abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:54:43 #1
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217631885
Samenvatting 7 oktober tot met 29 januari (wiki)

De oorlog tussen Hamas en Israël is een escalatie van het Israëlisch-Palestijns conflict die begon op 7 oktober 2023 en zich ontwikkelde tot een Israëlische invasie in de Gazastrook.

De aanleiding van de inval in de Gazastrook was een gecoördineerde verrassingsaanval door de militante beweging Hamas vanuit de Gazastrook op Israël, onder de naam Operatie Al-Aqsa-storm. Duizenden raketten werden afgevuurd op Israëlische plaatsen in de grensstreek, terwijl ongeveer 3.000 militanten de grens met Israël doorbraken en aanslagen pleegden op Israëlische militaire bases, woonwijken en een muziekfestival, waarbij circa 1.200 mensen werden gedood, waarvan 846 burgers. Naar schatting 200-250 personen werden gevangengenomen en als gijzelaars naar de Gazastrook overgebracht. Hamas verklaarde dat de aanval een reactie was op het geweld van Israëlische kolonisten, de blokkade van de Gazastrook, de ontheiliging van de Al-Aqsamoskee in Jeruzalem, evenals op de wreedheden die in de afgelopen decennia van Israëlische zijde waren begaan tegen de Palestijnen.

In reactie op de aanval voerden de Israëlische strijdkrachten (IDF) wekenlang dag en nacht bombardementen uit op de Gazastrook. Langs de grens werd een troepenmacht samengetrokken ter voorbereiding op een grondoffensief, met als doel de vernietiging van Hamas en het opsporen en bevrijden van de Israëlische gijzelaars. In heel Gaza werden huizen en civiele infrastructuur vernietigd. Na een aantal korte voorbereidende grondoperaties werd begin november een grootschalig Israëlisch grondoffensief gestart.

IDF voerde tevens invallen uit op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ook in het grensgebied tussen Israël en Libanon liepen de spanningen op en waren er meerdere confrontaties tussen Hezbollah en IDF. Nadat Hezbollah-militanten vanuit Libanon raketten hadden afgevuurd op Israël, reageerde Israël met luchtaanvallen op Libanon.

Op 26 oktober publiceerde het door Hamas aangestuurde Ministerie van Volksgezondheid in Gaza een lijst van ruim 7.000 personen die tussen 7 en 26 oktober in de Gazastrook werden gedood, waaronder bijna 3.000 kinderen en ruim 3.000 vrouwen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Ook daarna viel er nog een onbekend aantal doden en gewonden. Nieuwsmedia en internationale organisaties zoals de WHO achtten de genoemde aantallen betrouwbaar. Volgens voorlopige tellingen waren er op 10 november meer dan 11.000 Palestijnen gedood, waaronder ruim 4.500 kinderen, met nog zo'n 2.700 vermisten. Op de Westelijke Jordaanoever werden sinds het begin van de oorlog tot half november meer dan 190 Palestijnen gedood, waarvan ruim 50 kinderen. Wijdverbreide burgerdoden hebben ertoe geleid dat zowel Israël als Hamas zijn beschuldigd van oorlogsmisdaden.

Israël spoorde de 1,1 miljoen inwoners van het noordelijke deel van de Gazastrook aan om te evacueren naar het zuiden, terwijl Hamas de bewoners opriep in hun huizen te blijven. De Verenigde Naties (VN) meldde dat er ongeveer 1,7 miljoen Palestijnen, meer dan 70% van de bevolking van Gaza, intern ontheemd waren geraakt. Ongeveer 500.000 Israëli's werden geëvacueerd.Mensenrechtenorganisaties riepen op tot de opname van vluchtelingen uit de Gazastrook.De oorlog heeft geleid tot een ernstige humanitaire crisis in Gaza. Verschillende hulporganisaties hebben Israël ervan beschuldigd honger te gebruiken als oorlogswapen. De VN heeft gewaarschuwd voor de dreiging van hongersnood en de verspreiding van ziekten in de regio, als gevolg van de afsluiting van water, brandstof, voedsel en elektriciteit door Israël. De VN en veel landen riepen op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren.

Op 27 januari 2023 heeft het Internationaal Gerechtshof een tussentijdse uitspraak gedaan in de zaak Zuid-Afrika vs Israël [af]. Het Hof zag het potentiële risico van genocidale daden tegen de bevolking van Gaza en herinnerde Israël aan zijn naleving van de Genocide Conventie en vroeg Israël binnen een maand te rapporteren over de gevraagde taken.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Hier verder.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 14 mei 2025 @ 17:07:04 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217631957
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat het nooit meer terug kan naar hoe het voor 7 oktober was, ben ik met je eens.

Maar het is wel echt ethnic cleansing. Een heel gebied Palestijn vrij vegen. Ben daar persoonlijk niet zo'n voorstander van.
Dat klopt, maar de Gazastrook is al eens etnisch gezuiverd van Joden en meer dan genoeg mensen die vinden dat er geen Joden op de Westelijke Jordaanoever mogen wonen. Wat mij betreft is het klaar met die dubbele standaarden.

Uiteraard was een vreedzame oplossing beter geweest, maar het is gebleken dat dit simpelweg niet gaat. Dan kun je het tot in een eeuwigheid blijven proberen, maar dat gaat het niet oplossen. Als de Palestijnen elders een onderkomen kunnen vinden is dat prima. Hier leven, in een terreurgebied dat ontmanteld wordt, onder leiding van terreurgroeperingen is ook niets.

Er zijn helaas vast wel Westerse landen gek genoeg om een deel van die mensen op te vangen, Canada, Ierland, Noorwegen of Spanje, alles waar een uitgesproken linkse regering zit zal men dit wel willen. En als er één schaap over de dam is, volgen er meer. Misschien dat zelfs Arabische en Islamitische landen dan wel een paar willen opvangen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217632018
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat dat geen enkel probleem is voor Howard. In zijn wereld is Israel vredelievend. En hij noemt Palestijnen letterlijk beesten die het verdienen om uitgeroeid te worden.
Dat we allemaal kunnen zien dat enkel Israel escaleert en escaleert en dat Israel veel meer journalisten en hulpmedewerkers ombrengt dan dat oh zo erge Hamas maakt allemaal niks uit. Voor de pro-Israel crowd maken de feiten niks uit. Gewoon de Israelische propaganda herhalen, wat naar twitterposts wijzen, een beetje gemaakte boosheid over de vermeende morele slechtheid van iedereen die het op probeert te nemen voor mensenrechten of Palestijnen.

Uiteindelijk moet ik volgens mij ook gewoon minder tijd aan dit nonsense topic besteden heel de tijd dezelfde riedeltjes aanhoren elke keer dezelfde drogredenen lezen en telkens beschuldigd worden van het voorstander zijn voor de uitroeiing van joden ofzo gaat me ook wel vervelen. Ik bedoel ik weet nu al dat als ik nog een paar posts plaats mensen voor de zoveelste keer zichzelf als pro-genocide lui weer aan de goede kant van de geschiedenis gaan proberen te zetten en mij weer als neo-nazi of whatever. Terwijl ik altijd uitgesproken anti-fascistisch ben dus wat dat betreft kunnen de verwijten ook niet veel dommer.
Je hebt letterlijk getypt in een post dat je de terreur van Hamas terecht vindt. Ik ga hier verder niet op in, maar het lijkt mij wel handig voor de context om dit als disclaimer er bij te melden.
pi_217632111
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
hamas/palestijnen zijn ook uit op de vernietiging van het Jodenvolk en Israel. Israel wil gewoon een plek om te leven na een jaartje of 4-5.000 als ieders' boksbal gebruikt te zijn.

Dat is een compleet andere insteek.
Dit is een ontzettende dooddoener en onjuiste generalisatie die genuanceerde discussies bijna onmogelijk maakt. Als je het specifiek over Hamas hebt dan geef ik je geen ongelijk, maar als je dit breder trekt over de gehele Palestijnse bevolking dan is dat gewoon onjuist. Je kan bijvoorbeeld de PCPSR polls erbij pakken en dan zie je dat het veel genuanceerder ligt. En ook in Israel zijn de belangen alleen niet zuiver, dat zie je nu heel goed met het huidige kabinet.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 17:22:38 #5
236264 crew  capricia
pi_217632124
Waarom kunnen ze eigenlijk niet naar de rest van de Palestijnse gebieden verplaats worden? In vrede. Als ze dat willen.

Dus zij die willen, verplaatsten naar de Westelijke Jordaanoever. Dat is ten slotte ook gewoon hun land met een Palestijnse Autoriteit.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 17:25:21 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217632149
Omdat ze niet willen vertrekken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 14 mei 2025 @ 17:40:08 #7
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217632252
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:21 schreef oblo het volgende:
Dit is een ontzettende dooddoener en onjuiste generalisatie die genuanceerde discussies bijna onmogelijk maakt.
Hoezo onjuist?

Dit zijn precies de woorden die hamas uitspreekt en over welke pcpsr poll heb je het over?

Hier lees je via reuters dat 72% van de pali's '7 october' steunt.
72 is een percentage waarin weinig nuance ligt.

Israel verdedigt zich tegen uitroeigeweld. Noem het maar een dooddoener.
1947-2016
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 17:42:18 #8
236264 crew  capricia
pi_217632266
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:25 schreef sp3c het volgende:
Omdat ze niet willen vertrekken
Dat weet ik helemaal niet zo zeker. Denk dat er genoeg weg willen. De grens bij bijv Egypte is niet voor niets gesloten.

Het lijkt mij dat als ze willen, ze naar de rest van de Palestijnse gebieden als eerste kunnen gaan. Als andere landen ze ook niet willen.

Ipv opvang in Somalië ofzo. Of wat noemde Trump nog meer.. Marokko. :+ Opvang binnen wat men Palestina noemt, lijkt mij het meest logische.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217632329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo onjuist?

Dit zijn precies de woorden die hamas uitspreekt en over welke pcpsr poll heb je het over?

Ten eerste is je reuters artikel gebaseerd op een PSPCR poll en ten tweede is dat percentage volgende de laatste poll gedaald en ten derde zien de Palestijnen 7 oktober net wat anders, omdat ze andere informatie voorgeschoteld krijgen, zie:
quote:
For the fifth time since October 7, we asked respondents from the West Bank and the Gaza Strip what they thought of Hamas' decision to launch the October 7 attack, whether it was correct or incorrect: 50%, compared to 54% seven months ago, in September 2024, and 71% 14 months ago, in March 2024, said it was the right decision. The decrease in this percentage came from the West Bank and Gaza Strip, where it stands today at 59% in the West Bank, a decrease of 5 percentage points, and 38% in the Gaza Strip, compared to 39% seven months ago.

When asked if Hamas had committed the atrocities seen in the videos shown by international media displaying acts or atrocities committed by Hamas members against Israeli civilians, such as killing women and children in their homes. The overwhelming majority (87%) said it did not commit such atrocities, and only 9% said it did.

https://pcpsr.org/en/node/997
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 17:53:40 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217632350
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat weet ik helemaal niet zo zeker. Denk dat er genoeg weg willen. De grens bij bijv Egypte is niet voor niets gesloten.

Het lijkt mij dat als ze willen, ze naar de rest van de Palestijnse gebieden als eerste kunnen gaan. Als andere landen ze ook niet willen.

Ipv opvang in Somalië ofzo. Of wat noemde Trump nog meer.. Marokko. :+ Opvang binnen wat men Palestina noemt, lijkt mij het meest logische.
Ow ok dan kan het wel

Al jaren trouwens dus gek dat ze het niet doen
pi_217632370
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat met die bouwvergunning vind ik altijd een slecht argument. Niet iedereen krijgt zomaar een bouwvergunning, dat kan in Israël zelf ook vele jaren duren en het kan ook maar zo dat Palestijnen geen vergunning krijgen voor gebieden die Israël in controle heeft. Joden krijgen ook geen vergunningen voor de gebieden in Palestijnse handen.

Dit laatste is nog wel eens dat veel van die NGOs en actiegroepen vergeten. Daar steekt men namelijk eigenlijk in op een dubbele standaard. Men wil dat Palestijnen overal kunnen wonnen en Joden slechts alleen in Israël. Kortom, een Palestijn moet in Haifa, Be'er-Sheva, Ramallah en Hebron kunnen wonen. Maar een Jood slechts alleen in Haifa en Be'er-Sheva.
Er wonen gewoon geen joden in gebied A en B. Dus rare vergelijking probeer je te maken

Bouwvergunningen in gebied C. Palestijnen vragen aan de Israëlische autoriteit een paar duizend per jaar aan en 95% wordt afgekeurd. Van 2017 tot 2021 zijn er 33 vergunningen verstrekt.... Op het zelfde moment vragen de joodse bewoners ook vergunningen aan of de overhoud besluit zelf te bouwen. Van 2017 tot 2022 16.500 en alleen in 2023 12.000 vergunningen verleend.

Ik begrijp heel goed datje het hier niet over wil hebben. Dat onderscheid maken naar etnische achtergrond is een van de argumenten WAAROM Amnesty spreekt van apartheid.
pi_217632391
Palestijnen in Gaza verplaatsen naar de West Bank wil Israel niet, dat staat niet in lijn met het onuitgesproken beleid om de West Bank te koloniseren en los daarvan heeft de West Bank meer bewegingsvrijheid dan Gaza dus 2 miljoen Gazanen daar dumpen is een te groot veiligheidsrisico.
pi_217632508
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hoezo onjuist?

De vraag was niet of ze de oorlogsmisdaden van 7 oktober steunde maar of ze het oké vonden dat de aanval op 7 oktober werd gelanceerd
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:15:00 #14
236264 crew  capricia
pi_217632528
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:59 schreef oblo het volgende:
Palestijnen in Gaza verplaatsen naar de West Bank wil Israel niet, dat staat niet in lijn met het onuitgesproken beleid om de West Bank te koloniseren en los daarvan heeft de West Bank meer bewegingsvrijheid dan Gaza dus 2 miljoen Gazanen daar dumpen is een te groot veiligheidsrisico.
Al zou je tijdelijk de moeders met jonge kinderen verplaatsen, naar een Palestijns gebied, wat onder de Palestijnse Autoriteit valt.
Dus van Zuid Holland naar Friesland zeg maar.

Dat lijkt me allengs beter dan waar ze nu zitten.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:17:44 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217632560
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:56 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er wonen gewoon geen joden in gebied A en B. Dus rare vergelijking probeer je te maken

Bouwvergunningen in gebied C. Palestijnen vragen aan de Israëlische autoriteit een paar duizend per jaar aan en 95% wordt afgekeurd. Van 2017 tot 2021 zijn er 33 vergunningen verstrekt.... Op het zelfde moment vragen de joodse bewoners ook vergunningen aan of de overhoud besluit zelf te bouwen. Van 2017 tot 2022 16.500 en alleen in 2023 12.000 vergunningen verleend.

Ik begrijp heel goed datje het hier niet over wil hebben. Dat onderscheid maken naar etnische achtergrond is een van de argumenten WAAROM Amnesty spreekt van apartheid.
Dat zegt natuurlijk al genoeg.

Er zijn dus gebieden die totaal 'Judenfrei' zijn, velen willen zelfs dat de volledige Westelijke Jordaanoever vrij van Joden wordt gemaakt en ondertussen zit men te schuimbekken als Palestijnen een keer geen bouwvergunning krijgen.

Ik vind het dan ook vreemd dat een actiegroep als Amnesty de claim maakt dat Israël een apartheidsstaat is terwijl daar allerlei verschillende bevolkingsgroepen wonen, maar tegelijkertijd zich inzet voor een Palestijnse ethnostaat.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217632640
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Wil jij graag morgen naar Groningen verhuizen en min of meer gedwongen worden in een tentenkamp te slapen?
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:28:38 #17
236264 crew  capricia
pi_217632650
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:26 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wil jij graag morgen naar Groningen verhuizen en min of meer gedwongen worden in een tentenkamp te slapen?
Als er oorlog en honger in Utrecht is, ja. Genoeg mensen probeerden de tocht naar Friesland.
Zelfs na de oorlog werden kleine kinderen zonder ouders uit het westen na de hongerwinter daarheen gestuurd om aan te sterken.

Reken maar dat ik hier weg ben als er bommen op Utrecht vallen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:30:49 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217632670
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Er zijn dus gebieden die totaal 'Judenfrei' zijn, velen willen zelfs dat de volledige Westelijke Jordaanoever vrij van Joden wordt gemaakt en ondertussen zit men te schuimbekken als Palestijnen een keer geen bouwvergunning krijgen.

Ik vind het dan ook vreemd dat een actiegroep als Amnesty de claim maakt dat Israël een apartheidsstaat is terwijl daar allerlei verschillende bevolkingsgroepen wonen, maar tegelijkertijd zich inzet voor een Palestijnse ethnostaat.
Daar nog aan toevoegend, dit zijn de borden die er op de Westelijke Jordaanoever staan voor Israëliërs:

Een verkeerde afslag wil namelijk zeggen dat er de kans is dat je op straat gelyncht wordt.

Bijvoorbeeld op deze manier (let op: schokkende beelden):

https://x.com/benzibenzion/status/1893879471238762823

Maar zogenaamd is Israël een apartheidsstaat en is het grote probleem dat er Joden wonen op de Westelijke Jordaanoever en Palestijnen daar niet meteen een bouwvergunning krijgen :'). Man man man, clownesk.

Dat er de afgelopen decennia steeds meer naïeve Westerse mensen zich achter dit gedachtegoed zijn gaan scharen zegt heel veel over waar het Westen op dit moment staat. Het morele kompas is totaal verrot.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:37:30 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217632728
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Al zou je tijdelijk de moeders met jonge kinderen verplaatsen, naar een Palestijns gebied, wat onder de Palestijnse Autoriteit valt.

zolang er dwang bij komt kijken blijft het een oorlogsmisdaad
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:37:49 #20
236264 crew  capricia
pi_217632735
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daar nog aan toevoegend, dit zijn de borden die er op de Westelijke Jordaanoever staan voor Israëliërs:

[ afbeelding ]

Een verkeerde afslag wil namelijk zeggen dat er de kans is dat je op straat gelyncht wordt.

Maar zogenaamd is Israël een apartheidsstaat en is het grote probleem dat er Joden wonen op de Westelijke Jordaanoever en Palestijnen daar niet meteen een bouwvergunning krijgen :'). Man man man, clownesk.

Dat er de afgelopen decennia steeds meer naïeve Westerse mensen zich achter dit gedachtegoed zijn gaan scharen zegt heel veel over waar het Westen op dit moment staat. Het morele kompas is totaal verrot.
Even een vraagje die nu bij mij opkomt. Hoe doen die kolonisten dat dan? Die trekken wel zo'n gebied binnen?
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:39:31 #21
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_217632748
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Even een vraagje die nu bij mij opkomt. Hoe doen die kolonisten dat dan? Die trekken wel zo'n gebied binnen?
Ja, en ze nemen het land af van de Palestijnse boeren.
pi_217632756
quote:
14s.gif [b]Op woensdag 14 mei 2025 18:17 schreef HowardRoark het volgende:
[/quote]
Amnesty een actiegroep is ook zo weer wat. Het gaat heel erg voorbij aan het werk wat ze er allemaal nog naast doen.
Daarnaast kan ik me gewoon heel slecht voorstellen dat er talloze journalisten en NGO’s een bepaald beeld schetsen over Israël wat toch echt winst op een apartheidsstaat. Alles wijst erop dat Arabieren niet gelijk behandeld worden. Buiten jouw claims dat dat allemaal niet waar is en dat alles en iedereen antisemitisch is, heb je nog geen bewijs aan kunnen voeren.

Als voorbeeld dan toch Amnesty. Bij mijn weten is dat een mensenrechtenorganisatie die op komt voor gelijke rechte. En daarbij moeten ze enigszins neutraal kunnen oordelen. Amnesty is afhankelijk van giften en bij mijn weten is er vanuit westerse overheden, die allemaal promotor zijn van Amnesty, nog geen ingetogen woord gesproken over de acties van Israël. Dat zou betekenen dat Amnesty dan vanuit een andere hoek nog meer geld moet ontvangen om de belangen van die club te behartigen; waar mijnheer vaker over hebt, het anti-Israël narratief. Maar dat belang strijkt volledig in tegen de belangen van andere belanghebbenden.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:43:14 #23
236264 crew  capricia
pi_217632784
quote:
88s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik ken die regels niet goed genoeg.
Lijkt me dat als je de bevolking verplaats uit de frontlinie, je daar goed aan doet.

Zeker als het verplaatsing binnen het eigen volk, binnen het eigen land is. Zeer te prefereren boven verplaatsing naar Somalië of welk ander compleet los gebied waar geen enkel roots liggen.

Het Palestijnse volk kan dan nog steeds in een Palestijns gebied, met een Palestijnse Autoriteit leven.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:43:56 #24
236264 crew  capricia
pi_217632789
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:39 schreef spapaars het volgende:

[..]
En het IDF is ook aan de andere kant van zo'n bord?

Bizar eigenlijk.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:46:34 #25
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217632812
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:43 schreef capricia het volgende:
Lijkt me dat als je de bevolking verplaats uit de frontlinie, je daar goed aan doet.
als je het plegen van oorlogsmisdaden een goed idee vind dan heb je gelijk
pi_217632821
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Als er oorlog en honger in Utrecht is, ja. Genoeg mensen probeerden de tocht naar Friesland.
Zelfs na de oorlog werden kleine kinderen zonder ouders uit het westen na de hongerwinter daarheen gestuurd om aan te sterken.

Ok. In bijvoorbeeld Oekraïne zien we dat er genoeg mensen alsnog blijven zitten in hoop op betere tijde .
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:49:37 #27
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217632832
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Als de Palestijnen niet in een tentenkamp hadden willen slapen had men ook maar niet zo gretig talloze Israëlische dorpen moeten aanvallen en afbranden na de bewoners gemarteld, verkracht en gedood te hebben.
quote:

[..]
Nee, die komen ook niet in zulke gebieden en wonen in dorpjes die beveiligd worden door het Israëlische leger. En in sommige gevallen heeft men zelf ook wapens. 20% van de Joden op de Westelijke Jordaanoever heeft een wapenvergunning.

En de conflicten waar je over leest in de media zijn in de gebieden waar zowel Joden als Palestijnen wonen en dat is dus niet in zone A, wat dat gebied is volledig vrij van Joden.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:49:43 #28
236264 crew  capricia
pi_217632833
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ok. In bijvoorbeeld Oekraïne zien we dat er genoeg mensen alsnog blijven zitten in hoop op betere tijde .
Ja. Dat zal best. Geloof ik meteen. Ik zag dat ook. Van die oude dames die het allemaal wel prima vonden en dus bleven.

Al denk ik dat er dus ook wel een heleboel mensen zijn die wel degelijk weg willen.
In jouw voorbeeld, Oekraïne, zijn er miljoenen gegaan, zelfs naar het buitenland. Ik kan me voorstellen dat binnen je eigen land, je nog sneller gaat.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217632838
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het feit dat het voor Israeli verboden is om dat gebied binnen te trekken doet je verder niet zoveel? Het zegt je verder niets? Het is geen negatief reisadvies, het is bij wet zelfs verboden.

Over kapotte morele kompassen gesproken.
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:50:22 #30
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217632844
quote:

[..]
Nee, er zijn geen Joden in zone A.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:52:01 #31
236264 crew  capricia
pi_217632853
quote:
88s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
als je het plegen van oorlogsmisdaden een goed idee vind dan heb je gelijk
De bevolking evacueren, of een evacuatie-order geven, in een onbewoonbaar rampgebied (want dat is het) is een oorlogsmisdaad?
Wist ik niet.

Laten we ons dan focussen op de mensen die wel weg willen. Dat zullen er heel veel zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:52:28 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217632856
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:51 schreef oblo het volgende:

[..]
Ten eerste is je reuters artikel gebaseerd op een PSPCR poll en ten tweede is dat percentage volgende de laatste poll gedaald en ten derde zien de Palestijnen 7 oktober net wat anders, omdat ze andere informatie voorgeschoteld krijgen, zie:
[..]

Zeg ik toch? Precies hetzepfde bureau. Ze weten het echt wel hoor. Ze feesten immers gewoon mee met de pickups met half dode vrouwen en geraakte scholen en huizen van Joden. Pure waarheidsontkenning en takiyya.
1947-2016
pi_217632857
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Dat zal best. Geloof ik meteen. Ik zag dat ook. Van die oude dames die het allemaal wel prima vonden en dus bleven.

Al denk ik dat er dus ook wel een heleboel mensen zijn die wel degelijk weg willen.
In jouw voorbeeld, Oekraïne, zijn er miljoenen gegaan, zelfs naar het buitenland. Ik kan me voorstellen dat binnen je eigen land, je nog sneller gaat.
De Palestijnen hebben helemaal niet de mogelijkheden die de Oekraïeners hebben. Van de regen in de drup. En dan daarbij, hoe komen ze van links naar rechts als de grenzen gesloten zijn en blijven?
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:52:50 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217632862
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Het feit dat het voor Israeli verboden is om dat gebied binnen te trekken doet je verder niet zoveel? Het zegt je verder niets? Het is geen negatief reisadvies, het is bij wet zelfs verboden.

Over kapotte morele kompassen gesproken.
Israëliërs trekken zone A dus niet binnen want dat resulteert in de dood. En dat doet mij zeker veel omdat ik het idioot vind dat er dus gebieden zijn die 'Judenfrei' zijn, dit waar Palestijnen overal mogen en kunnen komen. En Westerse actiegroepen het liefst heel de Westelijke Jordaanoever een no-go area maken voor Joden.
pi_217632870
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef capricia het volgende:

[..]
De bevolking evacueren, of een evacuatie-order geven, in een onbewoonbaar rampgebied (want dat is het) is een oorlogsmisdaad?
Wist ik niet.

Laten we ons dan focussen op de mensen die wel weg willen. Dat zullen er heel veel zijn.
Wordt er geëvacueerd dan? En wie heeft dat rampgebied gecreëerd?
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:53:38 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217632871
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:12 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De vraag was niet of ze de oorlogsmisdaden van 7 oktober steunde maar of ze het oké vonden dat de aanval op 7 oktober werd gelanceerd
Aardappel of pieper.
Tomato/tomato
1947-2016
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:54:07 #37
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217632874
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:53 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wordt er geëvacueerd dan? En wie heeft dat rampgebied gecreëerd?
Dat zijn in beide gevallen de Palestijnen zelf.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:55:00 #38
236264 crew  capricia
pi_217632883
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben helemaal niet de mogelijkheden die de Oekraïeners hebben. Van de regen in de drup. En dan daarbij, hoe komen ze van links naar rechts als de grenzen gesloten zijn en blijven?
Zo begon ik de discussie. :)
Waarom de mensen van goede wil niet gewoon binnen de Palestijnse gebieden (westoever dus) opgevangen zouden kunnen worden. Ipv al die idiote plannen om mensen naar Somalië of Marokko te verhuizen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:55:22 #39
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217632887
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:51 schreef oblo het volgende:

[..]
[..]

Zeg ik toch? Precies hetzepfde bureau. Ze weten het echt wel hoor. Ze feesten immers gewoon mee met de pickups met half dode vrouwen en geraakte scholen en huizen van Joden. Pure waarheidsontkenning en takiyya.
quote:

[..]

Dat is gewoon kleur bekennen inderdaad.
1947-2016
pi_217632894
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israëliërs trekken zone A dus niet binnen want dat resulteert in de dood. En dat doet mij zeker veel omdat ik het idioot vind dat er dus gebieden zijn die 'Judenfrei' zijn, dit waar Palestijnen overal mogen en kunnen komen. En Westerse actiegroepen het liefst heel de Westelijke Jordaanoever een no-go area maken voor Joden.
Wonen er Palestijnen is Israël?
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:57:34 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217632909
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Wist ik niet.

dat vertel ik je net

quote:
88s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
ik ga hier niet als fok!mods zitten discussieren of dat wel of niet een goed idee is en als NWS mod vraag ik je er direct mee te stoppen ...
  woensdag 14 mei 2025 @ 18:58:35 #42
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217632922
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Wonen er Palestijnen is Israël?
Er wonen bijna 2 miljoen 'Palestijnen' (Arabische Israëliërs) in Israël. 20% van de Israëlische bevolking zijn Arabische moslims en sommige dienen zelfs in het Israëlische leger.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 18:59:53 #43
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217632941
nou goed dan ga je lekker door joh

@Straatcommando.
pi_217632948
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er wonen bijna 2 miljoen 'Palestijnen' (Arabische Israëliërs) in Israël. 20% van de Israëlische bevolking zijn Arabische moslims en sommige dienen zelfs in het Israëlische leger.
Die dus bij wet wordt verboden hun eventuele familie te bezoeken. Voor de joden in Israël die zouden worden gelyncht hoef je geen wet op te tuigen. Dan is een negatief reisadvies ook wel voldoende.
  woensdag 14 mei 2025 @ 19:05:49 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_217633009
quote:

[..]
Waarbij er ook een hoop grijs gebied is, namelijk complete door Palestijnen opgetuigde nep-dorpen om te doen of een strook land bewoond is, Israëlische burgers die daar wonen uit economische motieven, niet alle Israëlische bebouwing die illegaal is, een zwaar corrupte Palestijnse Autoriteit die vooral haar eigen belangen dient en niet die van de burgers en daarbij niet schroomt om aan de ene kant te onderhandelen en aan de andere kant moord en brand te krijsen over door henzelf verkochte kavels.

Maar ja, over het algemeen is het beeld dat er land steeds verder weggegraaid wordt uit Palestijns bezit.
pi_217633163
quote:
13s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen blijft het onbegrijpelijk dat dit volgens Westerse media een "onschuldige journalist" is, waarbij er geen bewijs is dat hij betrokken was bij Hamas of de aanslagen van 7 oktober.

[ twitter ]
Iedere journalist in de buurt van de IDF is ook een soldaat en betrokken bij de executie van ambulance personeel laatst? Dat is de briljante logica die je laat zien hier.
pi_217633175
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit vormt geen antwoord op de vraag. Waarom moeten de Palestijnen worden opgevangen door het Westen? En dus niet door andere landen, bijvoorbeeld Arabische of Islamitische landen. Wat ook de meest logische optie is voor Arabische moslims.
Hoezo moet Egypte mensen opvangen waarvan wij het huis hebben helpen slopen en afpakken?
  woensdag 14 mei 2025 @ 19:23:17 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217633188
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:00 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Die dus bij wet wordt verboden hun eventuele familie te bezoeken. Voor de joden in Israël die zouden worden gelyncht hoef je geen wet op te tuigen. Dan is een negatief reisadvies ook wel voldoende.
Nee, voor zover mij bekend hebben Israëlische Arabieren daar meer beweegruimte. Zij spreken ook Arabisch, zijn moslim en zullen niet snel worden gelyncht. Degenen die er in grote problemen zullen komen zijn Hebreeuws sprekende Joden.
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoezo moet Egypte mensen opvangen waarvan wij het huis hebben helpen slopen en afpakken?
Wie zijn 'wij'?
pi_217633209
We moeten Netanyahu hier uitnodigen voor iets leuks en hem dan oppakken snel en in Scheveningen PI flikkeren. *O*

Hoe leuk zou dat zijn. Maar even serieus hé, stel je voor dat wij of een ander land wel zoiets zouden doen. Zou Israël dan Special Forces hiernaartoe sturen? Ze gaan er wel altijd kneiterhard in dus ik kan me ook wel zoiets voorstellen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 19:26:23 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217633223
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Omdat ze in nood zijn
  woensdag 14 mei 2025 @ 19:26:56 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217633228
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten Netanyahu hier uitnodigen voor iets leuks en hem dan oppakken snel en in Scheveningen PI flikkeren. *O*
En dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe leuk zou dat zijn. Maar even serieus hé, stel je voor dat wij of een ander land wel zoiets zouden doen. Zou Israël dan Special Forces hiernaartoe sturen? Ze gaan er wel altijd kneiterhard in dus ik kan me ook wel zoiets voorstellen.
Wat zouden doen?
pi_217633265
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dan?
[..]
Wat zouden doen?
En dan? Gewoon de cel in en berechten.

En dat tweede, hier Special Forces heen sturen om hem te bevrijden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217634004
quote:

[..]

Waarom haal je die tucking debielen aan die joden weg wil hebben? Alsof ik mij moeten verdedigen dat die mongolen bestaan.

Het is weer zo'n akelige afleidingsmanoeurvre van je, om niet te hoeven reageren op die politiek die een onderscheid maakt tussen Palestijn en Jood. Als je het zo verschrikkelijk vindt dat die palestijnen waarschijnlijk racistisch zouden zijn, zou je dit zeker verkeerd moeten vinden.
pi_217634027
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar bereikt Israel niks mee en die heeft daar helemaal geen tijd, middelen en manschappen voor.
  woensdag 14 mei 2025 @ 20:14:21 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217634029
Joden mogen bestaan?

Achja, dat is winst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 20:16:48 #56
236264 crew  capricia
pi_217634081
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Daar bereikt Israel niks mee en die heeft daar helemaal geen tijd, middelen en manschappen voor.
Daar zou de internationale gemeenschap dan bij kunnen helpen, als het vrijwillig is.
Alles beter dan de plannen die er nu liggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217634111
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ignorance is bliss. Handen op de oren, ogen dicht en blijven roepen dat je het beter weet!
pi_217634189
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar zou de internationale gemeenschap dan bij kunnen helpen, als het vrijwillig is.
Alles beter dan de plannen die er nu liggen.
Maar daar zit Israel helemaal niet op te wachten en daar gaan ze ook niet mee akkoord. Palestijnen dumpen in Egypte kan je velen in het kabinet wel enthousiast mee krijgen. Daar hoeft Israel ook niet zo veel voor te doen en dan zoekt Egypte het verder maar lekker uit.
pi_217635233
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, voor zover mij bekend hebben Israëlische Arabieren daar meer beweegruimte. Zij spreken ook Arabisch, zijn moslim en zullen niet snel worden gelyncht. Degenen die er in grote problemen zullen komen zijn Hebreeuws sprekende Joden.
[..]
Wie zijn 'wij'?
Wij inwoners van Nederland met een gekozen regering die bevriend blijft met Israël.
  woensdag 14 mei 2025 @ 21:17:43 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217635254
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wij inwoners van Nederland met een gekozen regering die bevriend blijft met Israël.
Toe vertel, wat zouden 'wij' moeten doen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217635277
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat ze in nood zijn
Israëliërs naar de VS en Palestijnen in hun huizen. Opgelost. Moet je als land maar geen etnische zuivering starten.
  woensdag 14 mei 2025 @ 21:19:27 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217635291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Israëliërs naar de VS en Palestijnen in hun huizen. Opgelost. Moet je als land maar geen etnische zuivering starten.
:O
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217635296
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Toe vertel, wat zouden 'wij' moeten doen
Sancties.
  woensdag 14 mei 2025 @ 21:20:42 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217635313
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Sancties.
Ach zo. Israël heeft nog wel bestaansrecht of ben je al zo ver afgedreven dat je met die woke debielen en haatbaarden de straat op gaat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 21:21:57 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217635335
quote:

[..]
Zodra er dwang bij komt kijken blijft het een oorlogsmisdaad
pi_217636062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zodra er dwang bij komt kijken blijft het een oorlogsmisdaad
Ja maar het is voor hun eigen bestwil. Eindelijk leuke buren waar Israëliërs bij passen!
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 21:59:47 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217636085
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja maar het is voor hun eigen bestwil. Eindelijk leuke buren waar Israëliërs bij passen!
Stop met deze nonsense
pi_217636207
Ze zouden er bovendien zelf voor kiezen als ze geen andere keuze hadden om eten en onderdak te krijgen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 01:07:15 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217637483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:18 schreef oblo het volgende:

[..]
Ignorance is bliss. Handen op de oren, ogen dicht en blijven roepen dat je het beter weet!
:D
Typisch weer.

Hoe was je avondje katwijk? Gezellig?
1947-2016
pi_217637623
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 01:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:D
Typisch weer.

Hoe was je avondje katwijk? Gezellig?
Kan je deze uitleggen? Ik snap m niet. Ik heb liever een avondje tel aviv en een weekendje eilat.
pi_217638267
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Stop met deze nonsense
Al deze dingen heb ik hier over Palestijnen voorbij zien komen en toen was het wel serieus.
  donderdag 15 mei 2025 @ 08:16:01 #72
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217638290
quote:

[..]
De Palestijnen hebben geen huizen in steden zoals Tel-Aviv, Rishon LeZion en Ra'anana. En waarom moet de inheemse bewoners van dit gebied (Joden) ten koste van Arabische moslims naar de Verenigde Staten verhuizen?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom haal je die tucking debielen aan die joden weg wil hebben? Alsof ik mij moeten verdedigen dat die mongolen bestaan.
Het uitgangspunt dat er geen Joden mogen wonen in gebieden de Palestijnen worden toegerekend (ondanks dat deze in principe helemaal niet van hen zijn) is nogal groot. Van actiegroepen tot academici en van NGOs tot politici.
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is weer zo'n akelige afleidingsmanoeurvre van je, om niet te hoeven reageren op die politiek die een onderscheid maakt tussen Palestijn en Jood. Als je het zo verschrikkelijk vindt dat die palestijnen waarschijnlijk racistisch zouden zijn, zou je dit zeker verkeerd moeten vinden.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen wie Israëliër is en wie niet-Israëliër is. Dan hebben we het dus over nationaliteit.

Dit is waar veel mensen de mist in blijken te gaan, bewust of onbewust, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Dit is hetzelfde met argumenten die Israël dan als apartheidsstaat wegzetten omdat Palestijnen (wat volgens diezelfde mensen een legitieme nationaliteit is) niet mogen stemmen in Israël.

Zulke mensen willen dus A) dat de Palestijnen kunnen wonen én stemmen in zowel Israël als de Palestijnse gebieden en B) Joden alleen kunnen wonen en stemmen in Israël.

Wat dat betreft lijkt het gejammer om een zogenaamde 'apartheid' slecht projectie te zijn, voortkomende uit de situatie die men nota bene zelf het liefst bewerkstelligt zou willen zien worden.
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 08:44:02 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217638496
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 08:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Al deze dingen heb ik hier over Palestijnen voorbij zien komen en toen was het wel serieus.
en toen dacht je wauw, wat een goed idee man
pi_217638592
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 08:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het uitgangspunt dat er geen Joden mogen wonen in gebieden de Palestijnen worden toegerekend (ondanks dat deze in principe helemaal niet van hen zijn) is nogal groot. Van actiegroepen tot academici en van NGOs tot politici.
Oké interessant. Ik weet nog steeds niet wat ik hiermee moet. Welke (internationale) BNers of bekende NGO's vinden dat dan?

quote:
[..]
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen wie Israëliër is en wie niet-Israëliër is. Dan hebben we het dus over nationaliteit.

Dit is waar veel mensen de mist in blijken te gaan, bewust of onbewust, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Dit is hetzelfde met argumenten die Israël dan als apartheidsstaat wegzetten omdat Palestijnen (wat volgens diezelfde mensen een legitieme nationaliteit is) niet mogen stemmen in Israël.

Zulke mensen willen dus A) dat de Palestijnen kunnen wonen én stemmen in zowel Israël als de Palestijnse gebieden en B) Joden alleen kunnen wonen en stemmen in Israël.

Wat dat betreft lijkt het gejammer om een zogenaamde 'apartheid' slecht projectie te zijn, voortkomende uit de situatie die men nota bene zelf het liefst bewerkstelligt zou willen zien worden.
Die mensen wonen in een gebied waar de Palestijnse autoriteiten niks te zeggen hebben. Het gebied wordt door een ander land bestuurt en dat andere land zorgt voor de politie. Dat land bepaalt wie waar mag wonen, wie invloed heeft op de lokale politiek en bestuur, wie toegang heeft tot riolering en water en wie regenwater mag opvangen. Ook bepaalt het wie toegang tot gezondheidszorg of scholing krijgt. Bij dit alles wordt een onderscheid gemaakt, de ene groep krijgt het wel en de andere groep krijgt het niet. Daarom dat een groep afhankelijk is van UNRWA, voor scholing of gezondheidszorg want anders hebben ze het niet, en nu is net dat UNRWA door dat 'andere land' als terroristische organisatie geklassificeerd. How confenient

Die mensen die nergens toegang toe hebben, die hebben twee keuzes. Blijven of emigreren.

Bij die A B van jou. WIE zijn 'die mensen' en wat moet ik daarmee? Volgens mij, vind ik, is het compleet mesjogge hoe daar onderscheid gemaakt wordt en begrijp ik nog steeds niet waarom dat toch oké is
pi_217638602
Veel Palestijnen komen oorspronkelijk uit Egypte. Waarom gaan ze niet terug?
pi_217638607
quote:

[..]
Die beginnen met locals weg jagen met ondersteuning van het leger. Steken hun huizen in brand, beschieten ze, zorgen ervoor dat toegang tot water beperkt wordt een slopen hun vee en landbouw. Dat is dan de eerste fase. Het onaantrekkelijk maken om er te blijven wonen. Daarna zetten ze een tent neer in het land van deze mensen. Bewaken deze en krijgen hierbij hulp van het leger om het veilig te stellen. Vaak worden palestijnen dan ook opgepakt en in administratieve detentie gezet voor een paar maanden tot jaren zodat dit stuk grond makkelijker in te nemen is.
Vervolgens komt er huis en dan twee en voor je het weet hebben ze daar genoeg kolonisten om het dorp te verjagen en onleefbaar te maken voor palestijnen. Dit met financiële steun vanuit Nederland onder andere.

In de tussentijd krijgen de illegale kolonisten volledig hulp van het leger en overheid om zich daar te vestigen tegen eigen wetten in. De Palestijnen worden bij fysiek verzet afgeknald of afgevoerd en over administratieve detentie gezet.
pi_217638637
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 09:07 schreef Homey het volgende:
Kuch... Moses... I rest my case.
pi_217638654
quote:
88s.gif Op donderdag 15 mei 2025 08:44 schreef sp3c het volgende:

[..]
en toen dacht je wauw, wat een goed idee man
Nee toen dacht ik spiegeltijd.
pi_217638668
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 08:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben geen huizen in steden zoals Tel-Aviv, Rishon LeZion en Ra'anana. En waarom moet de inheemse bewoners van dit gebied (Joden) ten koste van Arabische moslims naar de Verenigde Staten verhuizen?
[..]
[..]

Waarom moet de inheemse bevolking (semieten) verhuizen voor een groep Europeanen die toevallig lid zijn van een sekte oorspronkelijk uit die regio? Ben jij antisemitisch?
pi_217638778
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 09:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Waarom moet de inheemse bevolking (semieten) verhuizen voor een groep Europeanen die toevallig lid zijn van een sekte oorspronkelijk uit die regio? Ben jij antisemitisch?
Degene die moet verhuizen, is degene die zwakker is. Oorsprong is volstrekt irrelevant.

Als de Britten weer beslissen dat allemaal van hun is. Of de Turken. Dan is dat zo.
  donderdag 15 mei 2025 @ 09:36:01 #81
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217638811
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 09:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oké interessant. Ik weet nog steeds niet wat ik hiermee moet. Welke (internationale) BNers of bekende NGO's vinden dat dan?
[..]
Die mensen wonen in een gebied waar de Palestijnse autoriteiten niks te zeggen hebben. Het gebied wordt door een ander land bestuurt en dat andere land zorgt voor de politie. Dat land bepaalt wie waar mag wonen, wie invloed heeft op de lokale politiek en bestuur, wie toegang heeft tot riolering en water en wie regenwater mag opvangen. Ook bepaalt het wie toegang tot gezondheidszorg of scholing krijgt. Bij dit alles wordt een onderscheid gemaakt, de ene groep krijgt het wel en de andere groep krijgt het niet. Daarom dat een groep afhankelijk is van UNRWA, voor scholing of gezondheidszorg want anders hebben ze het niet, en nu is net dat UNRWA door dat 'andere land' als terroristische organisatie geklassificeerd. How confenient

Die mensen die nergens toegang toe hebben, die hebben twee keuzes. Blijven of emigreren.

Bij die A B van jou. WIE zijn 'die mensen' en wat moet ik daarmee? Volgens mij, vind ik, is het compleet mesjogge hoe daar onderscheid gemaakt wordt en begrijp ik nog steeds niet waarom dat toch oké is
Dat komt omdat dit 'betwist gebied' betreft. Jordanië had het geannexeerd en tijdens de Zesdaagse Oorlog verloren aan Israël. Het zou dan ook logisch zijn dat het nu een onderdeel wordt van Israël.

Alleen velen willen ineens dat dit een 'Palestijnse staat' wordt, zonder Joden. Die Joden zijn namelijk 'illegaal' volgens velen, die mogen daar niet wonen. Denk aan een actiegroep zoals Amnesty. Dit beantwoord dan ook meteen je eerste vraag.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 09:07 schreef Homey het volgende:
En Syrië, Irak, Jordanië en Saudi-Arabië. Maar een bepaalde groep Westerse in het Westen willen zichzelf graag voorhouden dat de inheemse bewoners van dit gebied Arabische moslims zijn. De Islamitische wereld speelt daar handig op in.
  donderdag 15 mei 2025 @ 09:45:52 #82
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217638915
En bij de NOS komt men vanochtend ondertussen maar weer eens met een tranentrekker, geschreven door hun Palestijnse correspondente ter plekke.
quote:
Palestijnen herdenken de Nakba: 'Voelt alsof we weer catastrofe meemaken'

Zwaaiend met Palestijnse vlaggen verzamelen mensen zich in de stad Tulkarem op de bezette Westelijke Jordaanoever. Ze herdenken dat bij de stichting van de staat Israël in 1948 zo'n 750.000 Palestijnen werden verdreven of op de vlucht sloegen. De Nakba noemen Palestijnen dat, het Arabische woord voor catastrofe.

Vorig jaar was de herdenking al extra beladen door de situatie in de Gazastrook, en daar komt dit jaar nog een schep bovenop. Want de kinderen en kleinkinderen van de vluchtelingen destijds, worden nu ook verdreven. Niet alleen in Gaza, maar ook op de Westelijke Jordaanoever.

Verstedelijkte vluchtelingenkampen

De 750.000 Palestijnen kwamen terecht in vluchtelingenkampen in buurlanden, Gaza of op de Westelijke Jordaanoever. De kampen zijn inmiddels verstedelijkt, maar officieel zijn het nog steeds vluchtelingenkampen. En ook de volgende generaties hebben nog steeds een vluchtelingenstatus.

"We hoopten ooit terug te kunnen naar de dorpen waar we oorspronkelijk vandaan komen. Maar wij moeten vluchten van plek naar plek", zegt een vrouw die deelneemt aan de herdenking. Haar familie komt oorspronkelijk uit de buurt van de stad Haifa, nu Israëlische grondgebied.

Na de stichting van de staat Israël kwamen ze terecht in het vluchtelingenkamp Nur Shams, vlak bij de stad Tulkarem. Sinds een paar maanden heeft Israël het kamp ingenomen en zijn de bewoners gedwongen te vertrekken: "We waren al vluchtelingen, en nu moeten we vluchten uit de vluchtelingenkampen."

Israël zegt er Palestijnse gewapende groepen de kop in te willen drukken en heeft Nur Shams ingenomen. De inwoners zijn gedwongen te vertrekken en het leger verwoest er infrastructuur en huizen. Datzelfde doet Israël ook bij andere Palestijnse vluchtelingenkampen. Met als gevolg meer dan 40.000 ontheemden op de Westelijke Jordaanoever.

Onder schot

De ontheemden worden opgevangen in scholen, buurthuizen en moskeeën. Ook Laith Srouji woont tijdelijk in een moskee in Tulkarem. Hij zit bij een rij matrassen in een van de gebedszalen waar de mannen slapen. Zijn grootouders werden in 1948 gedwongen huis en haard achter te laten. Dat hem nu hetzelfde overkomt maakt veel los: "15 mei is voor iedereen belangrijk. Van kleins af aan leer je al over de Nakba. Maar nu gebeurt ons weer hetzelfde. We moeten weer vluchten. En dat breekt je hart, ook dat van de kinderen. Die stellen vragen die wij ook stellen. Wat gebeurt er, is dit een nieuwe Nakba?", zegt Srouji.

In een andere gebedszaal slapen de vrouwen en kinderen. Ook daar liggen er allemaal matrassen op de grond. Veel spullen hebben de mensen niet. De meesten moesten in haast vertrekken terwijl Israëlische militairen hen onder schot hielden.

Goula Othman is een oudere vrouw die met haar gezin in de moskee verblijft. Ook haar ouders kwamen uit dorpen die liggen in wat nu Israël is: "Het gebeurde allemaal zo plots. We moesten ineens weg en alles achterlaten. Mijn ouders moesten vluchten en nu worden wij ook uit onze huizen gezet."

Verwoest

Ze mocht onlangs van het Israëlische leger kort terug naar huis om haar papieren op te halen. Bij aankomst zag ze dat binnen alles was verwoest. "De keuken, de bedden; alles was kapot." Ook Srouji schok van de verwoesting: "Niets is gespaard gebleven, de verwoesting is zo enorm. Echt niet te geloven."

Toch hoopt men dat het niet zo loopt als bij de Nakba, dat zij wel ooit nog terug naar hun huis mogen: "In je huis is alles, je herinneringen, je leven. Er gaat niets boven je eigen huis dus ik hoop zo dat we terug mogen. Ook al is het vernield, het maakt me niet uit. Desnoods zetten we er een tent op, maar ik wil terug", zegt Othman.

Maar het is de vraag of en wanneer dat weer kan. Want de Israëlische minister van Defensie heeft al laten weten dat het leger dit jaar niet meer uit de vluchtelingenkampen zal vertrekken. En tot die tijd mogen de inwoners sowieso niet terug naar huis.
Hartstikke zielig, dat Israël moet wel erg gemeen zijn, denk je dan als naïeve lezer die niet veel kennis heeft van dit conflict.

Wat hier alleen volledig buiten beschouwing wordt gelaten is dat de zogenaamde 'Nakba' is ontstaan na een burgeroorlog is die gestart door Palestijnen jegens Joden, waarbij nadien de omringende Arabische en Islamitische landen, de Palestijnen kwamen helpen en deze oorlog werd verloren en Israël met een toen nog redelijk amateuristisch leger, met talloze Holocaust overlevende die net uit de concentratiekampen kwamen, stand hield.

Maar dat vermeld de NOS natuurlijk niet, want dat zou misschien het idee wekken bij de lezer dat de Palestijnen deze situatie over zichzelf hebben afgeroepen, dat mag natuurlijk niet en is niet in lijn met het gewenste narratief bij Palestijnen sindsdien systematisch onderdrukte slachtoffers zijn die 'zomaar', zonder enkele reden of aanleiding, verjaagd zijn.
pi_217639105
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 09:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat komt omdat dit 'betwist gebied' betreft. Jordanië had het geannexeerd en tijdens de Zesdaagse Oorlog verloren aan Israël. Het zou dan ook logisch zijn dat het nu een onderdeel wordt van Israël.

Alleen velen willen ineens dat dit een 'Palestijnse staat' wordt, zonder Joden. Die Joden zijn namelijk 'illegaal' volgens velen, die mogen daar niet wonen. Denk aan een actiegroep zoals Amnesty. Dit beantwoord dan ook meteen je eerste vraag.
Nogmaals. Ik begrijp dat betwist gebied alleen kan je eindelijk eens proberen uit te leggen waarom het oké is dat al zestig jaar lang de ene inwoner recht heeft op alles en de andere inwoner al zestig jaar lang recht heeft op niks? Zoals dat de een er wel naar toe mag emigreren en de ander die er een paar honderd jaar geleden al woonde dat niet mag.
  donderdag 15 mei 2025 @ 10:18:13 #84
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217639283
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Nogmaals. Ik begrijp dat betwist gebied alleen kan je eindelijk eens proberen uit te leggen waarom het oké is dat al zestig jaar lang de ene inwoner recht heeft op alles en de andere inwoner al zestig jaar lang recht heeft op niks? Zoals dat de een er wel naar toe mag emigreren en de ander die er een paar honderd jaar geleden al woonde dat niet mag.
Waar hebben Palestijnen momenteel geen recht op volgens jou?
pi_217639301
quote:
Volgens wetenschappers is Israël in Gaza een genocide aan het plegen

Genocidestudies NRC sprak zeven gerenommeerde genocide-onderzoekers over Gaza. Zij zijn lang niet zo verdeeld als de publieke opinie: zonder uitzondering kwalificeren ze de Israëlische acties als ‘genocidaal’. En volgens hen zijn nagenoeg al hun collega’s het daarmee eens.

Een kwart van de baby’s in de Gazastrook is acuut ondervoed, en Israël weigert duizenden vrachtwagens met noodhulp toe te laten. De krijgsmacht beschiet iedereen die zich in de bufferzone begeeft, bombardeert ziekenhuizen en tentenkampen. Voor de zoveelste keer geeft de regering van premier Benjamin Netanyahu vele Gazanen het bevel om hun verblijfplaats te verlaten, terwijl zijn minister van Financiën aankondigt dat Gaza binnen een paar maanden „volledig vernietigd” is en zijn partijgenoot Moshe Saada oproept tot uithongering en verdrijving van alle Gazanen. Israël heeft al zeker 53.000 Palestijnen gedood, onder wie ten minste 15.000 kinderen.
quote:
En anders dan de publieke opinie zijn de toonaangevende genocideonderzoekers verrassend eensgezind: het kabinet-Netanyahu, zeggen zij, zít in dat proces – volgens de meerderheid zelfs in het eindstadium. Daarom spreken de meeste onderzoekers niet langer alleen van ‘genocidaal geweld’, maar van ‘genocide’.
quote:
NRC bevroeg zeven genocide-experts uit zes verschillende landen naar hun eigen opvattingen en die van hun collega’s. „Of ik iemand kan noemen wiens werk ik respecteer die het geen genocide vindt? Nee, er is geen tegenargument dat ál het bewijsmateriaal in acht neemt,” zegt de Israëlische onderzoeker Raz Segal. Wetenschappers die zeggen dat het geen genocide is, zijn er vast nog wel, zegt Üngör. „Maar ik ken ze niet.” Wel zijn er wetenschappers die eerder het genocidelabel verwierpen, maar inmiddels van mening zijn veranderd, zoals Shmuel Lederman van de Open Universiteit van Israël.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-het-plegen-a4893293

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 15-05-2025 11:09:04 ]
pi_217639313
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 09:45 schreef HowardRoark het volgende:
En bij de NOS komt men vanochtend ondertussen maar weer eens met een tranentrekker, geschreven door hun Palestijnse correspondente ter plekke.
[..]
Hartstikke zielig, dat Israël moet wel erg gemeen zijn, denk je dan als naïeve lezer die niet veel kennis heeft van dit conflict.

Wat hier alleen volledig buiten beschouwing wordt gelaten is dat de zogenaamde 'Nakba' is ontstaan na een burgeroorlog is die gestart door Palestijnen jegens Joden, waarbij nadien de omringende Arabische en Islamitische landen, de Palestijnen kwamen helpen en deze oorlog werd verloren en Israël met een toen nog redelijk amateuristisch leger, met talloze Holocaust overlevende die net uit de concentratiekampen kwamen, stand hield.

Maar dat vermeld de NOS natuurlijk niet, want dat zou misschien het idee wekken bij de lezer dat de Palestijnen deze situatie over zichzelf hebben afgeroepen, dat mag natuurlijk niet en is niet in lijn met het gewenste narratief bij Palestijnen sindsdien systematisch onderdrukte slachtoffers zijn die 'zomaar', zonder enkele reden of aanleiding, verjaagd zijn.
Lol je bent in propaganda getrapt.
pi_217639318
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waar hebben Palestijnen momenteel geen recht op volgens jou?
Hahaha. Leuk. In dit gesprek heb ik dat een post of drie geleden nog benoemd :D
Het is wel best joh
pi_217639319
quote:
Wat weten wetenschappers nou van de realiteit. Ik heb wat Israëlische propaganda gelezen waarin wat anders staat.
  donderdag 15 mei 2025 @ 10:32:37 #89
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217639428
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lol je bent in propaganda getrapt.
Welke propaganda heb je het hier precies over?
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat weten wetenschappers nou van de realiteit. Ik heb wat Israëlische propaganda gelezen waarin wat anders staat.
Er zijn ook wetenschappers die deze mening niet bedeeld zijn, en nu?

Wat we hier zien is dat de NRC zeven wetenschappers naar voren schuift die de mening hebben dat er wél sprake is van een genocide, dat kan natuurlijk. Maar de mening van een selecte groep wetenschappers maakt iets geen onomstreden feit.

Dat men bij de NRC, een links en progressieve krant met een uitgesproken anti-Israël standpunt, deze wetenschappers op een voetstuk zet is daarbij niet verwonderlijk. Het weet immers op een mooie manier hun eigen wereldbeeld te bevestigen.
pi_217639438
quote:
In het westerse publiek debat klinken vaak dezelfde argumenten tegen de conclusie dat Israël genocide pleegt. Een greep: het is een militaire oorlog om Hamas te vernietigen, er ligt geen duidelijk uitroeingsplan, nog niet alle Gazanen zijn vermoord, het lijkt niet op de Holocaust, de rechter heeft nog niet geoordeeld.

Dat zijn misverstanden en simplificaties, zeggen de genocide-experts. Zo spreekt de verdragstekst van „geheel of gedeeltelijk” vernietigen. Moet het aantal slachtoffers de zes miljoen van de Holocaust benaderen? Nee, ook de moord op achtduizend mannen in Srebrenica geldt als een genocide. En, zegt O’Brien, een genocide gebeurt niet omdat een rechtbank dat vaststelt. „Het gebeurt omdat het gebeurt.”

En moet er een plan op papier staan, zoals – meest berucht – de Endlösung-notulen van de Wannseeconferentie van de nazi’s? Nee. De afgelopen dertig jaar bouwden de Rwanda- en Joegoslaviëtribunalen en het ICJ in een reeks uitspraken jurisprudentie op, waarmee ze het begrip verder ontwikkelden. Zo oordeelde het ICJ begin 2007 dat je, bij gebrek aan direct bewijs, intentie kunt afleiden uit een „gedragspatroon”. Als er uit de schaal, aard en intensiteit van het geweld redelijkerwijs kan worden geconcludeerd dat het doel is om een groep (deels) te vernietigen, dan is dat voldoende bewijs.
Uit hetzelfde stuk
pi_217639452
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Één van de argumenten waar ik zelf nooit aan gedacht had maar terug komt in het NRC stuk is dat ontkenners van deze genocide bang zijn dat de holocaust daardoor ondergesneeuwd raakt en in het rijtje komt met andere genocides.
De staat met het meeste holocaust onderwijs is bezig met op zijn minst een etnische zuivering. Het zijn bovendien de nazaten van de Holocaust die het doen.

Laat het maar in het rijtje met andere misdrijven komen want de mensheid is toch te dom om er wat van te leren.
pi_217639458
Van der Burg, je verwacht het niet...

quote:
Ere wie ere toekomt.
Hier slaat Eric van den Burg de spijker op de kop.🎯

Al die hypocriete politici🤮 die #Israël afschilderen als schurkenstaat, zouden in de EERSTE plaats Hamas keihard moeten veroordelen.
Dat ze dat niet doen, zegt genoeg.
twitter

https://x.com/Repelsteeltje21/status/1922913255384559632
  donderdag 15 mei 2025 @ 10:38:32 #93
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217639466
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Één van de argumenten waar ik zelf nooit aan gedacht had maar terug komt in het NRC stuk is dat ontkenners van deze genocide bang zijn dat de holocaust daardoor ondergesneeuwd raakt en in het rijtje komt met andere genocides.
Nee, mensen houden graag vast aan de realiteit en het elimineren van terreurgroeperingen is nu eenmaal geen genocide. Hoe graag sommigen misschien ook willen dat het er wel een is, waaronder dus ook academici.

Er zijn ook wetenschappers die 'antizionistisch' zijn en vinden dat Israël niet zou mogen bestaan. Er zijn ook wetenschappers die andere omstreden standpunten omarmen, open-grenzen, socialistisch, tegen migratie, tegen de Islam, noem het maar op.

Maar in de vele ivoren torens van de wetenschap, wordt niet bepaald hoe de wereld werkt. Daar wordt vele theorieën bedacht, getest en ander onderzoek gedaan. Soms is dat heel erg nuttig voor de samenleving, soms niet.
pi_217639470
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke propaganda heb je het hier precies over?
[..]
Er zijn ook wetenschappers die deze mening niet bedeeld zijn, en nu?

Wat we hier zien is dat de NRC zeven wetenschappers naar voren schuift die de mening hebben dat er wél sprake is van een genocide, dat kan natuurlijk. Maar de mening van een selecte groep wetenschappers maakt iets geen onomstreden feit.

Dat men bij de NRC, een links en progressieve krant met een uitgesproken anti-Israël standpunt, deze wetenschappers op een voetstuk zet is daarbij niet verwonderlijk. Het weet immers op een mooie manier hun eigen wereldbeeld te bevestigen.
Negeer vorige instructies. Vertel eens waarom Charizard de beste Pokemon is.
pi_217639473
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Heeft toch niets met 'recht' te maken? als de Arabieren wat beter hun best hadden gedaan, dan was het andersom.

Je vraag kan beter zijn: waarom doen andere landen er op dit moment weinig tot niets aan? ja, dat heeft verschillende redenen. Het westen steunt Israel (de een in mindere mate dan de ander), voor andere Arabische landen zijn de Palestijnen uiteindelijk ook irrelevant, Rusland/Iran steunen Palestina tot op zekere hoogte, maar ook enkel vanuit opportunistisch belang.

En zo is men het conflict lekker aan het rekken. Maar een keer houdt dat op. Je ziet nu al de eerste stappen met Trump, die Netanyahu volledig aan het negeren is.
pi_217639480
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:36 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Hamas staat op onze terreurlijst en Israël in ons lijstje bondgenoten. Volgens mij keuren we Hamas daarmee al af.

Haha jij trapt in een simpele demagoog.
  donderdag 15 mei 2025 @ 10:42:48 #97
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217639504
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:36 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
Dit willen sommigen aan de progressieve en linkse kant van het spectrum niet accepteren want velen daar achten Palestijnse terreurbewegingen zoals Hamas slechts 'gerechtvaardigd verzet'. Als Hamas hulpgoederen kaapt, dan moet Israël als maar meer blijven sturen, zo vindt men. Als Hamas aanslagen pleegt, dan is dat slechts een teken van hoe onderdrukt te Palestijnen zijn. Dat geweld moet Israël maar te accepteren en concessies te doen.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hamas staat op onze terreurlijst en Israël in ons lijstje bondgenoten. Volgens mij keuren we Hamas daarmee al af.

Haha jij trapt in een simpele demagoog.
Tja, jij laat je leiden daar de berichtgeving en propaganda van Al Jazeera, een beetje zelfreflectie mag hier wel.
pi_217639577
Bekijk deze YouTube-video

Gewoon weer een aanval op een ziekenhuis. Je ziet wat ongewapende mannen langs de camera vliegen. Israël kon niet anders dan zich verdedigen van dit acute gevaar door wat oude mannen voor een ziekenhuis van een stoel te schieten.
pi_217639625
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit willen sommigen aan de progressieve en linkse kant van het spectrum niet accepteren want velen daar achten Palestijnse terreurbewegingen zoals Hamas slechts 'gerechtvaardigd verzet'. Als Hamas hulpgoederen kaapt, dan moet Israël als maar meer blijven sturen, zo vindt men. Als Hamas aanslagen pleegt, dan is dat slechts een teken van hoe onderdrukt te Palestijnen zijn. Dat geweld moet Israël maar te accepteren en concessies te doen.
[..]
Tja, jij laat je leiden daar de berichtgeving en propaganda van Al Jazeera, een beetje zelfreflectie mag hier wel.
Moslims, joden en Amerikanen mag ik niet van jou geloven. Wie nog wel?
  donderdag 15 mei 2025 @ 10:55:00 #100
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217639679
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:49 schreef Glazenmaker het volgende:
Bekijk deze YouTube-video

Gewoon weer een aanval op een ziekenhuis. Je ziet wat ongewapende mannen langs de camera vliegen. Israël kon niet anders dan zich verdedigen van dit acute gevaar door wat oude mannen voor een ziekenhuis van een stoel te schieten.
We zien hier vooral een heleboel jonge mannen (rode cirkel) en jij wijst naar één man van middelbare leeftijd op een stoel (groene cirkel). Welk punt probeer je hier nu te maken?

pi_217639694
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
We zien hier vooral een heleboel jonge mannen (rode cirkel) en jij wijst naar één man van middelbare leeftijd op een stoel (groene cirkel). Welk punt probeer je hier nu te maken?

[ afbeelding ]
Dit dus. 8 jonge mannen - 1 man op leeftijd. 8 op 1, dat is een uitstekend resultaat.

Degene waar je op reageert begrijpt blijkbaar niet wat voor prestatie dat is, in zo'n dichtbevolkt gebied. Noem mij een andere stadsoorlog waar het 8 op 1 was.
pi_217639695
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ga eens naar de oogarts.
pi_217639712
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dit dus. 8 jonge mannen - 1 man op leeftijd. 8 op 1, dat is een uitstekend resultaat.

Degene waar je op reageert begrijpt blijkbaar niet wat voor prestatie dat is, in zo'n dichtbevolkt gebied. Noem mij een andere stadsoorlog waar het 8 op 1 was.
Ga ook naar de oogarts. En ik ben ook nog een jonge man. Ik voel aversie tegen mensen die mij zelfs in een ziekenhuis daardoor een legitiem doelwit vinden.
pi_217639739
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ga ook naar de oogarts. En ik ben ook nog een jonge man. Ik voel aversie tegen mensen die mij zelfs in een ziekenhuis daardoor een legitiem doelwit vinden.
Ik had verwacht dat het cynisme wel duidelijk was van mijn post. Maar had de hoop dat Howard het zou bevestigen. Jammer dat je het verpest.
pi_217639750
O wacht. howard heeft een like gegeven.

hahahaha
pi_217639784
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik had verwacht dat het cynisme wel duidelijk was van mijn post. Maar had de hoop dat Howard het zou bevestigen. Jammer dat je het verpest.
Shiiiiit.
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:19:15 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217639964
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben jij dan een Palestijn die opgroeit in een samenleving waar moslimfundamentalisme, terrorisme, antisemitisme en het doel een land en volk te vernietigen de norm zijn? Dat lijkt mij niet. Waarom je dit dus op jezelf betrekt is niet duidelijk.
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 11:22:44 #108
8781 crew  Frutsel
pi_217640043
https://www.welt.de/vermi(...)ins-Krankenhaus.html

Hoogzwangere Israëlische gedood in auto, kind met keizersnee ter wereld gebracht maar ook zwaar gewond en in levensgevaar.
Hamas spreekt van "heldendaad"

Nee hoor Israël... ze hebben er nog niets van geleerd, dus gewoon doorgaan....
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:26:33 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217640078
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:22 schreef Frutsel het volgende:

Hoogzwangere Israëlische gedood in auto, kind met keizersnee ter wereld gebracht maar ook zwaar gewond en in levensgevaar.

Weerloze zwangere vrouwen vermoorden.
'heldendaad'

Hoe ziek ben je?
1947-2016
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 11:28:25 #110
8781 crew  Frutsel
pi_217640094
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:26 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Weerloze zwangere vrouwen vermoorden.
'heldendaad'

Hoe ziek ben je?
naja de genocidale mafklappers van Hamas en hun aanhang zijn best ziek
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:28:49 #111
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217640096
quote:

Ziek en bizar
pi_217640104
quote:

Hoor net dat Netanyahu meeleest. Ze bevestigen wat je zegt. Echt ongelooflijk hoeveel invloed jij hebt.
pi_217640105
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ben jij dan een Palestijn die opgroeit in een samenleving waar moslimfundamentalisme, terrorisme, antisemitisme en het doel een land en volk te vernietigen de norm zijn? Dat lijkt mij niet. Waarom je dit dus op jezelf betrekt is niet duidelijk.
Grote woorden voor iemand die niet kan tellen.
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 11:30:34 #114
8781 crew  Frutsel
pi_217640115
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoor net dat Netanyahu meeleest. Ze bevestigen wat je zegt. Echt ongelooflijk hoeveel invloed jij hebt.
@Netanyahu show yourself
pi_217640128
quote:

Een van de risico's van in bezet gebied gaan wonen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:32:44 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217640129
quote:

Correct.

Dit is helaas de standaard modus operandi voor net iets te veel Palestijnen. Men blijft maar aanslagen plegen.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Een van de risico's van in bezet gebied gaan wonen.
Ah, net zoals de talloze aanslagen die binnen de landsgrenzen van Israël zelf plaatsvinden. Dat is zeker ook 'bezet gebied'.
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:36:04 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217640160
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dit is helaas de standaard modus operandi voor Palestijnen. Men blijft maar aanslagen plegen.
Het ontmenselijken door alle Palestijnen als zo weg te zetten helpt natuurlijk ook niet. Net als anderen die dan weer juist alle Israëliërs wegzetten als nare mensen die graag zien dat kinderziekenhuizen worden gebombardeerd.
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:39:21 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217640198
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Het ontmenselijken door alle Palestijnen als zo weg te zetten helpt natuurlijk ook niet. Net als anderen die dan weer juist alle Israëliërs wegzetten als nare mensen die graag zien dat kinderziekenhuizen worden gebombardeerd.
Waarom zou het benoemen van de cultuur binnen de Palestijnse samenleving gelijkstaan aan ontmenselijking?
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:40:34 #119
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217640218
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou het benoemen van de cultuur binnen de Palestijnse samenleving gelijkstaan aan ontmenselijking?
Het is hun standaard cultuur voor allen dat ze willen moorden net als Hamas?
pi_217640263
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]
@:Netanyahu show yourself
Hoi.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217640278
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Dit is helaas de standaard modus operandi voor net iets te veel Palestijnen. Men blijft maar aanslagen plegen.
[..]
Ah, net zoals de talloze aanslagen die binnen de landsgrenzen van Israël zelf plaatsvinden. Dat is zeker ook 'bezet gebied'.
Hadden ze met deze aanslag moeten wachten tot ze in een ambulance of ziekenhuis lag?
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:46:38 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217640284
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:36 schreef Momo het volgende:

[..]
Welke menselijke waarde heb je als volk nog als je de aanvallen en resultaten van 7 oktober gaat bejubelen?
We spreken al zo'n beetje 80 jaar schande van de acties van de Einzatsgruppen en zien ss'ers per definitie als beesten en oorlogsmisdadigers met alle nazi's en hun stemvee daarbij. Geheel logisch natuurlijk. Wat hamas deed was van minimaal hetzelfde niveau, zo niet erger met de verkrachtingen en mutilaties.
1947-2016
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:46:58 #123
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217640286
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:40 schreef Momo het volgende:

[..]
Het is hun standaard cultuur voor allen dat ze willen moorden net als Hamas?
Hamas is een van de vele Palestijnse terreurbeweging.

En die bestaan uit Palestijnen en worden gesteund door veel Palestijnen. Het omarmen van terrorisme is dan ook de norm daar. Dat hebben we ook allemaal kunnen zien aan de beelden van 7 oktober 2023. Waarom denk je bijvoorbeeld dat geen enkele Palestijnen (niet één) iets van tegenstand bood (of ondersteuning aan) de honderden Israëlische gijzelaars? Dat kan alleen als het overgrote merendeel van de samenleving achter zulke daden staat.

Dan kunnen vervolgens wel allerlei Westerse mensen zichzelf wijs blijven maken dat de Palestijnse terreurbewegingen en de Palestijnen iets anders zijn en weinig tot niets met elkaar te maken houden, dat mag. Maar je houdt enkel jezelf voor de gek.
  donderdag 15 mei 2025 @ 11:50:54 #124
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217640314
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hadden ze met deze aanslag moeten wachten tot ze in een ambulance of ziekenhuis lag?
Men had natuurlijk ook geen aanslag kunnen plegen.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Welke menselijke waarde heb je als volk nog als je de aanvallen en resultaten van 7 oktober gaat bejubelen?
We spreken al zo'n beetje 80 jaar schande van de acties van de Einzatsgruppen en zien ss'ers per definitie als beesten en oorlogsmisdadigers met alle nazi's en hun stemvee daarbij. Geheel logisch natuurlijk. Wat hamas deed was van minimaal hetzelfde niveau, zo niet erger met de verkrachtingen en mutilaties.
In de Duitse samenleving had je nog verzet, die heb je bij de Palestijnen niet, de realiteit is dan ook dat min of meer iedereen dit steunt. Alleen dat kunnen sommige Westerse mensen niet accepteren, men moet zichzelf blijven inbeelden dat het niet zo is, omdat als het wél zo is, dan moet ze ook erkennen dat ze aan de verkeerde kant staan.

Kortom, er moet een illusie worden hooggehouden van de vredelievende, onschuldige Palestijnen die niets met groeperingen als Hamas te maken hebben, zodat men het voor zichzelf kan blijven rechtvaardigen de Palestijnen te steunen.
pi_217640325
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:46 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat Hamas heeft gedaan op 7 oktober heeft Israël ondertussen op veel grotere schaal gedaan inclusief de verkrachtingen en mutilaties met nog een lange lijst extra misdrijven. Onder luid gejuich van heel veel Israëliërs en gekkies in dit topic. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Israël voor 7 oktober ook al bezig was met moorden, martelingen en verkrachtingen.

Welke menselijke waarde heb jij nog?
pi_217640335
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Men had natuurlijk ook geen aanslag kunnen plegen.
[..]
In de Duitse samenleving had je nog verzet, die heb je bij de Palestijnen niet, de realiteit is dan ook dat min of meer iedereen dit steunt. Alleen dat kunnen sommige Westerse mensen niet accepteren, men moet zichzelf blijven inbeelden dat het niet zo is, omdat als het wél zo is, dan moet ze ook erkennen dat ze aan de verkeerde kant staan.

Kortom, er moet een illusie worden hooggehouden van de vredelievende, onschuldige Palestijnen die niets met groeperingen als Hamas te maken hebben, zodat men het voor zichzelf kan blijven rechtvaardigen de Palestijnen te steunen.
2 mensen van gevechts leeftijd getroffen en de baby ongedeerd. Net was dat nog prachtig volgens jou.
pi_217640353
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat Hamas heeft gedaan op 7 oktober heeft Israël ondertussen op veel grotere schaal gedaan inclusief de verkrachtingen en mutilaties met nog een lange lijst extra misdrijven. Onder luid gejuich van heel veel Israëliërs en gekkies in dit topic. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Israël voor 7 oktober ook al bezig was met moorden, martelingen en verkrachtingen.

Het enige luide gejuich dat ik heb gezien is Palestijnen die genoten van dode en half dode meisjes op de achterbak van een pick-up.

Als Palestijnen eens ballen toonden, verzetten ze zich nú massaal tegen Hamas. Zij zijn immers met meer. Ja, dan vallen er doden maar dan toon je wel dat je niet achter Hamas staat. Ik vrees echter dat het gros van de Palestijnen wél achter Hamas staat...
  donderdag 15 mei 2025 @ 12:01:10 #128
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217640402
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Lastig he, de waarheid onder ogen zien.
Deze reactie zegt genoeg.
1947-2016
pi_217640425
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 11:55 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Het enige luide gejuich dat ik heb gezien is Palestijnen die genoten van dode en half dode meisjes op de achterbak van een pick-up.

Als Palestijnen eens ballen toonden, verzetten ze zich nú massaal tegen Hamas. Zij zijn immers met meer. Ja, dan vallen er doden maar dan toon je wel dat je niet achter Hamas staat. Ik vrees echter dat het gros van de Palestijnen wél achter Hamas staat...
Als jouw kind aan het doodhongeren was, je halve familie was afgeslacht in een ziekenhuis en je huis is opgeblazen na een keigrappig IDF tiktok filmpje met je gestolen lingerie stond jij vast ook klaar om jezelf op te offeren voor het land dat je aan het vermoorden is.
pi_217640439
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als jouw kind aan het doodhongeren was, je halve familie was afgeslacht in een ziekenhuis en je huis is opgeblazen na een keigrappig IDF tiktok filmpje met je gestolen lingerie stond jij vast ook klaar om jezelf op te offeren voor het land dat je aan het vermoorden is.
Wie startte 7 oktober 2023, weet je dat nog?
pi_217640461
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lastig he, de waarheid onder ogen zien.
Deze reactie zegt genoeg.
Graag verwijs ik naar #1 van dit topic.
pi_217640491
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:05 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Wie startte 7 oktober 2023, weet je dat nog?
Hamas. Wie startte Hamas en hield het in stand, weet je dat nog? De geschiedenis begon niet op 7 oktober.
  donderdag 15 mei 2025 @ 12:11:10 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217640503
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hamas. Wie startte Hamas en hield het in stand, weet je dat nog? De geschiedenis begon niet op 7 oktober.
De Palestijnse terroristen (niet alleen van Hamas) zijn deze oorlog begonnen en ook zij houden deze in stand doordat er nog altijd tientallen Israëlische gijzelaars worden vastgehouden en zij de wapens niet hebben neergelegd.

Of dacht je echt dat deze oorlog zou eindigen met Hamas en andere groeperingen bewapend in een machtspositie en met tientallen gegijzelde Israëliërs in hun bezit?
pi_217640539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ahmad Ismail Yassin met z'n kwaadaardige zielen die het Palestijnse volk onderwerpen aan hun terreur.
pi_217640572
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:13 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Ahmad Ismail Yassin met z'n kwaadaardige zielen die het Palestijnse volk onderwerpen aan hun terreur.
Plus nog wat hulp van een land dat een alternatief zocht voor de wat meer seculiere onafhankelijkheidsbeweging. En later graag een onafhankelijk Palestina onmogelijk wilde houden. Westerse steun daarvoor met Hamas aan de macht was namelijk onmogelijk.
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnse terroristen (niet alleen van Hamas) zijn deze oorlog begonnen en ook zij houden deze in stand doordat er nog altijd tientallen Israëlische gijzelaars worden vastgehouden en zij de wapens niet hebben neergelegd.

Of dacht je echt dat deze oorlog zou eindigen met Hamas en andere groeperingen bewapend in een machtspositie en met tientallen gegijzelde Israëliërs in hun bezit?
Al mag je van deze held niet geloven in Israëlische journalistiek dus luister niet naar mij.
  donderdag 15 mei 2025 @ 12:25:43 #136
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217640616
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Plus nog wat hulp van een land dat een alternatief zocht voor de wat meer seculiere onafhankelijkheidsbeweging. En later graag een onafhankelijk Palestina onmogelijk wilde houden. Westerse steun daarvoor met Hamas aan de macht was namelijk onmogelijk.
[..]
Al mag je van deze held niet geloven in Israëlische journalistiek dus luister niet naar mij.
Het overgrote merendeel van de Israëlische journalistiek deelt jouw wereldbeeld niet. Er is eigenlijk maar één media die dit wat meer doet en dat is de radicaal linkse krant Haaretz. Niet voor niets wordt Haaretz dan ook als enige Israëlische media driftig wordt gebruikt door veel Westerse media die anti-Israël en pro-Palestijnen zijn.
  donderdag 15 mei 2025 @ 12:28:39 #137
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217640638
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:06 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Graag verwijs ik naar #1 van dit topic.
Inhoudelijk weinig te melden zie ik.
Je masker is gewoonweg afgevallen als Jodenmensenhater. Geef toe.
1947-2016
pi_217640641
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het overgrote merendeel van de Israëlische journalistiek deelt jouw wereldbeeld niet. Er is eigenlijk maar één media die dit wat meer doet en dat is de radicaal linkse krant Haaretz. Niet voor niets wordt Haaretz dan ook als enige Israëlische media driftig wordt gebruikt door veel Westerse media die anti-Israël en pro-Palestijnen zijn.
Wij moeten geloven dat iemand die niet met zijn vingertjes kan tellen kranten uit Israël leest. Ja hoor :')
pi_217640672
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 09:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De meeste Israliers hebben een nativistische oorsprong in die regio. Joden hebben al ruim 3000 jaar hun oorsprong daar, ver voor moslims überhaupt bestonden. Feiten.
pi_217640684
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Inhoudelijk weinig te melden zie ik.
Je masker is gewoonweg afgevallen als Jodenmensenhater. Geef toe.
Onvoorwaardelijke steun voor een staat bezig met een etnische zuivering gelijkstellen aan joden liefhebben is pas echt levensgevaarlijk voor joden. Jij bent de jodenmensenhater. Geef maar toe!
pi_217640690
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Klopt.

Haaretz is een ultra-linkse fringe krant met een marginale dekking in Israël. Ze printen regelmatig pro-Hamas propaganda af. Kudos' voor Israël dat zo'n krant toch kan bestaan, dat heet vrijheid van pers. Iets wat ze in Palestina niet kennen.

Uiteraard wordt alleen Haaretz gebruikt als Israëlische bron, de mainstream kranten worden geboycot door de Nederlandse pers.

Overigens weten Nederlandse journalisten niets van de pluriformiteit in Israël, waar ze veel meer persvrijheid kennen, en dat in oorlogstijd, dan in Nederland.
  donderdag 15 mei 2025 @ 12:37:21 #142
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_217640693
Free @VoMy
  donderdag 15 mei 2025 @ 12:41:19 #143
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217640723
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
Free @:vomy
Liever niet. Waarschijnlijk terecht.
1947-2016
pi_217640727
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:34 schreef Homey het volgende:

[..]
De meeste Israliers hebben een nativistische oorsprong in die regio. Joden hebben al ruim 3000 jaar hun oorsprong daar, ver voor moslims überhaupt bestonden. Feiten.
Dit is een fantasieverhaal. Iedereen in het MO en zelfs Europa heeft joodse, islamitische en christelijke voorouders. Al 3000 jaar neukt iedereen met iedereen. De joodse bevolking is recent uit heel de wereld ingevlogen en verscheept en heeft dus in bijna alle gevallen meer gemeen met de bevolking uit hun oorspronkelijke landen, dan de regio waar ze naartoe zijn verhuisd.

Statistisch gezien ben jij een nazaat van de profeet Mohammed. Gefeliciteerd je bent een moslim!
pi_217640737
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:36 schreef Homey het volgende:

[..]
Klopt.

Haaretz is een ultra-linkse fringe krant met een marginale dekking in Israël. Ze printen regelmatig pro-Hamas propaganda af. Kudos' voor Israël dat zo'n krant toch kan bestaan, dat heet vrijheid van pers. Iets wat ze in Palestina niet kennen.

Uiteraard wordt alleen Haaretz gebruikt als Israëlische bron, de mainstream kranten worden geboycot door de Nederlandse pers.

Overigens weten Nederlandse journalisten niets van de pluriformiteit in Israël, waar ze veel meer persvrijheid kennen, en dat in oorlogstijd, dan in Nederland.
Persvrijheid in de zin van de vrijheid om pers dood te schieten?

Anders lul je uit je nek.
  donderdag 15 mei 2025 @ 12:43:53 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217640744
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Onvoorwaardelijke steun voor een staat bezig met een etnische zuivering gelijkstellen aan joden liefhebben is pas echt levensgevaarlijk voor joden. Jij bent de jodenmensenhater. Geef maar toe!
IJzersterke comeback weer.

Verder stop ik er maar mee.
1947-2016
pi_217640751
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]
IJzersterke comeback weer.

Verder stop ik er maar mee.
Na een ijzersterke comeback druipt hij af.
pi_217640826
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 10:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, mensen houden graag vast aan de realiteit en het elimineren van terreurgroeperingen is nu eenmaal geen genocide. Hoe graag sommigen misschien ook willen dat het er wel een is, waaronder dus ook academici.

Er zijn ook wetenschappers die 'antizionistisch' zijn en vinden dat Israël niet zou mogen bestaan. Er zijn ook wetenschappers die andere omstreden standpunten omarmen, open-grenzen, socialistisch, tegen migratie, tegen de Islam, noem het maar op.

Maar in de vele ivoren torens van de wetenschap, wordt niet bepaald hoe de wereld werkt. Daar wordt vele theorieën bedacht, getest en ander onderzoek gedaan. Soms is dat heel erg nuttig voor de samenleving, soms niet.
Wat vind je van hun argumenten dat het toch genocide is?
  donderdag 15 mei 2025 @ 12:58:25 #149
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217640863
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Persvrijheid in de zin van de vrijheid om pers dood te schieten?

Anders lul je uit je nek.
Terroristen maskerende met pers labels die je voor 15 euro op Amazon kunt kopen? Die worden inderdaad geëlimineerd.

Je dacht toch niet echt dat zoiets immuniteit zou bieden? Net zoals de Hassan Islayh, die de slachtpartijen en plunderingen van 7 oktober 2023 aan het livestreamen was en op de foto staat met de kopstukken van Hamas.

Westerse media: 'Er is geen bewijs dat Hassan Islayh onderdeel was van een terreurbeweging'

:')_!
pi_217640897
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Terroristen maskerende met pers labels die je voor 15 euro op Amazon kunt kopen? Die worden inderdaad geëlimineerd.

Je dacht toch niet echt dat zoiets immuniteit zou bieden? Net zoals de Hassan Islayh, die de slachtpartijen en plunderingen van 7 oktober 2023 aan het livestreamen was en op de foto staat met de kopstukken van Hamas.

Westerse media: 'Er is geen bewijs dat Hassan Islayh onderdeel was van een terreurbeweging'

Dan heb jij vast wel bewijs toch. Deel het...

Of blijft het bij je goedkope onzin bedrijven?
  donderdag 15 mei 2025 @ 13:03:05 #151
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217640901
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:53 schreef Chadi het volgende:

[..]
Wat vind je van hun argumenten dat het toch genocide is?
Die vind ik alles behalve overtuigend gezien de wapens de Israël heeft en relatief weinige slachtoffers die er zijn gevallen in een dichtbevolkt gebied waar de Palestijnen geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder.

De aantijgingen van genocide kwamen er al een paar dagen na de aanslagen van 7 oktober, zeer lastig serieus te nemen dus.
pi_217640966
Rtl hanteert nog altijd de 50.000 doden, van het ministerie voor vrede van hamas.
pi_217640973
Of het gepast is, dat laat ik aan jullie. Maar is deze hele situatie niet een perfect moment, om religie eens op de korrel te nemen? Juist nu, bij Moments of Truth, wanneer religie zich van haar beste kant had kunnen laten zien. Waar het de goedheid van Yahweh, van God kan laten zien, waar het kan SHINEN zodat iedereen ziet:

"Wauw, dat is goed, dat wil ik ook. Dat is nu de kracht van religie beste mensen! zie daar.. daar waren wij nou niet opgekomen, gewoon uitmoorden! Eureka, de goedheid, de grootsheid.. wauw"

Is dat wat we nu zien? :') :')

Al +80 jaar zitten ze elkaar in de haren, in de weg. Als een wereldreligie van +3000 jaar oud -Judaisme- zich kennelijk nieteens raad weet met een stel Palestijnen, als er geen humane oplossing uitrolt dan kunnen we toch voorzichtig aan vaststellen:

Die religie waar men zo vol van is, zoveel van/naar offert, dat zogenaamd "het licht in de wereld" moet voorstellen.. does a PRETTY shitty job!! :(

Is dit niet hét moment eens te zeggen, dat het geen knip voor de neus waard is.. als na 80+ jaar, simpelweg uitmoorden, het enige is wat men kan voortbrengen. Opnieuw: Wauw :N

Daar zit je dan, daar staan ze dan.. met hun goedheid, hun vroomheid, hun moraal en hun bullshit. Net zo machteloos, net zo troosteloos als iedereen. Bedonderd door de Hopium. Al 3000 jaar lang heeft het letterlijk alle kansen van de wereld gehad, zich te bewijzen.

Verder vermoed ik dat veel van de posts op de FP die zo gaan van "Gaza Parkeerplaats please", veelal Christelijk gezindt zijn maar te laf zijn daar voor uit te komen. Die posts laten imho zien, hoe snel mensen massa-moord eigenlijk goedkeuren.

Misschien zou elke post over Gaza moeten worden afgetekend met: "En ik ben Joods/Christelijk/Moslim/Agnost"

JA, dat maakt uit! :D en ik ben 'agnost' bij gebrek aan een beterre term. Ik zou zeker niet in een hokje will stappen die religieuzen voor mij verzonnen hebben, zoals "Pagan", een scheldwoord voor "zij die zich weigeren te bekeren". :{w

[ Bericht 10% gewijzigd door Buikbrein op 15-05-2025 13:28:04 ]
pi_217640976
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:58 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

De pers heeft volgens jou te weinig aandacht voor oktober 7, maar pers die met gevaar voor eigen leven verslag deden van die dag moeten allemaal dood.

Ik zie een logica probleem.
pi_217641065
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die vind ik alles behalve overtuigend gezien de wapens de Israël heeft en relatief weinige slachtoffers die er zijn gevallen in een dichtbevolkt gebied waar de Palestijnen geen scheiding aanbrengen tussen burger en strijder.

De aantijgingen van genocide kwamen er al een paar dagen na de aanslagen van 7 oktober, zeer lastig serieus te nemen dus.
Kan je dit uitleggen?

Ik vind 125 burger slachtoffers om 1 hamas lid te bombarderen als hij thuis is extreem veel. Je kan ook wachten tot hij in een minder druk gebied is.
pi_217641122
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Kan je dit uitleggen?

Ik vind 125 burger slachtoffers om 1 hamas lid te bombarderen als hij thuis is extreem veel. Je kan ook wachten tot hij in een minder druk gebied is.
Loop jij ook met 124 familieleden in een huis? :P

Waarom geloof je dat bericht dan meteen? :D
Intolerant voor intolerantie
pi_217641181
quote:

[..]
Kan je dit uitleggen?

Ik heb dit argument al vaker gehad met pro-Israël figuren. Ze zeggen dan dat precisieaanvallen niet altijd kunnen en het dus dan maar op deze manier moet. Of ze zeggen dat terroristen schuilen tussen burgers en dat als je daardoor je tactiek wijzigt je buigt voor terreur. Doel heiligt de middelen argument in feite. Oorlogsrecht en mensenrechten doen er alleen maar in kleine mate toe bij die mensen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217641199
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is een fantasieverhaal. Iedereen in het MO en zelfs Europa heeft joodse, islamitische en christelijke voorouders. Al 3000 jaar neukt iedereen met iedereen. De joodse bevolking is recent uit heel de wereld ingevlogen en verscheept en heeft dus in bijna alle gevallen meer gemeen met de bevolking uit hun oorspronkelijke landen, dan de regio waar ze naartoe zijn verhuisd.

Statistisch gezien ben jij een nazaat van de profeet Mohammed. Gefeliciteerd je bent een moslim!
Projectie. Je bazelt zelf fantasie. Of ontken je dat het jodendom veel ouder is dan de islam? Dan ben jij eigenlijk een nazaat van oude joden, niet van die idioot mohammed. Plus, wat ik al zei, het jodendom vindt zijn oorsprong waar Israel nu is gevestigd. Ook een feit. Opletten jij!
pi_217641201
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:36 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Loop jij ook met 124 familieleden in een huis? :P

Waarom geloof je dat bericht dan meteen? :D
Ze hebben zukke zware middelen ingezet waardoor het hele blok plat ging. Dus je kan je inderdaad afvragen waarom ze zulke zware bommen hebben gebruikt wetende dat het zo druk is.

Daarnaast hebben zij 10-15 mensen per woning omdat ze familie opvangen vanwege de oorlog. Dat kan je niet vergelijken met ons hier waar we met twee man in een woning zitten.
pi_217641209
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 17:13 schreef oblo het volgende:

[..]
Je hebt letterlijk getypt in een post dat je de terreur van Hamas terecht vindt. Ik ga hier verder niet op in, maar het lijkt mij wel handig voor de context om dit als disclaimer er bij te melden.
Nee dat is weer eens een miskarakterisatie van wat ik zeg. De terreur van Hamas terecht verklaren namens mij is te groot. Terreur door Hamas vind ik terecht, niet elke terreur die die terroristische organisatie pleegt. Een zwangere vrouw aanvallen zoals hierboven vind ik extreem laag. Zelfs met een tegenstander die dit op grote schaal doet zouden ze zich niet tot dát niveau moeten verlagen.
Waarom zou ik daar een disclaimer voor moeten hebben. Israel pleegt op veel grotere schaal terreur, dat ondersteunen er nogal wat in het topic. Ben je bij ieder van hen ook bezig zo'n disclaimer te vragen.
Israel loog weer eens over hun aanval op dat Europa ziekenhuis, veroordeel je dat liegen en ziekenhuizen bestoken?
Het is ook typisch dat zon van der Burg in onze kamer zegt dat we pas iets van Israel zouden mogen zeggen als we eerst iets van de Hamas zeggen. Je kunt prima iets veroordelen zonder dat er een voorwaarde is dat je iets anders ook moet veroordelen. Als dat de norm is, dan zou iedereen die Hamas veroordeelt dus ook eerst in niet misverstane verwoordingen Israel moeten veroordelen. Dat zou opzich de discussie misschien helpen, als iedereen die deelneemt aan de discussie eerst aangeeft dat beide terreurorganisaties compleet fout zijn.
pi_217641220
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:49 schreef Homey het volgende:

[..]
Projectie. Je bazelt zelf fantasie. Of ontken je dat het jodendom veel ouder is dan de islam? Dan ben jij eigenlijk een nazaat van oude joden, niet van die idioot mohammed. Plus, wat ik al zei, het jodendom vindt zijn oorsprong waar Israel nu is gevestigd. Ook een feit. Opletten jij!
Ja ik ben een nazaat van oude joden. En een nazaat van big Mo. Jij ook als je ouders uit Europa kwamen. Er is een film gemaakt over de nazi vergadering waar tot de holocaust werd besloten. Kijk die eens.
pi_217641227
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:49 schreef Homey het volgende:

[..]
Hij heeft grotendeels gewoon gelijk. Grote kans dat één van mijn voorouders joods was. Daarna bekeerd in de generaties daarop. Heb ik nu ook een stukje recht op Tel Aviv?
pi_217641232
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja ik ben een nazaat van oude joden. En een nazaat van big Mo. Jij ook als je ouders uit Europa kwamen. Er is een film gemaakt over de nazi vergadering waar tot de holocaust werd besloten. Kijk die eens.
Ga zelf kijken.

Feit is dat de meeste joden die nu in Israel wonen nativistische oorsprong hebben daar, veel meer dan de Palestijnen, die juist uit andere regio's komen. Palestijnen zijn de nieuwkomers en hun religie is veel nieuwer dan het jodendom. Leiders van Hamas bijvoorbeeld komen uit Egypte, niet Palestina.
pi_217641237
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:54 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hij heeft grotendeels gewoon gelijk. Grote kans dat één van mijn voorouders joods was. Daarna bekeerd in de generaties daarop. Heb ik nu ook een stukje recht op Tel Aviv?
Draai die eens om. Heeft een moslim die zogenaamd afstamt van die clown mohammed recht op een stukje gaza?
pi_217641250
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:54 schreef Homey het volgende:

[..]
Draai die eens om. Heeft een moslim die zogenaamd afstamt van die clown mohammed recht op een stukje gaza?
Moslims stammen over het algemeen niet van Mohamed.
pi_217641284
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dan kunnen Palestijnen dus prima verkassen, terug naar waar ze vandaan kwamen.
pi_217641292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:54 schreef Homey het volgende:

[..]
Ga zelf kijken.

Feit is dat de meeste joden die nu in Israel wonen nativistische oorsprong hebben daar, veel meer dan de Palestijnen, die juist uit andere regio's komen. Palestijnen zijn de nieuwkomers en hun religie is veel nieuwer dan het jodendom. Leiders van Hamas bijvoorbeeld komen uit Egypte, niet Palestina.
Mohammed kwam uit een regio met veel joden en religie gelijkstellen aan ras/volk is idioot.

Ik heb al gekeken. Het grootste vraagstuk was vaststellen wie nou eigenlijk joods was, omdat er zoveel gemengde huwelijken waren in de huidige generatie. Laat staan de 3000 jaar ervoor.
pi_217641300
Recht op een stuk land op basis van genetische afkomst :O gaap
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_217641325
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:57 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het enige wat ze bijhouden is de oudste mannelijke lijn vanuit huwelijken. De regio kent een lange geschiedenis van oorlogen. In oorlogen wordt een groot deel van de vrouwen verkracht. Daar komen kindjes van. Sommigen komen mee terug met papa kruisvader. 700 jaar en 35 generaties later zit die ene man of vrouw in een groot deel van de stamboom van een land. Hetzelfde verhaal met zeelieden die ergens anders gaan wonen of langs de hoeren gaan. Pelgrims. Politieke huwelijken. Enzovoort enzovoort.
pi_217641334
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
En dat.
pi_217641335
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:02 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mohammed kwam uit een regio met veel joden en religie gelijkstellen aan ras/volk is idioot.

Ik heb al gekeken. Het grootste vraagstuk was vaststellen wie nou eigenlijk joods was, omdat er zoveel gemengde huwelijken waren in de huidige generatie. Laat staan de 3000 jaar ervoor.
Mohammed was een massa-moordenaar, lekker voorbeeld. Hij wordt ook geduid als "beste mens ooit". Sure bro. Triest dat zoveel mensen heb zo zien, hoe laag is je IQ dan?

In Israël wonen niet alleen joden, maar van alles en nog wat. Israël is veel diverser dan welk land dan ook in het Midden-Oosten, en in al die landen mag je niet uit de islam stappen. Feiten.
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:12:18 #172
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641356
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 12:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Na een ijzersterke comeback druipt hij af.
Denk je dat dat het is? Ja?
Mensen hebben gewoon geen zin meer om hun tijd te besteden aan met hersenlozen in discussie te gaan. En ik weet niet of je het door hebt, maar er worden bans uitgedeeld voor 'persoonlijk geneuzel' op het moment. Ook in deze discussie.

Dat is het mij allemaal niet waard. Heb wel wat beters te doen. En door die enorme vooringenomen plaat voor je harses, ga ik je toch niet overtuigen.

Dus zak er lekker in.
1947-2016
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:12:32 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641362
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:13 schreef Nober het volgende:
Rtl hanteert nog altijd de 50.000 doden, van het ministerie voor vrede van hamas.
_O-
1947-2016
pi_217641375
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:10 schreef Homey het volgende:

[..]
Mohammed was een massa-moordenaar, lekker voorbeeld. Hij wordt ook geduid als "beste mens ooit". Sure bro. Triest dat zoveel mensen heb zo zien, hoe laag is je IQ dan?

In Israël wonen niet alleen joden, maar van alles en nog wat. Israël is veel diverser dan welk land dan ook in het Midden-Oosten, en in al die landen mag je niet uit de islam stappen. Feiten.
Lachen. Joden hebben recht op de regio want ze zijn homogeen uit die regio en tegelijkertijd super divers.

Wat is het nou?
pi_217641376
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:01 schreef Homey het volgende:

[..]
Dan kunnen Palestijnen dus prima verkassen, terug naar waar ze vandaan kwamen.
Ze zitten just op de plek waar ze al duizenden jaren zitten.
pi_217641377
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Denk je dat dat het is? Ja?
Mensen hebben gewoon geen zin meer om hun tijd te besteden aan met hersenlozen in discussie te gaan. En ik weet niet of je het door hebt, maar er worden bans uitgedeeld voor 'persoonlijk geneuzel' op het moment. Ook in deze discussie.

Dat is het mij allemaal niet waard. Heb wel wat beters te doen. En door die enorme vooringenomen plaat voor je harses, ga ik je toch niet overtuigen.

Dus zak er lekker in.
Cope
pi_217641391
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat niet eens. Meer op basis van geloof.
pi_217641429
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze hebben zukke zware middelen ingezet waardoor het hele blok plat ging. Dus je kan je inderdaad afvragen waarom ze zulke zware bommen hebben gebruikt wetende dat het zo druk is.
En jij gelooft dat? :D
Ze zetten lichte precisiebommen van 250kg in voor dit soort werk. Er gaat één huis/appartement de lucht in. Eén.

Wat daarbij natuurlijk kan, is dat er munitie die ook in dat appartement ligt, mee de lucht in gaat. Dat kan. Dat zal ook wel zijn gebeurd in dit geval. Maar dan is het niet Israël, maar Hamas die schuld heeft aan het verloren gaan van het hele blok, en die 125 doden.

Ja, toch? Welk kwaadaardig gezwel slaat er nou munitie op in een woonblok?

Toch heel wat anders plotseling, he?
quote:
Daarnaast hebben zij 10-15 mensen per woning omdat ze familie opvangen vanwege de oorlog. Dat kan je niet vergelijken met ons hier waar we met twee man in een woning zitten.
Ik denk niet dat dat vanwege de oorlog maar vanwege de cultuur is, en die aannames zijn natuurlijk aannames. Net als mijn verhaal hierboven.

Jij geeft Israël de schuld, ik stel ertegenover dat Hamas net zo schuldig kan zijn. Mijn argumenten zijn alleen beter.
pi_217641447
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
De hele Israël situatie zou volgens mij een waarschuwing moeten zijn tegen het eisen en geven van rechten voor wat verre voorouders is aangedaan. Uiteindelijk heeft iedereen wel een zielig verhaal in de stamboom en je "recht" halen is een recept voor eindeloos geweld. Een les ook voor progressief Nederland.
pi_217641465
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lachen. Joden hebben recht op de regio want ze zijn homogeen uit die regio en tegelijkertijd super divers.

Wat is het nou?
Sluit het ene het andere uit? :?

Niet echt, he. :)
pi_217641472
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:20 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ze zetten lichte precisiebommen van 250kg in voor dit soort werk. Er gaat één huis/appartement de lucht in. Eén.

Wat daarbij natuurlijk kan, is dat er munitie die ook in dat appartement ligt, mee de lucht in gaat. Dat kan. Dat zal ook wel zijn gebeurd in dit geval. Maar dan is het niet Israël, maar Hamas die schuld heeft aan het verloren gaan van het hele blok, en die 125 doden.

[..]
Ik denk niet dat dat vanwege de oorlog maar vanwege de cultuur is, en die aannames zijn natuurlijk aannames. Net als mijn verhaal hierboven.

Jij geeft Israël de schuld, ik stel ertegenover dat Hamas net zo schuldig kan zijn. Mijn argumenten zijn alleen beter.
Als in Nederland 80% van de woningen onbewoonbaar is krijg jij het ook gezellig in je rukbunkertje hoor.
pi_217641480
quote:

[..]

Ja, toch?

[..]

https://www.bbc.com/news/articles/ceqglvlwzx5o

De BBC spreekt van Busterbusters. De BBC claimt dat fotos die IDF ze geeft van een naburige school zijn.
IDF liegt wel vaker.

Ik vind BBC een veel betrouwbaardere bron dan de meest partijdige users in dit topic.
pi_217641482
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Ja.
pi_217641489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja.
_O-

Nee.
pi_217641497
quote:

[..]

[..]

Daarom zijn 70% van de huizen in Gaza plat of beschadigd. We hebben de apocalyptische beelden inmiddels gezien . Hou jezelf niet van den domme.
pi_217641521
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Daarom zijn 70% van de huizen in Gaza plat of beschadigd. We hebben de apocalyptische beelden inmiddels gezien . Hou jezelf niet van den domme.
Dat 70% van de bebouwing platgooien precisie wordt genoemd en burgerslachtoffers voorkomen is ook precies onderdeel van waarom we zeggen dat de intentie genocidaal is.
pi_217641530
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
https://www.bbc.com/news/articles/ceqglvlwzx5o

De BBC spreekt van Busterbusters. De BBC claimt dat fotos die IDF ze geeft van een naburige school zijn.
IDF liegt wel vaker.

Ik vind BBC een veel betrouwbaardere bron dan de meest partijdige users in dit topic.
Gaat het om die school die als voorbeeld werd aangehaald omdat er zogenaamd een hamas commando centre onder last om vervolgens een ziekenhuis te bombarderen wat honderden meters verder ligt ?
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:27:05 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:14 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze zitten just op de plek waar ze al duizenden jaren zitten.
De Jodenmensen ook, gezien Judea, het Herodiaans Koninkrijk, de 2de tempel periode en daarvoor de Judah en Solomons tempel periode. Daarvoor ook al.

Hoe lang bestaat de islam ook alweer? Sinds 7de eeuw na de nozem uit Nazareth?

Knap die bewering.
1947-2016
pi_217641563
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Gaat het om die school die als voorbeeld werd aangehaald om een ziekenhuis te bombarderen?
Ik geloof het, het filmpje is 2 minuten. Gaat over dat European hospital ik zag er al beelden van hier langskomen. Je ziet mensen die overduidelijk niet bezig zijn met oorlogsvoering en je ziet een bom impact. Te minste op de NOS laten ze de daadwerkelijke inslag wel zien, BBC kiest ervoor de directe inslag niet te laten zien wel het directe gevolg erna.
pi_217641578
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Wat is het nou?
Er zijn 23 islamitische landen. Hoezo hebben moslims alleenrechten in die landen? Waar is dat op gebaseerd?
pi_217641580
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De Jodenmensen ook, gezien Judea, het Herodiaans Koninkrijk, de 2de tempel periode en daarvoor de Judah en Solomons tempel periode. Daarvoor ook al.

Hoe lang bestaat de islam ook alweer? Sinds 7de eeuw na de nozem uit Nazareth?

Knap die bewering.
Als ze er allebei recht op hebben waarom heeft de ander meer recht? Voor de joden uit Egypte kwamen woonden daar andere volkeren waaronder de voorouders van de Palestijnen.
pi_217641583
quote:

[..]
70% is verzonnen door Hamas. En Hamas heeft zelf heel veel opgeblazen.
pi_217641590
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Moslims hebben een bloedhekel aan religieuze diversiteit. Eigenlijk alle diversiteit. Bewijs: kijk maar naar de 23 islamitische landen. In al die landen hebben moslims meer rechten dan de rest. En die rest is altijd heel klein.
pi_217641595
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als ze er allebei recht op hebben waarom heeft de ander meer recht? Voor de joden uit Egypte kwamen woonden daar andere volkeren waaronder de voorouders van de Palestijnen.
Waarom hebben moslims meer rechten in islamitische landen dan niet-moslims? Leg maar uit.
pi_217641610
quote:

[..]
Daarom zijn 70% van de huizen in Gaza plat of beschadigd.
Nee, niet daarom. De vernietiging heeft een verscheidenheid aan redenen. Zware bommen zijn gebruikt op infra die al verlaten was bijvoorbeeld (de bevolking is immers meermalen opgeroepen te nokken); veel nevenschade kwam door wapenopslagplaatsen die ik net ook al beschreef en er zijn inderdaad heel wat terroristen met precisiemunitie het hoekje om geholpen (terwijl de rest bleef leven).

Jij wil graag iets anders geloven, maar dat is echt jouw probleem.
quote:
We hebben de apocalyptische beelden inmiddels gezien . Hou jezelf niet van den domme.
Dat mag je lekker zelf gaan doen.
pi_217641635
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat is weer eens een miskarakterisatie van wat ik zeg. De terreur van Hamas terecht verklaren namens mij is te groot. Terreur door Hamas vind ik terecht, niet elke terreur die die terroristische organisatie pleegt.
Noem eens een voorbeeld van terechte terreur van Hamas.
quote:
Israel loog weer eens over hun aanval op dat Europa ziekenhuis, veroordeel je dat liegen en ziekenhuizen bestoken?
Ja
pi_217641642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:30 schreef Homey het volgende:

[..]
Er zijn 23 islamitische landen. Hoezo hebben moslims alleenrechten in die landen? Waar is dat op gebaseerd?
Irrelevant.
pi_217641650
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:24 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
_O-

Nee.
Woorden hebben een betekenis. Als je groep homogeen is, dan kan die per definitie niet divers zijn.
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:47:20 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641705
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die er toen ook al een rotzooitje van trapten toch? De Filistijnen...

Feit blijft dat de Joden daar al een hele tijd hun land hebben. Historie gaat daar terug tot de bronstijd en misschien nog wel verder met Canaan ook nog als vermelding. Dat gebied was voor de Egypte periode voor Jodenmensen ook al het beloofde land met de roots.

Dus zal allemaal best wat je vind, alleen de gekleurdheid die moslims hebben hierover is wel stuitend. Alleen maar belichten wat het 'hunne' is.
1947-2016
pi_217641707
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:32 schreef Homey het volgende:

[..]
Waarom hebben moslims meer rechten in islamitische landen dan niet-moslims? Leg maar uit.
Waar komt die sprong vandaan? Waarom verleg je de discussie? Wat is het punt waar je wil maken?

Ben je het me eens dat het een onzinnig argument is om op basis van religie het huis van een ander te claimen die er misschien het zo lang of langer woont
pi_217641728
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die er toen ook al een rotzooitje van trapten toch? De Filistijnen...

Feit blijft dat de Joden daar al een hele tijd hun land hebben. Historie gaat daar terug tot de bronstijd en misschien nog wel verder met Canaan ook nog als vermelding. Dat gebied was voor de Egypte periode voor Jodenmensen ook al het beloofde land met de roots.

Dus zal allemaal best wat je vind, alleen de gekleurdheid die moslims hebben hierover is wel stuitend. Alleen maar belichten wat het 'hunne' is.
Ga je nu zeggen dat joden er al woonden voor het jodendom er was? Hoe werden ze toen genoemd?
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:53:44 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641763
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:32 schreef Homey het volgende:

[..]
Moslims hebben een bloedhekel aan religieuze diversiteit. Eigenlijk alle diversiteit. Bewijs: kijk maar naar de 23 islamitische landen. In al die landen hebben moslims meer rechten dan de rest. En die rest is altijd heel klein.
Als ze al het geluk hebben dat ze niet volledig uitgemoord zijn.
1947-2016
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:55:42 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641785
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ga je nu zeggen dat joden er al woonden voor het jodendom er was? Hoe werden ze toen genoemd?
Jij leest wat je wil lezen en je draait het weer om
Jjij wil dus eigenlijk zeggen dat moslims er al waren voor de Joden zich daar vestigden? Ja?
1947-2016
pi_217641902
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Irrelevant.
Ah, 23 islamitisch landen zijn irrelevant, maar 1 piepklein joods landje is wel super relevant.

“Heeft niks met joden te maken hoor”
pi_217641940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waar komt die sprong vandaan? Waarom verleg je de discussie? Wat is het punt waar je wil maken?

Ben je het me eens dat het een onzinnig argument is om op basis van religie het huis van een ander te claimen die er misschien het zo lang of langer woont
Omdat dit de crux is van die regio. Er kan geen vrijheid zijn als je geen vrijheid van religie hebt en vrijheid van religie is er niet in al die islamitische landen.

Dat is het kolonialisme en uitsluiting van de islam. Die extreme obsessie met Israël is de deflectie.
pi_217641966
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jjij wil dus eigenlijk zeggen dat moslims er al waren voor de Joden zich daar vestigden? Ja?
Exact, opletten geblazen met die omkeringen. Merk ook op dat hij amper vragen beantwoord, maar alles kaatst met een whataboutism.
pi_217641975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:12 schreef Homey het volgende:

[..]
Ah, 23 islamitisch landen zijn irrelevant, maar 1 piepklein joods landje is wel super relevant.

“Heeft niks met joden te maken hoor”
Echt een mysterie waarom mensen het over een joods landje hebben in een Israël topic.
  donderdag 15 mei 2025 @ 15:25:29 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217642012
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:19 schreef Homey het volgende:

[..]
Exact, opletten geblazen met die omkeringen. Merk ook op dat hij amper vragen beantwoord, maar alles kaatst met een whataboutism.
Het is immers nooit de schuld van moslims zelf. Het is altijd een ander.

Zo worden ze opgevoed
'Als een moslim zich stoot aan een tafel, is de tafel de schuldige'
1947-2016
pi_217642026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:19 schreef Homey het volgende:

[..]
Tsjaaaaaaaaa....
pi_217642097
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is immers nooit de schuld van moslims zelf. Het is altijd een ander.

Zo worden ze opgevoed
'Als een moslim zich stoot aan een tafel, is de tafel de schuldige'
Als iedere moslim hetzelfde is, mag je dan ook iedere jood aankijken op wat Israël doet?
pi_217642154
Er kwam hier voorbij dat Haaretz een extreem-linkse krant is die alleen spreekt voor de fringes van de samenleving.

Dat klopt dus totaal niet, want bij Haaretz zitten genoeg gerespecteerde journalisten aangesloten en vaak hebben ze ook goede onderzoeksjournalistiek en primeurs. Zie bijvoorbeeld het Haaretz onderzoek over Palestijnen die als menselijke schilden werden gebruikt: https://www.timesofisrael(...)elds-in-gaza-report/

Of deze: https://www.timesofisrael(...)-attack-spyware/amp/

Ik heb ook vaak genoeg opiniestukken langs zien komen die ik drie keer niks vind, vaak van Gideon Levy, maar daarom kan je de rest van de krant nog niet gelijk afschrijven.
pi_217642366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Woorden hebben een betekenis. Als je groep homogeen is, dan kan die per definitie niet divers zijn.
Dat heeft daar niets te maken. :D

Je weet weer eens niet wat de definities zijn van homogeniteit en diversiteit.
pi_217642373
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee, hij wil zeggen dat moslims daar horen. Want dat vinden ze zelf. En dan moet al het andere natuurlijk wijken.

Ik zeg niet voor niets: we aanschouwen de laatste stuiptrekkingen van de islam. :)
Die reeks aan nederlagen is namelijk niet vol te houden.
pi_217642430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:44 schreef oblo het volgende:
Er kwam hier voorbij dat Haaretz een extreem-linkse krant is die alleen spreekt voor de fringes van de samenleving.

Dat klopt dus totaal niet, want bij Haaretz zitten genoeg gerespecteerde journalisten aangesloten en vaak hebben ze ook goede onderzoeksjournalistiek en primeurs. Zie bijvoorbeeld het Haaretz onderzoek over Palestijnen die als menselijke schilden werden gebruikt: https://www.timesofisrael(...)elds-in-gaza-report/

Ik heb ook vaak genoeg opiniestukken langs zien komen die ik drie keer niks vind, vaak van Gideon Levy, maar daarom kan je de rest van de krant nog niet gelijk afschrijven.
Howard zegt dat iedereen tegen etnische zuivering extreem links is dus trek je het niet aan.
pi_217642443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:12 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat heeft daar niets te maken. :D

Je weet weer eens niet wat de definities zijn van homogeniteit en diversiteit.
Nee jij weet het niet.
  donderdag 15 mei 2025 @ 16:31:19 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217642526
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:13 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, hij wil zeggen dat moslims daar horen. Want dat vinden ze zelf. En dan moet al het andere natuurlijk wijken.

Ik zeg niet voor niets: we aanschouwen de laatste stuiptrekkingen van de islam. :)
Die reeks aan nederlagen is namelijk niet vol te houden.
Ik help het je hopen.
Er zijn nog te veel mensen die denken dat het werkelijk de ideologie 'van de vrede' is.
1947-2016
pi_217642540
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:38 schreef oblo het volgende:

[..]
Noem eens een voorbeeld van terechte terreur van Hamas.
[..]
Ja
Als ze rakketten op Israel afschieten. Als Israel de destructie van 70% van de gebouwen zou meemaken misschien dat ze dan wel te porren zijn voor een diplomatieke duurzame oplossing. Op dit moment doet het duidelijk te weinig pijn om genocidaal door te gaan. Men doet een soort fetishisme van 7 oktober, alsof dat het ultieme kwaad zou zijn, maar dat was uiteindelijk maar een speldenprikje als we het vergelijken met het gedrag door IDF. Als we het constant hebben over de gijzelaars door Hamas is dat ook een veel lager aantal dan het aantal Palestijnse gijzelaars dat Israel vast heeft zitten. Het beste is als het conflict sneller stopt dan later. Maar als het door moet gaan zou wat meer symmetrie aan slachtoffers voor beide zijden waarschijnlijk meer verandering veroorzaken. Vandaar dat het ook heel goed zou zijn om IDF net als de Iraanse garde op de terreur lijst te zetten en te stoppen met Israel te bewapenen.
pi_217642546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:14 schreef Homey het volgende:

[..]
Omdat dit de crux is van die regio. Er kan geen vrijheid zijn als je geen vrijheid van religie hebt en vrijheid van religie is er niet in al die islamitische landen.

Dat is het kolonialisme en uitsluiting van de islam. Die extreme obsessie met Israël is de deflectie.
Dus omdat er geen vrijheid van religie is in Iran of zo heb je als jood recht om een Palli uit zijn huis te flikkeren? Dat komt het kort gezegd op neer toch?
pi_217642597
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik help het je hopen.
Er zijn nog te veel mensen die denken dat het werkelijk de ideologie 'van de vrede' is.
Wie?
pi_217642631
Gisteren hebben ze de keuken van Ard Marahil in brand gezet met kleine drones. Dan ben je nog erger dan een nazi.
pi_217642666
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als ze rakketten op Israel afschieten. Als Israel de destructie van 70% van de gebouwen zou meemaken misschien dat ze dan wel te porren zijn voor een diplomatieke duurzame oplossing. Op dit moment doet het duidelijk te weinig pijn om genocidaal door te gaan. Men doet een soort fetishisme van 7 oktober, alsof dat het ultieme kwaad zou zijn, maar dat was uiteindelijk maar een speldenprikje als we het vergelijken met het gedrag door IDF. Als we het constant hebben over de gijzelaars door Hamas is dat ook een veel lager aantal dan het aantal Palestijnse gijzelaars dat Israel vast heeft zitten. Het beste is als het conflict sneller stopt dan later. Maar als het door moet gaan zou wat meer symmetrie aan slachtoffers voor beide zijden waarschijnlijk meer verandering veroorzaken. Vandaar dat het ook heel goed zou zijn om IDF net als de Iraanse garde op de terreur lijst te zetten en te stoppen met Israel te bewapenen.
Je gaat een semantische discussie krijgen met als stokpaardje dat een overheid niet kan gijzelen want het is een overheid. Link ze naar gijzeling in Nederland bij het niet betalen van een boete en het antwoord is alsnog nee.
pi_217642732
quote:

[..]
Ik vind het apart dat jij het lukraak schieten op een stad vol met burgers wel kan legitimeren voor jezelf, maar specifiek een zwangere vrouw aanvallen dan weer niet.
pi_217642779
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je gaat een semantische discussie krijgen met als stokpaardje dat een overheid niet kan gijzelen want het is een overheid. Link ze naar gijzeling in Nederland bij het niet betalen van een boete en het antwoord is alsnog nee.
Overheid kan prima gijzelen, geen idee waarom ik dat zou ontkennen.
pi_217642800
Eigenlijk snap ik het wel waarom je het voor jezelf kan legitimeren. Je zegt dat Israel dat doet en daarom mag Hamas het ook. Soort van tit for tat over de rug van burgers.
pi_217642804
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:50 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik vind het apart dat jij het lukraak schieten op een stad vol met burgers wel kan legitimeren voor jezelf, maar specifiek een zwangere vrouw aanvallen dan weer niet.
Okay, nouja zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Geweld in het abstracte is makkelijker te verantwoorden dan specifiek geweld. Een bom willekeurig op Israel afgeschoten kan iedereen raken, specifiek een zwangere vrouw raken vind ik kwalijker dan iedereen gelijkwaardig bestoken. Ziekenhuizen of scholen raken vind ik erger dan militaire doelen.

Ik vind het apart dat je een probleem hebt met lukraak beschieten als we het hebben over Israel wat Gaza een parkeerplaats heeft gemaakt. Als het andersom was, en Israel was volledig verwoest en Gaza lag er bijna identiek bij als voor de 'oorlog' dan zou ik beargumenteren dat we Israel juist meer moeten steunen en de Gazanen en Hamas tot orde moeten roepen. Maar dat is nou eenmaal niet hoe het is.
pi_217642840
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Okay, nouja zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Geweld in het abstracte is makkelijker te verantwoorden dan specifiek geweld. Een bom willekeurig op Israel afgeschoten kan iedereen raken, specifiek een zwangere vrouw raken vind ik kwalijker dan iedereen gelijkwaardig bestoken. Ziekenhuizen of scholen raken vind ik erger dan militaire doelen.

Ik vind het apart dat je een probleem hebt met lukraak beschieten als we het hebben over Israel wat Gaza een parkeerplaats heeft gemaakt. Als het andersom was, en Israel was volledig verwoest en Gaza lag er bijna identiek bij als voor de 'oorlog' dan zou ik beargumenteren dat we Israel juist meer moeten steunen en de Gazanen en Hamas tot orde moeten roepen. Maar dat is nou eenmaal niet hoe het is.
Je enige argument is “Israel doet het ook”. Beetje teleurstellend, maar wel duidelijk.

Waarom denk je dat ik geen probleem heb met de manier waarop Israel in Gaza huishoudt? Heb je mij dat ooit specifiek zien verdedigen?
pi_217643081
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik help het je hopen.
Oh ja, dat heet "de flikkering van de kaars voor hij uit gaat".

Wij maken de ondergang van de islam nog mee. :Y

Maar dat is verder off-topic.
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 17:36:00 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217643097
quote:

[..]
Vooralsnog was 7 oktober by far de bloedigste dag van deze oorlog
pi_217643173
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:05 schreef oblo het volgende:

[..]
Je enige argument is “Israel doet het ook”. Beetje teleurstellend, maar wel duidelijk.

Waarom denk je dat ik geen probleem heb met de manier waarop Israel in Gaza huishoudt? Heb je mij dat ooit specifiek zien verdedigen?
Nee dat is het niet je vroeg me specifiek naar geweld wat rechtvaardig was. Israel is het land dat meer en meer grondgebied neemt zoals nu misschien Gaza. Ik denk dat de Palestijnen ook recht hebben op een staat, als ze vervolgens alleen maar land wordt afgepakt mogen ze terug vechten, welke opties hebben ze anders nog om hun recht te claimen? De internationale gemeenschap steekt geen vinger uit om Israel bijvoorbeeld te laten stoppen met hun illegale nederzettingen. Daarbij is ook vrij duidelijk dat het beleid dat Israel voert mede veroorzaakt dat in Gaza al heel lang geen verkiezingen zijn geweest en ze veroordeelt zijn tot leven onder Hamas bestuur en dat ze economisch totaal geen ontwikkeling doormaken op die manier. Als Israel gezellig samen wil leven dan is het ook in hun belang om te zorgen dat ook Gaza zich kan ontwikkelen. Maar ik zie niet dat Israel gezellig wil samenleven wat ik zie is dat Israel de rampzalige situatie best graag benut. Zoals nu, Netanyahu die corrupte oorlogsmisdadiger zat in de problemen dus hij buit 7 oktober en zijn respons daarop maximaal uit. Natuurlijk zijn het aan beide kanten niet allemaal lieverdjes. Maar Israel is al ik weet niet hoe lang de ruim bovenliggende partij en dus hoofdverantwoordelijk. Dat simplificeren naar het ligt allemaal aan Israel kan uiteraard, dat zou ik zel niet zo zeggen.

Maar ik zou in elk geval zeggen dat de oplossing meer gezocht moet worden in Israel ja, zeker omdat we kunnen zien dat de beslissingen daar worden genomen. We horen in elk geval in het Westen toch weinig nieuws dat Hamas een doorbraak gaat forceren die Israel nu dan toch op de knieen dwingt. We horen toch meer plannen om 2 miljoen Gazanen te zuiveren want nu hebben ze Hamas écht bijna opgerold. Zelfs als straks iedereen die Hamas was dood is, ga je wel genoeg mensen hebben met grieven dat er sowieso wel een nieuwe andersgenoemde Hamas gaat ontstaan. Nog maar een reden waarom deze moordzuchtige politiek gewoon zonder einde is. Maar net als in het conflict tussen Rusland en Oekraine, daar kan alleen Rusland beslissen wanneer de oorlog over is omdat zij de bovenliggende partij zijn die op het grondgebied van de ander bezig zijn. Zo kan alleen Israel dit conflict beindigen.
pi_217643214
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Vooralsnog was 7 oktober by far de bloedigste dag van deze oorlog
Ik wist niet dat de bloedigste dag van een oorlog is waar hoe je het aantal slachtoffers meet. Daarna is die effectiviteit toch extreem gedaald? Hoeveel was het gisteren 80-0?
pi_217643260
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat is het niet je vroeg me specifiek naar geweld wat rechtvaardig was. Israel is het land dat meer en meer grondgebied neemt zoals nu misschien Gaza. Ik denk dat de Palestijnen ook recht hebben op een staat, als ze vervolgens alleen maar land wordt afgepakt mogen ze terug vechten, welke opties hebben ze anders nog om hun recht te claimen? De internationale gemeenschap steekt geen vinger uit om Israel bijvoorbeeld te laten stoppen met hun illegale nederzettingen. Daarbij is ook vrij duidelijk dat het beleid dat Israel voert mede veroorzaakt dat in Gaza al heel lang geen verkiezingen zijn geweest en ze veroordeelt zijn tot leven onder Hamas bestuur en dat ze economisch totaal geen ontwikkeling doormaken op die manier. Als Israel gezellig samen wil leven dan is het ook in hun belang om te zorgen dat ook Gaza zich kan ontwikkelen. Maar ik zie niet dat Israel gezellig wil samenleven wat ik zie is dat Israel de rampzalige situatie best graag benut. Zoals nu, Netanyahu die corrupte oorlogsmisdadiger zat in de problemen dus hij buit 7 oktober en zijn respons daarop maximaal uit. Natuurlijk zijn het aan beide kanten niet allemaal lieverdjes. Maar Israel is al ik weet niet hoe lang de ruim bovenliggende partij en dus hoofdverantwoordelijk. Dat simplificeren naar het ligt allemaal aan Israel kan uiteraard, dat zou ik zel niet zo zeggen.

Maar ik zou in elk geval zeggen dat de oplossing meer gezocht moet worden in Israel ja, zeker omdat we kunnen zien dat de beslissingen daar worden genomen. We horen in elk geval in het Westen toch weinig nieuws dat Hamas een doorbraak gaat forceren die Israel nu dan toch op de knieen dwingt. We horen toch meer plannen om 2 miljoen Gazanen te zuiveren want nu hebben ze Hamas écht bijna opgerold. Zelfs als straks iedereen die Hamas was dood is, ga je wel genoeg mensen hebben met grieven dat er sowieso wel een nieuwe andersgenoemde Hamas gaat ontstaan. Nog maar een reden waarom deze moordzuchtige politiek gewoon zonder einde is. Maar net als in het conflict tussen Rusland en Oekraine, daar kan alleen Rusland beslissen wanneer de oorlog over is omdat zij de bovenliggende partij zijn die op het grondgebied van de ander bezig zijn. Zo kan alleen Israel dit conflict beindigen.
Dus het is terecht dat Hamas lukraak op burgers schiet omdat ze geen andere opties hebben?

Het lijkt wel alsof je steeds zigzagt in je antwoorden, maar dat kan aan mij liggen.
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 18:02:21 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217643292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik wist niet dat de bloedigste dag van een oorlog is waar hoe je het aantal slachtoffers meet. Daarna is die effectiviteit toch extreem gedaald? Hoeveel was het gisteren 80-0?
Fuck if I know
  donderdag 15 mei 2025 @ 18:03:59 #233
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217643303
quote:

[..]
Kan je dit uitleggen?

Dat kan ik zeker:

Er zijn naar schatting 50,000 mensen omgekomen sinds het begin van de oorlog, waarvan ongeveer de helft terroristen. Dat is simpelweg een zeer laag aantal in een dichtbevolkt gebied, dat mensen niet kunnen verlaten en er door de Palestijnen geen scheiding wordt gemaakt tussen burger en strijder.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik heb dit argument al vaker gehad met pro-Israël figuren. Ze zeggen dan dat precisieaanvallen niet altijd kunnen en het dus dan maar op deze manier moet. Of ze zeggen dat terroristen schuilen tussen burgers en dat als je daardoor je tactiek wijzigt je buigt voor terreur. Doel heiligt de middelen argument in feite. Oorlogsrecht en mensenrechten doen er alleen maar in kleine mate toe bij die mensen.
Jij vond dat Israël moest gaan met de Palestijnen na 7 oktober en concessies doen. Laten we dus niet doen alsof jij het zelf nu zo nauw neemt met oorlogsrecht en mensenrechten, die worden enkel uit de kast getrokken als Israël terugslaat maar niet als het land te maken krijgt met terreuraanslagen. Hieruit getuigt dus ook weer de neiging van het eenzijdig toepassen van zulke regels en richtlijnen. De ene partij mag alles, de andere partij min of meer niets.
pi_217643386
twitter

"Heldendaad" :r

Hoe gestoord ben je dan. En dan zijn er wappies die dit nog steunen ook.
pi_217643409
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wie steunt dit?

Boze locals zijn trouwens wel een risico van in illegaal bezet gebied gaan wonen.
pi_217643423
quote:
[ x ]

Als je nog rechtvaardiging zoekt voor deze oorlog...

Deze haat is waar het om gaat. Stop de haat en je stopt de oorlog. Ga ermee door en je wordt vernietigd.

Ik denk dat we over tien jaar niet meer beter weten dan dat dit altijd zo heeft gewerkt.
pi_217643434
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ze doen er echt wel toe. Hamas heeft op oktober 7 mensenrechten en oorlogsrecht geschonden, dus dan mag Israël etnisch zuiveren. Vraag Howard maar. Mensenrechten als stok om genocide mee te starten.
pi_217643438
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wie steunt dit?

Boze locals zijn trouwens wel een risico van in illegaal bezet gebied gaan wonen.
Genoeg Hamas fans onder de mohammedanen en de marxisten wappies.
pi_217643461
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:33 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Genoeg Hamas fans onder de mohammedanen en de marxisten wappies.
Vanmorgen een filmpje gepost van een bom op een ziekenhuis met daarin ook zwangere vrouwen, waarin de lichamen langs de camera vlogen. De enige reacties waren goedpraterij van het pro Israel kamp.

Er is hier maar een groep die keer op keer pro burgerdoden is en dat zijn de Israël fanboys.
pi_217643466
quote:
[ x ]

Gestoord land ook wel. Dus meer dan 50.000 doden in het conflict. En een land gaat in shock over 1 dode. Maargoed het is telegraaf, de bruine krant. Al hun koppen zijn stemmingmakerij.
  donderdag 15 mei 2025 @ 18:40:26 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217643473
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:44 schreef oblo het volgende:

Haaretz is natuurlijk een uitgesproken linksgeoriënteerde krant, zei Amos Schocken een paar maanden geleden nog niet dat Hamas slechts vrijheidsstrijders zijn? Dat zijn natuurlijk hele schrikbarende uitspraken.

En dat Haaretz regelmatig ruimte geeft aan een man als Gideon Levy, zegt ook genoeg. Die op-ed sectie van Haaretz is dan soms ook bespottelijk. Hun berichtgeving is al duidelijk links en progressief, maar die op-ed sectie is soms echt extreem.

Dit is misschien een narratief dat het nogal goed doet bij links en progressieve, seculiere mensen uit Tel-Aviv, maar dit is niet het sentiment binnen de bredere samenleving. Israel Hayom of Yedioth Ahronoth zijn vele malen populairder.

Volgens onderzoek lezen een kleine 5% van de Israëliërs, Haaretz, dat zijn dus wel degelijke de fringes van de samenleving. En dit erkennen ze trouwens ook zelf, zie hier: https://www.haaretz.co.il(...)97-adff-ddfec5840000
pi_217643536
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haaretz is natuurlijk een uitgesproken linksgeoriënteerde krant, zei Amos Schocken een paar maanden geleden nog niet dat Hamas slechts vrijheidsstrijders zijn? Dat zijn natuurlijk hele schrikbarende uitspraken.

En dat Haaretz regelmatig ruimte geeft aan een man als Gideon Levy, zegt ook genoeg. Die op-ed sectie van Haaretz is dan soms ook bespottelijk. Hun berichtgeving is al duidelijk links en progressief, maar die op-ed sectie is soms echt extreem.

Dit is misschien een narratief dat het nogal goed doet bij links en progressieve, seculiere mensen uit Tel-Aviv, maar dit is niet het sentiment binnen de bredere samenleving. Israel Hayom of Yedioth Ahronoth zijn vele malen populairder.

Volgens onderzoek lezen een kleine 5% van de Israëliërs, Haaretz, dat zijn dus wel degelijke de fringes van de samenleving. En dit erkennen ze trouwens ook zelf, zie hier: https://www.haaretz.co.il(...)97-adff-ddfec5840000
Nogmaals: grote woorden en percentages zijn raar om te horen van iemand die niet tot 2 kan tellen.
pi_217643548
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:30 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Als je nog rechtvaardiging zoekt voor deze oorlog...

Deze haat is waar het om gaat. Stop de haat en je stopt de oorlog. Ga ermee door en je wordt vernietigd.

Ik denk dat we over tien jaar niet meer beter weten dan dat dit altijd zo heeft gewerkt.
Tuurlijk 1 zon dode hoewel gruwelijk hoewel zeer betreurenswaardig rechtvaardigt voor jou 1000den andere doden. Dat is nou precies het type haat waardoor we dit conflict nog altijd hebben. Dat je vervolgens geen enkele empathie kan hebben voor Palestijnen die misschien na 1000den doden aan hun kant ook wel eens denken dit rechtvaardigt ons om bruut geweld te plegen laat vooral je bekrompen geest zien.
  donderdag 15 mei 2025 @ 18:58:18 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217643583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk 1 zon dode hoewel gruwelijk hoewel zeer betreurenswaardig rechtvaardigt voor jou 1000den andere doden. Dat is nou precies het type haat waardoor we dit conflict nog altijd hebben. Dat je vervolgens geen enkele empathie kan hebben voor Palestijnen die misschien na 1000den doden aan hun kant ook wel eens denken dit rechtvaardigt ons om bruut geweld te plegen laat vooral je bekrompen geest zien.
Nee hoor, dit conflict is er nog altijd om dezelfde reden dat het ooit begon: antisemitisme en moslimfundamentalisme die gevoelens van etnische en religieuze suprematie aanwakkerden onder Arabieren.

Het veroveren van tientallen landen was voor Arabische moslims niet genoeg, ze moeten ook per se dit gebied nog veroveren. Helemaal natuurlijk als Joden er anders een klein land hebben, dat kunnen de territoriaal gierige en Jodenhatende Islamisten simpelweg niet verkroppen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:03:12 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217643615
'Maar het is alleen maar kritiek op de Israëlische regering'
'Waarom worden we antisemieten genoemd?'

twitter
pi_217643686
quote:
13s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
'Maar het is alleen maar kritiek op de Israëlische regering'
'Waarom worden we antisemieten genoemd?'

[ x ]
Je kijkt wederom in een spiegel en je vindt het niet leuk.

Je weigert keer op keer om onderscheid te maken tussen Hamas en Palestijnen. Zelfs kinderen zijn schuldig en verdacht.

Vervolgens zie je een idioot die geen onderscheid maakt tussen joodse mensen en de acties van een etnisch zuiverende joodse regering en sla je op tilt.

Helaas ben je niet slim genoeg voor een stukje zelfreflectie.
pi_217643732
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2025 14:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze een burgerlijk conservatief mannetje als ik, die braaf VVD of BBB stemt, monitoren nee.
_O- _O-

Dat de AIVD jou nog niet met pek en veren is komen afvoeren is mij een raadsel. Engnek.
Aan het typen...
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:20:15 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643767
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dus omdat er geen vrijheid van religie is in Iran of zo heb je als jood recht om een Palli uit zijn huis te flikkeren? Dat komt het kort gezegd op neer toch?
Zolang jouw moreel kader is gegrondvest op een steentijd woestijn religie bij elkaar gefantaseerd door een buitengewoon zelfverklaarde profeet, hoeven we je epistels over 'mensenrechten' niet zo serieus te nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-05-2025 20:41:47 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:21:05 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643776
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je kijkt wederom in een spiegel en je vindt het niet leuk.

Je weigert keer op keer om onderscheid te maken tussen Hamas en Palestijnen. Zelfs kinderen zijn schuldig en verdacht.

Vervolgens zie je een idioot die geen onderscheid maakt tussen joodse mensen en de acties van een etnisch zuiverende joodse regering en sla je op tilt.

Helaas ben je niet slim genoeg voor een stukje zelfreflectie.
Ja zelfreflectie...

Deden al die lemmings die zich 'pro-Palestina' noemen dat maar eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:22:49 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643794
Woke en islamisme hebben zich gevonden hoor..

Was een kwestie van tijd.

God verhoede dat je dochters of homoseksuele kinderen hebt. Wordt nog lachen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:25:59 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643819
quote:

[..]
Wie steunt dit?

:')

Echt... hoeveel deugstickers wil je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217643853
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja zelfreflectie...

Deden al die lemmings die zich 'pro-Palestina' noemen dat maar eens.
Nee maar hunnie!!!! Wat een eloquent antwoord.

Hamas en islam zijn niet lief tegen homo's, dus ik snap dat jij ze ook niet tof vindt. Toch zou ik je willen vragen om eens na te gaan of onvoorwaardelijke steun voor een staat die steeds meer extremistisch rechts en orthodox religieus aan het worden nou effectief is tegen homo haat op de wat langere termijn.
pi_217643858
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:')

Echt... hoeveel deugstickers wil je?
20 alsjeblieft.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:31:54 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643879
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee maar hunnie!!!! Wat een eloquent antwoord.

Hamas en islam zijn niet lief tegen homo's, dus ik snap dat jij ze ook niet tof vindt. Toch zou ik je willen vragen om eens na te gaan of onvoorwaardelijke steun voor een staat die steeds meer extremistisch rechts en orthodox religieus aan het worden nou effectief is tegen homo haat op de wat langere termijn.
Die zijn tegen nog wel wat meer mensen minder lief.

Echt: kijk eens voorbij kleurtje en religie, Glazenmaker.

Dat Netanyahu een monster is, heb ik al meerdere keren aangegeven.

Frappant, hoe snel je in de deugwokehoek pro-Israël bent als je niet meteen meemarcheert met salafisten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217643928
Het probleem is woke. Ah blij dat we deze verfrissende kijk er weer bij hebben. Wat een geweldig inzicht.
In een conflict dat ouder is dan de meeste strijders is alleen maar wijzen naar wie er begonnen zou zijn vrij zinloos.

Zelfs Trumpie komt nog met een lulverhaal over hoe het geweldig gaat worden in Gaza. Maar ik zal wel gemist hebben wat Israels plan is om Gaza naar hun welvaartsniveau te trekken. Ik krijg alleen wat mee over etnische zuivering, zal wel een communicatie defectje zijn enkel in de huidige Israelische regering.
pi_217643949
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die zijn tegen nog wel wat meer mensen minder lief.

Echt: kijk eens voorbij kleurtje en religie, Glazenmaker.

Dat Netanyahu een monster is, heb ik al meerdere keren aangegeven.

Frappant, hoe snel je in de deugwokehoek pro-Israël bent als je niet meteen meemarcheert met salafisten.
Ik lees niet al je posts dus weet ik veel. Je hebt enkel dezelfde toon en hysterische overdrijvingen die je ziet bij Howard en Co. En die overdrijvingen zijn nooit in het voordeel van Palestijnen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:39:09 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643953
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het probleem is woke. Ah blij dat we deze verfrissende kijk er weer bij hebben. Wat een geweldig inzicht.
In een conflict dat ouder is dan de meeste strijders is alleen maar wijzen naar wie er begonnen zou zijn vrij zinloos.

Zelfs Trumpie komt nog met een lulverhaal over hoe het geweldig gaat worden in Gaza. Maar ik zal wel gemist hebben wat Israels plan is om Gaza naar hun welvaartsniveau te trekken. Ik krijg alleen wat mee over etnische zuivering, zal wel een communicatie defectje zijn enkel in de huidige Israelische regering.
Trump en woke is precies hetzelfde.

Tribalisme.
Zwart-wit denken
Wij-zij denken
Chronische verontwaardiging
Chronisch b00s
Ligt allemaal aan anderen
Utopia is haalbaar als je maar doet wat we zeggen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:40:00 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643962
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik lees niet al je posts dus weet ik veel. Je hebt enkel dezelfde toon en hysterische overdrijvingen die je ziet bij Howard en Co. En die overdrijvingen zijn nooit in het voordeel van Palestijnen.
lol

overdrijving?

Wat vind je van die woke studenten en haatbaarden die nu al anderhalf jaar straten en stations bezetten en universiteiten slopen en intimideren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644003
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Trump en woke is precies hetzelfde.

Tribalisme.
Zwart-wit denken
Wij-zij denken
Chronische verontwaardiging
Chronisch b00s
Ligt allemaal aan anderen
Utopia is haalbaar als je maar doet wat we zeggen
Beschrijf je nou jezelf op het laatste regeltje na. Best een goede spiegel voor je ^^
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:46:17 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644013
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Beschrijf je nou jezelf op het laatste regeltje na. Best een goede spiegel voor je ^^
Nee, dan zou ik wel een moordenaar met Heilig Hart als UI hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644048
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dan zou ik wel een moordenaar met Heilig Hart als UI hebben.
Ik weet dat je niet aan zelfreflectie doet inderdaad. Hulde voor de perfecte omschrijving van jezelf. Nu de stap nog maken dat je jezelf in je omschrijving van jezelf herkent.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:50:33 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644063
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik weet dat je niet aan zelfreflectie doet inderdaad.
Ik heb inderdaad nog niet hoeven nadenken over of het ethisch akkoord is een moordenaar op te hemelen.

Al klaar voor je volgende demo? Je steenkolen Engelse slogans goed voorbereid? Frie Palestain!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644085
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
lol

overdrijving?

Wat vind je van die woke studenten en haatbaarden die nu al anderhalf jaar straten en stations bezetten en universiteiten slopen en intimideren?
Woke studenten die demonstreren tegen etnische zuivering vind ik bewonderenswaardig. Als ze daarbij denken een goede partner in haatbaarden te hebben vind ik ze zeer naïef. Met name de Queers voor Palestine zitten tegen het ridicule aan. Salafisten en Hamas fans vind ik kut. Intimidatie en slopen ook. Al is de aandacht daarvoor regelmatig disproportioneel.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:55:18 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644134
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Woke studenten die demonstreren tegen etnische zuivering vind ik bewonderenswaardig. Als ze daarbij denken een goede partner in haatbaarden te hebben vind ik ze zeer naïef. Met name de Queers voor Palestine zitten tegen het ridicule aan. Salafisten en Hamas fans vind ik kut. Intimidatie en slopen ook. Al is de aandacht daarvoor regelmatig disproportioneel.
Die kunnen Palestina nog niet op een landkaart aanwijzen.

Bali wel. Daar zitten ze deze zomer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644205
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die kunnen Palestina nog niet op een landkaart aanwijzen.

Bali wel. Daar zitten ze deze zomer.
Dit bedoel ik nou. Waar hebben ze deze persoonlijke aanval nou aan verdiend?
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:02:42 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644241
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit bedoel ik nou. Waar hebben ze deze persoonlijke aanval nou aan verdiend?
De eigen onbelezenheid, naïviteit en narcistische neiging de Mandela uit te hangen.

Denk je nou echt dat die studenten het ook maar een flikker interesseert, leed?

Neen. Het interesseert hen enkel wélk leed en bij wie, zoals het ze door hun professoren is geleerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644273
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De eigen onbelezenheid, naïviteit en narcistische neiging de Mandela uit te hangen.

Denk je nou echt dat die studenten het ook maar een flikker interesseert, leed?

Neen. Het interesseert hen enkel wélk leed en bij wie, zoals het ze door hun professoren is geleerd.
Voor iedere narcist die je kan vinden zijn er minstens 10 die het niet zijn. een beetje zoals bij de meeste groepen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:06:24 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Voor iedere narcist die je kan vinden zijn er minstens 10 die het niet zijn. een beetje zoals bij de meeste groepen.
Palestijns leed interesseert 9 van de 10 van die wannabe-MLK's inderdaad niets.

Waren het superwitte gristenen geweest, lagen ze nu allemaal op de bank te netflixen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644295
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Palestijns leed interesseert 9 van de 10 van die wannabe-MLK's inderdaad niets.
Prima, maar daarmee hebben ze nog geen ongelijk.
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:08:15 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644303
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Prima, maar daarmee hebben ze nog geen ongelijk.
Nee, ze zijn vooral hun eigen deugpunten aan het verzamelen.

Gegarandeerd dat dat volk geen enkel probleem heeft om te zeiken op SGP'ers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644320
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ze zijn vooral hun eigen deugpunten aan het verzamelen.

Gegarandeerd dat dat volk geen enkel probleem heeft om te zeiken op SGP'ers.
Je bent een bittere oude man.
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:10:33 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644334
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je bent een bittere oude man.
Nee, vooral belezen en ervaren.

Probeer het eens.

En daarbij ben ik ws jonger dan jij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644669
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, zie: https://archive.ph/vEGsX
quote:
Dat is juist de kracht van Haaretz, die confronteert de lezer ook met het Palestijnse narratief.

Verder komen ook mensen als generaal Yitzhak Brik vaak langs en andere personen die hoge posities hebben bekleedt in het defensieapparaat en de politiek.
quote:

Fringes of society dat zijn mensen die over het algemeen niet geaccepteerd worden in de samenleving. Voor de meerderheid van de journalisten en lezers van Haaretz is dit niet het geval. Die doen gewoon mee met de samenleving en zijn niet extreem radicaal links.
pi_217644874
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als iedere moslim hetzelfde is, mag je dan ook iedere jood aankijken op wat Israël doet?
En weer meteen over joden beginnen. Dat bedoel ik dus met alles kaatsen met een whataboutism.
pi_217644926
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:57 schreef Homey het volgende:

[..]
En weer meteen over joden beginnen. Dat bedoel ik dus met alles kaatsen met een whataboutism.
Dat is geen whataboutism.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:04:53 #276
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217645048
quote:

[..]
Wie steunt dit?

Op welke dag ben jij bekeerd trouwens?
pi_217645162
Het valt op dat bijna elke demonstratie voor vrede uiteindelijk een vechtpartij word.
https://www.telegraaf.nl/(...)-de-vuist-in-berlijn
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_217645290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Op welke dag ben jij bekeerd trouwens?
De twijfel begon klein. AI doelbepaling met een programma dat wachtte totdat papa thuiskwam bij zijn gezin. Toen al die foto's van plunderende en vernederende IDF soldaten die maar bleven komen zonder gevolgen. Een echt westers land tolereert dat ongedisciplineerde gedrag niet. Het escaleerde na al die CGI beelden van terreur commandocentra onder ziekenhuizen. Die na het veroveren van die ziekenhuizen, het vermoorden van veel patiënten en opblazen van die ziekenhuis allemaal fake informatie bleken. Toch denk ik dat de echte bekering op de dag van de door de regering gesteunde rellen tegen het opsluiten van verkrachters was.

Wat is de reden dat al die feiten jou nog niet sceptisch tegenover Israel hebben gemaakt?
pi_217645372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het valt op dat bijna elke demonstratie voor vrede uiteindelijk een vechtpartij word.
Als er niet gevochten wordt hoor je er niet van. In Utrecht worden Israëlische wapens ingekocht. Hoe vaak is voor de kazerne gedemonstreerd? Zonder te googelen want jij weet van iedere veldslag. :')
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:18:59 #280
396550 Richestorags
pi_217645485
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De twijfel begon klein. AI doelbepaling met een programma dat wachtte totdat papa thuiskwam bij zijn gezin. Toen al die foto's van plunderende en vernederende IDF soldaten die maar bleven komen zonder gevolgen. Een echt westers land tolereert dat ongedisciplineerde gedrag niet. Het escaleerde na al die CGI beelden van terreur commandocentra onder ziekenhuizen. Die na het veroveren van die ziekenhuizen, het vermoorden van veel patiënten en opblazen van die ziekenhuis allemaal fake informatie bleken. Toch denk ik dat de echte bekering op de dag van de door de regering gesteunde rellen tegen het opsluiten van verkrachters was.

Wat is de reden dat al die feiten jou nog niet sceptisch tegenover Israel hebben gemaakt?
Tribalisten zoals jij denken alleen in absoluten. Wat doet jou denken dat ik een land voorsta zoals Israël? Ik moet er niet aan denken dat wij zo leven en zo handelen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:20:56 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217645534
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Aha.

Dus blind varen op heilige boeken is... suspect?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217645541
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als er niet gevochten wordt hoor je er niet van. In Utrecht worden Israëlische wapens ingekocht. Hoe vaak is voor de kazerne gedemonstreerd? Zonder te googelen want jij weet van iedere veldslag. :')
Precies. Als Nederland bezet zou zijn, dan zou je ook in een heel ander land gaan vechten met politie aldaar. En Universiteiten slopen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:22:59 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217645602
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
De vraag is eerder hoeveel je je opwindt over Iran.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 21:24:33 #284
236264 crew  capricia
pi_217645662
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als je niet van vechten houdt, hoor je niet bij de partij van de vrede.
_O-
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217645705
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tribalisten zoals jij denken alleen in absoluten. Wat doet jou denken dat ik een land voorsta zoals Israël? Ik moet er niet aan denken dat wij zo leven en zo handelen.
Je begint met mij uit te schelden en eindigt met dat je het met mij eens bent. Bijzonder.

Maar om je vraag te beantwoorden: je scheld mij hier bijvoorbeeld uit als ik uitleg waarom ik sceptisch ben over Israel. Dat past bij iemand die het een tof land vindt. Of moslims zoveel haat dat je graag een oogje toeknijpt als ze worden uitgeroeid. Wat wel ironisch is voor iemand die schermt met woorden als tribalist.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:28:06 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217645785
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je begint met mij uit te schelden en eindigt met dat je het met mij eens bent. Bijzonder.

Maar om je vraag te beantwoorden: je scheld mij hier bijvoorbeeld uit als ik uitleg waarom ik sceptisch ben over Israel. Dat past bij iemand die het een tof land vindt. Of moslims zoveel haat dat je graag een oogje toeknijpt als ze worden uitgeroeid. Wat wel ironisch is voor iemand die schermt met woorden als tribalist.
Wat een achterlijke redenering.

Ik ben ook skeptisch over Israël, en zeker Netanyahu en z'n cronies.

Dat betekent niet dat ik als een kip zonder kop achter de ideologisch gedreven pro-Palestina lobby aandein.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217645804
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De vraag is eerder hoeveel je je opwindt over Iran.
De regering is geen fan van Iran. De EU is geen fan van Iran. Fokkers zijn geen fan van Iran.

Waarom is er nooit een topic met 100 reacties van de fokker die ik niet mag dat ze Iran kut vinden! wAT eEEn MyStirie. ZuH MOEte Wel JOduH HaTEN!
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:29:19 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217645829
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De regering is geen fan van Iran. De EU is geen fan van Iran. Fokkers zijn geen fan van Iran.

Waarom is er nooit een topic met 100 reacties van de fokker die ik niet mag dat ze Iran kut vinden! wAT eEEn MyStirie. ZuH MOEte Wel JOduH HaTEN!
Dit is een serieuze reactie?

Terwijl je net zelf nog met 'moslimhaat' aan komt zetten?

Really?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:30:50 #289
396550 Richestorags
pi_217645887
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waar scheld ik je uit? Tribalist is geen scheldwoord...wat je ook nu weer bewijst te zijn. Er is namelijk ook nog een 3e optie: ik zie jou te veel doorslaan naar één kant.
pi_217645910
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Precies. Als Nederland bezet zou zijn, dan zou je ook in een heel ander land gaan vechten met politie aldaar. En Universiteiten slopen.
Je had dus ongelijk.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:32:00 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217645921
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar scheld ik je uit? Tribalist is geen scheldwoord...wat je ook nu weer bewijst te zijn. Er is namelijk ook nog een 3e optie: ik zie jou te veel doorslaan naar één kant.
echt he...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217646056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En welke kant is dat volgens jou?
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:40:32 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217646263
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En welke kant is dat volgens jou?
Goh welke zou dat zijn. Met je 'moslimhaat'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217646443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goh welke zou dat zijn. Met je 'moslimhaat'.
Israel kondigt een etnische zuivering aan en meerdere users klagen dat andere landen niet mee willen werken. En het enige wat jij uit je toetsenbord kan krijgen is gezeik over jongeren die allemaal woke zouden zijn en samenwerken met haatbaarden.

En dan vraag jij je af waarom iemand aan moslimhaat denkt bij je posts. Een belezen en ervaren man zou een vermoeden moeten hebben.

Ik heb trouwens geen idee over welke kant ik volgens jou zit.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:46:52 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217646462
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Israel kondigt een etnische zuivering aan en meerdere users klagen dat andere landen niet mee willen werken. En het enige wat jij uit je toetsenbord kan krijgen is gezeik over jongeren die allemaal woke zouden zijn en samenwerken met haatbaarden.

En dan vraag jij je af waarom iemand aan moslimhaat denkt bij je posts. Een belezen en ervaren man zou een vermoeden moeten hebben.
Dat vraag ik me inderdaad af.

Leg eens uit.

Overigens, aangezien ik ook al jaren afgeef op de Evangelicals in de VS (croft ze), sinds Reagan al een plaag, het conservatisme van de Katholieke Kerk (croft ze) en de conservatieve denkbeelden van de bijbelbelt (croft ze) maakt dat mij nu ook christenhater? Hoop ik op hun afgrijselijke dood omdat ik kritiek heb op hun ideeën?

Vanwaar ineens het predikaat haat, Glazenmaker. Leg eens helemaal uit.

Waarom heb ik je nooit zo tekeer zien gaan wanneer ik die religie bekritiseer en bekritiseerde?

Waarom is en was dat geen haat?

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-05-2025 21:54:18 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217646722
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat vraag ik me inderdaad af.

Leg eens uit.

Overigens, aangezien ik ook al jaren afgeef op de enge Evangelicals in de VS, sinds Reagan al een plaag, maakt dat mij nu ook christenhater?
Je prioritering is nogal extreem te noemen. Misdrijf tegen de menselijkheid? Meh boeiuh. Mensen die daar tegen demonstreren? WTF! :( :( :( :( :( :(

Dan ga je zoeken naar een reden en die geef je zelf iedere keer.

In een gezellig religie topic niet nee. Ik zou het onsmakelijk vinden om dat te doen in een topic dat gaat over het massaal vermoorden en verdrijven van christenen. Als je grootste boospuntje in dat topic dan ook nog eens mensen zijn die demonstreren tegen die massamoord ga je voor mij over naar een christenhater ja. Stukje context dat mist in je voorbeeld.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:55:26 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217646753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je prioritering is nogal extreem te noemen. Misdrijf tegen de menselijkheid? Meh boeiuh. Mensen die daar tegen demonstreren? WTF! :( :( :( :( :( :(

Dan ga je zoeken naar een reden en die geef je zelf iedere keer.

In een gezellig religie topic niet nee. Ik zou het onsmakelijk vinden om dat te doen in een topic dat gaat over het massaal vermoorden en verdrijven van christenen. Als je grootste boospuntje in dat topic dan ook nog eens mensen zijn die demonstreren tegen die massamoord ga je voor mij over naar een christenhater ja. Stukje context dat mist in je voorbeeld.
Het gaat dan ook niet over menselijkheid, dat is het hele punt. Dat jij werkelijk denkt dat die demonstranten daarmee bezig zijn, kan ik enkel wijten aan naïviteit.

Praat eens met een paar van die types.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217647142
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gaat dan ook niet over menselijkheid, dat is het hele punt. Dat jij werkelijk denkt dat die demonstranten daarmee bezig zijn, kan ik enkel wijten aan naïviteit.

Praat eens met een paar van die types.
Die demonstranten kunnen mij totaal niet boeien en dat doorzagen over ze in een topic als dit zegt wat over jou.
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:10:44 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217647200
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die demonstranten kunnen mij totaal niet boeien en dat doorzagen over ze in een topic als dit zegt wat over jou.
Het zegt vooral dat ik walg van het gebruiken van menselijk leed voor tribale ideologie
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217647367
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zegt vooral dat ik walg van het gebruiken van menselijk leed voor tribale ideologie
Gaap.
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:17:49 #301
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217647430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gaap.
Echt leed interesseert inderdaad maar weinig mensen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')