abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219372233
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 18:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zal wel veel kritiek krijgen maar ik vind die aanvallen niet zo slim op dit moment. Het enige wat Oekraïne krijgt is hele zware tegenaanvallen.
En Zelensky zegt klaar te zijn voor onderhandelingen. Het is kwalijk voor de algehele veiligheid als je op openbare wateren een beetje commerciële tankers gaat opblazen.
Ik snap wel dat je de inkomsten van Rusland wat wil verkleinen. En mocht de VS dit uitvoeren oké. Maar dit is niet slim, vind ik, ook krijgen ze allerlei millieuorganisaties over hun heen.

Wat willen ze nu dan, onderhandelen of door aan het front, en als ze de hele winter door moeten dan kon het weleens veel meer land kwijtraken.
De situatie is wat slecht in te schatten maar er zijn toch veel signalen dat de aanvoer van nieuwe recruten aardig opdroogt.
Alle vorige keren dat Rusland aangaf te willen onderhandelen, wat Russisch is voor capitulatie van Oekraïne, ging dat gepaard met vele male zwaardere aanvallen van Rusland om Oekraïne te dwingen tot overgave.

Snap die mentaliteit niet dat Oekraïne dan maar wel achterover moet zitten en toe moet laten dat Rusland hun burgers afschiet, vannacht alweer 3 doden en tientallen gewonden, omdat ze zeggen klaar te zijn om te onderhandelen.
pi_219372255
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:21 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als ik iets plaats zet ik daar ook een link naar het betreffende bericht bij mocht het een Tweet oid zijn, iets wat jij structureel achterwege laat. Maar over het algemeen wacht ik eerst even af tot eea in de wat meer gerenommeerde nieuws outlets komt te staan. Bottomline, ik post er iig een link bij.
[..]
Het staat nb. in de NWS policy dat je op zijn minst een link plaatst naar het bericht, sterker nog, een Tweet moet onderbouwd worden:
[..]
[..]
Nou ja, doe er zelf mee wat je wil, ik vraag niet heel gekke dingen.

En voor onzinnige praatjes hoef je echt niet alleen bij PHP te zijn hoor.
Jij deelt met volle maan soms een krantenartikel ja, met link inderdaad. Als jij de oorlog zo wil volgen is dat jouw keuze. Zoals ik al zei, als ik iets heb geplaats wat niet bleek te kloppen mag je het zeggen. Php sproeit zoveel bewezen niet ware informatie hier en die mag er gewoon nog zijn dus dat er ergens in de policy staat dat er per se een link moet toegevoegd worden als je iets van nieuws plaatst... Als je er een probleem mee hebt en @Straatcommando. bijv ook, dan stop ik wel met delen van nieuws dat mij interessant leek. Ik ga geen hele eisenlijst langs in m'n eigen vrije tijd alsof ik een betaalde journalist ben. Zeker niet gezien wat er voor de rest wel allemaal hier mag.
pi_219372274
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:32 schreef oheng het volgende:

[..]
Vreemd dat het escalatie argument altijd maar 1 kant op werkt.

En niet als rusland een Kinzhal op een flatgebouw met burgers gooit.
Er is een bepaalde mate van intelligentie nodig om objectief te bekijken wat goed is en wat niet voor Oekraïne om te doen. Ik mis hier momenteel de expertise van mensen om hier een intelligent antwoord op te krijgen.
Dit maakt het op dit moment een zinloze discussie tot er iemand reageert die wat breder naar de hele zaak kan kijken.
Vakman pur sang
pi_219372293
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:34 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Jij deelt met volle maan soms een krantenartikel ja, met link inderdaad. Als jij de oorlog zo wil volgen is dat jouw keuze. Zoals ik al zei, als ik iets heb geplaats wat niet bleek te kloppen mag je het zeggen. Php sproeit zoveel bewezen niet ware informatie hier en die mag er gewoon nog zijn dus dat er ergens in de policy staat dat er per se een link moet toegevoegd worden als je iets van nieuws plaatst... Als je er een probleem mee hebt en @:Straatcommando. bijv ook, dan stop ik wel met delen van nieuws dat mij interessant leek. Ik ga geen hele eisenlijst langs in m'n eigen vrije tijd alsof ik een betaalde journalist ben. Zeker niet gezien wat er voor de rest wel allemaal hier mag.
Ik vind je nieuws hier wel een meerwaarde. Als je gewoon even Ctrl+C/V doet, kun je het linkje erbij plaatsen.
pi_219372307
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en de Russische olie wordt toch nog steeds goedkoper
https://oilprice.com/oil-price-charts/
Het kost Poetin alles en alles
[..]

Vervoerskosten zaten 2 weken geleden zo rond de 20 dollar per vat, en die wordt betaald door rusland, _niet_ de koper.
pi_219372311
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nou ja ineens vinden mensen die normaal begaan zijn met het milieu dat ineens geen issue meer.
Laat ik het dan zo zeggen.
Ik blijf het een rare bewering vinden...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219372330
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Er is een bepaalde mate van intelligentie nodig om objectief te bekijken wat goed is en wat niet voor Oekraïne om te doen. Ik mis hier momenteel de expertise van mensen om hier een intelligent antwoord op te krijgen.
Dit maakt het op dit moment een zinloze discussie tot er iemand reageert die wat breder naar de hele zaak kan kijken.
Zegt degene die zich continue verliest in conspiracy theorieen en uitblinkt in het hier neerplempen van AI slop.

Oke.
pi_219372378
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik blijf het een rare bewering vinden...
Dat kun je vinden. Maar eigenlijk weet jij ook wel dat dat niet zo is.
Als commerciële schepen zo aangevallen worden in internationale wateren dan heeft dat grote consequenties voor de hele sector, verzekeraars gaan meer risico rekenen, veiligheidsmaatregelen nemen toe. En Oekraïne doet dit teveel op eigen houtje is het gevoel. Normaliter dient de Turkse dienst vooraf geïnformeerd te worden. Die zijn ook pislink denk ik. Vond NS2 opblazen ook onverstandig, daar betalen wij nu weer veel meer geld voor aan de verzekeringen van offshore projecten.
Zelfde als Rusland dit flikt overigens.
Vakman pur sang
pi_219372396
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:34 schreef 3rr0r het volgende:

Jij deelt met volle maan soms een krantenartikel ja, met link inderdaad. Als jij de oorlog zo wil volgen is dat jouw keuze.
:') Je hebt echt geen idee...

quote:
Zoals ik al zei, als ik iets heb geplaats wat niet bleek te kloppen mag je het zeggen. Php sproeit zoveel bewezen niet ware informatie hier en die mag er gewoon nog zijn dus dat er ergens in de policy staat dat er per se een link moet toegevoegd worden als je iets van nieuws plaatst...
De policy lijkt me redelijk duidelijk of niet dan? Het gaat helemaal niet om het wel of niet kloppen van een bericht.

quote:
Als je er een probleem mee hebt en @:Straatcommando. bijv ook, dan stop ik wel met delen van nieuws dat mij interessant leek. Ik ga geen hele eisenlijst langs in m'n eigen vrije tijd alsof ik een betaalde journalist ben. Zeker niet gezien wat er voor de rest wel allemaal hier mag.
Je post op een forum dat bepaalde spelregels hanteert en daar heb je je gewoon aan te conformeren. En nee, ik heb echt geen probleem met zo nu en dan een losse quote, dan ga ik zelf wel even Googlen maar ik kan ondertussen elk bericht wel gaan Googlen...

En ook PHP mag zijn mening en berichten gewoon posten (hij doet er iig meestal wel een link bij).
pi_219372423
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als commerciële schepen zo aangevallen worden in internationale wateren dan heeft dat grote consequenties voor de hele sector, verzekeraars gaan meer risico rekenen, veiligheidsmaatregelen nemen toe.
Weet je waarom we die schaduwvloot schaduwvloot noemen?

Omdat ze niet verzekerd zijn.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219372438
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:48 schreef ExTec het volgende:

[..]
Weet je waarom we die schaduwvloot schaduwvloot noemen?

Omdat ze niet verzekerd zijn.
Dat weet ik maar dit soort acties maken verzekeringen van tankers en vrachtschepen van andere rederijen weer duurder. Verzekeraars zijn nogal snel geneigd risico’s in te bedden in de prijs, een verdwaalde drone kan een goed excuus zijn de de prijzen op te drijven.
Vakman pur sang
  zaterdag 29 november 2025 @ 19:51:28 #213
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219372440
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vooral emoties hier. Men denkt dat Oekraïne geholpen is door kleine speldenprikken op Rusland te doen. Dat de Oekraïners dat dan 10x terugkrijgen interesseert hen niet.
Sad but true.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219372463
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat weet ik maar dit soort acties maken verzekeringen van tankers en vrachtschepen van andere rederijen weer duurder. Verzekeraars zijn nogal snel geneigd risico’s in te bedden in de prijs, een verdwaalde drone kan een goed excuus zijn de de prijzen op te drijven.
Ja, ik sluit idd niet uit dat premies voor vracht via de zwarte zee van een naar rus brengen door het dak gaat.

Zal ik je een geheim vertellen?

Dat is juist de bedoeling.

Daarbij hoeven ze dit max 10 keer te doen ofzo. Dan vind je geen bemanning meer op deze wereldbol die zo'n tocht nog aandurft.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_219372484
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:54 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, ik sluit idd niet uit dat premies voor vracht via de zwarte zee van een naar rus brengen door het dak gaat.

Eens.

quote:
Daarbij hoeven ze dit max 10 keer te doen ofzo. Dan vind je geen bemanning meer op deze wereldbol die zo'n tocht nog aandurft.
Als dat zo was, had Rusland ook geen frontsoldaten meer kunnen vinden.
pi_219372506
quote:

[..]
Als commerciële schepen zo aangevallen worden in internationale wateren dan heeft dat grote consequenties voor de hele sector, verzekeraars gaan meer risico rekenen, veiligheidsmaatregelen nemen toe. En Oekraïne doet dit teveel op eigen houtje is het gevoel. Normaliter dient de Turkse dienst vooraf geïnformeerd te worden. Die zijn ook pislink denk ik. Vond NS2 opblazen ook onverstandig, daar betalen wij nu weer veel meer geld voor aan de verzekeringen van offshore projecten.
De Russische schaduwvloot schepen zijn over het algemeen niet verzekerd. Vanwege de sancties en de slechte fysieke staat van de schepen is dat voor verzekeringsbedrijven al een gigantisch risico.
pi_219372510
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:55 schreef luxerobots het volgende:

Als dat zo was, had Rusland ook geen frontsoldaten meer kunnen vinden.
Ow, als ze zo'n arme filipijn 100x over de kop z'n salaris willen gaan betalen om maar op zo'n schip te gaan zitten, is dat ook prima.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:00:01 #218
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219372543
quote:

[..]
ik zou Turkije niets vragen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219372563
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 19:54 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het heeft natuurlijk wel nut de schaduwvloot direct te raken. Echter zijn er ook risico’s. En dat is vooral de irritatie opwekken bij landen die nu nog achter Oekraïne staan.
Vakman pur sang
pi_219372568
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:02 schreef Lospedrosa het volgende:
En dat is vooral de irritatie opwekken bij landen die nu nog achter Oekraïne staan.
Want?
pi_219372616
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:03 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want?
Als die tanker was gezonken en die ruimen zat nog wat ton olie in en dat kwam over kilometers Turkse hotelkust dan hadden behalve Turkije maar ook Europese landen daar bezwaar over.
Vakman pur sang
pi_219372635
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als die tanker was gezonken en die ruimen zat nog wat ton olie in en dat kwam over kilometers Turkse hotelkust dan hadden behalve Turkije maar ook Europese landen daar bezwaar over.
Ja, daarom dat oekraine ook geen schepen onder schot neemt die net terugkomen uit rus, maar schepen pakt die op weg zijn.
pi_219372691
quote:

[..]
Als commerciële schepen zo aangevallen worden in internationale wateren dan heeft dat grote consequenties voor de hele sector, verzekeraars gaan meer risico rekenen, veiligheidsmaatregelen nemen toe.
Overdreven reactie.
Je weet dat dit niet om een willekeurig schip gaat, maar om de schaduw vloot van Rusland.

quote:
En Oekraïne doet dit teveel op eigen houtje is het gevoel.
Logischerwijs doet Oekraïne alles op eigen houtje.

Oekraïne wordt aangevallen door Rusland, die dat ook op eigen houtje doet.
En Oekraïne probeert zich op allerlei mogelijke manieren te verdedigen.

quote:
Normaliter dient de Turkse dienst vooraf geïnformeerd te worden.
Nergens voor nodig.

quote:
Die zijn ook pislink denk ik.
Je kunt van alles denken.

quote:
Vond NS2 opblazen ook onverstandig, daar betalen wij nu weer veel meer geld voor aan de verzekeringen van offshore projecten.
Tja, er is een oorlog gaande hè?
Wij kunnen missen de gevolgen niet zo leuk vinden, maar we doen er ook bar weinig aan om Oekraïne te helpen Rusland te verslaan.
Maar dan wel gaan mekkeren over de gevolgen van dit jarenlange conflict?
En daar moet Oekraïne zich iets van aantrekken?

En hoezo de Turkse inrichtingendienst op de hoogte stellen?
Dan is toch het verrassingseffect weg?
Kijk naar de Clinton era.
Die gaf keurig door aan Pakistan wanneer er kruisraketten richting Bin Laden vlogen.
Met als gevolg dat die telkens op tijd weg kwam.

Turkije is geen bondgenoot van Oekraïne in deze oorlog.

Die ga je niet je strategische plannen voorleggen.
Zelfs de VS kun je anno nu beter niet inlichten.
pi_219372697
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:07 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh, ik dacht dat je zei dat het oorverdovend stil was over de milieuschade die deze aanval aanricht.
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:15:58 #225
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219372702
Probleem van al die X dumpjes hier is dat het nagenoeg altijd een eenzijdig beeld laat zien van een Rusland dat in de brand staat en een heroïsche opmars van Oekraïne tracht te laten zien. Alsof je hier in een voetbalstadion zit met allemaal juichende supporters die vooral hun morele steun willen uiten ipv meningen en inzichten delen.

Als ik een artikel of podcast plaats van DNW (Ad Verbrugge), Jeffrey Sachs, of die kale kolonel van de Oostenrijkse Heer dan wordt dat steevast desinformatie genoemd of ik een FSB agent. Ja hallo zeg.

Ik ben juist geïnteresseerd in de kwantitatieve ontwikkelingen. Daar betrouwbare informatie over vinden is buitengewoon lastig.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219372722
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:14 schreef Wantie het volgende:
En hoezo de Turkse inrichtingendienst op de hoogte stellen?
Ik sluit niet uit dat dat nog wel gebeurt is ook.

Turkiye is tot op het bot opportunistisch, in zekere zin zelfs pro-oekrains, zeker niet pro-rus.

Tot op de dag van vandaag zegt erdogan dat de krim oekrains is. Dat talkingpoint bezigt helemaal niemand in het westen.
pi_219372751
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, daarom dat oekraine ook geen schepen onder schot neemt die net terugkomen uit rus, maar schepen pakt die op weg zijn.
Nou ja dan geef ik dit voorval vooralsnog goedkeuring bij verstek aan kritiek uit steunlanden.
Vakman pur sang
pi_219372755
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:18 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat dat nog wel gebeurt is ook.

Turkiye is tot op het bot opportunistisch, in zekere zin zelfs pro-oekrains, zeker niet pro-rus.

Tot op de dag van vandaag zegt erdogan dat de krim oekrains is. Dat talkingpoint bezigt helemaal niemand in het westen.
Klopt, maar als Erdogan winst kan halen uit het doorspelen van Oekraïense inlichtingen aan Rusland zal hij het zeker niet laten.
pi_219372772
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ja dan geef ik dit voorval vooralsnog goedkeuring
Zelensky slaakt een zucht van verlichting!

:')

Mafketel.
pi_219372779
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Klopt, maar als Erdogan winst kan halen uit het doorspelen van Oekraïense inlichtingen aan Rusland zal hij het zeker niet laten.
Dat lijkt me sterk.
Het is wel een gentlemansagreement juist om directe escalatie te voorkomen dat diensten elkaar inlichten over aanvallen voor of op anders landgebied.
Vakman pur sang
pi_219372787
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zelensky slaakt een zucht van verlichting!

:')

Mafketel.
We nemen het mee naar achteren.
Vakman pur sang
pi_219372798
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
A) is dat weinig voor de hand liggend, B) hebben we het hier over bewegingen van koopvaardij schepen op de zwarte zee.

Ik heb geen idee wat de voorlopers van moderne turkiye met rus te maken hebben gehad, zal genoeg geweest zijn, dus die maken zich 0,0 illusie over wat je aan rus hebt. Dat itt wat afrikaanse staten die zich met wat roebels in de luren laten leggen.
pi_219372810
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
Probleem van al die X dumpjes hier is dat het nagenoeg altijd een eenzijdig beeld laat zien van een Rusland dat in de brand staat en een heroïsche opmars van Oekraïne tracht te laten zien. Alsof je hier in een voetbalstadion zit met allemaal juichende supporters die vooral hun morele steun willen uiten ipv meningen en inzichten delen.

Als ik een artikel of podcast plaats van DNW (Ad Verbrugge), Jeffrey Sachs, of die kale kolonel van de Oostenrijkse Heer dan wordt dat steevast desinformatie genoemd of ik een FSB agent. Ja hallo zeg.

Ik ben juist geïnteresseerd in de kwantitatieve ontwikkelingen. Daar betrouwbare informatie over vinden is buitengewoon lastig.
Vooral als je alle jou onwelgevallige berichten en linkjes zelf wegzet als ongeloofwaardig. De eeuwige “Ik geloof niet…” van jou zijn velen hier echt wel beu.
pi_219372866
quote:

Je bent vooral geïnteresseerd in de Russische kijk op het conflict lijkt het.
pi_219372877
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik zou Turkije niets vragen
Ik denk dat Turkije samen met Hongarije misschien wel aan tafel zit bij het tekenen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219372891
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat lijkt me sterk.
Het is wel een gentlemansagreement juist om directe escalatie te voorkomen dat diensten elkaar inlichten over aanvallen voor of op anders landgebied.
Je zei dat het een aanval op internationale wateren betrof.

Verder weten we niet of Turkije op de hoogte was, die hoeft dat niet naar buiten te brengen.
pi_219372893
quote:
Uit peilingen blijkt dat een meerderheid van de Oekraïeners nog altijd tegen het opgeven van grondgebied is. Maar het pijnlijke gesprek wordt zeker gevoerd, zegt Irina. "Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we kunnen de Donbas beter vergeten. Mensen praten erover, en ik ken zelfs Oekraïners uit de Donbas die zeggen dat de regio maar afgestaan moet worden."

Alleen zou dat voor Oekraïne betekenen dat Rusland opnieuw wegkomt met zijn agressie. En de zorg is dat dit Moskou een veel betere positie zou geven om later weer door te gaan, om nog meer van Oekraïne af te nemen. Die zorg erkent Irina ook. "Toch zeg ik: een slechte vrede is beter dan deze vreselijke voortzetting van de oorlog."
Geluiden uit Kiev.

https://nos.nl/artikel/25(...)de-nog-niet-in-zicht
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:42:28 #238
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219372902
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je bent vooral geïnteresseerd in de Russische kijk op het conflict lijkt het.
Nee hoor. Heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik het prima vind dat Rusland de EU een standje geeft.
Maar wat betreft het conflict ben ik louter en alleen geïnteresseerd hoe die zich technisch ontwikkelt. Ik heb de puf niet om de vele podcasts met tekeningetjes door te akkeren en op waarde te schatten. Mijn informatie komt vooral van NL podcasts. En nee, niet lighthouse of Marie Therese ter Haar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219372908
quote:
Nee, je wilt alleen informatie geloven die bevestigen wat je zelf al denkt. Daarom kom je met Verbrugge en Sachs op de proppen, omdat die hetzelfde denkbeeld als jij hebben.

Eeuwenlange annexatie oorlogen, en tóch is rusland het slachtoffer.
pi_219372922
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat Turkije samen met Hongarije misschien wel aan tafel zit bij het tekenen.
Hongarije?

Is dat een beetje omdat orban zich zo buitengesloten voelt, en dan voelt hij zich dat ineens niet?

Mijn buurman die gepensioneerd is zat ook te klagen dat hij daar erg aan moest wennen, niks meer om handen, weinig aanspraak.

Mag die dan ook 'tekenen'?

Heeft immers net zo veel in te brengen ;)
  zaterdag 29 november 2025 @ 20:46:32 #241
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219372937
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:43 schreef oheng het volgende:

[..]
Nee, je wilt alleen informatie geloven die bevestigen wat je zelf al denkt. Daarom kom je met Verbrugge en Sachs op de proppen, omdat die hetzelfde denkbeeld als jij hebben.
Mwoah, retrospectief bezien zitten ze wel dicht bij de waarheid. Ik ben nog niet overtuigd van de kunsten van een de Kruijf, Boswijk of Salemon.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219372954
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee hoor. Heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik het prima vind dat Rusland de EU een standje geeft.
Ja, precies.

quote:
Maar wat betreft het conflict ben ik louter en alleen geïnteresseerd hoe die zich technisch ontwikkelt. Ik heb de puf niet om de vele podcasts met tekeningetjes door te akkeren en op waarde te schatten. Mijn informatie komt vooral van NL podcasts. En nee, niet lighthouse of Marie Therese ter Haar.
Nee, dat is niet zo.
Te pas en te onpas kom je op voor Rusland.

Mooi voorbeeld was de discussie over wat Oekraïne het westen kan leren over oorlogsvoering met drones.

Toen haastte onze PHP met het vermelden dat Rusland op dat gebied verder is dan Oekraïne.
Alsof Rusland die informatie met ons gaat delen 8)7

En nu ook weer als er enkele successen van Oekraïne worden gedeeld: dan wil onze PHP dat daar per se successen van Rusland tegenover worden gezet.

My ondertussen met doen alsof je er neutraal in staat.

Maar daar trapt niemand in.
pi_219372967
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Mwoah, retrospectief bezien zitten ze wel dicht bij de waarheid. Ik ben nog niet overtuigd van de kunsten van een de Kruijf, Boswijk of Salemon.
Dichtbij jouw waarheid.

Niet dé waarheid.
pi_219372980
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:44 schreef ExTec het volgende:

[..]
Hongarije?

Is dat een beetje omdat orban zich zo buitengesloten voelt, en dan voelt hij zich dat ineens niet?

Mijn buurman die gepensioneerd is zat ook te klagen dat hij daar erg aan moest wennen, niks meer om handen, weinig aanspraak.

Mag die dan ook 'tekenen'?

Heeft immers net zo veel in te brengen ;)
Ik denk dat mocht Rusland ergens toe bewegen dat er wel wat vriendjes aanwezig moeten zijn, Hongarije of Turkije zijn daar twee van.

Rusland en Oekraïne alleen aan tafel gaat nooit gebeuren. VS, Turkije, Hongarije of VAE zullen uiteindelijk diplomatiek wat gaan halen, maar Europa gaat niet aan tafel zitten.
pi_219373000
En anders wordt het gewoon gezellig verder waar we gebleven waren. Die kans zit er ook dik in.
pi_219373006
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:52 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat mocht Rusland ergens toe bewegen dat er wel wat vriendjes aanwezig moeten zijn, Hongarije of Turkije zijn daar twee van.

Rusland en Oekraïne alleen aan tafel gaat nooit gebeuren. VS, Turkije, Hongarije of VAE zullen uiteindelijk diplomatiek wat gaan halen, maar Europa gaat niet aan tafel zitten.
Kun je uitleggen wat precies de toegevoegde waarde van hongarije is als tekenende partij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219373020
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Kun je uitleggen wat precies de toegevoegde waarde van hongarije is als tekenende partij?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wtf moet Hongarije tekenen? 8)7
pi_219373022
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:46 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom luister je naar de mening van een of andere kerel op de treurbuis???

De echte experts krijg je per definitie niet op TV te zien, omdat het een of andere bebaarde kerel is in een stoffig achterafkamertje. Dat is de expert. Niet die media geile wannabe's op TV.

Gooi gov.ru eens in de vertaalmachine, en je kunt zelf zien hoe het gaat.
pi_219373032
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Wtf moet Hongarije tekenen? 8)7
Helder ;)
pi_219373128
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 november 2025 20:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ah ja, die SMO en Rusland zijn niet keihard verkeerd en falend bezig, nee nee, de EU "krijgt een standje"

Wat een bijzondere analyse weer :') Rusland werkt zichzelf de vernietiging in, en het enige wat jij ziet is je eigen EU-fobie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')