Met 1 like, dus het is waar.quote:12 jaar geleden
This sounds like Florence + The MachineNice.
Origineel uiteraard van Joran van der Sloot.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Benieuwd of Basshunter in de Zweedse equivalent van de Top 2000 zou staan met Boten Anna. De albumlijst zal ie wel niet halen![]()
[ link | afbeelding ]
Ik ook niet, terwijl ik die reclame wel een aantal keer gezien heb waar het dan in wordt gebruikt, maar het zegt mij helemaal niks. Dat gold dit jaar denk ik wel voor veel van de matige nieuwkomers.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Net even opgezet/doorheen geskipt. Ik heb dit nummer nog nooit gehoord.
Wat ik me van Basshunter vooral herinner is een stel compromitterende foto's met n ex-vriendin van mquote:Op maandag 5 januari 2026 19:29 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Benieuwd of Basshunter in de Zweedse equivalent van de Top 2000 zou staan met Boten Anna. De albumlijst zal ie wel niet halen![]()
[ link | afbeelding ]
Opvallend wel, als je het mij zou vragen, dan zou ik jullie juist qua smaak het dichtst bij elkaar inschatten. Dichter dan 50/50 in ieder geval.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik denk dat ik oprecht de helft van alles wat je bij de instant-klassiekercategorie hebt gezet echt heel slecht vind
Ach, zoveel mensen, zoveel muzieksmaken.
Ik was trouwens bij dit uur, dus dat deed me denken aan bewijsstuk A, och lang vervlogen tijden toen er nog concertbonussen waren in plaats van Rijdende Rechter bonussen: https://www.setlist.fm/se(...)rlands-6b91368a.htmlquote:Op donderdag 25 december 2025 11:24 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Afsluiter op afscheidsconcert destijds. Maar niemand nam afscheid daarna.
Yep, de Top bestaat mn hele leven al en bij mij thuis stond altijd Radio 2 aan, dus ik stem echt al van jongs af aanquote:Op maandag 5 januari 2026 20:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Op je 8e een lijstje inleveren voor de Top 2000![]()
Ik vond het destijds als 16-jarige een zomer lang ook een erg genietbaar nummer. Het soort eurodance dat er destijds als zoete koek in ging. O.a. Cascada en Groove Coverage waren ook favoriet.
Nog eentje voor de lijst die zeker niet mag ontbreken wat mij betreft:quote:Op maandag 5 januari 2026 16:05 schreef Gretzl het volgende:
EDM-klassiekers (Eurodance/trance/happy hardcore/breakbeat/drum and bass/nu-disco etc.) niet in de Top:
quote:Op maandag 5 januari 2026 16:05 schreef Gretzl het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Eens wat uitvoeriger gepeild hoe de dansbare genres het anno 2025 in ᵈᵉ ˡⁱʲˢᵗ ᵈᵉʳ ˡⁱʲˢᵗᵉⁿ doen (doodlopende weg + schijnbevrediging. Mocht je je vervelen in het zwarte Top 2000-gat, lees deze NRC-classics) [ afbeelding ]
EDM-klassiekers (Eurodance/trance/happy hardcore/breakbeat/drum and bass/nu-disco etc.) wél in de Top:
0133. Coldplay feat. Avicii - A Sky Full of Stars (2014)
0174. Faithless - Insomnia (1996)
0201. DJ Paul Elstak - Luv U More (1995)
0237. Underworld - Born Slippy (1996)
0274. Faithless - God Is a DJ (1998)
0431. Avicii feat. Aloe Blacc - Wake Me Up (2013)
0451. Aviciii - Levels (2011)
0481. Donna Summer - I Feel Love (1977)
0576. New Order - Blue Monday (1983)
0733. Charly Lownoise & Mental Theo - Wonderfull Days (1995)
0858. The Prodigy - Firestarter (1996)
0869. David Guetta & Sia - Titanium (2011)
0894. DJ Paul Elstak - Rainbow in the Sky (1995)
0913. Robert Miles - Children (1996)
0932. Armin van Buuren feat. Trevor Guthrie - This Is What It Feels Like (2013)
0969. Gigi D'Agostino - L'Amour Toujours (2001)
0975. The Prodigy - Smack My Bitch Up (1997)
1093. Tiësto - Adagio for Strings (2006)
1123. Daft Punk - One More Time (2000)
1140. Wildstylez feat. Niels Geusebroek - Year of Summer (2012)
1281. Darude - Sandstorm (2000)
1305. Daft Punk feat. Pharrell & Nile Rodgers - Get Lucky (2013)
1317. Tiësto - Traffic (2003)
1350. Delerium feat. Sarah McLachlan - Silence (Tiësto Mix) (1997)
1386. Faithless - We Come I (2001)
1444. The Prodigy - No Good (Start the Dance) (1994)
1547. 2 Brothers on the 4th Floor - Come Take My Hand (1995)
1556. Cher - Believe (1998)
1567. The Prodigy - Breathe (1996)
1569. 2 Brothers on the 4th Floor - Never Alone (1993)
1742. 2 Brothers on the 4th Floor - Dreams (1994)
1785. Martin Garrix - Animals (2013)
1805. The Prodigy - Out of Space (1993)
1871. Swedish House Mafia feat. John Martin - Don't You Worry Child (2012)
1923. Daft Punk - Around the World (1997)
1936. Armin van Buuren - Blah Blah Blah (2018)
EDM-klassiekers (Eurodance/trance/happy hardcore/breakbeat/drum and bass/nu-disco etc.) niet in de Top:![]()
2 Unlimited - Jump for Joy (1995)
ATB - 9Pm (Till I Come) (1999)
Alice Deejay - Better Off Alone (1998)
Barthezz - On the Move (2001)
Basshunter - Boten Anna (2006)
Bomfunk MC's - Freestyler (1999) ▶ 2015-18 wél in de lijst
Cascada - Everytime We Touch (2006)
Cappella - Move on Baby (1994)
Captain Hollywood Project - More and More (1993)
Captain Hollywood Project - Flying High (1995)
Corona - The Rhythm of the Night (1993)
Culture Beat - Mr. Vain (1993)
David Guetta feat. Kid Cudi - Memories (2009)
Deee Lite - Groove Is in the Heart (1990)
Dominica - Gotta Let You Go (1995)
Eiffel 65 - Blue (Da Ba Dee) (1999)
Felix - Don't You Want Me (1992)
Gala - Freed from Desire (1996) ▶ hoe dan
Guru Josh (Project) - Infinity (1990/2008)
Haddaway - What Is Love (1992) ▶ 2014-18 wél in de lijst
Icona Pop feat. Charli xcx - I Love It (2012)
Jeckyll & Hyde - Freefall (2007)
Kavinsky - Nightcall (2010)
Lil' Kleine & Ronnie Flex - Drank & Drugs (2015)
Martin Solveig feat. Dragonette - Hello (2011)
Moby - Go (1992)
Mr. President - Coco Jamboo (1996)
Olive - You're Not Alone (1996)
SNAP! - Rhythm Is a Dancer (1992)
Safri Duo - Played-a-Live (The Bongo Song) (2001)
Sash! - Ecuador (1997)
Scoop - Drop It (1999)
Stardust - Music Sounds Better with You (1998)
The Chemical Brothers - Galvanize (2005) ▶ 2015-17 wél in de lijst
The Chemical Brothers - Hey Boy Hey Girl (1999) ▶ 2016-22 wél in de lijst
Todd Terje - Inspector Norse (2012)
Toy-Box - Best Friend (1999)
Toy-Box - Tarzan & Jane (1999)
Twenty 4 Seven - Slave to the Music (1993)
U96 - Das Boot (1992)
Vengaboys - Boom, Boom, Boom, Boom!! (1998)
Wes - Alane (1997)
Whigfield - Saturday Night (1993)
Zombie Nation - Kernkraft 400 (1999)Mooie analyseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Paar nummers passen voor mij niet helemaal in het rijtje. Sky Full Of Stars vind ik wel mooi, maar voelt meer als een nummer van Coldplay waar Avicii toevallig aan meewerkt, ook door de rol in het geheel van Ghost Stories. Blue Monday en Believe vallen gevoelsmatig ook niet helemaal in het genre. Bij het onderste rijtje is Drank & Drugs een vreemde eend in de bijt (die van mij ook mag wegblijven) en Toy-Box en Alane tappen ook wel uit een ander vaatje, waarbij Toy-Box best op de kindermuziekhype van K3 en Roxy Dekker mag meeliften. Niettemin staat er wel een flink aantal toffe EDM-nummers tussen die best een kans verdienen wmb
In het bovenste rijtje dienen zeker de verzamelde werken van The Weeknd nog genoemd te worden, die staan ook nogal in de gevarenzone dus elk beetje reclame ervoor is welkom. Alan Walker idem.
Voor het onderste rijtje nog wat EDM-platen met enige bekendheid die ik een warm hart toedraag:
Mauro Picotto - Komodo
Kygo feat. DNCE - Dancing Feet
Perpetuous Dreamer - Dust.wav
Afrojack feat. Eva Simons - Take Over Control
Hardwell & Dyro feat. Bright Lights – Never Say Goodbye
Scooter - Nessaja
Lasgo - Gone
PPK - Resurrection
Oh en van Jeckyll & Hyde zou ik zeker ook doorbraakhit Frozen Flame noemen, die is baanbrekend geweest in de ontwikkeling van de jumpstyle. Mijn hemel dat is een woord dat ik lang niet getypt heb.
Thanksquote:Op maandag 5 januari 2026 23:05 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Mooie analyse
PPK - Resurrection
Komodo en Nessaja mogen sowieso bij m'n lijstje (geen Scooter in de Top, maar wel zoveel Rammsteins? Dat snap ik niet. Van Lasgo vind ik Something hun echte evergreen.quote:Op maandag 5 januari 2026 23:05 schreef DecoAoreste het volgende:
Voor het onderste rijtje nog wat EDM-platen met enige bekendheid die ik een warm hart toedraag:
Mauro Picotto - Komodo
Kygo feat. DNCE - Dancing Feet
Perpetuous Dreamer - Dust.wav
Afrojack feat. Eva Simons - Take Over Control
Hardwell & Dyro feat. Bright Lights – Never Say Goodbye
Scooter - Nessaja
Lasgo - Gone
PPK - Resurrection
Begrijp dat bovenstaande nummers als twijfelgevallen aanvoelen. Zijn grotendeels cross-over nummers, die door meerdere genres beïnvloed zijn. Altijd lastig waar je de scheidingslijn dan moet leggen, dat is nogal arbitrair. Toy-Box was natuurlijk voor een jonger publiek bedoelt dan andere eurodance uit die tijd, maar ze horen er imo wel bij. Aqua met hun grootste hit misschien ook wel. Maar als ik nog even doorga heb ik wel +100 nummers.quote:Op maandag 5 januari 2026 23:05 schreef DecoAoreste het volgende:
Paar nummers passen voor mij niet helemaal in het rijtje. Sky Full Of Stars vind ik wel mooi, maar voelt meer als een nummer van Coldplay waar Avicii toevallig aan meewerkt, ook door de rol in het geheel van Ghost Stories. Blue Monday en Believe vallen gevoelsmatig ook niet helemaal in het genre. Bij het onderste rijtje is Drank & Drugs een vreemde eend in de bijt (die van mij ook mag wegblijven) en Toy-Box en Alane tappen ook wel uit een ander vaatje, waarbij Toy-Box best op de kindermuziekhype van K3 en Roxy Dekker mag meeliften. Niettemin staat er wel een flink aantal toffe EDM-nummers tussen die best een kans verdienen wmb
Walker zeker ja. The Weeknd vind ik zelf meer synthpop. Als ik zijn noteringen erbij zet dan moeten Empire of the Sun, MGMT, Depeche Mode en anderen er ook weer bij. Lastigquote:In het bovenste rijtje dienen zeker de verzamelde werken van The Weeknd nog genoemd te worden, die staan ook nogal in de gevarenzone dus elk beetje reclame ervoor is welkom. Alan Walker idem.
quote:
Om een of andere reden heeft Freefall de tand des tijds beter doorstaan (al voelt dat gewoon als hetzelfde nummer nog een keer). Die zie/hoor je nog weleens in andere lijstjes en kwam ook, je raadt het al, op de keuzelijst dit jaar.quote:Op maandag 5 januari 2026 23:05 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh en van Jeckyll & Hyde zou ik zeker ook doorbraakhit Frozen Flame noemen, die is baanbrekend geweest in de ontwikkeling van de jumpstyle. Mijn hemel dat is een woord dat ik lang niet getypt heb.
Bijzonder, omdat jij volgens mij ook gewoon wel een beetje op de hoogte bent van nieuwe pop en dit allemaal goede popmuziek is waar de Top 2000 vol mee staat. Veel mensen hier horen die nieuwe nummers pas voor het eerst in een weekje Top 2000 en dan snap ik het sentiment wel. Dan is het nog niet onderdeel van je muziekgeheugen zoals vergelijkbare of vreemdere nummers uit de 70s, 80s of 90s wel al zijn voor die mensen.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:39 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Ik denk dat ik oprecht de helft van alles wat je bij de instant-klassiekercategorie hebt gezet echt heel slecht vind
Ach, zoveel mensen, zoveel muzieksmaken.
Ik zie niet wat Niemand anders maakt dan Lichtje Branden. Behalve dat Lichtje Branden een oudere release is die niet-fans voor eind mei alsnog niet kenden. Verder bij de bovenste categorie wel een aantal platen waarvan ik de Top 2000-notering in ieder geval logisch vind, ondanks dat ik ze zelf niet zo bijzonder vind. Denk zo'n 75% die ik ofwel zelf ook leuk vind, of niet zo leuk vind maar waarvan ik de deelname wel begrijp. En er staan ook wel dingen aan jouw onderkant die bij mij makkelijk de bovenste helft van de lijstgeschiedenis halen. In ieder geval zijn onze onderste 2 gelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:57 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Bijzonder, omdat jij volgens mij ook gewoon wel een beetje op de hoogte bent van nieuwe pop en dit allemaal goede popmuziek is waar de Top 2000 vol mee staat. Veel mensen hier horen die nieuwe nummers pas voor het eerst in een weekje Top 2000 en dan snap ik het sentiment wel. Dan is het nog niet onderdeel van je muziekgeheugen zoals vergelijkbare of vreemdere nummers uit de 70s, 80s of 90s wel al zijn voor die mensen.
Het klopt wel een beetje dat ik op de hoogte ben van recente pop, maar de platen die jij noemt vind ik (op een aantal positieve uitzonderingen na, hoi Olivia Dean, Messy, RAYE en Froukje) juist de nummers waarvan ik denk 'die zou ik niet per sè missen als ze er binnen 2-3 jaar weer uitliggen'quote:Op dinsdag 6 januari 2026 08:57 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Bijzonder, omdat jij volgens mij ook gewoon wel een beetje op de hoogte bent van nieuwe pop en dit allemaal goede popmuziek is waar de Top 2000 vol mee staat. Veel mensen hier horen die nieuwe nummers pas voor het eerst in een weekje Top 2000 en dan snap ik het sentiment wel. Dan is het nog niet onderdeel van je muziekgeheugen zoals vergelijkbare of vreemdere nummers uit de 70s, 80s of 90s wel al zijn voor die mensen.
Volgend jaar is het Ordinary top 200, Eternity binnen op 900 en Carry You Home zakt naar 1500. De andere twee met de B zullen weggaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ordinary gedoog ik als we die andere 3 lozen.
900 nog hoog voor Eternity denk ik. Ik denk die en Carry You Home nog op 1600 ofzo. Andere 2 weg ja.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 09:46 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Volgend jaar is het Ordinary top 200, Eternity binnen op 900 en Carry You Home zakt naar 1500. De andere twee met de B zullen weggaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |