abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2025 @ 19:26:56 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217633228
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten Netanyahu hier uitnodigen voor iets leuks en hem dan oppakken snel en in Scheveningen PI flikkeren. *O*
En dan?
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:24 schreef Discombobulate het volgende:
Hoe leuk zou dat zijn. Maar even serieus hé, stel je voor dat wij of een ander land wel zoiets zouden doen. Zou Israël dan Special Forces hiernaartoe sturen? Ze gaan er wel altijd kneiterhard in dus ik kan me ook wel zoiets voorstellen.
Wat zouden doen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217633265
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dan?
[..]
Wat zouden doen?
En dan? Gewoon de cel in en berechten.

En dat tweede, hier Special Forces heen sturen om hem te bevrijden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217634004
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:17 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zegt natuurlijk al genoeg.

Er zijn dus gebieden die totaal 'Judenfrei' zijn, velen willen zelfs dat de volledige Westelijke Jordaanoever vrij van Joden wordt gemaakt en ondertussen zit men te schuimbekken als Palestijnen een keer geen bouwvergunning krijgen.

Ik vind het dan ook vreemd dat een actiegroep als Amnesty de claim maakt dat Israël een apartheidsstaat is terwijl daar allerlei verschillende bevolkingsgroepen wonen, maar tegelijkertijd zich inzet voor een Palestijnse ethnostaat.
Waarom haal je die tucking debielen aan die joden weg wil hebben? Alsof ik mij moeten verdedigen dat die mongolen bestaan.

Het is weer zo'n akelige afleidingsmanoeurvre van je, om niet te hoeven reageren op die politiek die een onderscheid maakt tussen Palestijn en Jood. Als je het zo verschrikkelijk vindt dat die palestijnen waarschijnlijk racistisch zouden zijn, zou je dit zeker verkeerd moeten vinden.
pi_217634027
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Al zou je tijdelijk de moeders met jonge kinderen verplaatsen, naar een Palestijns gebied, wat onder de Palestijnse Autoriteit valt.
Dus van Zuid Holland naar Friesland zeg maar.

Dat lijkt me allengs beter dan waar ze nu zitten.
Daar bereikt Israel niks mee en die heeft daar helemaal geen tijd, middelen en manschappen voor.
  woensdag 14 mei 2025 @ 20:14:21 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217634029
Joden mogen bestaan?

Achja, dat is winst.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 20:16:48 #56
236264 crew  capricia
pi_217634081
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:14 schreef oblo het volgende:

[..]
Daar bereikt Israel niks mee en die heeft daar helemaal geen tijd, middelen en manschappen voor.
Daar zou de internationale gemeenschap dan bij kunnen helpen, als het vrijwillig is.
Alles beter dan de plannen die er nu liggen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217634111
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Zeg ik toch? Precies hetzepfde bureau. Ze weten het echt wel hoor. Ze feesten immers gewoon mee met de pickups met half dode vrouwen en geraakte scholen en huizen van Joden. Pure waarheidsontkenning en takiyya.
Ignorance is bliss. Handen op de oren, ogen dicht en blijven roepen dat je het beter weet!
pi_217634189
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:16 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar zou de internationale gemeenschap dan bij kunnen helpen, als het vrijwillig is.
Alles beter dan de plannen die er nu liggen.
Maar daar zit Israel helemaal niet op te wachten en daar gaan ze ook niet mee akkoord. Palestijnen dumpen in Egypte kan je velen in het kabinet wel enthousiast mee krijgen. Daar hoeft Israel ook niet zo veel voor te doen en dan zoekt Egypte het verder maar lekker uit.
pi_217635233
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, voor zover mij bekend hebben Israëlische Arabieren daar meer beweegruimte. Zij spreken ook Arabisch, zijn moslim en zullen niet snel worden gelyncht. Degenen die er in grote problemen zullen komen zijn Hebreeuws sprekende Joden.
[..]
Wie zijn 'wij'?
Wij inwoners van Nederland met een gekozen regering die bevriend blijft met Israël.
  woensdag 14 mei 2025 @ 21:17:43 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217635254
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wij inwoners van Nederland met een gekozen regering die bevriend blijft met Israël.
Toe vertel, wat zouden 'wij' moeten doen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217635277
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 19:26 schreef sp3c het volgende:

[..]
Omdat ze in nood zijn
Israëliërs naar de VS en Palestijnen in hun huizen. Opgelost. Moet je als land maar geen etnische zuivering starten.
  woensdag 14 mei 2025 @ 21:19:27 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217635291
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Israëliërs naar de VS en Palestijnen in hun huizen. Opgelost. Moet je als land maar geen etnische zuivering starten.
:O
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217635296
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Toe vertel, wat zouden 'wij' moeten doen
Sancties.
  woensdag 14 mei 2025 @ 21:20:42 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217635313
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Sancties.
Ach zo. Israël heeft nog wel bestaansrecht of ben je al zo ver afgedreven dat je met die woke debielen en haatbaarden de straat op gaat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 21:21:57 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217635335
quote:

[..]
Zodra er dwang bij komt kijken blijft het een oorlogsmisdaad
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217636062
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zodra er dwang bij komt kijken blijft het een oorlogsmisdaad
Ja maar het is voor hun eigen bestwil. Eindelijk leuke buren waar Israëliërs bij passen!
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 21:59:47 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217636085
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja maar het is voor hun eigen bestwil. Eindelijk leuke buren waar Israëliërs bij passen!
Stop met deze nonsense
pi_217636207
Ze zouden er bovendien zelf voor kiezen als ze geen andere keuze hadden om eten en onderdak te krijgen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 01:07:15 #69
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217637483
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:18 schreef oblo het volgende:

[..]
Ignorance is bliss. Handen op de oren, ogen dicht en blijven roepen dat je het beter weet!
:D
Typisch weer.

Hoe was je avondje katwijk? Gezellig?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217637623
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 01:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:D
Typisch weer.

Hoe was je avondje katwijk? Gezellig?
Kan je deze uitleggen? Ik snap m niet. Ik heb liever een avondje tel aviv en een weekendje eilat.
pi_217638267
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 21:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Stop met deze nonsense
Al deze dingen heb ik hier over Palestijnen voorbij zien komen en toen was het wel serieus.
  donderdag 15 mei 2025 @ 08:16:01 #72
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217638290
quote:

[..]
De Palestijnen hebben geen huizen in steden zoals Tel-Aviv, Rishon LeZion en Ra'anana. En waarom moet de inheemse bewoners van dit gebied (Joden) ten koste van Arabische moslims naar de Verenigde Staten verhuizen?
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Waarom haal je die tucking debielen aan die joden weg wil hebben? Alsof ik mij moeten verdedigen dat die mongolen bestaan.
Het uitgangspunt dat er geen Joden mogen wonen in gebieden de Palestijnen worden toegerekend (ondanks dat deze in principe helemaal niet van hen zijn) is nogal groot. Van actiegroepen tot academici en van NGOs tot politici.
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 20:13 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het is weer zo'n akelige afleidingsmanoeurvre van je, om niet te hoeven reageren op die politiek die een onderscheid maakt tussen Palestijn en Jood. Als je het zo verschrikkelijk vindt dat die palestijnen waarschijnlijk racistisch zouden zijn, zou je dit zeker verkeerd moeten vinden.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen wie Israëliër is en wie niet-Israëliër is. Dan hebben we het dus over nationaliteit.

Dit is waar veel mensen de mist in blijken te gaan, bewust of onbewust, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Dit is hetzelfde met argumenten die Israël dan als apartheidsstaat wegzetten omdat Palestijnen (wat volgens diezelfde mensen een legitieme nationaliteit is) niet mogen stemmen in Israël.

Zulke mensen willen dus A) dat de Palestijnen kunnen wonen én stemmen in zowel Israël als de Palestijnse gebieden en B) Joden alleen kunnen wonen en stemmen in Israël.

Wat dat betreft lijkt het gejammer om een zogenaamde 'apartheid' slecht projectie te zijn, voortkomende uit de situatie die men nota bene zelf het liefst bewerkstelligt zou willen zien worden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 08:44:02 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217638496
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 08:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Al deze dingen heb ik hier over Palestijnen voorbij zien komen en toen was het wel serieus.
en toen dacht je wauw, wat een goed idee man
pi_217638592
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 08:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het uitgangspunt dat er geen Joden mogen wonen in gebieden de Palestijnen worden toegerekend (ondanks dat deze in principe helemaal niet van hen zijn) is nogal groot. Van actiegroepen tot academici en van NGOs tot politici.
Oké interessant. Ik weet nog steeds niet wat ik hiermee moet. Welke (internationale) BNers of bekende NGO's vinden dat dan?

quote:
[..]
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen wie Israëliër is en wie niet-Israëliër is. Dan hebben we het dus over nationaliteit.

Dit is waar veel mensen de mist in blijken te gaan, bewust of onbewust, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Dit is hetzelfde met argumenten die Israël dan als apartheidsstaat wegzetten omdat Palestijnen (wat volgens diezelfde mensen een legitieme nationaliteit is) niet mogen stemmen in Israël.

Zulke mensen willen dus A) dat de Palestijnen kunnen wonen én stemmen in zowel Israël als de Palestijnse gebieden en B) Joden alleen kunnen wonen en stemmen in Israël.

Wat dat betreft lijkt het gejammer om een zogenaamde 'apartheid' slecht projectie te zijn, voortkomende uit de situatie die men nota bene zelf het liefst bewerkstelligt zou willen zien worden.
Die mensen wonen in een gebied waar de Palestijnse autoriteiten niks te zeggen hebben. Het gebied wordt door een ander land bestuurt en dat andere land zorgt voor de politie. Dat land bepaalt wie waar mag wonen, wie invloed heeft op de lokale politiek en bestuur, wie toegang heeft tot riolering en water en wie regenwater mag opvangen. Ook bepaalt het wie toegang tot gezondheidszorg of scholing krijgt. Bij dit alles wordt een onderscheid gemaakt, de ene groep krijgt het wel en de andere groep krijgt het niet. Daarom dat een groep afhankelijk is van UNRWA, voor scholing of gezondheidszorg want anders hebben ze het niet, en nu is net dat UNRWA door dat 'andere land' als terroristische organisatie geklassificeerd. How confenient

Die mensen die nergens toegang toe hebben, die hebben twee keuzes. Blijven of emigreren.

Bij die A B van jou. WIE zijn 'die mensen' en wat moet ik daarmee? Volgens mij, vind ik, is het compleet mesjogge hoe daar onderscheid gemaakt wordt en begrijp ik nog steeds niet waarom dat toch oké is
pi_217638602
Veel Palestijnen komen oorspronkelijk uit Egypte. Waarom gaan ze niet terug?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')