abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219167224
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:26 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Hm ja

Vandaar dat elke pro-Palestina demonstrant de strijd van Hamas voert. Dat is waarom iedereen hier kennelijk antisemitisme goedpraat als je het regime in Israel afkeurt. Dat is waarom de linkse stemmer kennelijk niet zoveel op heeft met verkrachte meiden.
Daarin ontbreekt naar mijn mening ook nuance hoor. Zo heb ik meermaals gesteld:

- Femicide en geweld tegen vrouwen is geen moslimprobleem, maar een mannenprobleem.
- Alle Abrahamisten zijn extremisten. Dus zowel de meeste Moslims als de meeste conservatieve Joden (en Christenen)

Tegelijkertijd is ook niet te ontkennen dat:

- naar verhouding verreweg het grootste deel van onze bevolking dat verantwoordelijk is voor ernstige (zeden)misdrijven, uit allochtonen bestaat.
- de inkomende asielstroom voornamelijk bestaat uit mensen die er Anti-Westers gedachtengoed op nahouden.

Dus de wens om deze instroom zoveel mogelijk te beperken en de problemen binnen de groep allochtonen in dit land hard aan te pakken, moet gewoon bespreekbaar zijn.

Dit probleem speelt al decennia lang en het is pas sinds deze verkiezingen dat GL-PvdA daar enigszins een standpunt over durft in te nemen, in plaats van de vingers in de oren te doen als iemand ze op de feiten drukt.

Dat is mede de reden waarom links de afgelopen jaren zo is afgegleden: de rest van Nederland heeft die conclusie al getrokken. Links loopt achter. Heeft geen duidelijk antwoord op dat probleem kunnen formuleren.

Deze genuanceerde doch scherpe kijk op de situatie is hoe het overgrote deel van rechts ernaar kijkt. Natuurlijk zitten er schreeuwers tussen, en domme mensen, maar kun je de frustratie van deze mensen ook voorstellen, als ze al decennialang, ook toen ze dit onderwerp op een gematigde wijze onder de aandacht probeerde te brengen, genegeerd, gedemoniseerd en geframed zijn als “xenofoob” en “racist”?

Het praat hun gedrag niet goed, maar het is deels een gevolg van de struisvogelpolitiek op links van al die jaren. En het is Wilders die daar misbruik van maakt, maar links speelt hem daarin met open ogen in de kaart. Hoeveel stemmen is de SP wel niet aan de PVV verloren?

Het geroep dat dit enkel op conto is van rechts is geen eerlijke, kritische of ,,intelligente” voorstelling van zaken, maar een gemakkelijke. Eentje om de eigen verantwoordelijkheid hierin op generaliserende wijze af te schuiven op een hele grote groep mensen, terwijl je hen decennialang beschuldigd van hetzelfde.

Splinter balk-verhaal.

Dat is onder anderen waar Nederland om gestemd heeft afgelopen woensdag.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:42:18 #52
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219167225
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:27 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Zo denk ik er ook over idd
[..]
Waar zullen we beginnen?

Bij Kati Piri die in haar boycot van Israel zo ver wilt gaan dat zelfs producten die bijdragen aan de verdediging van Israel tegen extremistische moslims, niet meer mogen worden geleverd?
Ah, een motie van een smaldeel van GLPvdA; de reflectie van 'links' volgde er vrijwel direct op: https://nos.nl/artikel/25(...)-wapenembargo-israel. En is dit specifieke standpunt ook terug te vinden in het partijprogramma?

Volgende voorbeeld?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219167231
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, dat soort teksten typ je, in plaats van 2 concreet voorbeeld te noemen.

Ik trap daar niet in. Je begint gewoon weer te stuiteren omdat je niets hard weet te maken.
Nogmaals, het is zinloos om koppige mensen te bewegen om hun gemaakte fouten toe te geven. Maar rechts kennende zal die het wel omdraaien en zeggen dat links koppig is en veel fouten heeft gemaakt en nog steeds maakt, maar dat zij zo.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:44:30 #54
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219167243
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:42 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Ah, een motie van een smaldeel van GLPvdA; de reflectie van 'links' volgde er vrijwel direct op: https://nos.nl/artikel/25(...)-wapenembargo-israel. En is dit specifieke standpunt ook terug te vinden in het partijprogramma?

Volgende voorbeeld?
De oud sociaaldemocraten werden uitgejoeld op het partijcongress

De mensen die de PvdA groot hebben gemaakt, verketterd door de nieuwe generatie die het denkt beter te weten.
pi_219167244
quote:

[..]

Volgende voorbeeld?
Zie hierboven
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:46:18 #56
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219167261
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:36 schreef Zoddie het volgende:

[..]
PvdA had vroeger altijd nog een brug naar het midden, na de fusie met GL lijkt die brug ook helemaal verdwenen.
Ipv dat ze denken: "Hoe kunnen wij de kiezers tegemoet komen" hebben ze meer het idee van "De kiezer moeten maar naar ons toe komen"
En verbaasd zijn dat ze niet komen:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219167262
quote:

[..]

Volgende voorbeeld?
Dus ik heb gelijk. Zo vonden ook legio PvdA-prominenten.
pi_219167289
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:44 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
De oud sociaaldemocraten werden uitgejoeld op het partijcongress

De mensen die de PvdA groot hebben gemaakt, verketterd door de nieuwe generatie die het denkt beter te weten.
De PvdA bestaat niet meer. Zodra Klaver maandag gekozen wordt als opvolger is de overname compleet en is de sociaal democratie opgedoekt in Nederland.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_219167315
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:48 schreef mackinac het volgende:

[..]
De PvdA bestaat niet meer. Zodra Klaver maandag gekozen wordt als opvolger is de overname compleet en is de sociaal democratie opgedoekt in Nederland.
Ik was gisteren bij vrienden die grootendeels GL-PvdA stemmen (ja dat geeft als iemand die op Nanninga gestemd heeft hele scherpe discussies) en die zeiden dat Kati Piri ook een hele goede kans maakt.

Zij is van origine ook PvdA’er werd mij verteld.
pi_219167319
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:43 schreef torentje het volgende:

[..]
Nogmaals, het is zinloos om koppige mensen te bewegen om hun gemaakte fouten toe te geven. Maar rechts kennende zal die het wel omdraaien en zeggen dat links koppig is en veel fouten heeft gemaakt en nog steeds maakt, maar dat zij zo.
Je wordt wel steeds creatiever in het toegeven dat je geeneens 1 concreet voorbeeld kunt noemen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:52:27 #61
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219167336
Vooruit, 1 voor Nederlandse begrippen extreem standpunt, in reactie op het volledig verwoesten van de leefomgeving van circa 2 miljoen mensen.

Verdere voorbeelden van extreme standpunten tav het landsbestuur (niet iedereen kijkt door het Israel-tunneltje) vanuit links?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219167344
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat uitspraken van Wilders zo genormaliseerd zijn de afgelopen 10 jaar dat het niet meer opvalt. Als je nu roept dat een partij met 20 zetels pro hamas is, dan is het een maand erop alweer vergeten door een nieuw dieptepunt.
Daarin kunnen we elkaar vinden. En dat ontstemt mij ook.

Ik was vroeger bijvoorbeeld ook groot voorstander van satire. Het kon niet hard genoeg.

Maar daar ben ik gezien de maatschappelijke verschuiving naar de extremen ook deels op teruggekomen. En daarin ken ik meer mensen. Zal wellicht ook met de leeftijd te maken hebben.

Geloof mij alsjeblieft als ik zeg dat mensen daar ook in positieve zin in kunnen veranderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door 2172619626795 op 01-11-2025 13:05:58 ]
pi_219167348
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:42 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Daarin ontbreekt naar mijn mening ook nuance hoor. Zo heb ik meermaals gesteld:

- Femicide en geweld tegen vrouwen is geen moslimprobleem, maar een mannenprobleem.
- Alle Abrahamisten zijn extremisten. Dus zowel de meeste Moslims als de meeste conservatieve Joden (en Christenen)

Tegelijkertijd is ook niet te ontkennen dat:

- naar verhouding verreweg het grootste deel van onze bevolking dat verantwoordelijk is voor ernstige (zeden)misdrijven, uit allochtonen bestaat.
- de inkomende asielstroom voornamelijk bestaat uit mensen die er Anti-Westers gedachtengoed op nahouden.

Dus de wens om deze instroom zoveel mogelijk te beperken en de problemen binnen de groep allochtonen in dit land hard aan te pakken, moet gewoon bespreekbaar zijn.

Dit probleem speelt al decennia lang en het is pas sinds deze verkiezingen dat GL-PvdA daar enigszins een standpunt over durft in te nemen, in plaats van de vingers in de oren te doen als iemand ze op de feiten drukt.

Dat is mede de reden waarom links de afgelopen jaren zo is afgegleden: de rest van Nederland heeft die conclusie al getrokken. Links loopt achter. Heeft geen duidelijk antwoord op dat probleem kunnen formuleren.

Deze genuanceerde doch scherpe kijk op de situatie is hoe het overgrote deel van rechts ernaar kijkt. Natuurlijk zitten er schreeuwers tussen, en domme mensen, maar kun je de frustratie van deze mensen ook voorstellen, als ze al decennialang, ook toen ze dit onderwerp op een gematigde wijze onder de aandacht probeerde te brengen, genegeerd, gedemoniseerd en geframed zijn als “xenofoob” en “racist”?

Het praat hun gedrag niet goed, maar het is deels een gevolg van de struisvogelpolitiek op links van al die jaren. En het is Wilders die daar misbruik van maakt, maar links speelt hem daarin met open ogen in de kaart. Hoeveel stemmen is de SP wel niet aan de PVV verloren de afgelopen jaren?

Het geroep dat dit enkel op conto is van rechts is geen eerlijke, kritische of ,,intelligente” voorstelling van zaken, maar een gemakkelijke. Eentje om de eigen verantwoordelijkheid hierin op generaliserende wijze af te schuiven op een hele grote groep mensen, terwijl je hen decennialang beschuldigd van hetzelfde.

Splinter balk-verhaal.

Dat is onder anderen waar Nederland om gestemd heeft afgelopen woensdag.
Ik ben het gedeeltelijk wel hiermee eens. Geweld tegen vrouwen is inderdaad een mannenprobleem en geen moslimprobleem, en de linkse politiek heeft inderdaad moeite om op bepaalde vlakken aansluiting te vinden met het volk.

Maar net als dat jij zegt het roepen dat dit op het conto van rechts is toe te schrijven een gemakkelijke take is, vind ik het een gemakkelijke take dat ik de extremisten op rechts maar moet begrijpen. Nee, ik kan het me niet voorstellen dat dit gebeurt, ook al zou je weggehoond zijn 20 jaar geleden. Je gaat nog altijd over je eigen denkbeelden, en ook al heb je het gevoel dat iets waar jij je zorgen over maakt al 20 jaar lang weggehoond wordt is er geen enkele reden te radicaliseren in je gedachtegoed.

Net als dat een andere user hier op FOK!, username is niet relevant, hier claimde dat het logisch is dat iedereen vanzelf racistisch wordt bij ieder incident. Het is gewoon het goedpraten van je eigen mankementen.

En wat betreft Israel-Palestina. Ik heb dit gisteren ook besproken met iemand off-FOK! waarin ik zei dat dit wellicht wel een van de moeilijkste themas is om een mening over te vormen, laat staan een kant te kiezen, laat staan als je 0,0 binding hebt met beide partijen. En een hoop mensen die hier dagelijks over praten dan wel schreeuwen hebben die binding totaal niet, en het zal me benieuwen hoe bekend zij zijn met de geschiedenis van dit conflict. Dat geldt voor beide kanten overigens. Pro-Palestina demonstranten die geen idee hebben over de topografische ligging van het gebied, dan wel mensen die het over een nieuwe Holocaust hebben als je Israel-kritisch bent en totaal geen enkel idee hebben hoe historisch verwerpelijk dat is..
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219167405
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:39 schreef embedguy het volgende:

[..]
De huidige wegenbelasting zou dan, bij mijn weten, verdwijnen. Het nadeel van de brandstofaccijnzen verhogen is dat die te ontwijken zijn (bv door in Duitsland te tanken, elektrisch te gaan rijden of deels door een heel zuinige auto te nemen) en dat het vooral ook minder bedeelde mensen raakt die in een oude onzuinige auto rijden.

Dat over het ov vind ik een non-argument. Vind je ook dat de huidige belastingen en accijnzen niet kunnen omdat er geen goed ov is? Het blijft straks net zo ‘niet kunnen’ als dat het nu al is.

Bovendien wordt de belasting -als het goed is- voor veel mensen lager. Voor mensen die veel moeten rijden om op het werk te komen blijft het wel een groot nadeel ja, daar ben ik het helemaal met je mee eens.

Het heeft voordelen en nadelen. Mijn punt is verder niet dat rekeningrijden een geweldig idee is maar het is ook niet ‘verschrikkelijk’.
Ik weet niet of dat een non-argument is. Ik vind van niet.

Maar nee, ik ben niet van mening dat de huidige belastingen en accijnzen niet kunnen omdat er geen goed ov is. Ongelijkheid in meer- of mindere mate zal er altijd zijn. En dat is goed.

Waar ik simpelweg op tegen ben is deze ongelijkheid nog verder te vergroten.

Ik heb op zich geen probleem met rekeningrijden, als de alternatieven waar je dan naar toe wordt bewogen ook redelijk en betaalbaar zijn. En dat is nu enkel in en rondom de randstad zo.

Ik vind het, zoals hij er nu ligt, dan ook een “randstad”-maatregel waarbij geen rekening wordt gehouden met de (im)mobiliteit in de rest van het land.
pi_219167462
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:53 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik ben het gedeeltelijk wel hiermee eens. Geweld tegen vrouwen is inderdaad een mannenprobleem en geen moslimprobleem, en de linkse politiek heeft inderdaad moeite om op bepaalde vlakken aansluiting te vinden met het volk.

Maar net als dat jij zegt het roepen dat dit op het conto van rechts is toe te schrijven een gemakkelijke take is, vind ik het een gemakkelijke take dat ik de extremisten op rechts maar moet begrijpen. Nee, ik kan het me niet voorstellen dat dit gebeurt, ook al zou je weggehoond zijn 20 jaar geleden. Je gaat nog altijd over je eigen denkbeelden, en ook al heb je het gevoel dat iets waar jij je zorgen over maakt al 20 jaar lang weggehoond wordt is er geen enkele reden te radicaliseren in je gedachtegoed.

Net als dat een andere user hier op FOK!, username is niet relevant, hier claimde dat het logisch is dat iedereen vanzelf racistisch wordt bij ieder incident. Het is gewoon het goedpraten van je eigen mankementen.
Het doet mij goed om te lezen dat we elkaar daarin kunnen vinden.

Vergeet ook niet mij er haarfijn aan te herinneren dat dit inderdaad twee kanten op werkt, als ik weer ergens met het schuim in de mondhoeken een extreme post maak.

Ik ben niet extremistisch, maar zo kom ik soms wel over en dat verdiend ook een correctie.

quote:
En wat betreft Israel-Palestina. Ik heb dit gisteren ook besproken met iemand off-FOK! waarin ik zei dat dit wellicht wel een van de moeilijkste themas is om een mening over te vormen, laat staan een kant te kiezen, laat staan als je 0,0 binding hebt met beide partijen. En een hoop mensen die hier dagelijks over praten dan wel schreeuwen hebben die binding totaal niet, en het zal me benieuwen hoe bekend zij zijn met de geschiedenis van dit conflict. Dat geldt voor beide kanten overigens. Pro-Palestina demonstranten die geen idee hebben over de topografische ligging van het gebied, dan wel mensen die het over een nieuwe Holocaust hebben als je Israel-kritisch bent en totaal geen enkel idee hebben hoe historisch verwerpelijk dat is..
Helemaal mee eens. En ik kan mijn mening over dat onderwerp niet vaak genoeg uitleggen aan mensen. Bijna alle Abrahamisten zijn extremisten. Dat is de voedingsbodem voor het hele probleem in die regio.

Maar ik zal dat dit topic verder besparen.
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:12:17 #66
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_219167536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:25 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Openbaar vervoer is randstadpolitiek. Hier is het OV voor de scholieren en studenten die zo toch op locatie kunnen komen. Mensen op het platteland betalen al mee aan voorzieningen in het westen waar ze misschien sporadisch gebruik van maken, waarom is dat stukje solidariteit dan zo moeilijk voor stedelingen? Voor veel mensen is autorijden ook een stukje vrijheid waardoor ze er af en toe lekker op uit kunnen. Niet iedereen is ver bovenmodaal zoals EasyJetten die zich meermaals per jaar vliegtuigreisjes naar Argentinië kan veroorloven.
De randstedeling subsidieert vaker de platteland gebruiker. Per ov reiziger gaat er veel meer geld naar een ov reiziger van het platteland land dan in de stad. Een kilometer spoor in het platteland is per reiziger veel duurder dan in de stad.
I am a black hole shitting into the void
  zaterdag 1 november 2025 @ 13:12:51 #67
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219167543
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Regels voor jou niet voor mij. De PVV doet niks anders dan mensen uitschelden en schofferen, maar boehoe als iemand dat radicaal noemt. Ondertussen mogen diezelfde mensen je uiteraard wel een hamas supporter noemen als je zegt dat Israël te ver gaat en eigenlijk haat je ook homo's en joden als je niet in paniek raakt van een asielzoekerscentrum.
Je snapt de spelregels wel goed.
pi_219167586
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je wordt wel steeds creatiever in het toegeven dat je geeneens 1 concreet voorbeeld kunt noemen.
Een voorbeeld noemen is zinloos, daar de fouten toch niet erkend worden door rechts.
pi_219167606
quote:

[..]
Regels voor jou niet voor mij. De PVV doet niks anders dan mensen uitschelden en schofferen, maar boehoe als iemand dat radicaal noemt. Ondertussen mogen diezelfde mensen je uiteraard wel een hamas supporter noemen als je zegt dat Israël te ver gaat en eigenlijk haat je ook homo's en joden als je niet in paniek raakt van een asielzoekerscentrum.
Is dit niet juist niet wat alle partijen doen die inhakken op de PVV? Christenen, blanken, conservatieven, 'zionisten' (nieuw eufemisme voor Joden), noem het maar op.

Bij de PVV stelt men immers vooral dat men vindt dat de Islam geen invloed moet krijgen op de samenleving, wat een terechte constatering is. En ja, er valt genoeg te zeggen over de ronduit lompe en vaak ook ondoordachte en stupide manier hoe men politiek bedrijft, maar de problemen die zij constateren hebben zij wel degelijk gelijk in.
quote:

[..]
Wat we vaak zien is dat het een blinde haat jegens Israël betreft, waar er ook aan het bestaansrecht van het land wordt gesleuteld en regelmatig allerlei demotiverende en leugenachtige (antisemitische) (complot)theorieën worden verspreid.

Iets waar jij zelf aan hebt meegedaan, bijvoorbeeld door te zeggen dat alles wat Hamas doet, Israël op veel grotere schaal doet en dat mensen die Israël steunen dit zouden toejuichen. Zie:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat Hamas heeft gedaan op 7 oktober heeft Israël ondertussen op veel grotere schaal gedaan inclusief de verkrachtingen en mutilaties met nog een lange lijst extra misdrijven. Onder luid gejuich van heel veel Israëliërs en gekkies in dit topic. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Israël voor 7 oktober ook al bezig was met moorden, martelingen en verkrachtingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219167634
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt daarvoor net zoveel bewijslast als ik heb van jou die aan kleine kinderen zit te friemelen.
Jouw fok history is 1 grote opsomming van dat bewijs ja.
pi_219167666
quote:

[..]

Volgende voorbeeld?
En hoe is het afgelopen met die motie?
pi_219167722
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Je snapt de spelregels wel goed.
Ondertussen ontwijkt ie behendig mijn vraag aan hem. Maargoed.
pi_219167735
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:17 schreef torentje het volgende:

[..]
Een voorbeeld noemen is zinloos, daar de fouten toch niet erkend worden door rechts.
Heb ik je antwoord op mijn vraag gemist?
pi_219167744
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:17 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]

De meeste mensen rijden een auto omdat het noodzakelijk is voor hun inkomen. Waarom zou je die mensen daarvoor moeten straffen?

Dit is volstrekte onzin.

De gemiddelde woon-werk afstand is 20km. Die afstand kun je doodeenvoudig afleggen met een elektrische fiets.
En als je daar net boven zit, zegmaar tot 30-35km enkele reis, is een elektrische scooter een prima optie. Het grootste deel heeft helemaal geen auto nodig voor hun inkomen.

Eigenlijk alleen mensen continue die klanten bezoeken tijdens hun werk hebben daarvoor een auto/busje nodig. Die mensen krijgen dat toch gewoon van hun werkgever.
pi_219167766
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 13:37 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dit is volstrekte onzin.

De gemiddelde woon-werk afstand is 20km. Die afstand kun je doodeenvoudig afleggen met een elektrische fiets.
En als je daar net boven zit, zegmaar tot 30-35km enkele reis, is een elektrische scooter een prima optie.
Nee, dat is geen volstrekte onzin en nee, je voorstel is niet voor iedereen redelijk.

Ik werk als klassieke arbeider. Enig idee hoe je lichaam erbij staat aan het eind van een werkdag?

Het is voor mij en al mijn collega’s geen doen om (in mijn geval) daarna ook nog eens ruim een uur lang 25km op een scooter te moeten rijden. Allereerst verlengt dat mijn werkdagen met bijna een uur, ten tweede is dat funest voor mijn lichaam met die kou langs mijn gewrichten.

Laat staan fietsen. Ik ben al moe genoeg na een dag lang (over)werken.

Als je een kantoorbaan hebt is het misschien een ander verhaal. Maar de grootste groep mensen buiten de randstad hebben geen kantoorbaan. Hebben de wekker ook niet om 04:30 - 05:30 staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door 2172619626795 op 01-11-2025 13:54:18 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')