abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217641377
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:12 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Denk je dat dat het is? Ja?
Mensen hebben gewoon geen zin meer om hun tijd te besteden aan met hersenlozen in discussie te gaan. En ik weet niet of je het door hebt, maar er worden bans uitgedeeld voor 'persoonlijk geneuzel' op het moment. Ook in deze discussie.

Dat is het mij allemaal niet waard. Heb wel wat beters te doen. En door die enorme vooringenomen plaat voor je harses, ga ik je toch niet overtuigen.

Dus zak er lekker in.
Cope
pi_217641391
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Recht op een stuk land op basis van genetische afkomst :O gaap
Dat niet eens. Meer op basis van geloof.
pi_217641429
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze hebben zukke zware middelen ingezet waardoor het hele blok plat ging. Dus je kan je inderdaad afvragen waarom ze zulke zware bommen hebben gebruikt wetende dat het zo druk is.
En jij gelooft dat? :D
Ze zetten lichte precisiebommen van 250kg in voor dit soort werk. Er gaat één huis/appartement de lucht in. Eén.

Wat daarbij natuurlijk kan, is dat er munitie die ook in dat appartement ligt, mee de lucht in gaat. Dat kan. Dat zal ook wel zijn gebeurd in dit geval. Maar dan is het niet Israël, maar Hamas die schuld heeft aan het verloren gaan van het hele blok, en die 125 doden.

Ja, toch? Welk kwaadaardig gezwel slaat er nou munitie op in een woonblok?

Toch heel wat anders plotseling, he?
quote:
Daarnaast hebben zij 10-15 mensen per woning omdat ze familie opvangen vanwege de oorlog. Dat kan je niet vergelijken met ons hier waar we met twee man in een woning zitten.
Ik denk niet dat dat vanwege de oorlog maar vanwege de cultuur is, en die aannames zijn natuurlijk aannames. Net als mijn verhaal hierboven.

Jij geeft Israël de schuld, ik stel ertegenover dat Hamas net zo schuldig kan zijn. Mijn argumenten zijn alleen beter.
Intolerant voor intolerantie
pi_217641447
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat niet eens. Meer op basis van geloof.
De hele Israël situatie zou volgens mij een waarschuwing moeten zijn tegen het eisen en geven van rechten voor wat verre voorouders is aangedaan. Uiteindelijk heeft iedereen wel een zielig verhaal in de stamboom en je "recht" halen is een recept voor eindeloos geweld. Een les ook voor progressief Nederland.
pi_217641465
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lachen. Joden hebben recht op de regio want ze zijn homogeen uit die regio en tegelijkertijd super divers.

Wat is het nou?
Sluit het ene het andere uit? :?

Niet echt, he. :)
pi_217641472
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:20 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Ze zetten lichte precisiebommen van 250kg in voor dit soort werk. Er gaat één huis/appartement de lucht in. Eén.

Wat daarbij natuurlijk kan, is dat er munitie die ook in dat appartement ligt, mee de lucht in gaat. Dat kan. Dat zal ook wel zijn gebeurd in dit geval. Maar dan is het niet Israël, maar Hamas die schuld heeft aan het verloren gaan van het hele blok, en die 125 doden.

[..]
Ik denk niet dat dat vanwege de oorlog maar vanwege de cultuur is, en die aannames zijn natuurlijk aannames. Net als mijn verhaal hierboven.

Jij geeft Israël de schuld, ik stel ertegenover dat Hamas net zo schuldig kan zijn. Mijn argumenten zijn alleen beter.
Als in Nederland 80% van de woningen onbewoonbaar is krijg jij het ook gezellig in je rukbunkertje hoor.
pi_217641480
quote:

[..]

Ja, toch?

[..]

https://www.bbc.com/news/articles/ceqglvlwzx5o

De BBC spreekt van Busterbusters. De BBC claimt dat fotos die IDF ze geeft van een naburige school zijn.
IDF liegt wel vaker.

Ik vind BBC een veel betrouwbaardere bron dan de meest partijdige users in dit topic.
pi_217641482
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Ja.
pi_217641489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ja.
_O-

Nee.
pi_217641497
quote:

[..]

[..]

Daarom zijn 70% van de huizen in Gaza plat of beschadigd. We hebben de apocalyptische beelden inmiddels gezien . Hou jezelf niet van den domme.
pi_217641521
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Daarom zijn 70% van de huizen in Gaza plat of beschadigd. We hebben de apocalyptische beelden inmiddels gezien . Hou jezelf niet van den domme.
Dat 70% van de bebouwing platgooien precisie wordt genoemd en burgerslachtoffers voorkomen is ook precies onderdeel van waarom we zeggen dat de intentie genocidaal is.
pi_217641530
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
https://www.bbc.com/news/articles/ceqglvlwzx5o

De BBC spreekt van Busterbusters. De BBC claimt dat fotos die IDF ze geeft van een naburige school zijn.
IDF liegt wel vaker.

Ik vind BBC een veel betrouwbaardere bron dan de meest partijdige users in dit topic.
Gaat het om die school die als voorbeeld werd aangehaald omdat er zogenaamd een hamas commando centre onder last om vervolgens een ziekenhuis te bombarderen wat honderden meters verder ligt ?
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:27:05 #188
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641546
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:14 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ze zitten just op de plek waar ze al duizenden jaren zitten.
De Jodenmensen ook, gezien Judea, het Herodiaans Koninkrijk, de 2de tempel periode en daarvoor de Judah en Solomons tempel periode. Daarvoor ook al.

Hoe lang bestaat de islam ook alweer? Sinds 7de eeuw na de nozem uit Nazareth?

Knap die bewering.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217641563
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:26 schreef Chadi het volgende:

[..]
Gaat het om die school die als voorbeeld werd aangehaald om een ziekenhuis te bombarderen?
Ik geloof het, het filmpje is 2 minuten. Gaat over dat European hospital ik zag er al beelden van hier langskomen. Je ziet mensen die overduidelijk niet bezig zijn met oorlogsvoering en je ziet een bom impact. Te minste op de NOS laten ze de daadwerkelijke inslag wel zien, BBC kiest ervoor de directe inslag niet te laten zien wel het directe gevolg erna.
pi_217641578
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lachen. Joden hebben recht op de regio want ze zijn homogeen uit die regio en tegelijkertijd super divers.

Wat is het nou?
Er zijn 23 islamitische landen. Hoezo hebben moslims alleenrechten in die landen? Waar is dat op gebaseerd?
pi_217641580
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]
De Jodenmensen ook, gezien Judea, het Herodiaans Koninkrijk, de 2de tempel periode en daarvoor de Judah en Solomons tempel periode. Daarvoor ook al.

Hoe lang bestaat de islam ook alweer? Sinds 7de eeuw na de nozem uit Nazareth?

Knap die bewering.
Als ze er allebei recht op hebben waarom heeft de ander meer recht? Voor de joden uit Egypte kwamen woonden daar andere volkeren waaronder de voorouders van de Palestijnen.
pi_217641583
quote:

[..]
70% is verzonnen door Hamas. En Hamas heeft zelf heel veel opgeblazen.
pi_217641590
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:23 schreef Cuendillar het volgende:

[..]

Moslims hebben een bloedhekel aan religieuze diversiteit. Eigenlijk alle diversiteit. Bewijs: kijk maar naar de 23 islamitische landen. In al die landen hebben moslims meer rechten dan de rest. En die rest is altijd heel klein.
pi_217641595
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als ze er allebei recht op hebben waarom heeft de ander meer recht? Voor de joden uit Egypte kwamen woonden daar andere volkeren waaronder de voorouders van de Palestijnen.
Waarom hebben moslims meer rechten in islamitische landen dan niet-moslims? Leg maar uit.
pi_217641610
quote:

[..]
Daarom zijn 70% van de huizen in Gaza plat of beschadigd.
Nee, niet daarom. De vernietiging heeft een verscheidenheid aan redenen. Zware bommen zijn gebruikt op infra die al verlaten was bijvoorbeeld (de bevolking is immers meermalen opgeroepen te nokken); veel nevenschade kwam door wapenopslagplaatsen die ik net ook al beschreef en er zijn inderdaad heel wat terroristen met precisiemunitie het hoekje om geholpen (terwijl de rest bleef leven).

Jij wil graag iets anders geloven, maar dat is echt jouw probleem.
quote:
We hebben de apocalyptische beelden inmiddels gezien . Hou jezelf niet van den domme.
Dat mag je lekker zelf gaan doen.
pi_217641635
quote:
14s.gif Op donderdag 15 mei 2025 13:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat is weer eens een miskarakterisatie van wat ik zeg. De terreur van Hamas terecht verklaren namens mij is te groot. Terreur door Hamas vind ik terecht, niet elke terreur die die terroristische organisatie pleegt.
Noem eens een voorbeeld van terechte terreur van Hamas.
quote:
Israel loog weer eens over hun aanval op dat Europa ziekenhuis, veroordeel je dat liegen en ziekenhuizen bestoken?
Ja
pi_217641642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:30 schreef Homey het volgende:

[..]
Er zijn 23 islamitische landen. Hoezo hebben moslims alleenrechten in die landen? Waar is dat op gebaseerd?
Irrelevant.
pi_217641650
quote:
10s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:24 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
_O-

Nee.
Woorden hebben een betekenis. Als je groep homogeen is, dan kan die per definitie niet divers zijn.
  donderdag 15 mei 2025 @ 14:47:20 #199
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217641705
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:31 schreef Chadi het volgende:

[..]
Die er toen ook al een rotzooitje van trapten toch? De Filistijnen...

Feit blijft dat de Joden daar al een hele tijd hun land hebben. Historie gaat daar terug tot de bronstijd en misschien nog wel verder met Canaan ook nog als vermelding. Dat gebied was voor de Egypte periode voor Jodenmensen ook al het beloofde land met de roots.

Dus zal allemaal best wat je vind, alleen de gekleurdheid die moslims hebben hierover is wel stuitend. Alleen maar belichten wat het 'hunne' is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_217641707
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 14:32 schreef Homey het volgende:

[..]
Waarom hebben moslims meer rechten in islamitische landen dan niet-moslims? Leg maar uit.
Waar komt die sprong vandaan? Waarom verleg je de discussie? Wat is het punt waar je wil maken?

Ben je het me eens dat het een onzinnig argument is om op basis van religie het huis van een ander te claimen die er misschien het zo lang of langer woont
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')