SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
Maak jezelf nou niet helemaal compleet belachelijkquote:Op donderdag 27 november 2025 18:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dus? Dat maakt het niet minder waar.
quote:
Ja, ja. Putin wil praten.quote:Russian President Vladimir Putin said that a US plan to end the war in Ukraine could “form the basis for future agreements” but renewed threats to seize more territory by force unless Kyiv withdraws.
Speaking to reporters in Bishtek, in the Central Asian republic of Kyrgyzstan on Thursday, Putin confirmed the Kremlin was expecting a US delegation headed by Special Envoy Steve Witkoff to visit Moscow early next week, adding that the Kremlin was ready for “serious discussion”.
But chances of a swift breakthrough appear slim after Putin repeated his maximalist demands, saying the war in Ukraine will only end “once Ukrainian troops withdraw from the territories they occupy.”
“If they don’t withdraw, we will achieve this through military means,” the Russian leader said.
Ander topic hierover openen?quote:Op donderdag 27 november 2025 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
Iemand enig idee waarom het voor Rusland oppertuun is om zich te mengen in de USA-Venezuela discussie?
Kan. Maar bij het openen van een nieuwstopic krijg je meteen allerhande meningen van random users.quote:
Zitten op BNW geen gelijkgestemden?quote:Op donderdag 27 november 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan. Maar bij het openen van een nieuwstopic krijg je meteen allerhande meningen van random users.
De echte analyses die er toe doen komen van users zoals Blaz, LX, Achja, soms Lospedrosa, Idsrom, en skysherrif als die er is. En natuurlijk mijzelf.
En soms Wantie. Eerst niet, maar lijkt tegenwoordig wat realistischer te zijn.
Soms wel. Maar als er ineens vanuit het niets het WEF erbij wordt gehaald, of Bill Gates dan haak ik wel af.quote:Op donderdag 27 november 2025 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zitten op BNW geen gelijkgestemden?
Daarom, open er gewoon een ander topic overquote:Op donderdag 27 november 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan. Maar bij het openen van een nieuwstopic krijg je meteen allerhande meningen van random users.
De echte analyses die er toe doen komen van users zoals Blaz, LX, Achja, soms Lospedrosa, Idsrom, en skysherrif als die er is. En natuurlijk mijzelf.
Pure kwaliteit. Je vergeet sjcvb nogquote:Op donderdag 27 november 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoezo ben jij tegenwoordig realistisch trouwens? Schaam je!quote:Op donderdag 27 november 2025 21:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zitten op BNW geen gelijkgestemden?
Ik ben altijd realistisch geweest.quote:Op donderdag 27 november 2025 21:31 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Hoezo ben jij tegenwoordig realistisch trouwens? Schaam je!
Ik maak maar een grapjequote:Op donderdag 27 november 2025 21:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik ben altijd realistisch geweest.
Alleen probeert iedereen altijd de ander in een bepaald hokje te duwen...
Omdat het van oudsher bondgenoten zijn.quote:Op donderdag 27 november 2025 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
Iemand enig idee waarom het voor Rusland oppertuun is om zich te mengen in de USA-Venezuela discussie?
Ja meningen moeten we altijd proberen te vermijdenquote:Op donderdag 27 november 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
met dat Oekraïne moet toegeven aan de eisende afspraken of anders kan uitzien met desondanks onderworpen worden middels geweld. Een beetje als met mij valt overal te spreken zolang het maar datgene ten goede komt met wat ik (op)eis.quote:bron: [url=https://https://edition.cnn.com/2(...)raine-peace-intl]cnn[/url]
Russian President Vladimir Putin said that a US plan to end the war in Ukraine could “form the basis for future agreements” but renewed threats to seize more territory by force unless Kyiv withdraws.
...
“If they don’t withdraw, we will achieve this through military means,” the Russian leader said.
Investeringen. Niet nu pas maar gaat al jaren terug.quote:Op donderdag 27 november 2025 21:04 schreef phpmystyle het volgende:
quote:While Zelensky is President, no one should expect us to give up territory, – The Atlantic citing Yermak.
“He will NOT sign an agreement to give up territory...The Constitution forbids it...All we can really talk about now is defining a line of contact.”
Op zich wel logisch dat ie dat zegt natuurlijk.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:21 schreef Vallon het volgende:
Hoe duidelijk wil iemand het nog hebben dat Putin z'n kont afveegt
[..]
met dat Oekraïne moet toegeven aan de eisende afspraken of anders kan uitzien met desondanks onderworpen worden middels geweld. Een beetje als met mij valt overal te spreken zolang het maar datgene ten goede komt met wat ik (op)eis.
Soms?quote:Op donderdag 27 november 2025 21:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik snap dat het bondgenoten en geestverwanten zijn. Maar neemt Poetin geen risico door Trump tegen de haar te strijken door Maduro in elk geval in woord te steunen?quote:Op donderdag 27 november 2025 22:02 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Omdat het van oudsher bondgenoten zijn.
Maduro woont over een paar maanden boven Assad in Moskou. De trend is toch wel dat Rusland de laatste jaren bevriende landen keihard laat vallen. Dat het Kremlin er nu haar plasje over doet is puur voor de bühne
Das waar. En Trump gaat weer weg. Maduro niet.quote:Op donderdag 27 november 2025 22:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Investeringen. Niet nu pas maar gaat al jaren terug.
Als trump het in bol z'n krijgt en regime change gaat doen verdampen deze investeringen.
Anderzijds zal regime change de VS wel afleiden.
quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Soms?
Je mag dankbaar zijn voor de uitgebreide analyses die ik kosteloos schenk aan de onwetenden.
Wantie vind ik ook ineens slimme dingen zeggen, waar dat ineens wegkomt weet ik niet.
quote:Een corruptieschandaal kan zomaar het einde van de oorlog in Oekraïne betekenen
Een verzwakte Oekraïense president kan nu eenvoudig worden aangewezen als zondebok voor een nederlaag.
Door Leonid Ragozin
Freelance journalist, gevestigd in Riga
Gepubliceerd op 23 november 2025
Op 10 november maakten de Oekraïense anti-corruptieautoriteiten bekend dat naaste vertrouwelingen van president Volodymyr Zelenskyy vermoedelijk betrokken zijn bij een grootschalige fraudezaak van ongeveer 100 miljoen dollar in de energiesector.
Zelenskyy’s zakenpartner Tymur Mindich en twee regeringsministers zijn inmiddels genoemd als verdachten in het onderzoek van NABU, de Nationale Anti-Corruptiebureau van Oekraïne, gesteund door westerse overheden. Oekraïense en westerse media suggereren dat ook de invloedrijke presidentiële stafchef Andriy Jermak mogelijk betrokken is.
De manier waarop het onderzoek informatie “druppelt” – langzaam, theatraal, strategisch – doet sterk denken aan een politiek proces dat wordt gebruikt om een vooraf gewenst politiek resultaat te bereiken, vermomd als een anti-corruptiecampagne.
Het schandaal heeft Zelenskyy’s internationale reputatie en de bredere Oekraïense zaak zware schade toegebracht. De president komt eruit als een lame duck, die zal doen wat van hem geëist wordt door wie er nu aan de touwtjes trekt – mogelijk de regering van de Amerikaanse president Donald Trump.
Verschuiving richting gesprekken met Rusland
Een duidelijk zichtbaar gevolg is de koerswijziging richting onderhandelingen.
Op 11 november meldde The Times dat onderminister Sergiy Kyslytsya, verantwoordelijk voor gesprekken met Moskou, had aangegeven dat het overleg met Rusland was stilgelegd omdat het niets opleverde.
Een week later kondigde Zelenskyy aan dat hij de onderhandelingen juist wilde hervatten.
Daarna volgden berichten over een Amerikaans vredesplan dat – volgens lekken – Oekraïne zou laten inbinden op alle belangrijke Russische eisen. Ondanks enkele stoere statements van Oekraïense officials heeft Zelenskyy het plan niet afgewezen en beloofde hij met de VS samen te werken. Door het corruptieschandaal is zijn manoeuvreerruimte sterk beperkt.
Wat een mogelijk vredesakkoord realistischer maakt, is dat er nu een duidelijke zondebok is voor een naderende nederlaag: Zelenskyy zelf.
Waarom nu ineens wél vrede op tafel ligt
Eerdere pogingen om tot afspraken te komen strandden vooral omdat niemand de verantwoordelijkheid wilde dragen voor een uitkomst die haaks staat op het narratief dat westerse beleidsmakers en lobbyisten jarenlang hebben verkondigd: dat Rusland militair kon worden gedwongen om te capituleren.
Die illusie was de basis van de Westerse strategie richting Rusland. Het was ook de reden dat Kyiv weigerde akkoord te gaan met realistische voorwaarden, omdat het Westen bleef suggereren dat een totale overwinning mogelijk was.
Maar inmiddels:
is de westerse militaire en financiële steun aan Oekraïne praktisch uitgeput;
is Rusland militair sterker en geavanceerder geworden ondanks 19 sanctiepakketten;
worstelt Oekraïne met massale verliezen, mobilisatieproblemen en uitputting;
dreigen westerse landen zoals Polen en Duitsland te stoppen met financieren van Oekraïense vluchtelingen;
kan Oekraïne volgens berichtgeving in april al zonder westers geld komen te zitten.
De oorlogsmotivatie in Europa is grofweg verdwenen, maar niemand wil verantwoordelijk worden voor een slechter akkoord dan in eerdere fases mogelijk was.
Trump loopt dit risico nauwelijks: hij noemt deze oorlog al jaren “Biden’s oorlog”.
Voor Europese leiders én Zelenskyy zelf ligt dat anders: zij hebben hun politieke erfenis verbonden aan de belofte dat Rusland militair kon worden verslagen.
Het gemiste moment in 2019
Om hun dilemma te begrijpen moet men terug naar december 2019, toen Zelenskyy en Poetin in Parijs een akkoord bereikten over een staakt-het-vuren in de Donbas. Dat leidde tot een jaar van relatieve rust.
De oorlog had toen kunnen eindigen op voorwaarden waar Oekraïne nu nog slechts van kan dromen:
Oekraïne hield formele soevereiniteit over de Donbas (met beperkte autonomie onder Russische invloed).
Alleen de Krim bleef in Russische handen.
Met de komst van president Biden in 2021 maakte Zelenskyy echter een draai van 180 graden:
hij verscherpte de confrontatie met Moskou;
sloot oppositiekanalen;
zette in op NAVO-lidmaatschap;
en ondersteunde westerse pogingen om Nord Stream 2 te blokkeren.
Dat alles leidde tot verdere escalatie en uiteindelijk tot de Russische invasie in februari 2022.
De situatie nu
In 2025 heeft Oekraïne zijn eerdere eis van volledige terugtrekking van Rusland en herstelbetalingen laten vallen. In plaats daarvan zoekt Kyiv een algeheel staakt-het-vuren op de huidige frontlijn, na:
aanzienlijk territoriumverlies
enorme infrastructurele schade
14.500 burgerdoden
tot wel 100.000 gesneuvelde militairen
Een vrede “op Russische voorwaarden” zou oneerlijk zijn en in strijd met internationaal recht, maar het alternatief is verdere instorting van de Oekraïense staat.
De woede, stoere taal en nationalistische reacties op de gelekte vredesvoorstellen tonen vooral het ontbreken van een realistisch plan aan Oekraïense kant. Het corruptieschandaal biedt westerse pro-Oekraïne-groepen echter een uitweg: zij kunnen Zelenskyy aanwijzen als schuldige, en zichzelf zo vrijpleiten van verantwoordelijkheid voor de catastrofe waaraan zij jarenlang hebben bijgedragen.
Een nogal gekleurde opinie.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:53 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze journalist schreef dit 5 dagen geleden:
[..]
“Stoere statements” en “stoere taal”. Jammer dat de auteur met dit soort opmerkingen veel aan geloofwaardigheid verliest.quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bron?quote:Op vrijdag 28 november 2025 11:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is een opinie. Maar feitelijke onjuistheden kan ik niet vindenquote:Op vrijdag 28 november 2025 12:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een nogal gekleurde opinie.
Geen feitelijke stand van zaken.
Tis nogal wat om een president in oorlogstijd die veel gedaan heeft (de wereld opgeroepen om wapens te geven aan Oekraïne en Rusland te boycotten) te laten vallen om een corruptieschandaal door figuren uit zijn entourage.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een opinie. Maar feitelijke onjuistheden kan ik niet vinden
We laten Zelensky niet vallen, dat is niet opportuunquote:Op vrijdag 28 november 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tis nogal wat om als president in oorlogstijd die veel gedaan heeft (de wereld opgeroepen om wapens te geven aan Oekraïne en Rusland te boycotten) te laten vallen om een corruptieschandaal door figuren uit zijn entourage.
Het zijn allemaal ernstige zaken, maar het voortbestaan van Oekraine zou toch belangrijker moeten zijn voor de ambtenaren van de NABU.
Opinie journalist, werkte 20 jaar voor de BBC maar verslaggeving vanuit Moskou.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bron?
Allemaal ietwat suggestief en whisfull thinking.
Voorlopig lijkt mij dat niet nee.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
We laten Zelensky niet vallen, dat is niet opportuun
nationalistische reacties op de gelekte vredesvoorstellen tonen vooral het ontbreken van een realistisch plan aan Oekraïense kantquote:Op vrijdag 28 november 2025 12:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een nogal gekleurde opinie.
Geen feitelijke stand van zaken.
Ik zie geen enkel bewijs dat door dit corruptieschandaal het tij van de oorlog tegen Oekraïne keert.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tis nogal wat om een president in oorlogstijd die veel gedaan heeft (de wereld opgeroepen om wapens te geven aan Oekraïne en Rusland te boycotten) te laten vallen om een corruptieschandaal door figuren uit zijn entourage.
Het zijn allemaal ernstige zaken, maar het voortbestaan van Oekraine zou toch belangrijker moeten zijn voor de ambtenaren van de NABU.
Omdat er geen goed voorstel mogelijk is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
nationalistische reacties op de gelekte vredesvoorstellen tonen vooral het ontbreken van een realistisch plan aan Oekraïense kant
Dit klopt denk ik wel, waarom is geen goed tegenvoorstel?
Allicht, je deelt immers actief dezelfde fabeltjesfuik.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een opinie. Maar feitelijke onjuistheden kan ik niet vinden
Ik denk dat er nog niet naar een ‘way out’ gezocht wordt. Ogenschijnlijk staan de EU-leiders nog lijnrecht achter Zelensky. Als er weerstand tegen hem komt zie ik dat eerder vanuit Oekraïne zelf.quote:Op vrijdag 28 november 2025 13:21 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Voorlopig lijkt mij dat niet nee.
Maar Zelensky moet wel oppassen. Dat hele corruptieschandaal kan ooit een way-out worden voor eu-liberalen en alles wat daarom heen hangt om verlies/terugtrekking/concessies te verklaren uit het gegeven dat Oekraiene lastig te helpen is door de corruptie. Dat is een beter verhaal dan moeten toegeven dat Poetin fout is ingeschat en het eigen kunnen overschat.
In het westen kunnen wij dossiers makkelijk laten vallen als deze niet meer politiek oppertuun zijn of trending. We zagen het bij corona, Afghanistan, Gaza dossier ontdooit weer.quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat er nog niet naar een ‘way out’ gezocht wordt. Ogenschijnlijk staan de EU-leiders nog lijnrecht achter Zelensky. Als er weerstand tegen hem komt zie ik dat eerder vanuit Oekraïne zelf.
Aap-> mouwquote:Op vrijdag 28 november 2025 13:20 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Opinie journalist, werkte 20 jaar voor de BBC maar verslaggeving vanuit Moskou.
Tikkeltje anti EU vind ik m wel.
Zit momenteel in estland.quote:
Ze hebben het al over devaluatie van de roebel.quote:Op vrijdag 28 november 2025 15:15 schreef oheng het volgende:
RIA: Centrale bank verdubbelt de maximum grootte van de roebel bankbiljetten.
Op zich geen verschil met onze Iris de Graaf.quote:Op vrijdag 28 november 2025 14:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zit momenteel in estland.
Want de loftrompet over rusland blazen is wel leuk, in rus zelf wonen, niet.
Die verkoopt niet zulke onzinquote:Op vrijdag 28 november 2025 16:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op zich geen verschil met onze Iris de Graaf.
Werkte voor de NOS als Rusland journalist en woonde in Moskou.
Nu in NL en leest het nieuws op TV.
Ik denk dat iris geen rus is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op zich geen verschil met onze Iris de Graaf.
Werkte voor de NOS als Rusland journalist en woonde in Moskou.
Nu in NL en leest het nieuws op TV.
Uh huh.quote:
Het "jammere" is dat de baltics rechtsstaten zijn. Ze kunnen je er dus niet uitbooten omdat je vervelend bent. Je moet wel regels breken.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zou als Letland ook niet zo'n Russische agent toelaten.
Ja dat klopt, dat is iig het hele jaar al aan de gang. Met name ook omdat sommige sectoren maanden achterlopen met het uitbetalen van lonen. Denk bijvoorbeeld maar aan de beruchte kolenindustrie.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:41 schreef ExTec het volgende:
@:oheng, schijnt dat veel russen ondertussen naar een 2de baan aan het zoeken zijn, om rond te kunnen komen. U daar nog iets van meegekregen?
Je gaat het niet uit het kremlin horen, maar meestal is er wel een plaatselijk suffertje ofzo, of een obscure denktank oid die dit publiceert.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:17 schreef oheng het volgende:
Maar ik weet niet waar ik die informatie weghaal.
Vertienvoudiging van lasten. Toe maar.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja dat klopt, dat is iig het hele jaar al aan de gang. Met name ook omdat sommige sectoren maanden achterlopen met het uitbetalen van lonen. Denk bijvoorbeeld maar aan de beruchte kolenindustrie.
Maar ik weet niet waar ik die informatie weghaal. Voor mij is dit een geaccepteerd feit.
Maar dat is ook allemaal niet zo vreemd als je de dagelijkse reeks aan lastenverhogingen ziet voor particulieren en bedrijven. Ik kijk niet op van een tienvoudige vermeerdering van bepaalde lasten, zoals registratie van nieuwe vliegtuigen vandaag.
Naja, etc, etc
Edit: gelukkig krijgen gazprom en rosneft lastenverlichtingen lmfao wat een land.
Ja ik onthoud dat niet. Maar het begon pas echt goed toen begin dit jaar de regio's en bijv kolen mijnen in de problemen raakten, en hun ambtenaren/personeel niet meer betaalden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je gaat het niet uit het kremlin horen, maar meestal is er wel een plaatselijk suffertje ofzo, of een obscure denktank oid die dit publiceert.
Denk nog ff wachten tot we dit terug zien in de westerse media
Tja dit krijg je dus als je het russische nieuws niet volgt. Sadquote:Op vrijdag 28 november 2025 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vertienvoudiging van lasten. Toe maar.
Als je de lasten vertienvoudigd dan storm alles in, bedrijfsleven, consumptie, alles.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Tja dit krijg je dus als je het russische nieuws niet volgt. Sad
Daar is hij weer met zijn “Ik geloof niet…”. Ach man, alles wat je niet wilt horen, doe je af met die vermoeide dooddoener.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je de lasten vertienvoudigd dan storm alles in, bedrijfsleven, consumptie, alles.
Dus ik geloof niet dat de lasten daar vertienvoudigd zijn.
Nu kom maar met een overzichtje wat de lasten zijn dan. Als het onzin is wil je vast wel de echte cijfers met ons delenquote:Op vrijdag 28 november 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je de lasten vertienvoudigd dan storm alles in, bedrijfsleven, consumptie, alles.
Dus ik geloof niet dat de lasten daar vertienvoudigd zijn.
Ja, want voor de rest gaat het helemaal toppie daar.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
Nergens op de wereld gaat het economisch toppie.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want voor de rest gaat het helemaal toppie daar.
En (rus!) publicaties die anders zeggen, zijn EU propaganda outlets.
Vat ik het zo goed samen?
Maar nergens ter wereld, behalve Rusland, stoppen ze boter in anti diefstal boxen omdat het zo toppie gaatquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nergens op de wereld gaat het economisch toppie.
Maar hoe zie je het voor je dat je lasten vertienvoudigd? 10x zoveel accijns? 10x zoveel ib-belasting.
Is dat niet UK?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar nergens ter wereld, behalve Rusland, stoppen ze boter in anti diefstal boxen omdat het zo toppie gaat![]()
[ afbeelding ]
Nee. Mijn foto is in Russische supermarkt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat niet UK?
Onder de sociaaldemocraten wordt zelfs boter verzegeld met anti diefstalmelders.
[ afbeelding ]
BRON:
https://www.dailymail.co.(...)t-living-crisis.html
In elk geval heb ik dat destijds niet gezien in het Gum dat artikelen zo beveiligd waren. Dit zal wel een uitwas zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Mijn foto is in Russische supermarkt.
Maar je hebt gelijk. In Engeland hebben ze dat in sommige supermarkten ook. Geweldig he die brexit.
Ik heb geen idee of x10 zoveel voorkomt, maar dat menig belasting omhoog gaat omdat de imperiale ambities van "De Sterke Man" ergens van betaalt moet worden, komt genoeg langs.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:03 schreef phpmystyle het volgende:
Maar hoe zie je het voor je dat je lasten vertienvoudigd? 10x zoveel accijns? 10x zoveel ib-belasting.
Van 3400 naar 750.000.quote:Russia's car recycling fee (utilsbor) depends on the vehicle's engine power and age, with a new, significantly higher system in place for imported cars since late 2025. For individuals importing cars for personal use, the fee was 3,400 rubles for new cars up to \(3\) liters and 5,200 rubles for used cars older than three years. However, new regulations effective November 1, 2025, substantially increased fees for most imported vehicles, especially those with engines over \(160\) hp, to support domestic manufacturers.
New recycling fee structure Engine power is key: The recycling fee is now primarily calculated based on a progressive scale linked to engine power, replacing the old system which relied on age and engine size.Impact on imported vehicles: The new system makes it much more expensive to import powerful cars, with the fee rising to hundreds of thousands of rubles for certain models. For example, the fee for cars with engines between \(160\)–\(190\) hp is approximately \(750,000\) rubles.
Ik geloof niet dat dit in het VK is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat niet UK?
Onder de sociaaldemocraten wordt zelfs boter verzegeld met anti diefstalmelders.
[ afbeelding ]
BRON:
https://www.dailymail.co.(...)t-living-crisis.html
Da's al een hele oude. Zag laatst beelden van dat nagenoeg het gehele assortiment in dat soort verpakkingen zat.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar nergens ter wereld, behalve Rusland, stoppen ze boter in anti diefstal boxen omdat het zo toppie gaat![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor. Maar ik heb zo'n K(l)aag momentje. Gewoon dat je je afvraagt wie die mensen zijn die zo posten en waarom.quote:
Ja. Iets anders kon ik zo snel niet vinden. MAar een heel assortiment in dat soort verpakkingen?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's al een hele oude. Zag laatst beelden van dat nagenoeg het gehele assortiment in dat soort verpakkingen zat.
Dezelfde mensen die je hier vrijwel elke dag tegenkomt. En het waarom, omdat dit subforum "Nieuws & Achtergronden" heet.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
Gewoon dat je je afvraagt wie die mensen zijn die zo posten en waarom.
quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Iets anders kon ik zo snel niet vinden. MAar een heel assortiment in dat soort verpakkingen?Manmanman....
Ja. Tuurlijk. Een voorbeeld van supermarkt in een dure wijk in Moskouquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Russische supermarkt.
Ziet er beter uit dan een AH of Kaufland. Te ver weg. Maar ik zou er best voor willen omrijden. Breed en gevarieerd assortiment.
Bekijk deze YouTube-video
We willen dat wel croudsourcen, als je belooft daar meteen te blijven?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik zou er best voor willen omrijden.
Dat vind ik best schappelijk. Maar mag het ook tijdelijk?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
We willen dat wel croudsourcen, als je belooft daar meteen te blijven?
Nee, dat was niet de afspraakquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
Dat vind ik best schappelijk. Maar mag het ook tijdelijk?
WIl ik best doen hoor. Maar dan wel naar een plek waar de gewone man woont. Niet midden in centrum van Moskou waar ze geen last hebben van de sancties en oorlog.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat vind ik best schappelijk. Maar mag het ook tijdelijk?
Dus dat jullie zeg de tickets betaling Amsterdam-Istanbul en dan Istanbul-St.Petersburg met Rossiya airlines?
Hotelletje erbij. Beloof ik dat ik die twee weken niet post.
Niet van het een of ander. Maar op dat plaatje van jou staat op de pricetags ponden?quote:
1 idd wel ja. Nice findquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet van het een of ander. Maar op dat plaatje van jou staat op de pricetags ponden?
Sinds wanneer wordt er in Rusland met ponden betaald?
Jekaterinenburg is ook mooi.;quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
WIl ik best doen hoor. Maar dan wel naar een plek waar de gewone man woont. Niet midden in centrum van Moskou waar ze geen last hebben van de sancties en oorlog.
Wellicht in de toekomst. Als Starmer Rusland heeft geannexeerd.quote:
Tuurlijk gaat het minder in Rusland, vast wel slecht ook.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of x10 zoveel voorkomt, maar dat menig belasting omhoog gaat omdat de imperiale ambities van "De Sterke Man" ergens van betaalt moet worden, komt genoeg langs.
[..]
Van 3400 naar 750.000.
Is dat x10?
Nee, dat is maal 220.
Ja, alleen met dat verschil dat je in het ultra-vervuilde rusland niet de illusie hoeft te hebben dat er ook maar 1 kopeke van dat geld daadwerkelijk naar het recyclen van het voertuig gaatquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het minder in Rusland, vast wel slecht ook.
Maar dat autovoorbeeld is een verkapte belasting die dus vooral voor de zwaardere vermogens dus dure auto’s geldt, ook waarom een zware sportwagen met een beetje co2 uitstoot in nl onbetaalbaar is.
Pak je een S klasse 450 met 190gr CO2 uitstoot en 365pk dan is het totale bpmdeel in Nl ¤33.000 en in Rusland ¤34.500,-
Ex BTW.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |