleen heb ik nooit het woord 'rechts' of 'links' in de mond genomen. Ik heb een schurfthekel aan dat soort polariserende troep.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:19 schreef Tengano het volgende:
[..]
Je bent nu alleen maar de posts en houding van andere (rechtse) users aan het bekritiseren.
Omdat welke reactie ik ook geef, er of hoon of rotzooi mijn kant op komt. Naief, open je ogen, wegkijkert, etc. etc. heb ik al genoeg naar mijn hoofd geslingerd gekregen in al die topics.quote:Maar wat je nalaat is een fatsoenlijke, doordachte bijdrage te leveren die aantoont dat jij wel een waardige user bent die ons duidelijk kan aantonen waarom er in dit incident toch iets positiefs te ontdekken valt.
Vaak zat gedaan, vaak zat eerder genoemde troep over mee heen gekregen. Dus? Nee.quote:Dus geef gewoon het goede voorbeeld ipv andere users en posts te blijven besmuiken.
Vaak zat gedaan, vaak zat eerder genoemde troep over mee heen gekregen. Dus? Nee.quote:En laat als waardige user zien dat jij een betere mening hebt, waarbij je tevens respect kan blijven houden voor iemand die er totaal anders over denkt dan jij.
Dit zegt ook al genoeg over jezelf.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:19 schreef Tengano het volgende:
Maar wat je nalaat is een fatsoenlijke, doordachte bijdrage te leveren
Dit, en altijd dat domme gelul over 'kwetsbare vluchtelingen' en 'op de vlucht voor oorlog en geweld'.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |