SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een kwestie van deze 35 even kopiëren, en je hebt een stemlijst waar het gepruts in de Vinexwijk of bij NCRV-families bij zal verbleken. Maar ook een enkeling uit deze lijst een reddingsstem gunnen zou de lijst al enorm laten opfleuren.
Voor degenen die nog wat meer inspiratie willen welke platen ze op hun lijstje kunnen zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik
- @DecoAoreste maakte vorig jaar een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik
Staat ie in de top 2000?
Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 11 december checken via staatieindetop2000.nl
Overzichtenlijstjes:
Op https://www.pino112.nl/top2000/jaar.php staat de lijst van 2025, inclusief statistieken
Presentatie:
00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel
02.00 – 04.00 uur Daniël Lippens
04.00 – 06.00 uur Tim Op het Broek
06.00 – 08.00 uur Tannaz Hajeby
08.00 – 10.00 uur Jeroen Kijk in de Vegte
10.00 – 12.00 uur Bart Arens
12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt
14.00 – 16.00 uur Paul Rabbering
16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild
18.00 – 20.00 uur Emmely de Wilt
20.00 – 22.00 uur Morad El Ouakili
22.00 – 00.00 uur Jan-Willem Roodbeen
Social media Radio 2:
NPO RADIO 2 op Instagram
NPO RADIO 2 op Twitter
TOP 2000 op Facebook
Meeluisteren:
DAB+:
Op een DAB+-radio kun je NPO Radio 2 ontvangen via kanaal 12 C / 227,36 MHz.
FM-etherfrequenties
https://www.nporadio2.nl/frequenties
Luisteren via internet:
http://icecast.omroep.nl/radio2-bb-mp3
Terugluisteren kan via de site van Radio 2.
De Top 2000 in beeld
NPO 1 Extra:
Vanaf 24 december 23:00 uur kan er gekeken worden naar jolige mensen in het café.
NPO 3:
Diep in de nacht. Daar kijkt dus nog steeds niemand naar.
Website
http://www.nporadio2.nl/top2000
Historie van de Radio 2 Top 2000
Voor uitgebreide statistieken:
https://pino112.nl/top2000/
Pino blijft een held!
De Magie van 25x Top 2000:
https://npo.nl/start/seri(...)izoen-1/25x-top-2000
De eerste Top 2000 op Spotify:
Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1:
Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen (!), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:SPOILER: met getallenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2025
@PippenScottie & @ok01 stelden samen: FOK!2000 2022
@Mexicanobakker gebruikte het jaar 2025 om alle 4851 platen die ooit in de Top 2000 stonden te reviewen. Van Johnny Reggae tot A Forest, allemaal kwamen ze aan de beurt. De eerste episode van deze monsterklus is hier te vinden.
Nog wat classics:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:SPOILER: NSFW!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:SPOILER: PippenScottieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DagoduckOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: ArnieAlbertsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: GretzlOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileysOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: gifjes en afbeeldingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
My friends all drive horses![]()
Laat in het vorige topic, over het (her-)ontdekken van nummers:...Liefs uit Londen van Blof btw ook.quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:28 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Vooral de realisatie dat sommige stokoude, reeds bekende nummers (o.a. A different corner, Blackbird) heel wat beter binnen kwamen dan ik dacht.
Er zat ook een Elbow tussen die ik aanvankelijk Shazamde, maar toch wat tegen viel toen het nog eens opgezet werd. De 'tower crane'-Elbow, die ik uit de Snob haalde, gaat wel een blijvertje zijn.
T'is toch niet dat ik me overvloedig in de typische 'doe maar gewoon'-Nederlandstalige hoek begeef.
Deze heeft wel bovengemiddelde muzikale omlijsting.![]()
Mooi, 240 topics is een mooi getal.Dat het zo dichtbij elkaar lagquote:Op donderdag 1 januari 2026 10:54 schreef LTVDK het volgende:
17 1141 DecoAoreste
18 1138 houdjemond
19 1123 ArnieAlberts
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.![]()
2012: 135 topicsquote:Op donderdag 1 januari 2026 15:46 schreef ArnieAlberts het volgende:
Mooi, 240 topics is een mooi getal.
[..]
Dat het zo dichtbij elkaar lag
2013: 218
2014: 190
2015: 205
2016: 214
2017: 284
2018: 223
2019: 290
2020: 342
2021: 273
2022: 267
2023: 265
2024: 255
2025: 222|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Paint it black?quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:28 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Komend jaar ga ik eens níet vergeten te stemmen op dat Vincent van Gogh nummer
I love music |Ajax forever
http://frontpage.fok.nl/c(...)-feest-of-farce.html![]()
Gelukkig heb je je ingehouden, anders was je Racoon geweestquote:Op donderdag 1 januari 2026 15:46 schreef ArnieAlberts het volgende:
Mooi, 240 topics is een mooi getal.
[..]
Dat het zo dichtbij elkaar lag
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic![]()
Iewlquote:Op donderdag 1 januari 2026 16:13 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig heb je je ingehouden, anders was je Racoon geweest"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani![]()
222 is ook een mooi getalquote:Op donderdag 1 januari 2026 15:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
2012: 135 topics
2025: 222
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Stairway To Heaven, daar kan ik prima mee leven.
Ben eindelijk terug van mijn O&N avond, ben erg dood dus ik ga het voor nu maar even kort houden:
Nogmaals bedankt iedereen voor de leuke week en ik hoop dat iedereen een fijne jaarwisseling heeft gehad
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Zowaar 1 nieuw nummer toegevoegd aan mijn persoonlijke lijstje na deze top 2000! Dat is toch al een paar jaar geleden.
Hey You van Pink Floyd gaat het om. Ik heb die ongetwijfeld eerder gehoord, maar hij lag me niet meer helder in het geheugen en hij kwam heel erg lekker binnen dit jaar![]()
![]()
Bij start T2000 zaten we op Topic 18?quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
2025: 222Same shit, different day
SC hopper present![]()
2020 was ook eigenlijk niet leuk meer qua snelheidquote:Op donderdag 1 januari 2026 17:08 schreef Koen66 het volgende:
Na corona jaar 2020 in een afglijdende schaal![]()
![]()
Die tellen we altijd gewoon meequote:Op donderdag 1 januari 2026 17:07 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Bij start T2000 zaten we op Topic 18?Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
De beste wensen allemaal
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Die is prima. Mijn beste maatje roept al jaren dat ik moet zorgen dat die op zijn uitvaart gedraaid wordt (hij gaat de komende 35 jaar niet dood).quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:05 schreef DecoAoreste het volgende:
Zowaar 1 nieuw nummer toegevoegd aan mijn persoonlijke lijstje na deze top 2000! Dat is toch al een paar jaar geleden.
Hey You van Pink Floyd gaat het om. Ik heb die ongetwijfeld eerder gehoord, maar hij lag me niet meer helder in het geheugen en hij kwam heel erg lekker binnen dit jaarAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Welke posters van pak em beet 2022 zijn verdwenen?
Dat moeten er ook wel een paar zijnMy friends all drive horses![]()
Verbaast me niksquote:Op donderdag 1 januari 2026 18:34 schreef alopio het volgende:
Gadverdamme ik ben het walgelijk Rollercoaster
Ik denk dat als je een willekeurig deel uit de reeks van dat jaar opent, je verbaasd bent wie er geruisloos verdwenen zijn.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:26 schreef PippenScottie het volgende:
Welke posters van pak em beet 2022 zijn verdwenen?
Dat moeten er ook wel een paar zijnAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja vreemde telling, als je net als in 2024 de eerste topics erbij pakt kom je nu ook gewoon op 240quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:07 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Bij start T2000 zaten we op Topic 18?
_____
Opavertelt: Vroegah was alles beter...Toen had je nog geen like knop en moest je die persoon quoten en dan +1 of een gevatte opmerking plaatsen.
Dat zorgt natuurlijk voor meer posts.Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.![]()
Sinds wanneer is die knop dan?quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:13 schreef jcdragon het volgende:
Opavertelt: Vroegah was alles beter...Toen had je nog geen like knop en moest je die persoon quoten en dan +1 of een gevatte opmerking plaatsen.
Dat zorgt natuurlijk voor meer posts.I love music |Ajax forever
Je kunt gewoon de toplijsten naast elkaar leggenquote:Op donderdag 1 januari 2026 18:50 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je een willekeurig deel uit de reeks van dat jaar opent, je verbaasd bent wie er geruisloos verdwenen zijn.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
Een aantal jaarquote:"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Oké, maar vind jij dan dat we meer moeten quoten?quote:I love music |Ajax forever
Beetje vaag antwoordquote:
Ik weet het niet meer preciesquote:
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Heel ff een oud topic geopend, ik zie vooral veel mensen die nog steeds posten. de enige die me opvalt is @MielMonteur volgens mij heb ik die dit jaar niet gezien.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:50 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je een willekeurig deel uit de reeks van dat jaar opent, je verbaasd bent wie er geruisloos verdwenen zijn.
Maar ik denk dat er vooral een aantal mensen minder veel gepost hebben![]()
Zuid-hollandse eilanden en zeeland liggen ook niet zo heel ver uit elkaar, toch?quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:41 schreef alopio het volgende:
[..]
Heb altijd al gedacht dat er een Danny Vera in mij zat![]()
Gewoon meer postenquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Oké, maar vind jij dan dat we meer moeten quoten?
Isn't it ironic, don't you think
quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:42 schreef camilero het volgende:
[..]
Zuid-hollandse eilanden en zeeland liggen ook niet zo heel ver uit elkaar, toch?
Van wat ik me kan herinneren jaar of 3 terug misschien?quote:"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Die heb ik wel zien posten. Niet veel, maar was er wel een aantal keer.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:41 schreef camilero het volgende:
[..]
Heel ff een oud topic geopend, ik zie vooral veel mensen die nog steeds posten. de enige die me opvalt is @:MielMonteur volgens mij heb ik die dit jaar niet gezien.
Maar ik denk dat er vooral een aantal mensen minder veel gepost hebbenNo Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
17, en bij einde op 239.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:07 schreef Koen66 het volgende:
[..]
Bij start T2000 zaten we op Topic 18?|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ster"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Oja, ik zie het. Naja, eind van het jaar dat lijstje nog maar eens nakijken.quote:Op donderdag 1 januari 2026 17:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Die tellen we altijd gewoon mee|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Afterparty
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.![]()
Acda en de Munnik
Don't follow me. I am lost too
.
Please. There's nothing to do here.
There's nothing. There's just....I mean, there's nothing.![]()
Ik had ook wel verwacht dat jij het zo begrijpen.quote:I love music |Ajax forever
Net de eerste aflevering van de Top 2000 a Go Go teruggekeken. Was wel weer leuk. Al heb ik bij het terugkijken vaak wel dat ik iets minder geboeid kijk. Het quiz deel leek overigens wel een stuk langer dan normaal. Leek waarschijnlijk wel zo, maar hopelijk de andere afleveringen niet korter.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
Heb mijn Top 2000 nog even in Spotify gegooid (in luistervolgorde van 2000 naar 1):
Playlist · Mexi · 2011 items
Veel luister/doorkijkplezier.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Leuk!quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heb mijn Top 2000 nog even in Spotify gegooid:
Playlist · Mexi · 2011 items
Veel luister/doorkijkplezier.![]()
Nicequote:Op donderdag 1 januari 2026 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Heb mijn Top 2000 nog even in Spotify gegooid (in luistervolgorde van 2000 naar 1):
Playlist · Mexi · 2011 items · 1 saves
Veel luister/doorkijkplezier.I love music |Ajax forever
Wij zijn net begonnen met de laatste aflevering.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:16 schreef Redefine het volgende:
Net de eerste aflevering van de Top 2000 a Go Go teruggekeken. Was wel weer leuk. Al heb ik bij het terugkijken vaak wel dat ik iets minder geboeid kijk. Het quiz deel leek overigens wel een stuk langer dan normaal. Leek waarschijnlijk wel zo, maar hopelijk de andere afleveringen niet korter.I love music |Ajax forever
Moet ze nog terug gaan kijken.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker![]()
Stel nou he, dat ze bij 2 ook gewoon ieder jaar 11 of 14 of zo erbij deden, dan hadden we Ron D ook niet nodig.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Playlist · Mexi · 2011 items · 2 saves
Veel luister/doorkijkplezier.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Wij proberen met alle macht Zeeland weg te steken richting de zeequote:Op donderdag 1 januari 2026 19:42 schreef camilero het volgende:
[..]
Zuid-hollandse eilanden en zeeland liggen ook niet zo heel ver uit elkaar, toch?![]()
Komt helaas steeds weer terug hequote:Op donderdag 1 januari 2026 20:51 schreef alopio het volgende:
[..]
Wij proberen met alle macht Zeeland weg te steken richting de zee
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.![]()
Ik zeg gewoon Zeeland met Nieuw Zeeland wisselen. Opgelost. En Limburg graag aan België geven."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Geweldig idee!quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:13 schreef MTheBassman het volgende:
Ik zeg gewoon Zeeland met Nieuw Zeeland wisselen. Opgelost. En Limburg graag aan België geven.I love music |Ajax forever
De a gogo's waren leuk!I love music |Ajax forever
quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:21 schreef Dagoduck het volgende:
@:Gretzl zie jij nog kans om een gifje te maken van Emmely tijdens Wasted Years (29 december 19:40 uur), ongeveer anderhalve minuut na start nummer.
Verder dan een printscreen kwam ik niet.![]()
[ afbeelding ]Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN![]()
Serieuze vraag: waar haal je de tijd vandaan om zoiets in elkaar te zetten?quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Playlist · Mexi · 2011 items · 2 saves
![]()
Ik stop na dit jaar met de a go go's.
De quiz is niet meer leuk en de filmpjes niet interessant. En de rest vond ik toch al niets.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Oscar, wat doe jij op het account van n00bie?quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De quiz is niet meer leuk en de filmpjes niet interessant. En de rest vond ik toch al niets.![]()
Dat geeft wel rust trouwens, gelukkig loopt de Slimste mens ook niet meer tegelijk, nu hoef ik alleen nog maar gegijzeld te worden door de Grootvorst.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Zo, vandaag een beetje geland in 2026. Wil toch nog even zeggen dat ik weer genoten heb van de afgelopen week. Het samen klagen, het samen feesten, het samen verafgoden van geweldige artiesten, het is ieder jaar weer een hoogtepunt om met dit topic de Top 2000 te volgen
Hoop jullie allemaal in december weer hier te zien, minstens net zo - en hopelijk nog meer - gezond en gelukkig als nu![]()
![]()
Ik vond het wel leuk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De quiz is niet meer leuk en de filmpjes niet interessant. En de rest vond ik toch al niets.
Maar mijn verwachtingen zijn wellicht minder hoog.I love music |Ajax forever
Ja dat dacht ik ook.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:13 schreef jcdragon het volgende:
Dat zorgt natuurlijk voor meer posts.
Make love, not war ☮![]()
Sinds Mathijs weg is, is t toch echt een stuk minder. Niet dat t met hem te maken heeft per se, maar de goeie verhalen zijn wel op lijkt t.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik vond het wel leuk.
Maar mijn verwachtingen zijn wellicht minder hoog.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Leuk, ik heb hem in mijn bibliotheek gezet.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Playlist · Mexi · 2011 items · 3 saves
Veel luister/doorkijkplezier.Make love, not war ☮![]()
Ik denk idd dat dat niets te maken heeft met Mathijs, maar idd met het opraken van de goede verhalen.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Sinds Mathijs weg is, is t toch echt een stuk minder. Niet dat t met hem te maken heeft per se, maar de goeie verhalen zijn wel op lijkt t.I love music |Ajax forever
Top, bedankt! Die komt wel van pas eind dit jaarquote:
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik vind de mini-docu's nog wel leuk, maar mijn kennis van achtergronden reikt ook veel minder ver dan die van jou. Laptop Leo is nog maar heel soms interessant, vroeger ging hij nog wel eens terug tot 1423, maar dat lijkt er wel een beetje af. En dat je op de foto ging met die ene van de Bankwarmers deed me inderdaad ook al niks in de tijd van de Anchorman.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Sinds Mathijs weg is, is t toch echt een stuk minder. Niet dat t met hem te maken heeft per se, maar de goeie verhalen zijn wel op lijkt t.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dat denk ik inderdaad ook wel.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Sinds Mathijs weg is, is t toch echt een stuk minder. Niet dat t met hem te maken heeft per se, maar de goeie verhalen zijn wel op lijkt t.![]()
Ik vind Ebbinge dit jaar ook irritanter dan vorig jaar. Beetje gemaakte interesse.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Sinds Mathijs weg is, is t toch echt een stuk minder. Niet dat t met hem te maken heeft per se, maar de goeie verhalen zijn wel op lijkt t.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Mijn schoenen zijn gejat maar dat geeft niet want gelukkig heb ik nog wat
"You can call me Susan if it makes you happy"![]()
Ik vind juist dat Ebbinge het losser maakt. Mij bevalt dat wel.quote:Op donderdag 1 januari 2026 21:57 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik vind Ebbinge dit jaar ook irritanter dan vorig jaar. Beetje gemaakte interesse.I love music |Ajax forever
Ik mis de Top 2000 en jullie nu al!
Het helpt ook niet dat @Evenstar en ik het een stuk minder goed hebben kunnen volgen dan normaal. Eerst kregen we onverwacht extra logees die we niet konden weigeren (de bedoeling was alleen met Oud & Nieuw, nu dus ook met Kerst), en vervolgens zaten we voor onbepaalde tijd (uiteindelijk drieënhalve dag) zonder stromend water en deels zonder elektriciteit en alle rompslomp daaromtrent.![]()
Nu maar eens een paar dagen bijkomen.En gewoon niet thuis geven als vrienden/familie in december 2026 iets van ons willen.
![]()
Maar IK BEN ER!quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:50 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk dat als je een willekeurig deel uit de reeks van dat jaar opent, je verbaasd bent wie er geruisloos verdwenen zijn.
Ik had inderdaad wat berichtjes zien langskomen van @evenstar. Heftig wel! Lekker ook in precies die laatste week van het jaar, dat hulp en service al nagenoeg onbestaand lijkt op dat gebied (Hier mogen we tot 4-5 januari wachten tot er eens goed gekeken wordt naar onze verwarming die nu al enkele weken kuren heeft en meteen voor gebeld was).quote:Op vrijdag 2 januari 2026 01:40 schreef Viv het volgende:
Ik mis de Top 2000 en jullie nu al!
Het helpt ook niet dat @:evenstar en ik het een stuk minder goed hebben kunnen volgen dan normaal. Eerst kregen we onverwacht extra logees die we niet konden weigeren (de bedoeling was alleen met Oud & Nieuw, nu dus ook met Kerst), en vervolgens zaten we voor onbepaalde tijd (uiteindelijk drieënhalve dag) zonder stromend water en deels zonder elektriciteit en alle rompslomp daaromtrent.![]()
Nu maar eens een paar dagen bijkomen.En gewoon niet thuis geven als vrienden/familie in december 2026 iets van ons willen.
De beste wensen voor het nieuwe jaar
En dan zet ik even de non-stop afterparty aan en hoor ik... Me gustas tú van Manu Chao's. Stond dit jaar op 1516. Wat ís dit
Nu Sunday Bloody Sunday. U2 is niet mijn band, maar dit vind ik iets lekkerder dan, eh, Me gustas tú
Mark & Clark Band met Worn Down Piano-genot![]()
![]()
Deze gaat volgend komend jaar in mijn stemlijst
Zo gruwelijk?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 04:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
En dan zet ik even de non-stop afterparty aan en hoor ik... Me gustas tú van Manu Chao's. Stond dit jaar op 1516. Wat ís dit
Nu Sunday Bloody Sunday. U2 is niet mijn band, maar dit vind ik iets lekkerder dan, eh, Me gustas tú![]()
Me Gustas Tu vind je niet leuk?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 04:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
Nu Sunday Bloody Sunday. U2 is niet mijn band, maar dit vind ik iets lekkerder dan, eh, Me gustas túYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Me gustas tu was hier stemplaatquote:Op vrijdag 2 januari 2026 04:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
Nu Sunday Bloody Sunday. U2 is niet mijn band, maar dit vind ik iets lekkerder dan, eh, Me gustas tú
Heerlijke zomer vibes zo in de winter![]()
Kan er weinig aan doen dat de Abbey Road Medley uit zoveel liedjes bestaatquote:Op donderdag 1 januari 2026 20:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Stel nou he, dat ze bij 2 ook gewoon ieder jaar 11 of 14 of zo erbij deden, dan hadden we Ron D ook niet nodig.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Misschien moeten ze de Dark Side of the Moon- of de Script for a Jester's Tear Medley eens in de lijst opnemen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 08:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Kan er weinig aan doen dat de Abbey Road Medley uit zoveel liedjes bestaat
Wel de albumversies dan![]()
![]()
Dat hele album was de zomersoundtrack van mijn vroeger studentenlevenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 04:44 schreef ArnieAlberts het volgende:
Nu Sunday Bloody Sunday. U2 is niet mijn band, maar dit vind ik iets lekkerder dan, eh, Me gustas túMy friends all drive horses![]()
2 dingen vond ik wel opvallend. Alle acties zaten precies bij de dj die ermee aan de haal was gegaan. 6 uur ‘s ochtends carpoolplaats bij Paul, en om 6 uur ‘‘s ochtends een taxiplaat bij Tananas, die ook nog Straat op een andere ochtend had. Om maar wat te noemen.
En het andere was dat op 31 december alle stuntplaatjes de eerste van het uur waren, de Marco’s, Suus en Freek, Ozzy, George.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
2 dingen vond ik wel opvallend. Alle acties zaten precies bij de dj die ermee aan de haal was gegaan. 6 uur ‘s ochtends carpoolplaats bij Paul, en om 6 uur ‘‘s ochtends een taxiplaat bij Tananas, die ook nog Straat op een andere ochtend had. Om maar wat te noemen.
En het andere was dat op 31 december alle stuntplaatjes de eerste van het uur waren, de Marco’s, Suus en Freek, Ozzy, George.Zou de lijst gemanipuleerd worden?
![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:16 schreef camilero het volgende:
[..]Zou de lijst gemanipuleerd worden?
Isn't it ironic, don't you think
Zou dit dan het beste zijn wat ze kunnen bedenken?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:16 schreef camilero het volgende:
All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Tja, we hebben het over NPO Radio2, hè?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:34 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Zou dit dan het beste zijn wat ze kunnen bedenken?![]()
We worden beflikkerd door de NPOquote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:16 schreef camilero het volgende:
![]()
De Waarheid was als hoogste Marco niet de eerste van het uur en bijv No More Tears ook de laatste van het uur.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
En het andere was dat op 31 december alle stuntplaatjes de eerste van het uur waren, de Marco’s, Suus en Freek, Ozzy, George.
Maar ik geloof wel dat er gestoken is met Paranoid en Lichtje Branden om die uuropener te laten zijn zodat er sowieso genoeg ruimte was voor een klein eerbetoon.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Die Waarheid inderdaad, komen ze weer goed mee weg. Die Ozzy had ik niet gezien, zo ver terug had ik niet gekeken. Zie wel dat Dick Maas in de metro daar tegenover wel ook uuropener was. Voor wat betreft manipulatie laat ik het wel in het midden, zou kunnen, het ging me er meer om dat ze allemaal zo uit kwamen (nou ja, bijna dus, zo blijkt).quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Waarheid was als hoogste Marco niet de eerste van het uur en bijv No More Tears ook de laatste van het uur.
Maar ik geloof wel dat er gestoken is met Paranoid en Lichtje Branden om die uuropener te laten zijn zodat er sowieso genoeg ruimte was voor een klein eerbetoon.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
En het andere was dat op 31 december alle stuntplaatjes de eerste van het uur waren, de Marco’s, Suus en Freek, Ozzy, George.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
En dan ook nog Run to You & Walk, Winter & die mooie zomer voorbij, Daughters & Father and Son, Mother Earth & Starman...|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Nog even in herhaling:
De top 2000 is niet hetzelfde zonder elk jaar dezelfde grappen, gifjes, reeds besproken en hier gaat iets mis opmerkingen... en natuurlijk voor alle persoonlijke verhalen. Of ze nou wel of niet vrolijk van aard zijn. Het verbind ons allen hier!
Bedankt weer voor het feestje! Niemand buiten fok begrijpt onze lol, maar ja, wij komen dan ook zelden van onze zolderkamer....
Ik wens iedereen hier een beter jaar dan 2025. En als je kunt, stel je dromen niet uit!![]()
Evenstar
![]()
Also known as Kyran or Theoden![]()
In Zweden heeft Rock Klassiker nu een album top 400. Heerlijk om af te kicken en dan zonder Kensington, S&F, Marco Borsato etc. Genieten![]()
![]()
Nog ff een paar dagen darts om de posttotalen langzaamaan naar beneden te brengen
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Hebben ze in Zweden ook geen lokale variant van Marco, Zipje & Zopje, Kensington en Blof?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:46 schreef Evenstar het volgende:
In Zweden heeft Rock Klassiker nu een album top 400. Heerlijk om af te kicken en dan zonder Kensington, S&F, Marco Borsato etc. Genieten![]()
Evenstar
![]()
Evenstar
![]()
Vast wel, maar heb ze gelukkig nog niet ontdektquote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:22 schreef alopio het volgende:
[..]
Hebben ze in Zweden ook geen lokale variant van Marco, Zipje & Zopje, Kensington en Blof?![]()
![]()
Eens.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nog ff een paar dagen darts om de posttotalen langzaamaan naar beneden te brengen|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Gewoon omdat het kan, nog 1x voor het laatst
Suzan en Freek zijn het fysieke manifest van een wooninspiratiebord. Alles aan hen is op elkaar afgestemd: hun stemmen, hun outfits, hun meningen — zelfs hun ruzies zijn in harmonie. Ze ademen latte-tonen en communiceren uitsluitend in termen als “warm wit” en “zacht contrast”. Hun woonkamer lijkt ontworpen door een algoritme dat gevoelens omzet in linnen texturen.
Ze drinken cappuccino’s met een schuimkraag die precíes past bij de bank, en elke plant in huis heeft een naam én een backstory. Hun spontaniteit is strak gestyled; hun imperfectie zorgvuldig gepland. Als er ooit iets misgaat, is dat alleen omdat de diffuser leeg is.
Suzan en Freek zijn niet gewoon een stel — ze zijn een zorgvuldig gecureerde lifestyle. Een stille reminder dat sommige mensen geboren worden als koppel... en anderen als interieurcollectie.![]()
Een creatieve bui van ChatGPT (vanwege die streepjes), of komt het gewoon uit je eigen hoofd?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:03 schreef alopio het volgende:
Gewoon omdat het kan, nog 1x voor het laatst
Suzan en Freek zijn het fysieke manifest van een wooninspiratiebord. Alles aan hen is op elkaar afgestemd: hun stemmen, hun outfits, hun meningen — zelfs hun ruzies zijn in harmonie. Ze ademen latte-tonen en communiceren uitsluitend in termen als “warm wit” en “zacht contrast”. Hun woonkamer lijkt ontworpen door een algoritme dat gevoelens omzet in linnen texturen.
Ze drinken cappuccino’s met een schuimkraag die precíes past bij de bank, en elke plant in huis heeft een naam én een backstory. Hun spontaniteit is strak gestyled; hun imperfectie zorgvuldig gepland. Als er ooit iets misgaat, is dat alleen omdat de diffuser leeg is.
Suzan en Freek zijn niet gewoon een stel — ze zijn een zorgvuldig gecureerde lifestyle. Een stille reminder dat sommige mensen geboren worden als koppel... en anderen als interieurcollectie.
Het is wel een waarheid als een koe.![]()
amen. Tot kerst allemaal!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:40 schreef peaceman het volgende:
Nog even in herhaling:
De top 2000 is niet hetzelfde zonder elk jaar dezelfde grappen, gifjes, reeds besproken en hier gaat iets mis opmerkingen... en natuurlijk voor alle persoonlijke verhalen. Of ze nou wel of niet vrolijk van aard zijn. Het verbind ons allen hier!
Bedankt weer voor het feestje! Niemand buiten fok begrijpt onze lol, maar ja, wij komen dan ook zelden van onze zolderkamer....
Ik wens iedereen hier een beter jaar dan 2025. En als je kunt, stel je dromen niet uit!
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee![]()
ABBA?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:22 schreef alopio het volgende:
[..]
Hebben ze in Zweden ook geen lokale variant van Marco, Zipje & Zopje, Kensington en Blof?Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
_____
Uiteraard een beetje hulp van Chat GPT jaquote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een creatieve bui van ChatGPT (vanwege die streepjes), of komt het gewoon uit je eigen hoofd?
Het is wel een waarheid als een koe.![]()
Lange streepjes en niet-rechte aanhalingstekens verraden je iig snel.
[ Bericht 35% gewijzigd door Eightyone op 02-01-2026 14:46:00 ]![]()
De berichten over de vrijspraak van Marco hebben Zweden dus niet bereikt. Anders had die daar natuurlijk ook de top 100 gedomineerd.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:46 schreef Evenstar het volgende:
In Zweden heeft Rock Klassiker nu een album top 400. Heerlijk om af te kicken en dan zonder Kensington, S&F, Marco Borsato etc. GenietenBuren wordt doorgeschoven naar morgen
Eindeloze opsommingen en overbodige komma's ookquote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:39 schreef Eightyone het volgende:
Lange streepjes en niet-rechte aanhalingstekens verraden je iig snel.
_____
Hopelijk gaat dit niet over mezelf.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Eindeloze opsommingen en overbodige komma's ook![]()
Nee ging over alopio's stukjequote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hopelijk gaat dit niet over mezelf.
_____
Het was dan ook geen geheimquote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:39 schreef Eightyone het volgende:
Lange streepjes en niet-rechte aanhalingstekens verraden je iig snel.![]()
![]()
Voor veel artiesten is het best wel vast wat hun top 3 is. Voor Michael Jackson bestaat die bijvoorbeeld bijna elke editie uit Billie Jean, Thriller en Earth Song. Bij andere artiesten zie je een geleidelijk verloop. Bij The Beatles staat Let It Be standaard in de top 3 en hebben Blackbird en Here Comes The Sun langzaamaan Hey Jude en Yesterday verdrongen van het podium.
Nou goed, het viel me tijdens de lijst op dat Skyfall van Adele de hoogste van Adele in de lijst was. En dat was voor het eerst. Sterker nog: de vaste nummer 1 van haar (Someone Like You) viel in één keer van het podium af:
Nog een paar opvallenden die ik vond:
Bij Ed Sheeran is het bijzonder wisselvallig:
Dan nog twee artiesten die ik vond waar plots enorme verschuivingen plaatsvonden:
Elton John, die in 2017 in één keer de redelijk vaste top 3 Candle In The Wind, Nikita en Circle Of Life vervangen zag worden voor Don't Let The Sun Go Down On Me (blijvende DAB), Rocket Man en I'm Still Standing.
En Blof, waar sinds de komst van Zoutelande Aan De Kust en Liefs Uit Londen zijn weggevallen en het bijna elk jaar verschilt:
[ Bericht 0% gewijzigd door Cassa95 op 02-01-2026 15:35:47 ]Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Ook namens mij een heel goed 2026 toegewenst!Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!![]()
Sowieso wel een paar opvallende wisselingen, met Adele, Spandau Ballet en volgens mij nog 1 of 2 artiesten met voor het eerst een andere hoogste notering.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:10 schreef Cassa95 het volgende:
Voor veel artiesten is het best wel vast wat hun top 3 is. Voor Michael Jackson bestaat die bijvoorbeeld bijna elke editie uit Billie Jean, Thriller en Earth Song. Bij andere artiesten zie je een geleidelijk verloop. Bij The Beatles staat Let It Be standaard in de top 3 en hebben Blackbird en Here Comes The Sun langzaamaan Hey Jude en Yesterday verdrongen van het podium.
Nou goed, het viel me tijdens de lijst op dat Skyfall van Adele de hoogste van Adele in de lijst was. En dat was voor het eerst. Sterker nog: de vaste nummer 1 van haar (Someone Like You) viel in één keer van het podium af:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan nog twee artiesten die ik vond waar plots enorme verschuivingen plaatsvonden:
Elton John, die in 2017 in één keer de redelijk vaste top 3 Candle In The Wind, Nikita en Circle Of Life vervangen zag worden voor Don't Let The Sun Go Down On Me (blijvende DAB), Rocket Man en I'm Still Standing.
[ afbeelding ]
En Blof, waar sinds de komst van Zoutelande Aan De Kust en Liefs Uit Londen zijn weggevallen en het bijna elk jaar verschilt:
[ afbeelding ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Hulde! Zou nog wel meer van dit soort analyses willen lezenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:10 schreef Cassa95 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Nieuwkomersranking #1, jawel!
Ik ga dit doen van 74 naar 1, en dan worden de nieuwkomers simpelweg ingepast. Dus we beginnen met diegene die de laagste notering zou krijgen. We trappen af met De Sjonnies, die een plek tussen 4821 en 4822 hadden verdiend: Tussen Whistling Jack Smith - I Was Kaiser Bill's Batman en Marco Borsato - Waterkant.
4821,5. De Sjonnies - Dans je de hele nacht met mij
Tsja, De Sjonnies. De Nijmeegse feestband kende ik eigenlijk beter van Zwemmen Zonder Slip. Anno 2008-2009 had ik een online vriendin waarmee ik veel muziek uitwisselde en wij hadden het vaak de hele dagen over nieuwe muziek. Mooie tijd. Zij had alleen een vreemde obsessie met het zojuist genoemde nummer, die daardoor een soort cultstatus bij mij zou houden. Niet omdat het goed is, maar ik kan er wel om lachen. Pas later kwam ik er achter dat De Sjonnies ook echt een hit hadden. Dat was met dit Dans je de hele nacht met mij. Een cover van een cover, want van origine is het lied niet eens van Karin Kent (die er in 1966 een nummer 1-hit mee scoorde), maar van een liedje van Joanne and the Streamliners geschreven door Bacharach/David. Toch hebben ze deze Bacharach/David productie aardig weten te verpesten, mede omdat Ronnie Ruysdael absoluut niet kan zingen/ Ronnie, de zanger van De Sjonnies, kennen we natuurlijk ook van zijn samenwerking "Eet veel Bananen" met Zanger Rinus. Nou, da's ongeveer het niveau waar je aan moet denken. Iemand die niet kan zingen die het wel lachen vond om een keer iets in te zingen en er bij stom toeval nog een hit mee scoorde omdat hij wel wat charisma had en er een leuke partyact van maakte. Maar de Top 2000 zou moeten zijn voor de radioluisteraar en niet voor de Top 2000-caféganger. Hou dit soort muziek lekker in Nijmegen. Maar nee, de jaarlijkse debiele stemactie moet dit jaar daar vandaan komen en dus weer 3 minuten ergernis. Die stemacties zijn al jaren strontvervelend en maken van de Top 2000 toch een soort schertsvertoning. Laten we hopen dat het stempubliek minder trouw is dan de West-Friezen bij Oos Joos. Met plek 1478 was het immers de 43e binnenkomer, en dat is nog best ver van de 2000 vandaan.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Draai na De Sjonnies een willekeurig twee-accoorden-nummer van de hedendaagse evenknie De Snollebollekes, en het blijkt nog best mee te vallen.![]()
Oh zeker, De Snollebollekes stonden dan ook nog lager! Maar het feit dat dit gewoon een zeer, zeer zwak gezongen cover is helpt niet mee.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:14 schreef Eightyone het volgende:
Draai na De Sjonnies een willekeurig twee-accoorden-nummer van de hedendaagse evenknie De Snollebollekes, en het blijkt nog best mee te vallen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ondanks dat heeft het ergens wel een soort van x-factor.
Maar goed, heel wat meer artiesten in de popgeschiedenis hadden/hebben niet de allerbeste stem. Ook hele verantwoorde.
En nee, ik ben niet medeverantwoordelijk. Het stond niet in mijn stemlijst.![]()
![]()
Over De Sjonnies hè. Dat die Ruysdael werd opgetrommeld in dat café is een gevaarlijk begin. Voor je het weet staat iedere Hollander daar live handjes in de lucht en dank je wel Hilversum te schreeuwen als ze in die lijst staan.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dan zou de lijst dit jaar wel écht heel erg opzichtig gemanipuleerd zijn ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
Zou me niks verbazen.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.![]()
Net de tweede en derde aflevering gekeken van de a Go Go. Was weer leuk. Ook hier leek de quiz toch wel een stuk langer te duren dan voorgaande jaren. En sowieso hebben ze dit jaar (i.i.g. tot nu toe) mensen uitgenodigd die veel weten. Dat was voorgaande jaren nog weleens anders.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
En Ruud had toevallig allemaal nummers waar die bij het uitspreken overheen kon struikelen en nummers die hij na 1.5 minuut respectloos af kon zetten. Doorgestoken kaart.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
En het andere was dat op 31 december alle stuntplaatjes de eerste van het uur waren, de Marco’s, Suus en Freek, Ozzy, George.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Even de quiz van eerste twee afleveringen van afgelopen editie en random afleveringen van voorgaande jaren erbij gepakt:quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:31 schreef Redefine het volgende:
Net de tweede en derde aflevering gekeken van de a Go Go. Was weer leuk. Ook hier leek de quiz toch wel een stuk langer te duren dan voorgaande jaren. En sowieso hebben ze dit jaar (i.i.g. tot nu toe) mensen uitgenodigd die veel weten. Dat was voorgaande jaren nog weleens anders.
2025 afl. 2 = 15,5 minuten
2025 afl. 1 = 13,5 minuten
2024 afl. 5 = 12,5 minuten
2024 afl. 2 = 11 minuten
2023 afl. 3 = 12 minuten
2023 afl. 1 = 11,5 minuten|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Dank je voor het uitzoekenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Even de quiz van eerste twee afleveringen van afgelopen editie en random afleveringen van voorgaande jaren erbij gepakt:
2025 afl. 2 = 15,5 minuten
2025 afl. 1 = 13,5 minuten
2024 afl. 5 = 12,5 minuten
2024 afl. 2 = 11 minuten
2023 afl. 3 = 12 minuten
2023 afl. 1 = 11,5 minutenWat ik al dacht klopt dus nog ook
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Ook de enorm hoge RE van Tears In The Morning die zelfs een piek was voor het nummer, vond ik wel verrassend. Vanuit het niks over Sloop John B heen stijgen en op semi-gelijke hoogte met Good Vibrations terugkomen op 404.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Dat komt denk ik wel door een geweldige uitvoering in Batlle of the bands.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:06 schreef Cassa95 het volgende:
Ook de enorm hoge RE van Tears In The Morning die zelfs een piek was voor het nummer, vond ik wel verrassend. Vanuit het niks over Sloop John B heen stijgen en op semi-gelijke hoogte met Good Vibrations terugkomen op 404.
Naast het overlijden van meneer Wilson natuurlijk.I love music |Ajax forever
Ik ben er vrij zeker van dat die tribute een grotere factor was dan het overlijden bij Beach Boys.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat komt denk ik wel door een geweldige uitvoering in Batlle of the bands.
Naast het overlijden van meneer Wilson natuurlijk.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja, dat denk ik ook wel, zeker bij dit nummer.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van dat die tribute een grotere factor was dan het overlijden bij Beach Boys.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
De top 5 van Neil Young is nu al 5 jaar hetzelfde.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:10 schreef Cassa95 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
die uitvoering van die gasten was ook wel onmogelijk goed.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook wel, zeker bij dit nummer.I love music |Ajax forever
Elton John is verklaarbaar door het uitkomen van de film Rocket Man in 2017, waar die nummers (Rocket Man en I'm Still Standing) prominent in voorkomen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:10 schreef Cassa95 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Rocket Man staat bij mij al een aantal jaren vrij vast op mijn stemlijstje, maar dat komt door de serie Californicationquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Elton John is verklaarbaar door het uitkomen van de film Rocket Man in 2017, waar die nummers (Rocket Man en I'm Still Standing) prominent in voorkomen."Kip, het meest veelzijdige stukje kaars, vet!"![]()
Ik heb wel eens op Californication gestemd, maar dat kwam niet door Rocket Manquote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:20 schreef Isorden het volgende:
[..]
Rocket Man staat bij mij al een aantal jaren vrij vast op mijn stemlijstje, maar dat komt door de serie Californication![]()
quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:05 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik heb wel eens op Californication gestemd, maar dat kwam niet door Rocket Man
"Kip, het meest veelzijdige stukje kaars, vet!"![]()
Ik dacht altijd dat Tiny Dancer in Californication zat, maar het blijkt dus allebei. Zo leer je nog eens wat op je oude dag.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ja ik kom af en toe langs in de voorpret, maar na het samenwonen met mijn vriendin heb ik vooral minder zin om tussen de feestdagen achter mijn laptopje te zittenquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:41 schreef camilero het volgende:
[..]
Heel ff een oud topic geopend, ik zie vooral veel mensen die nog steeds posten. de enige die me opvalt is @:MielMonteur volgens mij heb ik die dit jaar niet gezien.
Maar ik denk dat er vooral een aantal mensen minder veel gepost hebbenSolidair met het Palestijnse volk 🍉![]()
Ik vind dat juist makkelijker dan toen we nog niet samen woondenquote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:15 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ja ik kom af en toe langs in de voorpret, maar na het samenwonen met mijn vriendin heb ik vooral minder zin om tussen de feestdagen achter mijn laptopje te zitten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oplossing: geef haar een fok account cadeauquote:Op zaterdag 3 januari 2026 13:15 schreef MielMonteur het volgende:
[..]
Ja ik kom af en toe langs in de voorpret, maar na het samenwonen met mijn vriendin heb ik vooral minder zin om tussen de feestdagen achter mijn laptopje te zitten
4808,5 René Karst - Atje voor de Sfeer
De op 1 na hoogste binnenkomer van afgelopen Top 2000 was van René Karst. Hij overleed helaas jammerlijk jong op zijn 59e, afgelopen november. Dat is jammerlijk voor familie, vrienden en hemzelf, maar ook jammerlijk voor de Top 2000-luisteraar. Het moge namelijk een sympathieke man zijn, de muziek heb ik helaas weinig sympathie voor. Maar ja, we hebben het wel over de alltime favoriet van de kroonprinses, dan moet het wel goed zijn. Op de melodie van Give It Up van KC & The Sunshine Band zingt René dat zijn opa al vond dat je flink aan de zuip moest en dat er daarom maar een Atje (sic) voor de sfeer op genomen moet worden. Met een hoop gejalalala natuurlijk. Geen zelfverzonnen melodie, geen goeie tekst en het ophemelen van alcoholconsumptie, er zijn weinig redenen om dit onironisch leuk te vinden. Op een feestje vind ik dit al erg flauw, moet je nagaan in een serieuze muzieklijst. Maar ja, hij stierf Top 2000-technisch erg gunstig. Zo gunstig dat dit zelfs de 2e beste nieuwkomer is volgens de Nederlander. Volgens mij de tweede slechtste. Ligt het aan mij of aan Nederland? Zeg het maar. Met deze notering staat Atje voor de Sfeer in de vernieuwde lijst (de 4925) keurig tussen Bridget the Midget (The Queen of the Blues) en I Remember Elvis Presley, de twee ultieme platen om aan te geven dat de eerste Top 2000 ook zijn smakeloze momenten had.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik durf te stellen dat ik deze toch nog een stuk smakelozer vind dan die uit de eerste Top 2000quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
4808,5 René Karst - Atje voor de Sfeer
De op 1 na hoogste binnenkomer van afgelopen Top 2000 was van René Karst. Hij overleed helaas jammerlijk jong op zijn 59e, afgelopen november. Dat is jammerlijk voor familie, vrienden en hemzelf, maar ook jammerlijk voor de Top 2000-luisteraar. Het moge namelijk een sympathieke man zijn, de muziek heb ik helaas weinig sympathie voor. Maar ja, we hebben het wel over de alltime favoriet van de kroonprinses, dan moet het wel goed zijn. Op de melodie van Give It Up van KC & The Sunshine Band zingt René dat zijn opa al vond dat je flink aan de zuip moest en dat er daarom maar een Atje (sic) voor de sfeer op genomen moet worden. Met een hoop gejalalala natuurlijk. Geen zelfverzonnen melodie, geen goeie tekst en het ophemelen van alcoholconsumptie, er zijn weinig redenen om dit onironisch leuk te vinden. Op een feestje vind ik dit al erg flauw, moet je nagaan in een serieuze muzieklijst. Maar ja, hij stierf Top 2000-technisch erg gunstig. Zo gunstig dat dit zelfs de 2e beste nieuwkomer is volgens de Nederlander. Volgens mij de tweede slechtste. Ligt het aan mij of aan Nederland? Zeg het maar. Met deze notering staat Atje voor de Sfeer in de vernieuwde lijst (de 4925) keurig tussen Bridget the Midget (The Queen of the Blues) en I Remember Elvis Presley, de twee ultieme platen om aan te geven dat de eerste Top 2000 ook zijn smakeloze momenten had.![]()
Neem aan dat volgend jaar de emoties wel wat gezakt zijn. Ik vond liever te dik in de kist trouwens nog veel ergerquote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:57 schreef Tussle266 het volgende:
Deze zijn we voorlopig helaas ook niet kwijt, lijkt me.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ja ik ben nog redelijk genadig geweest met deze notering denk ik. Morgen gaan we overigens niet veel hoger, wat ook wel veelzeggend isquote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:56 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat ik deze toch nog een stuk smakelozer vind dan die uit de eerste Top 2000
De lijst zal nog wel een jaar of 6-7 gehaald worden minimaalquote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:57 schreef Tussle266 het volgende:
Deze zijn we voorlopig helaas ook niet kwijt, lijkt me.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Mijn goede voornemen dit jaar is om elke week op de V15 te stemmen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik zou wel op Mia kunnen stemmen en dat komt dan helemaal door Californicationquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:05 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik heb wel eens op Californication gestemd, maar dat kwam niet door Rocket Man- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Deze drie kunnen toch wel allemaal in dezelfde bak van smakeloosheid. Waarbij dit Atje in elk geval een actueel excuus had om erop te stemmen, terwijl daar bij I Remember dat het kwart over Elvis Presley al 20 jaar overheen gegaan was.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:56 schreef camilero het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat ik deze toch nog een stuk smakelozer vind dan die uit de eerste Top 2000De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Die Mia scoort wel punten ja.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 15:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zou wel op Mia kunnen stemmen en dat komt dan helemaal door CalifornicationI love music |Ajax forever
ik wil ook nooit meer een aflevering van The Nanny zien, want dan voel ik me viesquote:- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Atje stond toch gewoon in dat café shotjes uit te delen?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Deze drie kunnen toch wel allemaal in dezelfde bak van smakeloosheid. Waarbij dit Atje in elk geval een actueel excuus had om erop te stemmen, terwijl daar bij I Remember dat het kwart over Elvis Presley al 20 jaar overheen gegaan was.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Waarbij dan wel weer geldt dat Adje oudejaarsochtend haalde en die andere twee blij mochten zijn dat de Top 2000 toen op tweede kerstdag begon.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 16:12 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Deze drie kunnen toch wel allemaal in dezelfde bak van smakeloosheid. Waarbij dit Atje in elk geval een actueel excuus had om erop te stemmen, terwijl daar bij I Remember dat het kwart over Elvis Presley al 20 jaar overheen gegaan was.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Dat is ook wel weer zo. Laten we zeggen dat Adje van de berg smakeloosheid in elk geval het meest overgewaardeerd in de lijst is.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 18:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waarbij dan wel weer geldt dat Adje oudejaarsochtend haalde en die andere twee blij mochten zijn dat de Top 2000 toen op tweede kerstdag begon.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Ontwennen met de mex2000 op de achtergrond, terwijl ik de peace3000 in spotify aan het zetten ben. Het kan slechter
Heeft Hiigo je al een Peace3000 tattoo beloofd als je ze erin zet?quote:Op zondag 4 januari 2026 09:32 schreef peaceman het volgende:
Ontwennen met de mex2000 op de achtergrond, terwijl ik de peace3000 in spotify aan het zetten ben. Het kan slechterAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik ben niet heel erg van de tatoeages en daarbij krijg ik uitslag van kutmuziek.quote:Op zondag 4 januari 2026 10:37 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Heeft Hiigo je al een Peace3000 tattoo beloofd als je ze erin zet?
uitgeslapen?quote:
kom jij volgende week zondag nog eigenlijk?I love music |Ajax forever
Wel behoorlijk minder deze editie ineens..quote:Op donderdag 1 januari 2026 15:53 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
2025: 222
Nog altijd mooie herinneringen aan de reeks van 2020, dat was toen echt een bijzondere editie
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
Deze editie 239. Had even verkeerd herinnerd of ik de topics van voor kerst ook meerekende de vorige keren.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wel behoorlijk minder deze editie ineens..
Nog altijd mooie herinneringen aan de reeks van 2020, dat was toen echt een bijzondere editie|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik miste volgens mij een beetje VBL on tour en dat soort toevoegingen aan de usual suspectsquote:Op zondag 4 januari 2026 14:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nog altijd mooie herinneringen aan de reeks van 2020, dat was toen echt een bijzondere editie- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Owww netjes dan!quote:Op zondag 4 januari 2026 14:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Deze editie 239. Had even verkeerd herinnerd of ik de topics van voor kerst ook meerekende de vorige keren.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Tijdens de Top 2000 elke dag 1000 gebruikers op m'n site gehad, best veel omdat tegenwoordig echt heel veel andere sites ook statistieken hebben.![]()
![]()
There is but one..quote:Op zondag 4 januari 2026 15:12 schreef Pino112 het volgende:
Tijdens de Top 2000 elke dag 1000 gebruikers op m'n site gehad, best veel omdat tegenwoordig echt heel veel andere sites ook statistieken hebben.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Zeker uitgeslapen.quote:Op zondag 4 januari 2026 13:51 schreef peaceman het volgende:
[..]
uitgeslapen?
kom jij volgende week zondag nog eigenlijk?
Ik sta op misschien. Verjaardag van mn vader die nog niet exact weet wanneer ie m viert, za of zo. Heel geplan ook nu mn zusje een dochter heeft.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ligt ook aan de manier van tellen. Je kunt er voor dit jaar 18 topics bij op tellen.quote:Op zondag 4 januari 2026 14:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nog altijd mooie herinneringen aan de reeks van 2020, dat was toen echt een bijzondere editieHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Al besproken.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:19 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ligt ook aan de manier van tellen. Je kunt er voor dit jaar 18 topics bij op tellen.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
2025: 239
In principe van topic #1 t/m het laatste topic van 31 december.
Eigenlijk nog eens een analyse maken met het aantal topics/post van 25 t/m 31 december, gemiddeld aantal posts per persoon, aantal meeposters, en de verhouding tussen posts en werk- of weekenddagen etc etc...
Maar nu geen zin inHelp me in december maar herinneren
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
2024, top 5 posters samen: 17895 posts
2025, top 5 posters samen: 17336 posts
2024, top 10 posters samen: 27.746 posts
2025, top 10 posters samen: 28.257 posts
De top vijf (die overigens niet hetzelfde is bij beide edities) heeft dus minder gepost dan vorige editie, maar de top tien juist meer.
Even ter vergelijking met 2020:
Top 5 samen: 25.540
Top 10 samen: 41.487
Tja 2020, toen konden we ook niets anders natuurlijkquote:Op zondag 4 januari 2026 15:57 schreef Dagoduck het volgende:
De top vijf (die overigens niet hetzelfde is bij beide edities) heeft dus minder gepost dan vorige editie, maar de top tien juist meer.
Top 10 samen: 41.487I love music |Ajax forever
Eerlijk gezegd heb ik allemaal niet zoveel verschil gemerkt tussen een 2012 of een 2020.- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
2012 merkte ik wel echt dat het minder druk was. Maar sinds 2014 is het allemaal altijd heel snel[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
jee, 2012...dat jullie je dat nog kunnen herinneren.
Verder maakt het mij ook geen bal uit hoeveel topics het zijn, als het maar gezellig is!![]()
4801,5 Suzan & Freek - Verleden Tijd
De vorige twee noteringen waren nog voor totaal nieuwe Top 2000-deelnemers. Een stemactie en een DAB. Nu gaan we naar een stel dat inmiddels al wel tot het Top 2000-interieur behoort. Het ANWB-koppel onder de Top 2000-deelnemers. Vorig jaar loosden ze nog verschillende noteringen en in de reviews van januari 2025, waar het duo geregeld voorbij kwam, zei ik dat dat een van de redenen was dat de Top 2000 van 2024 zo relatief goed bij mij scoorde, naast een aantal fijne platen die binnenkwamen en een aantal mooie re-entries. Die laatste groep zijn we kwijtgespeeld, dat was te verwachten, maar helaas gebeurde er nog iets. Freek werd ernstig ziek en al die noteringen van Suzan en Freek zijn weer terug. De relatief Suzan en Freekloze Top 2000 is verleden tijd. Sterker nog, ze hebben er vooral wat noteringen bij gekregen. Dit Verleden Tijd vind ik daarvan de zwakste. In tegenstelling tot 'normaal' werd het lied niet geproduceerd door Arno Krabman maar door Goldkimono. Die had best een lollig zomerhitje, dus dan verwacht ik nog best een aardige song. Maar nee, het is gewoon productiemeuk met een tekst waar ik ook niet warm voor loop en zang die mij niet warm maakt. Zodanig nietszeggend dat het toch echt wel heel irritant en tragisch zwak is. En daarmee de op 2 na slechtste nieuwe binnenkomer. Nederland vond dit overigens ook een van de zwakste van het duo, met plek 1891 (63 op de nieuwkomerslijst) maakt deze wel kans op een eenmalige deelname. Of tweemalig, als het vroege levenseinde van Freek helaas daar is. In mijn lijst staat dit tussen Big Big World van Emilia en Lekker op de Trekker.
[ Bericht 0% gewijzigd door Mexicanobakker op 04-01-2026 17:10:08 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tot nu toe mijn nummers 55, 64 en 57 besproken. Zeker geen platen die ik een warm hart toedraag, maar tegelijkertijd blijft de bottom-10 vooralsnog buiten schot.![]()
Er is natuurlijk maar EEN echte top2000 site en dat is die van jouquote:Op zondag 4 januari 2026 15:12 schreef Pino112 het volgende:
Tijdens de Top 2000 elke dag 1000 gebruikers op m'n site gehad, best veel omdat tegenwoordig echt heel veel andere sites ook statistieken hebben.![]()
Het is dat Acda er was. Anders was dit toch wel de slechtste van allemaal geweest.
Edit: en Leen natuurlijk, maar dat ligt net wat minder aan Leen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Iron butterfly GENOT nu
Evenstar
![]()
Heb dit jaar zoveel gemist door bezoek, stroomstoring, bezoek, nog langer stroomstoring etc dat ik gewoon maar delen terug aan het kijken ben![]()
![]()
Louter kwaliteitsposts toch?quote:Op zondag 4 januari 2026 18:28 schreef Evenstar het volgende:
Heb dit jaar zoveel gemist door bezoek, stroomstoring, bezoek, nog langer stroomstoring etc dat ik gewoon maar delen terug aan het kijken benI love music |Ajax forever
Net de laatste Top 2000 a Go Go gekeken. Dus daarmee zit de Top 2000 er voor mij ook definitief op. Was weer leuk, al was die laatste aflevering nog wel de minste buiten de stories om. In 2026 i.i.g. ook weer dit programma. Dat had ik wel verwacht. Zal niet super goedkoop zijn om te maken (al is ook weer niet extreem duur), maar trekt veel kijkers dus dat verdienen ze wel terug. En het zorgt er wel voor dat mensen de Top 2000 blijven luisteren.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Waar kan ik al die statistieken zien? Ik ben wel benieuwd wat mijn relatieve bijdrage is.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:57 schreef Dagoduck het volgende:
Top 10 samen: 41.487![]()
https://www.thuisserver.net/fokstatsquote:Op zondag 4 januari 2026 20:58 schreef Raceneus het volgende:
[..]
Waar kan ik al die statistieken zien? Ik ben wel benieuwd wat mijn relatieve bijdrage is.
Of even terugzoeken in de topics van 1 januari van de Top 2000-reeksen.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
weet je dat de polse tv 2 lange echoes live 1971 parts als clips spelten? maar ik had liever willen andere zien nu kam nog dat lange Shine on..![]()
![]()
Nee, dat weten wij niet, niemand heeft Poolse tv.quote:Op zondag 4 januari 2026 23:57 schreef mario390 het volgende:
weet je dat de polse tv 2 lange echoes live 1971 parts als clips spelten? maar ik had liever willen andere zien nu kam nog dat lange Shine on..|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik hoorde van @djkoelkast dat de infoclips uit de A Gogo's de afgelopen jaren gewoon gerecycled worden. Iemand die daar over kan meepraten?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:31 schreef Redefine het volgende:
Net de tweede en derde aflevering gekeken van de a Go Go. Was weer leuk. Ook hier leek de quiz toch wel een stuk langer te duren dan voorgaande jaren. En sowieso hebben ze dit jaar (i.i.g. tot nu toe) mensen uitgenodigd die veel weten. Dat was voorgaande jaren nog weleens anders.Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.![]()
Mocht iemand trouwens nog oude afleveringen (van voor 2020) van A Go Go hebben dan hoor ik het graag. Ik keek vroeger wel eens afleveringen maar niet standaard. 2017 en vanaf 2020 heb ik alles gezien (behalve afgelopen editie, ben ik mee bezig). Op NPO Start staan alleen hoogepunten van enkele jaren.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Lijkt me een klusje voor @ArnieAlbertsquote:Op maandag 5 januari 2026 01:26 schreef Dagoduck het volgende:
Mocht iemand trouwens nog oude afleveringen (van voor 2020) van A Go Go hebben dan hoor ik het graag. Ik keek vroeger wel eens afleveringen maar niet standaard. 2017 en vanaf 2020 heb ik alles gezien (behalve afgelopen editie, ben ik mee bezig). Op NPO Start staan alleen hoogepunten van enkele jaren.![]()
![]()
Ik zou ze mogelijk enkel low-res (denk 240p/360p van YouTube) kunnen aandragen. Dan moet ik op onderzoek uit.quote:Op maandag 5 januari 2026 01:30 schreef Viv het volgende:
[..]
Lijkt me een klusje voor @:arniealbertsNee, het leven spaart je niet. Geloof me.![]()
Ik was door de quiz in een half uur klaar met de afleveringen. Vond de 20 minuten die ze ervoor uittrokken veel te lang.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:31 schreef Redefine het volgende:
Net de tweede en derde aflevering gekeken van de a Go Go. Was weer leuk. Ook hier leek de quiz toch wel een stuk langer te duren dan voorgaande jaren. En sowieso hebben ze dit jaar (i.i.g. tot nu toe) mensen uitgenodigd die veel weten. Dat was voorgaande jaren nog weleens anders.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Quiz is te lang, ik vind Diederik daar ook erg belerend klinken, heeft ie sowieso wel een beetje een handje van natuurlijk. Soms is dat wel leuk, bij de quiz past dat naar mijn smaak wat minder. Dat er soms een beetje ´throwback´ naar de vroege Top 2000s in zit vind ik wel leuk, toch een stukje tijdgeest. Dat er iemand komt 'optreden' op zich ook nog wel. Verder.. tsja. Te veel onderdelen die niet zo hoeven.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik was door de quiz in een half uur klaar met de afleveringen. Vond de 20 minuten die ze ervoor uittrokken veel te lang.
[ Bericht 5% gewijzigd door Mexicanobakker op 05-01-2026 09:27:49 ][i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Het is nu inderdaad wel een groot deel van het programma. Maar had niet het idee dat het ten koste ging van andere items. Uitgezonderd de laatste aflevering dan.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:55 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Ik was door de quiz in een half uur klaar met de afleveringen. Vond de 20 minuten die ze ervoor uittrokken veel te lang.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
De laatste aflevering hadden ze sowieso geen tafelverhaal meer. Weet niet waaromquote:Op maandag 5 januari 2026 09:48 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is nu inderdaad wel een groot deel van het programma. Maar had niet het idee dat het ten koste ging van andere items. Uitgezonderd de laatste aflevering dan.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Lastig te zeggen. Bij mij gaan de teksten bij de clipjes een beetje 'het ene oor in, het andere oor uit'.quote:Op maandag 5 januari 2026 01:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik hoorde van @:djkoelkast dat de infoclips uit de A Gogo's de afgelopen jaren gewoon gerecycled worden. Iemand die daar over kan meepraten?Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Was denk ik omdat ze meer aandacht voor de top vijf wilden. Al duurde dat eigenlijk niet eens echt lang.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:49 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
De laatste aflevering hadden ze sowieso geen tafelverhaal meer. Weet niet waaromBuren wordt doorgeschoven naar morgen
Het zijn vaak dingen die ik toch al wel weet.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:49 schreef Redefine het volgende:
[..]
Lastig te zeggen. Bij mij gaan de teksten bij de clipjes een beetje 'het ene oor in, het andere oor uit'.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Had wel t idee dat ze Chris Rea erin hadden gefietst, juist omdat ie was overledenHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Die was zeker net voor de laatste opnamedag overleden? Wel laat opgenomen dan.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:56 schreef Scorpion_17 het volgende:
Had wel t idee dat ze Chris Rea erin hadden gefietst, juist omdat ie was overleden
Oh nee, dat niet. Maar zo'n clipje kunnen ze er natuurlijk later in gooien.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ja precies. En tekst is gemakkelijk aan te passen. Daarin stond ook gewoon dat ie een week daarvoor was overledenquote:Op maandag 5 januari 2026 09:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die was zeker net voor de laatste opnamedag overleden? Wel laat opgenomen dan.
Oh nee, dat niet. Maar zo'n clipje kunnen ze er natuurlijk later in gooien.Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Ja. Waarbij ik het wel vaak apart vind dat de clipjes die voorbijkomen niet altijd matchen met de dag van de uitzending. Op de 31e bijvoorbeeld nog clipjes van nummer 361 die dan op de 30e is gedraaid.quote:Op maandag 5 januari 2026 09:51 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het zijn vaak dingen die ik toch al wel weet.
Geen grote ramp natuurlijk. Maar vind zelf dat je bij die clipjes ze die dag had kunnen horen of blog l nog kunt horen.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Van veel artiesten is ongeveer in 2019 van veel oudere (NL) artiesten de keuzelijst flink opgeschoond. Ik dacht ergens dat Radio 2 dat expres deed, om zo te zorgen dat cultureel erfgoed van The Cats, Boudewijn de Groot, Ramses Shaffy, Rob de Nijs, Cuby + The Blizzards zo lang mogelijk behouden zou blijven in de Top 2000. Van deze artiesten stond de afgelopen jaren vaak 100% van de voorselectie in de lijst.
In onderstaand voorbeeld zie je The Cats, die tot 2014 nog met 10 nummers genoteerd stonden, maar waar je in 2019 nog maar op 5 nummers van kon stemmen. In dat jaar stegen alle noteringen van The Cats flink naar weer een nieuw niveau.
Net bedacht ik me dat dit zeer waarschijnlijk per ongeluk is gebeurd, omdat Radio 2 (om minder oubollig over te komen) in dat jaar mogelijk allemaal ouderwetse muziek uit hun muziekbibliotheek heeft verwijderd. En aangezien dat gelijk staat aan de keuzelijst, stegen al die ouderwetse platen juist en staan ze nog steeds in de Top 2000.![]()
Zo zie je maar weer dat de meest logische verklaring vaak de allersimpelste is.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ik denk dat dit klopt omdat er jaarlijks een paar verwijderde platen weer terug op de keuzelijst komen, ook dit jaar weer (Gerard, Imagination, Leo Sayer voordat ie naar Rotterdam-Zuid verhuisde en Nicole uit mijn hoofd en zeker nog wel 1 of 2 andere). Er is gewoon met de kettingzaag gewerkt toen.quote:Op maandag 5 januari 2026 10:43 schreef Cassa95 het volgende:
Net bedacht ik me dat dit zeer waarschijnlijk per ongeluk is gebeurd,All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Lijstje nummers terug op de keuzelijst die eerder in de Top 2000 stonden:quote:Op maandag 5 januari 2026 11:35 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik denk dat dit klopt omdat er jaarlijks een paar verwijderde platen weer terug op de keuzelijst komen, ook dit jaar weer (Gerard, Imagination, Leo Sayer voordat ie naar Rotterdam-Zuid verhuisde en Nicole uit mijn hoofd en zeker nog wel 1 of 2 andere). Er is gewoon met de kettingzaag gewerkt toen.
Chris Norman & Suzi Quatro - Stumblin' In
Gerard Cox - T Is Weer Voorbij Die Mooie Zomer
Gloria Estefan - Anything For You
Imagination - Just An Illusion
Lady Gaga - Alejandro
Nicole - Ein Bisschen Frieden
Lijstje nummers die een dubbele versie kregen en daardoor een vrije val maakten:
https://www.pino112.nl/top2000/nummer.php?id=1703
https://www.pino112.nl/top2000/nummer.php?id=1519Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ik weet wel dat Starlight van Muse en Haus Am See van Peter Fox meerdere jaren zijn geweest, of daar dezelfde tekst bij stond weet ik niet.quote:Op maandag 5 januari 2026 01:08 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ik hoorde van @:djkoelkast dat de infoclips uit de A Gogo's de afgelopen jaren gewoon gerecycled worden. Iemand die daar over kan meepraten?- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?![]()
Het magnum opus van ons aller Eefje op #18quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Playlist · Mexi · 2011 items · 8 saves
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
Thanksquote:Na een paar dagen zwart gat (en de Bossche Popquiz) kijk ik nu pas weer in het topic
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Er is nog een topic waar je moet kijkenquote:Op maandag 5 januari 2026 13:30 schreef Gretzl het volgende:
[..]
ThanksNa een paar dagen zwart gat (en de Bossche Popquiz) kijk ik nu pas weer in het topic
MUZ / Top 2000 meet 2025/2026My friends all drive horses![]()
Niemand die vorige week ff het origineel van Jaap Reesema dropte. Kanshebber voor een plekje in de Top van 2026 me dunktquote:Op zondag 28 december 2025 20:47 schreef Gretzl het volgende:
oRIGINEEL VAN Gehaktbrood en Marion Raven![]()
[..]
nee![]()
Bekijk deze YouTube-videoquote:'k Had misschien het kleinste hartje
Maar had wel de grootste mond
En liet niemand anders weten
Wat ik diep vanbinnen vondBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Het jaar is 5 dagen bezig. Laten we nog even de sfeer goed proberen te houden.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:43 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Niemand die vorige week ff het origineel van Jaap Reesema dropte. Kanshebber voor een plekje in de Top van 2026 me dunkt
Bekijk deze YouTube-video
[..]All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Sowieso geloof ik daar geen reet van, dit is niet breed gedragen. Maar ja, aan het eind van het jaar kom je steeds de gekste dingen tegen. Als Freek niet ziek werd en Karst niet vlak voor de stemweek ging hemelen zat ik juist met Messy. Maar in dat geval hadden we wellicht ook nog een keer genoten van TYA. Dusja, alles is vergankelijk.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
John F heeft dan wel zijn rechten terug, maar hij wordt vorig jaar (Dermot) en dit jaar (hele reeks) buiten de top 100 gehouden waar hij wel de stemmen voor had verzameld.quote:Op maandag 5 januari 2026 14:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
Sowieso geloof ik daar geen reet van, dit is niet breed gedragen. Maar ja, aan het eind van het jaar kom je steeds de gekste dingen tegen. Als Freek niet ziek werd en Karst niet vlak voor de stemweek ging hemelen zat ik juist met Messy. Maar in dat geval hadden we wellicht ook nog een keer genoten van TYA. Dusja, alles is vergankelijk.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dat is wel een leuk feitje ja, hopelijk komt die reign alsnog en wordt het nummer niet langer afgestoptquote:Op maandag 5 januari 2026 14:59 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
John F heeft dan wel zijn rechten terug, maar hij wordt vorig jaar (Dermot) en dit jaar (hele reeks) buiten de top 100 gehouden waar hij wel de stemmen voor had verzameld.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ik vind het eigenlijk wel lollig dat ie het steeds net niet haalt, voor mij ook geen verplichting in de Top 100. Maar ja, daar moeten neoklassiekers als Iris en Another Love in waarbij ik het ook al niet voel.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
quote:Op zondag 28 december 2025 21:00 schreef Gretzl het volgende:
[..]
ALICE DEEJAY![]()
Wanneer komt Better Off Alone nu eindelijk eens in de Top dan?
Eens wat uitvoeriger gepeild hoe de dansbare genres het anno 2025 in ᵈᵉ ˡⁱʲˢᵗ ᵈᵉʳ ˡⁱʲˢᵗᵉⁿ doen (doodlopende weg + schijnbevrediging. Mocht je je vervelen in het zwarte Top 2000-gat, lees deze NRC-classics)
EDM-klassiekers (Eurodance/trance/happy hardcore/breakbeat/drum and bass/nu-disco etc.) wél in de Top:
0133. Coldplay feat. Avicii - A Sky Full of Stars (2014)
0174. Faithless - Insomnia (1996)
0201. DJ Paul Elstak - Luv U More (1995)
0237. Underworld - Born Slippy (1996)
0274. Faithless - God Is a DJ (1998)
0431. Avicii feat. Aloe Blacc - Wake Me Up (2013)
0451. Avicii - Levels (2011)
0481. Donna Summer - I Feel Love (1977)
0576. New Order - Blue Monday (1983)
0733. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days (1995)
0858. The Prodigy - Firestarter (1996)
0869. David Guetta & Sia - Titanium (2011)
0894. DJ Paul Elstak - Rainbow in the Sky (1995)
0913. Robert Miles - Children (1996)
0932. Armin van Buuren feat. Trevor Guthrie - This Is What It Feels Like (2013)
0949. Black Eyed Peas - I Gotta Feeling (2009)
0969. Gigi D'Agostino - L'Amour Toujours (2001)
0975. The Prodigy - Smack My Bitch Up (1997)
1093. Tiësto - Adagio for Strings (2006)
1123. Daft Punk - One More Time (2000)
1140. Wildstylez feat. Niels Geusebroek - Year of Summer (2012)
1281. Darude - Sandstorm (2000)
1305. Daft Punk feat. Pharrell & Nile Rodgers - Get Lucky (2013)
1317. Tiësto - Traffic (2003)
1350. Delerium feat. Sarah McLachlan - Silence (Tiësto Mix) (1997)
1386. Faithless - We Come I (2001)
1444. The Prodigy - No Good (Start the Dance) (1994)
1547. 2 Brothers on the 4th Floor - Come Take My Hand (1995)
1556. Cher - Believe (1998)
1567. The Prodigy - Breathe (1996)
1569. 2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone (1993)
1742. 2 Brothers on the 4th Floor - Dreams (1994)
1785. Martin Garrix - Animals (2013)
1805. The Prodigy - Out of Space (1993)
1899. Alan Walker - Faded (2016)
1871. Swedish House Mafia feat. John Martin - Don't You Worry Child (2012)
1923. Daft Punk - Around the World (1997)
1936. Armin van Buuren - Blah Blah Blah (2018)
EDM-klassiekers (Eurodance/trance/happy hardcore/breakbeat/drum and bass/nu-disco etc.) niet in de Top:![]()
2 Unlimited - Jump for Joy (1995)
ATB - 9Pm (Till I Come) (1999)
Alice Deejay - Better Off Alone (1998)
Barthezz - On the Move (2001)
Basshunter - Boten Anna (2006)
Bomfunk MC's - Freestyler (1999) ▶ 2015-18 wél in de lijst
Cascada - Everytime We Touch (2006)
Cappella - Move on Baby (1994)
Captain Hollywood Project - More and More (1993)
Captain Hollywood Project - Flying High (1995)
Corona - The Rhythm of the Night (1993)
Crystal Waters - Gypsy Woman (She's Homeless (1991)
Culture Beat - Mr. Vain (1993)
David Guetta feat. Kid Cudi - Memories (2009)
Deee Lite - Groove Is in the Heart (1990)
Dominica - Gotta Let You Go (1995)
Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee) (1999)
Felix - Don't You Want Me (1992)
Gala - Freed from Desire (1996) ▶ hoe dan
Giorgio Moroder - Chase (1978)
Guru Josh (Project) - Infinity (1990/2008)
Haddaway - What Is Love (1992) ▶ 2014-18 wél in de lijst
Icona Pop feat. Charli xcx - I Love It (2012)
Jeckyll & Hyde - Freefall (2007)
Kavinsky - Nightcall (2010)
Lasgo - Something (2001)
Lil' Kleine & Ronnie Flex - Drank & Drugs (2015)
Martin Solveig feat. Dragonette - Hello (2011)
Mauro Picotto - Komodo (2001)
Moby - Go (1992)
Mr. President - Coco Jamboo (1996)
Olive - You're Not Alone (1996)
PPK - ResuRection (2001)
Roger Sanchez - Another Chance (2001)
SNAP! - Rhythm Is a Dancer (1992)
Safri Duo - Played-a-Live (The Bongo Song) (2001)
Sash! - Ecuador (1997)
Scoop - Drop It (1999)
Scooter - Nessaja (2002)
Stardust - Music Sounds Better with You (1998)
Technotronic - Pump Up the Jam (1989)
The Chemical Brothers - Galvanize (2005) ▶ 2015-17 wél in de lijst
The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl (1999) ▶ 2016-22 wél in de lijst
Todd Terje - Inspector Norse (2012)
Toy-Box - Best Friend (1999)
Toy-Box - Tarzan & Jane (1999)
Twenty 4 Seven - Slave to the Music (1993)
U96 - Das Boot (1992)
Vengaboys - Boom, Boom, Boom, Boom!! (1998)
Wes - Alane (1997)
Whigfield - Saturday Night (1993)
Zombie Nation - Kernkraft 400 (1999)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door Gretzl op 06-01-2026 00:02:37 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Uit mijn hoofd staan van dit lijstje alleen Todd Terje en Ronnie en zijn kleine vriend niet op de keuzelijst, de rest wel. Plus nog een bak betere dan deze. Maar zoals je tijdens de stemfinaledag al kon zien zijn genres als dance, hiphop, k-pop, jazz en zo verder allemaal gezegend met een volle 1% aan fans onder de stemmers. Dus dat gaat een groot succes worden tegen die 70% pop en 68% rock-fans.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:05 schreef Gretzl het volgende:
EDM-klassiekers (Eurodance/trance/happy hardcore/breakbeat/drum and bass/nu-disco etc.) niet in de Top:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Todd zouden ze er zo aan kunnen toevoegen. De meeste boomers en sportliefhebbers kende het deuntje ongetwijfeld van Studio Sport. En iedereen onder de 35 kent Inspector Norse sowieso van feestjesquote:Op maandag 5 januari 2026 16:11 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd staan van dit lijstje alleen Todd Terje en Ronnie en zijn kleine vriend niet op de keuzelijst.Iconische bliepjes, heerlijke melodie
![]()
Kleine en Flex is niet de typische Radio 2-muziek, maar dat is Niggas in Paris natuurlijk ook niet en die houdt ook al 10 (!) jaar gemakkelijks tand.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ron staat er wel met een ander deuntje tussen, dus waarom niet. En bijna de hele stal van Top Notch staat erop, dus dan maakt deze ook niet meer uit. Al zal Ron daar liever niet meer aan herinnerd worden, tegenwoordig. Sterker, allebei niet, bedenk ik me nu. Ze hebben allebei Klaar is Kees gezegd.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:13 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Todd zouden ze er zo aan kunnen toevoegen. De meeste boomers en sportliefhebbers kende het deuntje ongetwijfeld van Studio Sport. En iedereen onder de 35 kent Inspector Norse sowieso van feestjesIconische bliepjes, heerlijke melodie [ afbeelding ] [ link | afbeelding ]
Kleine en Flex is niet de typische Radio 2-muziek, maar dat is Niggas in Paris natuurlijk ook niet en die houdt ook al 10 (!) jaar gemakkelijks tand.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Faithless had best in dat lijstje gekund toch? En als je Armin noemt, waarom Avicii niet?[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Jazeker, die was ik nog vergeten. Thanks voor de aanvullingquote:Op maandag 5 januari 2026 16:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Faithless had best in dat lijstje gekund toch?
Zelfs het hoogste dancenummer op 174!Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ah zo, gewoon gemist. Logisch. Dan zullen er misschien nog wel 1 of 2 artiesten de keuring hebben gemist.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Groove is in the heart mag er wel in ja.I love music |Ajax forever
Vul gerust aan, ik heb m'n lijstjes gewoon uit de losse pols opgesteld. Mijn parate kennis is zeker niet feilloos. Synthpop laat ik wel weg, anders wordt het wel een heel uitgebreide lijstquote:Op maandag 5 januari 2026 16:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah zo, gewoon gemist. Logisch. Dan zullen er misschien nog wel 1 of 2 artiesten de keuring hebben gemist.
Avicii was ik al aan het toevoegen(maar niet met elk van z'n nummers)
Wanneer is iets een EDM-klassieker? Keek nog even in een oud playlistje of ik iets tegenkwam wat er nog in zou passen. Maar dacht van niet.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:50 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Vul gerust aan, ik heb m'n lijstjes gewoon uit de losse pols opgesteld. Mijn parate kennis is zeker niet feilloos. Synthpop laat ik wel weg, anders wordt het wel een heel uitgebreide lijst
Avicii was ik al aan het toevoegen(maar niet met elk van z'n nummers)
Kwam wel deze pareltjes tegen. Lekker om weer eens te luisteren.
Bekijk deze YouTube-video|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Space Cowboy van Kacey 'Godin' Musgraves? Dat geloof ik niet hoorquote:Op donderdag 1 januari 2026 12:37 schreef Tussle266 het volgende:
Bart heeft vanmorgen Space Cowboy erdoorheen gejaagd. Stond helemaal niet in de lijst, dus dat klopt niet met het concept van de afterparty. Dus even teruggeluisterd of het een KKD'tje was. Wordt niet helemaal duidelijk. Maar ik wil graag toch even op deze plek Marco de schuld ervan geven.
OmgSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door Gretzl op 05-01-2026 17:14:34 ]Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Deze zou ik allebei meer klassieker noemen dan de genoemde eurodance liederen. Kadoc staat ook op de keuzelijst, trouwens.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wanneer is iets een EDM-klassieker? Keek nog even in een oud playlistje of ik iets tegenkwam wat er nog in zou passen. Maar dacht van niet.
Kwam wel deze pareltjes tegen. Lekker om weer eens te luisteren.
Bekijk deze YouTube-videoAll Day I Dream About Stemlijsten![]()
Deze is helemaal fijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 17:02 schreef Dagoduck het volgende:
Over nummers die ik vergeten was gesproken.
Trouwens er was nog iemand van jullie die deze fijn vindt, staat me bij? Kom even uit je schulp, want ik ben vergeten wie.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Niet eens de hitlijsten gehaald bij onsquote:Op maandag 5 januari 2026 17:02 schreef Dagoduck het volgende:
Over nummers die ik vergeten was gesproken.
Om in aanmerking te komen vond ik dat ze wel behoorlijke radio-/Top 40-hits moeten zijn geweest. En dat de man/vrouw op straat het deuntje in de meerderheid van de gevallen ook wel eens heeft gehoord. Een enkele uitzondering daargelaten. Het is ook weer niet de bedoeling om m'n lijst met omissies uit te breiden naar honderden nummers.quote:Op maandag 5 januari 2026 16:56 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wanneer is iets een EDM-klassieker? Keek nog even in een oud playlistje of ik iets tegenkwam wat er nog in zou passen. Maar dacht van niet.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
4773,5 MEAU - Stukje van Mij
Ha, wij bellen vanuit Fonds Slachtofferhulp. Bel ik met de marketingafdeling van KPN? Ja, over die reclamecampagne van ons. Over de gevaren van sexting en social media voor jonge meisjes. Ja, we hebben MEAU en Blanks daarvoor weten te strikken. Die hebben een liedje gemaakt.
Oh, leuk. Kunnen jullie wel zeggen dat dit op jongeren gericht moet zijn. Daarom mooi dat we een hippe artiest als MEAU hebben, maar het moet qua taal allemaal niet te moeilijk klinken. En het is ook wel lekker als het een beetje als dat hitje van haar klinkt. Geen idee hoe het heet, dat boeit me niet, maar het is belangrijk om de jeugd aan te spreken!
Ja, zo zal het ongetwijfeld ongeveer zijn gegaan. En het is allemaal best een nobel doel. In de basis snap ik de tekst ook wel, maar door het gebruik van zo'n liedje in een campagne voor jongeren van een jaar of 13 komt het allemaal zo simplistisch over. Daardoor wordt dat allemaal nog een keer extra aangedikt. Helpt niet mee dat dit muzikaal ook gewoon niks is, gewoon een stukje gitaartokkel met MEAU die zingt met een net andere volgorde in het lied dan die grote hit Dat heb jij gedaan. De tekst zou op zich nog wel wat kunnen zijn, als het niet zo extreem gericht leek op die jonge doelgroep, want de boodschap vind ik op zich nog wel aardig. En in zo'n reclame hoor je het ook een miljoen keer. Al met al door de manier waarop het lied is neergezet was het eigenlijk gewoon kansloos. Al vind ik de Top 2000-notering an sich minder erg dan bij de komende 4 a 5 nummers, van deze snap ik de deelname wel gewoon. Plek 1151 en daarmee de 30e nieuwe binnenkomer is dan ook behoorlijk. Al denk ik wel dat we daarmee kans hebben dat dit in 2, 3 jaar weer weg is. Zeker omdat die campagne alweer even achter ons ligt. Maar ja, wie weet wanneer Meau deelneemt aan De Beste Zangers. In mijn lijst op 4773,5, tussen There's No More Corn on the Brasos en de bizarre samenwerking tussen Guus en Gers. 4 nieuwe platen bij de laatste 100. Ik vind het veel, maar daar blijft het wel bij. Er komen er nog 2 aan die ik heel vervelend vind, maar om uiteenlopende redenen halen ze de laatste 100 niet.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Meau deed in 2023 al mee aan BZMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Dat had ik alweer verdrongen. Toen had ze toch pas net een hit? Nouja, dat was 2021 alweer.quote:[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ze schnabbelt wel aardig bij met samenwerkingen. Als het 2010 was had ze sowieso ook een nummer met Guus en Marco gehad. Het is nu nog wachten op de verplichte samenwerking met Blof.
Daarover gesproken had Nog even blijven makkelijk de bovenste helft gehaald.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Een gesponsorde topsong. Dat was wel echt het dieptepunt in een toch al niet geslaagde poel.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Dit is jouw #74 ja?quote:Op maandag 5 januari 2026 17:43 schreef Tussle266 het volgende:
Een gesponsorde topsong. Dat was wel echt het dieptepunt in een toch al niet geslaagde poel.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Misschien kan de Engelstalige versie je meer bekoren @Mexicanobakker, ook in lyrisch opzicht![]()
![]()
Ik blijf een zwak houden voor MeauFan van het allereerste uur (zo'n beetje m'n meest beluisterde nieuwe artiest sinds corona) en de eerste schrijver van haar Wikipedia-lemma. Dus zal me niet mengen in een discussie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Die zal ik ongetwijfeld wat beter kunnen hebben ja. Ik zal Meau nooit geheel kunnen vergeven voor het voor mij enigszins verpesten van Daughters Youth, vrees ikquote:Op maandag 5 januari 2026 17:51 schreef Gretzl het volgende:
Misschien kan de Engelstalige versie je meer bekoren @:mexicanobakker![]()
Ik blijf een zwak houden voor Meau als fan van het allereerste uur (zo'n beetje m'n meest beluisterde nieuwe artiest sinds corona) dus zal me niet mengen in een discussie.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ik bedoelde de topsongpoel in dit geval. Ik dat ik in een nieuwkomersranking ook tot 68 of 69 zou komen.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Heb ik nu gemist dat ze Youth ook eens gecoverd/hertaald heeft?quote:Op maandag 5 januari 2026 17:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die zal ik ongetwijfeld wat beter kunnen hebben ja. Ik zal Meau nooit geheel kunnen vergeven voor het voor mij enigszins verpesten van Daughters Youth, vrees ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
quote:Op maandag 5 januari 2026 17:56 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Heb ik nu gemist dat ze Youth ook eens gecoverd/hertaald heeft?Neuh, ik vind haar grote hit er gewoon té veel op lijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Ah ja, de akkoordenschema's lijken wel een beetje op elkaar. Maar verder voor mij geen storende gelijkenissen, omdat de stemmen van Meau en Elena nogal verschillen en de nummers qua lyrics compleet anders zijn.quote:Op maandag 5 januari 2026 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Neuh, ik vind haar grote hit er gewoon té veel op lijken
Daughter mag wel eens naar de keuzelijst. Alle fans van London Grammar zouden daar ook prima op kunnen stemmen. En Youth is imo toch wel zeer toegankelijke indiepopSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik had niet verwacht dat Youth meer streams zou hebben dan Strong, nee.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Oke, mijn vlugge mening over de 74 dan ook nog even:
Instant klassieker die hopelijk nog wel even blijftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klassieker en eindelijk in de lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk voor een jaartje of 2/3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doet me weinig, had het niet gemistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijft hopelijk bij 1 jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was hopelijk nooit gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Benieuwd of Basshunter in de Zweedse equivalent van de Top 2000 zou staan met Boten Anna. De albumlijst zal ie wel niet halenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:22 schreef alopio het volgende:
[..]
Hebben ze in Zweden ook geen lokale variant van Marco, Zipje & Zopje, Kensington en Blof?![]()
quote:Op maandag 5 januari 2026 18:27 schreef Cassa95 het volgende:
Oke, mijn vlugge mening over de 74 dan ook nog even:
Instant klassieker die hopelijk nog wel even blijftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klassieker en eindelijk in de lijstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Leuk voor een jaartje of 2/3SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doet me weinig, had het niet gemistSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blijft hopelijk bij 1 jaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was hopelijk nooit gemaaktIk denk dat ik oprecht de helft van alles wat je bij de instant-klassiekercategorie hebt gezet echt heel slecht vindSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, zoveel mensen, zoveel muzieksmaken.![]()
![]()
Boten Anna was mn fave nummer toen ik acht wasquote:Op maandag 5 januari 2026 19:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Benieuwd of Basshunter in de Zweedse equivalent van de Top 2000 zou staan met Boten Anna. De albumlijst zal ie wel niet halen![]()
[ link | afbeelding ]
Heb dr destijds ook nog op gestemd voor de Top ondanks dat dat de hippe hitjes van het jaar destijds nog geen schijn van kans maakten lol![]()
quote:Op maandag 5 januari 2026 19:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik denk dat ik oprecht de helft van alles wat je bij de instant-klassiekercategorie hebt gezet echt heel slecht vind
Ach, zoveel mensen, zoveel muzieksmaken.
Op je 8e een lijstje inleveren voor de Top 2000quote:Op maandag 5 januari 2026 19:40 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Boten Anna was mn fave nummer toen ik acht was
Heb dr destijds ook nog op gestemd voor de Top ondanks dat dat de hippe hitjes van het jaar destijds nog geen schijn van kans maakten lol![]()
Ik vond het destijds als 16-jarige een zomer lang ook een erg genietbaar nummer. Het soort eurodance dat er destijds als zoete koek in ging. O.a. Cascada en Groove Coverage waren ook favoriet.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
quote:Op maandag 5 januari 2026 17:04 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Deze is helemaal fijn.
Trouwens er was nog iemand van jullie die deze fijn vindt, staat me bij? Kom even uit je schulp, want ik ben vergeten wie.quote:Op zondag 29 december 2024 11:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Eigenlijk moet Promises van Nero op 666 staan.quote:|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Net even opgezet/doorheen geskipt. Ik heb dit nummer nog nooit gehoord.quote:Op maandag 5 januari 2026 17:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
4773,5 MEAU - Stukje van Mij
En in zo'n reclame hoor je het ook een miljoen keer.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Op Daughter - Youth reageerde ik twaalf jaar geleden op YouTube blijkbaar:Met 1 like, dus het is waar.quote:12 jaar geleden
This sounds like Florence + The MachineNice.
Origineel uiteraard van Joran van der Sloot.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Benieuwd of Basshunter in de Zweedse equivalent van de Top 2000 zou staan met Boten Anna. De albumlijst zal ie wel niet halen![]()
[ link | afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Ik ook niet, terwijl ik die reclame wel een aantal keer gezien heb waar het dan in wordt gebruikt, maar het zegt mij helemaal niks. Dat gold dit jaar denk ik wel voor veel van de matige nieuwkomers.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Net even opgezet/doorheen geskipt. Ik heb dit nummer nog nooit gehoord.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Wat ik me van Basshunter vooral herinner is een stel compromitterende foto's met n ex-vriendin van mquote:Op maandag 5 januari 2026 19:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]Het beste adres voor al uw primeurs!![]()
Opvallend wel, als je het mij zou vragen, dan zou ik jullie juist qua smaak het dichtst bij elkaar inschatten. Dichter dan 50/50 in ieder geval.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik denk dat ik oprecht de helft van alles wat je bij de instant-klassiekercategorie hebt gezet echt heel slecht vind
Ach, zoveel mensen, zoveel muzieksmaken.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ik was trouwens bij dit uur, dus dat deed me denken aan bewijsstuk A, och lang vervlogen tijden toen er nog concertbonussen waren in plaats van Rijdende Rechter bonussen: https://www.setlist.fm/se(...)rlands-6b91368a.htmlquote:Op donderdag 25 december 2025 11:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Afsluiter op afscheidsconcert destijds. Maar niemand nam afscheid daarna.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Yep, de Top bestaat mn hele leven al en bij mij thuis stond altijd Radio 2 aan, dus ik stem echt al van jongs af aanquote:Op maandag 5 januari 2026 20:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Op je 8e een lijstje inleveren voor de Top 2000![]()
Ik vond het destijds als 16-jarige een zomer lang ook een erg genietbaar nummer. Het soort eurodance dat er destijds als zoete koek in ging. O.a. Cascada en Groove Coverage waren ook favoriet.![]()
![]()
Nog eentje voor de lijst die zeker niet mag ontbreken wat mij betreft:quote:Op maandag 5 januari 2026 16:05 schreef Gretzl het volgende:
EDM-klassiekers (Eurodance/trance/happy hardcore/breakbeat/drum and bass/nu-disco etc.) niet in de Top:
Bekijk deze YouTube-videoI am not lost, it's just I've no idea where I am![]()
quote:Op maandag 5 januari 2026 16:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eens wat uitvoeriger gepeild hoe de dansbare genres het anno 2025 in ᵈᵉ ˡⁱʲˢᵗ ᵈᵉʳ ˡⁱʲˢᵗᵉⁿ doen (doodlopende weg + schijnbevrediging. Mocht je je vervelen in het zwarte Top 2000-gat, lees deze NRC-classics) [ afbeelding ]
EDM-klassiekers (Eurodance/trance/happy hardcore/breakbeat/drum and bass/nu-disco etc.) wél in de Top:
0133. Coldplay feat. Avicii - A Sky Full of Stars (2014)
0174. Faithless - Insomnia (1996)
0201. DJ Paul Elstak - Luv U More (1995)
0237. Underworld - Born Slippy (1996)
0274. Faithless - God Is a DJ (1998)
0431. Avicii feat. Aloe Blacc - Wake Me Up (2013)
0451. Aviciii - Levels (2011)
0481. Donna Summer - I Feel Love (1977)
0576. New Order - Blue Monday (1983)
0733. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days (1995)
0858. The Prodigy - Firestarter (1996)
0869. David Guetta & Sia - Titanium (2011)
0894. DJ Paul Elstak - Rainbow in the Sky (1995)
0913. Robert Miles - Children (1996)
0932. Armin van Buuren feat. Trevor Guthrie - This Is What It Feels Like (2013)
0969. Gigi D'Agostino - L'Amour Toujours (2001)
0975. The Prodigy - Smack My Bitch Up (1997)
1093. Tiësto - Adagio for Strings (2006)
1123. Daft Punk - One More Time (2000)
1140. Wildstylez feat. Niels Geusebroek - Year of Summer (2012)
1281. Darude - Sandstorm (2000)
1305. Daft Punk feat. Pharrell & Nile Rodgers - Get Lucky (2013)
1317. Tiësto - Traffic (2003)
1350. Delerium feat. Sarah McLachlan - Silence (Tiësto Mix) (1997)
1386. Faithless - We Come I (2001)
1444. The Prodigy - No Good (Start the Dance) (1994)
1547. 2 Brothers on the 4th Floor - Come Take My Hand (1995)
1556. Cher - Believe (1998)
1567. The Prodigy - Breathe (1996)
1569. 2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone (1993)
1742. 2 Brothers on the 4th Floor - Dreams (1994)
1785. Martin Garrix - Animals (2013)
1805. The Prodigy - Out of Space (1993)
1871. Swedish House Mafia feat. John Martin - Don't You Worry Child (2012)
1923. Daft Punk - Around the World (1997)
1936. Armin van Buuren - Blah Blah Blah (2018)
EDM-klassiekers (Eurodance/trance/happy hardcore/breakbeat/drum and bass/nu-disco etc.) niet in de Top:![]()
2 Unlimited - Jump for Joy (1995)
ATB - 9Pm (Till I Come) (1999)
Alice Deejay - Better Off Alone (1998)
Barthezz - On the Move (2001)
Basshunter - Boten Anna (2006)
Bomfunk MC's - Freestyler (1999) ▶ 2015-18 wél in de lijst
Cascada - Everytime We Touch (2006)
Cappella - Move on Baby (1994)
Captain Hollywood Project - More and More (1993)
Captain Hollywood Project - Flying High (1995)
Corona - The Rhythm of the Night (1993)
Culture Beat - Mr. Vain (1993)
David Guetta feat. Kid Cudi - Memories (2009)
Deee Lite - Groove Is in the Heart (1990)
Dominica - Gotta Let You Go (1995)
Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee) (1999)
Felix - Don't You Want Me (1992)
Gala - Freed from Desire (1996) ▶ hoe dan
Guru Josh (Project) - Infinity (1990/2008)
Haddaway - What Is Love (1992) ▶ 2014-18 wél in de lijst
Icona Pop feat. Charli xcx - I Love It (2012)
Jeckyll & Hyde - Freefall (2007)
Kavinsky - Nightcall (2010)
Lil' Kleine & Ronnie Flex - Drank & Drugs (2015)
Martin Solveig feat. Dragonette - Hello (2011)
Moby - Go (1992)
Mr. President - Coco Jamboo (1996)
Olive - You're Not Alone (1996)
SNAP! - Rhythm Is a Dancer (1992)
Safri Duo - Played-a-Live (The Bongo Song) (2001)
Sash! - Ecuador (1997)
Scoop - Drop It (1999)
Stardust - Music Sounds Better with You (1998)
The Chemical Brothers - Galvanize (2005) ▶ 2015-17 wél in de lijst
The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl (1999) ▶ 2016-22 wél in de lijst
Todd Terje - Inspector Norse (2012)
Toy-Box - Best Friend (1999)
Toy-Box - Tarzan & Jane (1999)
Twenty 4 Seven - Slave to the Music (1993)
U96 - Das Boot (1992)
Vengaboys - Boom, Boom, Boom, Boom!! (1998)
Wes - Alane (1997)
Whigfield - Saturday Night (1993)
Zombie Nation - Kernkraft 400 (1999)Mooie analyseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar nummers passen voor mij niet helemaal in het rijtje. Sky Full Of Stars vind ik wel mooi, maar voelt meer als een nummer van Coldplay waar Avicii toevallig aan meewerkt, ook door de rol in het geheel van Ghost Stories. Blue Monday en Believe vallen gevoelsmatig ook niet helemaal in het genre. Bij het onderste rijtje is Drank & Drugs een vreemde eend in de bijt (die van mij ook mag wegblijven) en Toy-Box en Alane tappen ook wel uit een ander vaatje, waarbij Toy-Box best op de kindermuziekhype van K3 en Roxy Dekker mag meeliften. Niettemin staat er wel een flink aantal toffe EDM-nummers tussen die best een kans verdienen wmb
In het bovenste rijtje dienen zeker de verzamelde werken van The Weeknd nog genoemd te worden, die staan ook nogal in de gevarenzone dus elk beetje reclame ervoor is welkom. Alan Walker idem.
Voor het onderste rijtje nog wat EDM-platen met enige bekendheid die ik een warm hart toedraag:
Mauro Picotto - Komodo
Kygo feat. DNCE - Dancing Feet
Perpetuous Dreamer - Dust.wav
Afrojack feat. Eva Simons - Take Over Control
Hardwell & Dyro feat. Bright Lights – Never Say Goodbye
Scooter - Nessaja
Lasgo - Gone
PPK - Resurrection
Oh en van Jeckyll & Hyde zou ik zeker ook doorbraakhit Frozen Flame noemen, die is baanbrekend geweest in de ontwikkeling van de jumpstyle. Mijn hemel dat is een woord dat ik lang niet getypt heb.![]()
Thanksquote:Op maandag 5 januari 2026 23:05 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mooie analyse
PPK - ResurrectionPPK - ResuRection (2001) had ik vanmiddag wel toegevoegd, maar blijkbaar per ongeluk weer verwijderd. In dezelfde post die ik op MuMe heb geplaatst staat ie nog wel
Komodo en Nessaja mogen sowieso bij m'n lijstje (geen Scooter in de Top, maar wel zoveel Rammsteins? Dat snap ik niet. Van Lasgo vind ik Something hun echte evergreen.quote:Op maandag 5 januari 2026 23:05 schreef DecoAoreste het volgende:
Voor het onderste rijtje nog wat EDM-platen met enige bekendheid die ik een warm hart toedraag:
Mauro Picotto - Komodo
Kygo feat. DNCE - Dancing Feet
Perpetuous Dreamer - Dust.wav
Afrojack feat. Eva Simons - Take Over Control
Hardwell & Dyro feat. Bright Lights – Never Say Goodbye
Scooter - Nessaja
Lasgo - Gone
PPK - ResurrectionBloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Begrijp dat bovenstaande nummers als twijfelgevallen aanvoelen. Zijn grotendeels cross-over nummers, die door meerdere genres beïnvloed zijn. Altijd lastig waar je de scheidingslijn dan moet leggen, dat is nogal arbitrair. Toy-Box was natuurlijk voor een jonger publiek bedoelt dan andere eurodance uit die tijd, maar ze horen er imo wel bij. Aqua met hun grootste hit misschien ook wel. Maar als ik nog even doorga heb ik wel +100 nummers.quote:Op maandag 5 januari 2026 23:05 schreef DecoAoreste het volgende:
Paar nummers passen voor mij niet helemaal in het rijtje. Sky Full Of Stars vind ik wel mooi, maar voelt meer als een nummer van Coldplay waar Avicii toevallig aan meewerkt, ook door de rol in het geheel van Ghost Stories. Blue Monday en Believe vallen gevoelsmatig ook niet helemaal in het genre. Bij het onderste rijtje is Drank & Drugs een vreemde eend in de bijt (die van mij ook mag wegblijven) en Toy-Box en Alane tappen ook wel uit een ander vaatje, waarbij Toy-Box best op de kindermuziekhype van K3 en Roxy Dekker mag meeliften. Niettemin staat er wel een flink aantal toffe EDM-nummers tussen die best een kans verdienen wmbWalker zeker ja. The Weeknd vind ik zelf meer synthpop. Als ik zijn noteringen erbij zet dan moeten Empire of the Sun, MGMT, Depeche Mode en anderen er ook weer bij. Lastigquote:In het bovenste rijtje dienen zeker de verzamelde werken van The Weeknd nog genoemd te worden, die staan ook nogal in de gevarenzone dus elk beetje reclame ervoor is welkom. Alan Walker idem.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
quote:
@Gretzl en deze kneiter van een hit dan?
En Deadmau5 zie ik ook nog niet terugEn Justice?
Om een of andere reden heeft Freefall de tand des tijds beter doorstaan (al voelt dat gewoon als hetzelfde nummer nog een keer). Die zie/hoor je nog weleens in andere lijstjes en kwam ook, je raadt het al, op de keuzelijst dit jaar.quote:Op maandag 5 januari 2026 23:05 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh en van Jeckyll & Hyde zou ik zeker ook doorbraakhit Frozen Flame noemen, die is baanbrekend geweest in de ontwikkeling van de jumpstyle. Mijn hemel dat is een woord dat ik lang niet getypt heb.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Tja, als al die nummers die volgens jullie niet mogen ontbreken, moeten ze er op een gegeven moment een top 10.000 van maken
Maar over het algemeen zijn danceliefhebbers minder lijstjesluisteraars / lijstjesluisteraars minder danceliefhebbers, dat blijkt al jaren.![]()
Bijzonder, omdat jij volgens mij ook gewoon wel een beetje op de hoogte bent van nieuwe pop en dit allemaal goede popmuziek is waar de Top 2000 vol mee staat. Veel mensen hier horen die nieuwe nummers pas voor het eerst in een weekje Top 2000 en dan snap ik het sentiment wel. Dan is het nog niet onderdeel van je muziekgeheugen zoals vergelijkbare of vreemdere nummers uit de 70s, 80s of 90s wel al zijn voor die mensen.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ach, zoveel mensen, zoveel muzieksmaken.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Ik zie niet wat Niemand anders maakt dan Lichtje Branden. Behalve dat Lichtje Branden een oudere release is die niet-fans voor eind mei alsnog niet kenden. Verder bij de bovenste categorie wel een aantal platen waarvan ik de Top 2000-notering in ieder geval logisch vind, ondanks dat ik ze zelf niet zo bijzonder vind. Denk zo'n 75% die ik ofwel zelf ook leuk vind, of niet zo leuk vind maar waarvan ik de deelname wel begrijp. En er staan ook wel dingen aan jouw onderkant die bij mij makkelijk de bovenste helft van de lijstgeschiedenis halen. In ieder geval zijn onze onderste 2 gelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:57 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Bijzonder, omdat jij volgens mij ook gewoon wel een beetje op de hoogte bent van nieuwe pop en dit allemaal goede popmuziek is waar de Top 2000 vol mee staat. Veel mensen hier horen die nieuwe nummers pas voor het eerst in een weekje Top 2000 en dan snap ik het sentiment wel. Dan is het nog niet onderdeel van je muziekgeheugen zoals vergelijkbare of vreemdere nummers uit de 70s, 80s of 90s wel al zijn voor die mensen.
Het klopt wel een beetje dat ik op de hoogte ben van recente pop, maar de platen die jij noemt vind ik (op een aantal positieve uitzonderingen na, hoi Olivia Dean, Messy, RAYE en Froukje) juist de nummers waarvan ik denk 'die zou ik niet per sè missen als ze er binnen 2-3 jaar weer uitliggen'quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:57 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Bijzonder, omdat jij volgens mij ook gewoon wel een beetje op de hoogte bent van nieuwe pop en dit allemaal goede popmuziek is waar de Top 2000 vol mee staat. Veel mensen hier horen die nieuwe nummers pas voor het eerst in een weekje Top 2000 en dan snap ik het sentiment wel. Dan is het nog niet onderdeel van je muziekgeheugen zoals vergelijkbare of vreemdere nummers uit de 70s, 80s of 90s wel al zijn voor die mensen.
Ik ben vooral geen fan van al die jonge Nederlandse popzangeresjes (Froukje is de duidelijke uitzondering in dit blokje), Ordinary vind ik echt een van de meest nietszeggende dingen die ooit langdurige op nummer 1 stonden (al vond ik Alex' nummers op Eerste Kerstdag beduidend beter, maar nog steeds heel SkyRadio), en je gaat geen genocide tegenhouden door Imagine Dragons na te doen, Coldplay.![]()
Alex is eigenlijk gewoon de samenvatting van al die afstandsbedieningzangers. Elk liedje lijkt op een van die andere pipo’s. Dus op zich zou het ook prima zijn als we al die andere schrappen.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Ordinary gedoog ik als we die andere 3 lozen.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Volgend jaar is het Ordinary top 200, Eternity binnen op 900 en Carry You Home zakt naar 1500. De andere twee met de B zullen weggaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ordinary gedoog ik als we die andere 3 lozen.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
900 nog hoog voor Eternity denk ik. Ik denk die en Carry You Home nog op 1600 ofzo. Andere 2 weg ja.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:46 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Volgend jaar is het Ordinary top 200, Eternity binnen op 900 en Carry You Home zakt naar 1500. De andere twee met de B zullen weggaan.
Ordinary laatste nacht geloof ik wel in ja. Ook al zie ik het totaal niet, dit is blijkbaar de popmuziek die 'men' graag hoort.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Uit lijstjesarmoede maar op de 80's top 800 van Veronica gestemdHet beste adres voor al uw primeurs!![]()
Lekker man, de 'uitslag' van die lijstje van Rob & Co slaat altijd nergens op, maar het zijn over het algemeen wel fijne liedjes. Dat is ook wat waard.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
Uit lijstjesarmoede maar op de 80's top 800 van Veronica gestemdAll Day I Dream About Stemlijsten
Forum Opties Forumhop: Hop naar: