abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219166508
quote:
D66 is de grootste, maar met 26 of 27 zetels? Dat blijft spannend

D66 kan in stemmen niet meer worden ingehaald door de PVV, meldde persbureau ANP vandaag. Toch is het precieze zetelaantal van de partij nog niet duidelijk. De stemmen uit Venray en de briefstemmen worden nog geteld. Pas als alle stemmen geteld zijn, zal duidelijk worden bij welke partij de zogenoemde restzetels terechtkomen.

Er is een scenario waarin D66 nog een restzetel afsnoept van een andere partij. Dat zou gevolgen hebben voor de coalities die getalsmatig mogelijk zijn.

[..]

SP heeft op dit moment twee 'volle' zetels en maakt nog kans op een derde zetel. Mocht D66 in het aantal nog te tellen stemmen echter verder uitlopen op de SP dan krijgt de partij van Rob Jetten die zetel. D66 heeft op dit moment 25 'volle' zetels. Daarnaast zijn ze al zeker van een restzetel, waardoor ze nu op 26 zetels staan.

https://nos.nl/artikel/25(...)-dat-blijft-spannend
pi_219166532
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:34 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Moeten ze vooral blijven doen.

[ afbeelding ]
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie. Door hun extreme standpunten is rechts alleen maar groter geworden de afgelopen tijd.

De ruk naar rechts is naar mijn mening voor een groot deel hun verdienste.

Als deze verkiezingsuitslag voor links geen wake-up call is, vraag ik mij af of die er ooit gaat komen.

Alle enigszins linkse partijen bij elkaar opgeteld, en dan neem ik zelfs de CU mee, maken slechts 22% van alle uitgebrachte stemmen in Nederland uit.

Hand in eigen boezem is zacht gezegd op z’n plaats.
pi_219166550
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die had ik niet meer gezien. Er was namelijk na deze reactie helaas weer eens sprake van het bekende doch vermoeiende fenomeen in POL, dan kunnen reacties wel eens gemist worden.

Inhoudelijk: Nanninga heeft het zelf als grappen omschreven. Naar mijn mening zijn dit namelijk geen 'grappen', vandaar ook dat ik het tussen aanhalingstekens zet. En aangezien ik het in mijn post ook duidelijk afkeur en heb ook nooit gezegd dat ik Nanninga als minister ergens zou willen zien.

Ik begrijp dan ook niet goed waar je nu heen wilt, want je vraagt mij eigenlijk afstand te nemen van tweets van 15 jaar geleden, die niet eens van mij zijn waarbij je mij ook nog eens een standpunten in de schoenen schuift dat ik niet heb ingenomen.

Ten slotte komt de dubbele standaard komt namelijk niet van mij, maar vanuit jouw eigen contreien. Jullie vinden antisemitisme alleen een probleem als het van Westerse, rechts conservatieven komt. Dán valt men over elkaar om van schande te spreken.

Als het van alle denkbare andere groepen komt wordt er structureel weggekeken, het probleem ontkent (wegkijken) of doet men zelfs driftig mee. Maar dan ben je dus niet echt tegen antisemitisme en gebruik je het als stok om rechts mee te slaan.

En dit zien we trouwens met homofobie of anti-homogeweld net zo: het is alleen een probleem als rechts het doet.
Geen idee wat `mijn' contreien zouden zijn. En wie de `jullie' is. Ik kan me verder niet herinneren ooit antisemitisme vanuit de islamitische wereld goedgepraat te hebben.

Verder:

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
(Die laatste zin overigens niet als tot de verantwoording roepend maar nieuwsgierig bedoeld)
Dus leuk geprobeerd maar nee
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:39:27 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219166552
SP naar twee zetels, dat zou wel heel erg triest zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219166567
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:39 schreef PzKpfw het volgende:
De restzetel gaat dan van SP naar D66?
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:41:37 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219166576
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:40 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
De restzetel gaat dan van SP naar D66?
Dat staat letterlijk in het artikel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219166584
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat staat letterlijk in het artikel.
Ach ja, tuurlijk! Had daar niet naar gekeken, enkel gewoon het nieuwe deel geopend.

Thx ^O^
pi_219166599
quote:
Het is nog veel triester: dit is de 10e verkiezingsnederlaag op rij.
pi_219166612
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het is nog veel triester: dit is de 10e verkiezingsnederlaag op rij.
Terwijl ik Jimmy Dijk niet slecht vond. Stond daar ook gewoon in zn overhemd en jasje, in plaats van een maatpak.

Beetje zoals dat bij de PvdA in een heel ver verleden ook gebruikelijk was: met opgestroopte mouwen.

Ik had verwacht dat hij meer mensen zou aanspreken.
pi_219166623
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, kom maar op: welk schadelijke en ongezonde producten produceert de PVV en waar zijn die te koop?

Maak je bewering eens concreet.
[..]
Toch weet je geen enkel ongezond of schadelijk product te noemen dat wordt geproduceerd door een rechtse partij.
Iemand die nog niet eens weet wat voor de mens schadelijke en ongezonde producten zijn, kan beter eerst eens zijn algemene kennis opfrissen, m.a.w. terug naar de lagere school gaan en dan pas mee gaan doen met debatten.
pi_219166633
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Terwijl ik Jimmy Dijk niet slecht vond. Stond daar ook gewoon in zn overhemd en jasje, in plaats van een maatpak.

Beetje zoals dat bij de PvdA in een heel ver verleden ook gebruikelijk was: met opgestroopte mouwen.

Ik had verwacht dat hij meer mensen zou aanspreken.
niet glad genoeg
Beebiel
pi_219166642
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Iemand die nog niet eens weet wat voor de mens schadelijke en ongezonde producten zijn, kan beter eerst eens zijn algemene kennis opfrissen, m.a.w. terug naar de lagere school gaan en dan pas mee gaan doen met debatten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:10 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Over welke producten hebben we het dan?

Haatdabriekjes van Wilders?
Brandstof auto’s?
Broodjes frikandel?
pi_219166681
quote:

[..]
Dat is ook een manier om toe te geven dat je geen antwoord hebt.
Zoals gewoonlijk.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219166689
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:47 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]

Daar gaat hij toch niet op reageren.
Het is altijd hersenloos gebrabbel.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:53:12 #15
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219166706
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:37 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie. Door hun extreme standpunten is rechts alleen maar groter geworden de afgelopen tijd.

Als deze verkiezingsuitslag voor links geen wake-up call is, vraag ik mij af of die er ooit gaat komen.

Alle enigszins linkse partijen bij elkaar opgeteld, en dan neem ik zelfs de CU mee, maken slechts 22% van alle uitgebrachte stemmen in Nederland uit.

Er waren geen extreme standpunten.

De ruk naar rechts komt gewoon op het conto van de rechtsrukkende kiezer.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219166724
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je over 10 jaar nog normaal wil kunnen stemmen, dan zou ik eens ophouden met accurate omschrijvingen een frame noemen. Vanavond is weer een nieuw dieptepunt van de PVV en dit kan heel snel grimmig worden. Vorige maand is het D66 kantoor nog bijna de fik in gegaan.
Voor alle duidelijkheid: mijn post was binnen de context van jouw bewering “ minstens 31% van stemmend Nederland die vatbaar is voor fascisme.” waar je alleen op kon komen door JA21 en de BBB ook als fascistisch te framen. Dat is geen accurate omschrijving, maar een frame.

Zoals je toegaf maakte je daarmee een fout, dus is het noch een accurate omschrijving, noch een frame.
pi_219166749
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Er waren geen extreme standpunten.

De ruk naar rechts komt gewoon op het conto van de rechtsrukkende kiezer.
_O- _O-

quote:

[..]
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie.

[ Bericht 13% gewijzigd door 2172619626795 op 01-11-2025 12:02:00 ]
pi_219166829
Op het gebrek aan zelfreflectie zijn wel uitzonderingen natuurlijk, waaronder notabene Frans Timmermans of all people.
pi_219166834
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is ook een manier om toe te geven dat je geen antwoord hebt.
Zoals gewoonlijk.
Ik ga niet in discussie met lieden die niet weten wat voor mensen schadelijke en ongezonde producten zijn en ontkennen dat die door rechts geproduceerd werden en worden.
Terwijl rechtse partijen ook nog eens willen dat ieder mens met hen mee moet doen om van de wereld een grote gifbelt te maken.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:05:11 #20
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219166844
Dus we gaan meer EU en Rekeningrijden krijgen?
Jippie! -O-
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:08:32 #21
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219166872
quote:
Joh. Jimmy deed het echt beroerd. Ik had een stuk gezien van het laatste debat op de npo, maar hij ging (ook daar) wel heel hard af.

En de standpunten van de SP zijn om te janken. Ik begrijp ook wel dat ze het niet laten doorrekenen want iedereen snapt wel dat ze het daar niet goed vanaf zouden brengen.

Dat gezegd hebbende denk ik dat de sp, met een betere partijleider, wel veel meer stemmen hadden kunnen krijgen. Zat mensen die in het gratis cadeautjes weggeven trappen. De schofterige rijken betalen het!1!

Wat dat betreft vind ik glpvda best wel goed: ik ben het totaal niet eens met hun standpunten en ik geloof heilig dat het goed voor Nederland is dat zij niet de grootste zijn geworden, maar ze rekenen hun plannen wel goed door en ze zijn bereid om standpunten in te nemen waarvan ze weten dat het ze stemmen kost maar die wel nodig zijn om de begroting rond te krijgen. Ze hebben iig nog wat raking met de realiteit, itt tot de SP.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219166899
TorentjeGOD
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219166903
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ga niet in discussie met lieden die niet weten wat voor mensen schadelijke en ongezonde producten zijn en ontkennen dat die door rechts geproduceerd werden en worden.
Terwijl rechtse partijen ook nog eens willen dat ieder mens met hen mee moet doen om van de wereld een grote gifbelt te maken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:10 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Over welke producten hebben we het dan?

Haatfabriekjes van Wilders?
Brandstof auto’s?
Broodjes frikandel?
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:12:28 #24
436847 embedguy
pi_219166914
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:05 schreef Zoddie het volgende:
Dus we gaan meer EU en Rekeningrijden krijgen?
Jippie! -O-
Meer EU is vooral afhankelijk van alle deelnemers toch, d66 kan zich er alleen maar voor inzetten maar uiteindelijk hebben ze daar maar een kleine stem in.

Rekeningrijden heeft zijn voordelen. Wel balen natuurlijk voor die genen die veel rijden. Al denk ik dat velen de extra kosten wel accepteren voor minder file. Wel fijn voor die genen die niet veel rijden.
Life is happening now.
pi_219166916
twitter
pi_219166917
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Ja, dat soort teksten typ je, in plaats van 2 concreet voorbeeld te noemen.

Ik trap daar niet in. Je begint gewoon weer te stuiteren omdat je niets hard weet te maken.
pi_219166925
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:55 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
De demonisering vanuit het steeds radicalere rechts is inderdaad bizar.
Bijzonder staaltje projectie dit wel.

Het demoniseren van alles dat rechts is jouw stokpaardje. Maar tegelijkertijd erg verongelijkt dat 'rechts zoveel demoniseert'.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219166936
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Bijzonder dat dit je reactie is op iemand die spreekt over `Hamas geknuffel'
Regels voor jou niet voor mij. De PVV doet niks anders dan mensen uitschelden en schofferen, maar boehoe als iemand dat radicaal noemt. Ondertussen mogen diezelfde mensen je uiteraard wel een hamas supporter noemen als je zegt dat Israël te ver gaat en eigenlijk haat je ook homo's en joden als je niet in paniek raakt van een asielzoekerscentrum.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:15:27 #29
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219166942
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het demoniseren van alles dat rechts is jouw stokpaardje. Maar tegelijkertijd erg verongelijkt dat 'rechts zoveel demoniseert'.
Zo'n Timmermans, die heeft alleen maar negatieve campagnes gevoerd. Gek hè, dat mensen dan ook zo reageren?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219166944
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Triggered :7
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:16:12 #31
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219166948
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:12 schreef embedguy het volgende:

[..]
Meer EU is vooral afhankelijk van alle deelnemers toch, d66 kan zich er alleen maar voor inzetten maar uiteindelijk hebben ze daar maar een kleine stem in.

Rekeningrijden heeft zijn voordelen. Wel balen natuurlijk voor die genen die veel rijden. Wel fijn voor die genen die dat niet doen.
Eh komt nog wel meer bij kijken...

Er moet een kastje komen in elke auto.
Privacy? Kan men je nu volgen?
Woon je aan de grens en rij je 90% van de tijd in duitsland of Belgie? Wat dan?
Je reist paar keer door Europa, duizenden kilometers per jaar, moet je daar ook voor betalen?

Hoeveel gaat dit hele systeem Nederland kosten?
pi_219166957
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:15 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Zo'n Timmermans, die heeft alleen maar negatieve campagnes gevoerd. Gek hè, dat mensen dan ook zo reageren?
Hij heeft vast gedacht: wat Wilders kan, kan ik ook.

Niet beseffende dat zijn eigen achterban daar te intelligent voor is
pi_219166965
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:12 schreef embedguy het volgende:

[..]

Rekeningrijden heeft zijn voordelen. Wel balen natuurlijk voor die genen die veel rijden. Al denk ik dat velen de extra kosten wel accepteren voor minder file. Wel fijn voor die genen die niet veel rijden.
Maar je betaalt al naar verbruik direct via de brandstofaccijnzen en indirect via de wegenbelasting (brandstof- en gewichtklassen).

De meeste mensen rijden een auto omdat het noodzakelijk is voor hun inkomen. Waarom zou je die mensen daarvoor moeten straffen?

Laat ze eerst het OV dan betrouwbaar en betaalbaar inregelen. Ik vind rekeningrijden echt een oneerlijke maatregel als er geen redelijk alternatief beschikbaar is (buiten de randstad).
pi_219166982
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:16 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Je reist paar keer door Europa, duizenden kilometers per jaar, moet je daar ook voor betalen?

Rekeningrijden zal op basis zijn van een gps kastje in je auto. Zoals nu al gebruikt wordt in lease auto's.
Niet op basis van wat je teller aangeeft.
pi_219166994
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rekeningrijden zal op basis zijn van een gps kastje in je auto. Zoals nu al gebruikt wordt in lease auto's.
Niet op basis van wat je teller aangeeft.
Veel succes met de privacy wetgeving daaromheen.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:19:45 #36
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219166995
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:17 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Maar je betaalt al naar verbruik direct via de brandstofaccijnzen en indirect via de wegenbelasting (brandstof- en gewichtklassen).

De meeste mensen rijden een auto omdat het noodzakelijk is voor hun inkomen. Waarom zou je die mensen daarvoor moeten straffen?

Laat ze eerst het OV dan betrouwbaar en betaalbaar inregelen. Ik vind rekeningrijden echt een oneerlijke maatregel als er geen redelijk alternatief beschikbaar is (buiten de randstad).
Vergeet onderhoud auto niet, meer rijden is ook veel meer slijtage en onderhoudskosten.
pi_219167000
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Regels voor jou niet voor mij. De PVV doet niks anders dan mensen uitschelden en schofferen, maar boehoe als iemand dat radicaal noemt. Ondertussen mogen diezelfde mensen je uiteraard wel een hamas supporter noemen als je zegt dat Israël te ver gaat en eigenlijk haat je ook homo's en joden als je niet in paniek raakt van een asielzoekerscentrum.
Volgens mij doet bijna niemand dat. In ieder geval niet in mijn omgeving.

Heb het idee dat dit echt je eigen projectie is.
pi_219167026
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk gaslighting. Je hebt er blijkbaar wel degelijk iets mee, anders zou je een religie en diens adepten niet zo driftig aan het verdedigen zijn. De vraag blijft dus staan: wat trekt jou zo in deze religie en mensen aan?
[..]
Extreemrechts? Ik heb afgelopen week nog VVD gestemd.
Voor mij zit er nogal een verschil tussen een religie kut vinden en alle volgers het liefste dood willen hebben zoals jij vaak hebt laten merken de laatste jaren.

Ahh je hebt slechts gestemd op de partij die anti democraat Geert macht heeft gegeven, niet op de man hemzelf. Ik ben wat minder onder de indruk van het verschil. Mensen zoals jij verneuken ons vrije land lang voordat islam dat kan doen.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:22:58 #39
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219167035
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:56 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
_O- _O-
[..]

Nou, noem ze eens op dan, die extreme standpunten.
pi_219167053
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:19 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Veel succes met de privacy wetgeving daaromheen.
Dat zou dan ook bij private lease een probleem moeten zijn.
pi_219167063
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:20 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat uitspraken van Wilders zo genormaliseerd zijn de afgelopen 10 jaar dat het niet meer opvalt. Als je nu roept dat een partij met 20 zetels pro hamas is, dan is het een maand erop alweer vergeten door een nieuw dieptepunt.
pi_219167072
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:20 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Hm ja

Vandaar dat elke pro-Palestina demonstrant de strijd van Hamas voert. Dat is waarom iedereen hier kennelijk antisemitisme goedpraat als je het regime in Israel afkeurt. Dat is waarom de linkse stemmer kennelijk niet zoveel op heeft met verkrachte meiden.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219167074
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar moet je vooraf toestemming voor geven. Veel succes dat hier af te dwingen.
pi_219167076
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:25 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Openbaar vervoer is randstadpolitiek. Hier is het OV voor de scholieren en studenten die zo toch op locatie kunnen komen. Mensen op het platteland betalen al mee aan voorzieningen in de westen waar ze misschien sporadisch gebruik van maken, waarom is dat stukje solidariteit dan zo moeilijk voor stedelingen? Voor veel mensen is autorijden ook een stukje vrijheid waardoor ze er af en toe lekker op uit kunnen. Niet iedereen is ver bovenmodaal zoals EasyJetten die zich meermaals per jaar vliegtuigreisjes naar Argentinië kan veroorloven.
Zo denk ik er ook over idd

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:22 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Nou, noem ze eens op dan, die extreme standpunten.
Waar zullen we beginnen?

Bij Kati Piri die in haar boycot van Israel zo ver wilt gaan dat zelfs producten die bijdragen aan de verdediging van Israel tegen extremistische moslims, niet meer mogen worden geleverd?
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:28:15 #45
436847 embedguy
pi_219167081
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:16 schreef Zoddie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat ze daar wel even over nadenken. Dat systeem is prima te implementeren zonder mensen te kunnen volgen (behalve als ze op de Nederlandse snelwegen zitten natuurlijk).
Life is happening now.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:28:25 #46
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219167082
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar kies je voor en teken je voor, dat is wat anders dan als de overheid het je forceert.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:32:20 #47
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219167111
quote:

Exact dit, maar dat volk heeft serieus een handicap op het gebied van zelfreflectie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:36:35 #48
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219167148
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:32 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Exact dit, maar dat volk heeft serieus een handicap op het gebied van zelfreflectie.
PvdA had vroeger altijd nog een brug naar het midden, na de fusie met GL lijkt die brug ook helemaal verdwenen.
Ipv dat ze denken: "Hoe kunnen wij de kiezers tegemoet komen" hebben ze meer het idee van "De kiezer moeten maar naar ons toe komen"
pi_219167170
quote:

[..]
Openbaar vervoer is randstadpolitiek. Hier is het OV voor de scholieren en studenten die zo toch op locatie kunnen komen. Mensen op het platteland betalen al mee aan voorzieningen in het westen waar ze misschien sporadisch gebruik van maken, waarom is dat stukje solidariteit dan zo moeilijk voor stedelingen? Voor veel mensen is autorijden ook een stukje vrijheid waardoor ze er af en toe lekker op uit kunnen. Niet iedereen is ver bovenmodaal zoals EasyJetten die zich meermaals per jaar vliegtuigreisjes naar Argentinië kan veroorloven.
Dit dus, ik woon nu weer op een plek waar ik goed gebruik kan maken van het OV en dat doe ik ook. Voor 3 euro kan ik in hartje Antwerpen staan of in Tilburg. Ik pak echt nooit meer de auto om naar deze twee steden te gaan. Het probleem is wel dat ik nog steeds dagelijks naar mijn werk moet en dan is de auto bittere noodzaak. De Belgen begrijpen in tegenstelling tot de Nederlanders dat autobezit en gebruik prima samen kan gaan met goedkoop openbaar vervoer. Het idee is namelijk dat mensen opties hebben ipv dat ze gedwongen worden om voor het OV te kiezen door autogebruik belachelijk duur te maken.
Op een of andere manier wil het bij de klimaatideologen maar niet indalen dat als je in de provincie woont zoals ik jaren heb gedaan je gewoon afhankelijk bent van je auto.
Je hebt niets aan een busverbinding die om het uur rijd en dan ook nog eens op tijden waardoor je nooit op tijd op je werk kan komen. Tel daarbij op dat OV in Nederland belachelijk duur is……
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:39:29 #50
436847 embedguy
pi_219167175
quote:

[..]

De huidige wegenbelasting zou dan, bij mijn weten, verdwijnen. Het nadeel van de brandstofaccijnzen verhogen is dat die te ontwijken zijn (bv door in Duitsland te tanken, elektrisch te gaan rijden of deels door een heel zuinige auto te nemen) en dat het vooral ook minder bedeelde mensen raakt die in een oude onzuinige auto rijden.

Dat over het ov vind ik een non-argument. Vind je ook dat de huidige belastingen en accijnzen niet kunnen omdat er geen goed ov is? Het blijft straks net zo ‘niet kunnen’ als dat het nu al is.

Bovendien wordt de belasting -als het goed is- voor veel mensen lager. Voor mensen die veel moeten rijden om op het werk te komen blijft het wel een groot nadeel ja, daar ben ik het helemaal met je mee eens.

Het heeft voordelen en nadelen. Mijn punt is verder niet dat rekeningrijden een geweldig idee is maar het is ook niet ‘verschrikkelijk’.
Life is happening now.
pi_219167224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hm ja

Vandaar dat elke pro-Palestina demonstrant de strijd van Hamas voert. Dat is waarom iedereen hier kennelijk antisemitisme goedpraat als je het regime in Israel afkeurt. Dat is waarom de linkse stemmer kennelijk niet zoveel op heeft met verkrachte meiden.
Daarin ontbreekt naar mijn mening ook nuance hoor. Zo heb ik meermaals gesteld:

- Femicide en geweld tegen vrouwen is geen moslimprobleem, maar een mannenprobleem.
- Alle Abrahamisten zijn extremisten. Dus zowel de meeste Moslims als de meeste conservatieve Joden (en Christenen)

Tegelijkertijd is ook niet te ontkennen dat:

- naar verhouding verreweg het grootste deel van onze bevolking dat verantwoordelijk is voor ernstige (zeden)misdrijven, uit allochtonen bestaat.
- de inkomende asielstroom voornamelijk bestaat uit mensen die er Anti-Westers gedachtengoed op nahouden.

Dus de wens om deze instroom zoveel mogelijk te beperken en de problemen binnen de groep allochtonen in dit land hard aan te pakken, moet gewoon bespreekbaar zijn.

Dit probleem speelt al decennia lang en het is pas sinds deze verkiezingen dat GL-PvdA daar enigszins een standpunt over durft in te nemen, in plaats van de vingers in de oren te doen als iemand ze op de feiten drukt.

Dat is mede de reden waarom links de afgelopen jaren zo is afgegleden: de rest van Nederland heeft die conclusie al getrokken. Links loopt achter. Heeft geen duidelijk antwoord op dat probleem kunnen formuleren.

Deze genuanceerde doch scherpe kijk op de situatie is hoe het overgrote deel van rechts ernaar kijkt. Natuurlijk zitten er schreeuwers tussen, en domme mensen, maar kun je de frustratie van deze mensen ook voorstellen, als ze al decennialang, ook toen ze dit onderwerp op een gematigde wijze onder de aandacht probeerde te brengen, genegeerd, gedemoniseerd en geframed zijn als “xenofoob” en “racist”?

Het praat hun gedrag niet goed, maar het is deels een gevolg van de struisvogelpolitiek op links van al die jaren. En het is Wilders die daar misbruik van maakt, maar links speelt hem daarin met open ogen in de kaart. Hoeveel stemmen is de SP wel niet aan de PVV verloren?

Het geroep dat dit enkel op conto is van rechts is geen eerlijke, kritische of ,,intelligente” voorstelling van zaken, maar een gemakkelijke. Eentje om de eigen verantwoordelijkheid hierin op generaliserende wijze af te schuiven op een hele grote groep mensen, terwijl je hen decennialang beschuldigd van hetzelfde.

Splinter balk-verhaal.

Dat is onder anderen waar Nederland om gestemd heeft afgelopen woensdag.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:42:18 #52
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219167225
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:27 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Zo denk ik er ook over idd
[..]
Waar zullen we beginnen?

Bij Kati Piri die in haar boycot van Israel zo ver wilt gaan dat zelfs producten die bijdragen aan de verdediging van Israel tegen extremistische moslims, niet meer mogen worden geleverd?
Ah, een motie van een smaldeel van GLPvdA; de reflectie van 'links' volgde er vrijwel direct op: https://nos.nl/artikel/25(...)-wapenembargo-israel. En is dit specifieke standpunt ook terug te vinden in het partijprogramma?

Volgende voorbeeld?
pi_219167231
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat soort teksten typ je, in plaats van 2 concreet voorbeeld te noemen.

Ik trap daar niet in. Je begint gewoon weer te stuiteren omdat je niets hard weet te maken.
Nogmaals, het is zinloos om koppige mensen te bewegen om hun gemaakte fouten toe te geven. Maar rechts kennende zal die het wel omdraaien en zeggen dat links koppig is en veel fouten heeft gemaakt en nog steeds maakt, maar dat zij zo.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:44:30 #54
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219167243
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:42 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ah, een motie van een smaldeel van GLPvdA; de reflectie van 'links' volgde er vrijwel direct op: https://nos.nl/artikel/25(...)-wapenembargo-israel. En is dit specifieke standpunt ook terug te vinden in het partijprogramma?

Volgende voorbeeld?
De oud sociaaldemocraten werden uitgejoeld op het partijcongress

De mensen die de PvdA groot hebben gemaakt, verketterd door de nieuwe generatie die het denkt beter te weten.
pi_219167244
quote:

[..]

Volgende voorbeeld?
Zie hierboven
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:46:18 #56
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219167261
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:36 schreef Zoddie het volgende:

[..]
PvdA had vroeger altijd nog een brug naar het midden, na de fusie met GL lijkt die brug ook helemaal verdwenen.
Ipv dat ze denken: "Hoe kunnen wij de kiezers tegemoet komen" hebben ze meer het idee van "De kiezer moeten maar naar ons toe komen"
En verbaasd zijn dat ze niet komen:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219167262
quote:

[..]

Volgende voorbeeld?
Dus ik heb gelijk. Zo vonden ook legio PvdA-prominenten.
pi_219167289
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:44 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
De oud sociaaldemocraten werden uitgejoeld op het partijcongress

De mensen die de PvdA groot hebben gemaakt, verketterd door de nieuwe generatie die het denkt beter te weten.
De PvdA bestaat niet meer. Zodra Klaver maandag gekozen wordt als opvolger is de overname compleet en is de sociaal democratie opgedoekt in Nederland.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_219167315
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:48 schreef mackinac het volgende:

[..]
De PvdA bestaat niet meer. Zodra Klaver maandag gekozen wordt als opvolger is de overname compleet en is de sociaal democratie opgedoekt in Nederland.
Ik was gisteren bij vrienden die grootendeels GL-PvdA stemmen (ja dat geeft als iemand die op Nanninga gestemd heeft hele scherpe discussies) en die zeiden dat Kati Piri ook een hele goede kans maakt.

Zij is van origine ook PvdA’er werd mij verteld.
pi_219167319
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Nogmaals, het is zinloos om koppige mensen te bewegen om hun gemaakte fouten toe te geven. Maar rechts kennende zal die het wel omdraaien en zeggen dat links koppig is en veel fouten heeft gemaakt en nog steeds maakt, maar dat zij zo.
Je wordt wel steeds creatiever in het toegeven dat je geeneens 1 concreet voorbeeld kunt noemen.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:52:27 #61
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219167336
Vooruit, 1 voor Nederlandse begrippen extreem standpunt, in reactie op het volledig verwoesten van de leefomgeving van circa 2 miljoen mensen.

Verdere voorbeelden van extreme standpunten tav het landsbestuur (niet iedereen kijkt door het Israel-tunneltje) vanuit links?
pi_219167344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat uitspraken van Wilders zo genormaliseerd zijn de afgelopen 10 jaar dat het niet meer opvalt. Als je nu roept dat een partij met 20 zetels pro hamas is, dan is het een maand erop alweer vergeten door een nieuw dieptepunt.
Daarin kunnen we elkaar vinden. En dat ontstemt mij ook.

Ik was vroeger bijvoorbeeld ook groot voorstander van satire. Het kon niet hard genoeg.

Maar daar ben ik gezien de maatschappelijke verschuiving naar de extremen ook deels op teruggekomen. En daarin ken ik meer mensen. Zal wellicht ook met de leeftijd te maken hebben.

Geloof mij alsjeblieft als ik zeg dat mensen daar ook in positieve zin in kunnen veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 01-11-2025 13:05:58 ]
pi_219167348
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:42 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Daarin ontbreekt naar mijn mening ook nuance hoor. Zo heb ik meermaals gesteld:

- Femicide en geweld tegen vrouwen is geen moslimprobleem, maar een mannenprobleem.
- Alle Abrahamisten zijn extremisten. Dus zowel de meeste Moslims als de meeste conservatieve Joden (en Christenen)

Tegelijkertijd is ook niet te ontkennen dat:

- naar verhouding verreweg het grootste deel van onze bevolking dat verantwoordelijk is voor ernstige (zeden)misdrijven, uit allochtonen bestaat.
- de inkomende asielstroom voornamelijk bestaat uit mensen die er Anti-Westers gedachtengoed op nahouden.

Dus de wens om deze instroom zoveel mogelijk te beperken en de problemen binnen de groep allochtonen in dit land hard aan te pakken, moet gewoon bespreekbaar zijn.

Dit probleem speelt al decennia lang en het is pas sinds deze verkiezingen dat GL-PvdA daar enigszins een standpunt over durft in te nemen, in plaats van de vingers in de oren te doen als iemand ze op de feiten drukt.

Dat is mede de reden waarom links de afgelopen jaren zo is afgegleden: de rest van Nederland heeft die conclusie al getrokken. Links loopt achter. Heeft geen duidelijk antwoord op dat probleem kunnen formuleren.

Deze genuanceerde doch scherpe kijk op de situatie is hoe het overgrote deel van rechts ernaar kijkt. Natuurlijk zitten er schreeuwers tussen, en domme mensen, maar kun je de frustratie van deze mensen ook voorstellen, als ze al decennialang, ook toen ze dit onderwerp op een gematigde wijze onder de aandacht probeerde te brengen, genegeerd, gedemoniseerd en geframed zijn als “xenofoob” en “racist”?

Het praat hun gedrag niet goed, maar het is deels een gevolg van de struisvogelpolitiek op links van al die jaren. En het is Wilders die daar misbruik van maakt, maar links speelt hem daarin met open ogen in de kaart. Hoeveel stemmen is de SP wel niet aan de PVV verloren de afgelopen jaren?

Het geroep dat dit enkel op conto is van rechts is geen eerlijke, kritische of ,,intelligente” voorstelling van zaken, maar een gemakkelijke. Eentje om de eigen verantwoordelijkheid hierin op generaliserende wijze af te schuiven op een hele grote groep mensen, terwijl je hen decennialang beschuldigd van hetzelfde.

Splinter balk-verhaal.

Dat is onder anderen waar Nederland om gestemd heeft afgelopen woensdag.
Ik ben het gedeeltelijk wel hiermee eens. Geweld tegen vrouwen is inderdaad een mannenprobleem en geen moslimprobleem, en de linkse politiek heeft inderdaad moeite om op bepaalde vlakken aansluiting te vinden met het volk.

Maar net als dat jij zegt het roepen dat dit op het conto van rechts is toe te schrijven een gemakkelijke take is, vind ik het een gemakkelijke take dat ik de extremisten op rechts maar moet begrijpen. Nee, ik kan het me niet voorstellen dat dit gebeurt, ook al zou je weggehoond zijn 20 jaar geleden. Je gaat nog altijd over je eigen denkbeelden, en ook al heb je het gevoel dat iets waar jij je zorgen over maakt al 20 jaar lang weggehoond wordt is er geen enkele reden te radicaliseren in je gedachtegoed.

Net als dat een andere user hier op FOK!, username is niet relevant, hier claimde dat het logisch is dat iedereen vanzelf racistisch wordt bij ieder incident. Het is gewoon het goedpraten van je eigen mankementen.

En wat betreft Israel-Palestina. Ik heb dit gisteren ook besproken met iemand off-FOK! waarin ik zei dat dit wellicht wel een van de moeilijkste themas is om een mening over te vormen, laat staan een kant te kiezen, laat staan als je 0,0 binding hebt met beide partijen. En een hoop mensen die hier dagelijks over praten dan wel schreeuwen hebben die binding totaal niet, en het zal me benieuwen hoe bekend zij zijn met de geschiedenis van dit conflict. Dat geldt voor beide kanten overigens. Pro-Palestina demonstranten die geen idee hebben over de topografische ligging van het gebied, dan wel mensen die het over een nieuwe Holocaust hebben als je Israel-kritisch bent en totaal geen enkel idee hebben hoe historisch verwerpelijk dat is..
pi_219167405
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:39 schreef embedguy het volgende:

[..]
De huidige wegenbelasting zou dan, bij mijn weten, verdwijnen. Het nadeel van de brandstofaccijnzen verhogen is dat die te ontwijken zijn (bv door in Duitsland te tanken, elektrisch te gaan rijden of deels door een heel zuinige auto te nemen) en dat het vooral ook minder bedeelde mensen raakt die in een oude onzuinige auto rijden.

Dat over het ov vind ik een non-argument. Vind je ook dat de huidige belastingen en accijnzen niet kunnen omdat er geen goed ov is? Het blijft straks net zo ‘niet kunnen’ als dat het nu al is.

Bovendien wordt de belasting -als het goed is- voor veel mensen lager. Voor mensen die veel moeten rijden om op het werk te komen blijft het wel een groot nadeel ja, daar ben ik het helemaal met je mee eens.

Het heeft voordelen en nadelen. Mijn punt is verder niet dat rekeningrijden een geweldig idee is maar het is ook niet ‘verschrikkelijk’.
Ik weet niet of dat een non-argument is. Ik vind van niet.

Maar nee, ik ben niet van mening dat de huidige belastingen en accijnzen niet kunnen omdat er geen goed ov is. Ongelijkheid in meer- of mindere mate zal er altijd zijn. En dat is goed.

Waar ik simpelweg op tegen ben is deze ongelijkheid nog verder te vergroten.

Ik heb op zich geen probleem met rekeningrijden, als de alternatieven waar je dan naar toe wordt bewogen ook redelijk en betaalbaar zijn. En dat is nu enkel in en rondom de randstad zo.

Ik vind het, zoals hij er nu ligt, dan ook een “randstad”-maatregel waarbij geen rekening wordt gehouden met de (im)mobiliteit in de rest van het land.
pi_219167462
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik ben het gedeeltelijk wel hiermee eens. Geweld tegen vrouwen is inderdaad een mannenprobleem en geen moslimprobleem, en de linkse politiek heeft inderdaad moeite om op bepaalde vlakken aansluiting te vinden met het volk.

Maar net als dat jij zegt het roepen dat dit op het conto van rechts is toe te schrijven een gemakkelijke take is, vind ik het een gemakkelijke take dat ik de extremisten op rechts maar moet begrijpen. Nee, ik kan het me niet voorstellen dat dit gebeurt, ook al zou je weggehoond zijn 20 jaar geleden. Je gaat nog altijd over je eigen denkbeelden, en ook al heb je het gevoel dat iets waar jij je zorgen over maakt al 20 jaar lang weggehoond wordt is er geen enkele reden te radicaliseren in je gedachtegoed.

Net als dat een andere user hier op FOK!, username is niet relevant, hier claimde dat het logisch is dat iedereen vanzelf racistisch wordt bij ieder incident. Het is gewoon het goedpraten van je eigen mankementen.
Het doet mij goed om te lezen dat we elkaar daarin kunnen vinden.

Vergeet ook niet mij er haarfijn aan te herinneren dat dit inderdaad twee kanten op werkt, als ik weer ergens met het schuim in de mondhoeken een extreme post maak.

Ik ben niet extremistisch, maar zo kom ik soms wel over en dat verdiend ook een correctie.

quote:
En wat betreft Israel-Palestina. Ik heb dit gisteren ook besproken met iemand off-FOK! waarin ik zei dat dit wellicht wel een van de moeilijkste themas is om een mening over te vormen, laat staan een kant te kiezen, laat staan als je 0,0 binding hebt met beide partijen. En een hoop mensen die hier dagelijks over praten dan wel schreeuwen hebben die binding totaal niet, en het zal me benieuwen hoe bekend zij zijn met de geschiedenis van dit conflict. Dat geldt voor beide kanten overigens. Pro-Palestina demonstranten die geen idee hebben over de topografische ligging van het gebied, dan wel mensen die het over een nieuwe Holocaust hebben als je Israel-kritisch bent en totaal geen enkel idee hebben hoe historisch verwerpelijk dat is..
Helemaal mee eens. En ik kan mijn mening over dat onderwerp niet vaak genoeg uitleggen aan mensen. Bijna alle Abrahamisten zijn extremisten. Dat is de voedingsbodem voor het hele probleem in die regio.

Maar ik zal dat dit topic verder besparen.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:12:17 #66
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_219167536
quote:

[..]
Openbaar vervoer is randstadpolitiek. Hier is het OV voor de scholieren en studenten die zo toch op locatie kunnen komen. Mensen op het platteland betalen al mee aan voorzieningen in het westen waar ze misschien sporadisch gebruik van maken, waarom is dat stukje solidariteit dan zo moeilijk voor stedelingen? Voor veel mensen is autorijden ook een stukje vrijheid waardoor ze er af en toe lekker op uit kunnen. Niet iedereen is ver bovenmodaal zoals EasyJetten die zich meermaals per jaar vliegtuigreisjes naar Argentinië kan veroorloven.
De randstedeling subsidieert vaker de platteland gebruiker. Per ov reiziger gaat er veel meer geld naar een ov reiziger van het platteland land dan in de stad. Een kilometer spoor in het platteland is per reiziger veel duurder dan in de stad.
I am a black hole shitting into the void
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:12:51 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219167543
quote:

[..]
Je snapt de spelregels wel goed.
pi_219167586
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je wordt wel steeds creatiever in het toegeven dat je geeneens 1 concreet voorbeeld kunt noemen.
Een voorbeeld noemen is zinloos, daar de fouten toch niet erkend worden door rechts.
pi_219167606
quote:

[..]
Is dit niet juist niet wat alle partijen doen die inhakken op de PVV? Christenen, blanken, conservatieven, 'zionisten' (nieuw eufemisme voor Joden), noem het maar op.

Bij de PVV stelt men immers vooral dat men vindt dat de Islam geen invloed moet krijgen op de samenleving, wat een terechte constatering is. En ja, er valt genoeg te zeggen over de ronduit lompe en vaak ook ondoordachte en stupide manier hoe men politiek bedrijft, maar de problemen die zij constateren hebben zij wel degelijk gelijk in.
quote:

[..]
Wat we vaak zien is dat het een blinde haat jegens Israël betreft, waar er ook aan het bestaansrecht van het land wordt gesleuteld en regelmatig allerlei demotiverende en leugenachtige (antisemitische) (complot)theorieën worden verspreid.

Iets waar jij zelf aan hebt meegedaan, bijvoorbeeld door te zeggen dat alles wat Hamas doet, Israël op veel grotere schaal doet en dat mensen die Israël steunen dit zouden toejuichen. Zie:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat Hamas heeft gedaan op 7 oktober heeft Israël ondertussen op veel grotere schaal gedaan inclusief de verkrachtingen en mutilaties met nog een lange lijst extra misdrijven. Onder luid gejuich van heel veel Israëliërs en gekkies in dit topic. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Israël voor 7 oktober ook al bezig was met moorden, martelingen en verkrachtingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219167634
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt daarvoor net zoveel bewijslast als ik heb van jou die aan kleine kinderen zit te friemelen.
Jouw fok history is 1 grote opsomming van dat bewijs ja.
pi_219167666
quote:

[..]

Volgende voorbeeld?
En hoe is het afgelopen met die motie?
pi_219167722
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je snapt de spelregels wel goed.
Ondertussen ontwijkt ie behendig mijn vraag aan hem. Maargoed.
pi_219167735
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Een voorbeeld noemen is zinloos, daar de fouten toch niet erkend worden door rechts.
Heb ik je antwoord op mijn vraag gemist?
pi_219167744
quote:

[..]

Dit is volstrekte onzin.

De gemiddelde woon-werk afstand is 20km. Die afstand kun je doodeenvoudig afleggen met een elektrische fiets.
En als je daar net boven zit, zegmaar tot 30-35km enkele reis, is een elektrische scooter een prima optie. Het grootste deel heeft helemaal geen auto nodig voor hun inkomen.

Eigenlijk alleen mensen continue die klanten bezoeken tijdens hun werk hebben daarvoor een auto/busje nodig. Die mensen krijgen dat toch gewoon van hun werkgever.
pi_219167766
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:37 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dit is volstrekte onzin.

De gemiddelde woon-werk afstand is 20km. Die afstand kun je doodeenvoudig afleggen met een elektrische fiets.
En als je daar net boven zit, zegmaar tot 30-35km enkele reis, is een elektrische scooter een prima optie.
Nee, dat is geen volstrekte onzin en nee, je voorstel is niet voor iedereen redelijk.

Ik werk als klassieke arbeider. Enig idee hoe je lichaam erbij staat aan het eind van een werkdag?

Het is voor mij en al mijn collega’s geen doen om (in mijn geval) daarna ook nog eens ruim een uur lang 25km op een scooter te moeten rijden. Allereerst verlengt dat mijn werkdagen met bijna een uur, ten tweede is dat funest voor mijn lichaam met die kou langs mijn gewrichten.

Laat staan fietsen. Ik ben al moe genoeg na een dag lang (over)werken.

Als je een kantoorbaan hebt is het misschien een ander verhaal. Maar de grootste groep mensen buiten de randstad hebben geen kantoorbaan. Hebben de wekker ook niet om 04:30 - 05:30 staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door 2172619626795 op 01-11-2025 13:54:18 ]
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:41:43 #76
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219167771
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:27 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
En hoe is het afgelopen met die motie?
Irrelevant, ik reageerde op de stelling dat linkse partijen in Nederland vele extreme standpunten zouden huldigen, en weigeren daarop te reflecteren (en daarmee de ruk naar rechts veroorzaken). Ik zie weinig voorbeelden die die claim ondersteunen.

De motie Piri is er in ieder geval niet een van, want GLPvdA is tussen juni en oktober op een redelijk stabiele 24 zetels blijven staan. Ook van andere linkse partijen geen gepeild zetelverlies nav controversiele uitspraken.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:46:11 #77
436847 embedguy
pi_219167795
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:58 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik weet niet of dat een non-argument is. Ik vind van niet.

Maar nee, ik ben niet van mening dat de huidige belastingen en accijnzen niet kunnen omdat er geen goed ov is. Ongelijkheid in meer- of mindere mate zal er altijd zijn. En dat is goed.

Waar ik simpelweg op tegen ben is deze ongelijkheid nog verder te vergroten.

Ik heb op zich geen probleem met rekeningrijden, als de alternatieven waar je dan naar toe wordt bewogen ook redelijk en betaalbaar zijn. En dat is nu enkel in en rondom de randstad zo.

Ik vind het, zoals hij er nu ligt, dan ook een “randstad”-maatregel waarbij geen rekening wordt gehouden met de (im)mobiliteit in de rest van het land.
Azo, begrijpelijk standpunt wel ja :)

Ik ken de d66 standpunten niet uit mijn hoofd maar ik schat dat ze ook wel pro-beter-ov zijn. Al zal rekeningrijden er eerder komen dan dat.
Life is happening now.
pi_219167844
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

Ik zie weinig voorbeelden die die claim ondersteunen.

Dus ze zijn er wel degelijk, geef je nu toe.

Nu we allebei tot die conclusie zijn gekomen:

Ik begrijp dat deze standpunten vanuit het perspectief van links niet extreem lijken, maar begrijp je ook dat die standpunten verder naar het rechtse perspectief als extremer ervaren worden? Dus eigenlijk omgekeerd evenredig aan hoe jullie naar (extreem-)rechtse standpunten kijken?

Lijkt mij een vanzelfsprekende conclusie. En zet die conclusie dan eens langs de verkiezingsuitslagen waarbij ”(…) de marginalisering van links (…) “ een duidelijk signaal naar de linkse politiek is.

Daarmee blijf ik terugkomen op (het gebrek aan) zelfreflectie van links.

Ik ben in redelijk wat standpunten links, maar om de manier waarop de vlag er daar nu bij hangt stem ik liever rechts.
pi_219167863
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:46 schreef embedguy het volgende:

[..]
Azo, begrijpelijk standpunt wel ja :)

Ik ken de d66 standpunten niet uit mijn hoofd maar ik schat dat ze ook wel pro-beter-ov zijn. Al zal rekeningrijden er eerder komen dan dat.
Ja denk ik ook. Ik moet me er verder bij neerleggen natuurlijk, maar ik hoop dat die twee wel hand-in-hand gaan in mijn regio.
pi_219167887
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:24 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Jouw fok history is 1 grote opsomming van dat bewijs ja.
Ik moest gniffelen oude friemelaar.
pi_219167917
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:37 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dit is volstrekte onzin.

En als je daar net boven zit, zegmaar tot 30-35km enkele reis, is een elektrische scooter een prima optie. Het grootste deel heeft helemaal geen auto nodig voor hun inkomen.

Eigenlijk alleen mensen continue die klanten bezoeken tijdens hun werk hebben daarvoor een auto/busje nodig. Die mensen krijgen dat toch gewoon van hun werkgever.
Handig zo’n elektrische scooter als je door weer en wind moet. Daar komt nog bij dat je ook vaak je gezin vervoerd en boodschappen doet dus dan is het wel handig als je met meerdere personen in een voertuig kan stappen. Als ik kijk naar mijn ex, die stapt dus s’ochtends vroeg de auto in om de kleine naar de opvang te brengen, die moet vervolgens daarna een goede 30 kilometer rijden naar haar werk en vervolgens kan ze na 5 uur het hele riedeltje overnieuw doen.
De auto tegenover een scooter scheelt haar bijna een uur in reistijd zodat zij überhaupt in staat is om te gaan werken.
Dit soort theorieën die je hier bezigt houd totaal geen rekening met de realiteit waar veel werkenden die afhankelijk zijn van een auto mee te maken hebben. Hetzelfde geld overigens ook voor mij, als die kleine bij mij is, dan zou ik met het OV de bus om 7 uur in de ochtend moeten pakken om op tijd op school te zijn. Datzelfde riedeltje kan ik dan om 12:00 in de middag weer herhalen zodat ik om 14:00 weer bij de poort kan staan om hem op te halen.
Dan zou je zeggen dat een elektrische scooter de uitkomst is was het niet dat ik het onverantwoord vind om een jongen van 5 jaar achterop de scooter te zetten om vervolgens rond de 20 kilometer te rijden door weer en wind door de ochtendspits.
pi_219167927
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:35 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Heb ik je antwoord op mijn vraag gemist?
Dat is toch ook een antwoord op jouw vraag?
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:58:14 #83
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219167932
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:49 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dus ze zijn er wel degelijk, geef je nu toe.
Nee, en ik geef in dezelfde post aan waarom ik die motie Piri niet als een verklaring zie.

quote:
Nu we allebei tot die conclusie zijn gekomen:

Ik begrijp dat deze standpunten vanuit het perspectief van links niet extreem lijken, maar begrijp je ook dat die standpunten verder naar het rechtse perspectief als extremer ervaren worden? Dus eigenlijk omgekeerd evenredig aan hoe jullie naar (extreem-)rechtse standpunten kijken?

Lijkt mij een vanzelfsprekende conclusie. En zet die conclusie dan eens langs de verkiezingsuitslagen waarbij ”(…) de marginalisering van links (…) “ een duidelijk signaal naar de linkse politiek is.

Ik ben in redelijk wat standpunten links, maar om de manier waarop de vlag er daar nu bij hangt stem ik liever rechts.
Je hebt het nog steeds over meerdere extreme standpunten, maar weigert meer te benoemen dan de motie Piri. Dat blijft een nogal magere onderbouwing van de stelling dat linkse partijen de ruk naar rechts veroorzaken.
pi_219167939
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Je creativiteit neemt af ..
pi_219167963
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:57 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is toch ook een antwoord op jouw vraag?
Lol, opzich heb je daar wel een punt ja :P

Maar ik stel die vraag niet zomaar. Ik wil je punt begrijpen, maar ik heb gewoon oprecht geen idee welke schadelijke rechtse producten je bedoelt.

Ik vraag me af of je daar (terecht) het haatfabriekje van Wilders bedoeld, of ook echt op fossiele brandstof-gebaseerde producten bedoeld zoals brandstofauto’s, of zelfs vleesproducten zoals een broodje frikandel.

Dus wat bedoel je nou met schadelijke rechtse producten? Ik begrijp het gewoon niet 8)7
pi_219167978
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:49 schreef 2172619626795 het volgende:
De meeste -waarschijnlijk alle- fouten worden toch gemaakt door rechts?
pi_219167980
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Is dit niet juist niet wat alle partijen doen die inhakken op de PVV? Christenen, blanken, conservatieven, 'zionisten' (nieuw eufemisme voor Joden), noem het maar op.

Bij de PVV stelt men immers vooral dat men vindt dat de Islam geen invloed moet krijgen op de samenleving, wat een terechte constatering is. En ja, er valt genoeg te zeggen over de ronduit lompe en vaak ook ondoordachte en stupide manier hoe men politiek bedrijft, maar de problemen die zij constateren hebben zij wel degelijk gelijk in.
[..]
Wat we vaak zien is dat het een blinde haat jegens Israël betreft, waar er ook aan het bestaansrecht van het land wordt gesleuteld en regelmatig allerlei demotiverende en leugenachtige (antisemitische) (complot)theorieën worden verspreid.

Iets waar jij zelf aan hebt meegedaan, bijvoorbeeld door te zeggen dat alles wat Hamas doet, Israël op veel grotere schaal doet en dat mensen die Israël steunen dit zouden toejuichen. Zie:
[..]

Ik heb je al vaker een lijstje gegeven van dingen die ik kut aan islam vind en waarom ik daarom de PVV en Israël ook kut vind. Problemen oplossen door grotere te maken vind ik stupide. Voor jou is het een soort teamsport. Oh je bent tegen Israël/pvv, dan moet je pro Hamas/extreem links zijn. How about geen van tweeën. De Israëlische staat en de pvv zijn echter een stuk effectiever dan hun tegenhangers dus heb ik het er vaker over.
  zaterdag 1 november 2025 @ 14:03:39 #88
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219168001
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:59 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je creativiteit neemt af ..
Discussiëren met deze user is keer op keer zinloos gebleken. Wilde 'm helpen en had hem reeds verschillende malen hulp door profs aangeboden vanwege z'n postgedrag hier, maar zelfs dat lijkt zinloos.

Desalniettemin staat wmb deze optie voor hem alsnog open!
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219168002
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:34 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ondertussen ontwijkt ie behendig mijn vraag aan hem. Maargoed.
Welke?
pi_219168005
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:01 schreef 2172619626795 het volgende:
Dus wat bedoel je nou met schadelijke rechtse producten? Ik begrijp het gewoon niet
Die vraag heb ik toch ook al beantwoord aan die andere rechtse user.
  zaterdag 1 november 2025 @ 14:04:20 #91
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219168010
Vraag me wel af, Wil Nederland wel wat D66 wil?

Vorige maand stonden ze nog op 11 zetels, lijkt me meer dat zwevende kiezers en strategische kiezers meer op D66 kozen omdat het dan geen WIlders en geen Timmermans zou worden dan dat ze het eens waren met het partijprogramma.
  zaterdag 1 november 2025 @ 14:06:07 #92
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219168029
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:04 schreef Zoddie het volgende:

Vorige maand stonden ze nog op 11 zetels, lijkt me meer dat zwevende kiezers en strategische kiezers meer op D66 kozen omdat het dan geen WIlders en geen Timmermans zou worden dan dat ze het eens waren met het partijprogramma.
Ze gaan niet alleen regeren he.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219168050
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:58 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Nee
Je zegt net letterlijk iets anders:

quote:
Ik zie weinig voorbeelden die die claim ondersteunen.
Zeggende dat je kennelijk (niet veel, maar) wel degelijk voorbeelden ziet die die claim ondersteunen.

En dit soort gedraai is typisch onderdeel van de oorzaak die tot de marginalisering van links heeft geleid. Blijk van zelfreflectie… en dan “oh nee, toch niet!”.

quote:
Je hebt het nog steeds over meerdere extreme standpunten, maar weigert meer te benoemen dan de motie Piri. Dat blijft een nogal magere onderbouwing van de stelling dat linkse partijen de ruk naar rechts veroorzaken.
“Jij!” “Jullie!” “Hunnie!”. Nooit hand in eigen boezem.

Maar hé: het is niet rechts die daarmee in een crisis verkeerd. Links heeft dat voor zichzelf uit te zoeken. Dus ik zie niet zo in waarom ik als rechtse stemmer de zere plek moet vinden om de vinger op te leggen. En al helemaal niet als de standaard reflex waarin wordt teruggevallen “Niet waar, jij!!(…)”, is.

Kom zelf maar tot die bewustwording en reflectie. Als je gericht controversiële onderwerpen aansnijdt met de oprechte intentie je meer te verdiepen in (mijn) rechtse standpunten, zal ik altijd bereid zijn om open in gesprek te gaan. :)
pi_219168066
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Die vraag heb ik toch ook al beantwoord aan die andere rechtse user.
Oh, die heb ik echt gemist dan. Sorry.

Moet ik echt terug gaan lezen? Of zou je mij een postnummer willen geven?
pi_219168082
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:03 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Discussiëren met deze user is keer op keer zinloos gebleken. Wilde 'm helpen en had hem reeds verschillende malen hulp door profs aangeboden vanwege z'n postgedrag hier, maar zelfs dat lijkt zinloos.

Desalniettemin staat wmb deze optie voor hem alsnog open!
Ik doe niet mee met patriarchen, dat zal het probleem wel zijn van een aantal users zoals jou.
pi_219168084
quote:

Ik kan mij na de vorige verkiezingen herinneren dat iedere andere partij zijn bek moest houden want de PVV is was de grootste minderheid geworden. Gek dat D66 niet massaal van dat soort dommige fans heeft.
  zaterdag 1 november 2025 @ 14:12:24 #97
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219168096
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:08 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]
Zeggende dat je kennelijk (niet veel, maar) wel degelijk voorbeelden ziet die die claim ondersteunen.

En dit soort gedraai is typisch onderdeel van de oorzaak die tot de marginalisering van links heeft geleid. Blijk van zelfreflectie… en dan “oh nee, toch niet!”.
[..]

Maar hé: het is niet rechts die daarmee in een crisis verkeerd. Links heeft dat voor zichzelf uit te zoeken. Dus ik zie niet zo in waarom ik als rechtse stemmer de zere plek moet vinden om de vinger op te leggen. En al helemaal niet als de standaard reflex waarin wordt teruggevallen “Niet waar, jij!!(…)”, is.

Kom zelf maar tot die bewustwording en reflectie. Als je gericht controversiële onderwerpen aansnijdt met de oprechte intentie je meer te verdiepen in (mijn) rechtse standpunten, zal ik altijd bereid zijn om open in gesprek te gaan. :)
Uhuh..

* Trekt zich 27 jaar terug in de Tibetaanse bergketens om deze wijze raad te internaliseren.
pi_219168145
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:10 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Oh, die heb ik echt gemist dan. Sorry.

Moet ik echt terug gaan lezen? Of zou je mij een postnummer willen geven?
pi_219168156
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:02 schreef torentje het volgende:

[..]
De meeste -waarschijnlijk alle- fouten worden toch gemaakt door rechts?
Politici zijn ook mensen en waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Zou niet rechts maar links het voor het zeggen hebben gehad de afgelopen decennia, dan zouden daar ongetwijfeld ook fouten zijn gemaakt.

Bovendien ben ik het er niet mee eens dat deze fouten enkel aan rechts beleid zijn te wijden (doch voor het grootste deel), omdat we altijd een land zijn geweest van consessies waardoor er ook altijd links beleid invloed heeft op de besluitvorming.

Zo zwart-wit is het dus allemaal niet naar mijn mening.

Dat betekent niet dat rechts beleid geen schuld heeft aan de ellende in dit land, in tegendeel, maar niet alleen.

Overigens wil ik (nogmaals) benadrukken dat ik als JA21-stemmer geen enkele moeite heb met een (gematigd) links beleid in een kabinet vanuit GL-PvdA. Ik zie meer voordelen dan nadelen bij een links(er) woon- en zorgbeleid bijvoorbeeld.
pi_219168162
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:08 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]

[..]

Motie Piri was een tactische blunder. Alleen al vanwege het feit dat je meer dan 1 zin nodig hebt om hem uit te leggen terwijl de pro Israël brigade lekker op simpele emotie kan spelen. Echt niks eraan was antisemitisch.
pi_219168165
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:15 schreef torentje het volgende:

[..]
quote:

[..]
:? :D

Sorry maar dit beantwoord toch op geen enkele manier mijn vraag?

Het is enkel een soort van sneer maar mij toe alsof ik te dom zou zijn om jouw standpunt te begrijpen.
pi_219168193
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:12 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Uhuh..

* Trekt zich 27 jaar terug in de Tibetaanse bergketens om deze wijze raad te internaliseren.
Hoeft natuurlijk niet. Ondanks dat ik in de meeste gevallen niet achter linkse standpunten sta, respecteer ik ze en vind ik het prima als dit terugkomt in het (aanstaande) kabinet.

Alleen niet op deze manier. En dat geldt (kennelijk) voor de meeste mensen zo.
pi_219168266
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Motie Piri was een tactische blunder. Alleen al vanwege het feit dat je meer dan 1 zin nodig hebt om hem uit te leggen terwijl de pro Israël brigade lekker op simpele emotie kan spelen. Echt niks eraan was antisemitisch.
Ik kan dat geloven. Maar jij begrijpt (gelukkig) ook waarom dit voor anderen, -bijvoorbeeld de Joods-Nederlandse gemeenschap-, niet geloofwaardig is.

En al helemaal bij de motie van Kati Piri die principieel en idealistisch van aard was, aangezien Nederland niets levert aan de luchtverdediging van Israel. Het was dus puur principieel.

Het zijn dit soort principiële uitspattingen, die praktisch niets teweeg brengen, en mensen bij links wegjagen.

Dat behoeft naar mijn mening echt reflectie voordat ik er bijvoorbeeld aan denk om linkser te gaan stemmen.
  zaterdag 1 november 2025 @ 14:26:02 #104
345631 Scjvb
pi_219168289
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:11 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik doe niet mee met patriarchen, dat zal het probleem wel zijn van een aantal users zoals jou.
Patriarchen? Wut! :?

Die bedoelde post over u heeft daar geen zak mee te maken, u maakt er opnieuw weer een potje van. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219168336
quote:

[..]

Volgende voorbeeld?
Ja, gelukkig had het ook geen gevolgen op hun congres :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219168413
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:16 schreef 2172619626795 het volgende:
Zou niet rechts maar links het voor het zeggen hebben gehad de afgelopen decennia, dan zouden daar ongetwijfeld ook fouten zijn gemaakt.
Neen, want dan zou ieder mens voldoende leef-en woonruimte hebben en daardoor meer rust hebben en door de sociale controle zouden problemen in een buurt eerder opgemerkt en besproken worden, ook zou dan iedereen naar vermogen meewerken bij het verrichten van de noodzakelijke arbeid.
pi_219168453
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:38 schreef torentje het volgende:

[..]
Neen, want dan zou ieder mens voldoende leef-en woonruimte hebben en daardoor meer rust hebben en door de sociale controle zouden problemen in een buurt eerder opgemerkt en besproken worden, ook zou dan iedereen naar vermogen meewerken bij het verrichten van de noodzakelijke arbeid.
Ik snap de wens, maar zie het als de vader van de gedachte.

Waar mensen werken worden namelijk fouten gemaakt, dat is evident.

Of er minder fouten zouden zijn gemaakt onder links zou natuurlijk goed kunnen. We weten het niet.

Daar kunnen we maar op 1 manier achterkomen, namelijk wanneer links ook een goed antwoord weet te geven op de ongemakkelijke vragen en daarmee hun kiezers weet terug te winnen. En geloof het of niet, ook ik kijk uit naar dat moment.

Dus laten we hopen dat ze hard aan de bak gaan.
  zaterdag 1 november 2025 @ 15:13:30 #108
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219168698
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:12 schreef Gimmick het volgende:

[..]
De randstedeling subsidieert vaker de platteland gebruiker. Per ov reiziger gaat er veel meer geld naar een ov reiziger van het platteland land dan in de stad. Een kilometer spoor in het platteland is per reiziger veel duurder dan in de stad.
Onzin. Randstad krijgt alle geld en aandacht. Woon je in het westen dan besteed de overheid meer geld aan jou. Zo simpel is het.
pi_219168826
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:36 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk onzin, de brug naar het midden, dus CDA en D66, is er nog gewoon. Het is vooral de VVD die zich, met haar huidige voorliefde voor samenwerking met / overname door uiterst rechts, van het midden af beweegt.
  Forum Admin zaterdag 1 november 2025 @ 15:46:58 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219168901
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:12 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Wat een rare arrogante houding. Geld, duurder? Het gaat om mobiliteit en dat moet voor iedereen bereikbaar zijn.

Ondertusen wordt er nu een keertje werk gemaakt van het doortrekken van de A15, een plan uit de jaren 60. Die had er allang geleden als het in de randstad zou zijn, want filedruk. Ofzo.

Dat er decennialang gigatonnen aan onnodige co2 zijn uitgestoten en kilometers zijn verreden is blijkbaar niet erg voor het mileu. En zo zijn er legio voorbeelden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219169009
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:24 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik kan dat geloven. Maar jij begrijpt (gelukkig) ook waarom dit voor anderen, -bijvoorbeeld de Joods-Nederlandse gemeenschap-, niet geloofwaardig is.

En al helemaal bij de motie van Kati Piri die principieel en idealistisch van aard was, aangezien Nederland niets levert aan de luchtverdediging van Israel. Het was dus puur principieel.

Het zijn dit soort principiële uitspattingen, die praktisch niets teweeg brengen, en mensen bij links wegjagen.

Dat behoeft naar mijn mening echt reflectie voordat ik er bijvoorbeeld aan denk om linkser te gaan stemmen.
Kan je lang gaan wachten :P

Je mag allang blij zijn wanneer je geen Nazi genoemd bent.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 1 november 2025 @ 16:15:15 #112
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_219169044
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2025 15:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat een rare arrogante houding. Geld, duurder? Het gaat om mobiliteit en dat moet voor iedereen bereikbaar zijn.

Ondertusen wordt er nu een keertje werk gemaakt van het doortrekken van de A15, een plan uit de jaren 60. Die had er allang geleden als het in de randstad zou zijn, want filedruk. Ofzo.

Dat er decennialang gigatonnen aan onnodige co2 zijn uitgestoten en kilometers zijn verreden is blijkbaar niet erg voor het mileu. En zo zijn er legio voorbeelden.
Dat is geen arrogante houding - althans niet zo bedoeld. Het is wel de realiteit. Ov zal een stuk rendabeler zijn als het zich alleen richt op stedelijk gebied. We willen alleen dat het platteland ook bereikbaar is met het ov en daar ben ik het mee eens. Dat kost alleen per reiziger veel meer geld dan die randstedeling. Prima - maar dan moeten we niet doen alsof de plattelander de randstedeling subsidieert.
I am a black hole shitting into the void
pi_219169046
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:41 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Nee, dat is geen volstrekte onzin en nee, je voorstel is niet voor iedereen redelijk.

Ik werk als klassieke arbeider. Enig idee hoe je lichaam erbij staat aan het eind van een werkdag?

Het is voor mij en al mijn collega’s geen doen om (in mijn geval) daarna ook nog eens ruim een uur lang 25km op een scooter te moeten rijden. Allereerst verlengt dat mijn werkdagen met bijna een uur, ten tweede is dat funest voor mijn lichaam met die kou langs mijn gewrichten.

Ik deed geen voorstel. Maar lezen is kennelijk moeilijk.

Ook doe je met een scooter echt niet ruim een uur over 25 kilometer, tenzij je rondjes in een grote stad met veel verkeerslichten gaat rijden.
25 kilometer is op de meeste routes met een scooter in ongeveer 40 minuten af te leggen.

Tegen kou en regen kun je je gewoon kleden.

En ja, natuurlijk is een auto comfortabeler. Daar mag je van mij voor kiezen. Alleen kom niet aan met de onzin dat een auto voor de meeste werkenden een noodzaak is omdat er geen redelijke alternatieven zouden zijn volgens jou. Voor de meeste werkenden die niet in een bedrijfswagen rijden zijn er gewoon prima alternatieven. Voor de werkenden die in een bedrijfswagen rijden, zal de kilometerheffing voor rekening van de werkgever zijn.
pi_219169379
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:12 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Ik vind alles best qua kwalificaties en vergelijkingen voor mister 0,000036 , maar ik hoop van ganser harte dat hij niet zo lang aan het pluche blijft plakken als Rutte.
-
pi_219169663
quote:

Blijkbaar. En je hebt altijd in aanloop naar de verkiezingen wel een partij die flink zal groeien en dus op het juiste moment piekt. D66 heeft ook gewoon een slimme campagne gehad: echt van de wooncrisis een groot punt gemaakt, eigenlijk ook volledig weggebleven van de intersectionele identiteitspolitiek en ook dat element met die Nederlandse vlag was gewoon goed gedaan.
pi_219169729
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 16:15 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Ik deed geen voorstel. Maar lezen is kennelijk moeilijk.
Uuhmm…

quote:
Die afstand kun je doodeenvoudig afleggen met een elektrische fiets.
Je geeft hier in jouw eigen woorden twee opties. Dat ik jouw opties voorstellen noem, is omdat het woord voorstel een synoniem is voor het woord optie, en in jouw beargumentatie evenals past aangezien je te overwegen alternatieven bespreekt.

Daarmee is allereerst de conclusie dat ik kennelijk geen moeite heb met lezen. Ik zal ook niet zeggen dat het kennelijk een gebrek aan woordenschat vanuit jou kant is, maar een ander ervan betichten moeite te hebben met lezen komt niet heel sterk van je over.

quote:
Ook doe je met een scooter echt niet ruim een uur over 25 kilometer, tenzij je rondjes in een grote stad met veel verkeerslichten gaat rijden.
25 kilometer is op de meeste routes met een scooter in ongeveer 40 minuten af te leggen.
Ik heb de ANWB routeplanner er even bijgepakt. Als ik met de scooter zou moeten, wordt mijn rit langer van 26km naar 31km.

De gemiddelde snelheid zal zo’n 35km/u zijn.

quote:
Duurtijd rit = 60/35*31
Duurtijd rit = 53 minuten
Met de auto rijd ik die 26km in ongeveer 25 minuten.

Dat betekent dus dat mijn verschil in reistijd:

quote:
Verschil reistijd = (53*2)-(25*2)
Verschil reistijd = 56 minuten
56 minuten langer wordt.

Dus ook die uitspraak van jou klopt niet.

Tot slot:

quote:
Tegen kou en regen kun je je gewoon kleden.

En ja, natuurlijk is een auto comfortabeler. Daar mag je van mij voor kiezen. Alleen kom niet aan met de onzin dat een auto voor de meeste werkenden een noodzaak is omdat er geen redelijke alternatieven zouden zijn volgens jou. Voor de meeste werkenden die niet in een bedrijfswagen rijden zijn er gewoon prima alternatieven. Voor de werkenden die in een bedrijfswagen rijden, zal de kilometerheffing voor rekening van de werkgever zijn.
Dit zou dus betekenen dat mijn wekker een half uur eerder moet gaan. Dat is voor mij op zijn laatst 04:55 en i.v.m. overwerken regelmatig op 03:55.

Iedereen met een zware lichamelijke baan zal óf mensen die zich daar enigszins wat bij voor kunnen stellen, zullen je uitleggen dat het een enorme impact op het energieniveau zal zijn als je dan ook nog eens dagelijks ruim anderhalf uur lang in weer en wind op een scooter naar je werk en naar huis zal moeten. Dat alles bij elkaar is simpelweg een te grote impact op je gezondheid. En ja, zo werkt dat voor bijna iedereen in zo’n zwaar beroep.

En dan hebben we nog niet eens gesproken over mensen die zitten met kinderen, zoals door een andere FOK!ker onder de aandacht werd gebracht, of zoals mijn vriendin met een hond die tijdens werkdagen van en naar het pensioen gebracht moet worden.

Dus de eindconclusie: jouw voorstellen opties zijn voor veel werkenden buiten de randstad geen redelijk alternatief. Ook als randstedeling zou je dit na mijn uitgebreide uitleg toch moeten begrijpen.

Er zijn wel opties mogelijk, bijvoorbeeld het OV. Zoals ik al zei ben ik niet tegen rekeningrijden an sich, maar alleen als het OV dan ook een redelijke en betaalbare optie wordt.
  Forum Admin zaterdag 1 november 2025 @ 17:49:28 #117
pi_219169959
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:25 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Uuhmm…
[..]
Je geeft hier in jouw eigen woorden twee opties. Dat ik jouw opties voorstellen noem, is omdat het woord voorstel een synoniem is voor het woord optie, en in jouw beargumentatie evenals past aangezien je te overwegen alternatieven bespreekt.

Daarmee is allereerst de conclusie dat ik kennelijk geen moeite heb met lezen. Ik zal ook niet zeggen dat het kennelijk een gebrek aan woordenschat vanuit jou kant is, maar een ander ervan betichten moeite te hebben met lezen komt niet heel sterk van je over.
[..]
Ik heb de ANWB routeplanner er even bijgepakt. Als ik met de scooter zou moeten, wordt mijn rit langer van 26km naar 31km.

De gemiddelde snelheid zal zo’n 35km/u zijn.
[..]
Met de auto rijd ik die 26km in ongeveer 25 minuten.

Dat betekent dus dat mijn verschil in reistijd:
[..]
56 minuten langer wordt.

Dus ook die uitspraak van jou klopt niet.

Tot slot:
[..]
Dit zou dus betekenen dat mijn wekker een half uur eerder moet gaan. Dat is voor mij op zijn laatst 04:55 en i.v.m. overwerken regelmatig op 03:55.

Iedereen met een zware lichamelijke baan zal óf mensen die zich daar enigszins wat bij voor kunnen stellen, zullen je uitleggen dat het een enorme impact op het energieniveau zal zijn als je dan ook nog eens dagelijks ruim anderhalf uur lang in weer en wind op een scooter naar je werk en naar huis zal moeten. Dat alles bij elkaar is simpelweg een te grote impact op je gezondheid. En ja, zo werkt dat voor bijna iedereen in zo’n zwaar beroep.

En dan hebben we nog niet eens gesproken over mensen die zitten met kinderen, zoals door een andere FOK!ker onder de aandacht werd gebracht, of zoals mijn vriendin met een hond die tijdens werkdagen van en naar het pensioen gebracht moet worden.

Dus de eindconclusie: jouw voorstellen opties zijn voor veel werkenden buiten de randstad geen redelijk alternatief. Ook als randstedeling zou je dit na mijn uitgebreide uitleg toch moeten begrijpen.

Er zijn wel opties mogelijk, bijvoorbeeld het OV. Zoals ik al zei ben ik niet tegen rekeningrijden an sich, maar alleen als het OV dan ook een redelijke en betaalbare optie wordt.
Mijn moeder woont met de auto nog geen 10 minuten rijden van me af. Met het OV doe ik er op zijn minst43 minuten over en op zijn slechtst 58 minuten. En dan praten we niet platteland, maar gewoon regio Arnhem/Nijmegen.

Mijn werk? Met de auto 30 minuten. Met het OV minimaal een uur. Met een scooter ook dik een uur. Met de fiets is nog langer. Dus ja, dat wordt gewoon buigen en meer betalen voor benzine en wegenbelasting.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219170038
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Mijn moeder woont met de auto nog geen 10 minuten rijden van me af. Met het OV doe ik er op zijn minst43 minuten over en op zijn slechtst 58 minuten. En dan praten we niet platteland, maar gewoon regio Arnhem/Nijmegen.

Mijn werk? Met de auto 30 minuten. Met het OV minimaal een uur. Met een scooter ook dik een uur. Met de fiets is nog langer. Dus ja, dat wordt gewoon buigen en meer betalen voor benzine en wegenbelasting.
;(

Ik begrijp ook echt niet wat er voor sommige mensen zo moeilijk aan te begrijpen is dat rekeningrijden voor een grote groep werkende mensen vervelende en vooral oneerlijke gevolgen heeft.

Ik heb voor de lol ook nog even gekeken naar hoe lang mijn reistijd zou zijn met het OV:

1 uur en 20 minuten _O-

En dan ben ik nog een uur te laat ook :D

Ben bang dat je gelijk hebt: vooroverbukken, tandjes op elkaar en rustig doorademen.

Bedankt alvast, Den Haag :')
pi_219170065
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2025 17:59 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
;(

Ik begrijp ook echt niet wat er voor sommige mensen zo moeilijk aan te begrijpen is dat rekeningrijden voor een grote groep werkende mensen vervelende en vooral oneerlijke gevolgen heeft.

Ik heb voor de lol ook nog even gekeken naar hoe lang mijn reistijd zou zijn met het OV:

[ afbeelding ]

1 uur en 20 minuten _O-

En dan ben ik nog een uur te laat ook :D

Ben bang dat je gelijk hebt: vooroverbukken, tandjes op elkaar en rustig doorademen.

Bedankt alvast, Den Haag :')
Zit ook nog een taxi bij :o
  Forum Admin zaterdag 1 november 2025 @ 18:05:41 #120
pi_219170085
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja het wil er bij veel mensen niet in dat het OV gewoon geen realistisch alternatief is en dat zie je direct terug in de drukte op de weg. Die neemt jaren alsmaar toe.

Mensen staan niet voor de lol in de file.
pi_219170116
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:03 schreef Wantie het volgende:

[..]
Verdomd! Ik dacht dat dat gewoon een bus was. _O- :D

Edit:

Dan wordt het nóg absurder. “Ja echt?”, ja echt. Want met die “haltetaxi”, zoals die heet, moet ik dan nog 20km reizen _O-.

Voor alle duidelijkheid: met de auto rijd ik die gehele route van 26km in 25 minuten.

Dat gaat het milieu op deze manier wel goed doen, dat rekeningrijden. :')

En om onder anderen dit soort (onbetaalbare) excessen te voorkomen, stem ik dus rechts, want dat is de enige mogelijke manier om dat soort idealistische absurditeit bij te sturen / af te remmen.

Den Haag / de Randstad is niet bekend met die feitelijke realiteit van de rest van Nederland, zo blijkt ook uit sommige reacties.

[ Bericht 16% gewijzigd door 2172619626795 op 01-11-2025 18:31:19 ]
pi_219170200
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 14:42 schreef 2172619626795 het volgende:
Daar kunnen we maar op 1 manier achterkomen, namelijk wanneer links ook een goed antwoord weet te geven op de ongemakkelijke vragen en daarmee hun kiezers weet terug te winnen. En geloof het of niet, ook ik kijk uit naar dat moment.
Als men bouwt naar wens van links, dan zijn er toch geen ongemakkelijke vragen om te beantwoorden? Maar het voorgaande zal jij evenals je rechtse vrienden geen goed antwoord vinden?
pi_219170205
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Als men bouwt naar wens van links, dan zijn er toch geen ongemakkelijke vragen om te beantwoorden? Maar het voorgaande zal jij evenals je rechtse vrienden geen goed antwoord vinden?
Wat is volgens jou het bouwen naar de wens van links?
pi_219170222
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat is bouwen naar links dan?

En met de ongemakkelijke vragen waar links al decennia geen antwoord op durft te formuleren bedoel ik vanaf het begin af aan:

- Het migratieprobleem
- Het Anti-Westers gedachtengoed onder moslims
- De oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitcijfers

Ik val in de herhaling, maar nogmaals:

Ik heb geen enkele moeite met een links beleid op wonen en een links(er) beleid op zorg, zolang er maar een onverbiddelijk rechts (doch rechtstatelijk en rechtvaardig) beleid komt op bovenstaande punten.
pi_219170266
Even over dat rekeningrijden nog:

Ik zou er geen problemen mee hebben als woon- werkverkeer wordt uitgesloten. Dus het aantal kilometers dat staat geregistreerd voor de reiskostenvergoeding die ik krijg, zouden dan in minderheid gebracht worden.

Dat zal ongetwijfeld een alternatief zijn wat al door half Nederland is afgeschoten, maar waarom zou dat geen optie zijn?
pi_219170277
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Wat is volgens jou het bouwen naar de wens van links?
Alle mensen een ruime vrijstaande woning met grote tuin en smallere wegen zodat er meer ruimte is voor het bouwen van ruime vrijstaande woningen met grote tuin en uiteraard sportvoorzieningen voor iedere buurt..
pi_219170306
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Alle mensen een ruime vrijstaande woning met grote tuin en smallere wegen zodat er meer ruimte is voor het bouwen van ruime vrijstaande woningen met grote tuin en uiteraard sportvoorzieningen voor iedere buurt..
pi_219170385
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:28 schreef 2172619626795 het volgende:
Ik heb geen enkele moeite met een links beleid op wonen en een links(er) beleid op zorg, zolang er maar een onverbiddelijk rechts (doch rechtstatelijk en rechtvaardig) beleid komt op bovenstaande punten.
Die drie punten zijn toch opgelost als men bouwt naar wens van links? Zie mijn antwoord #126
pi_219170415
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Die drie punten zijn toch opgelost als men bouwt naar wens van links? Zie mijn antwoord #126
Ja ik heb je antwoord gelezen, maar sorry ik volg je beredeneringen niet. Hoe? Hoe voer je dat uit in een land met een stikstofprobleem en schaarse ruimte? Hoe blijft zoiets betaalbaar? Wat heeft jouw beoogde smalle wegennet voor invloed op de infrastructuur? Waarom zouden moslims er dan ineens geen Anti-Westerse denkbeelden meer op nahouden? Waarom zouden daarmee de criminaliteitcijfers onder allochtonen ineens zakken?

Sorry, de algehele cohesie van die visie rondom wonen zie ik niet voor me.
pi_219170537
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:49 schreef 2172619626795 het volgende:
Waarom zouden moslims er dan ineens geen Anti-Westerse denkbeelden meer op nahouden? Waarom zouden daarmee de criminaliteitcijfers onder allochtonen ineens zakken?
Er zouden dan toch meer mensen in het eigen taalgebied blijven? Want zie jij in de verstedelijkte gebieden weleens vaker meerdere melkmeisjes in de supermarkten, nee, die zie je daar niet omdat ze een goed leven hebben bij de koeien en daar dus niet weggaan.
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:05:41 #131
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219170556
Torentje is een Enigma
pi_219170566
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Er zouden dan toch meer mensen in het eigen taalgebied blijven? Want zie jij in de verstedelijkte gebieden weleens vaker meerdere melkmeisjes in de supermarkten, nee, die zie je daar niet omdat ze een goed leven hebben bij de koeien en daar dus niet weggaan.
Dan krijg je segregatie. Ik heb er mijn twijfels bij of dat wenselijk is.

Ik wil niet je idealen aanvallen, op die manier wonen klinkt mij ook als muziek in de oren. Ik geloof er alleen niet in dat dit de problemen die ik benoemde gaat oplossen. Sorry :P
pi_219170570
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:02 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik lees alle posts van deze user 3x maar nooit begrijp ik ook maar iets van wat de beste man zegt
  zaterdag 1 november 2025 @ 19:08:56 #134
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219170582
Ben wel benieuwd hoe die nieuwe zeepbel er uit gaat zien hoor de komende jaren :)

Het wordt vast een succes :)
pi_219170619
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik lees alle posts van deze user 3x maar nooit begrijp ik ook maar iets van wat de beste man zegt
Hij zegt in andere woorden dat wanneer iedereen in Nederland de ruimte krijgt om (zeer) degelijk te wonen, de ongelijkheid afneemt en verschillende groepen mensen minder zullen botsen, omdat voor iedereen de ruimte is met als gevolg dat botsende normen en waarden kunnen worden voorkomen.

Even afgezien van de uitvoerbaarheid lees ik daarin segregatie en die ontwikkeling lijkt mij op de lange termijn ook niet wenselijk en duurzaam.
pi_219170633
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Ah, bouwen voor de welgestelden is dus links.

Goed om te weten.

Dan woon ik in een linkse wijk.

Ik dacht zelf bij linkse woningbouw aan de bouwstijl uit de Sovjet Unie.
Geen decadentie, gewoon basaal wat iemand minimaal nodig heeft..
pi_219170829
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dan moet jij toch meer gaan oefenen met het ontleden van Nederlandse begrippen en de zinnen die men van die begrippen maken kan en leren verbanden te leggen tussen verschillende begrippen.
pi_219170888
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan moet jij toch meer gaan oefenen met het ontleden van Nederlandse begrippen en de zinnen die men van die begrippen maken kan en leren verbanden te leggen tussen verschillende begrippen.
Formuleer eerst maar eens een fatsoenlijke zin.
pi_219170925
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Formuleer eerst maar eens een fatsoenlijke zin.
Dan moet je toch meer oefenen met het ontleden van Nederlandse begrippen, het vormen van zinnen met die begrippen, en het leggen van verbanden tussen verschillende begrippen. Zo beter?
pi_219170929
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is niet dat je helemaal niet te volgen bent, want ik begrijp je (volgens mij?) wel gewoon.

Tegelijkertijd zou het wel helpen als je het allemaal iets wat uitgebreider uitlegt af en toe.
pi_219171140
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 19:14 schreef Wantie het volgende:

Geen decadentie, gewoon basaal wat iemand minimaal nodig heeft.
Ieder mens heeft in de basis toch een ruime vrijstaande woning en een grote tuin nodig?
pi_219171194
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Ieder mens heeft in de basis toch een ruime vrijstaande woning en een grote tuin nodig?
Ik en mijn partner niet.

Wij wonen in een twee-onder-één kapwoning van nog geen 90m2, wel met een diepe tuin (ongeveer 40 meter).

Zouden wij vrijstaand willen wonen? Opzich wel. Maar nodig? Absoluut niet.
pi_219171256
quote:

[..]
Ik zou niet weten waarom.
Ik ken er genoeg die daar absoluut niet gelukkig van worden.
pi_219171286
quote:

[..]
Nee.
pi_219171820
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:20 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik en mijn partner niet.

Wij wonen in een twee-onder-één kapwoning van nog geen 90m2, wel met een diepe tuin (ongeveer 40 meter).

Zouden wij vrijstaand willen wonen? Opzich wel. Maar nodig? Absoluut niet.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom.
Ik ken er genoeg die daar absoluut niet gelukkig van worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee.
Ieder mens heeft onafhankelijkheid nodig, want het is onwenselijk als men niet kan hamsteren doordat er te weinig ruimte is om de spullen op te slaan."
pi_219172017
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:53 schreef torentje het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ieder mens heeft onafhankelijkheid nodig, want het is onwenselijk als men niet kan hamsteren doordat er te weinig ruimte is om de spullen op te slaan."
Hamsteren is bij jou de tuin vol pleuren?
pi_219172072
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hamsteren is bij jou de tuin vol pleuren?
Nee, de vriezers en de koelkasten, want daar heb ik en de meeste rijtjeshuisbewoners die ruimte voor nodig.
pi_219172094
Ik heb echt mijn best gedaan, maar ik ben de draad kwijt nu.
pi_219172120
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:08 schreef torentje het volgende:

[..]
Nee, de vriezers en de koelkasten, want daar heb ik en de meeste rijtjeshuisbewoners die ruimte voor nodig.
In de tuin?

Het wordt steeds gekker.
  zaterdag 1 november 2025 @ 21:20:06 #150
345631 Scjvb
pi_219172202
Begrijp er ook steeds minder van wat @torentje allemaal uitkraamt. Hij maakt er steeds een potje van. Heb zo langzamerhand vaak zat m'n best gedaan om hem te begrijpen, en eventueel met bepaalde middelen te ondersteunen.
Maar het mag niet baten.
pi_219172301
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
In de tuin?

Het wordt steeds gekker.
De gehamsterde spullen doe ik in de vriezers en koelkasten, die ik dan gemakkelijk kwijt kan in mijn ruime vrijstaande woning.
pi_219172362
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:20 schreef Scjvb het volgende:
Begrijp er ook steeds minder van wat @:torentje allemaal uitkraamt. Hij maakt er steeds een potje van. Heb zo langzamerhand vaak zat m'n best gedaan om hem te begrijpen, en eventueel met bepaalde middelen te ondersteunen.
Maar het mag niet baten.
Dan moet je toch meer oefenen met het ontleden van Nederlandse begrippen, het vormen van zinnen met die begrippen, en het leggen van verbanden tussen verschillende begrippen.
  zaterdag 1 november 2025 @ 21:40:31 #153
345631 Scjvb
pi_219172442
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan moet je toch meer oefenen met het ontleden van Nederlandse begrippen, het vormen van zinnen met die begrippen, en het leggen van verbanden tussen verschillende begrippen.
:O

Bijna half FOK! wijst u intussen al op uw postgedrag en nog steeds ligt het volgens u aan anderen. |:(
pi_219172472
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:29 schreef torentje het volgende:

[..]
De gehamsterde spullen doe ik in de vriezers en koelkasten, die ik dan gemakkelijk kwijt kan in mijn ruime vrijstaande woning.
En wat maakt het dan uit of die woning vrijstaand is of niet?
pi_219172505
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:40 schreef Scjvb het volgende:

[..]
:O

Bijna half FOK! wijst u intussen al op uw postgedrag en nog steeds ligt het volgens u aan anderen. |:(
Slechts de patriarchen en hun vrienden vinden de onderwerpen die ik onder de aandacht wil brengen niks, hebben het liever over hun eigen stokpaardjes.
pi_219172536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Slechts de patriarchen en hun vrienden vinden de onderwerpen die ik onder de aandacht wil brengen niks, hebben het liever over hun eigen stokpaardjes.
Tja, je brengt geen enkel onderwerp onder de aandacht.
Je schiet allerlei kanten op met vreemde hersenspinsels.
pi_219172595
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je brengt geen enkel onderwerp onder de aandacht.
Je schiet allerlei kanten op met vreemde hersenspinsels.
Dat vind jij, maar dat is niet de mening van normale mensen.
pi_219172602
quote:

[..]

extreem linkse standpunt is communisme.. dat is als sinds eind jaren 80 dood en begraven. Geen enkele partij draagt dat uit.

Alle linkse partijen deze eeuw zijn gematigd links. pvda was een arbeiderspartij , maar de arbeider voelde zich niet meer gehoord en stapt over op populisten.

De emancipatie van de arbeidersklasse is ook gelukt, ze hebben al sinds de jaren 70 een tv, een afwasmachine, en kunnen 2 keer op vakantie naar Torremolinos , dus er is weinig meer om voor te vechten , de linkse partijen zijn een beetje overbodig ( zie de neergang van de SP)

De andere helft van de progressive achterban zijn hoogopgeleiden, die meer op de sociale principes van links aanslaan dan op de economische. maar daar zijn er te weinig van, en een deel van hen stemt ook rechts, vanwege economische factoren (hypotheekrente e.d. )

Dus eigenlijk komt het er op neer dat iets van 33% voor progressief het max haalbare is in een postmoderne samenleving. met 33% populisten (PVV type) en 33% economisch rechts (VVD type) (plus of min 10% voor elke groep)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219172667
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat vind jij, maar dat is niet de mening van normale mensen.
Toon dat eens aan.
pi_219172686
quote:

[..]
nee, absoluut niet.. bejaarden bijvoorbeeld allemaal niet. die hebben geen energie meer om al dat onderhoud te doen.

jongeren ook niet, die hebben er geen tijd voor, en stoppen hun energie liever in het opbouwen van sociale (en seksuele) relaties en het veroveren van de wereld . Studenten wonen zonder problemen in kleine kamertjes en hebben de tijd van hun leven.

De enige mensen die graag een vrijstaande woning hebben zijn gezinnen en mensen van middelbare leeftijd. En zelfs dan niet altijd.
pi_219172736
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:00 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
nee, absoluut niet.. bejaarden bijvoorbeeld allemaal niet. die hebben geen energie meer om al dat onderhoud te doen.

jongeren ook niet, die hebben er geen tijd voor, en stoppen hun energie liever in het opbouwen van sociale (en seksuele) relaties en het veroveren van de wereld . Studenten wonen zonder problemen in kleine kamertjes en hebben de tijd van hun leven.

De enige mensen die graag een vrijstaande woning hebben zijn gezinnen en mensen van middelbare leeftijd. En zelfs dan niet altijd.
Maar de bejaarden hebben een vrijstaande woning met tuin nodig om hun koelkast en vriezer kwijt te kunnen.
Snap dat dan ;)
pi_219172806
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar de bejaarden hebben een vrijstaande woning met tuin nodig om hun koelkast en vriezer kwijt te kunnen.
Snap dat dan ;)
mijn oma had een huis van een miljoen, waar ze tot haar 93ste in heeft gewoond, ze heeft nooit een vriezer gehad. alleen een klein vriesvakje in de kleine ijskast. (nooit koelkast) ze was nog gewend om dingen in de kelder te bewaren (die was dan wel weer ruim, zo'n 4 bij 4 meter onder de bijkeuken. Met plek voor 200 flessen wijn, maar het enige dat ze daar bewaarde waren haar potjes zelfgemaakte jam.

ze is nu 98
pi_219172819
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Snap dat dan ;)
Mijn oma (toen ze nog leefde ;( ) had een vrieskist en een grote sta-model vriezer met een voorraad eten voor twee winters.

Zij woonde in een (rijtjes)seniorenwoning met misschien 60m2 aan woonoppervlak (gelijkvloers) en ~25m2 aan tuin.

Voor wat het waard is in deze discussie :')

Misschien moeten we het er ook maar gewoon bij laten
pi_219172853
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:17 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Mijn oma (toen ze nog leefde ;( ) had een vrieskist en een grote sta-model vriezer met een voorraad eten voor twee winters.

Zij woonde in een (rijtjes)seniorenwoning met misschien 60m2 aan woonoppervlak (gelijkvloers) en ~25m2 aan tuin.

Voor wat het waard is in deze discussie :')

Misschien moeten we het er ook maar gewoon bij laten
Ach, torentje gaat tekeer tegen rechts. Maar heeft wel een heel rechtse mening dat hij hij het recht heeft riant te wonen en te overconsumeren...

Maar het is inderdaad wel goed geweest zo.
  zaterdag 1 november 2025 @ 22:40:44 #165
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219173026
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:28 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Wat is bouwen naar links dan?

En met de ongemakkelijke vragen waar links al decennia geen antwoord op durft te formuleren bedoel ik vanaf het begin af aan:

- Het migratieprobleem
- Het Anti-Westers gedachtengoed onder moslims
- De oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitcijfers

Ik val in de herhaling, maar nogmaals:

Het probleem met die hele bouwen-, bouwen- en bouwenvisie is inderdaad dat het niet de onderliggende problematiek oplost.
Als ik lekkage heb, dan kan ik dat niet oplossen met oneindig meer dweilen. Eerst zal het lek gedicht moeten worden.
Daarnaast zullen er harde en dus ongemakkelijke keuzes gemaakt moeten worden tav godsdienstvrijheid en de, helaas, bijbehorende intoleranties.
Life is what you make it.
pi_219173182
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:40 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Het probleem met die hele bouwen-, bouwen- en bouwenvisie is inderdaad dat het niet de onderliggende problematiek oplost.
Als ik lekkage heb, dan kan ik dat niet oplossen met oneindig meer dweilen. Eerst zal het lek gedicht moeten worden.
Daarnaast zullen er harde en dus ongemakkelijke keuzes gemaakt moeten worden tav godsdienstvrijheid en de, helaas, bijbehorende intoleranties.
Ik verwacht niet dat de christenen hun privileges gaan opgeven.
pi_219173197
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:15 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
mijn oma had een huis van een miljoen, waar ze tot haar 93ste in heeft gewoond, ze heeft nooit een vriezer gehad. alleen een klein vriesvakje in de kleine ijskast. (nooit koelkast) ze was nog gewend om dingen in de kelder te bewaren (die was dan wel weer ruim, zo'n 4 bij 4 meter onder de bijkeuken. Met plek voor 200 flessen wijn, maar het enige dat ze daar bewaarde waren haar potjes zelfgemaakte jam.

ze is nu 98
Mijn oma weckte vroeger alle groentes.
En fruit werd jam.
Mijn ouders hadden een grote vriezer, waar de oogst voor de winter in werd bewaard.
pi_219173290
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:40 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Dus jij wilt dat alleenstaanden verplicht met iemand gaan samenwonen? Hoe zie je dat voor je? Moeten ze zelf iemand regelen om mee samen te gaan wonen? Of gaat de overheid loten welke alleenstaanden voortaan maar een huis moeten delen?
pi_219173543
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:53 schreef torentje het volgende:

[..]
[..]
[..]
Als de eenden niet het brood eten dat ik in de vijver gooi dan worden de vissen ook niet boos. Mijn vrouw vraagt me nu al weken om planten te snoeien, maar ik heb geen zin.
pi_219173609
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dus jij wilt dat alleenstaanden verplicht met iemand gaan samenwonen? Hoe zie je dat voor je? Moeten ze zelf iemand regelen om mee samen te gaan wonen? Of gaat de overheid loten welke alleenstaanden voortaan maar een huis moeten delen?
Nee, alle problemen en uitdagingen moeten terug gebracht worden tot Immigratie.

Dat scheidingen en steeds gezonder oud wordende ouderen de grootste oorzaak zijn van de huidige woning markt en daarna bepaalde politieke keuzes, tja nee eerst moet elk onderwerp bevlekt worden over buitenlanders.
  zondag 2 november 2025 @ 00:15:05 #171
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219173669
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Dat scheidingen en steeds gezonder oud wordende ouderen de grootste oorzaak zijn van de huidige woning markt en daarna bepaalde politieke keuzes, tja nee eerst moet elk onderwerp bevlekt worden over buitenlanders.
Hehe, jij snapt het helemaal - chapeau _O_ _O_
"Hoka Hey!"
pi_219173688
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]

zondag 2 november 2025 @ 01:35:04 #173
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219173971
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Huh, wat?! Je quote denk ik de verkeerde.
pi_219174682
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:53 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Als de eenden niet het brood eten dat ik in de vijver gooi dan worden de vissen ook niet boos. Mijn vrouw vraagt me nu al weken om planten te snoeien, maar ik heb geen zin.
Het zijn vooral de ratten die dat brood eten. Zo zie je maar, niet alle goede initiatieven leiden tot een positief resultaat.
pi_219174699
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 00:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Domlinkse grap, die niet helemaal begrijpt dat Joey (logischerwijs) al bij het eerste antwoord de mist ingaat.
  zondag 2 november 2025 @ 09:12:45 #176
436847 embedguy
pi_219174803
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 00:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Whaha, eigenlijk valt alleen dat laatste plaatje onder ‘rechts’. De rest van de antwoorden zijn hardstikke links.
Life is happening now.
pi_219174815
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:00 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

Dat klinkt als een pleidooi voor minimale leefruimte verpakt als rationeel argument. Maar laten we niet doen alsof studenten in bezemkasten wonen uit pure levensvreugde — dat is noodzaak, geen keuze. En ouderen? Die hebben misschien geen zin in onderhoud, maar dat betekent niet dat ze geen behoefte hebben aan rust, privacy en een groene omgeving. Alsof iedereen die geen gezin heeft automatisch genoegen neemt met een betonnen doos. Ruimte is geen luxe, het is een fundament voor welzijn. Het feit dat onze maatschappij mensen leert genoegen te nemen met minder, betekent niet dat ze er geen behoefte aan hebben."
pi_219174963
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2025 01:35 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Huh, wat?! Je quote denk ik de verkeerde.
Nee hoor. Ik quote jou bewust.
De grootste oorzaak van het woningtekort is namelijk dat huishoudens de afgelopen decennia in rap tempo steeds kleiner zijn geworden.
Als we het krimpen van de huishoudens niet stoppen of zelfs deels terugdraaien, dan zijn we wat betreft jou woorden met betrekking tot het woningtekort aan het 'dweilen met de kraan open'.

Dus leg maar uit: hoe denk jij het voor elkaar te krijgen dat huishoudens niet meer steeds kleiner worden. Maar dat er juist weer wat meer mensen in één woning gaan wonen?
pi_219174996
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat klinkt als een pleidooi voor minimale leefruimte verpakt als rationeel argument. Maar laten we niet doen alsof studenten in bezemkasten wonen uit pure levensvreugde — dat is noodzaak, geen keuze. En ouderen? Die hebben misschien geen zin in onderhoud, maar dat betekent niet dat ze geen behoefte hebben aan rust, privacy en een groene omgeving. Alsof iedereen die geen gezin heeft automatisch genoegen neemt met een betonnen doos. Ruimte is geen luxe, het is een fundament voor welzijn. Het feit dat onze maatschappij mensen leert genoegen te nemen met minder, betekent niet dat ze er geen behoefte aan hebben."
In de geschiedenis van de mensheid heeft 99,9% met hele families in een klein hutje of huisje gewoond, alleen de heersende klasse had een groot gebouw om in te wonen.
Uiteraard was dat niet fijn, dus sinds de 20ste eeuw zijn we in de 1ste wereld welvarend genoeg om een eigen huis bereikbaar te maken voor een groot deel van de bevolking, maar het is ook weer overdreven om te stellen dat essentieel is voor je welzijn. genoeg rijken die bewust in een appartement in de stad wonen omdat ze het bruisende leven belangrijker vinden dan een tuin.

je moet niet jouw voorkeur zomaar op de hele bevolking projecteren alsof dat de enige optie is
pi_219174999
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:53 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
_O- _O- :D
pi_219175003
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:58 schreef Wantie het volgende:

[..]
Toon dat eens aan.
Normale mensen schofferen mensen met een andere mening niet.
pi_219175019
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat glashelder uitgelegd.

Had je gisteravond gezopen ofzo? :@
pi_219175040
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:52 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
In de geschiedenis van de mensheid heeft 99,9% met hele families in een klein hutje of huisje gewoond, alleen de heersende klasse had een groot gebouw om in te wonen.
Uiteraard was dat niet fijn, dus sinds de 20ste eeuw zijn we in de 1ste wereld welvarend genoeg om een eigen huis bereikbaar te maken voor een groot deel van de bevolking, maar het is ook weer overdreven om te stellen dat essentieel is voor je welzijn. genoeg rijken die bewust in een appartement in de stad wonen omdat ze het bruisende leven belangrijker vinden dan een tuin.

je moet niet jouw voorkeur zomaar op de hele bevolking projecteren alsof dat de enige optie is
Je haalt historische armoede aan alsof het een model is voor moderne woonnormen. Maar het feit dat mensen vroeger met z’n achten in een lemen hut woonden, is geen bewijs dat dat een acceptabele standaard is het is een bewijs van hoe weinig keuze ze hadden.

Dat sommige rijken nu kiezen voor een appartement in de stad, zegt niets over de massa die in krappe woningen zit omdat ze geen alternatief hebben. Vrije keuze is iets anders dan economische dwang. En het is juist problematisch als we die dwang gaan verkopen als ‘voorkeur’ of ‘efficiëntie’.

Mijn punt is niet dat iedereen een villa moet hebben, maar dat we moeten stoppen met het normaliseren van minimale leefruimte als een soort vooruitgang. Ruimte is geen luxeartikel voor de elite, het is een psychologische en fysieke basisbehoefte. En als beleid mensen structureel leert om minder te verwachten dan ze nodig hebben, dan is dat geen realisme dat is resignatie.
pi_219175330
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 08:54 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Domlinkse grap, die niet helemaal begrijpt dat Joey (logischerwijs) al bij het eerste antwoord de mist ingaat.
Triggered :7
pi_219175344
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:54 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan is het nu wachten op jouw besef dat je dit niet normaal bent volgens je eigen maatstaven..
pi_219175359
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dan is het nu wachten op jouw besef dat je dit niet normaal bent volgens je eigen maatstaven..
Vriend, ik ben nooit de persoon die begon met schofferen. Kijk de topics maar na waar ik een bijdrage aan leverde.
pi_219175365
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:44 schreef torentje het volgende:

[..]
Vriend, ik ben nooit de persoon die begon met schofferen. Kijk de topics maar na waar ik een bijdrage aan leverde.
Je geeft dus toe dat je schoffeert..
pi_219175383
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 10:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je geeft dus toe dat je schoffeert..
Jouw soort schoffeer ik met alle plezier, want jullie respecteren toch slechts het sterkste lid.
  zondag 2 november 2025 @ 10:58:12 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219175407
Bekijk deze YouTube-video

De ouders van Rob
pi_219175471
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Jouw soort schoffeer ik met alle plezier, want jullie respecteren toch slechts het sterkste lid.
quote:
Ergo, jij bent niet normaal volgens je eigen maatstaf.
pi_219175576
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Ergo, jij bent niet normaal volgens je eigen maatstaf.
Nee vriend, nogmaals ik ben nog nooit begonnen met schofferen. Want met schofferen beginnen steeds de lieden die slechts respect hebben voor het sterkste lid.
  zondag 2 november 2025 @ 11:45:05 #192
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219175617
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:58 schreef Momo het volgende:

De ouders van Rob
Je punt?
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  zondag 2 november 2025 @ 11:46:18 #193
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219175628
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:58 schreef Momo het volgende:

De ouders van Rob
Vals zwartmaken is dit.
pi_219175641
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:51 schreef torentje het volgende:

[..]
Wat heb ik fout gedaan dan?

Zo ver sta ik in mijn meningen niet af van @Wantie
  zondag 2 november 2025 @ 11:49:07 #195
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219175643
Jeetje je zal maar een video posten om het wel leuk is om te zien hoe de ouders eruit en hoe ze er over denken. VALS ZWARTMAKEN IS DIT. _O-
pi_219175647
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:49 schreef Momo het volgende:
Jeetje je zal maar een video posten om het wel leuk is om te zien hoe de ouders eruit en hoe ze er over denken. VALS ZWARTMAKEN IS DIT. _O-
:D _O- _O-
  zondag 2 november 2025 @ 11:50:23 #197
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219175650
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:48 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Wat heb ik fout gedaan dan?

Zo ver sta ik in mijn meningen niet af van @:wantie
Heb jij ook een naam? Niels Nicolaas van der Bijl hier.
pi_219175651
@Momo DOE DAN OOK EENS NORMAAL!!

_O-
pi_219175657
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:50 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Heb jij ook een naam? Niels Nicolaas van der Bijl hier.
Ik zou niet weten waarom ik mijn voor- en achternaam bekend zou willen maken op een anoniem forum.

Maar oke :P
  zondag 2 november 2025 @ 11:52:25 #200
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219175661
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:51 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik zou niet weten waarom ik mijn voor- en achternaam bekend zou willen maken op een anoniem forum.

Maar oke :P
Ik wel.
pi_219175683
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik wel.
Nou ja hartstikke prima natuurlijk.
pi_219175688
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:36 schreef torentje het volgende:

[..]
Nee vriend, nogmaals ik ben nog nooit begonnen met schofferen. Want met schofferen beginnen steeds de lieden die slechts respect hebben voor het sterkste lid.
Wat zei je daarover:

Vervolgens geef je toe dat je schoffeert..

Ergo jij schoffeert.

En daarmee geef je naar jouw maatstaf aan dat je niet normaal bent.

De reden waarom je schoffeert is niet relevant.
  zondag 2 november 2025 @ 11:59:26 #203
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219175691
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2025 11:56 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Nou ja hartstikke prima natuurlijk.
Ik wel, jij niet. Je durft niet eens je naam te verkondigen.
  zondag 2 november 2025 @ 12:00:37 #204
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219175697
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:46 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Nee hoor. Ik quote jou bewust.
De grootste oorzaak van het woningtekort is namelijk dat huishoudens de afgelopen decennia in rap tempo steeds kleiner zijn geworden.
Als we het krimpen van de huishoudens niet stoppen of zelfs deels terugdraaien, dan zijn we wat betreft jou woorden met betrekking tot het woningtekort aan het 'dweilen met de kraan open'.

Dus leg maar uit: hoe denk jij het voor elkaar te krijgen dat huishoudens niet meer steeds kleiner worden. Maar dat er juist weer wat meer mensen in één woning gaan wonen?
Ja, want die 2 miljoen aan bevolkingsgroei uit migratie die we de afgelopen twintig jaar hebben gezien heeft er verder geen enkele invloed op.
Ik ben er echt voor dat mensen wat harder hun best doen om hun relaties te redden, maar laten we vooral niet doen of Nederland onbegrensd volgepropt kan worden. 16 miljoen inwoners is een prima streven.
pi_219175704
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 10:03 schreef torentje het volgende:

[..]
Je haalt historische armoede aan alsof het een model is voor moderne woonnormen. Maar het feit dat mensen vroeger met z’n achten in een lemen hut woonden, is geen bewijs dat dat een acceptabele standaard is het is een bewijs van hoe weinig keuze ze hadden.

Dat sommige rijken nu kiezen voor een appartement in de stad, zegt niets over de massa die in krappe woningen zit omdat ze geen alternatief hebben. Vrije keuze is iets anders dan economische dwang. En het is juist problematisch als we die dwang gaan verkopen als ‘voorkeur’ of ‘efficiëntie’.

Mijn punt is niet dat iedereen een villa moet hebben, maar dat we moeten stoppen met het normaliseren van minimale leefruimte als een soort vooruitgang. Ruimte is geen luxeartikel voor de elite, het is een psychologische en fysieke basisbehoefte. En als beleid mensen structureel leert om minder te verwachten dan ze nodig hebben, dan is dat geen realisme dat is resignatie.
Hier tegenover staat dat het leven in prachtige suburbs met grote vrijstaande huizen níet voor een beter welzijn zorgt dan leven in compacte appartementen of rijtjeshuizen.
Juist de compactheid van steden en dorpen in grote delen van Europa zorgt voor een goede leefbaarheid, die voor een heel belangrijk deel bijdraagt aan welzijn.

Ik lees hier ook helemaal nergens een pleidooi om gezinnen weer op 40m² te proppen. Maar we moeten ons in ons zeer dichtbevolkte landje met steeds verder krimpende huishoudens toch wel kunnen afvragen of we meer villa's of juist meer compacte woningen nodig hebben voor al die kleine huishoudens...

Het woonoppervlak wat er voor de gemiddelde Nederlander beschikbaar is, is ongeveer het hoogste van heel Europa. Tegelijkertijd is wonen heel duur en is er een tekort aan woon-eenheden (niet aan woonruimte!). Het lijkt me dan logisch om op plekken waar we extra woningbouw toelaten zorgen voor compacte wooneenheden voor al die kleine huishoudens. Dat is betaalbaarder dan vrijstaande huizen. Bovendien kunnen we dan met de beschikbare hoeveelheid bouwvakkers méér woningen per jaar bouwen dan wanneer we groot bouwen. Ook kunnen we op de beschikbare bouwgrond simpelweg veel meer appartementen bouwen dan villa's. Zelfs als je dat met relatief kleinschalige gebouwen doet die je omringd met groen (parkeren grotendeels onder de gebouwen), waardoor een prettige openbare ruimte ontstaat.

Nee, blokken met giga galerijflats zoals destijds in de Bijlmer werkt niet. Maar kleinschalig 3-4 hoog rond gezellige pleintjes werkt prima.
pi_219175708
Mensen die in discussie gaan met torentje :') .
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219175732
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 11:59 schreef Wantie het volgende:
De reden waarom je schoffeert is niet relevant
Is wel relevant, want degene die begonnen met schofferen deden nooit het sterkste lid schofferen.
pi_219175738
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Waar bemoei jij je mee?
pi_219175753
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 12:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Is wel relevant, want degene die begonnen met schofferen deden nooit het sterkste lid schofferen.
Die conditie heb je niet gegeven bij je statement.
Maar toen je er achter kwam dat je jezelf had vastgeluld ging je de doelpalen verleggen.

Maar daar trapt niemand in.

Volgens jou zijn mensen die schofferen niet normaal, en je geeft toe dat je schoffeert.

Ergo: je vindt jezelf niet normaal..

Dat moet even indalen merk ik. En dat gaat natuurlijk met het nodige gestuiter.
pi_219175826
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2025 12:00 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Ja, want die 2 miljoen aan bevolkingsgroei uit migratie die we de afgelopen twintig jaar hebben gezien heeft er verder geen enkele invloed op.
Ik ben er echt voor dat mensen wat harder hun best doen om hun relaties te redden, maar laten we vooral niet doen of Nederland onbegrensd volgepropt kan worden. 16 miljoen inwoners is een prima streven.
Dat speelt uiteraard ook een rol, oorzaken en oplossingen zijn zelden zwart-wit. Maar helaas focussen veel mensen liefst op een klein deel van het probleem zonder naar het gehele plaatje te kijken.

Alleen is die rol van migratie veel kleiner dan de rol die het krimpen van huishoudens speelt in het woningtekort.
We hebben 8,4 miljoen woningen in Nederland. Wanneer er 2,5 personen per woningen gaan wonen, hebben we plots een riant overschot aan woonruimte en kunnen we binnen de bestaande woningvoorraad 21 miljoen mensen huisvesten.
Die 2,5 personen per woning is wat we in 1990 hadden.

Om het woningtekort op te lossen hoeven we dus niet eens terug naar die 2,5 mensen per woning. Momenteel wonen er 2,1 mensen per woning. Als dat morgen naar 2,2 mensen per woning stijgt, is het woningtekort al opgelost.

Zelfs zonder de 10 nieuwe steden te bouwen. En nee, natuurlijk is gedwongen mensen laten samenwonen niet de oplossing. Je kan echter wel denken aan het (onder voorwaarden) splitsen van ruimere woningen, waardoor een grote woning geschikt wordt voor 2 of meer zelfstandige huishoudens. Nu zijn de meeste gemeenten daar heel erg terughoudend mee, ook op plaatsen waar het makkelijk kan.
Bij de voorwaarden denk ik dan aan het hanteren van een minimum oppervlak per wooneenheid na splitsing (bijvoorbeeld 40 of 50m²), voldoende parkeergelegenheid en toegang tot een buitenruimte voor elke bewoner.
Met dit in gedachten zijn veel hoek- of 2/1 kap woningen goed in twee eenheden te splitsen, en vrijstaande woningen in 3 of meer eenheden.
In buurten met monotone bouw kan splitsing ook goed bijdragen aan een verbeterde doorstroming en leefbaarheid.
pi_219176139
twitter

Helaas voor de woningzoekenden zijn Jetten's 10 nieuwe steden slechts een metafoor.
pi_219176215
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 12:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die conditie heb je niet gegeven bij je statement.
Maar toen je er achter kwam dat je jezelf had vastgeluld ging je de doelpalen verleggen.

Maar daar trapt niemand in.

Volgens jou zijn mensen die schofferen niet normaal, en je geeft toe dat je schoffeert.

Ergo: je vindt jezelf niet normaal..

Dat moet even indalen merk ik. En dat gaat natuurlijk met het nodige gestuiter.
Schofferen is toch een signaal dat je oorlogszuchtig bent en vrienden zoekt die jou wel willen helpen om de strijd te winnen?
Dan moet men toch verwachten dat iemand de strijdbijl oppakt en jou schoffeert. Of niet soms?
pi_219176216
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 12:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Helaas voor de woningzoekenden zijn Jetten's 10 nieuwe steden slechts een metafoor.
Zijn er dan mensen die echt dachten dat er letterlijk 10 nieuwe steden gebouwd zouden worden?
pi_219176226
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:10 schreef torentje het volgende:

[..]
Schofferen is toch een signaal dat je oorlogszuchtig bent en vrienden zoekt die jou wel willen helpen om de strijd te winnen?
Dan moet men toch verwachten dat iemand de strijdbijl oppakt en jou schoffeert. Of niet soms?
Nu je beseft dat je zelf schoffeert probeer je het schofferen te normaliseren _O-

Je neemt je eigen woorden terug :Y
  zondag 2 november 2025 @ 13:12:48 #215
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_219176232
Hopelijk gaat vvd hun stemmers waaronder ik niet veraden en niet met die linkse terroristen van gl/pvda in een coalitie.

D66/VVD/CDA/JA21 klaar
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_219176233
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 11:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
99% van de mensen op dit forum is en blijft anoniem.

Waarom val je alleen mij daarop aan? Als je de kennelijke behoefte voelt om het gezicht achter dit account helder te hebben, dan kun je mij gewoon via DM bereiken voor een drankje ergens in een café.
pi_219176276
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zijn er dan mensen die echt dachten dat er letterlijk 10 nieuwe steden gebouwd zouden worden?
De meeste D66 kiezers lijkt me zo. Er is nergens de indruk gewekt dat het niet letterlijk om 10 steden ging. Sterker nog, Jetten had de locaties al op een landkaart aangevinkt.
  zondag 2 november 2025 @ 13:32:06 #218
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219176362
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Natuurlijk niet
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219176425
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nu je beseft dat je zelf schoffeert probeer je het schofferen te normaliseren _O-

Je neemt je eigen woorden terug :Y
Ik vind het wel jammer dat men op dit forum anoniem posten kan, waardoor het niet mogelijk is om een einde te maken aan het schofferen van normale mensen.
  zondag 2 november 2025 @ 13:43:14 #220
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219176452
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik vind het wel jammer dat men op dit forum anoniem posten kan, waardoor het niet mogelijk is om een einde te maken aan het schofferen van normale mensen.
Je voornaam is torentje?
pi_219176453
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:39 schreef torentje het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon stoppen met schofferen.
  zondag 2 november 2025 @ 14:07:08 #222
345631 Scjvb
pi_219176695
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Of zelfs stoppen met FOK!

Aan @torentje de keuze.
pi_219176766
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik heb het door, jij en een aantal andere users willen persé slechte vrienden om te kunnen winnen van de minderheid/het goed volk.
  zondag 2 november 2025 @ 14:21:04 #224
345631 Scjvb
pi_219176817
En het is per se, niet persé.
pi_219176878
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 14:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik heb het door, jij en een aantal andere users willen persé slechte vrienden om te kunnen winnen van de minderheid/het goed volk.
En het schofferen gaat gewoon door :9
pi_219176935
https://x.com/symphony_re(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow

Hilarisch dit, vooral omdat ik voor gek werd verklaard door “zeer intelligente mensen” omdat ik stelde dat liegen inherent is aan de politiek. Campagnetijd is voorbij dus nu heeft hij een andere rol en moeten we niet meer zeuren over die tien steden.
Geweldig dit, en heerlijk ook hoe dit zomaar geaccepteerd word door diezelfde “intelligente mensen” die een spuughekel hebben aan liegende politici.
pi_219177113
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 14:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
En het schofferen gaat gewoon door :9
Jullie doen alle religieuze uitingen uit het straatbeeld zodat de minderheid/het goed volk daardoor niet meer beledigd wordt en dus jullie niet meer hoeven te beledigen.
Okay?
  zondag 2 november 2025 @ 15:10:26 #228
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_219177234
pi_219177281
Wat een jankerds op rechts. Lijken wel woke, die sneeuwvlokjes
pi_219177297
quote:
Mooie tegenstelling dit _O_
  zondag 2 november 2025 @ 15:21:34 #231
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_219177321
Benieuwd wat Jetten I kan (als het kabinet er uberhaupt komt). D66 lijkt mij bij uitstek de partij om vervelende problemen als migratie, islam etc. niet aan te pakken en triviale problemen als co2 uitstoot een paradepaardje te maken. Iets waar het normale volk niks aan heeft.
pi_219177356
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 14:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Jullie doen alle religieuze uitingen uit het straatbeeld zodat de minderheid/het goed volk daardoor niet meer beledigd wordt en dus jullie niet meer hoeven te beledigen.
Okay?
Kun je dit nog een keer uitleggen?
pi_219177393
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 15:21 schreef RamboDirk het volgende:
Benieuwd wat Jetten I kan (als het kabinet er uberhaupt komt). D66 lijkt mij bij uitstek de partij om vervelende problemen als migratie, islam etc. niet aan te pakken en triviale problemen als co2 uitstoot een paradepaardje te maken. Iets waar het normale volk niks aan heeft.
Of de woningcrisis. Ook zo’n triviaal probleem.
pi_219178019
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 14:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Okay?
Ik hang trots de progress-vlag buiten en heb schijt aan wat iedereen daar van vindt.
pi_219178050
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 14:34 schreef Chivaz het volgende:
https://x.com/symphony_re(...)DDsct5U5kKJcDXT1q1Ow

Hilarisch dit, vooral omdat ik voor gek werd verklaard door “zeer intelligente mensen” omdat ik stelde dat liegen inherent is aan de politiek. Campagnetijd is voorbij dus nu heeft hij een andere rol en moeten we niet meer zeuren over die tien steden.
Geweldig dit, en heerlijk ook hoe dit zomaar geaccepteerd word door diezelfde “intelligente mensen” die een spuughekel hebben aan liegende politici.
Ja, schandalig.
Nu Jetten de absolute meerderheid heeft in de eerste en tweede kamer zou je van hem verwachten dat hij per decreet alle verkiezingsbeloftes er doorheen jast.

Goed dat je dit opmerkt.
  zondag 2 november 2025 @ 17:13:01 #236
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219178075
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 17:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, schandalig.
Nu Jetten de absolute meerderheid heeft in de eerste en tweede kamer zou je van hem verwachten dat hij per decreet alle verkiezingsbeloftes er doorheen jast.

Goed dat je dit opmerkt.
We schaffen morgen nog het eigen risico af. Deze mevrouw kan NIET wachten
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 2 november 2025 @ 17:13:17 #237
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219178078
quote:

[..]
Ja, schandalig.

Goed dat je dit opmerkt.
Wel jammer dat de pers niet op deze schaamteloze leugens van Rob duikt.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219178090
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 15:26 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Kun je dit nog een keer uitleggen?
Ik vermoed dat een aantal users steng gelovig zijn en daarom mij een goedgehumeurde ongelovige, tegenspreken in alles.
pi_219178130
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Die moeten er dan wel zijn.
pi_219178134
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik vermoed ...
Daar ga je al...
  zondag 2 november 2025 @ 17:24:29 #241
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219178143
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die moeten er dan wel zijn.
Zoals 10 steden bouwen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219178162
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 15:17 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Mooie tegenstelling dit _O_
Mwah, eerder selectief 2 plaatjes uitgezocht en naast elkaar geplakt om zoveel mogelijk tegenstelling te creëren.
Met de werkelijkheid heeft het niet zoveel te maken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219178171
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 17:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Daar ga je al...
Ik kan toch niet dag en nacht bij de gebedshuizen gaan staan om te zien of mijn vermoeden juist is.
pi_219178279
quote:

[..]
Ja, schandalig.

Goed dat je dit opmerkt.
Ik las ook al dat we het moeten zien als een metafoor, het draaien is al vroeg begonnen.
Maar leuk dat het nu van meerderheden moet afhangen, bijzonder hè hoe de een als een leugenaar word bestempeld maar dat we voor Jetten vooral nuance en begrip moeten opbrengen.
pi_219178289
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:13 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
De pers? Diezelfde pers die hem al jaren veren in de reet steekt? Die vieren nu feest dat hun grote held de verkiezingen heeft gewonnen, je denkt toch niet dat hij ook maar een keer kritisch benaderd wordt?
  zondag 2 november 2025 @ 17:53:34 #246
319979 Fok-it
All is well
pi_219178327
'Die man vetegenwoordigt een partij die het niet zo nauw neemt met de democratische rechtsstaat. Dat hebben we aan den lijve ondervonden in eerdere regeerperioden van die partij met D66 ministers en staatssecretarissen die regelmatig de parlementaire democratie geschonden hebben'

_O-

X-genot
pi_219178341
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 15:21 schreef RamboDirk het volgende:
Gelukkig is het geen vs hier en heb je meerdere partijen die beleid maken....
  zondag 2 november 2025 @ 18:05:20 #248
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_219178419
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 12:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wel grappig dat ik dat een paar dagen geleden al zei. Dat het meer een metafoor zou zijn voor gewoon meer bouwen.

10 steden gaat natuurlijk nooit lukken op het huidige stroomnet

Maargoed, geen enkele partij gaat dat dus lukken.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_219178464
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:24 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zoals 10 steden bouwen.
Hij heeft geen absolute meerderheid.
pi_219178471
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 17:44 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De pers? Diezelfde pers die hem al jaren veren in de reet steekt? Die vieren nu feest dat hun grote held de verkiezingen heeft gewonnen, je denkt toch niet dat hij ook maar een keer kritisch benaderd wordt?
Ik voel je pijn :*
pi_219178476
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:28 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik kan toch niet dag en nacht bij de gebedshuizen gaan staan om te zien of mijn vermoeden juist is.
Dat moet jij weten.
Maar je gebruikt het wel in je argumentatie.
Die daardoor waardeloos is.
pi_219178493
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 17:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik las ook al dat we het moeten zien als een metafoor, het draaien is al vroeg begonnen.
Maar leuk dat het nu van meerderheden moet afhangen, bijzonder hè hoe de een als een leugenaar word bestempeld maar dat we voor Jetten vooral nuance en begrip moeten opbrengen.
Ja eigenlijk heb je wel gelijk natuurlijk.

Om beleid te kunnen voeren is er geen meerderheid nodig in Nederland.

Gewoon decreten uitvaardigen :9

Je zit gewoon vuistdiep in je Poetin/Trump bubbel.
pi_219178523
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja eigenlijk heb je wel gelijk natuurlijk.

Om beleid te kunnen voeren is er geen meerderheid nodig in Nederland.

Gewoon decreten uitvaardigen :9

Je zit gewoon vuistdiep in je Poetin/Trump bubbel.
Nee hoor, ik beoordeel Jetten op zijn belofte die hij niet na gaat komen. Hij heeft zelf gezegd dat hij 10 nieuwe steden zou bouwen wetende dat hij in een coalitie moet zitten en meerderheden moet halen.
Waarom mag Jetten wel liegen van je maar andere politici die je niet moet niet?
Is het nu echt zo moeilijk om principieel te blijven?
Of ga je nu ronduit toegeven dat ik het qua liegende politici en gebrek aan principes bij het rechte eind had?
pi_219178640
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Nee hoor, ik beoordeel Jetten op zijn belofte die hij niet na gaat komen. Hij heeft zelf gezegd dat hij 10 nieuwe steden zou bouwen wetende dat hij in een coalitie moet zitten en meerderheden moet halen.
Precies, en dat weet heel Nederland.

quote:
Waarom mag Jetten wel liegen van je maar andere politici die je niet moet niet?
Jaaa, je bent nog steeds boos dat Trump voor leugenaar werd uitgemaakt toen hij zei dat de nieuwe balzaal het Witte Huis ongeschonden zou laten, en kort daarna bijna 1/3 van het Witte Huis tegen de vlakte ging.

Dus dan zoek je een stok om mee te slaan.
En dan maar het verkiezingsprogramma van D66, waarvan elke Nederlander weet dat het gros niet zal worden uitgevoerd omdat geen enkele partij per decreet kan regeren in Nederland.

quote:
Is het nu echt zo moeilijk om principieel te blijven?
Moet jij nodig zeggen.

quote:
Of ga je nu ronduit toegeven dat ik het qua liegende politici en gebrek aan principes bij het rechte eind had?
Nee, dat heb je niet.

Bovenstaande belofte van Trump is een flagrante leugen.
De verkiezingscampagne van politieke partijen is de ambitie die ze hebben.
Iedereen weet dat dat niet allemaal 1 op 1 kan worden uitgevoerd.

Dat is een verschil met de VS op dit moment.
Trump heeft op alle fronten de meerderheid.
Het slopen van de oostvleugel is niet iets dat buiten zijn macht lag.
En dat is slechts 2 van zijt leugens.

Als je Jetten daarop wilt pakken moet je nog even geduld hebben tot hij premier is en dan A zegt en B doet.

Verder is het verschil tussen jou en ik dat jij liegen heel normaal vindt en ik niet

Bijvoorbeeld wat voor zin heeft het om de persmomenten van het Witte Huis bij te wonen als het de bedoeling is dat Leavitt alles bij elkaar liegt.
pi_219178688
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2025 18:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wel grappig dat ik dat een paar dagen geleden al zei. Dat het meer een metafoor zou zijn voor gewoon meer bouwen.

Ik heb die disclaimer niet gezien tijdens de vele verkiezingsspotjes. Zelfs de locaties waren al gekozen.

Dit is gewoon kiezersbedrog.
  zondag 2 november 2025 @ 18:53:10 #256
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219178748
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij heeft geen absolute meerderheid.
Ja, wat heeft dat met het verkondigen van leugens te maken?

Ook met absolute meerderheid in beide kamers was hem dat nooit gelukt.
pi_219178758
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Precies, en dat weet heel Nederland.
[..]
Hilarisch dit, ja heel Nederland wist dat hij loog, waarom dan nog liegen? Het liegen gaat dan zijn doel voorbij snap je dat?
quote:
Jaaa, je bent nog steeds boos dat Trump voor leugenaar werd uitgemaakt toen hij zei dat de nieuwe balzaal het Witte Huis ongeschonden zou laten, en kort daarna bijna 1/3 van het Witte Huis tegen de vlakte ging.

Dus dan zoek je een stok om mee te slaan.
En dan maar het verkiezingsprogramma van D66, waarvan elke Nederlander weet dat het gros niet zal worden uitgevoerd omdat geen enkele partij per decreet kan regeren in Nederland.
[..]
Waar ik op aansla is het feit dat ik werd tegengesproken toen ik opmerkte dat geen enkele politicus word verkozen zonder leugens.
Daar waren jij en je fellow travelers zo verbolgen over. Want liegende politici, tja dat kan echt niet want politici liegen doorgaans niet toch Wantie? Echt wat een clown ben je ook he, soms is het beter om toe te geven dat je er naast zat. Dat is lang niet zo beschamend dan wat je nu doet.
quote:
Moet jij nodig zeggen.
[..]
Nee, dat heb je niet.

Bovenstaande belofte van Trump is een flagrante leugen.
De verkiezingscampagne van politieke partijen is de ambitie die ze hebben.
Iedereen weet dat dat niet allemaal 1 op 1 kan worden uitgevoerd.

Dat is een verschil met de VS op dit moment.
Trump heeft op alle fronten de meerderheid.
Het slopen van de oostvleugel is niet iets dat buiten zijn macht lag.
En dat is slechts 2 van zijt leugens.

Als je Jetten daarop wilt pakken moet je nog even geduld hebben tot hij premier is en dan A zegt en B doet.

Verder is het verschil tussen jou en ik dat jij liegen heel normaal vindt en ik niet

Bijvoorbeeld wat voor zin heeft het om de persmomenten van het Witte Huis bij te wonen als het de bedoeling is dat Leavitt alles bij elkaar liegt.
Bla bla bla, muh Trump en muh leugens, politici liegen, geef het gewoon toe ipv alles en iedereen erbij te slepen.
pi_219178761
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2025 18:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dan had hij het ook niet zo moeten aanstippen dat dit ook makkelijk kon.
pi_219178822
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hilarisch dit, ja heel Nederland wist dat hij loog, waarom dan nog liegen? Het liegen gaat dan zijn doel voorbij snap je dat?
Ja, hij heeft dan ook de verkiezingen verloren.
D66 staat historisch laag.

quote:
[..]
Waar ik op aansla is het feit dat ik werd tegengesproken toen ik opmerkte dat geen enkele politicus word verkozen zonder leugens.
Trump was al verkozen.
Je zei dat de rol van Leavitt was om te liegen.

quote:
Daar waren jij en je fellow travelers zo verbolgen over. Want liegende politici, tja dat kan echt niet want politici liegen doorgaans niet toch Wantie?
Politici horen niet te liegen.

Hij vindt dat normaal, ik niet.

Daarom is het wel grappig dat je nu op Jetten loopt in te hakken.

Overigens heb ik niet op D66 gestemd.

quote:
Echt wat een clown ben je ook he, soms is het beter om toe te geven dat je er naast zat. Dat is lang niet zo beschamend dan wat je nu doet.
[..]
Denk om je hart :*

quote:
Bla bla bla, muh Trump en muh leugens, politici liegen, geef het gewoon toe ipv alles en iedereen erbij te slepen.
Het ging erom dat jij liegen normaliseerde ter verdediging van de vele leugen die Trump verspreidt.
En daarmee doel ik niet op zijn verkiezingscampagne, maar op zijn presidentschap.

Trump liegt alles bij elkaar.

Heel normaal vindt jij.
Ik vind dat niet normaal.
pi_219178851
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat moet jij weten.
Maar je gebruikt het wel in je argumentatie.
Die daardoor waardeloos is.
Weet jij zeker dat jij geen co-pilot of een ander AI programma bent?
pi_219178877
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 18:53 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Ja, wat heeft dat met het verkondigen van leugens te maken?

Ook met absolute meerderheid in beide kamers was hem dat nooit gelukt.
Almere en Lelystad zijn ook gebouwd.

Het heeft vooral te maken met durf.
Nederland durft niet meer.
Dat merk je de afgelopen decennia met meerdere grootschalige projecten.
En dat moeten we een keer doorbreken.
pi_219178888
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:06 schreef torentje het volgende:

[..]
Weet jij zeker dat jij geen co-pilot of een ander AI programma bent?
Syntaxis error at line 5684: unknown boolean value.
  zondag 2 november 2025 @ 19:19:21 #263
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219178925
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Almere en Lelystad zijn ook gebouwd.

Het heeft vooral te maken met durf.
Nederland durft niet meer.
Dat merk je de afgelopen decennia met meerdere grootschalige projecten.
En dat moeten we een keer doorbreken.
Precies. En dan met 10 steden aankomen.
pi_219178934
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:19 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Precies. En dan met 10 steden aankomen.
Het is een metafoor hè.
pi_219178935
De definitieve uitslag horen we dus morgen?
  zondag 2 november 2025 @ 19:21:08 #266
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219178939
(Wat betreft de TT:)

Niet in Christelijk Nederland iig.

https://www.rd.nl/artikel(...)-het-land-van-jetten (morgen pas weer te lezen, want: rustdag)

https://www.trouw.nl/reli(...)van-jetten~b4d6909f/
pi_219178948
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:21 schreef Eightyone het volgende:

https://www.rd.nl/artikel(...)-het-land-van-jetten (morgen pas weer te lezen, want: rustdag)

quote:
Fijn dat u belangstelling hebt voor RD.nl
Vandaag is het zondag. Een wekelijkse rustdag, die wij houden op de zondag, is een opdracht en een geschenk van God. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Daarbij is de zondag voor christenen ook een wekelijkse echo van de Paaszondag, waarop Jezus Christus opstond uit de dood. Redenen voor ons om vandaag onze site niet te actualiseren
:+

quote:
‘Wordt ons land straks geregeerd door een premier die wil gaan trouwen met een man?
Ja, vreselijk.
Alleen al daarom kan hij natuurlijk niet verbindend zijn.
Het Reformatorisch Dagblad kijkt mee in de slaapkamer.
  zondag 2 november 2025 @ 19:24:19 #268
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219178963
quote:

Alle strenge religieuzen terug naar Marokko.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219178978
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:20 schreef Alpha0 het volgende:
De definitieve uitslag horen we dus morgen?
Ik meende 7 november.
  zondag 2 november 2025 @ 19:28:33 #270
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219178993
quote:
Waarom zijn die gebeden niet verhoord? Waar was God op 29 oktober?
Tja, je kunt niet alles hebben.
  zondag 2 november 2025 @ 19:29:08 #271
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219178994
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Alle strenge religieuzen terug naar Marokko.
:z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 november 2025 @ 19:32:08 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219179010
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:28 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Tja, je kunt niet alles hebben.
God had net een snipperdag.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219179011
quote:

Ik woon in een gereformeerd dorp en de mensen die ik erover gesproken heb zijn zeer over hem te spreken.

Ik heb zelfs specifiek zijn geaardheid benoemd, maar daar hadden ze totaal heen moeite mee.

Ik zeg niet dat het elders hetzelfde is, maar ik wil ermee zeggen dat niet alle gereformeerden er zo negatief over denken.

Niet onbelangrijk: dit ging om gereformeerde mensen van bejaarde leeftijd, en in de leeftijd van ~50 jaar.
  zondag 2 november 2025 @ 19:38:26 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179041
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:32 schreef Caland het volgende:

[..]
God had net een snipperdag.
hou gewoon je mond, antisemiet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 november 2025 @ 19:38:59 #275
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219179046
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
hou gewoon je mond, antisemiet
Doe eens rustig makker.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 2 november 2025 @ 19:39:45 #276
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179053
quote:
11s.gif Op zondag 2 november 2025 19:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Doe eens rustig makker.
Doe eens normaal hypocriet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 november 2025 @ 19:43:43 #277
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219179073
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Doe eens normaal hypocriet.
Jij begint hier woedend om je heen te slaan, ik niet.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 2 november 2025 @ 19:44:54 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179079
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2025 19:43 schreef Caland het volgende:

[..]
Jij begint hier woedend om je heen te slaan, ik niet.
Natuurlijk wel, doe je al jaren.

Je UI is daar een prima voorbeeld van.

Jodenhaat als gebbetje

hilarisch
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 november 2025 @ 19:46:13 #279
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219179092
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, doe je al jaren.

Je UI is daar een prima voorbeeld van.

Jodenhaat als gebbetje

hilarisch
Oké man.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 2 november 2025 @ 19:46:46 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179099
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2025 19:46 schreef Caland het volgende:

[..]
Oké man.
Flikker op, antisemiet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 november 2025 @ 19:47:23 #281
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219179104
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Flikker op, antisemiet
Doe gewoon eens normaal joh.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 2 november 2025 @ 19:48:26 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179111
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2025 19:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Doe gewoon eens normaal joh.
Anne Frank en een boekenkast... da's pas normaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 november 2025 @ 19:48:59 #283
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219179116
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Anne Frank en een boekenkast... da's pas normaal.
Ga daar elders over janken
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 2 november 2025 @ 19:49:56 #284
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219179119
De mods hebben ook een rustdag, geloof ik.
  zondag 2 november 2025 @ 19:53:50 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179139
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Ga daar elders over janken
Waarom zou ik. Ik kan best hier aangeven hoe lollig het is dat zogenaamde 'progressieven' als jij in de kern door en door verrot zijn, waarom je hun boodschappen over hoe het zou 'moeten zijn' gewoon kunt negeren, en al helemaal hun zogenaamde 'zorgen' over democratie.

Gelukkig krijg je nog wel wat dijen gekletst met je superlollige UI, doet het goed bij de pro-Palestina debielen die je ongetwijfeld een warm hart toedraagt.

antisemiet
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 november 2025 @ 19:54:42 #286
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219179144
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom zou ik. Ik kan best hier aangeven hoe lollig het is dat zogenaamde 'progressieven' als jij in de kern door en door verrot zijn, waarom je hun boodschappen over hoe het zou 'moeten zijn' gewoon kunt negeren, en al helemaal hun zogenaamde 'zorgen' over democratie.

Gelukkig krijg je nog wel wat dijen gekletst met je superlollige UI, doet het goed bij de pro-Palestina debielen die je ongetwijfeld een warm hart toedraagt.

antisemiet
Oké man, succes ermee.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219179154
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

antisemiet
Dit gaat over Rob Jetten, Etto.

Ik ben het regelmatig inhoudelijk met je eens, maar je komt nu gewoon een beetje over als een dronken oom.
  zondag 2 november 2025 @ 19:56:09 #288
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219179160
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Ik ben het regelmatig inhoudelijk met je eens, maar je komt nu gewoon een beetje over als een dronken oom.
Het is ook zijn zondag.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 2 november 2025 @ 19:57:27 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179172
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 19:55 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

Zoek gewoon in 's mans pohi.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219179194
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zoek gewoon in 's mans pohi.
Ik ben hem geregeld tegengekomen op dit forum en wij hebben al flink gebotst inderdaad.

Maar er was nu echt totaal geen aanleiding om hier binnen te komen struikelen met de fles jenever in je ene hand en een reeds gedoofde sigaret in je andere hand, brabbelend over anne frank en boekenkasten terwijl de zweetkringen onder je oksels staan.

Dat gezegd hebbende, kunnen we het weer enigszins bij (de overwinning van) Rob Jetten houden, en wat de implicaties daarvan zullen zijn voor de formatie en ons land?
  zondag 2 november 2025 @ 20:01:42 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179200
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 20:00 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik ben hem geregeld tegengekomen op dit forum en wij hebben al flink gebotst inderdaad.

Maar er was nu echt totaal geen aanleiding om hier binnen te komen struikelen met de fles jenever in je ene hand en een reeds gedoofde sigaret in je andere hand, brabbelend over anne frank en boekenkasten terwijl de zweetkringen onder je oksels staan.

Dat gezegd hebbende, kunnen we het weer enigszins bij (de overwinning van) Rob Jetten houden, en wat de implicaties daarvan zullen zijn voor de formatie en ons land?
Waar héb je het over?

Ik drink sowieso geen jenever
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 november 2025 @ 20:07:28 #292
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219179235
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar héb je het over?

Misschien kun je er dan beter een nemen vandaag :P
  zondag 2 november 2025 @ 20:08:23 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179244
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:07 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Misschien kun je er dan beter een nemen vandaag :P
jenever is niet te zuipen man...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219179245
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar héb je het over?

Zo zag ik het voor me :+
  zondag 2 november 2025 @ 20:08:42 #295
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219179247
Best gedurft om met een rokende dode president in je avatar anderen op smaak aan te spreken :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 2 november 2025 @ 20:09:14 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179252
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2025 20:08 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Zo zag ik het voor me :+
Niet doen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 november 2025 @ 20:10:34 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179265
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2025 20:08 schreef Starhopper het volgende:
Best gedurft om met een rokende dode president in je avatar anderen op smaak aan te spreken :')
Vooral een president die de Civil Rights act in werking heeft gesteld en de Cubacrisis heeft bedwongen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219179274
Waar zien jullie avatars? Bij mij zien ze er allemaal zo uit:

quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet doen
Laat ik het zo zeggen: zoiets overkomt me niet zonder inspiratiebron, Etto.
  zondag 2 november 2025 @ 20:12:01 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219179282
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 20:11 schreef 2172619626795 het volgende:
Waar zien jullie avatars? Bij mij zien ze er allemaal zo uit:

[ afbeelding ]
[..]
Laat ik het zo zeggen: zoiets overkomt me niet zonder inspiratiebron, Etto.
welke inspiratie is dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219179290
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
welke inspiratie is dat?
:')
pi_219179293
Dicht, misschien maar beter ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo