Ik denk dat iris geen rus is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 16:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op zich geen verschil met onze Iris de Graaf.
Werkte voor de NOS als Rusland journalist en woonde in Moskou.
Nu in NL en leest het nieuws op TV.
Uh huh.quote:
Het "jammere" is dat de baltics rechtsstaten zijn. Ze kunnen je er dus niet uitbooten omdat je vervelend bent. Je moet wel regels breken.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zou als Letland ook niet zo'n Russische agent toelaten.
Ja dat klopt, dat is iig het hele jaar al aan de gang. Met name ook omdat sommige sectoren maanden achterlopen met het uitbetalen van lonen. Denk bijvoorbeeld maar aan de beruchte kolenindustrie.quote:Op vrijdag 28 november 2025 17:41 schreef ExTec het volgende:
@:oheng, schijnt dat veel russen ondertussen naar een 2de baan aan het zoeken zijn, om rond te kunnen komen. U daar nog iets van meegekregen?
Je gaat het niet uit het kremlin horen, maar meestal is er wel een plaatselijk suffertje ofzo, of een obscure denktank oid die dit publiceert.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:17 schreef oheng het volgende:
Maar ik weet niet waar ik die informatie weghaal.
Vertienvoudiging van lasten. Toe maar.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:17 schreef oheng het volgende:
[..]
Ja dat klopt, dat is iig het hele jaar al aan de gang. Met name ook omdat sommige sectoren maanden achterlopen met het uitbetalen van lonen. Denk bijvoorbeeld maar aan de beruchte kolenindustrie.
Maar ik weet niet waar ik die informatie weghaal. Voor mij is dit een geaccepteerd feit.
Maar dat is ook allemaal niet zo vreemd als je de dagelijkse reeks aan lastenverhogingen ziet voor particulieren en bedrijven. Ik kijk niet op van een tienvoudige vermeerdering van bepaalde lasten, zoals registratie van nieuwe vliegtuigen vandaag.
Naja, etc, etc
Edit: gelukkig krijgen gazprom en rosneft lastenverlichtingen lmfao wat een land.
Ja ik onthoud dat niet. Maar het begon pas echt goed toen begin dit jaar de regio's en bijv kolen mijnen in de problemen raakten, en hun ambtenaren/personeel niet meer betaalden.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je gaat het niet uit het kremlin horen, maar meestal is er wel een plaatselijk suffertje ofzo, of een obscure denktank oid die dit publiceert.
Denk nog ff wachten tot we dit terug zien in de westerse media
Tja dit krijg je dus als je het russische nieuws niet volgt. Sadquote:Op vrijdag 28 november 2025 18:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vertienvoudiging van lasten. Toe maar.
Als je de lasten vertienvoudigd dan storm alles in, bedrijfsleven, consumptie, alles.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:51 schreef oheng het volgende:
[..]
Tja dit krijg je dus als je het russische nieuws niet volgt. Sad
Daar is hij weer met zijn “Ik geloof niet…”. Ach man, alles wat je niet wilt horen, doe je af met die vermoeide dooddoener.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je de lasten vertienvoudigd dan storm alles in, bedrijfsleven, consumptie, alles.
Dus ik geloof niet dat de lasten daar vertienvoudigd zijn.
Nu kom maar met een overzichtje wat de lasten zijn dan. Als het onzin is wil je vast wel de echte cijfers met ons delenquote:Op vrijdag 28 november 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je de lasten vertienvoudigd dan storm alles in, bedrijfsleven, consumptie, alles.
Dus ik geloof niet dat de lasten daar vertienvoudigd zijn.
Ja, want voor de rest gaat het helemaal toppie daar.quote:Op vrijdag 28 november 2025 18:53 schreef phpmystyle het volgende:
Nergens op de wereld gaat het economisch toppie.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want voor de rest gaat het helemaal toppie daar.
En (rus!) publicaties die anders zeggen, zijn EU propaganda outlets.
Vat ik het zo goed samen?
Maar nergens ter wereld, behalve Rusland, stoppen ze boter in anti diefstal boxen omdat het zo toppie gaatquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nergens op de wereld gaat het economisch toppie.
Maar hoe zie je het voor je dat je lasten vertienvoudigd? 10x zoveel accijns? 10x zoveel ib-belasting.
Is dat niet UK?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar nergens ter wereld, behalve Rusland, stoppen ze boter in anti diefstal boxen omdat het zo toppie gaat![]()
[ afbeelding ]
Nee. Mijn foto is in Russische supermarkt.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat niet UK?
Onder de sociaaldemocraten wordt zelfs boter verzegeld met anti diefstalmelders.
[ afbeelding ]
BRON:
https://www.dailymail.co.(...)t-living-crisis.html
In elk geval heb ik dat destijds niet gezien in het Gum dat artikelen zo beveiligd waren. Dit zal wel een uitwas zijn.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee. Mijn foto is in Russische supermarkt.
Maar je hebt gelijk. In Engeland hebben ze dat in sommige supermarkten ook. Geweldig he die brexit.
Ik heb geen idee of x10 zoveel voorkomt, maar dat menig belasting omhoog gaat omdat de imperiale ambities van "De Sterke Man" ergens van betaalt moet worden, komt genoeg langs.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:03 schreef phpmystyle het volgende:
Maar hoe zie je het voor je dat je lasten vertienvoudigd? 10x zoveel accijns? 10x zoveel ib-belasting.
Van 3400 naar 750.000.quote:Russia's car recycling fee (utilsbor) depends on the vehicle's engine power and age, with a new, significantly higher system in place for imported cars since late 2025. For individuals importing cars for personal use, the fee was 3,400 rubles for new cars up to \(3\) liters and 5,200 rubles for used cars older than three years. However, new regulations effective November 1, 2025, substantially increased fees for most imported vehicles, especially those with engines over \(160\) hp, to support domestic manufacturers.
New recycling fee structure Engine power is key: The recycling fee is now primarily calculated based on a progressive scale linked to engine power, replacing the old system which relied on age and engine size.Impact on imported vehicles: The new system makes it much more expensive to import powerful cars, with the fee rising to hundreds of thousands of rubles for certain models. For example, the fee for cars with engines between \(160\)–\(190\) hp is approximately \(750,000\) rubles.
Ik geloof niet dat dit in het VK is.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Is dat niet UK?
Onder de sociaaldemocraten wordt zelfs boter verzegeld met anti diefstalmelders.
[ afbeelding ]
BRON:
https://www.dailymail.co.(...)t-living-crisis.html
Da's al een hele oude. Zag laatst beelden van dat nagenoeg het gehele assortiment in dat soort verpakkingen zat.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar nergens ter wereld, behalve Rusland, stoppen ze boter in anti diefstal boxen omdat het zo toppie gaat![]()
[ afbeelding ]
Nee hoor. Maar ik heb zo'n K(l)aag momentje. Gewoon dat je je afvraagt wie die mensen zijn die zo posten en waarom.quote:
Ja. Iets anders kon ik zo snel niet vinden. MAar een heel assortiment in dat soort verpakkingen?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's al een hele oude. Zag laatst beelden van dat nagenoeg het gehele assortiment in dat soort verpakkingen zat.
Dezelfde mensen die je hier vrijwel elke dag tegenkomt. En het waarom, omdat dit subforum "Nieuws & Achtergronden" heet.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:18 schreef phpmystyle het volgende:
Gewoon dat je je afvraagt wie die mensen zijn die zo posten en waarom.
quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:19 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ja. Iets anders kon ik zo snel niet vinden. MAar een heel assortiment in dat soort verpakkingen?Manmanman....
Ja. Tuurlijk. Een voorbeeld van supermarkt in een dure wijk in Moskouquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Russische supermarkt.
Ziet er beter uit dan een AH of Kaufland. Te ver weg. Maar ik zou er best voor willen omrijden. Breed en gevarieerd assortiment.
Bekijk deze YouTube-video
We willen dat wel croudsourcen, als je belooft daar meteen te blijven?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:21 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ik zou er best voor willen omrijden.
Dat vind ik best schappelijk. Maar mag het ook tijdelijk?quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
We willen dat wel croudsourcen, als je belooft daar meteen te blijven?
Nee, dat was niet de afspraakquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
Dat vind ik best schappelijk. Maar mag het ook tijdelijk?
WIl ik best doen hoor. Maar dan wel naar een plek waar de gewone man woont. Niet midden in centrum van Moskou waar ze geen last hebben van de sancties en oorlog.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat vind ik best schappelijk. Maar mag het ook tijdelijk?
Dus dat jullie zeg de tickets betaling Amsterdam-Istanbul en dan Istanbul-St.Petersburg met Rossiya airlines?
Hotelletje erbij. Beloof ik dat ik die twee weken niet post.
Niet van het een of ander. Maar op dat plaatje van jou staat op de pricetags ponden?quote:
1 idd wel ja. Nice findquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet van het een of ander. Maar op dat plaatje van jou staat op de pricetags ponden?
Sinds wanneer wordt er in Rusland met ponden betaald?
Jekaterinenburg is ook mooi.;quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:27 schreef Starhopper het volgende:
[..]
WIl ik best doen hoor. Maar dan wel naar een plek waar de gewone man woont. Niet midden in centrum van Moskou waar ze geen last hebben van de sancties en oorlog.
Wellicht in de toekomst. Als Starmer Rusland heeft geannexeerd.quote:
Tuurlijk gaat het minder in Rusland, vast wel slecht ook.quote:Op vrijdag 28 november 2025 19:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of x10 zoveel voorkomt, maar dat menig belasting omhoog gaat omdat de imperiale ambities van "De Sterke Man" ergens van betaalt moet worden, komt genoeg langs.
[..]
Van 3400 naar 750.000.
Is dat x10?
Nee, dat is maal 220.
Ja, alleen met dat verschil dat je in het ultra-vervuilde rusland niet de illusie hoeft te hebben dat er ook maar 1 kopeke van dat geld daadwerkelijk naar het recyclen van het voertuig gaatquote:Op vrijdag 28 november 2025 19:43 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Tuurlijk gaat het minder in Rusland, vast wel slecht ook.
Maar dat autovoorbeeld is een verkapte belasting die dus vooral voor de zwaardere vermogens dus dure auto’s geldt, ook waarom een zware sportwagen met een beetje co2 uitstoot in nl onbetaalbaar is.
Pak je een S klasse 450 met 190gr CO2 uitstoot en 365pk dan is het totale bpmdeel in Nl ¤33.000 en in Rusland ¤34.500,-
Ex BTW.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |