abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219172301
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
In de tuin?

Het wordt steeds gekker.
De gehamsterde spullen doe ik in de vriezers en koelkasten, die ik dan gemakkelijk kwijt kan in mijn ruime vrijstaande woning.
pi_219172362
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:20 schreef Scjvb het volgende:
Begrijp er ook steeds minder van wat @:torentje allemaal uitkraamt. Hij maakt er steeds een potje van. Heb zo langzamerhand vaak zat m'n best gedaan om hem te begrijpen, en eventueel met bepaalde middelen te ondersteunen.
Maar het mag niet baten.
Dan moet je toch meer oefenen met het ontleden van Nederlandse begrippen, het vormen van zinnen met die begrippen, en het leggen van verbanden tussen verschillende begrippen.
  zaterdag 1 november 2025 @ 21:40:31 #153
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_219172442
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Dan moet je toch meer oefenen met het ontleden van Nederlandse begrippen, het vormen van zinnen met die begrippen, en het leggen van verbanden tussen verschillende begrippen.
:O

Bijna half FOK! wijst u intussen al op uw postgedrag en nog steeds ligt het volgens u aan anderen. |:(
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_219172472
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:29 schreef torentje het volgende:

[..]
De gehamsterde spullen doe ik in de vriezers en koelkasten, die ik dan gemakkelijk kwijt kan in mijn ruime vrijstaande woning.
En wat maakt het dan uit of die woning vrijstaand is of niet?
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_219172505
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:40 schreef Scjvb het volgende:

[..]
:O

Bijna half FOK! wijst u intussen al op uw postgedrag en nog steeds ligt het volgens u aan anderen. |:(
Slechts de patriarchen en hun vrienden vinden de onderwerpen die ik onder de aandacht wil brengen niks, hebben het liever over hun eigen stokpaardjes.
pi_219172536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:46 schreef torentje het volgende:

[..]
Slechts de patriarchen en hun vrienden vinden de onderwerpen die ik onder de aandacht wil brengen niks, hebben het liever over hun eigen stokpaardjes.
Tja, je brengt geen enkel onderwerp onder de aandacht.
Je schiet allerlei kanten op met vreemde hersenspinsels.
pi_219172595
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:48 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, je brengt geen enkel onderwerp onder de aandacht.
Je schiet allerlei kanten op met vreemde hersenspinsels.
Dat vind jij, maar dat is niet de mening van normale mensen.
pi_219172602
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:37 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Naar mijn mening ontbreekt het aan (radicaal-)links echt aan enige vorm van zelfreflectie. Door hun extreme standpunten is rechts alleen maar groter geworden de afgelopen tijd.

De ruk naar rechts is naar mijn mening voor een groot deel hun verdienste.

Als deze verkiezingsuitslag voor links geen wake-up call is, vraag ik mij af of die er ooit gaat komen.

Alle enigszins linkse partijen bij elkaar opgeteld, en dan neem ik zelfs de CU mee, maken slechts 22% van alle uitgebrachte stemmen in Nederland uit.

Hand in eigen boezem is zacht gezegd op z’n plaats.
extreem linkse standpunt is communisme.. dat is als sinds eind jaren 80 dood en begraven. Geen enkele partij draagt dat uit.

Alle linkse partijen deze eeuw zijn gematigd links. pvda was een arbeiderspartij , maar de arbeider voelde zich niet meer gehoord en stapt over op populisten.

De emancipatie van de arbeidersklasse is ook gelukt, ze hebben al sinds de jaren 70 een tv, een afwasmachine, en kunnen 2 keer op vakantie naar Torremolinos , dus er is weinig meer om voor te vechten , de linkse partijen zijn een beetje overbodig ( zie de neergang van de SP)

De andere helft van de progressive achterban zijn hoogopgeleiden, die meer op de sociale principes van links aanslaan dan op de economische. maar daar zijn er te weinig van, en een deel van hen stemt ook rechts, vanwege economische factoren (hypotheekrente e.d. )

Dus eigenlijk komt het er op neer dat iets van 33% voor progressief het max haalbare is in een postmoderne samenleving. met 33% populisten (PVV type) en 33% economisch rechts (VVD type) (plus of min 10% voor elke groep)
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219172667
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:52 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat vind jij, maar dat is niet de mening van normale mensen.
Toon dat eens aan.
pi_219172686
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:14 schreef torentje het volgende:

[..]
Ieder mens heeft in de basis toch een ruime vrijstaande woning en een grote tuin nodig?
nee, absoluut niet.. bejaarden bijvoorbeeld allemaal niet. die hebben geen energie meer om al dat onderhoud te doen.

jongeren ook niet, die hebben er geen tijd voor, en stoppen hun energie liever in het opbouwen van sociale (en seksuele) relaties en het veroveren van de wereld . Studenten wonen zonder problemen in kleine kamertjes en hebben de tijd van hun leven.

De enige mensen die graag een vrijstaande woning hebben zijn gezinnen en mensen van middelbare leeftijd. En zelfs dan niet altijd.
pi_219172736
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:00 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
nee, absoluut niet.. bejaarden bijvoorbeeld allemaal niet. die hebben geen energie meer om al dat onderhoud te doen.

jongeren ook niet, die hebben er geen tijd voor, en stoppen hun energie liever in het opbouwen van sociale (en seksuele) relaties en het veroveren van de wereld . Studenten wonen zonder problemen in kleine kamertjes en hebben de tijd van hun leven.

De enige mensen die graag een vrijstaande woning hebben zijn gezinnen en mensen van middelbare leeftijd. En zelfs dan niet altijd.
Maar de bejaarden hebben een vrijstaande woning met tuin nodig om hun koelkast en vriezer kwijt te kunnen.
Snap dat dan ;)
pi_219172806
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar de bejaarden hebben een vrijstaande woning met tuin nodig om hun koelkast en vriezer kwijt te kunnen.
Snap dat dan ;)
mijn oma had een huis van een miljoen, waar ze tot haar 93ste in heeft gewoond, ze heeft nooit een vriezer gehad. alleen een klein vriesvakje in de kleine ijskast. (nooit koelkast) ze was nog gewend om dingen in de kelder te bewaren (die was dan wel weer ruim, zo'n 4 bij 4 meter onder de bijkeuken. Met plek voor 200 flessen wijn, maar het enige dat ze daar bewaarde waren haar potjes zelfgemaakte jam.

ze is nu 98
pi_219172819
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:06 schreef Wantie het volgende:

[..]
Snap dat dan ;)
Mijn oma (toen ze nog leefde ;( ) had een vrieskist en een grote sta-model vriezer met een voorraad eten voor twee winters.

Zij woonde in een (rijtjes)seniorenwoning met misschien 60m2 aan woonoppervlak (gelijkvloers) en ~25m2 aan tuin.

Voor wat het waard is in deze discussie :')

Misschien moeten we het er ook maar gewoon bij laten
pi_219172853
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:17 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Mijn oma (toen ze nog leefde ;( ) had een vrieskist en een grote sta-model vriezer met een voorraad eten voor twee winters.

Zij woonde in een (rijtjes)seniorenwoning met misschien 60m2 aan woonoppervlak (gelijkvloers) en ~25m2 aan tuin.

Voor wat het waard is in deze discussie :')

Misschien moeten we het er ook maar gewoon bij laten
Ach, torentje gaat tekeer tegen rechts. Maar heeft wel een heel rechtse mening dat hij hij het recht heeft riant te wonen en te overconsumeren...

Maar het is inderdaad wel goed geweest zo.
  zaterdag 1 november 2025 @ 22:40:44 #165
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219173026
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 18:28 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Wat is bouwen naar links dan?

En met de ongemakkelijke vragen waar links al decennia geen antwoord op durft te formuleren bedoel ik vanaf het begin af aan:

- Het migratieprobleem
- Het Anti-Westers gedachtengoed onder moslims
- De oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitcijfers

Ik val in de herhaling, maar nogmaals:

Ik heb geen enkele moeite met een links beleid op wonen en een links(er) beleid op zorg, zolang er maar een onverbiddelijk rechts (doch rechtstatelijk en rechtvaardig) beleid komt op bovenstaande punten.
Het probleem met die hele bouwen-, bouwen- en bouwenvisie is inderdaad dat het niet de onderliggende problematiek oplost.
Als ik lekkage heb, dan kan ik dat niet oplossen met oneindig meer dweilen. Eerst zal het lek gedicht moeten worden.
Daarnaast zullen er harde en dus ongemakkelijke keuzes gemaakt moeten worden tav godsdienstvrijheid en de, helaas, bijbehorende intoleranties.
Life is what you make it.
pi_219173182
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:40 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Het probleem met die hele bouwen-, bouwen- en bouwenvisie is inderdaad dat het niet de onderliggende problematiek oplost.
Als ik lekkage heb, dan kan ik dat niet oplossen met oneindig meer dweilen. Eerst zal het lek gedicht moeten worden.
Daarnaast zullen er harde en dus ongemakkelijke keuzes gemaakt moeten worden tav godsdienstvrijheid en de, helaas, bijbehorende intoleranties.
Ik verwacht niet dat de christenen hun privileges gaan opgeven.
pi_219173197
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:15 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
mijn oma had een huis van een miljoen, waar ze tot haar 93ste in heeft gewoond, ze heeft nooit een vriezer gehad. alleen een klein vriesvakje in de kleine ijskast. (nooit koelkast) ze was nog gewend om dingen in de kelder te bewaren (die was dan wel weer ruim, zo'n 4 bij 4 meter onder de bijkeuken. Met plek voor 200 flessen wijn, maar het enige dat ze daar bewaarde waren haar potjes zelfgemaakte jam.

ze is nu 98
Mijn oma weckte vroeger alle groentes.
En fruit werd jam.
Mijn ouders hadden een grote vriezer, waar de oogst voor de winter in werd bewaard.
pi_219173290
quote:
2s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:40 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Dus jij wilt dat alleenstaanden verplicht met iemand gaan samenwonen? Hoe zie je dat voor je? Moeten ze zelf iemand regelen om mee samen te gaan wonen? Of gaat de overheid loten welke alleenstaanden voortaan maar een huis moeten delen?
pi_219173543
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 20:53 schreef torentje het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ieder mens heeft onafhankelijkheid nodig, want het is onwenselijk als men niet kan hamsteren doordat er te weinig ruimte is om de spullen op te slaan."
Als de eenden niet het brood eten dat ik in de vijver gooi dan worden de vissen ook niet boos. Mijn vrouw vraagt me nu al weken om planten te snoeien, maar ik heb geen zin.
pi_219173609
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Dus jij wilt dat alleenstaanden verplicht met iemand gaan samenwonen? Hoe zie je dat voor je? Moeten ze zelf iemand regelen om mee samen te gaan wonen? Of gaat de overheid loten welke alleenstaanden voortaan maar een huis moeten delen?
Nee, alle problemen en uitdagingen moeten terug gebracht worden tot Immigratie.

Dat scheidingen en steeds gezonder oud wordende ouderen de grootste oorzaak zijn van de huidige woning markt en daarna bepaalde politieke keuzes, tja nee eerst moet elk onderwerp bevlekt worden over buitenlanders.
  zondag 2 november 2025 @ 00:15:05 #171
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219173669
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Dat scheidingen en steeds gezonder oud wordende ouderen de grootste oorzaak zijn van de huidige woning markt en daarna bepaalde politieke keuzes, tja nee eerst moet elk onderwerp bevlekt worden over buitenlanders.
Hehe, jij snapt het helemaal - chapeau _O_ _O_
"Hoka Hey!"
pi_219173688
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 00:02 schreef Korenfok het volgende:

[..]

zondag 2 november 2025 @ 01:35:04 #173
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_219173971
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:12 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Huh, wat?! Je quote denk ik de verkeerde.
Life is what you make it.
pi_219174682
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:53 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Als de eenden niet het brood eten dat ik in de vijver gooi dan worden de vissen ook niet boos. Mijn vrouw vraagt me nu al weken om planten te snoeien, maar ik heb geen zin.
Het zijn vooral de ratten die dat brood eten. Zo zie je maar, niet alle goede initiatieven leiden tot een positief resultaat.
pi_219174699
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 00:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Domlinkse grap, die niet helemaal begrijpt dat Joey (logischerwijs) al bij het eerste antwoord de mist ingaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')