abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 mei 2025 @ 15:34:23 #276
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217631266
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Steeds? Hoeveel doden de afgelopen 2 jaar? Dat was Hamas he, niet de Palestijnen.
Daarbij Israel valt steeds de Palestijnen aan, hoe ga jij die laten ophouden dan? Nadat 2 miljoen mensen van hun in puin geschoten huizen verdreven zijn?
tja ze kunnen niet zoveel, maar dat komt niet omdat ze het niet proberen. ik geloof dat de afgelopen 20 ze iets van 20.000 raketten hebben afgevuurd op burgerdoelen in israel. vrijwel elke raket dus bedoeld om burgers te doden. dan kan je vast claimen dat er toch maar een stuk of 50 door het iron dome heen komen, en dat ze er dus maar 50 schieten, eigenlijk...

en voor nu weet ik het niet meer, maar in het verleden was het altijd de palestijnen die iets deden, en israel die daarop reageerde. en dan weer ophield. etc ect.
maar ja, de palestijnen zeggen altijd een reden te hebben, namelijk de laatste vergeligsactie van israel, en de vernietiging van israel in het algemeen. of zoals een van de laatste keren, precies op het moment dat SA een verdrag met israel ging sluiten over erkenning en officiele vrede.
pi_217631284
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zeg ik dan ook niet, ik geef aan dat de Palestijnen bewapenen (waar jij dus een voorstander van bent) gaat resulteren in een nieuwe poging tot de vernietiging van Israël en Joden. Dat zien we immers elke keer als ze weer wapens krijgen van Iran. Dan worden er weer talloze raketten afgeschoten op Israël en aanslagen gepleegd.
Hetzelfde probleem zien we ook bij Israël als de VS weer een sloot wapens gegeven heeft. En die partij kondigt momenteel een etnische zuivering aan. Tijd voor sancties tegen Trump?
pi_217631302
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:34 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
tja ze kunnen niet zoveel, maar dat komt niet omdat ze het niet proberen. ik geloof dat de afgelopen 20 ze iets van 20.000 raketten hebben afgevuurd op burgerdoelen in israel. vrijwel elke raket dus bedoeld om burgers te doden. dan kan je vast claimen dat er toch maar een stuk of 50 door het iron dome heen komen, en dat ze er dus maar 50 schieten, eigenlijk...

en voor nu weet ik het niet meer, maar in het verleden was het altijd de palestijnen die iets deden, en israel die daarop reageerde. en dan weer ophield. etc ect.
maar ja, de palestijnen zeggen altijd een reden te hebben, namelijk de laatste vergeligsactie van israel, en de vernietiging van israel in het algemeen. of zoals een van de laatste keren, precies op het moment dat SA een verdrag met israel ging sluiten over erkenning en officiele vrede.
De Palestijnen kwamen vaker met een grote dramatische actie. Israël is al jarenlang langzaam grondgebied aan het afpakken en met allerlei grote en kleine hindernissen het leven moeilijk aan het maken.
  woensdag 14 mei 2025 @ 15:42:37 #279
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217631329
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De Palestijnen kwamen vaker met een grote dramatische actie. Israël is al jarenlang langzaam grondgebied aan het afpakken en met allerlei grote en kleine hindernissen het leven moeilijk aan het maken.
omdat ze zich constant moeten beschermen tegen palestijnse acties. dat geldt ook zeker op de westbank, waar elk gaatje in de beveiliging wordt/werd benut voor een zelfmoordaanslag. of om zelf land in te nemen, iets waar je nooit iemand over hoort. de EU doet daar trouwens vrolijk aan mee.
pi_217631359
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hetzelfde probleem zien we ook bij Israël als de VS weer een sloot wapens gegeven heeft. En die partij kondigt momenteel een etnische zuivering aan. Tijd voor sancties tegen Trump?
Je snapt toch wel dat dat geen enkel probleem is voor Howard. In zijn wereld is Israel vredelievend. En hij noemt Palestijnen letterlijk beesten die het verdienen om uitgeroeid te worden.
Dat we allemaal kunnen zien dat enkel Israel escaleert en escaleert en dat Israel veel meer journalisten en hulpmedewerkers ombrengt dan dat oh zo erge Hamas maakt allemaal niks uit. Voor de pro-Israel crowd maken de feiten niks uit. Gewoon de Israelische propaganda herhalen, wat naar twitterposts wijzen, een beetje gemaakte boosheid over de vermeende morele slechtheid van iedereen die het op probeert te nemen voor mensenrechten of Palestijnen.

Uiteindelijk moet ik volgens mij ook gewoon minder tijd aan dit nonsense topic besteden heel de tijd dezelfde riedeltjes aanhoren elke keer dezelfde drogredenen lezen en telkens beschuldigd worden van het voorstander zijn voor de uitroeiing van joden ofzo gaat me ook wel vervelen. Ik bedoel ik weet nu al dat als ik nog een paar posts plaats mensen voor de zoveelste keer zichzelf als pro-genocide lui weer aan de goede kant van de geschiedenis gaan proberen te zetten en mij weer als neo-nazi of whatever. Terwijl ik altijd uitgesproken anti-fascistisch ben dus wat dat betreft kunnen de verwijten ook niet veel dommer.
pi_217631365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
omdat ze zich constant moeten beschermen tegen palestijnse acties. dat geldt ook zeker op de westbank, waar elk gaatje in de beveiliging wordt/werd benut voor een zelfmoordaanslag. of om zelf land in te nemen, iets waar je nooit iemand over hoort. de EU doet daar trouwens vrolijk aan mee.
De Palestijnen in de West Bank die onder Israëlisch bestuur en veiligheid vallen geen bouwvergunning te geven of te verbieden regenwater op te vangen of water op te pompen, en natuurlijk niet aan te sluitennoo riolering en waternet, heeft natuurlijk niks met veiligheid te maken.
  woensdag 14 mei 2025 @ 15:59:52 #282
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217631433
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee hoor, vind jij het veilig onderbrengen van Palestijnen uit de Gazastrook in andere landen geen goed idee? Daarmee zijn die mensen gered van een uitzichtloze situatie in een gebied dat volledig was ingericht voor terrorisme en oorlogsvoering maar nu wordt ontmanteld.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:05:29 #283
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217631476
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De Palestijnen in de West Bank die onder Israëlisch bestuur en veiligheid vallen geen bouwvergunning te geven of te verbieden regenwater op te vangen of water op te pompen, en natuurlijk niet aan te sluitennoo riolering en waternet, heeft natuurlijk niks met veiligheid te maken.
maar wel met land inpikken. je vergeet dat deze gebieden, die vaak bezette gebieden worden genoemd, een onbepaalde status hebben. en net zoals de israelische kolonisten daar land pakken en dat in feite proberen in te lijven voor israel, proberen palestijnen dat ook. als er voor een gebied geen overeenkmst voor bebouwing is, dan geeft israel in het gebied dat zijn mogen beheren van de VN, geen vergunningen. dat is op zich logisch. het wachten is of was gewoon op een vredes deal die de status van al die gebieden voorgoed zou vastleggen. maar dat is niet gelukt.

en deze regels gelden ook voor de kolonisten, he. er si altidj veel te doen over vergunningen voor hen, of ze mogen bij bouwen. meestal niet, maar de huidige regeringen gebruiken het steeds meer als vergelding, helaas.
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:06:45 #284
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217631487
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat met die bouwvergunning vind ik altijd een slecht argument. Niet iedereen krijgt zomaar een bouwvergunning, dat kan in Israël zelf ook vele jaren duren en het kan ook maar zo dat Palestijnen geen vergunning krijgen voor gebieden die Israël in controle heeft. Joden krijgen ook geen vergunningen voor de gebieden in Palestijnse handen.

Dit laatste is nog wel eens dat veel van die NGOs en actiegroepen vergeten. Daar steekt men namelijk eigenlijk in op een dubbele standaard. Men wil dat Palestijnen overal kunnen wonnen en Joden slechts alleen in Israël. Kortom, een Palestijn moet in Haifa, Be'er-Sheva, Ramallah en Hebron kunnen wonen. Maar een Jood slechts alleen in Haifa en Be'er-Sheva.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:09:01 #285
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_217631509
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat met die bouwvergunning vind ik altijd een slecht argument. Niet iedereen krijgt zomaar een bouwvergunning, dat kan in Israël zelf ook vele jaren duren en het kan ook maar zo dat Palestijnen geen vergunning krijgen voor gebieden die Israël in controle heeft. Joden krijgen ook geen vergunningen voor de gebieden in Palestijnse handen.

Dit laatste is nog wel eens dat veel van die NGOs en actiegroepen vergeten. Daar steekt men namelijk eigenlijk in op een dubbele standaard. Men wil dat Palestijnen overal kunnen wonnen en Joden slechts alleen in Israël. Kortom, een Palestijn moet in Haifa, Be'er-Sheva, Ramallah en Hebron kunnen wonen. Maar een Jood slechts alleen in Haifa en Be'er-Sheva.
via NGO's heeft de EU hele projecten gesteund voor het bouwen van betonnen hokken op leeg gebied. iets anders kan je het niet noemen. gewoon om dat land te claimen. geen palesyijn die er wil wonen. en als isael ze afbreekt, dan is er weer alom verontwaardiging.
pi_217631528
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, vind jij het veilig onderbrengen van Palestijnen uit de Gazastrook in andere landen geen goed idee? Daarmee zijn die mensen gered van een uitzichtloze situatie in een gebied dat volledig was ingericht voor terrorisme en oorlogsvoering maar nu wordt ontmanteld.
Wil je nieuwe buren?
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:13:41 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217631534
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wil je nieuwe buren?
Waarom zouden de Palestijnen naar het Westen moeten?
pi_217631546
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:42 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]
Och ja. Israël werd ieder jaar een stukje kleiner en die terroristen kwamen ook vanuit het niets.

Je hebt geen oogkleppen op, maar je ogen helemaal uitgestoken.
pi_217631549
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:22 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Zodra Hamas op dezelfde hoogte staat als Israel qua uitrusting moet Israel juist inbinden.
Huh?? Wonen we wel op dezelfde planeet? Als Hamas een atoombommetje had, was Israël al lang een gapende krater, inclusief de daar wonende arabieren.
Als ze ook maar op 50% zouden zitten van Israël, zouden we een 7-10 x 100 zien. Dit zijn gedreven mensen die sterven voor hun doel als iets tops zien, ze worden martelaar en krijgen hun plekje in de islamitische Walhalla.
Denken dat bewapenen van die groep een status-quo zal bewerkstelligen in de regio is niet eens naïef meer te noemen.
pi_217631557
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat dat geen enkel probleem is voor Howard. In zijn wereld is Israel vredelievend. En hij noemt Palestijnen letterlijk beesten die het verdienen om uitgeroeid te worden.
Dat we allemaal kunnen zien dat enkel Israel escaleert en escaleert en dat Israel veel meer journalisten en hulpmedewerkers ombrengt dan dat oh zo erge Hamas maakt allemaal niks uit. Voor de pro-Israel crowd maken de feiten niks uit. Gewoon de Israelische propaganda herhalen, wat naar twitterposts wijzen, een beetje gemaakte boosheid over de vermeende morele slechtheid van iedereen die het op probeert te nemen voor mensenrechten of Palestijnen.

Uiteindelijk moet ik volgens mij ook gewoon minder tijd aan dit nonsense topic besteden heel de tijd dezelfde riedeltjes aanhoren elke keer dezelfde drogredenen lezen en telkens beschuldigd worden van het voorstander zijn voor de uitroeiing van joden ofzo gaat me ook wel vervelen. Ik bedoel ik weet nu al dat als ik nog een paar posts plaats mensen voor de zoveelste keer zichzelf als pro-genocide lui weer aan de goede kant van de geschiedenis gaan proberen te zetten en mij weer als neo-nazi of whatever. Terwijl ik altijd uitgesproken anti-fascistisch ben dus wat dat betreft kunnen de verwijten ook niet veel dommer.
Ik vind het gaaf om af en toe een beetje te prikken met een korte zin zodat hij daar meerdere boze ongelezen alinea's over kan schrijven.
pi_217631566
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zouden de Palestijnen naar het Westen moeten?
Vanwege een etnische zuivering waar jij voor bent.
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:20:17 #292
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217631577
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Vanwege een etnische zuivering waar jij voor bent.
Dit vormt geen antwoord op de vraag. Waarom moeten de Palestijnen worden opgevangen door het Westen? En dus niet door andere landen, bijvoorbeeld Arabische of Islamitische landen. Wat ook de meest logische optie is voor Arabische moslims.
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 16:23:33 #293
236264 crew  capricia
pi_217631595
Kunnen ze niet gewoon in Gaza blijven? Dat is tenslotte hun plek.
Want verders wil niemand ze.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:37:55 #294
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217631712
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:23 schreef capricia het volgende:
Met een hele goede reden. En Hamas moet eerst uitgeroeid worden.
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:40:51 #295
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217631742
quote:
Het is een kwestie van tijd tot men weer wapens krijgt en het opnieuw gaat proberen. Zonder Palestijnen in de Gazastrook hoeft Israël zich maar op één kant te richten, namelijk het Oosten, waar straks ook Syrië weer vrij spel heeft door de opheffing van de handelsrestricties.
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:42:46 #296
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217631760
Ondertussen blijft het onbegrijpelijk dat dit volgens Westerse media een "onschuldige journalist" is, waarbij er geen bewijs is dat hij betrokken was bij Hamas of de aanslagen van 7 oktober.

twitter
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:43:40 #297
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217631773
quote:
13s.gif Op woensdag 14 mei 2025 15:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hij trollt niet maar is serieus, schrikbarend natuurlijk zulke teksten. Het Westen die Palestijnse terreurbewegingen zou moeten bewapenen zodat zij Israël en Joden kunnen gaan vernietigen (wat dat is uiteraard het logische gevolg). Het zijn teksten waar Hitler zich prima in zou hebben kunnen vinden.
Best ziek inderdaad.
Nou ja 'best'?.. denk dat maar weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator woensdag 14 mei 2025 @ 16:45:41 #298
236264 crew  capricia
pi_217631795
quote:
14s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is een kwestie van tijd tot men weer wapens krijgt en het opnieuw gaat proberen. Zonder Palestijnen in de Gazastrook hoeft Israël zich maar op één kant te richten, namelijk het Oosten, waar straks ook Syrië weer vrij spel heeft door de opheffing van de handelsrestricties.
Dat het nooit meer terug kan naar hoe het voor 7 oktober was, ben ik met je eens.

Maar het is wel echt ethnic cleansing. Een heel gebied Palestijn vrij vegen. Ben daar persoonlijk niet zo'n voorstander van.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:46:38 #299
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217631803
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2025 16:15 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Huh?? Wonen we wel op dezelfde planeet? Als Hamas een atoombommetje had, was Israël al lang een gapende krater, inclusief de daar wonende arabieren.
Als ze ook maar op 50% zouden zitten van Israël, zouden we een 7-10 x 100 zien. Dit zijn gedreven mensen die sterven voor hun doel als iets tops zien, ze worden martelaar en krijgen hun plekje in de islamitische Walhalla.
Denken dat bewapenen van die groep een status-quo zal bewerkstelligen in de regio is niet eens naïef meer te noemen.
hamas/palestijnen zijn ook uit op de vernietiging van het Jodenvolk en Israel. Israel wil gewoon een plek om te leven na een jaartje of 4-5.000 als ieders' boksbal gebruikt te zijn.

Dat is een compleet andere insteek.
1947-2016
  woensdag 14 mei 2025 @ 16:48:33 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217631821
quote:
Kan. Stop dan met moorden en koters op te voeden dat Joden uitgeroeid moeten worden.

Er is een reden dat ook de 'broeders' van het pali-volk de deuren gesloten houden voor ze.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')