Wat zei je daarover:quote:Op zondag 2 november 2025 11:36 schreef torentje het volgende:
[..]
Nee vriend, nogmaals ik ben nog nooit begonnen met schofferen. Want met schofferen beginnen steeds de lieden die slechts respect hebben voor het sterkste lid.
Ik wel, jij niet. Je durft niet eens je naam te verkondigen.quote:Op zondag 2 november 2025 11:56 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nou ja hartstikke prima natuurlijk.
Ja, want die 2 miljoen aan bevolkingsgroei uit migratie die we de afgelopen twintig jaar hebben gezien heeft er verder geen enkele invloed op.quote:Op zondag 2 november 2025 09:46 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik quote jou bewust.
De grootste oorzaak van het woningtekort is namelijk dat huishoudens de afgelopen decennia in rap tempo steeds kleiner zijn geworden.
Als we het krimpen van de huishoudens niet stoppen of zelfs deels terugdraaien, dan zijn we wat betreft jou woorden met betrekking tot het woningtekort aan het 'dweilen met de kraan open'.
Dus leg maar uit: hoe denk jij het voor elkaar te krijgen dat huishoudens niet meer steeds kleiner worden. Maar dat er juist weer wat meer mensen in één woning gaan wonen?
Hier tegenover staat dat het leven in prachtige suburbs met grote vrijstaande huizen níet voor een beter welzijn zorgt dan leven in compacte appartementen of rijtjeshuizen.quote:Op zondag 2 november 2025 10:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Je haalt historische armoede aan alsof het een model is voor moderne woonnormen. Maar het feit dat mensen vroeger met z’n achten in een lemen hut woonden, is geen bewijs dat dat een acceptabele standaard is het is een bewijs van hoe weinig keuze ze hadden.
Dat sommige rijken nu kiezen voor een appartement in de stad, zegt niets over de massa die in krappe woningen zit omdat ze geen alternatief hebben. Vrije keuze is iets anders dan economische dwang. En het is juist problematisch als we die dwang gaan verkopen als ‘voorkeur’ of ‘efficiëntie’.
Mijn punt is niet dat iedereen een villa moet hebben, maar dat we moeten stoppen met het normaliseren van minimale leefruimte als een soort vooruitgang. Ruimte is geen luxeartikel voor de elite, het is een psychologische en fysieke basisbehoefte. En als beleid mensen structureel leert om minder te verwachten dan ze nodig hebben, dan is dat geen realisme dat is resignatie.
Is wel relevant, want degene die begonnen met schofferen deden nooit het sterkste lid schofferen.quote:Op zondag 2 november 2025 11:59 schreef Wantie het volgende:
De reden waarom je schoffeert is niet relevant
Waar bemoei jij je mee?quote:Op zondag 2 november 2025 11:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik wel, jij niet. Je durft niet eens je naam te verkondigen.
Die conditie heb je niet gegeven bij je statement.quote:Op zondag 2 november 2025 12:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Is wel relevant, want degene die begonnen met schofferen deden nooit het sterkste lid schofferen.
Dat speelt uiteraard ook een rol, oorzaken en oplossingen zijn zelden zwart-wit. Maar helaas focussen veel mensen liefst op een klein deel van het probleem zonder naar het gehele plaatje te kijken.quote:Op zondag 2 november 2025 12:00 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ja, want die 2 miljoen aan bevolkingsgroei uit migratie die we de afgelopen twintig jaar hebben gezien heeft er verder geen enkele invloed op.
Ik ben er echt voor dat mensen wat harder hun best doen om hun relaties te redden, maar laten we vooral niet doen of Nederland onbegrensd volgepropt kan worden. 16 miljoen inwoners is een prima streven.
Schofferen is toch een signaal dat je oorlogszuchtig bent en vrienden zoekt die jou wel willen helpen om de strijd te winnen?quote:Op zondag 2 november 2025 12:09 schreef Wantie het volgende:
[..]
Die conditie heb je niet gegeven bij je statement.
Maar toen je er achter kwam dat je jezelf had vastgeluld ging je de doelpalen verleggen.
Maar daar trapt niemand in.
Volgens jou zijn mensen die schofferen niet normaal, en je geeft toe dat je schoffeert.
Ergo: je vindt jezelf niet normaal..
Dat moet even indalen merk ik. En dat gaat natuurlijk met het nodige gestuiter.
Zijn er dan mensen die echt dachten dat er letterlijk 10 nieuwe steden gebouwd zouden worden?quote:Op zondag 2 november 2025 12:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Helaas voor de woningzoekenden zijn Jetten's 10 nieuwe steden slechts een metafoor.
Nu je beseft dat je zelf schoffeert probeer je het schofferen te normaliserenquote:Op zondag 2 november 2025 13:10 schreef torentje het volgende:
[..]
Schofferen is toch een signaal dat je oorlogszuchtig bent en vrienden zoekt die jou wel willen helpen om de strijd te winnen?
Dan moet men toch verwachten dat iemand de strijdbijl oppakt en jou schoffeert. Of niet soms?
99% van de mensen op dit forum is en blijft anoniem.quote:Op zondag 2 november 2025 11:59 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik wel, jij niet. Je durft niet eens je naam te verkondigen.
De meeste D66 kiezers lijkt me zo. Er is nergens de indruk gewekt dat het niet letterlijk om 10 steden ging. Sterker nog, Jetten had de locaties al op een landkaart aangevinkt.quote:Op zondag 2 november 2025 13:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn er dan mensen die echt dachten dat er letterlijk 10 nieuwe steden gebouwd zouden worden?
Natuurlijk nietquote:Op zondag 2 november 2025 13:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Zijn er dan mensen die echt dachten dat er letterlijk 10 nieuwe steden gebouwd zouden worden?
Ik vind het wel jammer dat men op dit forum anoniem posten kan, waardoor het niet mogelijk is om een einde te maken aan het schofferen van normale mensen.quote:Op zondag 2 november 2025 13:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nu je beseft dat je zelf schoffeert probeer je het schofferen te normaliseren![]()
Je neemt je eigen woorden terug
Je voornaam is torentje?quote:Op zondag 2 november 2025 13:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer dat men op dit forum anoniem posten kan, waardoor het niet mogelijk is om een einde te maken aan het schofferen van normale mensen.
Je kunt ook gewoon stoppen met schofferen.quote:Op zondag 2 november 2025 13:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik vind het wel jammer dat men op dit forum anoniem posten kan, waardoor het niet mogelijk is om een einde te maken aan het schofferen van normale mensen.
Of zelfs stoppen met FOK!quote:Op zondag 2 november 2025 13:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon stoppen met schofferen.
Ik heb het door, jij en een aantal andere users willen persé slechte vrienden om te kunnen winnen van de minderheid/het goed volk.quote:Op zondag 2 november 2025 13:43 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon stoppen met schofferen.
En het schofferen gaat gewoon doorquote:Op zondag 2 november 2025 14:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik heb het door, jij en een aantal andere users willen persé slechte vrienden om te kunnen winnen van de minderheid/het goed volk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |