abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219166508
quote:
D66 is de grootste, maar met 26 of 27 zetels? Dat blijft spannend

D66 kan in stemmen niet meer worden ingehaald door de PVV, meldde persbureau ANP vandaag. Toch is het precieze zetelaantal van de partij nog niet duidelijk. De stemmen uit Venray en de briefstemmen worden nog geteld. Pas als alle stemmen geteld zijn, zal duidelijk worden bij welke partij de zogenoemde restzetels terechtkomen.

Er is een scenario waarin D66 nog een restzetel afsnoept van een andere partij. Dat zou gevolgen hebben voor de coalities die getalsmatig mogelijk zijn.

[..]

SP heeft op dit moment twee 'volle' zetels en maakt nog kans op een derde zetel. Mocht D66 in het aantal nog te tellen stemmen echter verder uitlopen op de SP dan krijgt de partij van Rob Jetten die zetel. D66 heeft op dit moment 25 'volle' zetels. Daarnaast zijn ze al zeker van een restzetel, waardoor ze nu op 26 zetels staan.

https://nos.nl/artikel/25(...)-dat-blijft-spannend
pi_219166532
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:34 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Moeten ze vooral blijven doen.

[ afbeelding ]
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie. Door hun extreme standpunten is rechts alleen maar groter geworden de afgelopen tijd.

De ruk naar rechts is naar mijn mening voor een groot deel hun verdienste.

Als deze verkiezingsuitslag voor links geen wake-up call is, vraag ik mij af of die er ooit gaat komen.

Alle enigszins linkse partijen bij elkaar opgeteld, en dan neem ik zelfs de CU mee, maken slechts 22% van alle uitgebrachte stemmen in Nederland uit.

Hand in eigen boezem is zacht gezegd op z’n plaats.
pi_219166550
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die had ik niet meer gezien. Er was namelijk na deze reactie helaas weer eens sprake van het bekende doch vermoeiende fenomeen in POL, dan kunnen reacties wel eens gemist worden.

Inhoudelijk: Nanninga heeft het zelf als grappen omschreven. Naar mijn mening zijn dit namelijk geen 'grappen', vandaar ook dat ik het tussen aanhalingstekens zet. En aangezien ik het in mijn post ook duidelijk afkeur en heb ook nooit gezegd dat ik Nanninga als minister ergens zou willen zien.

Ik begrijp dan ook niet goed waar je nu heen wilt, want je vraagt mij eigenlijk afstand te nemen van tweets van 15 jaar geleden, die niet eens van mij zijn waarbij je mij ook nog eens een standpunten in de schoenen schuift dat ik niet heb ingenomen.

Ten slotte komt de dubbele standaard komt namelijk niet van mij, maar vanuit jouw eigen contreien. Jullie vinden antisemitisme alleen een probleem als het van Westerse, rechts conservatieven komt. Dán valt men over elkaar om van schande te spreken.

Als het van alle denkbare andere groepen komt wordt er structureel weggekeken, het probleem ontkent (wegkijken) of doet men zelfs driftig mee. Maar dan ben je dus niet echt tegen antisemitisme en gebruik je het als stok om rechts mee te slaan.

En dit zien we trouwens met homofobie of anti-homogeweld net zo: het is alleen een probleem als rechts het doet.
Geen idee wat `mijn' contreien zouden zijn. En wie de `jullie' is. Ik kan me verder niet herinneren ooit antisemitisme vanuit de islamitische wereld goedgepraat te hebben.

Verder:

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 12:59 schreef Fok-it het volgende:

[..]
(Die laatste zin overigens niet als tot de verantwoording roepend maar nieuwsgierig bedoeld)
Dus leuk geprobeerd maar nee
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:39:27 #4
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219166552
SP naar twee zetels, dat zou wel heel erg triest zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219166567
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:39 schreef PzKpfw het volgende:
De restzetel gaat dan van SP naar D66?
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:41:37 #6
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219166576
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:40 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
De restzetel gaat dan van SP naar D66?
Dat staat letterlijk in het artikel.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219166584
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat staat letterlijk in het artikel.
Ach ja, tuurlijk! Had daar niet naar gekeken, enkel gewoon het nieuwe deel geopend.

Thx ^O^
pi_219166599
quote:
Het is nog veel triester: dit is de 10e verkiezingsnederlaag op rij.
pi_219166612
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het is nog veel triester: dit is de 10e verkiezingsnederlaag op rij.
Terwijl ik Jimmy Dijk niet slecht vond. Stond daar ook gewoon in zn overhemd en jasje, in plaats van een maatpak.

Beetje zoals dat bij de PvdA in een heel ver verleden ook gebruikelijk was: met opgestroopte mouwen.

Ik had verwacht dat hij meer mensen zou aanspreken.
pi_219166623
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, kom maar op: welk schadelijke en ongezonde producten produceert de PVV en waar zijn die te koop?

Maak je bewering eens concreet.
[..]
Toch weet je geen enkel ongezond of schadelijk product te noemen dat wordt geproduceerd door een rechtse partij.
Iemand die nog niet eens weet wat voor de mens schadelijke en ongezonde producten zijn, kan beter eerst eens zijn algemene kennis opfrissen, m.a.w. terug naar de lagere school gaan en dan pas mee gaan doen met debatten.
pi_219166633
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Terwijl ik Jimmy Dijk niet slecht vond. Stond daar ook gewoon in zn overhemd en jasje, in plaats van een maatpak.

Beetje zoals dat bij de PvdA in een heel ver verleden ook gebruikelijk was: met opgestroopte mouwen.

Ik had verwacht dat hij meer mensen zou aanspreken.
niet glad genoeg
Beebiel
pi_219166642
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Iemand die nog niet eens weet wat voor de mens schadelijke en ongezonde producten zijn, kan beter eerst eens zijn algemene kennis opfrissen, m.a.w. terug naar de lagere school gaan en dan pas mee gaan doen met debatten.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:10 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Over welke producten hebben we het dan?

Haatdabriekjes van Wilders?
Brandstof auto’s?
Broodjes frikandel?
pi_219166681
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat is ook een manier om toe te geven dat je geen antwoord hebt.
Zoals gewoonlijk.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219166689
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:47 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]

Daar gaat hij toch niet op reageren.
Het is altijd hersenloos gebrabbel.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:53:12 #15
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219166706
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:37 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie. Door hun extreme standpunten is rechts alleen maar groter geworden de afgelopen tijd.

De ruk naar rechts is naar mijn mening voor een groot deel hun verdienste.

Als deze verkiezingsuitslag voor links geen wake-up call is, vraag ik mij af of die er ooit gaat komen.

Alle enigszins linkse partijen bij elkaar opgeteld, en dan neem ik zelfs de CU mee, maken slechts 22% van alle uitgebrachte stemmen in Nederland uit.

Hand in eigen boezem is zacht gezegd op z’n plaats.
Er waren geen extreme standpunten.

De ruk naar rechts komt gewoon op het conto van de rechtsrukkende kiezer.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_219166724
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als je over 10 jaar nog normaal wil kunnen stemmen, dan zou ik eens ophouden met accurate omschrijvingen een frame noemen. Vanavond is weer een nieuw dieptepunt van de PVV en dit kan heel snel grimmig worden. Vorige maand is het D66 kantoor nog bijna de fik in gegaan.
Voor alle duidelijkheid: mijn post was binnen de context van jouw bewering “ minstens 31% van stemmend Nederland die vatbaar is voor fascisme.” waar je alleen op kon komen door JA21 en de BBB ook als fascistisch te framen. Dat is geen accurate omschrijving, maar een frame.

Zoals je toegaf maakte je daarmee een fout, dus is het noch een accurate omschrijving, noch een frame.
pi_219166749
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:

[..]
Er waren geen extreme standpunten.

De ruk naar rechts komt gewoon op het conto van de rechtsrukkende kiezer.
_O- _O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:37 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie.

[ Bericht 13% gewijzigd door 2172619626795 op 01-11-2025 12:02:00 ]
pi_219166829
Op het gebrek aan zelfreflectie zijn wel uitzonderingen natuurlijk, waaronder notabene Frans Timmermans of all people.
pi_219166834
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is ook een manier om toe te geven dat je geen antwoord hebt.
Zoals gewoonlijk.
Ik ga niet in discussie met lieden die niet weten wat voor mensen schadelijke en ongezonde producten zijn en ontkennen dat die door rechts geproduceerd werden en worden.
Terwijl rechtse partijen ook nog eens willen dat ieder mens met hen mee moet doen om van de wereld een grote gifbelt te maken.
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:05:11 #20
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_219166844
Dus we gaan meer EU en Rekeningrijden krijgen?
Jippie! -O-
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:08:32 #21
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219166872
quote:
Joh. Jimmy deed het echt beroerd. Ik had een stuk gezien van het laatste debat op de npo, maar hij ging (ook daar) wel heel hard af.

En de standpunten van de SP zijn om te janken. Ik begrijp ook wel dat ze het niet laten doorrekenen want iedereen snapt wel dat ze het daar niet goed vanaf zouden brengen.

Dat gezegd hebbende denk ik dat de sp, met een betere partijleider, wel veel meer stemmen hadden kunnen krijgen. Zat mensen die in het gratis cadeautjes weggeven trappen. De schofterige rijken betalen het!1!

Wat dat betreft vind ik glpvda best wel goed: ik ben het totaal niet eens met hun standpunten en ik geloof heilig dat het goed voor Nederland is dat zij niet de grootste zijn geworden, maar ze rekenen hun plannen wel goed door en ze zijn bereid om standpunten in te nemen waarvan ze weten dat het ze stemmen kost maar die wel nodig zijn om de begroting rond te krijgen. Ze hebben iig nog wat raking met de realiteit, itt tot de SP.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219166899
TorentjeGOD
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219166903
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:04 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik ga niet in discussie met lieden die niet weten wat voor mensen schadelijke en ongezonde producten zijn en ontkennen dat die door rechts geproduceerd werden en worden.
Terwijl rechtse partijen ook nog eens willen dat ieder mens met hen mee moet doen om van de wereld een grote gifbelt te maken.
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:10 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Over welke producten hebben we het dan?

Haatfabriekjes van Wilders?
Brandstof auto’s?
Broodjes frikandel?
  zaterdag 1 november 2025 @ 12:12:28 #24
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219166914
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 12:05 schreef Zoddie het volgende:
Dus we gaan meer EU en Rekeningrijden krijgen?
Jippie! -O-
Meer EU is vooral afhankelijk van alle deelnemers toch, d66 kan zich er alleen maar voor inzetten maar uiteindelijk hebben ze daar maar een kleine stem in.

Rekeningrijden heeft zijn voordelen. Wel balen natuurlijk voor die genen die veel rijden. Al denk ik dat velen de extra kosten wel accepteren voor minder file. Wel fijn voor die genen die niet veel rijden.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219166916
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')