abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217641728
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:47 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Die er toen ook al een rotzooitje van trapten toch? De Filistijnen...

Feit blijft dat de Joden daar al een hele tijd hun land hebben. Historie gaat daar terug tot de bronstijd en misschien nog wel verder met Canaan ook nog als vermelding. Dat gebied was voor de Egypte periode voor Jodenmensen ook al het beloofde land met de roots.

Dus zal allemaal best wat je vind, alleen de gekleurdheid die moslims hebben hierover is wel stuitend. Alleen maar belichten wat het 'hunne' is.
Ga je nu zeggen dat joden er al woonden voor het jodendom er was? Hoe werden ze toen genoemd?
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:53:44 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641763
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:32 schreef Homey het volgende:

[..]
Moslims hebben een bloedhekel aan religieuze diversiteit. Eigenlijk alle diversiteit. Bewijs: kijk maar naar de 23 islamitische landen. In al die landen hebben moslims meer rechten dan de rest. En die rest is altijd heel klein.
Als ze al het geluk hebben dat ze niet volledig uitgemoord zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:55:42 #203
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641785
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ga je nu zeggen dat joden er al woonden voor het jodendom er was? Hoe werden ze toen genoemd?
Jij leest wat je wil lezen en je draait het weer om
Jjij wil dus eigenlijk zeggen dat moslims er al waren voor de Joden zich daar vestigden? Ja?
1947-2016
pi_217641902
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Irrelevant.
Ah, 23 islamitisch landen zijn irrelevant, maar 1 piepklein joods landje is wel super relevant.

“Heeft niks met joden te maken hoor”
pi_217641940
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:47 schreef Chadi het volgende:

[..]
Waar komt die sprong vandaan? Waarom verleg je de discussie? Wat is het punt waar je wil maken?

Ben je het me eens dat het een onzinnig argument is om op basis van religie het huis van een ander te claimen die er misschien het zo lang of langer woont
Omdat dit de crux is van die regio. Er kan geen vrijheid zijn als je geen vrijheid van religie hebt en vrijheid van religie is er niet in al die islamitische landen.

Dat is het kolonialisme en uitsluiting van de islam. Die extreme obsessie met Israël is de deflectie.
pi_217641966
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Jjij wil dus eigenlijk zeggen dat moslims er al waren voor de Joden zich daar vestigden? Ja?
Exact, opletten geblazen met die omkeringen. Merk ook op dat hij amper vragen beantwoord, maar alles kaatst met een whataboutism.
pi_217641975
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:12 schreef Homey het volgende:

[..]
Ah, 23 islamitisch landen zijn irrelevant, maar 1 piepklein joods landje is wel super relevant.

“Heeft niks met joden te maken hoor”
Echt een mysterie waarom mensen het over een joods landje hebben in een Israël topic.
  donderdag 15 mei 2025 @ 15:25:29 #208
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217642012
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:19 schreef Homey het volgende:

[..]
Exact, opletten geblazen met die omkeringen. Merk ook op dat hij amper vragen beantwoord, maar alles kaatst met een whataboutism.
Het is immers nooit de schuld van moslims zelf. Het is altijd een ander.

Zo worden ze opgevoed
'Als een moslim zich stoot aan een tafel, is de tafel de schuldige'
1947-2016
pi_217642026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:19 schreef Homey het volgende:

[..]
Tsjaaaaaaaaa....
pi_217642097
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is immers nooit de schuld van moslims zelf. Het is altijd een ander.

Zo worden ze opgevoed
'Als een moslim zich stoot aan een tafel, is de tafel de schuldige'
Als iedere moslim hetzelfde is, mag je dan ook iedere jood aankijken op wat Israël doet?
pi_217642154
Er kwam hier voorbij dat Haaretz een extreem-linkse krant is die alleen spreekt voor de fringes van de samenleving.

Dat klopt dus totaal niet, want bij Haaretz zitten genoeg gerespecteerde journalisten aangesloten en vaak hebben ze ook goede onderzoeksjournalistiek en primeurs. Zie bijvoorbeeld het Haaretz onderzoek over Palestijnen die als menselijke schilden werden gebruikt: https://www.timesofisrael(...)elds-in-gaza-report/

Of deze: https://www.timesofisrael(...)-attack-spyware/amp/

Ik heb ook vaak genoeg opiniestukken langs zien komen die ik drie keer niks vind, vaak van Gideon Levy, maar daarom kan je de rest van de krant nog niet gelijk afschrijven.
pi_217642366
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Woorden hebben een betekenis. Als je groep homogeen is, dan kan die per definitie niet divers zijn.
Dat heeft daar niets te maken. :D

Je weet weer eens niet wat de definities zijn van homogeniteit en diversiteit.
Intolerant voor intolerantie
pi_217642373
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:55 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nee, hij wil zeggen dat moslims daar horen. Want dat vinden ze zelf. En dan moet al het andere natuurlijk wijken.

Ik zeg niet voor niets: we aanschouwen de laatste stuiptrekkingen van de islam. :)
Die reeks aan nederlagen is namelijk niet vol te houden.
pi_217642430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:44 schreef oblo het volgende:
Er kwam hier voorbij dat Haaretz een extreem-linkse krant is die alleen spreekt voor de fringes van de samenleving.

Dat klopt dus totaal niet, want bij Haaretz zitten genoeg gerespecteerde journalisten aangesloten en vaak hebben ze ook goede onderzoeksjournalistiek en primeurs. Zie bijvoorbeeld het Haaretz onderzoek over Palestijnen die als menselijke schilden werden gebruikt: https://www.timesofisrael(...)elds-in-gaza-report/

Ik heb ook vaak genoeg opiniestukken langs zien komen die ik drie keer niks vind, vaak van Gideon Levy, maar daarom kan je de rest van de krant nog niet gelijk afschrijven.
Howard zegt dat iedereen tegen etnische zuivering extreem links is dus trek je het niet aan.
pi_217642443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:12 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Dat heeft daar niets te maken. :D

Je weet weer eens niet wat de definities zijn van homogeniteit en diversiteit.
Nee jij weet het niet.
  donderdag 15 mei 2025 @ 16:31:19 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217642526
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:13 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Nee, hij wil zeggen dat moslims daar horen. Want dat vinden ze zelf. En dan moet al het andere natuurlijk wijken.

Ik zeg niet voor niets: we aanschouwen de laatste stuiptrekkingen van de islam. :)
Die reeks aan nederlagen is namelijk niet vol te houden.
Ik help het je hopen.
Er zijn nog te veel mensen die denken dat het werkelijk de ideologie 'van de vrede' is.
1947-2016
pi_217642540
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:38 schreef oblo het volgende:

[..]
Noem eens een voorbeeld van terechte terreur van Hamas.
[..]
Ja
Als ze rakketten op Israel afschieten. Als Israel de destructie van 70% van de gebouwen zou meemaken misschien dat ze dan wel te porren zijn voor een diplomatieke duurzame oplossing. Op dit moment doet het duidelijk te weinig pijn om genocidaal door te gaan. Men doet een soort fetishisme van 7 oktober, alsof dat het ultieme kwaad zou zijn, maar dat was uiteindelijk maar een speldenprikje als we het vergelijken met het gedrag door IDF. Als we het constant hebben over de gijzelaars door Hamas is dat ook een veel lager aantal dan het aantal Palestijnse gijzelaars dat Israel vast heeft zitten. Het beste is als het conflict sneller stopt dan later. Maar als het door moet gaan zou wat meer symmetrie aan slachtoffers voor beide zijden waarschijnlijk meer verandering veroorzaken. Vandaar dat het ook heel goed zou zijn om IDF net als de Iraanse garde op de terreur lijst te zetten en te stoppen met Israel te bewapenen.
pi_217642546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:14 schreef Homey het volgende:

[..]
Omdat dit de crux is van die regio. Er kan geen vrijheid zijn als je geen vrijheid van religie hebt en vrijheid van religie is er niet in al die islamitische landen.

Dat is het kolonialisme en uitsluiting van de islam. Die extreme obsessie met Israël is de deflectie.
Dus omdat er geen vrijheid van religie is in Iran of zo heb je als jood recht om een Palli uit zijn huis te flikkeren? Dat komt het kort gezegd op neer toch?
pi_217642597
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik help het je hopen.
Er zijn nog te veel mensen die denken dat het werkelijk de ideologie 'van de vrede' is.
Wie?
pi_217642631
Gisteren hebben ze de keuken van Ard Marahil in brand gezet met kleine drones. Dan ben je nog erger dan een nazi.
pi_217642666
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als ze rakketten op Israel afschieten. Als Israel de destructie van 70% van de gebouwen zou meemaken misschien dat ze dan wel te porren zijn voor een diplomatieke duurzame oplossing. Op dit moment doet het duidelijk te weinig pijn om genocidaal door te gaan. Men doet een soort fetishisme van 7 oktober, alsof dat het ultieme kwaad zou zijn, maar dat was uiteindelijk maar een speldenprikje als we het vergelijken met het gedrag door IDF. Als we het constant hebben over de gijzelaars door Hamas is dat ook een veel lager aantal dan het aantal Palestijnse gijzelaars dat Israel vast heeft zitten. Het beste is als het conflict sneller stopt dan later. Maar als het door moet gaan zou wat meer symmetrie aan slachtoffers voor beide zijden waarschijnlijk meer verandering veroorzaken. Vandaar dat het ook heel goed zou zijn om IDF net als de Iraanse garde op de terreur lijst te zetten en te stoppen met Israel te bewapenen.
Je gaat een semantische discussie krijgen met als stokpaardje dat een overheid niet kan gijzelen want het is een overheid. Link ze naar gijzeling in Nederland bij het niet betalen van een boete en het antwoord is alsnog nee.
pi_217642732
quote:

[..]
Ik vind het apart dat jij het lukraak schieten op een stad vol met burgers wel kan legitimeren voor jezelf, maar specifiek een zwangere vrouw aanvallen dan weer niet.
pi_217642779
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je gaat een semantische discussie krijgen met als stokpaardje dat een overheid niet kan gijzelen want het is een overheid. Link ze naar gijzeling in Nederland bij het niet betalen van een boete en het antwoord is alsnog nee.
Overheid kan prima gijzelen, geen idee waarom ik dat zou ontkennen.
pi_217642800
Eigenlijk snap ik het wel waarom je het voor jezelf kan legitimeren. Je zegt dat Israel dat doet en daarom mag Hamas het ook. Soort van tit for tat over de rug van burgers.
pi_217642804
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:50 schreef oblo het volgende:

[..]
Ik vind het apart dat jij het lukraak schieten op een stad vol met burgers wel kan legitimeren voor jezelf, maar specifiek een zwangere vrouw aanvallen dan weer niet.
Okay, nouja zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Geweld in het abstracte is makkelijker te verantwoorden dan specifiek geweld. Een bom willekeurig op Israel afgeschoten kan iedereen raken, specifiek een zwangere vrouw raken vind ik kwalijker dan iedereen gelijkwaardig bestoken. Ziekenhuizen of scholen raken vind ik erger dan militaire doelen.

Ik vind het apart dat je een probleem hebt met lukraak beschieten als we het hebben over Israel wat Gaza een parkeerplaats heeft gemaakt. Als het andersom was, en Israel was volledig verwoest en Gaza lag er bijna identiek bij als voor de 'oorlog' dan zou ik beargumenteren dat we Israel juist meer moeten steunen en de Gazanen en Hamas tot orde moeten roepen. Maar dat is nou eenmaal niet hoe het is.
pi_217642840
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Okay, nouja zo moeilijk is het allemaal niet hoor. Geweld in het abstracte is makkelijker te verantwoorden dan specifiek geweld. Een bom willekeurig op Israel afgeschoten kan iedereen raken, specifiek een zwangere vrouw raken vind ik kwalijker dan iedereen gelijkwaardig bestoken. Ziekenhuizen of scholen raken vind ik erger dan militaire doelen.

Ik vind het apart dat je een probleem hebt met lukraak beschieten als we het hebben over Israel wat Gaza een parkeerplaats heeft gemaakt. Als het andersom was, en Israel was volledig verwoest en Gaza lag er bijna identiek bij als voor de 'oorlog' dan zou ik beargumenteren dat we Israel juist meer moeten steunen en de Gazanen en Hamas tot orde moeten roepen. Maar dat is nou eenmaal niet hoe het is.
Je enige argument is “Israel doet het ook”. Beetje teleurstellend, maar wel duidelijk.

Waarom denk je dat ik geen probleem heb met de manier waarop Israel in Gaza huishoudt? Heb je mij dat ooit specifiek zien verdedigen?
pi_217643081
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik help het je hopen.
Oh ja, dat heet "de flikkering van de kaars voor hij uit gaat".

Wij maken de ondergang van de islam nog mee. :Y

Maar dat is verder off-topic.
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 17:36:00 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217643097
quote:

[..]
Vooralsnog was 7 oktober by far de bloedigste dag van deze oorlog
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_217643173
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:05 schreef oblo het volgende:

[..]
Je enige argument is “Israel doet het ook”. Beetje teleurstellend, maar wel duidelijk.

Waarom denk je dat ik geen probleem heb met de manier waarop Israel in Gaza huishoudt? Heb je mij dat ooit specifiek zien verdedigen?
Nee dat is het niet je vroeg me specifiek naar geweld wat rechtvaardig was. Israel is het land dat meer en meer grondgebied neemt zoals nu misschien Gaza. Ik denk dat de Palestijnen ook recht hebben op een staat, als ze vervolgens alleen maar land wordt afgepakt mogen ze terug vechten, welke opties hebben ze anders nog om hun recht te claimen? De internationale gemeenschap steekt geen vinger uit om Israel bijvoorbeeld te laten stoppen met hun illegale nederzettingen. Daarbij is ook vrij duidelijk dat het beleid dat Israel voert mede veroorzaakt dat in Gaza al heel lang geen verkiezingen zijn geweest en ze veroordeelt zijn tot leven onder Hamas bestuur en dat ze economisch totaal geen ontwikkeling doormaken op die manier. Als Israel gezellig samen wil leven dan is het ook in hun belang om te zorgen dat ook Gaza zich kan ontwikkelen. Maar ik zie niet dat Israel gezellig wil samenleven wat ik zie is dat Israel de rampzalige situatie best graag benut. Zoals nu, Netanyahu die corrupte oorlogsmisdadiger zat in de problemen dus hij buit 7 oktober en zijn respons daarop maximaal uit. Natuurlijk zijn het aan beide kanten niet allemaal lieverdjes. Maar Israel is al ik weet niet hoe lang de ruim bovenliggende partij en dus hoofdverantwoordelijk. Dat simplificeren naar het ligt allemaal aan Israel kan uiteraard, dat zou ik zel niet zo zeggen.

Maar ik zou in elk geval zeggen dat de oplossing meer gezocht moet worden in Israel ja, zeker omdat we kunnen zien dat de beslissingen daar worden genomen. We horen in elk geval in het Westen toch weinig nieuws dat Hamas een doorbraak gaat forceren die Israel nu dan toch op de knieen dwingt. We horen toch meer plannen om 2 miljoen Gazanen te zuiveren want nu hebben ze Hamas écht bijna opgerold. Zelfs als straks iedereen die Hamas was dood is, ga je wel genoeg mensen hebben met grieven dat er sowieso wel een nieuwe andersgenoemde Hamas gaat ontstaan. Nog maar een reden waarom deze moordzuchtige politiek gewoon zonder einde is. Maar net als in het conflict tussen Rusland en Oekraine, daar kan alleen Rusland beslissen wanneer de oorlog over is omdat zij de bovenliggende partij zijn die op het grondgebied van de ander bezig zijn. Zo kan alleen Israel dit conflict beindigen.
pi_217643214
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Vooralsnog was 7 oktober by far de bloedigste dag van deze oorlog
Ik wist niet dat de bloedigste dag van een oorlog is waar hoe je het aantal slachtoffers meet. Daarna is die effectiviteit toch extreem gedaald? Hoeveel was het gisteren 80-0?
pi_217643260
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat is het niet je vroeg me specifiek naar geweld wat rechtvaardig was. Israel is het land dat meer en meer grondgebied neemt zoals nu misschien Gaza. Ik denk dat de Palestijnen ook recht hebben op een staat, als ze vervolgens alleen maar land wordt afgepakt mogen ze terug vechten, welke opties hebben ze anders nog om hun recht te claimen? De internationale gemeenschap steekt geen vinger uit om Israel bijvoorbeeld te laten stoppen met hun illegale nederzettingen. Daarbij is ook vrij duidelijk dat het beleid dat Israel voert mede veroorzaakt dat in Gaza al heel lang geen verkiezingen zijn geweest en ze veroordeelt zijn tot leven onder Hamas bestuur en dat ze economisch totaal geen ontwikkeling doormaken op die manier. Als Israel gezellig samen wil leven dan is het ook in hun belang om te zorgen dat ook Gaza zich kan ontwikkelen. Maar ik zie niet dat Israel gezellig wil samenleven wat ik zie is dat Israel de rampzalige situatie best graag benut. Zoals nu, Netanyahu die corrupte oorlogsmisdadiger zat in de problemen dus hij buit 7 oktober en zijn respons daarop maximaal uit. Natuurlijk zijn het aan beide kanten niet allemaal lieverdjes. Maar Israel is al ik weet niet hoe lang de ruim bovenliggende partij en dus hoofdverantwoordelijk. Dat simplificeren naar het ligt allemaal aan Israel kan uiteraard, dat zou ik zel niet zo zeggen.

Maar ik zou in elk geval zeggen dat de oplossing meer gezocht moet worden in Israel ja, zeker omdat we kunnen zien dat de beslissingen daar worden genomen. We horen in elk geval in het Westen toch weinig nieuws dat Hamas een doorbraak gaat forceren die Israel nu dan toch op de knieen dwingt. We horen toch meer plannen om 2 miljoen Gazanen te zuiveren want nu hebben ze Hamas écht bijna opgerold. Zelfs als straks iedereen die Hamas was dood is, ga je wel genoeg mensen hebben met grieven dat er sowieso wel een nieuwe andersgenoemde Hamas gaat ontstaan. Nog maar een reden waarom deze moordzuchtige politiek gewoon zonder einde is. Maar net als in het conflict tussen Rusland en Oekraine, daar kan alleen Rusland beslissen wanneer de oorlog over is omdat zij de bovenliggende partij zijn die op het grondgebied van de ander bezig zijn. Zo kan alleen Israel dit conflict beindigen.
Dus het is terecht dat Hamas lukraak op burgers schiet omdat ze geen andere opties hebben?

Het lijkt wel alsof je steeds zigzagt in je antwoorden, maar dat kan aan mij liggen.
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 18:02:21 #232
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_217643292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 17:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik wist niet dat de bloedigste dag van een oorlog is waar hoe je het aantal slachtoffers meet. Daarna is die effectiviteit toch extreem gedaald? Hoeveel was het gisteren 80-0?
Fuck if I know
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 15 mei 2025 @ 18:03:59 #233
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217643303
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:27 schreef Chadi het volgende:

[..]
Kan je dit uitleggen?

Ik vind 125 burger slachtoffers om 1 hamas lid te bombarderen als hij thuis is extreem veel. Je kan ook wachten tot hij in een minder druk gebied is.
Dat kan ik zeker:

Er zijn naar schatting 50,000 mensen omgekomen sinds het begin van de oorlog, waarvan ongeveer de helft terroristen. Dat is simpelweg een zeer laag aantal in een dichtbevolkt gebied, dat mensen niet kunnen verlaten en er door de Palestijnen geen scheiding wordt gemaakt tussen burger en strijder.
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik heb dit argument al vaker gehad met pro-Israël figuren. Ze zeggen dan dat precisieaanvallen niet altijd kunnen en het dus dan maar op deze manier moet. Of ze zeggen dat terroristen schuilen tussen burgers en dat als je daardoor je tactiek wijzigt je buigt voor terreur. Doel heiligt de middelen argument in feite. Oorlogsrecht en mensenrechten doen er alleen maar in kleine mate toe bij die mensen.
Jij vond dat Israël moest gaan met de Palestijnen na 7 oktober en concessies doen. Laten we dus niet doen alsof jij het zelf nu zo nauw neemt met oorlogsrecht en mensenrechten, die worden enkel uit de kast getrokken als Israël terugslaat maar niet als het land te maken krijgt met terreuraanslagen. Hieruit getuigt dus ook weer de neiging van het eenzijdig toepassen van zulke regels en richtlijnen. De ene partij mag alles, de andere partij min of meer niets.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217643386
twitter

"Heldendaad" :r

Hoe gestoord ben je dan. En dan zijn er wappies die dit nog steunen ook.
pi_217643409
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Wie steunt dit?

Boze locals zijn trouwens wel een risico van in illegaal bezet gebied gaan wonen.
pi_217643423
quote:
[ x ]

Als je nog rechtvaardiging zoekt voor deze oorlog...

Deze haat is waar het om gaat. Stop de haat en je stopt de oorlog. Ga ermee door en je wordt vernietigd.

Ik denk dat we over tien jaar niet meer beter weten dan dat dit altijd zo heeft gewerkt.
pi_217643434
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ik heb dit argument al vaker gehad met pro-Israël figuren. Ze zeggen dan dat precisieaanvallen niet altijd kunnen en het dus dan maar op deze manier moet. Of ze zeggen dat terroristen schuilen tussen burgers en dat als je daardoor je tactiek wijzigt je buigt voor terreur. Doel heiligt de middelen argument in feite. Oorlogsrecht en mensenrechten doen er alleen maar in kleine mate toe bij die mensen.
Ze doen er echt wel toe. Hamas heeft op oktober 7 mensenrechten en oorlogsrecht geschonden, dus dan mag Israël etnisch zuiveren. Vraag Howard maar. Mensenrechten als stok om genocide mee te starten.
pi_217643438
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wie steunt dit?

Boze locals zijn trouwens wel een risico van in illegaal bezet gebied gaan wonen.
Genoeg Hamas fans onder de mohammedanen en de marxisten wappies.
pi_217643461
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:33 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Genoeg Hamas fans onder de mohammedanen en de marxisten wappies.
Vanmorgen een filmpje gepost van een bom op een ziekenhuis met daarin ook zwangere vrouwen, waarin de lichamen langs de camera vlogen. De enige reacties waren goedpraterij van het pro Israel kamp.

Er is hier maar een groep die keer op keer pro burgerdoden is en dat zijn de Israël fanboys.
pi_217643466
quote:
[ x ]

Gestoord land ook wel. Dus meer dan 50.000 doden in het conflict. En een land gaat in shock over 1 dode. Maargoed het is telegraaf, de bruine krant. Al hun koppen zijn stemmingmakerij.
  donderdag 15 mei 2025 @ 18:40:26 #241
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217643473
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:44 schreef oblo het volgende:

Haaretz is natuurlijk een uitgesproken linksgeoriënteerde krant, zei Amos Schocken een paar maanden geleden nog niet dat Hamas slechts vrijheidsstrijders zijn? Dat zijn natuurlijk hele schrikbarende uitspraken.

En dat Haaretz regelmatig ruimte geeft aan een man als Gideon Levy, zegt ook genoeg. Die op-ed sectie van Haaretz is dan soms ook bespottelijk. Hun berichtgeving is al duidelijk links en progressief, maar die op-ed sectie is soms echt extreem.

Dit is misschien een narratief dat het nogal goed doet bij links en progressieve, seculiere mensen uit Tel-Aviv, maar dit is niet het sentiment binnen de bredere samenleving. Israel Hayom of Yedioth Ahronoth zijn vele malen populairder.

Volgens onderzoek lezen een kleine 5% van de Israëliërs, Haaretz, dat zijn dus wel degelijke de fringes van de samenleving. En dit erkennen ze trouwens ook zelf, zie hier: https://www.haaretz.co.il(...)97-adff-ddfec5840000
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217643536
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haaretz is natuurlijk een uitgesproken linksgeoriënteerde krant, zei Amos Schocken een paar maanden geleden nog niet dat Hamas slechts vrijheidsstrijders zijn? Dat zijn natuurlijk hele schrikbarende uitspraken.

En dat Haaretz regelmatig ruimte geeft aan een man als Gideon Levy, zegt ook genoeg. Die op-ed sectie van Haaretz is dan soms ook bespottelijk. Hun berichtgeving is al duidelijk links en progressief, maar die op-ed sectie is soms echt extreem.

Dit is misschien een narratief dat het nogal goed doet bij links en progressieve, seculiere mensen uit Tel-Aviv, maar dit is niet het sentiment binnen de bredere samenleving. Israel Hayom of Yedioth Ahronoth zijn vele malen populairder.

Volgens onderzoek lezen een kleine 5% van de Israëliërs, Haaretz, dat zijn dus wel degelijke de fringes van de samenleving. En dit erkennen ze trouwens ook zelf, zie hier: https://www.haaretz.co.il(...)97-adff-ddfec5840000
Nogmaals: grote woorden en percentages zijn raar om te horen van iemand die niet tot 2 kan tellen.
pi_217643548
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:30 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Als je nog rechtvaardiging zoekt voor deze oorlog...

Deze haat is waar het om gaat. Stop de haat en je stopt de oorlog. Ga ermee door en je wordt vernietigd.

Ik denk dat we over tien jaar niet meer beter weten dan dat dit altijd zo heeft gewerkt.
Tuurlijk 1 zon dode hoewel gruwelijk hoewel zeer betreurenswaardig rechtvaardigt voor jou 1000den andere doden. Dat is nou precies het type haat waardoor we dit conflict nog altijd hebben. Dat je vervolgens geen enkele empathie kan hebben voor Palestijnen die misschien na 1000den doden aan hun kant ook wel eens denken dit rechtvaardigt ons om bruut geweld te plegen laat vooral je bekrompen geest zien.
  donderdag 15 mei 2025 @ 18:58:18 #244
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217643583
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Tuurlijk 1 zon dode hoewel gruwelijk hoewel zeer betreurenswaardig rechtvaardigt voor jou 1000den andere doden. Dat is nou precies het type haat waardoor we dit conflict nog altijd hebben. Dat je vervolgens geen enkele empathie kan hebben voor Palestijnen die misschien na 1000den doden aan hun kant ook wel eens denken dit rechtvaardigt ons om bruut geweld te plegen laat vooral je bekrompen geest zien.
Nee hoor, dit conflict is er nog altijd om dezelfde reden dat het ooit begon: antisemitisme en moslimfundamentalisme die gevoelens van etnische en religieuze suprematie aanwakkerden onder Arabieren.

Het veroveren van tientallen landen was voor Arabische moslims niet genoeg, ze moeten ook per se dit gebied nog veroveren. Helemaal natuurlijk als Joden er anders een klein land hebben, dat kunnen de territoriaal gierige en Jodenhatende Islamisten simpelweg niet verkroppen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:03:12 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217643615
'Maar het is alleen maar kritiek op de Israëlische regering'
'Waarom worden we antisemieten genoemd?'

twitter
pi_217643686
quote:
13s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
'Maar het is alleen maar kritiek op de Israëlische regering'
'Waarom worden we antisemieten genoemd?'

[ x ]
Je kijkt wederom in een spiegel en je vindt het niet leuk.

Je weigert keer op keer om onderscheid te maken tussen Hamas en Palestijnen. Zelfs kinderen zijn schuldig en verdacht.

Vervolgens zie je een idioot die geen onderscheid maakt tussen joodse mensen en de acties van een etnisch zuiverende joodse regering en sla je op tilt.

Helaas ben je niet slim genoeg voor een stukje zelfreflectie.
pi_217643732
quote:
10s.gif Op woensdag 14 mei 2025 14:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze een burgerlijk conservatief mannetje als ik, die braaf VVD of BBB stemt, monitoren nee.
_O- _O-

Dat de AIVD jou nog niet met pek en veren is komen afvoeren is mij een raadsel. Engnek.
Aan het typen...
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:20:15 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643767
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dus omdat er geen vrijheid van religie is in Iran of zo heb je als jood recht om een Palli uit zijn huis te flikkeren? Dat komt het kort gezegd op neer toch?
Zolang jouw moreel kader is gegrondvest op een steentijd woestijn religie bij elkaar gefantaseerd door een buitengewoon zelfverklaarde profeet, hoeven we je epistels over 'mensenrechten' niet zo serieus te nemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-05-2025 20:41:47 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:21:05 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643776
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je kijkt wederom in een spiegel en je vindt het niet leuk.

Je weigert keer op keer om onderscheid te maken tussen Hamas en Palestijnen. Zelfs kinderen zijn schuldig en verdacht.

Vervolgens zie je een idioot die geen onderscheid maakt tussen joodse mensen en de acties van een etnisch zuiverende joodse regering en sla je op tilt.

Helaas ben je niet slim genoeg voor een stukje zelfreflectie.
Ja zelfreflectie...

Deden al die lemmings die zich 'pro-Palestina' noemen dat maar eens.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:22:49 #250
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643794
Woke en islamisme hebben zich gevonden hoor..

Was een kwestie van tijd.

God verhoede dat je dochters of homoseksuele kinderen hebt. Wordt nog lachen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:25:59 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643819
quote:

[..]
Wie steunt dit?

:')

Echt... hoeveel deugstickers wil je?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217643853
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja zelfreflectie...

Deden al die lemmings die zich 'pro-Palestina' noemen dat maar eens.
Nee maar hunnie!!!! Wat een eloquent antwoord.

Hamas en islam zijn niet lief tegen homo's, dus ik snap dat jij ze ook niet tof vindt. Toch zou ik je willen vragen om eens na te gaan of onvoorwaardelijke steun voor een staat die steeds meer extremistisch rechts en orthodox religieus aan het worden nou effectief is tegen homo haat op de wat langere termijn.
pi_217643858
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:')

Echt... hoeveel deugstickers wil je?
20 alsjeblieft.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:31:54 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643879
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee maar hunnie!!!! Wat een eloquent antwoord.

Hamas en islam zijn niet lief tegen homo's, dus ik snap dat jij ze ook niet tof vindt. Toch zou ik je willen vragen om eens na te gaan of onvoorwaardelijke steun voor een staat die steeds meer extremistisch rechts en orthodox religieus aan het worden nou effectief is tegen homo haat op de wat langere termijn.
Die zijn tegen nog wel wat meer mensen minder lief.

Echt: kijk eens voorbij kleurtje en religie, Glazenmaker.

Dat Netanyahu een monster is, heb ik al meerdere keren aangegeven.

Frappant, hoe snel je in de deugwokehoek pro-Israël bent als je niet meteen meemarcheert met salafisten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217643928
Het probleem is woke. Ah blij dat we deze verfrissende kijk er weer bij hebben. Wat een geweldig inzicht.
In een conflict dat ouder is dan de meeste strijders is alleen maar wijzen naar wie er begonnen zou zijn vrij zinloos.

Zelfs Trumpie komt nog met een lulverhaal over hoe het geweldig gaat worden in Gaza. Maar ik zal wel gemist hebben wat Israels plan is om Gaza naar hun welvaartsniveau te trekken. Ik krijg alleen wat mee over etnische zuivering, zal wel een communicatie defectje zijn enkel in de huidige Israelische regering.
pi_217643949
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die zijn tegen nog wel wat meer mensen minder lief.

Echt: kijk eens voorbij kleurtje en religie, Glazenmaker.

Dat Netanyahu een monster is, heb ik al meerdere keren aangegeven.

Frappant, hoe snel je in de deugwokehoek pro-Israël bent als je niet meteen meemarcheert met salafisten.
Ik lees niet al je posts dus weet ik veel. Je hebt enkel dezelfde toon en hysterische overdrijvingen die je ziet bij Howard en Co. En die overdrijvingen zijn nooit in het voordeel van Palestijnen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:39:09 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643953
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het probleem is woke. Ah blij dat we deze verfrissende kijk er weer bij hebben. Wat een geweldig inzicht.
In een conflict dat ouder is dan de meeste strijders is alleen maar wijzen naar wie er begonnen zou zijn vrij zinloos.

Zelfs Trumpie komt nog met een lulverhaal over hoe het geweldig gaat worden in Gaza. Maar ik zal wel gemist hebben wat Israels plan is om Gaza naar hun welvaartsniveau te trekken. Ik krijg alleen wat mee over etnische zuivering, zal wel een communicatie defectje zijn enkel in de huidige Israelische regering.
Trump en woke is precies hetzelfde.

Tribalisme.
Zwart-wit denken
Wij-zij denken
Chronische verontwaardiging
Chronisch b00s
Ligt allemaal aan anderen
Utopia is haalbaar als je maar doet wat we zeggen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:40:00 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217643962
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik lees niet al je posts dus weet ik veel. Je hebt enkel dezelfde toon en hysterische overdrijvingen die je ziet bij Howard en Co. En die overdrijvingen zijn nooit in het voordeel van Palestijnen.
lol

overdrijving?

Wat vind je van die woke studenten en haatbaarden die nu al anderhalf jaar straten en stations bezetten en universiteiten slopen en intimideren?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644003
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Trump en woke is precies hetzelfde.

Tribalisme.
Zwart-wit denken
Wij-zij denken
Chronische verontwaardiging
Chronisch b00s
Ligt allemaal aan anderen
Utopia is haalbaar als je maar doet wat we zeggen
Beschrijf je nou jezelf op het laatste regeltje na. Best een goede spiegel voor je ^^
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:46:17 #260
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644013
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Beschrijf je nou jezelf op het laatste regeltje na. Best een goede spiegel voor je ^^
Nee, dan zou ik wel een moordenaar met Heilig Hart als UI hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644048
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, dan zou ik wel een moordenaar met Heilig Hart als UI hebben.
Ik weet dat je niet aan zelfreflectie doet inderdaad. Hulde voor de perfecte omschrijving van jezelf. Nu de stap nog maken dat je jezelf in je omschrijving van jezelf herkent.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:50:33 #262
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644063
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik weet dat je niet aan zelfreflectie doet inderdaad.
Ik heb inderdaad nog niet hoeven nadenken over of het ethisch akkoord is een moordenaar op te hemelen.

Al klaar voor je volgende demo? Je steenkolen Engelse slogans goed voorbereid? Frie Palestain!
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644085
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
lol

overdrijving?

Wat vind je van die woke studenten en haatbaarden die nu al anderhalf jaar straten en stations bezetten en universiteiten slopen en intimideren?
Woke studenten die demonstreren tegen etnische zuivering vind ik bewonderenswaardig. Als ze daarbij denken een goede partner in haatbaarden te hebben vind ik ze zeer naïef. Met name de Queers voor Palestine zitten tegen het ridicule aan. Salafisten en Hamas fans vind ik kut. Intimidatie en slopen ook. Al is de aandacht daarvoor regelmatig disproportioneel.
  donderdag 15 mei 2025 @ 19:55:18 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644134
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:52 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Woke studenten die demonstreren tegen etnische zuivering vind ik bewonderenswaardig. Als ze daarbij denken een goede partner in haatbaarden te hebben vind ik ze zeer naïef. Met name de Queers voor Palestine zitten tegen het ridicule aan. Salafisten en Hamas fans vind ik kut. Intimidatie en slopen ook. Al is de aandacht daarvoor regelmatig disproportioneel.
Die kunnen Palestina nog niet op een landkaart aanwijzen.

Bali wel. Daar zitten ze deze zomer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644205
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die kunnen Palestina nog niet op een landkaart aanwijzen.

Bali wel. Daar zitten ze deze zomer.
Dit bedoel ik nou. Waar hebben ze deze persoonlijke aanval nou aan verdiend?
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:02:42 #266
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644241
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:01 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit bedoel ik nou. Waar hebben ze deze persoonlijke aanval nou aan verdiend?
De eigen onbelezenheid, naïviteit en narcistische neiging de Mandela uit te hangen.

Denk je nou echt dat die studenten het ook maar een flikker interesseert, leed?

Neen. Het interesseert hen enkel wélk leed en bij wie, zoals het ze door hun professoren is geleerd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644273
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De eigen onbelezenheid, naïviteit en narcistische neiging de Mandela uit te hangen.

Denk je nou echt dat die studenten het ook maar een flikker interesseert, leed?

Neen. Het interesseert hen enkel wélk leed en bij wie, zoals het ze door hun professoren is geleerd.
Voor iedere narcist die je kan vinden zijn er minstens 10 die het niet zijn. een beetje zoals bij de meeste groepen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:06:24 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644278
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Voor iedere narcist die je kan vinden zijn er minstens 10 die het niet zijn. een beetje zoals bij de meeste groepen.
Palestijns leed interesseert 9 van de 10 van die wannabe-MLK's inderdaad niets.

Waren het superwitte gristenen geweest, lagen ze nu allemaal op de bank te netflixen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644295
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Palestijns leed interesseert 9 van de 10 van die wannabe-MLK's inderdaad niets.
Prima, maar daarmee hebben ze nog geen ongelijk.
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:08:15 #270
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644303
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Prima, maar daarmee hebben ze nog geen ongelijk.
Nee, ze zijn vooral hun eigen deugpunten aan het verzamelen.

Gegarandeerd dat dat volk geen enkel probleem heeft om te zeiken op SGP'ers.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644320
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, ze zijn vooral hun eigen deugpunten aan het verzamelen.

Gegarandeerd dat dat volk geen enkel probleem heeft om te zeiken op SGP'ers.
Je bent een bittere oude man.
  donderdag 15 mei 2025 @ 20:10:33 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217644334
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je bent een bittere oude man.
Nee, vooral belezen en ervaren.

Probeer het eens.

En daarbij ben ik ws jonger dan jij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217644669
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 18:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, zie: https://archive.ph/vEGsX
quote:
Dat is juist de kracht van Haaretz, die confronteert de lezer ook met het Palestijnse narratief.

Verder komen ook mensen als generaal Yitzhak Brik vaak langs en andere personen die hoge posities hebben bekleedt in het defensieapparaat en de politiek.
quote:

Fringes of society dat zijn mensen die over het algemeen niet geaccepteerd worden in de samenleving. Voor de meerderheid van de journalisten en lezers van Haaretz is dit niet het geval. Die doen gewoon mee met de samenleving en zijn niet extreem radicaal links.
pi_217644874
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 15:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als iedere moslim hetzelfde is, mag je dan ook iedere jood aankijken op wat Israël doet?
En weer meteen over joden beginnen. Dat bedoel ik dus met alles kaatsen met een whataboutism.
pi_217644926
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 20:57 schreef Homey het volgende:

[..]
En weer meteen over joden beginnen. Dat bedoel ik dus met alles kaatsen met een whataboutism.
Dat is geen whataboutism.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:04:53 #276
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217645048
quote:

[..]
Wie steunt dit?

Op welke dag ben jij bekeerd trouwens?
pi_217645162
Het valt op dat bijna elke demonstratie voor vrede uiteindelijk een vechtpartij word.
https://www.telegraaf.nl/(...)-de-vuist-in-berlijn
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_217645290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Op welke dag ben jij bekeerd trouwens?
De twijfel begon klein. AI doelbepaling met een programma dat wachtte totdat papa thuiskwam bij zijn gezin. Toen al die foto's van plunderende en vernederende IDF soldaten die maar bleven komen zonder gevolgen. Een echt westers land tolereert dat ongedisciplineerde gedrag niet. Het escaleerde na al die CGI beelden van terreur commandocentra onder ziekenhuizen. Die na het veroveren van die ziekenhuizen, het vermoorden van veel patiënten en opblazen van die ziekenhuis allemaal fake informatie bleken. Toch denk ik dat de echte bekering op de dag van de door de regering gesteunde rellen tegen het opsluiten van verkrachters was.

Wat is de reden dat al die feiten jou nog niet sceptisch tegenover Israel hebben gemaakt?
pi_217645372
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het valt op dat bijna elke demonstratie voor vrede uiteindelijk een vechtpartij word.
Als er niet gevochten wordt hoor je er niet van. In Utrecht worden Israëlische wapens ingekocht. Hoe vaak is voor de kazerne gedemonstreerd? Zonder te googelen want jij weet van iedere veldslag. :')
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:18:59 #280
396550 Richestorags
pi_217645485
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De twijfel begon klein. AI doelbepaling met een programma dat wachtte totdat papa thuiskwam bij zijn gezin. Toen al die foto's van plunderende en vernederende IDF soldaten die maar bleven komen zonder gevolgen. Een echt westers land tolereert dat ongedisciplineerde gedrag niet. Het escaleerde na al die CGI beelden van terreur commandocentra onder ziekenhuizen. Die na het veroveren van die ziekenhuizen, het vermoorden van veel patiënten en opblazen van die ziekenhuis allemaal fake informatie bleken. Toch denk ik dat de echte bekering op de dag van de door de regering gesteunde rellen tegen het opsluiten van verkrachters was.

Wat is de reden dat al die feiten jou nog niet sceptisch tegenover Israel hebben gemaakt?
Tribalisten zoals jij denken alleen in absoluten. Wat doet jou denken dat ik een land voorsta zoals Israël? Ik moet er niet aan denken dat wij zo leven en zo handelen.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:20:56 #281
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217645534
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat niet eens. Meer op basis van geloof.
Aha.

Dus blind varen op heilige boeken is... suspect?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217645541
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als er niet gevochten wordt hoor je er niet van. In Utrecht worden Israëlische wapens ingekocht. Hoe vaak is voor de kazerne gedemonstreerd? Zonder te googelen want jij weet van iedere veldslag. :')
Precies. Als Nederland bezet zou zijn, dan zou je ook in een heel ander land gaan vechten met politie aldaar. En Universiteiten slopen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:22:59 #283
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217645602
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 16:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
De vraag is eerder hoeveel je je opwindt over Iran.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 15 mei 2025 @ 21:24:33 #284
236264 crew  capricia
pi_217645662
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als je niet van vechten houdt, hoor je niet bij de partij van de vrede.
_O-
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217645705
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Tribalisten zoals jij denken alleen in absoluten. Wat doet jou denken dat ik een land voorsta zoals Israël? Ik moet er niet aan denken dat wij zo leven en zo handelen.
Je begint met mij uit te schelden en eindigt met dat je het met mij eens bent. Bijzonder.

Maar om je vraag te beantwoorden: je scheld mij hier bijvoorbeeld uit als ik uitleg waarom ik sceptisch ben over Israel. Dat past bij iemand die het een tof land vindt. Of moslims zoveel haat dat je graag een oogje toeknijpt als ze worden uitgeroeid. Wat wel ironisch is voor iemand die schermt met woorden als tribalist.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:28:06 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217645785
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je begint met mij uit te schelden en eindigt met dat je het met mij eens bent. Bijzonder.

Maar om je vraag te beantwoorden: je scheld mij hier bijvoorbeeld uit als ik uitleg waarom ik sceptisch ben over Israel. Dat past bij iemand die het een tof land vindt. Of moslims zoveel haat dat je graag een oogje toeknijpt als ze worden uitgeroeid. Wat wel ironisch is voor iemand die schermt met woorden als tribalist.
Wat een achterlijke redenering.

Ik ben ook skeptisch over Israël, en zeker Netanyahu en z'n cronies.

Dat betekent niet dat ik als een kip zonder kop achter de ideologisch gedreven pro-Palestina lobby aandein.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217645804
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De vraag is eerder hoeveel je je opwindt over Iran.
De regering is geen fan van Iran. De EU is geen fan van Iran. Fokkers zijn geen fan van Iran.

Waarom is er nooit een topic met 100 reacties van de fokker die ik niet mag dat ze Iran kut vinden! wAT eEEn MyStirie. ZuH MOEte Wel JOduH HaTEN!
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:29:19 #288
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217645829
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De regering is geen fan van Iran. De EU is geen fan van Iran. Fokkers zijn geen fan van Iran.

Waarom is er nooit een topic met 100 reacties van de fokker die ik niet mag dat ze Iran kut vinden! wAT eEEn MyStirie. ZuH MOEte Wel JOduH HaTEN!
Dit is een serieuze reactie?

Terwijl je net zelf nog met 'moslimhaat' aan komt zetten?

Really?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:30:50 #289
396550 Richestorags
pi_217645887
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:25 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waar scheld ik je uit? Tribalist is geen scheldwoord...wat je ook nu weer bewijst te zijn. Er is namelijk ook nog een 3e optie: ik zie jou te veel doorslaan naar één kant.
pi_217645910
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:21 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Precies. Als Nederland bezet zou zijn, dan zou je ook in een heel ander land gaan vechten met politie aldaar. En Universiteiten slopen.
Je had dus ongelijk.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:32:00 #291
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217645921
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar scheld ik je uit? Tribalist is geen scheldwoord...wat je ook nu weer bewijst te zijn. Er is namelijk ook nog een 3e optie: ik zie jou te veel doorslaan naar één kant.
echt he...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217646056
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
En welke kant is dat volgens jou?
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:40:32 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217646263
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En welke kant is dat volgens jou?
Goh welke zou dat zijn. Met je 'moslimhaat'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217646443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Goh welke zou dat zijn. Met je 'moslimhaat'.
Israel kondigt een etnische zuivering aan en meerdere users klagen dat andere landen niet mee willen werken. En het enige wat jij uit je toetsenbord kan krijgen is gezeik over jongeren die allemaal woke zouden zijn en samenwerken met haatbaarden.

En dan vraag jij je af waarom iemand aan moslimhaat denkt bij je posts. Een belezen en ervaren man zou een vermoeden moeten hebben.

Ik heb trouwens geen idee over welke kant ik volgens jou zit.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:46:52 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217646462
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:46 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Israel kondigt een etnische zuivering aan en meerdere users klagen dat andere landen niet mee willen werken. En het enige wat jij uit je toetsenbord kan krijgen is gezeik over jongeren die allemaal woke zouden zijn en samenwerken met haatbaarden.

En dan vraag jij je af waarom iemand aan moslimhaat denkt bij je posts. Een belezen en ervaren man zou een vermoeden moeten hebben.
Dat vraag ik me inderdaad af.

Leg eens uit.

Overigens, aangezien ik ook al jaren afgeef op de Evangelicals in de VS (croft ze), sinds Reagan al een plaag, het conservatisme van de Katholieke Kerk (croft ze) en de conservatieve denkbeelden van de bijbelbelt (croft ze) maakt dat mij nu ook christenhater? Hoop ik op hun afgrijselijke dood omdat ik kritiek heb op hun ideeën?

Vanwaar ineens het predikaat haat, Glazenmaker. Leg eens helemaal uit.

Waarom heb ik je nooit zo tekeer zien gaan wanneer ik die religie bekritiseer en bekritiseerde?

Waarom is en was dat geen haat?

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 15-05-2025 21:54:18 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217646722
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat vraag ik me inderdaad af.

Leg eens uit.

Overigens, aangezien ik ook al jaren afgeef op de enge Evangelicals in de VS, sinds Reagan al een plaag, maakt dat mij nu ook christenhater?
Je prioritering is nogal extreem te noemen. Misdrijf tegen de menselijkheid? Meh boeiuh. Mensen die daar tegen demonstreren? WTF! :( :( :( :( :( :(

Dan ga je zoeken naar een reden en die geef je zelf iedere keer.

In een gezellig religie topic niet nee. Ik zou het onsmakelijk vinden om dat te doen in een topic dat gaat over het massaal vermoorden en verdrijven van christenen. Als je grootste boospuntje in dat topic dan ook nog eens mensen zijn die demonstreren tegen die massamoord ga je voor mij over naar een christenhater ja. Stukje context dat mist in je voorbeeld.
  donderdag 15 mei 2025 @ 21:55:26 #297
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217646753
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je prioritering is nogal extreem te noemen. Misdrijf tegen de menselijkheid? Meh boeiuh. Mensen die daar tegen demonstreren? WTF! :( :( :( :( :( :(

Dan ga je zoeken naar een reden en die geef je zelf iedere keer.

In een gezellig religie topic niet nee. Ik zou het onsmakelijk vinden om dat te doen in een topic dat gaat over het massaal vermoorden en verdrijven van christenen. Als je grootste boospuntje in dat topic dan ook nog eens mensen zijn die demonstreren tegen die massamoord ga je voor mij over naar een christenhater ja. Stukje context dat mist in je voorbeeld.
Het gaat dan ook niet over menselijkheid, dat is het hele punt. Dat jij werkelijk denkt dat die demonstranten daarmee bezig zijn, kan ik enkel wijten aan naïviteit.

Praat eens met een paar van die types.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217647142
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het gaat dan ook niet over menselijkheid, dat is het hele punt. Dat jij werkelijk denkt dat die demonstranten daarmee bezig zijn, kan ik enkel wijten aan naïviteit.

Praat eens met een paar van die types.
Die demonstranten kunnen mij totaal niet boeien en dat doorzagen over ze in een topic als dit zegt wat over jou.
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:10:44 #299
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217647200
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Die demonstranten kunnen mij totaal niet boeien en dat doorzagen over ze in een topic als dit zegt wat over jou.
Het zegt vooral dat ik walg van het gebruiken van menselijk leed voor tribale ideologie
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_217647367
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het zegt vooral dat ik walg van het gebruiken van menselijk leed voor tribale ideologie
Gaap.
  donderdag 15 mei 2025 @ 22:17:49 #301
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_217647430
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Gaap.
Echt leed interesseert inderdaad maar weinig mensen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')