abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 januari 2026 @ 17:04:28 #251
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219753720
quote:
6s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:02 schreef Dagoduck het volgende:
Over nummers die ik vergeten was gesproken.

Bekijk deze YouTube-video
Deze is helemaal fijn.

Trouwens er was nog iemand van jullie die deze fijn vindt, staat me bij? Kom even uit je schulp, want ik ben vergeten wie.
All Day I Dream About Stemlijsten
  maandag 5 januari 2026 @ 17:08:51 #252
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_219753751
quote:
6s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:02 schreef Dagoduck het volgende:
Over nummers die ik vergeten was gesproken.

Niet eens de hitlijsten gehaald bij ons :o
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 5 januari 2026 @ 17:12:46 #253
473584 Gretzl
pi_219753788
quote:
6s.gif Op maandag 5 januari 2026 16:56 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
Wanneer is iets een EDM-klassieker? Keek nog even in een oud playlistje of ik iets tegenkwam wat er nog in zou passen. Maar dacht van niet.
Om in aanmerking te komen vond ik dat ze wel behoorlijke radio-/Top 40-hits moeten zijn geweest. En dat de man/vrouw op straat het deuntje in de meerderheid van de gevallen ook wel eens heeft gehoord. Een enkele uitzondering daargelaten. Het is ook weer niet de bedoeling om m'n lijst met omissies uit te breiden naar honderden nummers.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
  Redactie Sport maandag 5 januari 2026 @ 17:25:16 #254
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219753914
4773,5 MEAU - Stukje van Mij

Ha, wij bellen vanuit Fonds Slachtofferhulp. Bel ik met de marketingafdeling van KPN? Ja, over die reclamecampagne van ons. Over de gevaren van sexting en social media voor jonge meisjes. Ja, we hebben MEAU en Blanks daarvoor weten te strikken. Die hebben een liedje gemaakt.
Oh, leuk. Kunnen jullie wel zeggen dat dit op jongeren gericht moet zijn. Daarom mooi dat we een hippe artiest als MEAU hebben, maar het moet qua taal allemaal niet te moeilijk klinken. En het is ook wel lekker als het een beetje als dat hitje van haar klinkt. Geen idee hoe het heet, dat boeit me niet, maar het is belangrijk om de jeugd aan te spreken!

Ja, zo zal het ongetwijfeld ongeveer zijn gegaan. En het is allemaal best een nobel doel. In de basis snap ik de tekst ook wel, maar door het gebruik van zo'n liedje in een campagne voor jongeren van een jaar of 13 komt het allemaal zo simplistisch over. Daardoor wordt dat allemaal nog een keer extra aangedikt. Helpt niet mee dat dit muzikaal ook gewoon niks is, gewoon een stukje gitaartokkel met MEAU die zingt met een net andere volgorde in het lied dan die grote hit Dat heb jij gedaan. De tekst zou op zich nog wel wat kunnen zijn, als het niet zo extreem gericht leek op die jonge doelgroep, want de boodschap vind ik op zich nog wel aardig. En in zo'n reclame hoor je het ook een miljoen keer. Al met al door de manier waarop het lied is neergezet was het eigenlijk gewoon kansloos. Al vind ik de Top 2000-notering an sich minder erg dan bij de komende 4 a 5 nummers, van deze snap ik de deelname wel gewoon. Plek 1151 en daarmee de 30e nieuwe binnenkomer is dan ook behoorlijk. Al denk ik wel dat we daarmee kans hebben dat dit in 2, 3 jaar weer weg is. Zeker omdat die campagne alweer even achter ons ligt. Maar ja, wie weet wanneer Meau deelneemt aan De Beste Zangers. In mijn lijst op 4773,5, tussen There's No More Corn on the Brasos en de bizarre samenwerking tussen Guus en Gers. 4 nieuwe platen bij de laatste 100. Ik vind het veel, maar daar blijft het wel bij. Er komen er nog 2 aan die ik heel vervelend vind, maar om uiteenlopende redenen halen ze de laatste 100 niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_219753937
Meau deed in 2023 al mee aan BZ
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  Redactie Sport maandag 5 januari 2026 @ 17:29:54 #256
pi_219753946
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:28 schreef Cassa95 het volgende:
Meau deed in 2023 al mee aan BZ
Dat had ik alweer verdrongen. Toen had ze toch pas net een hit? Nouja, dat was 2021 alweer.
  Redactie Sport maandag 5 januari 2026 @ 17:31:22 #257
pi_219753972
Ze schnabbelt wel aardig bij met samenwerkingen. Als het 2010 was had ze sowieso ook een nummer met Guus en Marco gehad. Het is nu nog wachten op de verplichte samenwerking met Blof.

Daarover gesproken had Nog even blijven makkelijk de bovenste helft gehaald.
  maandag 5 januari 2026 @ 17:43:16 #258
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219754115
Een gesponsorde topsong. Dat was wel echt het dieptepunt in een toch al niet geslaagde poel.
  Redactie Sport maandag 5 januari 2026 @ 17:45:33 #259
pi_219754137
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:43 schreef Tussle266 het volgende:
Een gesponsorde topsong. Dat was wel echt het dieptepunt in een toch al niet geslaagde poel.
Dit is jouw #74 ja?
  maandag 5 januari 2026 @ 17:51:50 #260
473584 Gretzl
pi_219754203
Misschien kan de Engelstalige versie je meer bekoren @Mexicanobakker, ook in lyrisch opzicht :P ;)

Ik blijf een zwak houden voor Meau O+ Fan van het allereerste uur (zo'n beetje m'n meest beluisterde nieuwe artiest sinds corona) en de eerste schrijver van haar Wikipedia-lemma. Dus zal me niet mengen in een discussie ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport maandag 5 januari 2026 @ 17:53:03 #261
pi_219754212
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:51 schreef Gretzl het volgende:
Misschien kan de Engelstalige versie je meer bekoren @:mexicanobakker ;)

Ik blijf een zwak houden voor Meau als fan van het allereerste uur (zo'n beetje m'n meest beluisterde nieuwe artiest sinds corona) dus zal me niet mengen in een discussie.
Die zal ik ongetwijfeld wat beter kunnen hebben ja. Ik zal Meau nooit geheel kunnen vergeven voor het voor mij enigszins verpesten van Daughters Youth, vrees ik
  maandag 5 januari 2026 @ 17:55:23 #262
487165 Tussle266
Tussle's Version
pi_219754223
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dit is jouw #74 ja?
Ik bedoelde de topsongpoel in dit geval. Ik dat ik in een nieuwkomersranking ook tot 68 of 69 zou komen.
  maandag 5 januari 2026 @ 17:56:36 #263
473584 Gretzl
pi_219754230
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:53 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die zal ik ongetwijfeld wat beter kunnen hebben ja. Ik zal Meau nooit geheel kunnen vergeven voor het voor mij enigszins verpesten van Daughters Youth, vrees ik
Heb ik nu gemist dat ze Youth ook eens gecoverd/hertaald heeft?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Sport maandag 5 januari 2026 @ 17:58:49 #264
pi_219754245
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:56 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Heb ik nu gemist dat ze Youth ook eens gecoverd/hertaald heeft?

SPOILER
Neuh, ik vind haar grote hit er gewoon té veel op lijken
  maandag 5 januari 2026 @ 18:02:27 #265
473584 Gretzl
pi_219754266
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:58 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Neuh, ik vind haar grote hit er gewoon té veel op lijken
Ah ja, de akkoordenschema's lijken wel een beetje op elkaar. Maar verder voor mij geen storende gelijkenissen, omdat de stemmen van Meau en Elena nogal verschillen en de nummers qua lyrics compleet anders zijn.

Daughter mag wel eens naar de keuzelijst. Alle fans van London Grammar zouden daar ook prima op kunnen stemmen. En Youth is imo toch wel zeer toegankelijke indiepop :)

SPOILER
  Redactie Sport maandag 5 januari 2026 @ 18:05:26 #266
pi_219754278
Ik had niet verwacht dat Youth meer streams zou hebben dan Strong, nee.
pi_219754489
Oke, mijn vlugge mening over de 74 dan ook nog even:

Instant klassieker die hopelijk nog wel even blijft
SPOILER
Klassieker en eindelijk in de lijst
SPOILER
Leuk voor een jaartje of 2/3
SPOILER
Doet me weinig, had het niet gemist
SPOILER
Blijft hopelijk bij 1 jaar
SPOILER
Was hopelijk nooit gemaakt
SPOILER
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  maandag 5 januari 2026 @ 19:29:24 #268
473584 Gretzl
pi_219755033
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 januari 2026 13:22 schreef alopio het volgende:

[..]
Hebben ze in Zweden ook geen lokale variant van Marco, Zipje & Zopje, Kensington en Blof?
Benieuwd of Basshunter in de Zweedse equivalent van de Top 2000 zou staan met Boten Anna. De albumlijst zal ie wel niet halen :P

maandag 5 januari 2026 @ 19:39:08 #269
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_219755162
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 18:27 schreef Cassa95 het volgende:
Oke, mijn vlugge mening over de 74 dan ook nog even:

Instant klassieker die hopelijk nog wel even blijft
SPOILER
Klassieker en eindelijk in de lijst
SPOILER
Leuk voor een jaartje of 2/3
SPOILER
Doet me weinig, had het niet gemist
SPOILER
Blijft hopelijk bij 1 jaar
SPOILER
Was hopelijk nooit gemaakt
SPOILER
Ik denk dat ik oprecht de helft van alles wat je bij de instant-klassiekercategorie hebt gezet echt heel slecht vind _O-

Ach, zoveel mensen, zoveel muzieksmaken. ;)
  maandag 5 januari 2026 @ 19:39:54 #270
446112 mario390
Naomi,de echte winaar v. Jaar
pi_219755175
emmely is nu live maar ik heb erst nu geschalten
  maandag 5 januari 2026 @ 19:40:29 #271
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_219755182
quote:
7s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:29 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Benieuwd of Basshunter in de Zweedse equivalent van de Top 2000 zou staan met Boten Anna. De albumlijst zal ie wel niet halen :P

[ link | afbeelding ]
Boten Anna was mn fave nummer toen ik acht was :D
Heb dr destijds ook nog op gestemd voor de Top ondanks dat dat de hippe hitjes van het jaar destijds nog geen schijn van kans maakten lol
  maandag 5 januari 2026 @ 20:03:34 #272
473584 Gretzl
pi_219755449
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Ik denk dat ik oprecht de helft van alles wat je bij de instant-klassiekercategorie hebt gezet echt heel slecht vind _O-

Ach, zoveel mensen, zoveel muzieksmaken. ;)
  maandag 5 januari 2026 @ 20:05:26 #273
473584 Gretzl
pi_219755474
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 19:40 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Boten Anna was mn fave nummer toen ik acht was :D
Heb dr destijds ook nog op gestemd voor de Top ondanks dat dat de hippe hitjes van het jaar destijds nog geen schijn van kans maakten lol
Op je 8e een lijstje inleveren voor de Top 2000 _O_

Ik vond het destijds als 16-jarige een zomer lang ook een erg genietbaar nummer. Het soort eurodance dat er destijds als zoete koek in ging. O.a. Cascada en Groove Coverage waren ook favoriet.
  maandag 5 januari 2026 @ 21:04:40 #274
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_219755991
quote:
1s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:04 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Deze is helemaal fijn.

Trouwens er was nog iemand van jullie die deze fijn vindt, staat me bij? Kom even uit je schulp, want ik ben vergeten wie.
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:48 schreef DecoAoreste het volgende:
Eigenlijk moet Promises van Nero op 666 staan.
quote:
0s.gif Op zondag 29 december 2024 11:49 schreef Tussle266 het volgende:

[..]

Laten we daarvoor zorgen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  maandag 5 januari 2026 @ 21:06:49 #275
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_219756018
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 17:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
4773,5 MEAU - Stukje van Mij

En in zo'n reclame hoor je het ook een miljoen keer.
Net even opgezet/doorheen geskipt. Ik heb dit nummer nog nooit gehoord.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')