Ja, dat soort teksten typ je, in plaats van 2 concreet voorbeeld te noemen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie met lieden die niet weten wat voor mensen schadelijke en ongezonde producten zijn en ontkennen dat die door rechts geproduceerd werden en worden.
Terwijl rechtse partijen ook nog eens willen dat ieder mens met hen mee moet doen om van de wereld een grote gifbelt te maken.
Bijzonder staaltje projectie dit wel.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De demonisering vanuit het steeds radicalere rechts is inderdaad bizar.
Regels voor jou niet voor mij. De PVV doet niks anders dan mensen uitschelden en schofferen, maar boehoe als iemand dat radicaal noemt. Ondertussen mogen diezelfde mensen je uiteraard wel een hamas supporter noemen als je zegt dat Israël te ver gaat en eigenlijk haat je ook homo's en joden als je niet in paniek raakt van een asielzoekerscentrum.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:20 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Bijzonder dat dit je reactie is op iemand die spreekt over `Hamas geknuffel'
Zo'n Timmermans, die heeft alleen maar negatieve campagnes gevoerd. Gek hè, dat mensen dan ook zo reageren?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder staaltje projectie dit wel.
Het demoniseren van alles dat rechts is jouw stokpaardje. Maar tegelijkertijd erg verongelijkt dat 'rechts zoveel demoniseert'.
Triggeredquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder staaltje projectie dit wel.
Het demoniseren van alles dat rechts is jouw stokpaardje. Maar tegelijkertijd erg verongelijkt dat 'rechts zoveel demoniseert'.
Eh komt nog wel meer bij kijken...quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:12 schreef embedguy het volgende:
[..]
Meer EU is vooral afhankelijk van alle deelnemers toch, d66 kan zich er alleen maar voor inzetten maar uiteindelijk hebben ze daar maar een kleine stem in.
Rekeningrijden heeft zijn voordelen. Wel balen natuurlijk voor die genen die veel rijden. Wel fijn voor die genen die dat niet doen.
Hij heeft vast gedacht: wat Wilders kan, kan ik ook.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:15 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Zo'n Timmermans, die heeft alleen maar negatieve campagnes gevoerd. Gek hè, dat mensen dan ook zo reageren?
Maar je betaalt al naar verbruik direct via de brandstofaccijnzen en indirect via de wegenbelasting (brandstof- en gewichtklassen).quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:12 schreef embedguy het volgende:
[..]
Meer EU is vooral afhankelijk van alle deelnemers toch, d66 kan zich er alleen maar voor inzetten maar uiteindelijk hebben ze daar maar een kleine stem in.
Rekeningrijden heeft zijn voordelen. Wel balen natuurlijk voor die genen die veel rijden. Al denk ik dat velen de extra kosten wel accepteren voor minder file. Wel fijn voor die genen die niet veel rijden.
Rekeningrijden zal op basis zijn van een gps kastje in je auto. Zoals nu al gebruikt wordt in lease auto's.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:16 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Eh komt nog wel meer bij kijken...
Er moet een kastje komen in elke auto.
Privacy? Kan men je nu volgen?
Woon je aan de grens en rij je 90% van de tijd in duitsland of Belgie? Wat dan?
Je reist paar keer door Europa, duizenden kilometers per jaar, moet je daar ook voor betalen?
Hoeveel gaat dit hele systeem Nederland kosten?
Veel succes met de privacy wetgeving daaromheen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Rekeningrijden zal op basis zijn van een gps kastje in je auto. Zoals nu al gebruikt wordt in lease auto's.
Niet op basis van wat je teller aangeeft.
Vergeet onderhoud auto niet, meer rijden is ook veel meer slijtage en onderhoudskosten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:17 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Maar je betaalt al naar verbruik direct via de brandstofaccijnzen en indirect via de wegenbelasting (brandstof- en gewichtklassen).
De meeste mensen rijden een auto omdat het noodzakelijk is voor hun inkomen. Waarom zou je die mensen daarvoor moeten straffen?
Laat ze eerst het OV dan betrouwbaar en betaalbaar inregelen. Ik vind rekeningrijden echt een oneerlijke maatregel als er geen redelijk alternatief beschikbaar is (buiten de randstad).
Volgens mij doet bijna niemand dat. In ieder geval niet in mijn omgeving.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Regels voor jou niet voor mij. De PVV doet niks anders dan mensen uitschelden en schofferen, maar boehoe als iemand dat radicaal noemt. Ondertussen mogen diezelfde mensen je uiteraard wel een hamas supporter noemen als je zegt dat Israël te ver gaat en eigenlijk haat je ook homo's en joden als je niet in paniek raakt van een asielzoekerscentrum.
Voor mij zit er nogal een verschil tussen een religie kut vinden en alle volgers het liefste dood willen hebben zoals jij vaak hebt laten merken de laatste jaren.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk gaslighting. Je hebt er blijkbaar wel degelijk iets mee, anders zou je een religie en diens adepten niet zo driftig aan het verdedigen zijn. De vraag blijft dus staan: wat trekt jou zo in deze religie en mensen aan?
[..]
Extreemrechts? Ik heb afgelopen week nog VVD gestemd.
Nou, noem ze eens op dan, die extreme standpunten.quote:
Dat zou dan ook bij private lease een probleem moeten zijn.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:19 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Veel succes met de privacy wetgeving daaromheen.
Ik heb het idee dat uitspraken van Wilders zo genormaliseerd zijn de afgelopen 10 jaar dat het niet meer opvalt. Als je nu roept dat een partij met 20 zetels pro hamas is, dan is het een maand erop alweer vergeten door een nieuw dieptepunt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:20 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Volgens mij doet bijna niemand dat. In ieder geval niet in mijn omgeving.
Heb het idee dat dit echt je eigen projectie is.
Hm jaquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:20 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Volgens mij doet bijna niemand dat. In ieder geval niet in mijn omgeving.
Heb het idee dat dit echt je eigen projectie is.
Daar moet je vooraf toestemming voor geven. Veel succes dat hier af te dwingen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zou dan ook bij private lease een probleem moeten zijn.
Zo denk ik er ook over iddquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:25 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Openbaar vervoer is randstadpolitiek. Hier is het OV voor de scholieren en studenten die zo toch op locatie kunnen komen. Mensen op het platteland betalen al mee aan voorzieningen in de westen waar ze misschien sporadisch gebruik van maken, waarom is dat stukje solidariteit dan zo moeilijk voor stedelingen? Voor veel mensen is autorijden ook een stukje vrijheid waardoor ze er af en toe lekker op uit kunnen. Niet iedereen is ver bovenmodaal zoals EasyJetten die zich meermaals per jaar vliegtuigreisjes naar Argentinië kan veroorloven.
Waar zullen we beginnen?quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:22 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Nou, noem ze eens op dan, die extreme standpunten.
Ik neem aan dat ze daar wel even over nadenken. Dat systeem is prima te implementeren zonder mensen te kunnen volgen (behalve als ze op de Nederlandse snelwegen zitten natuurlijk).quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:16 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Eh komt nog wel meer bij kijken...
Er moet een kastje komen in elke auto.
Privacy? Kan men je nu volgen?
Woon je aan de grens en rij je 90% van de tijd in duitsland of Belgie? Wat dan?
Je reist paar keer door Europa, duizenden kilometers per jaar, moet je daar ook voor betalen?
Hoeveel gaat dit hele systeem Nederland kosten?
Daar kies je voor en teken je voor, dat is wat anders dan als de overheid het je forceert.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zou dan ook bij private lease een probleem moeten zijn.
Exact dit, maar dat volk heeft serieus een handicap op het gebied van zelfreflectie.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:37 schreef 2172619626795 het volgende:
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie. Door hun extreme standpunten is rechts alleen maar groter geworden de afgelopen tijd.
De ruk naar rechts is naar mijn mening voor een groot deel hun verdienste.
Als deze verkiezingsuitslag voor links geen wake-up call is, vraag ik mij af of die er ooit gaat komen.
Alle enigszins linkse partijen bij elkaar opgeteld, en dan neem ik zelfs de CU mee, maken slechts 22% van alle uitgebrachte stemmen in Nederland uit.
Hand in eigen boezem is zacht gezegd op z’n plaats.
PvdA had vroeger altijd nog een brug naar het midden, na de fusie met GL lijkt die brug ook helemaal verdwenen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Exact dit, maar dat volk heeft serieus een handicap op het gebied van zelfreflectie.
Dit dus, ik woon nu weer op een plek waar ik goed gebruik kan maken van het OV en dat doe ik ook. Voor 3 euro kan ik in hartje Antwerpen staan of in Tilburg. Ik pak echt nooit meer de auto om naar deze twee steden te gaan. Het probleem is wel dat ik nog steeds dagelijks naar mijn werk moet en dan is de auto bittere noodzaak. De Belgen begrijpen in tegenstelling tot de Nederlanders dat autobezit en gebruik prima samen kan gaan met goedkoop openbaar vervoer. Het idee is namelijk dat mensen opties hebben ipv dat ze gedwongen worden om voor het OV te kiezen door autogebruik belachelijk duur te maken.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:25 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Openbaar vervoer is randstadpolitiek. Hier is het OV voor de scholieren en studenten die zo toch op locatie kunnen komen. Mensen op het platteland betalen al mee aan voorzieningen in het westen waar ze misschien sporadisch gebruik van maken, waarom is dat stukje solidariteit dan zo moeilijk voor stedelingen? Voor veel mensen is autorijden ook een stukje vrijheid waardoor ze er af en toe lekker op uit kunnen. Niet iedereen is ver bovenmodaal zoals EasyJetten die zich meermaals per jaar vliegtuigreisjes naar Argentinië kan veroorloven.
De huidige wegenbelasting zou dan, bij mijn weten, verdwijnen. Het nadeel van de brandstofaccijnzen verhogen is dat die te ontwijken zijn (bv door in Duitsland te tanken, elektrisch te gaan rijden of deels door een heel zuinige auto te nemen) en dat het vooral ook minder bedeelde mensen raakt die in een oude onzuinige auto rijden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:17 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Maar je betaalt al naar verbruik direct via de brandstofaccijnzen en indirect via de wegenbelasting (brandstof- en gewichtklassen).
De meeste mensen rijden een auto omdat het noodzakelijk is voor hun inkomen. Waarom zou je die mensen daarvoor moeten straffen?
Laat ze eerst het OV dan betrouwbaar en betaalbaar inregelen. Ik vind rekeningrijden echt een oneerlijke maatregel als er geen redelijk alternatief beschikbaar is (buiten de randstad).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |