Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
De bladeren vallen van de bomen, de dagen worden korter, het weer wordt meer en meer geschikt voor erwtensoep, kortom: De Top 2000 van 2025 komt eraan! En dat betekent na 26 edities dat de Lijst der Lijsten toetreedt tot de Club van 27. Hopelijk wordt het niet de zwanenzang van de lijst, al was dat onderwerp in het verder weinig historische jaar 2025 helaas wel het immer terugkerende thema.
Ron, Dieuwertje, Manuëla, Gerard en Joke, Loretta, Harmen, (Don) Leo, Jonnie, de carrière van Marco, de ene na de andere verruilde het tijdelijke voor het eeuwige dit jaar. En op muziekgebied was dat niet anders. Het overleden muzikanten-topic is in elk geval een topic op FOK! dat nog wel draait, zullen we maar zeggen. Je kan moeiteloos een nog veel langere opsomming maken van topartiesten, voor wie de dood nu niet meer zoiets is als de poes van hun grootje. Hopelijk zijn zij niet uit ons hart, en krijgen ze de bonus die ze verdienen in de Top 2000.
Er waren gelukkig ook leuke dingen. De kiezer Schoof de matige premier aan de kant voor airmilesverzamelaar Rob Jetten. We kregen ook een nieuwe Paus, namelijk Leo XIV. Iemand die een naam kiest waarin hij Cruijff én Beenhakker eert, kan toch niet anders dan een enorme verbinder zijn. Mathieu van der Poel won in San Remo en Roubaix en reed dagenlang in de gele trui. En we hadden nog die geslaagde NAVO-top, waar het land even van in rep en roer was.
Ondertussen werkt de Amerikaanse vredesactivist Donald Trump aan een einde van de oorlog in Israël. Ook dat was een terugkerend thema in 2025, en dan niet de ons ook al ontvallen IJzeren Rinus, maar de strijd in het Midden-Oosten. Bijna niemand weet nog hoe het winnende liedje op het ESF heet, maar dat Israël ook meedeed, is niemand ontgaan. Er is nu op papier sprake van een staakt-het-vuren, maar een echt einde van het geweld in de regio lijkt een illusie.
Radio 2 Top 2000: Editie 2025
Tijd voor belangrijkere zaken! Op donderdag 25 december, een paar minuten na middernacht, beginnen we met de Top 2000. Zonder de huisvlijt van Bart Arens deze keer, maar wel met een editie met een mooie strijd voor de eerste plaats. Wordt het de volgens de Radio 2-luisteraars grootste band van de 20e eeuw of die van de 21e eeuw die het jaar mag afsluiten, Bohemian Rhapsody of Fix You? Of krijgen we een verrassing?
Daarnaast kan de lijst in beweging worden gezet door hernieuwde aandacht voor artiesten die overleden, of grotere gezelschappen die één van hun leden verloren. Golden Earring, Black Sabbath, Beach Boys, Supertramp, om er maar een paar te noemen die de Top 2000 elk jaar weer de nodige juichmomentjes geven. Ook gaat het persoonlijke drama van Freek van Suzan ongetwijfeld een flinke stempel op de lijst drukken.
Wat het ook wordt, we gaan ons weer kunnen opmaken voor een week vermaak met genoeg pareltjes ertussen. De vele kopieën ten spijt, blijft de Top 2000 toch het enige origineel dat er echt toe doet.
Wat mag ik allemaal niet missen?
A. Stemmen. De stemweek is van 1 december t/m 5 december (16:00 uur). B. De Top 2000-Quiz: Thomas van Luyn en Leo Blokhuis doen 4 quizzen dit jaar, vanaf 23 november wekelijks op NPO 3 om 20:20 uur. C. Top 2000 a gogo: De welbekende slippendrager met Diederik Ebbinge en Leo Blokhuis, vanaf 26 december dagelijks op NPO 1. D. De Top 2000 a gogo-podcast: Te beluisteren in je favoriete podcast-app, met (inderdaad) Leo Blokhuis. E. De Top 2000 zelf: Van 25 t/m 31 december 168 uur lang alle hits. F. Het Top 2000 Café: Dat is er uiteraard ook weer dit jaar. Radio 2 maakt binnenkort bekend wanneer de verplichte inschrijving opent om een uurtje mee te hossen in Hilversum.
Stemmen
Na het voorproefje voor de Tweede Kamer is het nu tijd voor het echte werk: een stemlijst van 35 favorieten maken voor de Top 2000. Vanaf 1 december kan er tot en met 8 december een ruime week gestemd worden. Het is aan een ieder om voor zich te bepalen wat de platen zijn met de meeste eeuwigheidswaarde. Maar het is leuk om even in de geschiedenis te duiken. Er zijn momenteel 546 platen die in alle edities van de Top 2000 aanwezig waren. Dat worden elk jaar een aantal minder, en ook dit jaar staan er weer veel klassiekers aan de rand van de afgrond. 35 ervan zelfs bij de onderste 240 in de lijst:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is een kwestie van deze 35 even kopiëren, en je hebt een stemlijst waar het gepruts in de Vinexwijk of bij NCRV-families bij zal verbleken. Maar ook een enkeling uit deze lijst een reddingsstem gunnen zou de lijst al enorm laten opfleuren.
Voor degenen die nog wat meer inspiratie willen welke platen ze op hun lijstje kunnen zetten:
- @Cassa95 maakte zoals ieder jaar weer een analyse welke nummers er nieuw zijn op de keuzelijst: Klik - @DecoAoreste maakte vorig jaar een overzicht van welke goed scorende platen in alternatieve muzieklijsten nog ontbreken in de Top 2000: Klik
Staat ie in de top 2000? Wil jij weten of de tracks waarop jij hebt gestemd in de NPO Radio 2 Top 2000 staan? Je kunt het vanaf 11 december checken via staatieindetop2000.nl
De eerste Top 2000 op Spotify: Voor degene die de allereerste Top 2000 qua songs via Spotify wil terugluisteren van #2000 naar #1: Spotify - De allereerste Top 2000 (1999)
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
De Top 2000 op FOK! door de jaren heen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lijst door de jaren heen:
SPOILER: met getallen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@Cassa95 onderzocht: Analyse nieuwe binnenkomers 2025 @PippenScottie & @ok01 stelden samen: FOK!2000 2022 @Mexicanobakker gebruikte het jaar 2025 om alle 4851 platen die ooit in de Top 2000 stonden te reviewen. Van Johnny Reggae tot A Forest, allemaal kwamen ze aan de beurt. De eerste episode van deze monsterklus is hier te vinden.
Nog wat classics:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
SPOILER: Gretzl
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Dit topic moet nog vol voor de jaarwisseling allen
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Op donderdag 1 januari 2026 00:01 schreef Redefine het volgende: Gelukkig nieuwjaar allen. Dat het maar een heel mooi jaar mag worden of i.i.g. een beter jaar dan 2025 als dat niet zo best was
Dat kan ik pas vaststellen op 5 januari.
Fuck the EBU Fuck FIA Pakaak It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
Mensen, ik wens jullie alvast een fijne jaarwisseling! Voor mij is het heel belangrijk dat jullie weten hoe waardevol jullie voor mij zijn. Ik geniet van de mooie momenten met jullie. Jullie zijn te gek! Dit bericht komt uit het hart en is niet een van die copy en paste berichten die iedereen verstuurt, en elk jaar in nieuwe totaal onpersoonlijke whatsapp-groepen worden doorgestuurd! Jullie zijn werkelijk het beste korfbal team dat er bestaat! ik wens jullie een gezond en succesvol 2011! Ik houd van jullie!! Liefs van arend janMensen, ik wens jullie alvast een fijne jaarwisseling! Voor mij is het heel belangrijk dat jullie weten hoe waardevol jullie voor mij zijn. Ik geniet van de mooie momenten met jullie. Jullie zijn te gek! Dit bericht komt uit het hart en is niet een van die copy en paste berichten die iedereen verstuurt, en elk jaar in nieuwe totaal onpersoonlijke whatsapp-groepen worden doorgestuurd! Jullie zijn werkelijk het beste korfbal team dat er bestaat! ik wens jullie een gezond en succesvol 2011! Ik houd van jullie!! Liefs van arend jan
Meteen goed nieuws: dit jaar is er meteen wéér een Top 2000
Voor iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!
Er zitten hier een paar alcoholische versnaperingen teveel in dus ik ga jullie niet te lang lastigvallen maar ik wens jullie nogmaals al het goede voor 2026!
Maak er wat moois van, je kunt het!
Wij houden van FOK!, FOK! houdt van jullie!
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
Voor iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst!
Er zitten hier een paar alcoholische versnaperingen teveel in dus ik ga jullie niet te lang lastigvallen maar ik wens jullie nogmaals al het goede voor 2026!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Iedereen trouwens een heel gelukkig, gezond, fijn en muzikaal 2026!
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Op donderdag 1 januari 2026 00:43 schreef ieniminimuis het volgende: Het duurde hier even voordat ik door had dat het nl alert was en ik dacht gelijk aan deuren en ramen sluiten, maar die zitten al de hele dag dicht.
Muissie!
Sterkte met alles en probeer lekker te slapen nu het ergste voorbij is.
Wij gaan zo lekker
Hoop dat het jou ook lukt!
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
Ja het zwarte gat. Nu nog even de Freddie Mercury Tribute opstaan. Zo dan eens een stream aanslingeren van Tim, al is dat zo zonder live gevoel toch wat minder. En dan morgen maar eens de Top 2000 a Gogo's terug kijken.
[ Bericht 0% gewijzigd door Redefine op 01-01-2026 00:56:06 ]
Buren wordt doorgeschoven naar morgen Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Op donderdag 1 januari 2026 00:48 schreef Redefine het volgende: Ja het zwarte gat. Nu nog even de Freddy Mercury Tribute opstaan. Zo dan eens een stream aanslingeren van Tim, al is dat zo zonder live gevoel toch wat minder. En dan morgen maar eens de Top 2000 a Gogo's terug kijken.
Ik denk dat ik morgen de Nordic DLC voor Euro Truck Simulator 2 ga kopen.
Dus ja op dat niveau zit ik nu een beetje qua zwart gat.
Op donderdag 1 januari 2026 00:48 schreef Redefine het volgende: Ja het zwarte gat. Nu nog even de Freddy Mercury Tribute opstaan. Zo dan eens een stream aanslingeren van Tim, al is dat zo zonder live gevoel toch wat minder. En dan morgen maar eens de Top 2000 a Gogo's terug kijken.
Freddie
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Op donderdag 1 januari 2026 00:43 schreef ieniminimuis het volgende: Het duurde hier even voordat ik door had dat het nl alert was en ik dacht gelijk aan deuren en ramen sluiten, maar die zitten al de hele dag dicht.
Hopelijk had je vriendje niet teveel overlast van het vuurwerk ....
Op donderdag 1 januari 2026 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende: Toch raar dat we volgend jaar ineens niet meer vanuit het eigen raam vuurwerk kunnen zien. Het was er mijn hele leven..
Begrijp me niet verkeerd: alle overlast (en erger) rondom het vuurwerk zal ik niet missen. Maar het is wel oprecht een 'raar' idee.
Kan ik me nog niets bij voorstellen. Ik zou het enorm missen. Ondanks dat ik zelf al jaren niets heb afgestoken. Zonder vuurwerk wordt het een avond als alle anderen.
Maarrrrr voor nu: beste wensen lieve Fok-mensen! Ondanks dat ik dit jaar wat minder tijd hier heb kunnen vertoeven, was het weer heerlijk om met jullie de Top 2000 mee te maken!
Ik wens jullie allemaal een geweldig jaar toe! Een goede gezondheid voor jullie en al jullie geliefden. En ik hoop dat de mensen overal op de wereld wat liever voor elkaar gaan zijn.
That's history. I say history because it happened in the past. Murray Walker
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Gelukkig nieuwnaar, had ik nog niet gezegd, denk ik.
Op donderdag 1 januari 2026 01:04 schreef Whiskers2009 het volgende: Toch raar dat we volgend jaar ineens niet meer vanuit het eigen raam vuurwerk kunnen zien. Het was er mijn hele leven..
Begrijp me niet verkeerd: alle overlast (en erger) rondom het vuurwerk zal ik niet missen. Maar het is wel oprecht een 'raar' idee.
Ja. Er zijn heel veel logische redenen om het te verbieden. Maar het zal toch wel apart zijn als het er nauwelijks nog is. Had nu ook weer een heel goed uitzicht op al het vuurwerk hier.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Op donderdag 1 januari 2026 01:14 schreef DecoAoreste het volgende: Totaal aantal posts is wel iets minder dan afgelopen jaren vgm. Maar het tempo was daardoor wel iets meer behapbaar!
Ik kon gewoon de gesprekken volgen, dat was op zich ook wel fijn.
That's history. I say history because it happened in the past. Murray Walker
Ik verhuur stoeltjes bij mijn raam in Spanje. Hier is nog wel vuurwerk dus ik wil ruimte bieden voor Nederlandse vuurwerkvluchtelingen
Op donderdag 1 januari 2026 01:21 schreef Koen66 het volgende: Na middernacht 31/12 heb ik hier altijd zo'n gevoel van een leeg café binnen te wandelen
Wel echt een geweldige traditie die top 2000. Heerlijke manier om de laatste dagen van een jaar te vullen.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Aanrader voor iedereen die Hurricane van Bob Dylan wel leuk vindt.
Heb vuurwerk gekeken met mijn familie, daarna rondje door de buurt gelopen, nog even bij familie daarna... Die gingen Streamers kijken, toen ben ik afgehaakt. Mijn mentale energie was op.
Normaal gesproken kan ik echt wel doorgaan qua feesten en dat soort dingen maar ik denk dat ik het 26 en 27 december al heb verbruikt
Maar ik zoek nu wel iets om me nog even een paar uur te vermaken.
Op donderdag 1 januari 2026 01:34 schreef Dagoduck het volgende: Normaal gesproken kan ik echt wel doorgaan qua feesten en dat soort dingen maar ik denk dat ik het 26 en 27 december al heb verbruikt
Je kunt wat uren terugkijken/luisteren die je afgelopen week niet hebt gezien.
[..] Je kunt wat uren terugkijken/luisteren die je afgelopen week niet hebt gezien.
Goede tip. Maar dan ga ik hier wel gewoon doorposten.
Op donderdag 1 januari 2026 01:34 schreef Dagoduck het volgende: Normaal gesproken kan ik echt wel doorgaan qua feesten en dat soort dingen maar ik denk dat ik het 26 en 27 december al heb verbruikt
Op NPO2 nu liedjes uit de jaren '60, '70 & '80 opgezet (terugkijken hoor ik net. Niet NU op tv, maar om 00:20 uur)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Heb nog geen uur met Tim Op het Broek gezien (let op: ik schrijf zijn achternaam hier zoals het hoort).
[..] Heb nog geen uur met Tim Op het Broek gezien (let op: ik schrijf zijn achternaam hier zoals het hoort).
Die ben ik nu aan het kijken/luisteren. Eerst die van 25 december aangezet. Om even het begin te zien nu die van gisteren om ook eens de nummers te horen net voordat ik begon te luisteren gisteren.
Nu Hoe het danst !!!
[..] Die ben ik nu aan het kijken/luisteren. Eerst die van 25 december aangezet. Om even het begin te zien nu die van gisteren om ook eens de nummers te horen net voordat ik begon te luisteren gisteren.
Nu Hoe het danst !!!
Kan iemand gaan streamen, kunnen we samen kijken
Had ik al verteld dat ik vorig jaar voor het eerst coke, XTC en speed heb gebruikt?
Nu Terug in de Tijd van Yves Berendes daar heb ik echt een 'nee dit kan niet' gevoel bij. En dat nummer staat dan op 180 is echt nog veel slechter dan Hoe het danst.
Op donderdag 1 januari 2026 01:56 schreef Redefine het volgende: Nu Terug in de Tijd van Yves Berendes daar heb ik echt een 'nee dit kan niet' gevoel bij. En dat nummer staat dan op 180 is echt nog veel slechter dan Hoe het danst.
Ik zou starten bij afgelopen nacht maar ik kijk nu AT5 livestream man man
Speed vond ik niet zo boeiend. Coke wel geinig, XTC echt top alleen jammer van de dip de dagen erna. Inmiddels jaaaaaren geleden, maar wel interessant om eens te proberen. Zou denk ik niet nog eens doen.
And what rough beast, its hour come round at last, Slouches towards Bethlehem to be born?
Nee dat zijn wat meer willekeurige nummers. Vooral leuk om met die stream Tim nog te zien. En het is juist ook wel de charme van het luisteren naar de lijst dat er ook drek in zit. Anders kan ik wel een willekeurige playlist opzetten.
[..] Speed vond ik niet zo boeiend. Coke wel geinig, XTC echt top alleen jammer van de dip de dagen erna. Inmiddels jaaaaaren geleden, maar wel interessant om eens te proberen. Zou denk ik niet nog eens doen.
Speed weinig van gemerkt want was aan het einde van een festivaldag en al veel drank op. Coke was oke. XTC heeft me het beste feestje ooit opgeleverd. Later afgelopen jaar nog een keer, beste afterparty van een festival (waar zo'n dj nog even de plaatjes aan elkaar draait) ooit.
Op donderdag 1 januari 2026 02:47 schreef alopio het volgende: Beste wensen allemaal! Nederland blijft een smakeloos land Alles is al besproken Broekje blijft uit
Beste Wensen.
Hey Gelukkig nieuwjaar allemaal. Ik hads geen zin in vanavond, maar de avond was mooier, interessanter en nederiger dan verwacht. Ik hoop dat jullie begin van het jaar ook zo mooi was!
Op donderdag 1 januari 2026 03:19 schreef BillDauterive het volgende: Hey Gelukkig nieuwjaar allemaal. Ik hads geen zin in vanavond, maar de avond was mooier, interessanter en nederiger dan verwacht. Ik hoop dat jullie begin van het jaar ook zo mooi was!
Dat ik het doorbracht met iemand waarvan ik van te voren het idee had dat ik haar een soort van tokkie vond. En dat ik nu besef dat ze haar kinderen mist, die ze allemaal niet mag zien. Ze videobelde na middernacht met een van de kinderen, die nu in een internaat zit. Hij had geen leuke jaarwisseling gehad en wilde bij zijn moeder zijn. Ik zag zoveel liefde in haar, dat het me nederig maakte. En het deed ook een beetje pijn dat ze elkaar niet mochten zien. Ze is een beter mens dan ik dacht, dus misschien ook wel een beter mens dan ik.
boh, ik ben een klein beetje dronken, ik weet het nu ook allemaal niet jo :p
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met SeF (Sipje en Sopje) op de achtergrond ga ik nu ook even sentimenteel doen (en daarna afsluiten)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iedereen wederom enorm bedankt voor ons jaarlijkse WARMSTE bad aka FOK! Top 2000. Wij hebben de vetste eindejaarstraditie ooit, die je nergens anders ter wereld ziet. 7 dagen, 168 uur lang
(....)
Ben weer thuis
Gelukkig nieuwjaar lieve mensen Wens jullie veel muzikale hoogtepunten en een comfortabel en gezond leven toe
SPOILER
[ Bericht 56% gewijzigd door Gretzl op 01-01-2026 04:22:38 ]
[..] Dat ik het doorbracht met iemand waarvan ik van te voren het idee had dat ik haar een soort van tokkie vond. En dat ik nu besef dat ze haar kinderen mist, die ze allemaal niet mag zien. Ze videobelde na middernacht met een van de kinderen, die nu in een internaat zit. Hij had geen leuke jaarwisseling gehad en wilde bij zijn moeder zijn. Ik zag zoveel liefde in haar, dat het me nederig maakte. En het deed ook een beetje pijn dat ze elkaar niet mochten zien. Ze is een beter mens dan ik dacht, dus misschien ook wel een beter mens dan ik.
boh, ik ben een klein beetje dronken, ik weet het nu ook allemaal niet jo :p
Het is altijd goed om dat soort momenten te hebben, het houdt je gegrond
[..] Ik begin als Phil Collins aan het jaar. Lijkt me geen gunstig voorteken.
Er staat altijd Phil Collins in de lijst, dus dat is wel een gunstig voorteken voor volgend jaar!
Hoi lijstjesvrienden en Week 53 hooligans. Ik zag dat ik me in mijn laatste post van gisteravond weer eens van mijn meest sociale kant liet zien en alleen maar over mezelf sprak, maar geen nieuwjaarswens had toegevoegd.
Dus allemaal de beste wensen voor 2026, dat er maar weinig bonussen aan kutmuziek mogen worden uitgedeeld! Bekijk deze YouTube-video
Traditietje aan het worden? Ik ga zo ook weer aan mijn jaarlijkse 1 januari wandeling van 20 km. Als een echte fanboy de uurtjes van Tim terugluisteren.
November Rain hier..da's mn geboortemaand, dus prima
Gelukkig nieuwjaar allen!
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
16e met louter kwaliteitsposts, ik geef het je te doen!
- Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] Traditietje aan het worden? Ik ga zo ook weer aan mijn jaarlijkse 1 januari wandeling van 20 km. Als een echte fanboy de uurtjes van Tim terugluisteren.
Bart heeft vanmorgen Space Cowboy erdoorheen gejaagd. Stond helemaal niet in de lijst, dus dat klopt niet met het concept van de afterparty. Dus even teruggeluisterd of het een KKD'tje was. Wordt niet helemaal duidelijk. Maar ik wil graag toch even op deze plek Marco de schuld ervan geven.
Op donderdag 1 januari 2026 12:37 schreef Tussle266 het volgende: Bart heeft vanmorgen Space Cowboy erdoorheen gejaagd. Stond helemaal niet in de lijst, dus dat klopt niet met het concept van de afterparty. Dus even teruggeluisterd of het een KKD'tje was. Wordt niet helemaal duidelijk. Maar ik wil graag toch even op deze plek Marco de schuld ervan geven.
Op donderdag 1 januari 2026 12:50 schreef camilero het volgende: Volgens mij eindig ik al jaren zo rond de 35. Geen topper, stabiele middenmoter. Story of my life
Die stond niet op 35 hoor.
Op donderdag 1 januari 2026 12:37 schreef Tussle266 het volgende: Bart heeft vanmorgen Space Cowboy erdoorheen gejaagd. Stond helemaal niet in de lijst, dus dat klopt niet met het concept van de afterparty. Dus even teruggeluisterd of het een KKD'tje was. Wordt niet helemaal duidelijk. Maar ik wil graag toch even op deze plek Marco de schuld ervan geven.
Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef Puzzie het volgende: Nog de beste wensen allemaal , ik heb weer een leuke week met jullie gehad Tot de volgende editie!!
Op donderdag 1 januari 2026 13:31 schreef Puzzie het volgende: Nog de beste wensen allemaal , ik heb weer een leuke week met jullie gehad Tot de volgende editie!!
Volgens mij verbaas ik mij hier jaarlijks over maar waarom zou je niet net als vroeger een soort KKD houden vandaag en morgen ipv het opbakken van oude koek?
Op donderdag 1 januari 2026 13:57 schreef Scorpion_17 het volgende: Volgens mij verbaas ik mij hier jaarlijks over maar waarom zou je niet net als vroeger een soort KKD houden vandaag en morgen ipv het opbakken van oude koek?
En dan ook meteen de heatmap.19-20 op 28 december was het meest vreselijke uur en het voorlaatste uur was het beste. Dat laatste is voor mij vrij logisch, Metallica was het minst en dat is nog minimaal een zeer acceptabele plaat. Het geinige is dat dat uur van 19-20 in minuten helemaal niet zo verkeerd was met 12 minuten Porcupine Tree en 7 minuten Focus, maar met daarnaast slechts een acceptabele GnR en een mindere ABBA/Aerosmith en een ruime aanwezigheid voor het handboek van de singer-songwriter komt ie hier toch slecht uit. Hier zie ik ook wat ik zelf al constateerde: De nacht van 26 en 29 december waren onthutsend zwak, de nacht van 30 december was geweldig.
Opvallend is ook het uitmuntende uur laat op 26 december, voor zo'n dag springt die er e echt uit. En de nummers die laag staan, zoals het uitgekauwde Band Aid en het traag op gang komende Local Hero, zijn misschien wat laag ingeschaald. Een uitstekend uur.
Heeft iemand nog nieuwe muzikale ontdekkingen gedaan?
Voor mij is de Top 2000 soms het eerste moment dat ik met de hits van het afgelopen jaar in aanraking kom. Ik heb niet het idee dat ik in 2025 veel heb gemist aan Bente, Olivia Dean en Alex Warren
Ik zat in de auto toen All Too Well werd gedraaid en heb er eens goed naar kunnen luisteren, tekst and all. Dat kwartje begint nu te vallen
Voor mij is de Top 2000 soms het eerste moment dat ik met de hits van het afgelopen jaar in aanraking kom. Ik heb niet het idee dat ik in 2025 veel heb gemist aan Bente, Olivia Dean en Alex Warren
Ik zat in de auto toen All Too Well werd gedraaid en heb er eens goed naar kunnen luisteren, tekst and all. Dat kwartje begint nu te vallen
De tijd dat ik nog muzikale ontdekkingen doe via de Top 2000 ligt helaas al n paar jaar achter me. Maar soms wel dat nummers weer heel lekker binnenkomen. Bat Out of Hell en Barracuda bijv.
[..] De tijd dat ik nog muzikale ontdekkingen doe via de Top 2000 ligt helaas al n paar jaar achter me. Maar soms wel dat nummers weer heel lekker binnenkomen. Bat Out of Hell en Barracuda bijv.
In tegenstelling tot eerdere jaren eigenlijk heel weinig. Alleen Olivia Dean, ik hoorde Man I Need al een keer eerder en vond het toen geweldig, maar was het alweer vergeten.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
Valt me nog mee ruim 500 posts ondanks de Kerstdagen, Oudjaarsdag en verder vrijwel alle dagen aan het werk was. Hopelijk kan ik de Top 2000 het komende jaar wat meer volgen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
En dan ook meteen de heatmap.19-20 op 28 december was het meest vreselijke uur en het voorlaatste uur was het beste. Dat laatste is voor mij vrij logisch, Metallica was het minst en dat is nog minimaal een zeer acceptabele plaat. Het geinige is dat dat uur van 19-20 in minuten helemaal niet zo verkeerd was met 12 minuten Porcupine Tree en 7 minuten Focus, maar met daarnaast slechts een acceptabele GnR en een mindere ABBA/Aerosmith en een ruime aanwezigheid voor het handboek van de singer-songwriter komt ie hier toch slecht uit. Hier zie ik ook wat ik zelf al constateerde: De nacht van 26 en 29 december waren onthutsend zwak, de nacht van 30 december was geweldig.
Opvallend is ook het uitmuntende uur laat op 26 december, voor zo'n dag springt die er e echt uit. En de nummers die laag staan, zoals het uitgekauwde Band Aid en het traag op gang komende Local Hero, zijn misschien wat laag ingeschaald. Een uitstekend uur.
Hoe moet ik dit interpreteren?
Hoe lager het getal, hoe beter het uur (gebaseerd op mijn eigen rangschikking)
@Gretzl zie jij nog kans om een gifje te maken van Emmely tijdens Wasted Years (29 december 19:40 uur), ongeveer anderhalve minuut na start nummer.
Verder dan een printscreen kwam ik niet.
Vooral de realisatie dat sommige stokoude, reeds bekende nummers (o.a. A different corner, Blackbird) heel wat beter binnen kwamen dan ik dacht.
Er zat ook een Elbow tussen die ik aanvankelijk Shazamde, maar toch wat tegen viel toen het nog eens opgezet werd. De 'tower crane'-Elbow, die ik uit de Snob haalde, gaat wel een blijvertje zijn.