En dan?quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten Netanyahu hier uitnodigen voor iets leuks en hem dan oppakken snel en in Scheveningen PI flikkeren.![]()
Wat zouden doen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe leuk zou dat zijn. Maar even serieus hé, stel je voor dat wij of een ander land wel zoiets zouden doen. Zou Israël dan Special Forces hiernaartoe sturen? Ze gaan er wel altijd kneiterhard in dus ik kan me ook wel zoiets voorstellen.
En dan? Gewoon de cel in en berechten.quote:
Waarom haal je die tucking debielen aan die joden weg wil hebben? Alsof ik mij moeten verdedigen dat die mongolen bestaan.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk al genoeg.
Er zijn dus gebieden die totaal 'Judenfrei' zijn, velen willen zelfs dat de volledige Westelijke Jordaanoever vrij van Joden wordt gemaakt en ondertussen zit men te schuimbekken als Palestijnen een keer geen bouwvergunning krijgen.
Ik vind het dan ook vreemd dat een actiegroep als Amnesty de claim maakt dat Israël een apartheidsstaat is terwijl daar allerlei verschillende bevolkingsgroepen wonen, maar tegelijkertijd zich inzet voor een Palestijnse ethnostaat.
Daar bereikt Israel niks mee en die heeft daar helemaal geen tijd, middelen en manschappen voor.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:15 schreef capricia het volgende:
[..]
Al zou je tijdelijk de moeders met jonge kinderen verplaatsen, naar een Palestijns gebied, wat onder de Palestijnse Autoriteit valt.
Dus van Zuid Holland naar Friesland zeg maar.
Dat lijkt me allengs beter dan waar ze nu zitten.
Daar zou de internationale gemeenschap dan bij kunnen helpen, als het vrijwillig is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:14 schreef oblo het volgende:
[..]
Daar bereikt Israel niks mee en die heeft daar helemaal geen tijd, middelen en manschappen voor.
Ignorance is bliss. Handen op de oren, ogen dicht en blijven roepen dat je het beter weet!quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeg ik toch? Precies hetzepfde bureau. Ze weten het echt wel hoor. Ze feesten immers gewoon mee met de pickups met half dode vrouwen en geraakte scholen en huizen van Joden. Pure waarheidsontkenning en takiyya.
Maar daar zit Israel helemaal niet op te wachten en daar gaan ze ook niet mee akkoord. Palestijnen dumpen in Egypte kan je velen in het kabinet wel enthousiast mee krijgen. Daar hoeft Israel ook niet zo veel voor te doen en dan zoekt Egypte het verder maar lekker uit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar zou de internationale gemeenschap dan bij kunnen helpen, als het vrijwillig is.
Alles beter dan de plannen die er nu liggen.
Wij inwoners van Nederland met een gekozen regering die bevriend blijft met Israël.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, voor zover mij bekend hebben Israëlische Arabieren daar meer beweegruimte. Zij spreken ook Arabisch, zijn moslim en zullen niet snel worden gelyncht. Degenen die er in grote problemen zullen komen zijn Hebreeuws sprekende Joden.
[..]
Wie zijn 'wij'?
Toe vertel, wat zouden 'wij' moeten doenquote:Op woensdag 14 mei 2025 21:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Wij inwoners van Nederland met een gekozen regering die bevriend blijft met Israël.
Israëliërs naar de VS en Palestijnen in hun huizen. Opgelost. Moet je als land maar geen etnische zuivering starten.quote:
quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Israëliërs naar de VS en Palestijnen in hun huizen. Opgelost. Moet je als land maar geen etnische zuivering starten.
Sancties.quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Toe vertel, wat zouden 'wij' moeten doen
Ach zo. Israël heeft nog wel bestaansrecht of ben je al zo ver afgedreven dat je met die woke debielen en haatbaarden de straat op gaat?quote:
Zodra er dwang bij komt kijken blijft het een oorlogsmisdaadquote:Op woensdag 14 mei 2025 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Israëliërs naar de VS en Palestijnen in hun huizen. Opgelost. Moet je als land maar geen etnische zuivering starten.
Ja maar het is voor hun eigen bestwil. Eindelijk leuke buren waar Israëliërs bij passen!quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zodra er dwang bij komt kijken blijft het een oorlogsmisdaad
Stop met deze nonsensequote:Op woensdag 14 mei 2025 21:57 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ja maar het is voor hun eigen bestwil. Eindelijk leuke buren waar Israëliërs bij passen!
quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:18 schreef oblo het volgende:
[..]
Ignorance is bliss. Handen op de oren, ogen dicht en blijven roepen dat je het beter weet!
Kan je deze uitleggen? Ik snap m niet. Ik heb liever een avondje tel aviv en een weekendje eilat.quote:Op donderdag 15 mei 2025 01:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Typisch weer.
Hoe was je avondje katwijk? Gezellig?
De Palestijnen hebben geen huizen in steden zoals Tel-Aviv, Rishon LeZion en Ra'anana. En waarom moet de inheemse bewoners van dit gebied (Joden) ten koste van Arabische moslims naar de Verenigde Staten verhuizen?quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het uitgangspunt dat er geen Joden mogen wonen in gebieden de Palestijnen worden toegerekend (ondanks dat deze in principe helemaal niet van hen zijn) is nogal groot. Van actiegroepen tot academici en van NGOs tot politici.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waarom haal je die tucking debielen aan die joden weg wil hebben? Alsof ik mij moeten verdedigen dat die mongolen bestaan.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen wie Israëliër is en wie niet-Israëliër is. Dan hebben we het dus over nationaliteit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:13 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is weer zo'n akelige afleidingsmanoeurvre van je, om niet te hoeven reageren op die politiek die een onderscheid maakt tussen Palestijn en Jood. Als je het zo verschrikkelijk vindt dat die palestijnen waarschijnlijk racistisch zouden zijn, zou je dit zeker verkeerd moeten vinden.
en toen dacht je wauw, wat een goed idee manquote:Op donderdag 15 mei 2025 08:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Al deze dingen heb ik hier over Palestijnen voorbij zien komen en toen was het wel serieus.
Oké interessant. Ik weet nog steeds niet wat ik hiermee moet. Welke (internationale) BNers of bekende NGO's vinden dat dan?quote:Op donderdag 15 mei 2025 08:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het uitgangspunt dat er geen Joden mogen wonen in gebieden de Palestijnen worden toegerekend (ondanks dat deze in principe helemaal niet van hen zijn) is nogal groot. Van actiegroepen tot academici en van NGOs tot politici.
Die mensen wonen in een gebied waar de Palestijnse autoriteiten niks te zeggen hebben. Het gebied wordt door een ander land bestuurt en dat andere land zorgt voor de politie. Dat land bepaalt wie waar mag wonen, wie invloed heeft op de lokale politiek en bestuur, wie toegang heeft tot riolering en water en wie regenwater mag opvangen. Ook bepaalt het wie toegang tot gezondheidszorg of scholing krijgt. Bij dit alles wordt een onderscheid gemaakt, de ene groep krijgt het wel en de andere groep krijgt het niet. Daarom dat een groep afhankelijk is van UNRWA, voor scholing of gezondheidszorg want anders hebben ze het niet, en nu is net dat UNRWA door dat 'andere land' als terroristische organisatie geklassificeerd. How confenientquote:[..]
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen wie Israëliër is en wie niet-Israëliër is. Dan hebben we het dus over nationaliteit.
Dit is waar veel mensen de mist in blijken te gaan, bewust of onbewust, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Dit is hetzelfde met argumenten die Israël dan als apartheidsstaat wegzetten omdat Palestijnen (wat volgens diezelfde mensen een legitieme nationaliteit is) niet mogen stemmen in Israël.
Zulke mensen willen dus A) dat de Palestijnen kunnen wonen én stemmen in zowel Israël als de Palestijnse gebieden en B) Joden alleen kunnen wonen en stemmen in Israël.
Wat dat betreft lijkt het gejammer om een zogenaamde 'apartheid' slecht projectie te zijn, voortkomende uit de situatie die men nota bene zelf het liefst bewerkstelligt zou willen zien worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |