Irrelevant, ik reageerde op de stelling dat linkse partijen in Nederland vele extreme standpunten zouden huldigen, en weigeren daarop te reflecteren (en daarmee de ruk naar rechts veroorzaken). Ik zie weinig voorbeelden die die claim ondersteunen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:27 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
En hoe is het afgelopen met die motie?
Azo, begrijpelijk standpunt wel jaquote:Op zaterdag 1 november 2025 12:58 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat een non-argument is. Ik vind van niet.
Maar nee, ik ben niet van mening dat de huidige belastingen en accijnzen niet kunnen omdat er geen goed ov is. Ongelijkheid in meer- of mindere mate zal er altijd zijn. En dat is goed.
Waar ik simpelweg op tegen ben is deze ongelijkheid nog verder te vergroten.
Ik heb op zich geen probleem met rekeningrijden, als de alternatieven waar je dan naar toe wordt bewogen ook redelijk en betaalbaar zijn. En dat is nu enkel in en rondom de randstad zo.
Ik vind het, zoals hij er nu ligt, dan ook een “randstad”-maatregel waarbij geen rekening wordt gehouden met de (im)mobiliteit in de rest van het land.
Dus ze zijn er wel degelijk, geef je nu toe.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:41 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Ik zie weinig voorbeelden die die claim ondersteunen.
Ja denk ik ook. Ik moet me er verder bij neerleggen natuurlijk, maar ik hoop dat die twee wel hand-in-hand gaan in mijn regio.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:46 schreef embedguy het volgende:
[..]
Azo, begrijpelijk standpunt wel ja![]()
Ik ken de d66 standpunten niet uit mijn hoofd maar ik schat dat ze ook wel pro-beter-ov zijn. Al zal rekeningrijden er eerder komen dan dat.
Ik moest gniffelen oude friemelaar.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:24 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Jouw fok history is 1 grote opsomming van dat bewijs ja.
Handig zo’n elektrische scooter als je door weer en wind moet. Daar komt nog bij dat je ook vaak je gezin vervoerd en boodschappen doet dus dan is het wel handig als je met meerdere personen in een voertuig kan stappen. Als ik kijk naar mijn ex, die stapt dus s’ochtends vroeg de auto in om de kleine naar de opvang te brengen, die moet vervolgens daarna een goede 30 kilometer rijden naar haar werk en vervolgens kan ze na 5 uur het hele riedeltje overnieuw doen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:37 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dit is volstrekte onzin.
De gemiddelde woon-werk afstand is 20km. Die afstand kun je doodeenvoudig afleggen met een elektrische fiets.
En als je daar net boven zit, zegmaar tot 30-35km enkele reis, is een elektrische scooter een prima optie. Het grootste deel heeft helemaal geen auto nodig voor hun inkomen.
Eigenlijk alleen mensen continue die klanten bezoeken tijdens hun werk hebben daarvoor een auto/busje nodig. Die mensen krijgen dat toch gewoon van hun werkgever.
Dat is toch ook een antwoord op jouw vraag?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Heb ik je antwoord op mijn vraag gemist?
Nee, en ik geef in dezelfde post aan waarom ik die motie Piri niet als een verklaring zie.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:49 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dus ze zijn er wel degelijk, geef je nu toe.
Je hebt het nog steeds over meerdere extreme standpunten, maar weigert meer te benoemen dan de motie Piri. Dat blijft een nogal magere onderbouwing van de stelling dat linkse partijen de ruk naar rechts veroorzaken.quote:Nu we allebei tot die conclusie zijn gekomen:
Ik begrijp dat deze standpunten vanuit het perspectief van links niet extreem lijken, maar begrijp je ook dat die standpunten verder naar het rechtse perspectief als extremer ervaren worden? Dus eigenlijk omgekeerd evenredig aan hoe jullie naar (extreem-)rechtse standpunten kijken?
Lijkt mij een vanzelfsprekende conclusie. En zet die conclusie dan eens langs de verkiezingsuitslagen waarbij ”(…) de marginalisering van links (…) “ een duidelijk signaal naar de linkse politiek is.
Daarmee blijf ik terugkomen op (het gebrek aan) zelfreflectie van links.
Ik ben in redelijk wat standpunten links, maar om de manier waarop de vlag er daar nu bij hangt stem ik liever rechts.
Je creativiteit neemt af ..quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Een voorbeeld noemen is zinloos, daar de fouten toch niet erkend worden door rechts.
Lol, opzich heb je daar wel een punt jaquote:Op zaterdag 1 november 2025 13:57 schreef torentje het volgende:
[..]
Dat is toch ook een antwoord op jouw vraag?
De meeste -waarschijnlijk alle- fouten worden toch gemaakt door rechts?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:49 schreef 2172619626795 het volgende:
Daarmee blijf ik terugkomen op (het gebrek aan) zelfreflectie van links.
Ik heb je al vaker een lijstje gegeven van dingen die ik kut aan islam vind en waarom ik daarom de PVV en Israël ook kut vind. Problemen oplossen door grotere te maken vind ik stupide. Voor jou is het een soort teamsport. Oh je bent tegen Israël/pvv, dan moet je pro Hamas/extreem links zijn. How about geen van tweeën. De Israëlische staat en de pvv zijn echter een stuk effectiever dan hun tegenhangers dus heb ik het er vaker over.quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:19 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Is dit niet juist niet wat alle partijen doen die inhakken op de PVV? Christenen, blanken, conservatieven, 'zionisten' (nieuw eufemisme voor Joden), noem het maar op.
Bij de PVV stelt men immers vooral dat men vindt dat de Islam geen invloed moet krijgen op de samenleving, wat een terechte constatering is. En ja, er valt genoeg te zeggen over de ronduit lompe en vaak ook ondoordachte en stupide manier hoe men politiek bedrijft, maar de problemen die zij constateren hebben zij wel degelijk gelijk in.
[..]
Wat we vaak zien is dat het een blinde haat jegens Israël betreft, waar er ook aan het bestaansrecht van het land wordt gesleuteld en regelmatig allerlei demotiverende en leugenachtige (antisemitische) (complot)theorieën worden verspreid.
Iets waar jij zelf aan hebt meegedaan, bijvoorbeeld door te zeggen dat alles wat Hamas doet, Israël op veel grotere schaal doet en dat mensen die Israël steunen dit zouden toejuichen. Zie:
[..]
Discussiëren met deze user is keer op keer zinloos gebleken. Wilde 'm helpen en had hem reeds verschillende malen hulp door profs aangeboden vanwege z'n postgedrag hier, maar zelfs dat lijkt zinloos.quote:
Welke?quote:Op zaterdag 1 november 2025 13:34 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ondertussen ontwijkt ie behendig mijn vraag aan hem. Maargoed.
Die vraag heb ik toch ook al beantwoord aan die andere rechtse user.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:01 schreef 2172619626795 het volgende:
Dus wat bedoel je nou met schadelijke rechtse producten? Ik begrijp het gewoon niet
Ze gaan niet alleen regeren he.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:04 schreef Zoddie het volgende:
Vraag me wel af, Wil Nederland wel wat D66 wil?
Vorige maand stonden ze nog op 11 zetels, lijkt me meer dat zwevende kiezers en strategische kiezers meer op D66 kozen omdat het dan geen WIlders en geen Timmermans zou worden dan dat ze het eens waren met het partijprogramma.
Je zegt net letterlijk iets anders:quote:
Zeggende dat je kennelijk (niet veel, maar) wel degelijk voorbeelden ziet die die claim ondersteunen.quote:Ik zie weinig voorbeelden die die claim ondersteunen.
“Jij!” “Jullie!” “Hunnie!”. Nooit hand in eigen boezem.quote:Je hebt het nog steeds over meerdere extreme standpunten, maar weigert meer te benoemen dan de motie Piri. Dat blijft een nogal magere onderbouwing van de stelling dat linkse partijen de ruk naar rechts veroorzaken.
Oh, die heb ik echt gemist dan. Sorry.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:03 schreef torentje het volgende:
[..]
Die vraag heb ik toch ook al beantwoord aan die andere rechtse user.
Ik doe niet mee met patriarchen, dat zal het probleem wel zijn van een aantal users zoals jou.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:03 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Discussiëren met deze user is keer op keer zinloos gebleken. Wilde 'm helpen en had hem reeds verschillende malen hulp door profs aangeboden vanwege z'n postgedrag hier, maar zelfs dat lijkt zinloos.
Desalniettemin staat wmb deze optie voor hem alsnog open!
Ik kan mij na de vorige verkiezingen herinneren dat iedere andere partij zijn bek moest houden want de PVV is was de grootste minderheid geworden. Gek dat D66 niet massaal van dat soort dommige fans heeft.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:04 schreef Zoddie het volgende:
Vraag me wel af, Wil Nederland wel wat D66 wil?
Vorige maand stonden ze nog op 11 zetels, lijkt me meer dat zwevende kiezers en strategische kiezers meer op D66 kozen omdat het dan geen WIlders en geen Timmermans zou worden dan dat ze het eens waren met het partijprogramma.
Uhuh..quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:08 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Je zegt net letterlijk iets anders:
[..]
Zeggende dat je kennelijk (niet veel, maar) wel degelijk voorbeelden ziet die die claim ondersteunen.
En dit soort gedraai is typisch onderdeel van de oorzaak die tot de marginalisering van links heeft geleid. Blijk van zelfreflectie… en dan “oh nee, toch niet!”.
[..]
“Jij!” “Jullie!” “Hunnie!”. Nooit hand in eigen boezem.
Maar hé: het is niet rechts die daarmee in een crisis verkeerd. Links heeft dat voor zichzelf uit te zoeken. Dus ik zie niet zo in waarom ik als rechtse stemmer de zere plek moet vinden om de vinger op te leggen. En al helemaal niet als de standaard reflex waarin wordt teruggevallen “Niet waar, jij!!(…)”, is.
Kom zelf maar tot die bewustwording en reflectie. Als je gericht controversiële onderwerpen aansnijdt met de oprechte intentie je meer te verdiepen in (mijn) rechtse standpunten, zal ik altijd bereid zijn om open in gesprek te gaan.
#10quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:10 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Oh, die heb ik echt gemist dan. Sorry.
Moet ik echt terug gaan lezen? Of zou je mij een postnummer willen geven?
Politici zijn ook mensen en waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Zou niet rechts maar links het voor het zeggen hebben gehad de afgelopen decennia, dan zouden daar ongetwijfeld ook fouten zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:02 schreef torentje het volgende:
[..]
De meeste -waarschijnlijk alle- fouten worden toch gemaakt door rechts?
Motie Piri was een tactische blunder. Alleen al vanwege het feit dat je meer dan 1 zin nodig hebt om hem uit te leggen terwijl de pro Israël brigade lekker op simpele emotie kan spelen. Echt niks eraan was antisemitisch.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:08 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Je zegt net letterlijk iets anders:
[..]
Zeggende dat je kennelijk (niet veel, maar) wel degelijk voorbeelden ziet die die claim ondersteunen.
En dit soort gedraai is typisch onderdeel van de oorzaak die tot de marginalisering van links heeft geleid. Blijk van zelfreflectie… en dan “oh nee, toch niet!”.
[..]
“Jij!” “Jullie!” “Hunnie!”. Nooit hand in eigen boezem.
Maar hé: het is niet rechts die daarmee in een crisis verkeerd. Links heeft dat voor zichzelf uit te zoeken. Dus ik zie niet zo in waarom ik als rechtse stemmer de zere plek moet vinden om de vinger op te leggen. En al helemaal niet als de standaard reflex waarin wordt teruggevallen “Niet waar, jij!!(…)”, is.
Kom zelf maar tot die bewustwording en reflectie. Als je gericht controversiële onderwerpen aansnijdt met de oprechte intentie je meer te verdiepen in (mijn) rechtse standpunten, zal ik altijd bereid zijn om open in gesprek te gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |