abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219357286
Ik zag dit plaatje en moest aan dit topic denken

donderdag 27 november 2025 @ 19:33:39 #3
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219357640
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus? Dat maakt het niet minder waar.
Maak jezelf nou niet helemaal compleet belachelijk
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 27 november 2025 @ 21:02:42 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_219358871
quote:
quote:
Russian President Vladimir Putin said that a US plan to end the war in Ukraine could “form the basis for future agreements” but renewed threats to seize more territory by force unless Kyiv withdraws.

Speaking to reporters in Bishtek, in the Central Asian republic of Kyrgyzstan on Thursday, Putin confirmed the Kremlin was expecting a US delegation headed by Special Envoy Steve Witkoff to visit Moscow early next week, adding that the Kremlin was ready for “serious discussion”.

But chances of a swift breakthrough appear slim after Putin repeated his maximalist demands, saying the war in Ukraine will only end “once Ukrainian troops withdraw from the territories they occupy.”

“If they don’t withdraw, we will achieve this through military means,” the Russian leader said.
Ja, ja. Putin wil praten. :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 27 november 2025 @ 21:04:44 #5
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219358888
Iemand enig idee waarom het voor Rusland oppertuun is om zich te mengen in de USA-Venezuela discussie?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 27 november 2025 @ 21:07:05 #6
485843 crew  Jippie
pi_219358907
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
Iemand enig idee waarom het voor Rusland oppertuun is om zich te mengen in de USA-Venezuela discussie?
Ander topic hierover openen?
  donderdag 27 november 2025 @ 21:17:08 #7
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219358981
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:07 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ander topic hierover openen?
Kan. Maar bij het openen van een nieuwstopic krijg je meteen allerhande meningen van random users.
De echte analyses die er toe doen komen van users zoals Blaz, LX, Achja, soms Lospedrosa, Idsrom, en skysherrif als die er is. En natuurlijk mijzelf.

En soms Wantie. Eerst niet, maar lijkt tegenwoordig wat realistischer te zijn.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219358994
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kan. Maar bij het openen van een nieuwstopic krijg je meteen allerhande meningen van random users.
De echte analyses die er toe doen komen van users zoals Blaz, LX, Achja, soms Lospedrosa, Idsrom, en skysherrif als die er is. En natuurlijk mijzelf.

Zitten op BNW geen gelijkgestemden?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  donderdag 27 november 2025 @ 21:19:48 #9
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219358998
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Soms wel. Maar als er ineens vanuit het niets het WEF erbij wordt gehaald, of Bill Gates dan haak ik wel af.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 27 november 2025 @ 21:19:51 #10
485843 crew  Jippie
pi_219358999
quote:

[..]

Daarom, open er gewoon een ander topic over ^O^
  donderdag 27 november 2025 @ 21:23:43 #11
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219359041
quote:

[..]

Pure kwaliteit. Je vergeet sjcvb nog
pi_219359074
twitter
  donderdag 27 november 2025 @ 21:31:34 #13
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219359095
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoezo ben jij tegenwoordig realistisch trouwens? Schaam je! :(
pi_219359151
quote:
89s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:31 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
Hoezo ben jij tegenwoordig realistisch trouwens? Schaam je! :(
Ik ben altijd realistisch geweest.
Alleen probeert iedereen altijd de ander in een bepaald hokje te duwen...
  donderdag 27 november 2025 @ 21:50:04 #15
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219359207
quote:
1s.gif Op donderdag 27 november 2025 21:40 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik ben altijd realistisch geweest.
Alleen probeert iedereen altijd de ander in een bepaald hokje te duwen...
Ik maak maar een grapje :)
  donderdag 27 november 2025 @ 22:02:41 #16
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_219359273
quote:
Omdat het van oudsher bondgenoten zijn.

Maduro woont over een paar maanden boven Assad in Moskou. De trend is toch wel dat Rusland de laatste jaren bevriende landen keihard laat vallen. Dat het Kremlin er nu haar plasje over doet is puur voor de bühne
  Moderator donderdag 27 november 2025 @ 22:08:17 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219359306
quote:

[..]

Ja meningen moeten we altijd proberen te vermijden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 27 november 2025 @ 22:21:13 #18
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219359398
Hoe duidelijk wil iemand het nog hebben dat Putin z'n kont afveegt
quote:
bron: [url=https://https://edition.cnn.com/2(...)raine-peace-intl]cnn[/url]
Russian President Vladimir Putin said that a US plan to end the war in Ukraine could “form the basis for future agreements” but renewed threats to seize more territory by force unless Kyiv withdraws.
...
“If they don’t withdraw, we will achieve this through military means,” the Russian leader said.
met dat Oekraïne moet toegeven aan de eisende afspraken of anders kan uitzien met desondanks onderworpen worden middels geweld. Een beetje als met mij valt overal te spreken zolang het maar datgene ten goede komt met wat ik (op)eis.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219359401
quote:
Investeringen. Niet nu pas maar gaat al jaren terug.

Als trump het in bol z'n krijgt en regime change gaat doen verdampen deze investeringen.

Anderzijds zal regime change de VS wel afleiden.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219359580
Fucking Griekspoor :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219359962
quote:
Polish media illustration:

White House briefing: “Ushakov and Witkoff will take part in the U.S.–Russia negotiations.”

Question from the press: “And who will represent the American side?”
pi_219359967
quote:
While Zelensky is President, no one should expect us to give up territory, – The Atlantic citing Yermak.

“He will NOT sign an agreement to give up territory...The Constitution forbids it...All we can really talk about now is defining a line of contact.”
pi_219360003
Thanks given on Thanksgiving

Volgende maand is hij geheid weer niet dankbaar genoeg
pi_219361502
quote:
11s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:21 schreef Vallon het volgende:
Hoe duidelijk wil iemand het nog hebben dat Putin z'n kont afveegt
[..]
met dat Oekraïne moet toegeven aan de eisende afspraken of anders kan uitzien met desondanks onderworpen worden middels geweld. Een beetje als met mij valt overal te spreken zolang het maar datgene ten goede komt met wat ik (op)eis.
Op zich wel logisch dat ie dat zegt natuurlijk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219361889
quote:

[..]

Soms?
Je mag dankbaar zijn voor de uitgebreide analyses die ik kosteloos schenk aan de onwetenden.

Wantie vind ik ook ineens slimme dingen zeggen, waar dat ineens wegkomt weet ik niet.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 november 2025 @ 11:28:59 #26
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219361926
quote:
4s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:02 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Omdat het van oudsher bondgenoten zijn.

Maduro woont over een paar maanden boven Assad in Moskou. De trend is toch wel dat Rusland de laatste jaren bevriende landen keihard laat vallen. Dat het Kremlin er nu haar plasje over doet is puur voor de bühne
Ik snap dat het bondgenoten en geestverwanten zijn. Maar neemt Poetin geen risico door Trump tegen de haar te strijken door Maduro in elk geval in woord te steunen?
Assad liet hij gewoon vallen toen hij geen militaire capaciteit beschikbaar had om hem te helpen.
quote:
7s.gif Op donderdag 27 november 2025 22:21 schreef ExTec het volgende:

[..]
Investeringen. Niet nu pas maar gaat al jaren terug.

Als trump het in bol z'n krijgt en regime change gaat doen verdampen deze investeringen.

Anderzijds zal regime change de VS wel afleiden.
Das waar. En Trump gaat weer weg. Maduro niet.
Maar zou Rusland echt Venezuela steunen met militaire hardware als USA aanvalt? Ik waag het te betwisten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219361941
Maar goed, het corruptieschandaal wat maar dichter bij Zelensky komt is denk ik schadelijk voor de uitkomst van de onderhandelingen. Eerlijk gezegd lijkt het erop dat Zelensky afgezet gaat worden.
Wie zullen er achter die schermen die anti-corruptieclubs sturen? Ik denk de VS.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 november 2025 @ 11:31:11 #28
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219361962
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Soms?
Je mag dankbaar zijn voor de uitgebreide analyses die ik kosteloos schenk aan de onwetenden.

Wantie vind ik ook ineens slimme dingen zeggen, waar dat ineens wegkomt weet ik niet.
*;

Vanzelfsprekend. Jij hoort er ook bij net zoals Cruzinats, Pluggie en hopelijk komt op termijn linkseboomknuffelaar ook terug.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219362137
Deze journalist schreef dit 5 dagen geleden:

quote:
Een corruptieschandaal kan zomaar het einde van de oorlog in Oekraïne betekenen

Een verzwakte Oekraïense president kan nu eenvoudig worden aangewezen als zondebok voor een nederlaag.

Door Leonid Ragozin
Freelance journalist, gevestigd in Riga
Gepubliceerd op 23 november 2025

Op 10 november maakten de Oekraïense anti-corruptieautoriteiten bekend dat naaste vertrouwelingen van president Volodymyr Zelenskyy vermoedelijk betrokken zijn bij een grootschalige fraudezaak van ongeveer 100 miljoen dollar in de energie­sector.

Zelenskyy’s zakenpartner Tymur Mindich en twee regeringsministers zijn inmiddels genoemd als verdachten in het onderzoek van NABU, de Nationale Anti-Corruptiebureau van Oekraïne, gesteund door westerse overheden. Oekraïense en westerse media suggereren dat ook de invloedrijke presidentiële stafchef Andriy Jermak mogelijk betrokken is.

De manier waarop het onderzoek informatie “druppelt” – langzaam, theatraal, strategisch – doet sterk denken aan een politiek proces dat wordt gebruikt om een vooraf gewenst politiek resultaat te bereiken, vermomd als een anti-corruptiecampagne.

Het schandaal heeft Zelenskyy’s internationale reputatie en de bredere Oekraïense zaak zware schade toegebracht. De president komt eruit als een lame duck, die zal doen wat van hem geëist wordt door wie er nu aan de touwtjes trekt – mogelijk de regering van de Amerikaanse president Donald Trump.

Verschuiving richting gesprekken met Rusland

Een duidelijk zichtbaar gevolg is de koerswijziging richting onderhandelingen.
Op 11 november meldde The Times dat onderminister Sergiy Kyslytsya, verantwoordelijk voor gesprekken met Moskou, had aangegeven dat het overleg met Rusland was stilgelegd omdat het niets opleverde.

Een week later kondigde Zelenskyy aan dat hij de onderhandelingen juist wilde hervatten.

Daarna volgden berichten over een Amerikaans vredesplan dat – volgens lekken – Oekraïne zou laten inbinden op alle belangrijke Russische eisen. Ondanks enkele stoere statements van Oekraïense officials heeft Zelenskyy het plan niet afgewezen en beloofde hij met de VS samen te werken. Door het corruptieschandaal is zijn manoeuvreerruimte sterk beperkt.

Wat een mogelijk vredesakkoord realistischer maakt, is dat er nu een duidelijke zondebok is voor een naderende nederlaag: Zelenskyy zelf.

Waarom nu ineens wél vrede op tafel ligt

Eerdere pogingen om tot afspraken te komen strandden vooral omdat niemand de verantwoordelijkheid wilde dragen voor een uitkomst die haaks staat op het narratief dat westerse beleidsmakers en lobbyisten jarenlang hebben verkondigd: dat Rusland militair kon worden gedwongen om te capituleren.

Die illusie was de basis van de Westerse strategie richting Rusland. Het was ook de reden dat Kyiv weigerde akkoord te gaan met realistische voorwaarden, omdat het Westen bleef suggereren dat een totale overwinning mogelijk was.

Maar inmiddels:

is de westerse militaire en financiële steun aan Oekraïne praktisch uitgeput;

is Rusland militair sterker en geavanceerder geworden ondanks 19 sanctiepakketten;

worstelt Oekraïne met massale verliezen, mobilisatieproblemen en uitputting;

dreigen westerse landen zoals Polen en Duitsland te stoppen met financieren van Oekraïense vluchtelingen;

kan Oekraïne volgens berichtgeving in april al zonder westers geld komen te zitten.

De oorlogsmotivatie in Europa is grofweg verdwenen, maar niemand wil verantwoordelijk worden voor een slechter akkoord dan in eerdere fases mogelijk was.

Trump loopt dit risico nauwelijks: hij noemt deze oorlog al jaren “Biden’s oorlog”.

Voor Europese leiders én Zelenskyy zelf ligt dat anders: zij hebben hun politieke erfenis verbonden aan de belofte dat Rusland militair kon worden verslagen.

Het gemiste moment in 2019

Om hun dilemma te begrijpen moet men terug naar december 2019, toen Zelenskyy en Poetin in Parijs een akkoord bereikten over een staakt-het-vuren in de Donbas. Dat leidde tot een jaar van relatieve rust.

De oorlog had toen kunnen eindigen op voorwaarden waar Oekraïne nu nog slechts van kan dromen:

Oekraïne hield formele soevereiniteit over de Donbas (met beperkte autonomie onder Russische invloed).

Alleen de Krim bleef in Russische handen.

Met de komst van president Biden in 2021 maakte Zelenskyy echter een draai van 180 graden:

hij verscherpte de confrontatie met Moskou;

sloot oppositiekanalen;

zette in op NAVO-lidmaatschap;

en ondersteunde westerse pogingen om Nord Stream 2 te blokkeren.

Dat alles leidde tot verdere escalatie en uiteindelijk tot de Russische invasie in februari 2022.

De situatie nu

In 2025 heeft Oekraïne zijn eerdere eis van volledige terugtrekking van Rusland en herstelbetalingen laten vallen. In plaats daarvan zoekt Kyiv een algeheel staakt-het-vuren op de huidige frontlijn, na:

aanzienlijk territoriumverlies

enorme infrastructurele schade

14.500 burgerdoden

tot wel 100.000 gesneuvelde militairen

Een vrede “op Russische voorwaarden” zou oneerlijk zijn en in strijd met internationaal recht, maar het alternatief is verdere instorting van de Oekraïense staat.

De woede, stoere taal en nationalistische reacties op de gelekte vredesvoorstellen tonen vooral het ontbreken van een realistisch plan aan Oekraïense kant. Het corruptieschandaal biedt westerse pro-Oekraïne-groepen echter een uitweg: zij kunnen Zelenskyy aanwijzen als schuldige, en zichzelf zo vrijpleiten van verantwoordelijkheid voor de catastrofe waaraan zij jarenlang hebben bijgedragen.
Vakman pur sang
pi_219362437
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 11:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]

Een nogal gekleurde opinie.
Geen feitelijke stand van zaken.
pi_219362656
quote:
[..]

“Stoere statements” en “stoere taal”. Jammer dat de auteur met dit soort opmerkingen veel aan geloofwaardigheid verliest.
  vrijdag 28 november 2025 @ 13:10:13 #32
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219362716
quote:
[..]

Bron?
Allemaal ietwat suggestief en whisfull thinking.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 28 november 2025 @ 13:14:16 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219362748
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is een opinie. Maar feitelijke onjuistheden kan ik niet vinden
The End Times are wild
  vrijdag 28 november 2025 @ 13:18:06 #34
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219362793
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Tis nogal wat om een president in oorlogstijd die veel gedaan heeft (de wereld opgeroepen om wapens te geven aan Oekraïne en Rusland te boycotten) te laten vallen om een corruptieschandaal door figuren uit zijn entourage.

Het zijn allemaal ernstige zaken, maar het voortbestaan van Oekraine zou toch belangrijker moeten zijn voor de ambtenaren van de NABU.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 28 november 2025 @ 13:19:15 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219362807
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tis nogal wat om als president in oorlogstijd die veel gedaan heeft (de wereld opgeroepen om wapens te geven aan Oekraïne en Rusland te boycotten) te laten vallen om een corruptieschandaal door figuren uit zijn entourage.

Het zijn allemaal ernstige zaken, maar het voortbestaan van Oekraine zou toch belangrijker moeten zijn voor de ambtenaren van de NABU.

We laten Zelensky niet vallen, dat is niet opportuun
The End Times are wild
pi_219362820
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bron?
Allemaal ietwat suggestief en whisfull thinking.
Opinie journalist, werkte 20 jaar voor de BBC maar verslaggeving vanuit Moskou.
Tikkeltje anti EU vind ik m wel.
Vakman pur sang
  vrijdag 28 november 2025 @ 13:21:58 #37
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219362830
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:19 schreef LXIV het volgende:

[..]
We laten Zelensky niet vallen, dat is niet opportuun
Voorlopig lijkt mij dat niet nee.
Maar Zelensky moet wel oppassen. Dat hele corruptieschandaal kan ooit een way-out worden voor eu-liberalen en alles wat daarom heen hangt om verlies/terugtrekking/concessies te verklaren uit het gegeven dat Oekraiene lastig te helpen is door de corruptie. Dat is een beter verhaal dan moeten toegeven dat Poetin fout is ingeschat en het eigen kunnen overschat.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219363011
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 12:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
nationalistische reacties op de gelekte vredesvoorstellen tonen vooral het ontbreken van een realistisch plan aan Oekraïense kant

Dit klopt denk ik wel, waarom is geen goed tegenvoorstel?
Vakman pur sang
pi_219363075
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tis nogal wat om een president in oorlogstijd die veel gedaan heeft (de wereld opgeroepen om wapens te geven aan Oekraïne en Rusland te boycotten) te laten vallen om een corruptieschandaal door figuren uit zijn entourage.

Ik zie geen enkel bewijs dat door dit corruptieschandaal het tij van de oorlog tegen Oekraïne keert.

Dat Oekraïne een corrupt wespennest is, is al sinds het begin van de oorlog bekend, en dat dit aan het licht is gekomen bewijst dat de Oekraïense overheid actief bezig is met het bestrijden ervan.
Maar dat lost zich niet in 1 dag op, en dit zal niet het laatste schandaal zijn.

Maar het verandert het doel van de steun aan Oekraïne niet. En daarom verwacht ik niet dat de steun zal veranderen.

Ik hoor alleen degenen die sowieso tegen de steun zijn oproepen tot het stopzetten ervan.
pi_219363095
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
nationalistische reacties op de gelekte vredesvoorstellen tonen vooral het ontbreken van een realistisch plan aan Oekraïense kant

Dit klopt denk ik wel, waarom is geen goed tegenvoorstel?
Omdat er geen goed voorstel mogelijk is.
Het 28 stappenplan is onrealistisch, en elk alternatief ook.

Beide strijdende partijen zijn niet klaar voor een compromis.

En het westen is niet gebaat bij een Rusland die adempauze krijgt.
pi_219363103
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:14 schreef LXIV het volgende:

[..]
Allicht, je deelt immers actief dezelfde fabeltjesfuik.
  vrijdag 28 november 2025 @ 14:06:42 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219363266
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Voorlopig lijkt mij dat niet nee.
Maar Zelensky moet wel oppassen. Dat hele corruptieschandaal kan ooit een way-out worden voor eu-liberalen en alles wat daarom heen hangt om verlies/terugtrekking/concessies te verklaren uit het gegeven dat Oekraiene lastig te helpen is door de corruptie. Dat is een beter verhaal dan moeten toegeven dat Poetin fout is ingeschat en het eigen kunnen overschat.
Ik denk dat er nog niet naar een ‘way out’ gezocht wordt. Ogenschijnlijk staan de EU-leiders nog lijnrecht achter Zelensky. Als er weerstand tegen hem komt zie ik dat eerder vanuit Oekraïne zelf.
The End Times are wild
  Forum Admin vrijdag 28 november 2025 @ 14:09:29 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219363288
Een aantal van jullie moet eens luisteren wat deze man te vertellen heeft, al denk ik dat de meesten hem en zijn verhaal al kennen.

De paralellen zijn er en niet een beetje ook. Zeker voor de useful idiots

Bekijk deze YouTube-video
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 28 november 2025 @ 14:26:58 #44
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219363418
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat er nog niet naar een ‘way out’ gezocht wordt. Ogenschijnlijk staan de EU-leiders nog lijnrecht achter Zelensky. Als er weerstand tegen hem komt zie ik dat eerder vanuit Oekraïne zelf.
In het westen kunnen wij dossiers makkelijk laten vallen als deze niet meer politiek oppertuun zijn of trending. We zagen het bij corona, Afghanistan, Gaza dossier ontdooit weer.

Oekraine wordt gesteund de publiek en politiek waarvan h un kleur en mood o.a afhangt wat er nu trending is en wat ze op hun feed van hun socials vinden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 28 november 2025 @ 14:44:38 #45
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219363587
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 13:20 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Opinie journalist, werkte 20 jaar voor de BBC maar verslaggeving vanuit Moskou.
Tikkeltje anti EU vind ik m wel.
Aap-> mouw
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219363642
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:44 schreef nixxx het volgende:

[..]
Aap-> mouw
Zit momenteel in estland.

Want de loftrompet over rusland blazen is wel leuk, in rus zelf wonen, niet.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219363964
quote:
Ze hebben het al over devaluatie van de roebel.

Mooi man, straks is iedereen miljonair! :s)
pi_219364363
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 14:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zit momenteel in estland.

Want de loftrompet over rusland blazen is wel leuk, in rus zelf wonen, niet.
Op zich geen verschil met onze Iris de Graaf.
Werkte voor de NOS als Rusland journalist en woonde in Moskou.
Nu in NL en leest het nieuws op TV.
Vakman pur sang
  Forum Admin vrijdag 28 november 2025 @ 16:13:46 #50
pi_219364378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die verkoopt niet zulke onzin
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219364387
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik denk dat iris geen rus is.
pi_219364427
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:14 schreef ExTec het volgende:

[..]
Haar oma wel.
pi_219364444
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_219364451
Of, nou ja, eigenlijk wel.
pi_219364518
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 16:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Haar oma wel.
Uh huh.

Maar de NOS belgie correspondent zit ook niet in Duitsland.

Maar de voorliefde van in het verdorven westen wonen onder pro-kremlin russen is genoegzaam bekend hoor.
pi_219364634
Jermak is zojuist afgetreden.
pi_219364677
quote:

[..]
Ik zou als Letland ook niet zo'n Russische agent toelaten.
Vakman pur sang
pi_219364705
quote:

[..]
In Brabant spreken we haar naam wel uit als Irus ;(
pi_219364726
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zou als Letland ook niet zo'n Russische agent toelaten.
Het "jammere" is dat de baltics rechtsstaten zijn. Ze kunnen je er dus niet uitbooten omdat je vervelend bent. Je moet wel regels breken.
pi_219364892
@oheng, schijnt dat veel russen ondertussen naar een 2de baan aan het zoeken zijn, om rond te kunnen komen. U daar nog iets van meegekregen?
pi_219365016
Lijkt Nederland wel
pi_219365032
Open er een topic over.
pi_219365060
Ben wel benieuwd in welke gevangenis of naar welk tropisch eiland die Yermak verhuist. Dit gaat de Oekraïense geloofwaardigheid diep schaden dunkt me.
pi_219365100
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 17:41 schreef ExTec het volgende:
@:oheng, schijnt dat veel russen ondertussen naar een 2de baan aan het zoeken zijn, om rond te kunnen komen. U daar nog iets van meegekregen?
Ja dat klopt, dat is iig het hele jaar al aan de gang. Met name ook omdat sommige sectoren maanden achterlopen met het uitbetalen van lonen. Denk bijvoorbeeld maar aan de beruchte kolenindustrie.

Maar ik weet niet waar ik die informatie weghaal. Voor mij is dit een geaccepteerd feit.
Maar dat is ook allemaal niet zo vreemd als je de dagelijkse reeks aan lastenverhogingen ziet voor particulieren en bedrijven. Ik kijk niet op van een tienvoudige vermeerdering van bepaalde lasten, zoals registratie van nieuwe vliegtuigen vandaag.

Naja, etc, etc :7

Edit: gelukkig krijgen gazprom en rosneft lastenverlichtingen lmfao wat een land.
pi_219365122
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:17 schreef oheng het volgende:
Maar ik weet niet waar ik die informatie weghaal.
Je gaat het niet uit het kremlin horen, maar meestal is er wel een plaatselijk suffertje ofzo, of een obscure denktank oid die dit publiceert.

Denk nog ff wachten tot we dit terug zien in de westerse media ;)
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:44:44 #66
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219365414
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:17 schreef oheng het volgende:

[..]
Ja dat klopt, dat is iig het hele jaar al aan de gang. Met name ook omdat sommige sectoren maanden achterlopen met het uitbetalen van lonen. Denk bijvoorbeeld maar aan de beruchte kolenindustrie.

Maar ik weet niet waar ik die informatie weghaal. Voor mij is dit een geaccepteerd feit.
Maar dat is ook allemaal niet zo vreemd als je de dagelijkse reeks aan lastenverhogingen ziet voor particulieren en bedrijven. Ik kijk niet op van een tienvoudige vermeerdering van bepaalde lasten, zoals registratie van nieuwe vliegtuigen vandaag.

Naja, etc, etc :7

Edit: gelukkig krijgen gazprom en rosneft lastenverlichtingen lmfao wat een land.
Vertienvoudiging van lasten. Toe maar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219365529
quote:
12s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:20 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je gaat het niet uit het kremlin horen, maar meestal is er wel een plaatselijk suffertje ofzo, of een obscure denktank oid die dit publiceert.

Denk nog ff wachten tot we dit terug zien in de westerse media ;)
Ja ik onthoud dat niet. Maar het begon pas echt goed toen begin dit jaar de regio's en bijv kolen mijnen in de problemen raakten, en hun ambtenaren/personeel niet meer betaalden.
Of je kunt kijken naar de auto industrie; het verkorten van de werkweek naar 5 dagen. Zelfs de productie van Bukhanka / "loaf" modellen zijn op pauze gezet.
pi_219365538
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vertienvoudiging van lasten. Toe maar.
Tja dit krijg je dus als je het russische nieuws niet volgt. Sad ;(
  vrijdag 28 november 2025 @ 18:53:53 #69
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219365554
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:51 schreef oheng het volgende:

[..]
Tja dit krijg je dus als je het russische nieuws niet volgt. Sad ;(
Als je de lasten vertienvoudigd dan storm alles in, bedrijfsleven, consumptie, alles.
Dus ik geloof niet dat de lasten daar vertienvoudigd zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219365603
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als je de lasten vertienvoudigd dan storm alles in, bedrijfsleven, consumptie, alles.
Daar is hij weer met zijn “Ik geloof niet…”. Ach man, alles wat je niet wilt horen, doe je af met die vermoeide dooddoener.
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:02:02 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219365651
quote:

[..]
Nu kom maar met een overzichtje wat de lasten zijn dan. Als het onzin is wil je vast wel de echte cijfers met ons delen :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219365654
quote:
Ja, want voor de rest gaat het helemaal toppie daar.

En (rus!) publicaties die anders zeggen, zijn EU propaganda outlets.

Vat ik het zo goed samen?
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:03:09 #73
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219365664
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, want voor de rest gaat het helemaal toppie daar.

En (rus!) publicaties die anders zeggen, zijn EU propaganda outlets.

Vat ik het zo goed samen?
Nergens op de wereld gaat het economisch toppie.
Maar hoe zie je het voor je dat je lasten vertienvoudigd? 10x zoveel accijns? 10x zoveel ib-belasting.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:08:40 #74
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219365713
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:03 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nergens op de wereld gaat het economisch toppie.
Maar hoe zie je het voor je dat je lasten vertienvoudigd? 10x zoveel accijns? 10x zoveel ib-belasting.
Maar nergens ter wereld, behalve Rusland, stoppen ze boter in anti diefstal boxen omdat het zo toppie gaat :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:10:33 #75
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219365733
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar nergens ter wereld, behalve Rusland, stoppen ze boter in anti diefstal boxen omdat het zo toppie gaat :')
[ afbeelding ]
Is dat niet UK?
Onder de sociaaldemocraten wordt zelfs boter verzegeld met anti diefstalmelders.

BRON:
https://www.dailymail.co.(...)t-living-crisis.html
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:11:27 #76
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219365745
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dat niet UK?
Onder de sociaaldemocraten wordt zelfs boter verzegeld met anti diefstalmelders.

[ afbeelding ]
BRON:
Nee. Mijn foto is in Russische supermarkt.

Maar je hebt gelijk. In Engeland hebben ze dat in sommige supermarkten ook. Geweldig he die brexit.
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:13:13 #77
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219365777
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Nee. Mijn foto is in Russische supermarkt.

Maar je hebt gelijk. In Engeland hebben ze dat in sommige supermarkten ook. Geweldig he die brexit.
In elk geval heb ik dat destijds niet gezien in het Gum dat artikelen zo beveiligd waren. Dit zal wel een uitwas zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219365785
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:03 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb geen idee of x10 zoveel voorkomt, maar dat menig belasting omhoog gaat omdat de imperiale ambities van "De Sterke Man" ergens van betaalt moet worden, komt genoeg langs.

quote:
Russia's car recycling fee (utilsbor) depends on the vehicle's engine power and age, with a new, significantly higher system in place for imported cars since late 2025. For individuals importing cars for personal use, the fee was 3,400 rubles for new cars up to \(3\) liters and 5,200 rubles for used cars older than three years. However, new regulations effective November 1, 2025, substantially increased fees for most imported vehicles, especially those with engines over \(160\) hp, to support domestic manufacturers.

New recycling fee structure Engine power is key: The recycling fee is now primarily calculated based on a progressive scale linked to engine power, replacing the old system which relied on age and engine size.Impact on imported vehicles: The new system makes it much more expensive to import powerful cars, with the fee rising to hundreds of thousands of rubles for certain models. For example, the fee for cars with engines between \(160\)–\(190\) hp is approximately \(750,000\) rubles.
Van 3400 naar 750.000.

:')

Is dat x10?

Nee, dat is maal 220.
  Forum Admin vrijdag 28 november 2025 @ 19:15:00 #79
pi_219365790
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Is dat niet UK?

[ afbeelding ]
BRON:
Ik geloof niet dat dit in het VK is.
pi_219365808
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:08 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Da's al een hele oude. Zag laatst beelden van dat nagenoeg het gehele assortiment in dat soort verpakkingen zat.
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:15:56 #81
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219365810

Wie zijn deze mensen hier?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219365838
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:15 schreef phpmystyle het volgende:

Wie zijn deze mensen hier?
Uitgeluld?
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:18:46 #83
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219365860
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:17 schreef ExTec het volgende:

[..]
Uitgeluld?
Nee hoor. Maar ik heb zo'n K(l)aag momentje. Gewoon dat je je afvraagt wie die mensen zijn die zo posten en waarom.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:19:24 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219365869
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's al een hele oude. Zag laatst beelden van dat nagenoeg het gehele assortiment in dat soort verpakkingen zat.
Ja. Iets anders kon ik zo snel niet vinden. MAar een heel assortiment in dat soort verpakkingen? :') Manmanman....
pi_219365883
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
Gewoon dat je je afvraagt wie die mensen zijn die zo posten en waarom.
Dezelfde mensen die je hier vrijwel elke dag tegenkomt. En het waarom, omdat dit subforum "Nieuws & Achtergronden" heet.
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:21:20 #86
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219365893
Russische supermarkt.
Ziet er beter uit dan een AH of Kaufland. Te ver weg. Maar ik zou er best voor willen omrijden. Breed en gevarieerd assortiment.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219365911
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Iets anders kon ik zo snel niet vinden. MAar een heel assortiment in dat soort verpakkingen? :') Manmanman....
twitter

;)
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:22:52 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219365912
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Russische supermarkt.
Ziet er beter uit dan een AH of Kaufland. Te ver weg. Maar ik zou er best voor willen omrijden. Breed en gevarieerd assortiment.
Ja. Tuurlijk. Een voorbeeld van supermarkt in een dure wijk in Moskou :')
pi_219365930
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik zou er best voor willen omrijden.
We willen dat wel croudsourcen, als je belooft daar meteen te blijven? :s)
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:25:49 #90
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219365939
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
We willen dat wel croudsourcen, als je belooft daar meteen te blijven? :s)
Dat vind ik best schappelijk. Maar mag het ook tijdelijk?
Dus dat jullie zeg de tickets betaling Amsterdam-Istanbul en dan Istanbul-St.Petersburg met Rossiya airlines?
Hotelletje erbij. Beloof ik dat ik die twee weken niet post.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219365952
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, dat was niet de afspraak :N
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:27:11 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219365956
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:25 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dus dat jullie zeg de tickets betaling Amsterdam-Istanbul en dan Istanbul-St.Petersburg met Rossiya airlines?
Hotelletje erbij. Beloof ik dat ik die twee weken niet post.
WIl ik best doen hoor. Maar dan wel naar een plek waar de gewone man woont. Niet midden in centrum van Moskou waar ze geen last hebben van de sancties en oorlog.
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:27:58 #93
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219365965
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:22 schreef ExTec het volgende:

[..]
[ x ]

;)
Niet van het een of ander. Maar op dat plaatje van jou staat op de pricetags ponden?
Sinds wanneer wordt er in Rusland met ponden betaald?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219365977
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Niet van het een of ander. Maar op dat plaatje van jou staat op de pricetags ponden?
Sinds wanneer wordt er in Rusland met ponden betaald?
1 idd wel ja. Nice find ;)
pi_219366004
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:32:53 #96
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219366007
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:27 schreef Starhopper het volgende:

[..]
WIl ik best doen hoor. Maar dan wel naar een plek waar de gewone man woont. Niet midden in centrum van Moskou waar ze geen last hebben van de sancties en oorlog.
Jekaterinenburg is ook mooi.;
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:34:18 #97
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219366020
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
1 idd wel ja. Nice find ;)
Wellicht in de toekomst. Als Starmer Rusland heeft geannexeerd.
Kremlin beetje ombouwen tot een gaybar en plek voor transseksuelen. Mannen in strakke lederen broeken met een snor.

Who knows.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219366038
Wel heel slecht dat ik me hiertoe heb laten verleiden.

Hopen dat youtube me nu niet nog meer rus propagandisten gaat voorschotelen :'(
pi_219366090
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik heb geen idee of x10 zoveel voorkomt, maar dat menig belasting omhoog gaat omdat de imperiale ambities van "De Sterke Man" ergens van betaalt moet worden, komt genoeg langs.
[..]
Van 3400 naar 750.000.

Is dat x10?

Nee, dat is maal 220.
Tuurlijk gaat het minder in Rusland, vast wel slecht ook.
Maar dat autovoorbeeld is een verkapte belasting die dus vooral voor de zwaardere vermogens dus dure auto’s geldt, ook waarom een zware sportwagen met een beetje co2 uitstoot in nl onbetaalbaar is.

Pak je een S klasse 450 met 190gr CO2 uitstoot en 365pk dan is het totale bpmdeel in Nl ¤33.000 en in Rusland ¤34.500,-
Ex BTW en invoerkosten die bovenop de fabrieksprijs van ¤104.000 komen.
Vakman pur sang
pi_219366122
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Tuurlijk gaat het minder in Rusland, vast wel slecht ook.
Maar dat autovoorbeeld is een verkapte belasting die dus vooral voor de zwaardere vermogens dus dure auto’s geldt, ook waarom een zware sportwagen met een beetje co2 uitstoot in nl onbetaalbaar is.

Pak je een S klasse 450 met 190gr CO2 uitstoot en 365pk dan is het totale bpmdeel in Nl ¤33.000 en in Rusland ¤34.500,-
Ex BTW.
Ja, alleen met dat verschil dat je in het ultra-vervuilde rusland niet de illusie hoeft te hebben dat er ook maar 1 kopeke van dat geld daadwerkelijk naar het recyclen van het voertuig gaat ;)
pi_219366123
quote:

[..]
JC lees ff wat er staat, in plaats van wat je wilt lezen.

Ik zeg dat de registratie van nieuwe vliegtuigen vandaag vertienvoudigd zijn. Niet alle lasten.
  vrijdag 28 november 2025 @ 19:47:29 #102
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219366129
quote:
9s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:35 schreef ExTec het volgende:
Wel heel slecht dat ik me hiertoe heb laten verleiden.

Hopen dat youtube me nu niet nog meer rus propagandisten gaat voorschotelen :'(
Je staat nu vast ook de risicolijst van de AIVD als kijker van RU propaganda :T
pi_219366144
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:47 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Je staat nu vast ook de risicolijst van de AIVD als kijker van RU propaganda :T
:'(
pi_219366207
Qua dit soort ongein is het wachten tot er 1 keer olie aanspoelt op een turkse kust. Dan wordt meneer erdogan boos en donderd hij de bosporus dicht voor alles russisch.

twitter
pi_219366258
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:53 schreef ExTec het volgende:
Qua dit soort ongein is het wachten tot er 1 keer olie aanspoelt op een turkse kust. Dan wordt meneer erdogan boos en donderd hij de bosporus dicht voor alles russisch.

[ x ]
Gaat ie niet doen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219366288
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:58 schreef Hathor het volgende:

[..]
Gaat ie niet doen.
Tenzij hij zelf de miljoenen voor de schoonmaak graag wil betalen.
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:06:13 #107
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219366329
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 19:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, alleen met dat verschil dat je in het ultra-vervuilde rusland niet de illusie hoeft te hebben dat er ook maar 1 kopeke van dat geld daadwerkelijk naar het recyclen van het voertuig gaat ;)
We mochten willen dat wij de schone Russische lucht in onze keeltjes hadden.

https://massivefoundation.org/what-is-choking-delhis-air/

Russische lucht is gezonde lucht.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219366345
Wat is het ook heerlijk om dit topic te mijden. :)
pi_219366365
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Dat ziet er nogal uit alsof rus gewoon niet meedoet aan die site/dat initiatief, en geen cijfers levert.
pi_219366390
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Jouw kaart geeft Rusland aan als 'no data'.

Dat je dat zelf niet is opgevallen...
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:13:25 #111
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219366405
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Jouw kaart geeft Rusland aan als 'no data'.

Dat je dat zelf niet is opgevallen...
Jawel. Oblast Moskou.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219366421
Wat een bijzondere user....
pi_219366433
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jawel. Oblast Moskou.
En de absolute gifputten zoals norilsk hebben we het maar niet over?
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:16:39 #114
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219366441
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
Denk dat veel vervuiling niet zichtbaar is door de lage bevolkingsdichtheid.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219366463
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ah, juistem, als we het niet meten, is het er niet.
pi_219366467
Ab
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:15 schreef ExTec het volgende:

[..]
absolute gifput met luchtcondities waar ze in India jaloers op zouden zijn.
Vakman pur sang
pi_219366488
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Midden op de uitgestrekte steppe of in de Siberische hoogvenen zal de vervuiling wel laag zijn idd, maar wat is je punt?
Цой жив
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:30:59 #118
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219366582
Yermak is opgestapt

quote:
Zelensky's chief of staff Yermak resigns amid Ukraine's biggest corruption scandal
quote:
President Volodymyr Zelensky announced Friday that his chief of staff, Andriy Yermak, has resigned following a raid on his home by the country’s anti-corruption authorities.
https://www.kyivpost.com/post/65206
https://kyivindependent.com/zelenskys-chief-of-staff-yermak/
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:35:55 #119
56749 BlaZ
pi_219366621
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:09 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat ziet er nogal uit alsof rus gewoon niet meedoet aan die site/dat initiatief, en geen cijfers levert.
Nee, maar met 8/9 inw per km2 lukt het ook bijna niet om vieze lucht te krijgen. Met uitzondering van de grote steden natuurlijk.
pi_219366655
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, maar met 8/9 inw per km2 lukt het ook bijna niet om vieze lucht te krijgen. Met uitzondering van de grote steden natuurlijk.
Norilsk is een industriestad met 185000 inwoners.
pi_219366694
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
En 185.000 geregistreerde alcohollisten
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 28 november 2025 @ 20:46:20 #122
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219366725
75% leeft in de steden
pi_219366812
Wat zijn mensen toch ontzettend beïnvloedbaar en naïef. Ben best wel kritisch geweest vanaf het begin van de Oekraïne oorlog maar heb altijd hetzelfde beeld gehad en schrik absoluut niet van dit corruptieschandaal.

Maar waar op nu.nl eerst alle reageerders riepen: Oekraïne is soeverein, de Russen kunnen maar één ding doen, stoppen met vechten en terugkeren!

Nu wordt corruptie aangetoond en bestreden:

Oekraïnse is een corrupt land, zinloos om hier geld heen te sturen!

En wordt Oekraïne met medeweten van de gemiddelde burger zo voor de bus gegooid.

https://www.nu.nl/buitenl(...)-stafchef.html#nujij
Vakman pur sang
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:52:52 #124
56749 BlaZ
pi_219366820
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, Norilsk, maar als compensatie heb je dan het Putorana reservaat wat groter is dan half Nederland en wat hooguit een paar inwoners telt. Het is ook niet eerlijk om qua milieubelasting dun- en dichtbevolkte landen te vergelijken.
  vrijdag 28 november 2025 @ 20:53:48 #125
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219366835
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat zijn mensen toch ontzettend beïnvloedbaar en naïef. Ben best wel kritisch geweest vanaf het begin van de Oekraïne oorlog maar heb altijd hetzelfde beeld gehad en schrik absoluut niet van dit corruptieschandaal.

Maar waar op nu.nl eerst alle reageerders riepen: Oekraïne is soeverein, de Russen kunnen maar één ding doen, stoppen met vechten en terugkeren!

Nu wordt corruptie aangetoond en bestreden:

Oekraïnse is een corrupt land, zinloos om hier geld heen te sturen!

En wordt Oekraïne met medeweten van de gemiddelde burger zo voor de bus gegooid.

https://www.nu.nl/buitenl(...)-stafchef.html#nujij
In Oekraïne worden corrupte mensen uit de regering gewerkt en bestraft.

In Rusland of tegenwoordig ook de VS, daarentegen..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219367088
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:13 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jawel. Oblast Moskou.
Ah, die gele stip.

Kun je net zo goed in Nederland blijven.

Of je moet zonder stromend water en een schijtton voor de hele buurt buiten de stad willen wonen.
pi_219367101
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:17 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Omdat er meer Russen wonen op de Krim en de Donbas dan in de hele oostelijke helft van Siberië.
Die hadden ze er meteen uit moeten trappen na het uiteenvallen van de Sovjet Unie..
pi_219367116
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 20:35 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Toch hebben de Russen meerdere pogingen gedaan.
  vrijdag 28 november 2025 @ 21:22:12 #129
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219367117
quote:

[..]
Omdat er meer Russen wonen op de Krim en de Donbas dan in de hele oostelijke helft van Siberië.
Arme jongens
  vrijdag 28 november 2025 @ 21:22:30 #130
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219367119
quote:

[..]
Waarom Oekraine nodig dan? Lebensraum genoeg in het huidige Rusland.
pi_219367124
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die hadden ze er meteen uit moeten trappen na het uiteenvallen van de Sovjet Unie..
Daar waren de Oekraïners dus ook deels mee bezig.
De Friezen zijn wat vredelievender naar de Hollanders.
pi_219367161
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 21:23 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Daar waren de Oekraïners dus ook deels mee bezig.
De Friezen zijn wat vredelievender naar de Hollanders.
Veel te laat.
Begin jaren negentig had dat klaar moeten zijn.
  vrijdag 28 november 2025 @ 21:47:41 #133
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219367294
https://www.telegraaf.nl/(...)e-zee/108758585.html

externe oorzaak _O- :9
zinkende , ach jeetje
Krijgt Poetin weer geen geld van die olie
quote:
Tankers getroffen door explosie en brand in Zwarte Zee

Kefken- Twee tankers op de Zwarte Zee ten noorden van Turkije hebben ontploffingen en brand gemeld.

Beide schepen staan op een lijst van sancties tegen Rusland.
1 uur geleden
Een onder Gambiaanse vlag varende tanker, de Kairos, is voor de Turkse kust door een explosie getroffen. Daarna ontstond brand.

De circa 25 bemanningsleden zijn ongedeerd en gered door de Turkse kustwacht.

Het schip was volgens lokale media onderweg van Egypte naar de Russische haven Novorossiejsk.

De Kairos voer circa 45 kilometer uit de kust voor de Turkse plaats Kefken toen er een grote explosie was.

Er wordt gesproken van ,,een externe oorzaak" van de ontploffing.

Het schip zou mogelijk zinkende zijn.

Meer naar het oosten, circa 65 kilometer voor de Turkse kust, is ook een ontploffing gemeld op het schip de Virat.
Deze tanker zou vertrokken zijn uit Sebastopol en ook onder de vlag van Gambia varen.

De Turkse kustwacht heeft gemeld dat de opvarenden het goed maken.

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219367748
twitter

Wederom een Sarmat fail.
pi_219367774
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:18 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wederom een Sarmat fail.
:') Gaat wat worden de dag dat ze echt besluiten hun decennia oude nukes te gebruiken.
pi_219367978
quote:
19s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:26 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
:') Gaat wat worden de dag dat ze echt besluiten hun decennia oude nukes te gebruiken.
Denk oprecht dat het overgrote deel daarvan inderdaad allang niet meer bestaat/werkt. De onderhoudskosten per kernkop liggen tussen de 5-10 miljoen per jaar, dat is voor Rusland hun geclaimde arsenaal dus 5-10 miljard per jaar aan alleen onderhoudskosten. Kan bijna niet dat ze daar niet massaal in gefraudeerd hebben zoals bij andere delen van het leger, bleek een heleboel alleen nog op papier te bestaan daar in het eerste jaar van de oorlog.
pi_219368872
Kinzhals op Starokostiantyniv AFLD en Kiev... En ik maar denken dat die retour afzender gespoofed werden...

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 29-11-2025 10:53:28 ]
pi_219368931
quote:
19s.gif Op vrijdag 28 november 2025 23:26 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
*O* *O* *O* nukes *O* *O* *O*
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219369204
Koerachove werd vorig jaar december (2024) door de Russen ingenomen. Drie motorrijders laten je elf maanden later zien hoe het er nu is. Buiten de stad is het echt nog onbewoond.
Er is nog genoeg werk voor dakdekkers en glazenzetters, zie ik.
En wat roest het spul snel weg na een jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Idisrom op 29-11-2025 10:28:54 ]
  zaterdag 29 november 2025 @ 10:23:12 #142
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219369243
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:16 schreef Idisrom het volgende:
Koerachove werd vorig december (2024) door de Russen ingenomen. Drie motorrijders laten je elf maanden later zien hoe het er nu is. Buiten de stad is het echt nog onbewoond.
Er is nog genoeg werk voor dakdekkers en glazenzetters, zie ik.
En wat roest het spul snel weg na een jaar.

Wat een troosteloze boel. Zowel in de stad als erbuiten. Er groeien ook nauwelijks bomen. Zijn die allemaal gekapt of groeien die daar niet?
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 29 november 2025 @ 10:41:19 #143
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219369337
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:23 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat een troosteloze boel. Zowel in de stad als erbuiten. Er groeien ook nauwelijks bomen. Zijn die allemaal gekapt of groeien die daar niet?
Vanaf 5:20 genoeg bloemweides en lanen met bomen.
Vraag mij echt af hoelang het duurt om het te herbouwen. Veel is beschadigd, maar staat er nog. Vraag mij af of dat gerenoveerd kan worden of allemaal tegen de vlakte moet.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219369384
quote:

Opgestookt natuurlijk.
pi_219369392
quote:

[..]
Troosteloze boel is het altijd al geweest en dat gaat ook niet veranderen. Zelfde voor Rusland. Eigenlijk zijn alleen de grote steden mooi.
pi_219369417
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 10:54 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Troosteloze boel is het altijd al geweest en dat gaat ook niet veranderen. Zelfde voor Rusland. Eigenlijk zijn alleen de grote steden mooi.
Nou de ouwe Balkan landen zijn toch behoorlijk opgeknapt na de val van het communisme.
Een land ter groote van Oekraïne heb je niet zo maar even mooi opgebouwd.
pi_219369600
quote:

[..]
Maar gelukkig zijn ze wel bevrijd van de nazi's, wat jij @phpmystyle ?
  zaterdag 29 november 2025 @ 11:33:59 #148
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219369624
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:28 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Maar gelukkig zijn ze wel bevrijd van de nazi's, wat jij @:phpmystyle ?
:N

Ik heb altijd al gezegd dat dat hele "nazi" frame van de Russen nogal gezocht is en niet oprecht. Het wordt gebruikt in hun propaganda en om het volk op te hitsen.

Wij doen het ook overigens. Wij zeggen dat de Russen stelen..
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219369647
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 11:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik heb altijd al gezegd dat dat hele "nazi" frame van de Russen nogal gezocht is en niet oprecht. Het wordt gebruikt in hun propaganda en om het volk op te hitsen.

En liegen.
Wat ook klopt.
pi_219369951
quote:

[..]

“Wat wij doen” wordt in ieder geval feitelijk onderbouwd. Je kunt altijd hier aantonen als er iets niet klopt hoor.
  Moderator zaterdag 29 november 2025 @ 12:40:18 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219369975
Dat ze stelen geven ze gewoon zelf toe, daar worden ze niet toe gedwongen door "ons"
pi_219370097
twitter

Moet ik als Rotterdammer alvast een noodpakket in huis gaan halen? :o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219370111
quote:

[..]

Wij constateren, jij doet meer aan fantaseren.
pi_219370228
Hahaha Yermak toch naar het front. Heerlijk.
pi_219370330
Maar de lege olietankers die gisteren boem deden in de zwarte zee, zijn dus opgeblazen door oekraine.
pi_219370341
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:10 schreef ExTec het volgende:
Maar de lege olietankers die gisteren boem deden in de zwarte zee, zijn dus opgeblazen door oekraine.
Daar was ik al bang voor, vind het een onverstandige actie door de milieuschade.
Beter een vrachtschip met containers of een militair fregat als doel dan.
Vakman pur sang
pi_219370343
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:13 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daar was ik al bang voor, vind het een onverstandige actie door de milieuschade.
Beter een vrachtschip met containers of een militair fregat als doel dan.
Als ze leeg zijn, zitten er compleet verwaarloosbare hoeveelheden olie in.
pi_219370345
Kennis van mij moet weer de Baltische zee op volgende week voor een EU project. Daar is de sfeer zeer grimmig, veel drones in de lucht en de sfeer is gespannen.
Vakman pur sang
pi_219370380
Lol
graag op anoniem
pi_219370443
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:46 schreef Since2003 het volgende:
Alleen in KyivIndependent valt te lezen dat Yermak zelf heeft gezegd dat hij naar het front gaat om procedures af te wachten en daar natuurlijk een politieke functie te bekleden.

Maar geen enkele westerse nieuwsmedia heeft dat verhaal gemeld. Zou me niet verbazen dat hij toch de biezen pakt naar elders.
Vakman pur sang
pi_219370445
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Kennis van mij moet weer de Baltische zee op volgende week voor een EU project. Daar is de sfeer zeer grimmig, veel drones in de lucht en de sfeer is gespannen.
Heb je er behoefte aan dat we een kaarsje voor hem branden?
pi_219370451
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:46 schreef BennieButtfuck het volgende:

[..]
Heb je er behoefte aan dat we een kaarsje voor hem branden?
Nee user met de gore naam.
Het was om aan te geven dat rond de Baltische staten men toch wat gespannen is op zee.
Vakman pur sang
pi_219370454
https://www.thesun.co.uk/(...)-hit-crew-evacuated/

Fijn voor de russen, niet voor het zeeleven.
pi_219370462
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee user met de gore naam.
Het was om aan te geven dat rond de Baltische staten men toch wat gespannen is op zee.
Oh, ik dacht dat je er behoefte aan had te melden dat je een belangrijke kennis hebt ofzoiets.
  zaterdag 29 november 2025 @ 15:03:59 #165
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219370667
edit: verkeerde topic
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219371435
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:46 schreef Since2003 het volgende:
Hij voelt zich wel verraden door bepaalde mensen vlak om hem heen. Hij is trouwens ook nog niet schuldig bevonden tot nu toe.
pi_219371485
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:30 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Hij voelt zich wel verraden door bepaalde mensen vlak om hem heen. Hij is trouwens ook nog niet schuldig bevonden tot nu toe.
Iedereen in die cirkel is corrupt tot het bot. Maar wanneer het ze te heet onder de voeten wordt gooien ze elkaar voor de leeuwen.
pi_219371507
quote:
Russia will spend at least $166 billion on the war against Ukraine in 2026: Putin signed the budget law.

This is a third of Russia's entire annual budget and, probably, the largest military spending since the USSR. Russia has cut social spending.
pi_219371520
quote:
GUR specialists hacked the Russian special communications networks along the frontline and in Africa

GUR units were able to expose the networks of terminals of the special protected communications of the Russian army.

After long-term use of the obtained information about the plans of the occupiers, a decision was made to publish their geolocation and destruction.
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:53:08 #170
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219371535
quote:
89s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

Wel een 2e kans om die stad opnieuw op te bouwen maar dan dit keer wel goed. })
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219371548
quote:
Instead of long-range Tomahawk missiles, Witkoff suggested that Ukraine demand a 10-year tariff exemption, — WSJ.

“What good can a handful of missiles do?” — WSJ quotes Witkoff. He believes that postponing tariffs would further stimulate the Ukrainian economy
'Make Money Not War: Trump's Real Plan for Peace in Ukraine' is de titel van het artikel
  zaterdag 29 november 2025 @ 17:57:57 #172
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_219371557
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 14:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Ben ook wel benieuwd wat daar allemaal onder water ligt te spioneren...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_219371589
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 01:34 schreef 3rr0r het volgende:
[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 01:36 schreef 3rr0r het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 november 2025 02:07 schreef 3rr0r het volgende:
Thanks given on Thanksgiving

[ afbeelding ]

Volgende maand is hij geheid weer niet dankbaar genoeg
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:47 schreef 3rr0r het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:50 schreef 3rr0r het volgende:

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 17:55 schreef 3rr0r het volgende:
'Make Money Not War: Trump's Real Plan for Peace in Ukraine' is de titel van het artikel
Niet om het eea, maar kun je voortaan ook gewoon linkjes naar al die quotes van je plaatsen? Dan kunnen we iig zien waar al die berichten vandaan komen.
pi_219371599
Beelden van de aanval met Sea Baby drones op die tankers:

twitter
pi_219371637
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 08:55 schreef AchJa het volgende:
Om eea in perspectief te plaatsen, ook in het westen gaat het wel eens mis. Dus om op basis van een mislukte missile test launch conclusies te trekken is wel heel kortzichtig.

Het westen doet niet doorlopend of deze of gene raket een penis-verlenger is.
pi_219371642
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Niet om het eea, maar kun je voortaan ook gewoon linkjes naar al die quotes van je plaatsen? Dan kunnen we iig zien waar al die berichten vandaan komen.
Gewoon van twitter account(s) die ik vertrouw. Tot nu toe bleek alles te kloppen wat ik checkte, zodra dat niet meer zo is zal ik er niet meer van posten. Is meer een gunst dat ik het plaats om wat daadwerkelijk nieuws te hebben in dit topic ipv alleen onzinnig gelul. Ik ga geen mega tijd steken in alles continu dubbelchecken met links bij de originele bron zoeken erbij enzo. Het is een beetje als vertrouwen op dat wat de NOS meldt klopt bij dat soort dingen.
  zaterdag 29 november 2025 @ 18:20:14 #177
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_219371663
quote:
89s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[ x ]

Ik zou je aanraden om te verhuizen.. maar dat zou ik je voor de oorlog in Oekraïne ook al aangeraden hebben
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_219371742
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:14 schreef 3rr0r het volgende:

Gewoon van twitter account(s) die ik vertrouw. Tot nu toe bleek alles te kloppen wat ik checkte, zodra dat niet meer zo is zal ik er niet meer van posten. Is meer een gunst dat ik het plaats om wat daadwerkelijk nieuws te hebben in dit topic ipv alleen onzinnig gelul. Ik ga geen mega tijd steken in alles continu dubbelchecken met links bij de originele bron zoeken erbij enzo. Het is een beetje als vertrouwen op dat wat de NOS meldt klopt bij dat soort dingen.
Misschien moet je dat aan de lezers over laten... Ik kan hier ook honderden Twitter danwel Reddit quotes gaam plaatsen maar dat schiet nmm niet echt op. En doen alsof Twitter te vergelijken is met een nieuwsdienst als de NOS vind ik eerlijk gezegd wel een heel bijondere gedachtegang. Plaats op zijn minst gewoon een link naar betreffende Tweets.
pi_219371754
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat is het punt helemaal niet, ook jij snapt dat best wel.
Nou ja, 50/50.

Ja, je hebt gelijk, an sich zegt het niks.

Ja, rus slaat alsnog een modder figuur.
pi_219371766
China wat nog wat meer gas geeft, mbt het uitkleden van rus.

quote:
Chinese exporters have been raising prices for Russian military-industrial buyers, exploiting the Kremlin’s reliance on their supplies as western sanctions restrict imports, new research has revealed.

Prices of export-controlled products shipped from China to Russia rose 87 per cent between 2021 and 2024 on average, according to a new paper from the Bank of Finland Institute for Emerging Economies (Bofit). The price of similar goods shipped elsewhere rose only 9 per cent.
https://www.ft.com/content/8f48960d-8d6a-4064-9d32-b456d516a4cc
pi_219371836
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:29 schreef Anton91 het volgende:
[ x ]
Zal wel veel kritiek krijgen maar ik vind die aanvallen niet zo slim op dit moment. Het enige wat Oekraïne krijgt is hele zware tegenaanvallen.
En Zelensky zegt klaar te zijn voor onderhandelingen. Het is kwalijk voor de algehele veiligheid als je op openbare wateren een beetje commerciële tankers gaat opblazen.
Ik snap wel dat je de inkomsten van Rusland wat wil verkleinen. En mocht de VS dit uitvoeren oké. Maar dit is niet slim, vind ik, ook krijgen ze allerlei millieuorganisaties over hun heen.

Wat willen ze nu dan, onderhandelen of door aan het front, en als ze de hele winter door moeten dan kon het weleens veel meer land kwijtraken.
De situatie is wat slecht in te schatten maar er zijn toch veel signalen dat de aanvoer van nieuwe recruten aardig opdroogt.
Vakman pur sang
pi_219371846
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zal wel veel kritiek krijgen maar ik vind die aanvallen niet zo slim op dit moment. Het enige wat Oekraïne krijgt is hele zware tegenaanvallen.
En Zelensky zegt klaar te zijn voor onderhandelingen. Het is kwalijk voor de algehele veiligheid als je op openbare wateren een beetje commerciële tankers gaat opblazen.
Ik snap wel dat je de inkomsten van Rusland wat wil verkleinen. En mocht de VS dit uitvoeren oké. Maar dit is niet slim, vind ik, ook krijgen ze allerlei millieuorganisaties over hun heen.
We nemen het mee naar achteren.
pi_219371895
quote:

[..]

Wat willen ze nu dan, onderhandelen of door aan het front, en als ze de hele winter door moeten dan kon het weleens veel meer land kwijtraken.
De situatie is wat slecht in te schatten maar er zijn toch veel signalen dat de aanvoer van nieuwe recruten aardig opdroogt.
Toch mooi, Rusland probeert al jaren de Oekraïense graanexport per schip te blokkeren of beperken. Maar als de agressor wat dat betreft een keer wordt teruggepakt, dan is het plots een probleem.
  zaterdag 29 november 2025 @ 19:05:33 #186
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219371898
quote:
Al Arabiya English
Gedeeld met Openbaar
·
Volgen
Ukraine strikes a heat and power station in the Moscow region with drones, triggering a major fire and cutting off heating for thousands in one of Kyiv’s biggest attacks to date on a power station deep inside Russia.

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 29-11-2025 19:11:27 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219371924
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:05 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Toch mooi, Rusland probeert al jaren de Oekraïense graanexport per schip te blokkeren of beperken. Maar als de agressor wat dat betreft een keer wordt teruggepakt, dan is het plots een probleem.
Ja, en de appartementen, ziekenhuizen, kinderdagverblijven worden links rechts boven onder opgeblazen, maar angsthaas hierzo: "JA MAAR ZE KRIJGEN ALLEEN MAAR ZWAARDERE TEGENAANVALLEN!".

:O
pi_219371925
quote:

[..]

Die aanvallen zijn heel slim, het raakt de energie infrastructuur van Rusland.

Beide landen bombarderen elkaars energiesector.

Daar horen deze tankers ook bij.

Nog maar kort geleden zijn dorpen in Roemenië ontruimd vanwege een Russische aanval op een gastanker.

Zie je dat ook als geen slimme zet op dit moment?
pi_219371949
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Misschien moet je dat aan de lezers over laten... Ik kan hier ook honderden Twitter danwel Reddit quotes gaam plaatsen maar dat schiet nmm niet echt op. En doen alsof Twitter te vergelijken is met een nieuwsdienst als de NOS vind ik eerlijk gezegd wel een heel bijondere gedachtegang. Plaats op zijn minst gewoon een link naar betreffende Tweets.
Als jij interessant nieuws hebt en je weet uit ervaring van de afgelopen jaren dat het van een account komt dat geen onzin meldt, staat het je vrij dat te plaatsen. Als je bij deze oorlog slechts nieuws plaatst van kranten (vaak sowieso achter betaalmuur) of iets als een NOS dan mis je de helft en/of loop je dagen achter. In de dingen die ik plaats staat ook meestal wel waar het vandaan komt, Wall Street Journal, Bloomberg, Reuters. Als jij het wil checken omdat je het niet vertrouwt kan je zelf toch googlen of er een artikel bestaat waarin dat wordt gemeld? Ik word door niemand betaald om hier een bijdrage te leveren dus het is take it or leave it. Ik zie wat interessants terwijl ik zelf lees en deel het. Als ik iets deel wat niet klopt kan je me erop aanspreken. Als een Oekrains account wat nog nooit onzin heeft verspreid, dingen meldt die in de Oekrainse media voorbijkomen, dan vind ik het prima informatief. En ik snap dat je een organisatie als de NOS niet kunt vergelijken met een groep die een twitterkanaal met nieuws beheren, mijn punt is dan ook het vertrouwen dat die geplaatste informatie juist is, er inderdaad bijv een krantenartikel bestaat en dat dat er wordt gezegd. NOS schrijft zelf artikelen, die accounts delen meestal gewoon een quote van een krant of tv kanaal of de president z'n officiele social media account. Maar goed, doe er maar mee wat je wilt, ik heb al gezien dat er steeds minder mensen nieuws plaatsen en het vooral een onzinnige praatjes met php topic is geworden.
  zaterdag 29 november 2025 @ 19:14:51 #190
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219371997
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, en de appartementen, ziekenhuizen, kinderdagverblijven worden links rechts boven onder opgeblazen, maar angsthaas hierzo: "JA MAAR ZE KRIJGEN ALLEEN MAAR ZWAARDERE TEGENAANVALLEN!".

en de Russische olie wordt toch nog steeds goedkoper
https://oilprice.com/oil-price-charts/
Het kost Poetin alles en alles
quote:
AI-overzicht
The price for Urals crude oil is approximately $55.24 per barrel, with some sources reporting slightly different figures like $65.48 or $55.07. The price has been trending upwards recently, with a daily change of around +1.14% to +2.11%.
Approximate Price: Approximately $55.24 USD per barrel.
Price Change: Showing a daily increase of around +1.14% to +2.11%.
Day's Range: The day's high was $54.10 and the low was $53.78.
52-Week Range: The 52-week high was $77.38 and the low was $65.49.
pi_219372011
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:10 schreef 3rr0r het volgende:
Maar goed, doe er maar mee wat je wilt, ik heb al gezien dat er steeds minder mensen nieuws plaatsen en het vooral een onzinnige praatjes met php topic is geworden.
Dat heeft veel meer met het verloop te maken, dan je denkt.

In de eerste week was een tank die opgeblazen wordt door een drone nog nieuwswaardig. Nu hebben we dat allemaal al 1000 keer gezien.

Dat wat nieuws is, verschuift.
pi_219372013
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:08 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is inderdaad heerlijk doorzichtig.
pi_219372085
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:10 schreef 3rr0r het volgende:

Als jij interessant nieuws hebt en je weet uit ervaring van de afgelopen jaren dat het van een account komt dat geen onzin meldt, staat het je vrij dat te plaatsen.
Als ik iets plaats zet ik daar ook een link naar het betreffende bericht bij mocht het een Tweet oid zijn, iets wat jij structureel achterwege laat. Maar over het algemeen wacht ik eerst even af tot eea in de wat meer gerenommeerde nieuws outlets komt te staan. Bottomline, ik post er iig een link bij.

quote:
Als je bij deze oorlog slechts nieuws plaatst van kranten (vaak sowieso achter betaalmuur) of iets als een NOS dan mis je de helft en/of loop je dagen achter. In de dingen die ik plaats staat ook meestal wel waar het vandaan komt, Wall Street Journal, Bloomberg, Reuters. Als jij het wil checken omdat je het niet vertrouwt kan je zelf toch googlen of er een artikel bestaat waarin dat wordt gemeld? Ik word door niemand betaald om hier een bijdrage te leveren dus het is take it or leave it. Ik zie wat interessants terwijl ik zelf lees en deel het. Als ik iets deel wat niet klopt kan je me erop aanspreken. Als een Oekrains account wat nog nooit onzin heeft verspreid, dingen meldt die in de Oekrainse media voorbijkomen, dan vind ik het prima informatief. En ik snap dat je een organisatie als de NOS niet kunt vergelijken met een groep die een twitterkanaal met nieuws beheren, mijn punt is dan ook het vertrouwen dat die geplaatste informatie juist is, er inderdaad bijv een krantenartikel bestaat en dat dat er wordt gezegd. NOS schrijft zelf artikelen, die accounts delen meestal gewoon een quote van een krant of tv kanaal of de president z'n officiele social media account.
Het staat nb. in de NWS policy dat je op zijn minst een link plaatst naar het bericht, sterker nog, een Tweet moet onderbouwd worden:

quote:
Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?

Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.

Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.

Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert

Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.
quote:
Maar goed, doe er maar mee wat je wilt, ik heb al gezien dat er steeds minder mensen nieuws plaatsen en het vooral een onzinnige praatjes met php topic is geworden.
Nou ja, doe er zelf mee wat je wil, ik vraag niet heel gekke dingen.

En voor onzinnige praatjes hoef je echt niet alleen bij PHP te zijn hoor.
pi_219372116
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die aanvallen zijn heel slim, het raakt de energie infrastructuur van Rusland.

Beide landen bombarderen elkaars energiesector.

Daar horen deze tankers ook bij.

Nog maar kort geleden zijn dorpen in Roemenië ontruimd vanwege een Russische aanval op een gastanker.

Zie je dat ook als geen slimme zet op dit moment?
Ik vind het aanvallen van de Russische infra en olie-industrie prima en dat werkt ook wel.
Maar de aanvallen voor de kust van Turkije vind ik niet slim en daar blijf ik bij.
Vakman pur sang
pi_219372168
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind het aanvallen van de Russische infra en olie-industrie prima en dat werkt ook wel.
Maar de aanvallen voor de kust van Turkije vind ik niet slim en daar blijf ik bij.
Rusland moet duidelijk worden gemaakt dat hun tankers nergens veilig zijn.
pi_219372174
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:16 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Het is inderdaad heerlijk doorzichtig.
Jij laat in een ander topic zien dat je niet voor rede vatbaar bent, en van het padje bent. En niet rustig en relaxt een discussie kunt voeren.

quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 13:00 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je kwam toch gewoon met een verzameling leugens?
Vakman pur sang
pi_219372187
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rusland moet duidelijk worden gemaakt dat hun tankers nergens veilig zijn.
Elk ander land zou de wind van voren krijgen als het in internationale wateren olietankers in de fik zet met alle milieu risico’s van dien.

Maar ineens trekt links zich van milieu helemaal niks meer aan, dat vind ik gek.
Vakman pur sang
pi_219372198
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Elk ander land zou de wind van voren krijgen als het in internationale wateren olietankers in de fik zet met alle milieu risico’s van dien.

Maar ineens trekt links zich van milieu helemaal niks meer aan, dat vind ik gek.
Aah, links...

Daar gaat het je om.
pi_219372204
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Aah, links...

Daar gaat het je om.
Nou ja ineens vinden mensen die normaal begaan zijn met het milieu dat ineens geen issue meer.
Laat ik het dan zo zeggen.
Vakman pur sang
pi_219372231
quote:

[..]
Vreemd dat het escalatie argument altijd maar 1 kant op werkt.

En niet als rusland een Kinzhal op een flatgebouw met burgers gooit.
pi_219372233
quote:

[..]

Alle vorige keren dat Rusland aangaf te willen onderhandelen, wat Russisch is voor capitulatie van Oekraïne, ging dat gepaard met vele male zwaardere aanvallen van Rusland om Oekraïne te dwingen tot overgave.

Snap die mentaliteit niet dat Oekraïne dan maar wel achterover moet zitten en toe moet laten dat Rusland hun burgers afschiet, vannacht alweer 3 doden en tientallen gewonden, omdat ze zeggen klaar te zijn om te onderhandelen.
pi_219372255
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als ik iets plaats zet ik daar ook een link naar het betreffende bericht bij mocht het een Tweet oid zijn, iets wat jij structureel achterwege laat. Maar over het algemeen wacht ik eerst even af tot eea in de wat meer gerenommeerde nieuws outlets komt te staan. Bottomline, ik post er iig een link bij.
[..]
Het staat nb. in de NWS policy dat je op zijn minst een link plaatst naar het bericht, sterker nog, een Tweet moet onderbouwd worden:
[..]
[..]
Nou ja, doe er zelf mee wat je wil, ik vraag niet heel gekke dingen.

En voor onzinnige praatjes hoef je echt niet alleen bij PHP te zijn hoor.
Jij deelt met volle maan soms een krantenartikel ja, met link inderdaad. Als jij de oorlog zo wil volgen is dat jouw keuze. Zoals ik al zei, als ik iets heb geplaats wat niet bleek te kloppen mag je het zeggen. Php sproeit zoveel bewezen niet ware informatie hier en die mag er gewoon nog zijn dus dat er ergens in de policy staat dat er per se een link moet toegevoegd worden als je iets van nieuws plaatst... Als je er een probleem mee hebt en @Straatcommando. bijv ook, dan stop ik wel met delen van nieuws dat mij interessant leek. Ik ga geen hele eisenlijst langs in m'n eigen vrije tijd alsof ik een betaalde journalist ben. Zeker niet gezien wat er voor de rest wel allemaal hier mag.
pi_219372274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:32 schreef oheng het volgende:

[..]
Vreemd dat het escalatie argument altijd maar 1 kant op werkt.

En niet als rusland een Kinzhal op een flatgebouw met burgers gooit.
Er is een bepaalde mate van intelligentie nodig om objectief te bekijken wat goed is en wat niet voor Oekraïne om te doen. Ik mis hier momenteel de expertise van mensen om hier een intelligent antwoord op te krijgen.
Dit maakt het op dit moment een zinloze discussie tot er iemand reageert die wat breder naar de hele zaak kan kijken.
Vakman pur sang
pi_219372293
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:34 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Jij deelt met volle maan soms een krantenartikel ja, met link inderdaad. Als jij de oorlog zo wil volgen is dat jouw keuze. Zoals ik al zei, als ik iets heb geplaats wat niet bleek te kloppen mag je het zeggen. Php sproeit zoveel bewezen niet ware informatie hier en die mag er gewoon nog zijn dus dat er ergens in de policy staat dat er per se een link moet toegevoegd worden als je iets van nieuws plaatst... Als je er een probleem mee hebt en @:Straatcommando. bijv ook, dan stop ik wel met delen van nieuws dat mij interessant leek. Ik ga geen hele eisenlijst langs in m'n eigen vrije tijd alsof ik een betaalde journalist ben. Zeker niet gezien wat er voor de rest wel allemaal hier mag.
Ik vind je nieuws hier wel een meerwaarde. Als je gewoon even Ctrl+C/V doet, kun je het linkje erbij plaatsen.
pi_219372307
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en de Russische olie wordt toch nog steeds goedkoper
https://oilprice.com/oil-price-charts/
Het kost Poetin alles en alles
[..]

Vervoerskosten zaten 2 weken geleden zo rond de 20 dollar per vat, en die wordt betaald door rusland, _niet_ de koper.
pi_219372311
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja ineens vinden mensen die normaal begaan zijn met het milieu dat ineens geen issue meer.
Laat ik het dan zo zeggen.
Ik blijf het een rare bewering vinden...
pi_219372330
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er is een bepaalde mate van intelligentie nodig om objectief te bekijken wat goed is en wat niet voor Oekraïne om te doen. Ik mis hier momenteel de expertise van mensen om hier een intelligent antwoord op te krijgen.
Dit maakt het op dit moment een zinloze discussie tot er iemand reageert die wat breder naar de hele zaak kan kijken.
Zegt degene die zich continue verliest in conspiracy theorieen en uitblinkt in het hier neerplempen van AI slop.

Oke.
pi_219372378
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik blijf het een rare bewering vinden...
Dat kun je vinden. Maar eigenlijk weet jij ook wel dat dat niet zo is.
Als commerciële schepen zo aangevallen worden in internationale wateren dan heeft dat grote consequenties voor de hele sector, verzekeraars gaan meer risico rekenen, veiligheidsmaatregelen nemen toe. En Oekraïne doet dit teveel op eigen houtje is het gevoel. Normaliter dient de Turkse dienst vooraf geïnformeerd te worden. Die zijn ook pislink denk ik. Vond NS2 opblazen ook onverstandig, daar betalen wij nu weer veel meer geld voor aan de verzekeringen van offshore projecten.
Zelfde als Rusland dit flikt overigens.
Vakman pur sang
pi_219372396
quote:

Jij deelt met volle maan soms een krantenartikel ja, met link inderdaad. Als jij de oorlog zo wil volgen is dat jouw keuze.
:') Je hebt echt geen idee...

quote:
Zoals ik al zei, als ik iets heb geplaats wat niet bleek te kloppen mag je het zeggen. Php sproeit zoveel bewezen niet ware informatie hier en die mag er gewoon nog zijn dus dat er ergens in de policy staat dat er per se een link moet toegevoegd worden als je iets van nieuws plaatst...
De policy lijkt me redelijk duidelijk of niet dan? Het gaat helemaal niet om het wel of niet kloppen van een bericht.

quote:
Als je er een probleem mee hebt en @:Straatcommando. bijv ook, dan stop ik wel met delen van nieuws dat mij interessant leek. Ik ga geen hele eisenlijst langs in m'n eigen vrije tijd alsof ik een betaalde journalist ben. Zeker niet gezien wat er voor de rest wel allemaal hier mag.
Je post op een forum dat bepaalde spelregels hanteert en daar heb je je gewoon aan te conformeren. En nee, ik heb echt geen probleem met zo nu en dan een losse quote, dan ga ik zelf wel even Googlen maar ik kan ondertussen elk bericht wel gaan Googlen...

En ook PHP mag zijn mening en berichten gewoon posten (hij doet er iig meestal wel een link bij).
pi_219372423
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als commerciële schepen zo aangevallen worden in internationale wateren dan heeft dat grote consequenties voor de hele sector, verzekeraars gaan meer risico rekenen, veiligheidsmaatregelen nemen toe.
Weet je waarom we die schaduwvloot schaduwvloot noemen?

Omdat ze niet verzekerd zijn.
pi_219372438
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Weet je waarom we die schaduwvloot schaduwvloot noemen?

Omdat ze niet verzekerd zijn.
Dat weet ik maar dit soort acties maken verzekeringen van tankers en vrachtschepen van andere rederijen weer duurder. Verzekeraars zijn nogal snel geneigd risico’s in te bedden in de prijs, een verdwaalde drone kan een goed excuus zijn de de prijzen op te drijven.
Vakman pur sang
  zaterdag 29 november 2025 @ 19:51:28 #213
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219372440
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vooral emoties hier. Men denkt dat Oekraïne geholpen is door kleine speldenprikken op Rusland te doen. Dat de Oekraïners dat dan 10x terugkrijgen interesseert hen niet.
Sad but true.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219372463
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat weet ik maar dit soort acties maken verzekeringen van tankers en vrachtschepen van andere rederijen weer duurder. Verzekeraars zijn nogal snel geneigd risico’s in te bedden in de prijs, een verdwaalde drone kan een goed excuus zijn de de prijzen op te drijven.
Ja, ik sluit idd niet uit dat premies voor vracht via de zwarte zee van een naar rus brengen door het dak gaat.

Zal ik je een geheim vertellen?

Dat is juist de bedoeling.

Daarbij hoeven ze dit max 10 keer te doen ofzo. Dan vind je geen bemanning meer op deze wereldbol die zo'n tocht nog aandurft.
pi_219372484
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, ik sluit idd niet uit dat premies voor vracht via de zwarte zee van een naar rus brengen door het dak gaat.

Eens.

quote:
Daarbij hoeven ze dit max 10 keer te doen ofzo. Dan vind je geen bemanning meer op deze wereldbol die zo'n tocht nog aandurft.
Als dat zo was, had Rusland ook geen frontsoldaten meer kunnen vinden.
pi_219372506
quote:

[..]
Als commerciële schepen zo aangevallen worden in internationale wateren dan heeft dat grote consequenties voor de hele sector, verzekeraars gaan meer risico rekenen, veiligheidsmaatregelen nemen toe. En Oekraïne doet dit teveel op eigen houtje is het gevoel. Normaliter dient de Turkse dienst vooraf geïnformeerd te worden. Die zijn ook pislink denk ik. Vond NS2 opblazen ook onverstandig, daar betalen wij nu weer veel meer geld voor aan de verzekeringen van offshore projecten.
De Russische schaduwvloot schepen zijn over het algemeen niet verzekerd. Vanwege de sancties en de slechte fysieke staat van de schepen is dat voor verzekeringsbedrijven al een gigantisch risico.
pi_219372510
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:55 schreef luxerobots het volgende:

Als dat zo was, had Rusland ook geen frontsoldaten meer kunnen vinden.
Ow, als ze zo'n arme filipijn 100x over de kop z'n salaris willen gaan betalen om maar op zo'n schip te gaan zitten, is dat ook prima.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:00:01 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219372543
quote:

[..]
ik zou Turkije niets vragen
pi_219372563
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk wel nut de schaduwvloot direct te raken. Echter zijn er ook risico’s. En dat is vooral de irritatie opwekken bij landen die nu nog achter Oekraïne staan.
Vakman pur sang
pi_219372568
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
En dat is vooral de irritatie opwekken bij landen die nu nog achter Oekraïne staan.
Want?
pi_219372616
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want?
Als die tanker was gezonken en die ruimen zat nog wat ton olie in en dat kwam over kilometers Turkse hotelkust dan hadden behalve Turkije maar ook Europese landen daar bezwaar over.
Vakman pur sang
pi_219372635
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als die tanker was gezonken en die ruimen zat nog wat ton olie in en dat kwam over kilometers Turkse hotelkust dan hadden behalve Turkije maar ook Europese landen daar bezwaar over.
Ja, daarom dat oekraine ook geen schepen onder schot neemt die net terugkomen uit rus, maar schepen pakt die op weg zijn.
pi_219372691
quote:

[..]
Als commerciële schepen zo aangevallen worden in internationale wateren dan heeft dat grote consequenties voor de hele sector, verzekeraars gaan meer risico rekenen, veiligheidsmaatregelen nemen toe.
Overdreven reactie.
Je weet dat dit niet om een willekeurig schip gaat, maar om de schaduw vloot van Rusland.

quote:
En Oekraïne doet dit teveel op eigen houtje is het gevoel.
Logischerwijs doet Oekraïne alles op eigen houtje.

Oekraïne wordt aangevallen door Rusland, die dat ook op eigen houtje doet.
En Oekraïne probeert zich op allerlei mogelijke manieren te verdedigen.

quote:
Normaliter dient de Turkse dienst vooraf geïnformeerd te worden.
Nergens voor nodig.

quote:
Die zijn ook pislink denk ik.
Je kunt van alles denken.

quote:
Vond NS2 opblazen ook onverstandig, daar betalen wij nu weer veel meer geld voor aan de verzekeringen van offshore projecten.
Tja, er is een oorlog gaande hè?
Wij kunnen missen de gevolgen niet zo leuk vinden, maar we doen er ook bar weinig aan om Oekraïne te helpen Rusland te verslaan.
Maar dan wel gaan mekkeren over de gevolgen van dit jarenlange conflict?
En daar moet Oekraïne zich iets van aantrekken?

En hoezo de Turkse inrichtingendienst op de hoogte stellen?
Dan is toch het verrassingseffect weg?
Kijk naar de Clinton era.
Die gaf keurig door aan Pakistan wanneer er kruisraketten richting Bin Laden vlogen.
Met als gevolg dat die telkens op tijd weg kwam.

Turkije is geen bondgenoot van Oekraïne in deze oorlog.

Die ga je niet je strategische plannen voorleggen.
Zelfs de VS kun je anno nu beter niet inlichten.
pi_219372697
quote:

[..]
Oh, ik dacht dat je zei dat het oorverdovend stil was over de milieuschade die deze aanval aanricht.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:15:58 #225
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219372702
Probleem van al die X dumpjes hier is dat het nagenoeg altijd een eenzijdig beeld laat zien van een Rusland dat in de brand staat en een heroïsche opmars van Oekraïne tracht te laten zien. Alsof je hier in een voetbalstadion zit met allemaal juichende supporters die vooral hun morele steun willen uiten ipv meningen en inzichten delen.

Als ik een artikel of podcast plaats van DNW (Ad Verbrugge), Jeffrey Sachs, of die kale kolonel van de Oostenrijkse Heer dan wordt dat steevast desinformatie genoemd of ik een FSB agent. Ja hallo zeg.

Ik ben juist geïnteresseerd in de kwantitatieve ontwikkelingen. Daar betrouwbare informatie over vinden is buitengewoon lastig.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219372722
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:14 schreef Wantie het volgende:
En hoezo de Turkse inrichtingendienst op de hoogte stellen?
Ik sluit niet uit dat dat nog wel gebeurt is ook.

Turkiye is tot op het bot opportunistisch, in zekere zin zelfs pro-oekrains, zeker niet pro-rus.

Tot op de dag van vandaag zegt erdogan dat de krim oekrains is. Dat talkingpoint bezigt helemaal niemand in het westen.
pi_219372751
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, daarom dat oekraine ook geen schepen onder schot neemt die net terugkomen uit rus, maar schepen pakt die op weg zijn.
Nou ja dan geef ik dit voorval vooralsnog goedkeuring bij verstek aan kritiek uit steunlanden.
Vakman pur sang
pi_219372755
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat dat nog wel gebeurt is ook.

Turkiye is tot op het bot opportunistisch, in zekere zin zelfs pro-oekrains, zeker niet pro-rus.

Tot op de dag van vandaag zegt erdogan dat de krim oekrains is. Dat talkingpoint bezigt helemaal niemand in het westen.
Klopt, maar als Erdogan winst kan halen uit het doorspelen van Oekraïense inlichtingen aan Rusland zal hij het zeker niet laten.
pi_219372772
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ja dan geef ik dit voorval vooralsnog goedkeuring
Zelensky slaakt een zucht van verlichting!

Mafketel.
pi_219372779
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar als Erdogan winst kan halen uit het doorspelen van Oekraïense inlichtingen aan Rusland zal hij het zeker niet laten.
Dat lijkt me sterk.
Het is wel een gentlemansagreement juist om directe escalatie te voorkomen dat diensten elkaar inlichten over aanvallen voor of op anders landgebied.
Vakman pur sang
pi_219372787
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zelensky slaakt een zucht van verlichting!

Mafketel.
We nemen het mee naar achteren.
Vakman pur sang
pi_219372798
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
A) is dat weinig voor de hand liggend, B) hebben we het hier over bewegingen van koopvaardij schepen op de zwarte zee.

Ik heb geen idee wat de voorlopers van moderne turkiye met rus te maken hebben gehad, zal genoeg geweest zijn, dus die maken zich 0,0 illusie over wat je aan rus hebt. Dat itt wat afrikaanse staten die zich met wat roebels in de luren laten leggen.
pi_219372810
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
Probleem van al die X dumpjes hier is dat het nagenoeg altijd een eenzijdig beeld laat zien van een Rusland dat in de brand staat en een heroïsche opmars van Oekraïne tracht te laten zien. Alsof je hier in een voetbalstadion zit met allemaal juichende supporters die vooral hun morele steun willen uiten ipv meningen en inzichten delen.

Als ik een artikel of podcast plaats van DNW (Ad Verbrugge), Jeffrey Sachs, of die kale kolonel van de Oostenrijkse Heer dan wordt dat steevast desinformatie genoemd of ik een FSB agent. Ja hallo zeg.

Ik ben juist geïnteresseerd in de kwantitatieve ontwikkelingen. Daar betrouwbare informatie over vinden is buitengewoon lastig.
Vooral als je alle jou onwelgevallige berichten en linkjes zelf wegzet als ongeloofwaardig. De eeuwige “Ik geloof niet…” van jou zijn velen hier echt wel beu.
pi_219372866
quote:

Je bent vooral geïnteresseerd in de Russische kijk op het conflict lijkt het.
pi_219372877
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik zou Turkije niets vragen
Ik denk dat Turkije samen met Hongarije misschien wel aan tafel zit bij het tekenen.
pi_219372891
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat lijkt me sterk.
Het is wel een gentlemansagreement juist om directe escalatie te voorkomen dat diensten elkaar inlichten over aanvallen voor of op anders landgebied.
Je zei dat het een aanval op internationale wateren betrof.

Verder weten we niet of Turkije op de hoogte was, die hoeft dat niet naar buiten te brengen.
pi_219372893
quote:
Uit peilingen blijkt dat een meerderheid van de Oekraïeners nog altijd tegen het opgeven van grondgebied is. Maar het pijnlijke gesprek wordt zeker gevoerd, zegt Irina. "Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we kunnen de Donbas beter vergeten. Mensen praten erover, en ik ken zelfs Oekraïners uit de Donbas die zeggen dat de regio maar afgestaan moet worden."

Alleen zou dat voor Oekraïne betekenen dat Rusland opnieuw wegkomt met zijn agressie. En de zorg is dat dit Moskou een veel betere positie zou geven om later weer door te gaan, om nog meer van Oekraïne af te nemen. Die zorg erkent Irina ook. "Toch zeg ik: een slechte vrede is beter dan deze vreselijke voortzetting van de oorlog."
Geluiden uit Kiev.

https://nos.nl/artikel/25(...)de-nog-niet-in-zicht
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:42:28 #238
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219372902
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je bent vooral geïnteresseerd in de Russische kijk op het conflict lijkt het.
Nee hoor. Heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik het prima vind dat Rusland de EU een standje geeft.
Maar wat betreft het conflict ben ik louter en alleen geïnteresseerd hoe die zich technisch ontwikkelt. Ik heb de puf niet om de vele podcasts met tekeningetjes door te akkeren en op waarde te schatten. Mijn informatie komt vooral van NL podcasts. En nee, niet lighthouse of Marie Therese ter Haar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219372908
quote:
Nee, je wilt alleen informatie geloven die bevestigen wat je zelf al denkt. Daarom kom je met Verbrugge en Sachs op de proppen, omdat die hetzelfde denkbeeld als jij hebben.

Eeuwenlange annexatie oorlogen, en tóch is rusland het slachtoffer.
pi_219372922
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat Turkije samen met Hongarije misschien wel aan tafel zit bij het tekenen.
Hongarije?

Is dat een beetje omdat orban zich zo buitengesloten voelt, en dan voelt hij zich dat ineens niet?

Mijn buurman die gepensioneerd is zat ook te klagen dat hij daar erg aan moest wennen, niks meer om handen, weinig aanspraak.

Mag die dan ook 'tekenen'?

Heeft immers net zo veel in te brengen ;)
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:46:32 #241
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219372937
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:43 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, je wilt alleen informatie geloven die bevestigen wat je zelf al denkt. Daarom kom je met Verbrugge en Sachs op de proppen, omdat die hetzelfde denkbeeld als jij hebben.
Mwoah, retrospectief bezien zitten ze wel dicht bij de waarheid. Ik ben nog niet overtuigd van de kunsten van een de Kruijf, Boswijk of Salemon.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219372954
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee hoor. Heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik het prima vind dat Rusland de EU een standje geeft.
Ja, precies.

quote:
Maar wat betreft het conflict ben ik louter en alleen geïnteresseerd hoe die zich technisch ontwikkelt. Ik heb de puf niet om de vele podcasts met tekeningetjes door te akkeren en op waarde te schatten. Mijn informatie komt vooral van NL podcasts. En nee, niet lighthouse of Marie Therese ter Haar.
Nee, dat is niet zo.
Te pas en te onpas kom je op voor Rusland.

Mooi voorbeeld was de discussie over wat Oekraïne het westen kan leren over oorlogsvoering met drones.

Toen haastte onze PHP met het vermelden dat Rusland op dat gebied verder is dan Oekraïne.
Alsof Rusland die informatie met ons gaat delen 8)7

En nu ook weer als er enkele successen van Oekraïne worden gedeeld: dan wil onze PHP dat daar per se successen van Rusland tegenover worden gezet.

My ondertussen met doen alsof je er neutraal in staat.

Maar daar trapt niemand in.
pi_219372967
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwoah, retrospectief bezien zitten ze wel dicht bij de waarheid. Ik ben nog niet overtuigd van de kunsten van een de Kruijf, Boswijk of Salemon.
Dichtbij jouw waarheid.

Niet dé waarheid.
pi_219372980
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hongarije?

Is dat een beetje omdat orban zich zo buitengesloten voelt, en dan voelt hij zich dat ineens niet?

Mijn buurman die gepensioneerd is zat ook te klagen dat hij daar erg aan moest wennen, niks meer om handen, weinig aanspraak.

Mag die dan ook 'tekenen'?

Heeft immers net zo veel in te brengen ;)
Ik denk dat mocht Rusland ergens toe bewegen dat er wel wat vriendjes aanwezig moeten zijn, Hongarije of Turkije zijn daar twee van.

Rusland en Oekraïne alleen aan tafel gaat nooit gebeuren. VS, Turkije, Hongarije of VAE zullen uiteindelijk diplomatiek wat gaan halen, maar Europa gaat niet aan tafel zitten.
pi_219373000
En anders wordt het gewoon gezellig verder waar we gebleven waren. Die kans zit er ook dik in.
pi_219373006
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat mocht Rusland ergens toe bewegen dat er wel wat vriendjes aanwezig moeten zijn, Hongarije of Turkije zijn daar twee van.

Rusland en Oekraïne alleen aan tafel gaat nooit gebeuren. VS, Turkije, Hongarije of VAE zullen uiteindelijk diplomatiek wat gaan halen, maar Europa gaat niet aan tafel zitten.
Kun je uitleggen wat precies de toegevoegde waarde van hongarije is als tekenende partij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219373020
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kun je uitleggen wat precies de toegevoegde waarde van hongarije is als tekenende partij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wtf moet Hongarije tekenen? 8)7
pi_219373022
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom luister je naar de mening van een of andere kerel op de treurbuis???

De echte experts krijg je per definitie niet op TV te zien, omdat het een of andere bebaarde kerel is in een stoffig achterafkamertje. Dat is de expert. Niet die media geile wannabe's op TV.

Gooi gov.ru eens in de vertaalmachine, en je kunt zelf zien hoe het gaat.
pi_219373032
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wtf moet Hongarije tekenen? 8)7
Helder ;)
pi_219373128
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ah ja, die SMO en Rusland zijn niet keihard verkeerd en falend bezig, nee nee, de EU "krijgt een standje"

Wat een bijzondere analyse weer :') Rusland werkt zichzelf de vernietiging in, en het enige wat jij ziet is je eigen EU-fobie.
pi_219373152
quote:
Maar waarom doet die coterie dan niet nu al wat jij zegt dat ze gaan doen?

Flashback naar de tijd dat sommige FOKkers dachten trump wel ff eigenhandig europa zou dwingen om dit, dat. Zal niet zeggen welke FOKker, want dat is zo sneu voor PHP - chips, nu doe ik het toch. :')

Je kan niet om Europa heen.

Lullig maar waar.
pi_219373185
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:07 schreef havanagila het volgende:
Wat een bijzondere analyse weer :') Rusland werkt zichzelf de vernietiging in, en het enige wat jij ziet is je eigen EU-fobie.
Maar wat zijn kinderdagverblijven en 100.000en burgers nou in je EU-haat strijd? :')

Wisselgeld, toch? :')
pi_219373318
quote:

[..]

Hongarije ligt in Europa.

Anyway, wat hebben landen als Hongarije, Turkije of VAE te bieden tijdens vredesonderhandelingen?

Helemaal niets.

Dus die gaan diplomatiek niets halen.
pi_219373395
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Anyway, wat hebben landen als Hongarije, Turkije of VAE te bieden tijdens vredesonderhandelingen?

Helemaal niets.

Poetin denkt daar anders over want die is nou met Orban aan het babbelen.
pi_219373435
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:49 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Die orban die 2027 niet haalt? Die orban?
pi_219373462
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:49 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Moet hij weten.

Gaat hij fijn vrede sluiten met Hongarije.
pi_219373496
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 21:37 schreef Wantie het volgende:

[..]

Helemaal niets.

Diplomatiek misschien wat. Maar goed, gezellig door blijven gaan vechten is ook aannemelijk.
pi_219373538
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Diplomatiek misschien wat. Maar goed, gezellig door blijven gaan vechten is ook aannemelijk.
Helder dude :*

Waar kan ik me buurman opgeven?
  Forum Admin zaterdag 29 november 2025 @ 22:07:52 #259
pi_219373550
quote:

[..]
Jij deelt met volle maan soms een krantenartikel ja, met link inderdaad. Als jij de oorlog zo wil volgen is dat jouw keuze. Zoals ik al zei, als ik iets heb geplaats wat niet bleek te kloppen mag je het zeggen. Php sproeit zoveel bewezen niet ware informatie hier en die mag er gewoon nog zijn dus dat er ergens in de policy staat dat er per se een link moet toegevoegd worden als je iets van nieuws plaatst... Als je er een probleem mee hebt en @:Straatcommando. bijv ook, dan stop ik wel met delen van nieuws dat mij interessant leek. Ik ga geen hele eisenlijst langs in m'n eigen vrije tijd alsof ik een betaalde journalist ben. Zeker niet gezien wat er voor de rest wel allemaal hier mag.
Nee joh, nieuws is prima maar doe er even een bronnetje bij. Dat is los van het onderwerp altijd prettig omdat je dan als lezer de bron kan checken.
pi_219373558
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Diplomatiek ook niet.
Rusland gaat geen concessies doen. Die wil gewoon doorvechten.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:22:33 #261
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219373662
quote:

[..]
Ik lees nu dat het civiele Chinese tankers zijn. Om zulke voertuigen aan te vallen zitten toch heel wat haken en ogen aan. Niet enkel het risico op vervuiling van de Turkse kust, maar nog meer dat er dus Chinese staatsburgers sneuvelen bij een Oekrainse aanval. Niet eens militairen dus die bezig waren met een militaire operatie, maar Chinese burgers.
The End Times are wild
pi_219373684
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:22 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik lees nu dat het civiele Chinese tankers zijn. Om zulke voertuigen aan te vallen zitten toch heel wat haken en ogen aan. Niet enkel het risico op vervuiling van de Turkse kust, maar nog meer dat er dus Chinese staatsburgers sneuvelen bij een Oekrainse aanval. Niet eens militairen dus die bezig waren met een militaire operatie, maar Chinese burgers.
Creatieve manier om wederom je niet aflatende steun aan Rusland te tonen.
pi_219373693
quote:

[..]
Tja, moeten ze maar niet deelnemen aan de Russische schaduwvloot.

En ze zijn allemaal ongedeerd toch?
pi_219373712
quote:
Niet enkel het risico op vervuiling van de Turkse kust, maar nog meer dat er dus Chinese staatsburgers sneuvelen bij een Oekrainse aanval. Niet eens militairen dus die bezig waren met een militaire operatie, maar Chinese burgers.
Da's het nogal 1 demensionale denken dat omdat het een chinees geregistreerd schip is, de bemanning ook wel chinees moet zijn.

:z
pi_219373716
quote:

[..]
Dan zou ik een wat betere bron lezen. De Kairos vaarde onder de vlag van Gambia, en daarvoor Panama, Griekenland en Liberia. De Virat vaarde ook onder de vlag van Gambia en daarvoor Barbados, Comoren, Liberia en Panama.
pi_219373717
quote:

[..]

Rusland werkt zichzelf de vernietiging in
Doen ze allebij een beetje he.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:32:04 #267
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219373728
quote:

:') Rusland werkt zichzelf de vernietiging in, en het enige wat jij ziet is je eigen EU-fobie.
zichzelf niet

de fossil fuel tijd gaat voorbij en veel sneller dan we dachten , de oil productie stijgt nog steeds, terwijl de afrname stagneert

zaterdag 29 november 2025 @ 22:32:12 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219373731
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:27 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, moeten ze maar niet deelnemen aan de Russische schaduwvloot.

En ze zijn allemaal ongedeerd toch?
Blijkbaar, maar had dus ook anders gekund. En dan betrek je er China bij. Geen goed plan lijkt me..
The End Times are wild
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:33:01 #269
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219373735
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's het nogal 1 demensionale denken dat omdat het een chinees geregistreerd schip is, de bemanning ook wel chinees moet zijn.

:z
Nee, kan ook Fillipijns zijn of wat dan ook natuurlijk... Maar in ieder geval een Chinees schip.
The End Times are wild
pi_219373748
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:32 schreef LXIV het volgende:

[..]
Blijkbaar, maar had dus ook anders gekund. En dan betrek je er China bij. Geen goed plan lijkt me..
Rusland is flink geraakt hiermee dus uitstekend plsn.
Andere schepen die deel uitmaken van de schaduwvloot weten nu wat ze kunnen verwachten.
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:36:30 #271
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219373762
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:30 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Dan zou ik een wat betere bron lezen. De Kairos vaarde onder de vlag van Gambia, en daarvoor Panama, Griekenland en Liberia. De Virat vaarde ook onder de vlag van Gambia en daarvoor Barbados, Comoren, Liberia en Panama.
Als dat zo is dan verandert dat de zaak wel. Want Gambia heeft natuurlijk niks in de pap te brokkelen..
The End Times are wild
pi_219373771
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee, kan ook Fillipijns zijn of wat dan ook natuurlijk... Maar in ieder geval een Chinees schip.
De MAROFs zijn doorgaans westers, de rest is idd zoiets als filipijn.

Zet je verhaal van dat er een inbreuk is op iets chinees nogal op losse schroeven.
pi_219373787
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:36 schreef LXIV het volgende:

[..]
Als dat zo is dan verandert dat de zaak wel. Want Gambia heeft natuurlijk niks in de pap te brokkelen..
Het is zo. Dit zijn de twee schepen in kwestie:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:5626207
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:211844

De NOS geeft ook duidelijk aan dat de twee schepen varen onder de vlag van Gambia.
https://nos.nl/artikel/25(...)ers-voor-turkse-kust
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:40:51 #274
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219373800
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
De MAROFs zijn doorgaans westers, de rest is idd zoiets als filipijn.

Zet je verhaal van dat er een inbreuk is op iets chinees nogal op losse schroeven.
Ik heb al gezegd dat als het een Gambiaans schip is of iets dergelijks het een ander verhaal is.
Een Chinees schip, met of zonder Chinese bemanning, zou ik laten lopen. Dat is allemaal onnodig provoceren, het sop is de kool niet waard. Ik dacht aan de Lusitania natuurlijk.
The End Times are wild
  zaterdag 29 november 2025 @ 22:41:26 #275
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219373807
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:39 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Het is zo. Dit zijn de twee schepen in kwestie:
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:5626207
https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:211844

De NOS geeft ook duidelijk aan dat de twee schepen varen onder de vlag van Gambia.
https://nos.nl/artikel/25(...)ers-voor-turkse-kust
Ok, dan ben ik op het verkeerde been gezet.
The End Times are wild
pi_219373830
Die tankers zijn maar een klein onderdeel van wat er nu gaande is.

Kazach news: Attack on CPC Novorussiysk: Kazakhstan reroutes oil to alternative routes
pi_219373902
Palisa schijnt de vervanger te worden van Yermak. Militiar opgeleid in AMerika, heel veel respect binnen het leger, heel veel mensen blij mee.
pi_219374036
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:33 schreef LXIV het volgende:

[..]
Hehe eindelijk een nuchtere analyse
Vakman pur sang
pi_219374041
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 22:30 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Doen ze allebij een beetje he.
Neen, de een wil de ander kapot en Oekraïne heeft niks te kiezen.

Anyways, FOK is ook al naar de gallemiezen door wappies. Jammer.
  zaterdag 29 november 2025 @ 23:27:19 #280
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219374057
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hehe eindelijk een nuchtere analyse
Ik snap de mensen niet die denken dat het een goed plan is voor Ukraine om Chinese schepen aan te vallen. (Al was het in dit geval geen chinees schip). Dank denken ze te deugen door blindelings achter iedere actie te gaan staan, terwijl het gewoon dom is en schadelijk voor Oekraine. Geen enkel vermogen tot zelfstandig nadenken meer.
The End Times are wild
pi_219374063
Nieuws uit Tartarstan, omdat daar vannacht brand was in de beruchte FPV Shahed fabriek. Maar de rest van het nieuws uit deze oblast is ook interessant. Let ook op de banner van het russische ministerie van oorlog, waar nog maar slechts 800.000 roebels wordt gegeven voor een rekruit.

A battery warehouse is on fire in the Alabuga Special Economic Zone

Buckwheat crops have fallen by a third

Tatarstan deputies approved a deficit budget and extended tax breaks

Tartarstan is 1 van de rijkste oblasts.
pi_219374065
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik snap de mensen niet die denken dat het een goed plan is voor Ukraine om Chinese schepen aan te vallen. (Al was het in dit geval geen chinees schip). Dank denken ze te deugen door blindelings achter iedere actie te gaan staan, terwijl het gewoon dom is en schadelijk voor Oekraine. Geen enkel vermogen tot zelfstandig nadenken meer.
Omdat 1 fokkertje dat roept?
pi_219374071
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:27 schreef LXIV het volgende:

[..]
Nee idd het was meer de locatie en het enorme risico tegen maar kleine winst.
Vakman pur sang
  zaterdag 29 november 2025 @ 23:34:33 #284
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219374108
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:28 schreef havanagila het volgende:

[..]
Mwoah. Ik heb hier oproepen gezien om vies volk dat niet deugd uit oost-europa te vermoorden tot aan het lumineuze idee om vakantie vierende Russen te vermoorden omdat Russen doorgaans geem geld hebben voor vakantie en dus wel onderdeel moeten zijn van de elite.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 29 november 2025 @ 23:34:53 #285
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_219374112
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:28 schreef havanagila het volgende:

[..]
Die de schoen past trekke hem aan
The End Times are wild
pi_219374114
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee idd het was meer de locatie en het enorme risico tegen maar kleine winst.
Het zorgt dat de vervoerskosten nóg verder omhoog schieten. Die zijn nu al 20 dollar per vat, en die worden betaald door rusland.

Er blijft op deze manier geen enkele winst meer over voor rusland.

Zie ook de aanval op de olie pijpleiding in Novorussiysk, en de reactie van Kazachstan hier op. (Zie hierboven). Dit is een strategie.

Degene die moet nadenken ben jij. Je snapt er geen kut van.
  VIVA zaterdag 29 november 2025 @ 23:38:56 #287
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219374126
Wat een apocalyptische wereld laat Poetin toch achter met zn dood en verderf.............
Iedereen die dit goedpraat om welke reden dan ook....

twitter
What lies behind makes no sense in my mind
pi_219374152
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:35 schreef oheng het volgende:

[..]
Het zorgt dat de vervoerskosten nóg verder omhoog schieten. Die zijn nu al 20 dollar per vat, en die worden betaald door rusland.

Er blijft op deze manier geen enkele winst meer over voor rusland.

Zie ook de aanval op de olie pijpleiding in Novorussiysk, en de reactie van Kazachstan hier op. (Zie hierboven). Dit is een strategie.

Degene die moet nadenken ben jij. Je snapt er geen kut van.
Jij kunt ook niet relaxt praten ofniet?

Mensen doe even rustig, en analyseer de boel zonder emoties.
Vakman pur sang
  zaterdag 29 november 2025 @ 23:45:40 #289
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219374157
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:38 schreef cosmosis het volgende:
Wat een apocalyptische wereld laat Poetin toch achter met zn dood en verderf.............

[ x ]
Trump wil er graag zaken mee doen en wil graag Rusland pleasen op vele punten.
  VIVA zaterdag 29 november 2025 @ 23:47:25 #290
47344 cosmosis
Lucky to be alive
pi_219374165
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:45 schreef Momo het volgende:

[..]
Trump wil er graag zaken mee doen en wil graag Rusland pleasen op vele punten.
Trump gaat duidelijk over lijken voor eigen gewin, zelfde laken een pak als Poetin (Wel een stuk dommer, dat dan weer wel)
What lies behind makes no sense in my mind
pi_219374168
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Jij analyseert niks. Je kon niet eens even uitzoeken welke tankers, onder welke flag geraakt waren.

Maar zaag vooral door over Chinese tankers.
  zaterdag 29 november 2025 @ 23:49:11 #292
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219374169
quote:
85s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:47 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Trump gaat duidelijk over lijken voor eigen gewin, zelfde laken een pak als Poetin (Wel een stuk dommer, dat dan weer wel)
Het is een bepaald type mens dat het leed van miljoenen onder eigen persoonlijke voordeeltjes plaatst.
pi_219374176
quote:
15s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:38 schreef cosmosis het volgende:

[ x ]
Mensen zonder ziel.
pi_219374178
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwoah. Ik heb hier oproepen gezien om vies volk dat niet deugd uit oost-europa te vermoorden tot aan het lumineuze idee om vakantie vierende Russen te vermoorden omdat Russen doorgaans geem geld hebben voor vakantie en dus wel onderdeel moeten zijn van de elite.
Hou toch op joh, komt nauwelijks voor en je loopt zelf constant aanvallen op burgerdoelen goed te praten.
pi_219374181
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:34 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die de schoen past trekke hem aan
?
pi_219374184
quote:
85s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:47 schreef cosmosis het volgende:

[..]
Poetin is een slimme sluwe rat,
Trump een lomp dom varken.
  zaterdag 29 november 2025 @ 23:53:25 #297
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219374190
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Zijn wel meer lui hier met een awareness probleempje. Vindt de moderatie prima als het uit die hoek komt.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219374204
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:52 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Poetin is een slimme sluwe rat,
Trump een lomp dom varken.
In Rusland door onderdrukking en propaganda geen kritiek op de grote leider.

In de VS door achterlijke hillbillies in een twitterbubbel.
pi_219374205
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:47 schreef oheng het volgende:

[..]
Jij analyseert niks. Je kon niet eens even uitzoeken welke tankers, onder welke flag geraakt waren.

Maar zaag vooral door over Chinese tankers.
Doe vooral zo opgefokt ook.
Rustig praten, alles komt goed.
Vakman pur sang
pi_219374209
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:53 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Zijn wel meer lui hier met een awareness probleempje. Vindt de moderatie prima als het uit die hoek komt.
Doe dan een PM of start saampjes een draadje in BNW.
pi_219374215
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 23:55 schreef havanagila het volgende:

[..]
In Rusland door onderdrukking en propaganda geen kritiek op de grote leider.

In de VS door achterlijke hillbillies in een twitterbubbel.
Triest maar waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')