We worden beflikkerd door de NPOquote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:16 schreef camilero het volgende:
[..]Zou de lijst gemanipuleerd worden?
De Waarheid was als hoogste Marco niet de eerste van het uur en bijv No More Tears ook de laatste van het uur.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
2 dingen vond ik wel opvallend. Alle acties zaten precies bij de dj die ermee aan de haal was gegaan. 6 uur ‘s ochtends carpoolplaats bij Paul, en om 6 uur ‘‘s ochtends een taxiplaat bij Tananas, die ook nog Straat op een andere ochtend had. Om maar wat te noemen.
En het andere was dat op 31 december alle stuntplaatjes de eerste van het uur waren, de Marco’s, Suus en Freek, Ozzy, George.
Die Waarheid inderdaad, komen ze weer goed mee weg. Die Ozzy had ik niet gezien, zo ver terug had ik niet gekeken. Zie wel dat Dick Maas in de metro daar tegenover wel ook uuropener was. Voor wat betreft manipulatie laat ik het wel in het midden, zou kunnen, het ging me er meer om dat ze allemaal zo uit kwamen (nou ja, bijna dus, zo blijkt).quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
De Waarheid was als hoogste Marco niet de eerste van het uur en bijv No More Tears ook de laatste van het uur.
Maar ik geloof wel dat er gestoken is met Paranoid en Lichtje Branden om die uuropener te laten zijn zodat er sowieso genoeg ruimte was voor een klein eerbetoon.
quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
2 dingen vond ik wel opvallend. Alle acties zaten precies bij de dj die ermee aan de haal was gegaan. 6 uur ‘s ochtends carpoolplaats bij Paul, en om 6 uur ‘‘s ochtends een taxiplaat bij Tananas, die ook nog Straat op een andere ochtend had. Om maar wat te noemen.
En het andere was dat op 31 december alle stuntplaatjes de eerste van het uur waren, de Marco’s, Suus en Freek, Ozzy, George.
Hebben ze in Zweden ook geen lokale variant van Marco, Zipje & Zopje, Kensington en Blof?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:46 schreef Evenstar het volgende:
In Zweden heeft Rock Klassiker nu een album top 400. Heerlijk om af te kicken en dan zonder Kensington, S&F, Marco Borsato etc. Genieten
Vast wel, maar heb ze gelukkig nog niet ontdektquote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:22 schreef alopio het volgende:
[..]
Hebben ze in Zweden ook geen lokale variant van Marco, Zipje & Zopje, Kensington en Blof?
Eens.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:16 schreef Scorpion_17 het volgende:
Nog ff een paar dagen darts om de posttotalen langzaamaan naar beneden te brengen
Een creatieve bui van ChatGPT (vanwege die streepjes), of komt het gewoon uit je eigen hoofd?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:03 schreef alopio het volgende:
Gewoon omdat het kan, nog 1x voor het laatst
Suzan en Freek zijn het fysieke manifest van een wooninspiratiebord. Alles aan hen is op elkaar afgestemd: hun stemmen, hun outfits, hun meningen — zelfs hun ruzies zijn in harmonie. Ze ademen latte-tonen en communiceren uitsluitend in termen als “warm wit” en “zacht contrast”. Hun woonkamer lijkt ontworpen door een algoritme dat gevoelens omzet in linnen texturen.
Ze drinken cappuccino’s met een schuimkraag die precíes past bij de bank, en elke plant in huis heeft een naam én een backstory. Hun spontaniteit is strak gestyled; hun imperfectie zorgvuldig gepland. Als er ooit iets misgaat, is dat alleen omdat de diffuser leeg is.
Suzan en Freek zijn niet gewoon een stel — ze zijn een zorgvuldig gecureerde lifestyle. Een stille reminder dat sommige mensen geboren worden als koppel... en anderen als interieurcollectie.
amen. Tot kerst allemaal!quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:40 schreef peaceman het volgende:
Nog even in herhaling:
De top 2000 is niet hetzelfde zonder elk jaar dezelfde grappen, gifjes, reeds besproken en hier gaat iets mis opmerkingen... en natuurlijk voor alle persoonlijke verhalen. Of ze nou wel of niet vrolijk van aard zijn. Het verbind ons allen hier!
Bedankt weer voor het feestje! Niemand buiten fok begrijpt onze lol, maar ja, wij komen dan ook zelden van onze zolderkamer....
Ik wens iedereen hier een beter jaar dan 2025. En als je kunt, stel je dromen niet uit!![]()
ABBA?quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:22 schreef alopio het volgende:
[..]
Hebben ze in Zweden ook geen lokale variant van Marco, Zipje & Zopje, Kensington en Blof?
Uiteraard een beetje hulp van Chat GPT jaquote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een creatieve bui van ChatGPT (vanwege die streepjes), of komt het gewoon uit je eigen hoofd?
Het is wel een waarheid als een koe.
De berichten over de vrijspraak van Marco hebben Zweden dus niet bereikt. Anders had die daar natuurlijk ook de top 100 gedomineerd.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 12:46 schreef Evenstar het volgende:
In Zweden heeft Rock Klassiker nu een album top 400. Heerlijk om af te kicken en dan zonder Kensington, S&F, Marco Borsato etc. Genieten
Eindeloze opsommingen en overbodige komma's ookquote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:39 schreef Eightyone het volgende:
Lange streepjes en niet-rechte aanhalingstekens verraden je iig snel.
Hopelijk gaat dit niet over mezelf.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:50 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Eindeloze opsommingen en overbodige komma's ook
Nee ging over alopio's stukjequote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:57 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Hopelijk gaat dit niet over mezelf.
Het was dan ook geen geheimquote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:39 schreef Eightyone het volgende:
Lange streepjes en niet-rechte aanhalingstekens verraden je iig snel.
Sowieso wel een paar opvallende wisselingen, met Adele, Spandau Ballet en volgens mij nog 1 of 2 artiesten met voor het eerst een andere hoogste notering.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:10 schreef Cassa95 het volgende:
Voor veel artiesten is het best wel vast wat hun top 3 is. Voor Michael Jackson bestaat die bijvoorbeeld bijna elke editie uit Billie Jean, Thriller en Earth Song. Bij andere artiesten zie je een geleidelijk verloop. Bij The Beatles staat Let It Be standaard in de top 3 en hebben Blackbird en Here Comes The Sun langzaamaan Hey Jude en Yesterday verdrongen van het podium.
Nou goed, het viel me tijdens de lijst op dat Skyfall van Adele de hoogste van Adele in de lijst was. En dat was voor het eerst. Sterker nog: de vaste nummer 1 van haar (Someone Like You) viel in één keer van het podium af:
[ afbeelding ]
Nog een paar opvallenden die ik vond:
Bij Ed Sheeran is het bijzonder wisselvallig:
[ afbeelding ]
Dan nog twee artiesten die ik vond waar plots enorme verschuivingen plaatsvonden:
Elton John, die in 2017 in één keer de redelijk vaste top 3 Candle In The Wind, Nikita en Circle Of Life vervangen zag worden voor Don't Let The Sun Go Down On Me (blijvende DAB), Rocket Man en I'm Still Standing.
[ afbeelding ]
En Blof, waar sinds de komst van Zoutelande Aan De Kust en Liefs Uit Londen zijn weggevallen en het bijna elk jaar verschilt:
[ afbeelding ]
Hulde! Zou nog wel meer van dit soort analyses willen lezenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:10 schreef Cassa95 het volgende:
Voor veel artiesten is het best wel vast wat hun top 3 is. Voor Michael Jackson bestaat die bijvoorbeeld bijna elke editie uit Billie Jean, Thriller en Earth Song. Bij andere artiesten zie je een geleidelijk verloop. Bij The Beatles staat Let It Be standaard in de top 3 en hebben Blackbird en Here Comes The Sun langzaamaan Hey Jude en Yesterday verdrongen van het podium.
Nou goed, het viel me tijdens de lijst op dat Skyfall van Adele de hoogste van Adele in de lijst was. En dat was voor het eerst. Sterker nog: de vaste nummer 1 van haar (Someone Like You) viel in één keer van het podium af:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan nog twee artiesten die ik vond waar plots enorme verschuivingen plaatsvonden:
Elton John, die in 2017 in één keer de redelijk vaste top 3 Candle In The Wind, Nikita en Circle Of Life vervangen zag worden voor Don't Let The Sun Go Down On Me (blijvende DAB), Rocket Man en I'm Still Standing.
[ afbeelding ]
En Blof, waar sinds de komst van Zoutelande Aan De Kust en Liefs Uit Londen zijn weggevallen en het bijna elk jaar verschilt:
[ afbeelding ]
Oh zeker, De Snollebollekes stonden dan ook nog lager! Maar het feit dat dit gewoon een zeer, zeer zwak gezongen cover is helpt niet mee.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 17:14 schreef Eightyone het volgende:
Draai na De Sjonnies een willekeurig twee-accoorden-nummer van de hedendaagse evenknie De Snollebollekes, en het blijkt nog best mee te vallen.
Dan zou de lijst dit jaar wel écht heel erg opzichtig gemanipuleerd zijn ook.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
En Ruud had toevallig allemaal nummers waar die bij het uitspreken overheen kon struikelen en nummers die hij na 1.5 minuut respectloos af kon zetten. Doorgestoken kaart.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 10:04 schreef Tussle266 het volgende:
Even de quiz van eerste twee afleveringen van afgelopen editie en random afleveringen van voorgaande jaren erbij gepakt:quote:Op vrijdag 2 januari 2026 19:31 schreef Redefine het volgende:
Net de tweede en derde aflevering gekeken van de a Go Go. Was weer leuk. Ook hier leek de quiz toch wel een stuk langer te duren dan voorgaande jaren. En sowieso hebben ze dit jaar (i.i.g. tot nu toe) mensen uitgenodigd die veel weten. Dat was voorgaande jaren nog weleens anders.
Dank je voor het uitzoekenquote:Op vrijdag 2 januari 2026 20:54 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Even de quiz van eerste twee afleveringen van afgelopen editie en random afleveringen van voorgaande jaren erbij gepakt:
2025 afl. 2 = 15,5 minuten
2025 afl. 1 = 13,5 minuten
2024 afl. 5 = 12,5 minuten
2024 afl. 2 = 11 minuten
2023 afl. 3 = 12 minuten
2023 afl. 1 = 11,5 minuten
Dat komt denk ik wel door een geweldige uitvoering in Batlle of the bands.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:06 schreef Cassa95 het volgende:
Ook de enorm hoge RE van Tears In The Morning die zelfs een piek was voor het nummer, vond ik wel verrassend. Vanuit het niks over Sloop John B heen stijgen en op semi-gelijke hoogte met Good Vibrations terugkomen op 404.
Ik ben er vrij zeker van dat die tribute een grotere factor was dan het overlijden bij Beach Boys.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:21 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat komt denk ik wel door een geweldige uitvoering in Batlle of the bands.
Naast het overlijden van meneer Wilson natuurlijk.
Ja, dat denk ik ook wel, zeker bij dit nummer.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:27 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik ben er vrij zeker van dat die tribute een grotere factor was dan het overlijden bij Beach Boys.
De top 5 van Neil Young is nu al 5 jaar hetzelfde.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:10 schreef Cassa95 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die uitvoering van die gasten was ook wel onmogelijk goed.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 22:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook wel, zeker bij dit nummer.
Elton John is verklaarbaar door het uitkomen van de film Rocket Man in 2017, waar die nummers (Rocket Man en I'm Still Standing) prominent in voorkomen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 15:10 schreef Cassa95 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rocket Man staat bij mij al een aantal jaren vrij vast op mijn stemlijstje, maar dat komt door de serie Californicationquote:Op zaterdag 3 januari 2026 10:43 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Elton John is verklaarbaar door het uitkomen van de film Rocket Man in 2017, waar die nummers (Rocket Man en I'm Still Standing) prominent in voorkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |