quote:D66 is de grootste, maar met 26 of 27 zetels? Dat blijft spannend
D66 kan in stemmen niet meer worden ingehaald door de PVV, meldde persbureau ANP vandaag. Toch is het precieze zetelaantal van de partij nog niet duidelijk. De stemmen uit Venray en de briefstemmen worden nog geteld. Pas als alle stemmen geteld zijn, zal duidelijk worden bij welke partij de zogenoemde restzetels terechtkomen.
Er is een scenario waarin D66 nog een restzetel afsnoept van een andere partij. Dat zou gevolgen hebben voor de coalities die getalsmatig mogelijk zijn.
[..]
SP heeft op dit moment twee 'volle' zetels en maakt nog kans op een derde zetel. Mocht D66 in het aantal nog te tellen stemmen echter verder uitlopen op de SP dan krijgt de partij van Rob Jetten die zetel. D66 heeft op dit moment 25 'volle' zetels. Daarnaast zijn ze al zeker van een restzetel, waardoor ze nu op 26 zetels staan.
https://nos.nl/artikel/25(...)-dat-blijft-spannend
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie. Door hun extreme standpunten is rechts alleen maar groter geworden de afgelopen tijd.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:34 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Moeten ze vooral blijven doen.
[ afbeelding ]
Geen idee wat `mijn' contreien zouden zijn. En wie de `jullie' is. Ik kan me verder niet herinneren ooit antisemitisme vanuit de islamitische wereld goedgepraat te hebben.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die had ik niet meer gezien. Er was namelijk na deze reactie helaas weer eens sprake van het bekende doch vermoeiende fenomeen in POL, dan kunnen reacties wel eens gemist worden.
Inhoudelijk: Nanninga heeft het zelf als grappen omschreven. Naar mijn mening zijn dit namelijk geen 'grappen', vandaar ook dat ik het tussen aanhalingstekens zet. En aangezien ik het in mijn post ook duidelijk afkeur en heb ook nooit gezegd dat ik Nanninga als minister ergens zou willen zien.
Ik begrijp dan ook niet goed waar je nu heen wilt, want je vraagt mij eigenlijk afstand te nemen van tweets van 15 jaar geleden, die niet eens van mij zijn waarbij je mij ook nog eens een standpunten in de schoenen schuift dat ik niet heb ingenomen.
Ten slotte komt de dubbele standaard komt namelijk niet van mij, maar vanuit jouw eigen contreien. Jullie vinden antisemitisme alleen een probleem als het van Westerse, rechts conservatieven komt. Dán valt men over elkaar om van schande te spreken.
Als het van alle denkbare andere groepen komt wordt er structureel weggekeken, het probleem ontkent (wegkijken) of doet men zelfs driftig mee. Maar dan ben je dus niet echt tegen antisemitisme en gebruik je het als stok om rechts mee te slaan.
En dit zien we trouwens met homofobie of anti-homogeweld net zo: het is alleen een probleem als rechts het doet.
Dus leuk geprobeerd maar neequote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:59 schreef Fok-it het volgende:
[..]
(Die laatste zin overigens niet als tot de verantwoording roepend maar nieuwsgierig bedoeld)
De restzetel gaat dan van SP naar D66?quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:39 schreef PzKpfw het volgende:
SP naar twee zetels, dat zou wel heel erg triest zijn.
Dat staat letterlijk in het artikel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:40 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
De restzetel gaat dan van SP naar D66?
Ach ja, tuurlijk! Had daar niet naar gekeken, enkel gewoon het nieuwe deel geopend.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat staat letterlijk in het artikel.
Het is nog veel triester: dit is de 10e verkiezingsnederlaag op rij.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:39 schreef PzKpfw het volgende:
Terwijl ik Jimmy Dijk niet slecht vond. Stond daar ook gewoon in zn overhemd en jasje, in plaats van een maatpak.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:43 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Het is nog veel triester: dit is de 10e verkiezingsnederlaag op rij.
Iemand die nog niet eens weet wat voor de mens schadelijke en ongezonde producten zijn, kan beter eerst eens zijn algemene kennis opfrissen, m.a.w. terug naar de lagere school gaan en dan pas mee gaan doen met debatten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:13 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, kom maar op: welk schadelijke en ongezonde producten produceert de PVV en waar zijn die te koop?
Maak je bewering eens concreet.
[..]
Toch weet je geen enkel ongezond of schadelijk product te noemen dat wordt geproduceerd door een rechtse partij.
niet glad genoegquote:Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Terwijl ik Jimmy Dijk niet slecht vond. Stond daar ook gewoon in zn overhemd en jasje, in plaats van een maatpak.
Beetje zoals dat bij de PvdA in een heel ver verleden ook gebruikelijk was: met opgestroopte mouwen.
Ik had verwacht dat hij meer mensen zou aanspreken.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Iemand die nog niet eens weet wat voor de mens schadelijke en ongezonde producten zijn, kan beter eerst eens zijn algemene kennis opfrissen, m.a.w. terug naar de lagere school gaan en dan pas mee gaan doen met debatten.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:10 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Over welke producten hebben we het dan?
Haatdabriekjes van Wilders?
Brandstof auto’s?
Broodjes frikandel?
Dat is ook een manier om toe te geven dat je geen antwoord hebt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:45 schreef torentje het volgende:
[..]
Iemand die nog niet eens weet wat voor de mens schadelijke en ongezonde producten zijn, kan beter eerst eens zijn algemene kennis opfrissen, m.a.w. terug naar de lagere school gaan en dan pas mee gaan doen met debatten.
Daar gaat hij toch niet op reageren.quote:
Er waren geen extreme standpunten.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:37 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie. Door hun extreme standpunten is rechts alleen maar groter geworden de afgelopen tijd.
De ruk naar rechts is naar mijn mening voor een groot deel hun verdienste.
Als deze verkiezingsuitslag voor links geen wake-up call is, vraag ik mij af of die er ooit gaat komen.
Alle enigszins linkse partijen bij elkaar opgeteld, en dan neem ik zelfs de CU mee, maken slechts 22% van alle uitgebrachte stemmen in Nederland uit.
Hand in eigen boezem is zacht gezegd op z’n plaats.
Voor alle duidelijkheid: mijn post was binnen de context van jouw bewering “ minstens 31% van stemmend Nederland die vatbaar is voor fascisme.” waar je alleen op kon komen door JA21 en de BBB ook als fascistisch te framen. Dat is geen accurate omschrijving, maar een frame.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je over 10 jaar nog normaal wil kunnen stemmen, dan zou ik eens ophouden met accurate omschrijvingen een frame noemen. Vanavond is weer een nieuw dieptepunt van de PVV en dit kan heel snel grimmig worden. Vorige maand is het D66 kantoor nog bijna de fik in gegaan.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:53 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Er waren geen extreme standpunten.
De ruk naar rechts komt gewoon op het conto van de rechtsrukkende kiezer.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:37 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie.
Ik ga niet in discussie met lieden die niet weten wat voor mensen schadelijke en ongezonde producten zijn en ontkennen dat die door rechts geproduceerd werden en worden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is ook een manier om toe te geven dat je geen antwoord hebt.
Zoals gewoonlijk.
Joh. Jimmy deed het echt beroerd. Ik had een stuk gezien van het laatste debat op de npo, maar hij ging (ook daar) wel heel hard af.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:39 schreef PzKpfw het volgende:
quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik ga niet in discussie met lieden die niet weten wat voor mensen schadelijke en ongezonde producten zijn en ontkennen dat die door rechts geproduceerd werden en worden.
Terwijl rechtse partijen ook nog eens willen dat ieder mens met hen mee moet doen om van de wereld een grote gifbelt te maken.
quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:10 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Over welke producten hebben we het dan?
Haatfabriekjes van Wilders?
Brandstof auto’s?
Broodjes frikandel?
Meer EU is vooral afhankelijk van alle deelnemers toch, d66 kan zich er alleen maar voor inzetten maar uiteindelijk hebben ze daar maar een kleine stem in.quote:Op zaterdag 1 november 2025 12:05 schreef Zoddie het volgende:
Dus we gaan meer EU en Rekeningrijden krijgen?
Jippie!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |