Ok. In bijvoorbeeld Oekraïne zien we dat er genoeg mensen alsnog blijven zitten in hoop op betere tijde .quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er oorlog en honger in Utrecht is, ja. Genoeg mensen probeerden de tocht naar Friesland.
Zelfs na de oorlog werden kleine kinderen zonder ouders uit het westen na de hongerwinter daarheen gestuurd om aan te sterken.
Reken maar dat ik hier weg ben als er bommen op Utrecht vallen.
Als de Palestijnen niet in een tentenkamp hadden willen slapen had men ook maar niet zo gretig talloze Israëlische dorpen moeten aanvallen en afbranden na de bewoners gemarteld, verkracht en gedood te hebben.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er oorlog en honger in Utrecht is, ja. Genoeg mensen probeerden de tocht naar Friesland.
Zelfs na de oorlog werden kleine kinderen zonder ouders uit het westen na de hongerwinter daarheen gestuurd om aan te sterken.
Reken maar dat ik hier weg ben als er bommen op Utrecht vallen.
Nee, die komen ook niet in zulke gebieden en wonen in dorpjes die beveiligd worden door het Israëlische leger. En in sommige gevallen heeft men zelf ook wapens. 20% van de Joden op de Westelijke Jordaanoever heeft een wapenvergunning.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Even een vraagje die nu bij mij opkomt. Hoe doen die kolonisten dat dan? Die trekken wel zo'n gebied binnen?
Ja. Dat zal best. Geloof ik meteen. Ik zag dat ook. Van die oude dames die het allemaal wel prima vonden en dus bleven.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:47 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ok. In bijvoorbeeld Oekraïne zien we dat er genoeg mensen alsnog blijven zitten in hoop op betere tijde .
Het feit dat het voor Israeli verboden is om dat gebied binnen te trekken doet je verder niet zoveel? Het zegt je verder niets? Het is geen negatief reisadvies, het is bij wet zelfs verboden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar nog aan toevoegend, dit zijn de borden die er op de Westelijke Jordaanoever staan voor Israëliërs:
[ afbeelding ]
Een verkeerde afslag wil namelijk zeggen dat er de kans is dat je op straat gelyncht wordt.
Bijvoorbeeld op deze manier (let op: schokkende beelden):
https://x.com/benzibenzion/status/1893879471238762823
Maar zogenaamd is Israël een apartheidsstaat en is het grote probleem dat er Joden wonen op de Westelijke Jordaanoever en Palestijnen daar niet meteen een bouwvergunning krijgen. Man man man, clownesk.
Dat er de afgelopen decennia steeds meer naïeve Westerse mensen zich achter dit gedachtegoed zijn gaan scharen zegt heel veel over waar het Westen op dit moment staat. Het morele kompas is totaal verrot.
Nee, er zijn geen Joden in zone A.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:39 schreef spapaars het volgende:
[..]
Ja, en ze nemen het land af van de Palestijnse boeren.
De bevolking evacueren, of een evacuatie-order geven, in een onbewoonbaar rampgebied (want dat is het) is een oorlogsmisdaad?quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
als je het plegen van oorlogsmisdaden een goed idee vind dan heb je gelijk
Zeg ik toch? Precies hetzepfde bureau. Ze weten het echt wel hoor. Ze feesten immers gewoon mee met de pickups met half dode vrouwen en geraakte scholen en huizen van Joden. Pure waarheidsontkenning en takiyya.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:51 schreef oblo het volgende:
[..]
Ten eerste is je reuters artikel gebaseerd op een PSPCR poll en ten tweede is dat percentage volgende de laatste poll gedaald en ten derde zien de Palestijnen 7 oktober net wat anders, omdat ze andere informatie voorgeschoteld krijgen, zie:
[..]
De Palestijnen hebben helemaal niet de mogelijkheden die de Oekraïeners hebben. Van de regen in de drup. En dan daarbij, hoe komen ze van links naar rechts als de grenzen gesloten zijn en blijven?quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat zal best. Geloof ik meteen. Ik zag dat ook. Van die oude dames die het allemaal wel prima vonden en dus bleven.
Al denk ik dat er dus ook wel een heleboel mensen zijn die wel degelijk weg willen.
In jouw voorbeeld, Oekraïne, zijn er miljoenen gegaan, zelfs naar het buitenland. Ik kan me voorstellen dat binnen je eigen land, je nog sneller gaat.
Israëliërs trekken zone A dus niet binnen want dat resulteert in de dood. En dat doet mij zeker veel omdat ik het idioot vind dat er dus gebieden zijn die 'Judenfrei' zijn, dit waar Palestijnen overal mogen en kunnen komen. En Westerse actiegroepen het liefst heel de Westelijke Jordaanoever een no-go area maken voor Joden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het feit dat het voor Israeli verboden is om dat gebied binnen te trekken doet je verder niet zoveel? Het zegt je verder niets? Het is geen negatief reisadvies, het is bij wet zelfs verboden.
Over kapotte morele kompassen gesproken.
Wordt er geëvacueerd dan? En wie heeft dat rampgebied gecreëerd?quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
De bevolking evacueren, of een evacuatie-order geven, in een onbewoonbaar rampgebied (want dat is het) is een oorlogsmisdaad?
Wist ik niet.
Laten we ons dan focussen op de mensen die wel weg willen. Dat zullen er heel veel zijn.
Aardappel of pieper.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De vraag was niet of ze de oorlogsmisdaden van 7 oktober steunde maar of ze het oké vonden dat de aanval op 7 oktober werd gelanceerd
Dat zijn in beide gevallen de Palestijnen zelf.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:53 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wordt er geëvacueerd dan? En wie heeft dat rampgebied gecreëerd?
Zo begon ik de discussie.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De Palestijnen hebben helemaal niet de mogelijkheden die de Oekraïeners hebben. Van de regen in de drup. En dan daarbij, hoe komen ze van links naar rechts als de grenzen gesloten zijn en blijven?
Zeg ik toch? Precies hetzepfde bureau. Ze weten het echt wel hoor. Ze feesten immers gewoon mee met de pickups met half dode vrouwen en geraakte scholen en huizen van Joden. Pure waarheidsontkenning en takiyya.quote:Op woensdag 14 mei 2025 17:51 schreef oblo het volgende:
[..]
Ten eerste is je reuters artikel gebaseerd op een PSPCR poll en ten tweede is dat percentage volgende de laatste poll gedaald en ten derde zien de Palestijnen 7 oktober net wat anders, omdat ze andere informatie voorgeschoteld krijgen, zie:
[..]
Dat is gewoon kleur bekennen inderdaad.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk al genoeg.
Er zijn dus gebieden die totaal 'Judenfrei' zijn, velen willen zelfs dat de volledige Westelijke Jordaanoever vrij van Joden wordt gemaakt en ondertussen zit men te schuimbekken als Palestijnen een keer geen bouwvergunning krijgen.
Ik vind het dan ook vreemd dat een actiegroep als Amnesty de claim maakt dat Israël een apartheidsstaat is terwijl daar allerlei verschillende bevolkingsgroepen wonen, maar tegelijkertijd zich inzet voor een Palestijnse ethnostaat.
Wonen er Palestijnen is Israël?quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israëliërs trekken zone A dus niet binnen want dat resulteert in de dood. En dat doet mij zeker veel omdat ik het idioot vind dat er dus gebieden zijn die 'Judenfrei' zijn, dit waar Palestijnen overal mogen en kunnen komen. En Westerse actiegroepen het liefst heel de Westelijke Jordaanoever een no-go area maken voor Joden.
dat vertel ik je netquote:Op woensdag 14 mei 2025 18:52 schreef capricia het volgende:
[..]
De bevolking evacueren, of een evacuatie-order geven, in een onbewoonbaar rampgebied (want dat is het) is een oorlogsmisdaad?
Wist ik niet.
Laten we ons dan focussen op de mensen die wel weg willen. Dat zullen er heel veel zijn.
ik ga hier niet als fok!mods zitten discussieren of dat wel of niet een goed idee is en als NWS mod vraag ik je er direct mee te stoppen ...quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
zolang er dwang bij komt kijken blijft het een oorlogsmisdaad
Er wonen bijna 2 miljoen 'Palestijnen' (Arabische Israëliërs) in Israël. 20% van de Israëlische bevolking zijn Arabische moslims en sommige dienen zelfs in het Israëlische leger.quote:
Die dus bij wet wordt verboden hun eventuele familie te bezoeken. Voor de joden in Israël die zouden worden gelyncht hoef je geen wet op te tuigen. Dan is een negatief reisadvies ook wel voldoende.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Er wonen bijna 2 miljoen 'Palestijnen' (Arabische Israëliërs) in Israël. 20% van de Israëlische bevolking zijn Arabische moslims en sommige dienen zelfs in het Israëlische leger.
Waarbij er ook een hoop grijs gebied is, namelijk complete door Palestijnen opgetuigde nep-dorpen om te doen of een strook land bewoond is, Israëlische burgers die daar wonen uit economische motieven, niet alle Israëlische bebouwing die illegaal is, een zwaar corrupte Palestijnse Autoriteit die vooral haar eigen belangen dient en niet die van de burgers en daarbij niet schroomt om aan de ene kant te onderhandelen en aan de andere kant moord en brand te krijsen over door henzelf verkochte kavels.quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:39 schreef spapaars het volgende:
[..]
Ja, en ze nemen het land af van de Palestijnse boeren.
Iedere journalist in de buurt van de IDF is ook een soldaat en betrokken bij de executie van ambulance personeel laatst? Dat is de briljante logica die je laat zien hier.quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:42 schreef HowardRoark het volgende:
Ondertussen blijft het onbegrijpelijk dat dit volgens Westerse media een "onschuldige journalist" is, waarbij er geen bewijs is dat hij betrokken was bij Hamas of de aanslagen van 7 oktober.
[ twitter ]
Hoezo moet Egypte mensen opvangen waarvan wij het huis hebben helpen slopen en afpakken?quote:Op woensdag 14 mei 2025 16:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit vormt geen antwoord op de vraag. Waarom moeten de Palestijnen worden opgevangen door het Westen? En dus niet door andere landen, bijvoorbeeld Arabische of Islamitische landen. Wat ook de meest logische optie is voor Arabische moslims.
Nee, voor zover mij bekend hebben Israëlische Arabieren daar meer beweegruimte. Zij spreken ook Arabisch, zijn moslim en zullen niet snel worden gelyncht. Degenen die er in grote problemen zullen komen zijn Hebreeuws sprekende Joden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die dus bij wet wordt verboden hun eventuele familie te bezoeken. Voor de joden in Israël die zouden worden gelyncht hoef je geen wet op te tuigen. Dan is een negatief reisadvies ook wel voldoende.
Wie zijn 'wij'?quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoezo moet Egypte mensen opvangen waarvan wij het huis hebben helpen slopen en afpakken?
Omdat ze in nood zijnquote:Op woensdag 14 mei 2025 19:21 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoezo moet Egypte mensen opvangen waarvan wij het huis hebben helpen slopen en afpakken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |