Ik ben ook echt heel erg benieuwd waar dat geld dan precies naartoe gaat. Zouden ze het gewoon op de bankrekening van Hamas storten?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Donatie voor waterinfrastructuur in gaza?
Is dit een zieke grap ofso?![]()
Die leidingen worden zo omgebouwd dat ze naar Israel gestuurd gaan worden.
NL leert het echt nooit.
Er is maar één extreme kant aan deze spiegel.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:21 schreef Momo het volgende:
Beide extreme kanten van de spiegel lopen online constant geweld te rechtvaardigen tegenover de "andere partij". Bizar om te lezen altijd.
Op IDF natuurlijk. Jeweetwel de genocidale troepen in Gaza. Ik zeg al langer, als we vrede willen in dit conflict zullen we de Palestijnen zo moeten bewapenen zodat Israel ze niet meer zonder consequenties kan uitmoorden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
pali's die moeten schieten op hamas? Huh?
In gaza hebben ze liever lood dan eten inderdaad, dat bewijzen ze al jaren.
Alsof ik geen VPN gebruik alsof jouw extreemrechtse aars niet al lang op een lijst staat.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dit heeft hij al eerder gezegd (dat krijg je met extremistisch links), het is te hopen dat de AIVD meeleest.
Inderdaad, de pro Palestijnse kant heeft extreem geweld elke keer verworpen. De pro genocide kant blijft herhalen dat alle oorlogsmisdaden geoorloofd zijn in de beestachtige strijd tegen weerloze mensen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:26 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er is maar één extreme kant aan deze spiegel.
Ik denk niet dat ze een burgerlijk conservatief mannetje als ik, die braaf VVD of BBB stemt, monitoren nee.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof ik geen VPN gebruik alsof jouw extreemrechtse aars niet al lang op een lijst staat.
Nee, beide kanten hebben een extremistische hoek. Dat is ook wat deze cyclus van geweld doet laten voortduren.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:26 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Er is maar één extreme kant aan deze spiegel.
Oh ja PvdA stemmers staan vast hoog op de prioriteitenlijst van staatsgevaarlijk.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:29 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze een burgerlijk conservatief mannetje als ik, die braaf VVD of BBB stemt, monitoren nee.
Ja, maar nee. Dit geweld komt door het Palestijnse extremisme.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Nee, beide kanten hebben een extremistische hoek. Dat is ook wat deze cyclus van geweld doet laten voortduren.
maar de palestijnen vallen toch steeds israel aan? ga je dat dan ook tegenhouden?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Op IDF natuurlijk. Jeweetwel de genocidale troepen in Gaza. Ik zeg al langer, als we vrede willen in dit conflict zullen we de Palestijnen zo moeten bewapenen zodat Israel ze niet meer zonder consequenties kan uitmoorden.
Steeds? Hoeveel doden de afgelopen 2 jaar? Dat was Hamas he, niet de Palestijnen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:48 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
maar de palestijnen vallen toch steeds israel aan? ga je dat dan ook tegenhouden?
1: Op geen enkele manier maak je concreet waarom dat 'vergezocht' zou zijn. We hebben goede banden met Israel, waarom zouden we dat schade aandoen? voor wie?quote:Op woensdag 14 mei 2025 12:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee doorgaan met een handelsverdrag met zon mini landje is onszelf in eigen voet schieten. Stille diplomatie heeft het tegenovergestelde bewerekstelligd van het doel. Het aantal slachtoffers van terreur loopt op en er zijn alleen maar boodschappen van intensivering.Alle partijen behalve PVV onderschrijven dit gegeven. Dat we meer willen doen aan het misdadige Israel maar we weten niet precies wat. Dan doen alsof een verdrag waar een terreurstaat zich niet aan de regels houdt opschorten onszelf in de voet schieten is is nogal ver van de werkelijkheid. Israel is bezig zichzelf in de voet te schieten en wij kunnen ze helpen erger te voorkomen.
[..]
Je hebt nog nooit een voorbeeld gezien van een denkpoging om jezelf in een andere situatie voor te stellen gezien? We kunnen dit op afstand rationeel benaderen maar weigeren dat dus te doen. We blijven braaf meedoen met een genocidaal land.
[..]
Israel is geen democratie, het is niet belangrijk, het is geen bondgenoot. Het heeft ons niets te bieden. De Palestijnen mogen dan ook weinig te bieden hebben het zijn mensen die vernietigd worden. Wij staan ons altijd voor op het verdedigen van mensenrechten. Welk buitenkansje hoop je nou op met het laten we opportunistisch afwachten?
Wel in mijn naam. We fungeren als de : 'we moeten dit conflict zo lang mogelijk rekken'.quote:Op woensdag 14 mei 2025 13:06 schreef Cuendillar het volgende:
Nou weer in het nieuws dat Nederland 10 miljoen geeft voor de waterinfrastructuur in Gaza.![]()
Niet uit mijn naam. Geen cent naar dat gebied voor de haat er verdreven is.
Zandbakmentaliteit doet zandbakmentaliteit.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:21 schreef Momo het volgende:
Beide extreme kanten van de spiegel lopen online constant geweld te rechtvaardigen tegenover de "andere partij". Bizar om te lezen altijd.
De ene kant wil hun eigen burgers beschermen en daarom de Palestijnse terroristen voor eens en voor altijd verslaan. Waarbij er natuurlijk ook nog tientallen gijzelaars moeten worden bevrijd. En van de andere kant hebben we gezien op 7 oktober 2023 wat die willen: op de meest brute denkbare manieren Joden afslachten in een opmars naar de totale vernietiging van Israël.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:21 schreef Momo het volgende:
Op geen enkele manier toon je concreet aan dat we goede banden hebben met Israel. Over wat dan? Dat ze onze ontwikkelingshulp projecten kapot hebben geschoten? Dat ze ons op het matje riepen over een niemandalletje met hun hooligans? Omdat ze tegen het internationale recht in gewoon doorgaan met illegale nederzettingen? Omdat ze tegen oorlogsrecht in een bevolking proberen te verhongeren? Omdat ze tegen onze wens in een etnische zuivering aankondigen? Geen idee waar je nou op doelt.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Op geen enkele manier maak je concreet waarom dat 'vergezocht' zou zijn. We hebben goede banden met Israel, waarom zouden we dat schade aandoen? voor wie?
Waarom? We kunnen Hamas als terreurorganisatie blijven zien daar heb ik geen enkel bezwaar tegen. Israel of in elk geval de IDF zouden we ook als terreuroganisatie moeten aanduiden. Je toont op geen enkele manier enig belang voor Nederland om Israel te blijven steunen. Als we een bondgenoot in die regio nodig hebben hebben we Turkije al, een veel betrouwbaardere bondgenoot in dezelfde regio.quote:2: Empathie is een middel, geen doel in geopolitieke context. Want ik als individu kan mij heel goed voorstellen dat je als Palestijn je bij Hamas aansluit. Toch moeten wij als Nederland Hamas als een terreur-organisatie blijven zien en Israel steunen.
Elk land kan in verhouding een onwijze handelspartner worden als we daar ons best voor doen zoals het westen Israel oppompt. Als we Iran zouden steunen zoals we met Israel doen zouden we een nog veel grotere handelspartner in de regio hebben. Vrijwel elk land wil wel sterke militaire banden met ons. Dat is in het voordeel van die landen, niet in ons voordeel.quote:3:Dit is al helemaal grotesk. Israel is een uitstekende bondgenoot. Een democratie, en de ogen en oren in het Midden-Oosten. Het is in verhouding een onwijze handelspartner van de EU en Nederland heeft ook sterke militaire banden met het land.
quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Op IDF natuurlijk. Jeweetwel de genocidale troepen in Gaza. Ik zeg al langer, als we vrede willen in dit conflict zullen we de Palestijnen zo moeten bewapenen zodat Israel ze niet meer zonder consequenties kan uitmoorden.
Interessante take, want er wordt tot nu toe vaak geroepen dat Israël helemaal niet zo hard hoeft terug te slaan omdat die raketjes van Hamas niet zoveel voorstellen. Jij stelt dus voor om Hamas van betere wapens te voorzien zodat Israël nu helemaal reden heeft om op het orgel te gaan?quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Trump komt het qua zaken goed uit. Maar de banden met SA, Qatar en Arabische Emiraten zijn essentieel voor Amerika. Onder welke president dan ook. In Qatar heeft Amerika de grootste militaire basis.quote:Op woensdag 14 mei 2025 14:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik lach me trouwens wel kapot als Amerika straks Israel laat vallen omdat die Sjeiks meer geld in Trumps zakken stoppen. Dat zou natuurlijk wel karma zijn.
Maar. Waarom niet als experiment? we moeten dan alleen een effectieve manier vinden om het geheel daar te houden. Misschien een soort magnetisch veld?quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Interessante take, want er wordt tot nu toe vaak geroepen dat Israël helemaal niet zo hard hoeft terug te slaan omdat die raketjes van Hamas niet zoveel voorstellen. Jij stelt dus voor om Hamas van betere wapens te voorzien zodat Israël nu helemaal reden heeft om op het orgel te gaan?
Hij trollt niet maar is serieus, schrikbarend natuurlijk zulke teksten. Het Westen die Palestijnse terreurbewegingen zou moeten bewapenen zodat zij Israël en Joden kunnen gaan vernietigen (wat dat is uiteraard het logische gevolg). Het zijn teksten waar Hitler zich prima in zou hebben kunnen vinden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]![]()
Je bent echt een trolletje he?
Ga lekker door.
Nee. Zodra Hamas op dezelfde hoogte staat als Israel qua uitrusting moet Israel juist inbinden. Nooit gehoord van mutually assured destruction? De enige reden dat het een genocide is, is dat het krachtverschil zo groot is. Denk je echt dat Israel zomaar Gaza zou durven overnemen als de Palestijnen vervolgens een atoombom kunnen laten afgaan in Tel Aviv?quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Interessante take, want er wordt tot nu toe vaak geroepen dat Israël helemaal niet zo hard hoeft terug te slaan omdat die raketjes van Hamas niet zoveel voorstellen. Jij stelt dus voor om Hamas van betere wapens te voorzien zodat Israël nu helemaal reden heeft om op het orgel te gaan?
Ah genocidetrolletje probeert mij nog maar een keer toe te schuiven dat ik voor vernietiging van Joden zou zijn. Ik stel helemaal nergens dat wapens voor vernietiging van joden zijn. Ik stel dat ze voor zelfverdediging van Palestijnen zijn. Ik snap gezien jouw support voor genocide dat je blijkbaar denkt dat iedereen genocidaal als jij is.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hij trollt niet maar is serieus, schrikbarend natuurlijk zulke teksten. Het Westen die Palestijnse terreurbewegingen zou moeten bewapenen zodat zij Israël en Joden kunnen gaan vernietigen (wat dat is uiteraard het logische gevolg). Het zijn teksten waar Hitler zich prima in zou hebben kunnen vinden.
Dat zeg ik dan ook niet, ik geef aan dat de Palestijnen bewapenen (waar jij dus een voorstander van bent) gaat resulteren in een nieuwe poging tot de vernietiging van Israël en Joden. Dat zien we immers elke keer als ze weer wapens krijgen van Iran. Dan worden er weer talloze raketten afgeschoten op Israël en aanslagen gepleegd.quote:Op woensdag 14 mei 2025 15:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah genocidetrolletje probeert mij nog maar een keer toe te schuiven dat ik voor vernietiging van Joden zou zijn. Ik stel helemaal nergens dat wapens voor vernietiging van joden zijn. Ik stel dat ze voor zelfverdediging van Palestijnen zijn. Ik snap gezien jouw support voor genocide dat je blijkbaar denkt dat iedereen genocidaal als jij is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |