abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219720040
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:21 schreef DefKu het volgende:
heeft met een breder conflict tussen jongeren uit Syrië en Spaans sprekende jongeren met een Zuid-Amerikaanse achtergrond.
Een stukje interculturele intersectie dus waar we met z'n alle van mogen genieten.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 12:59:46 #127
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219720041
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:55 schreef raptorix het volgende:
Dan zullen we toch echt de grondwet moeten veranderen.
Volgens mij gaat het in artikel 1 al mis. Als je in dit land kritiek op de Islam hebt, ben je volgens artikel 1 al gelijk aan het discrimineren, en staan de IsLamOfObI3 roepers volgens artikel 1 nog in hun recht ook.

quote:
Artikel 1
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht, handicap, seksuele gerichtheid of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
pi_219720044
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:54 schreef Tengano het volgende:

[..]
Maar waar is jouw serieuze reactie of framing van dit incident nou dan?
Die is er niet en ga jij ook niet krijgen. En dat weet jij ook, want
a. dat heb ik hier al gezegd (waarom niet)
b. jij bent nu alleen maar bezig mij in een hoek te drukken zodat je weer een 'zie je nou wel!'
kan roepen.

Verder kun je die wel ergens terugvinden in 1 van de 1364 topics die over hetzelfde soort onderwerp gaan het afgelopen jaar.
pi_219720052
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Duh! Het is gewoon een keten verder voor de mensensmokkelaars. En waar grof veel geld rond gaat, vind je altijd wel duistere figuren. En hier gaan miljarden rond.
VOC mentaliteit.
pi_219720057
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:53 schreef quo_ het volgende:
Van deugend links hoor je nooit iets concreets. Dat zijn alleen maar rookgordijnen met vooral verdachtmakingen in de trant van extreem recht en dom rechts, over nuance gesproken.
En om dat te benadrukken, noem jij ze zelf maar
quote:
deugend links
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:02:00 #131
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219720060
quote:

[..]
Dat is in elk geval een oplossing die zou kunnen werken om het probleem niet groter te maken. Of het een wenselijke en nette oplossing is kun je het uiteraard nog wel over hebben.

Van deugend links hoor je nooit iets concreets. Dat zijn alleen maar rookgordijnen met vooral verdachtmakingen in de trant van extreem recht en dom rechts, over nuance gesproken.

Alleen maar “kan niet, mag niet”.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:05:41 #132
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219720087
Ach ja, weer van die arme, arme jongens die natuurlijk geen enkele blaam treft en niet wisten in welk milieu ze terecht kwamen. Dat doen ze normaal nooit hoor ☝️ Flikker toch een eind op.
"Hoka Hey!"
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:07:33 #133
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219720098
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:59 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Die is er niet en ga jij ook niet krijgen. En dat weet jij ook, want
a. dat heb ik hier al gezegd (waarom niet)
b. jij bent nu alleen maar bezig mij in een hoek te drukken zodat je weer een 'zie je nou wel!'
kan roepen.

Verder kun je die wel ergens terugvinden in 1 van de 1364 topics die over hetzelfde soort onderwerp gaan het afgelopen jaar.
Nee, ik heb geen behoefte om iemand in een hoek te duwen. Ik was alleen echt beniewd hoe iemand dit soort praktijken en aanwas van ons Nederland nog steeds kan blijven verdedigen.

Ik zie mezelf als redelijk nuchter mens, maar ik sluit niet uit dat ook ik nog steeds blinde vlekken heb, net als mjin linkse medeburgers. Dus ik vroeg me gewoon af, wat ik nou precies mis om dit soort gevallen als een aanwinst voor ons land te kunnen zien.

Maar als je daar geen antwoord op kunt of wil geven, dan berust ik me daar in.

Je zou me alleen wel verbazen als je het zou kunnen. Dat dan weer wel. Maar daar is dan in mijn beleving flink wat hersengymnastiek voor nodig.

Maar even goed, een prettige dag gewenst mocht je mijn posts niet kunnen waarderen en ze als ergerlijk ervaren.
pi_219720102
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:53 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Klopt. Maar dat heeft er simpelweg mee te maken dat men alleen constateert en niet verder komt dan de 'oplossing' 'alle grenzen dicht en alle asielzoekers eruit'. Elke nuance op dat gebied wordt beantwoord met één van eerder genoemde reacties.
Ik zou het graag vervangen door "iedere asielzoeker die zich misdraagt eruit".

De meeste mensen hebben geen hekel aan mensen uit een ander land, maar wél als ze hier 1) criminele activiteiten komen plegen en 2) tegelijk gebruik komen maken van ons sociaal stelstel zonder zelf iets bij te dragen of sterker nog, de fundamenten van de maatschappij die een sociaal stelsel mogelijk maakt, komen afbreken.

Als je hier niks komt bijdragen dan ben je hier simpelweg niet welkom en wordt je asielaanvraag niet eens in behandeling genomen (of vergunning weer ingetrokken). Dat lijkt me een hele goed te onderbouwen maatregel die op brede steun kan rekenen. En het beschermt tevens de mensen die echt hulp nodig hebben en die we willen blijven onderscheiden van dit strontschorem.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:09:34 #135
319979 Fok-it
All is well
pi_219720112
quote:

[..]
Of het een wenselijke en nette oplossing is kun je het uiteraard nog wel over hebben.
Maar op het moment dat het erover gaat of het wenselijk is dan wordt er net zo goed geroepen dat er tegengewerkt wordt. Dus eigenlijk ben je dan van mening dat je het er gewoon helemaal niet over moet hebben of een oplossing wenselijk is.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219720132
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:07 schreef Tengano het volgende:
Maar daar is dan in mijn beleving flink wat hersengymnastiek voor nodig.
Tip voor de volgende keer: als je daadwerkelijk een serieuze reactie wilt hebben, onthou je dan van dit soort reacties. Nu is je hele reactie weer tot een leugen verwaterd.
pi_219720135
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
En om dat te benadrukken, noem jij ze zelf maar
[..]

Zo'n reactie illustreert perfect wat ik bedoel!

Geen enkele inhoud maar wel slaande bewegingen richting anderen met een mogelijk afwijkende mening.
-
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:13:57 #138
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219720149
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 12:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik denk dat Rob (ook) de problemen in dit land niet gaat oplossen, maar zijn geaardheid lijkt me daarin niet zo relevant.
Klopt. Ontzettend flauw. Las al een post over ‘juffrouw Jetten’
Kom op zeg.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:14:01 #139
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219720150
quote:
5s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:24 schreef Kopiko het volgende:

[..]
BRON
quote:
Bij een schietpartij op een brug vlak bij het Piet Wiedijkpark in Nieuw-West zijn rond middernacht twee doden gevallen. Het gaat om een 16-jarige jongen uit Delft en een 18-jarige uit Amsterdam. Het gaat om twee bewoners van asielzoekerscentra in beide steden. De politie laat weten dat er één of meerdere verdachten van de schietpartij op de vlucht zijn geslagen.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:15:44 #140
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219720161
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:12 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Tip voor de volgende keer: als je daadwerkelijk een serieuze reactie wilt hebben, onthou je dan van dit soort reacties. Nu is je hele reactie weer tot een leugen verwaterd.
Ik meen het gewoon serieus; ik zou er werkelijk niet op kunnen komen. Vandaar dat ik zo benieuwd was.

Dat is wat ik met die zin bedoel. De lading die je er nu zelf aan geeft is jouw invulling.
pi_219720176
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:12 schreef quo_ het volgende:
Zo'n reactie illustreert perfect wat ik bedoel!

Geen enkele inhoud maar wel slaande bewegingen richting anderen met een mogelijk afwijkende mening.
Lees het hele topic nog eens door en zie waar dat vandaan komt.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:19:22 #142
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219720201
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:17 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Lees het hele topic nog eens door en zie waar dat vandaan komt.
Je bent nu alleen maar de posts en houding van andere (rechtse) users aan het bekritiseren.

Maar wat je nalaat is een fatsoenlijke, doordachte bijdrage te leveren die aantoont dat jij wel een waardige user bent die ons duidelijk kan aantonen waarom er in dit incident toch iets positiefs te ontdekken valt.

Dus geef gewoon het goede voorbeeld ipv andere users en posts te blijven besmuiken.

En laat als waardige user zien dat jij een betere mening hebt, waarbij je tevens respect kan blijven houden voor iemand die er totaal anders over denkt dan jij.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:22:33 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219720227
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:14 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
Het klinkt gewoon weer als een afrekening vanwege criminele activiteiten eerlijk gezegd.
pi_219720232
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 11:38 schreef Tengano het volgende:

[..]
Kom anders hier even mee posten ;)
Het probleem van de meeste gewelddadige conflicten is toch dat men niet wil praten of samenwerken met iemand (groep of individu) die gebrekkig de taal beheerst?
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:26:41 #145
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219720251
quote:
Volgens Het Parool melden ingewijden dat de schietpartij mogelijk te maken heeft met een breder conflict tussen jongeren uit Syrië en Spaans sprekende jongeren met een Zuid-Amerikaanse achtergrond. De politie kan hierover nog niets zeggen.
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:27:55 #146
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219720258
Ze gingen gewoon even de park checken en dan dit...
Blaf me vol
pi_219720265
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:19 schreef Tengano het volgende:

[..]
Je bent nu alleen maar de posts en houding van andere (rechtse) users aan het bekritiseren.
Klopt. Alleen heb ik nooit het woord 'rechts' of 'links' in de mond genomen. Ik heb een schurfthekel aan dat soort polariserende troep.
quote:
Maar wat je nalaat is een fatsoenlijke, doordachte bijdrage te leveren die aantoont dat jij wel een waardige user bent die ons duidelijk kan aantonen waarom er in dit incident toch iets positiefs te ontdekken valt.
Omdat welke reactie ik ook geef, er of hoon of rotzooi mijn kant op komt. Naief, open je ogen, wegkijkert, etc. etc. heb ik al genoeg naar mijn hoofd geslingerd gekregen in al die topics.
quote:
Dus geef gewoon het goede voorbeeld ipv andere users en posts te blijven besmuiken.
Vaak zat gedaan, vaak zat eerder genoemde troep over mee heen gekregen. Dus? Nee.
quote:
En laat als waardige user zien dat jij een betere mening hebt, waarbij je tevens respect kan blijven houden voor iemand die er totaal anders over denkt dan jij.
Vaak zat gedaan, vaak zat eerder genoemde troep over mee heen gekregen. Dus? Nee.

Waarom zou het dit keer anders zijn? 85% van de reacties zijn van het eerder genoemde cynische niveau. Die ook jij bezigde. Waarvan jij niet eens hebt gezegd 'Ja, dat had ik beter niet kunnen doen. Sloeg nergens op van mij'. Dus waarom zou ik alsnog met iets serieus komen?
  vrijdag 2 januari 2026 @ 13:29:50 #148
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219720274
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Ik denk dan altijd..
Noem eens iets op dan?

Echt |:(
pi_219720280
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:19 schreef Tengano het volgende:
Maar wat je nalaat is een fatsoenlijke, doordachte bijdrage te leveren
Dit zegt ook al genoeg over jezelf.
pi_219720295
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:26 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dit, en altijd dat domme gelul over 'kwetsbare vluchtelingen' en 'op de vlucht voor oorlog en geweld'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')