abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219165816

Bekijk deze YouTube-video

Lidewij de Vos pikte al stemmen weg bij de PVV. Mijn verwachting dat bij de volgende verkiezingen FVD 13 zetels PVV 19 zetels.

Door deze splitsing wordt extreem rechts definitief uitgeschakeld de komende jaren is mijn verwachting.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 november 2025 @ 10:31:39 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219165827
Dat zou een hele gevaarlijke ontwikkeling zijn op de lange termijn, dus laten we dat even niet doen. FvD mag niet de partij zijn die de grote massa trekt, die zijn veel erger dan Wilders.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219165853
Al die mensen die de PVV/Wilders weg wensten, be carefully what you wish for.

Er kunnen veel engere en geraffineerdere partijen voor in de plaats komen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:34:39 #4
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219165861
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:33 schreef capricia het volgende:

Zoals de VVD.
pi_219165862
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:31 schreef Nattekat het volgende:
Dat zou een hele gevaarlijke ontwikkeling zijn op de lange termijn, dus laten we dat even niet doen. FvD mag niet de partij zijn die de grote massa trekt, die zijn veel erger dan Wilders.
Dat is zeker een gevaarlijke ontwikkeling. Je ziet duidelijk dat Liedewij de Vos gewoon wat meer Intelligentie uitstraalt dan Wilders. Dat zou een hele groep kiezers kunnen trekken de komende jaren. Is ze gevaarlijker dan Wilders? Ik denk het ook. .
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:35:26 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219165871
Ik weet het niet. Aan de ene kant is haar VWO scholiere uitstraling verfrissend tov de vermoeid ogende Wilders.

Aan de andere kant is die partij nog altijd een pro Russisch wappie bolwerk en dat trekt toch vooral kiezers bij mensen die niet alleen boos zijn, maar ook gewoon mentale problemen hebben.

En de kans dat Lidewij en Thierry ruzie krijgen is ook niet ondenkbaar.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:36:52 #7
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219165892
Zou wel raar zijn voor sommige personen om van PVV die super pro Israël is naar FvD te gaan vol met antisemitisme.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:37:47 #8
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_219165902
quote:

Als links a.g.v. de opkomst van extreemrechts verder marginaliseert, vind ik alles best. Ik juich het zelfs toe. Pas wanneer links eindelijk eens pragmatische en meer logische oplossingen voor de problemen voorstelt, dan verandert mijn kijk op deze nu hopeloze beweging.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
pi_219165905
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:36 schreef Momo het volgende:
Zou wel raar zijn voor sommige personen om van PVV die super pro Israël is naar FvD te gaan vol met antisemitische.
Israël is zeker in die hoek dan ook helemaal een non-issue.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219165906
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik weet het niet. Aan de ene kant is haar VWO scholiere uitstraling verfrissend tov de vermoeid ogende Wilders.

Aan de andere kant is die partij nog altijd een pro Russisch wappie bolwerk en dat trekt toch vooral kiezers bij mensen die niet alleen boos zijn, maar ook gewoon mentale problemen hebben.

pi_219165921
quote:
Zou wel raar zijn voor sommige personen om van PVV die super pro Israël is naar FvD te gaan vol met antisemitische.
Alsof de gemiddelde PVV stemmer Israel iets interesseert
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 1 november 2025 @ 10:38:54 #12
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219165925
quote:
Het is bijna alsof het de gemiddelde Nederlander niets kan schelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:39:41 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219165936
quote:
Dat filmpje zegt helemaal niks. Ik denk dat Baudet daar nog de baas is. Maar het kan wel eens dat Lidewij met haar succes meer wil.zijn dan het handpopje.
pi_219166033
De PVV sloopt zichzelf. Geert begint zo langzamerhand richting de 65 te gaan, opvolging wordt nog een dingetje...
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:45:53 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219166045
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
De PVV sloopt zichzelf. Geert begint zo langzamerhand richting de 65 te gaan, opvolging wordt nog een dingetje...
Hij zei meteen na de uitslag dat hij door zou gaan tot hij 80 jaar is. Hoe zit het eigenlijk met de beveiliging als hij zou stoppen?
pi_219166056
Sowieso is de houdbaarheid van de PVV beperkt. Die hele partij bestaat uit één man. En die ene man is inmiddels 62 jaar oud (en als verstokte roker ziet ie eruit als 70).

Verder staat er helemaal niets. Er is geen partij, er is geen natuurlijke opvolger, er is geen ideologie die uniek is voor deze ene partij. Alles staat en valt met de retorische kwaliteit van een steeds ouder wordende Geert Wilders.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:47:31 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219166059
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hij wilde tot zijn 80e doorgaan zei die.
pi_219166067
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ook sneu, dat je nog zo lang wilt roeptoeteren met 0,00 effect...
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_219166074
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat filmpje zegt helemaal niks. Ik denk dat Baudet daar nog de baas is. Maar het kan wel eens dat Lidewij met haar succes meer wil.zijn dan het handpopje.
Thierry, Freek en Pepijn zitten nog gewoon achter het stuur hoor.

Ze weten deksels goed dat je voor winst in de volgende verkiezingen niet in de Tweede Kamer moet zijn, maar op de obscure youtubekanalen. Dus daar gewoon blijven aanschuiven en opduiken en je positie is gewaarborgd voor de als maar groeiende achterban. De 'rotte appels' zijn weg en de basis die is uitgerold is steviger dan eenmanspartij PVV, en grabbelton JA21.
pi_219166084
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:48 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ook sneu, dat je nog zo lang wilt roeptoeteren met 0,00 effect...
Ik denk meer dat hij zo lang doorgaat vanwege het gevaar dat hij loopt en dat er voor de rest voor hem niets meer mogelijk is buiten de politiek.

Hij heeft geen andere keus dan doorgaan.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:53:32 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219166096
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Thierry, Freek en Pepijn zitten nog gewoon achter het stuur hoor.

Ze weten deksels goed dat je voor winst in de volgende verkiezingen niet in de Tweede Kamer moet zijn, maar op de obscure youtubekanalen. Dus daar gewoon blijven aanschuiven en opduiken en je positie is gewaarborgd voor de als maar groeiende achterban. De 'rotte appels' zijn weg en de basis die is uitgerold is steviger dan eenmanspartij PVV, en grabbelton JA21.
Ja echter succes kan een bepaald effect hebben op Lidewij waarbij ze een rol als handpopje niet pikt en er machtsstrijd ontstaat.

En de FvD is wel gemakkelijker aan te pakken dan de PVV gezien hun Rusland connecties.
  zaterdag 1 november 2025 @ 10:54:48 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219166109
Nog liever Geert dan Lidewij.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219166136
Mijn visie is duidelijk. JA21 gaat momenteel niet regeren, omdat JA21 het top-down vangnet is van de PVV, en de PVV was dat respectievelijk van LPF.
Als JA21 nu gaat regeren, zullen ze vanwege hun bestuurs-onervarenheid in populariteit afnemen. Dus als ze niet gaan meeregeren, zullen ze een kans krijgen bij de volgende verkiezingen en dus in zetelaantal stijgen.
Dit alles op basis van het verdwijnen van de partij PVV. Het kan vrijwel niet anders dat de zetels van de PVV verdeeld worden onder de partijen: BBB, JA21, VVD en FvD.
Maar.. wat vervolgens ook zal gebeuren is het volgende: Mocht het zo zijn dat de VVD besluit om in de enige denkbare coalitie te stappen (VVD/D66/PvdA/CDA), dan zal dat ernstig veel consequenties hebben voor de VVD-aanhang in de toekomst. Exact om die reden is er dus het JA21 vangnet. Deze partij zal teleurgestelde VVD'ers opnemen, een voormalige PVVers.
Dit soort gedachtenpatronen worden steeds logischer, naarmate je er zelf langer over nadenkt.

De FvD is by far een bottom-up partij. Een partij welke in mijn optiek echt opkomt voor de belangen van het Nederlands volk en de belangen van Nederland als zodanig.
FvD heeft wat meer ervaring dan JA21 en zal in mijn optiek een stabielere partij worden met een uniek eigen geluid.
We zien namelijk dat een BBB, een NSC en een LPF maar ook een FvD is bezweken omdat de partij nog teveel kinderziektes had.

Dus ja, de FvD zal alleen maar in zetelaantal stijgen. Minimaal verdubbelen is mijn prognose.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_219166143
Niet gelezen.
pi_219166167
quote:
Angst is een slechte raadgever
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:13:56 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219166254
Het zou wel goed zijn als het volgende kabinet de AIVD deze Kremlin collaborateurs partij eens flink laat uitkloppen.
pi_219166336
De Vos is een een wolf in schaapskleren. Ik vind haar een bloedmooie vrouw met extreem gevaarlijke denkbeelden. Het wordt dan ook tijd dat die Poetinpijpers worden aangepakt.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:23:08 #28
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219166357
quote:
wat een eng mens is dat die lidewij, ze lijkt op dat wijf uit Noord Korea ,met die kille blik
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219166358
Er zal gewoon een deel van het pvv kiezers naar de fvd gaan de komende jaren. De jongere groep gaat voor Lidewij de Vos kiezen.

Het gevolg kan zijn dat er niet 1 groot extreem rechtse partij meer zal zijn. Althans dat hoop ik, die de macht kan pakken in Den Haag.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:23:38 #30
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219166364
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
De Vos is een een wolf in schaapskleren. Ik vind haar een bloedmooie vrouw met extreem gevaarlijke denkbeelden. Het wordt dan ook tijd dat die Poetinpijpers worden aangepakt.
Bloedmooi? Ik vind haar eigenlijk heel gemiddeld. Niet buitengewoon knap maar ook niet lelijk.

Ik denk dat dat ook een deel van haar succes is. Meer herkenbaarheid dan een Eva Vlaardingerbroek.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:24:07 #31
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219166367
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:34 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Zoals de VVD.
VVD is voor de 5 keer modaal jongens en DGA ende BV eigenaren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219166381
quote:

Mensen moeten eens afstand nemen van hun gepolariseerde en geïndoctrineerde kijk op zaken. FvD is per definitie ontstaan uit de waarschuwing voor een oorlog met Rusland als we onze bemoeizucht in het meest corrupte land van Europa zouden voorzetten. Via een landelijk referendum heeft Nederland duidelijk aangegeven tegen het associatieverdrag met Oekraïne te zijn.
Je kan een partij of een voorman van een partij geen pro-Rusland stigma in de schoenen schuiven als de partij heel Nederland gewaarschuwd heeft wat de consequenties zouden zijn als dit verdrag toch ondertekend zou worden. Dus dat wij nu indirect in oorlog zijn met Rusland, komt niet door die hersenaftakelingsretoriek "Bidetje is een poetinpieper" -huil huil-. Mensen moeten zelf de consequenties accepteren van hun stem op notoire beroepsleugenaars en de oorlogszuchtigheid van de gekozen volksvertegenwoordigers die net zoveel belangen hebben in een door NAVO geannexeerd Oekraïne als een door Rusland doorgevoerde belangenbescherming.
Lekker je putin boosheid uiten op Baudet, lekker zelf weten. Je moet toch ergens je frustraties uit onmacht kunnen uiten toch?
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:27:03 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219166401
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:24 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Mensen moeten eens afstand nemen van hun gepolariseerde en geïndoctrineerde kijk op zaken. FvD is per definitie ontstaan uit de waarschuwing voor een oorlog met Rusland als we onze bemoeizucht in het meest corrupte land van Europa zouden voorzetten. Via een landelijk referendum heeft Nederland duidelijk aangegeven tegen het associatieverdrag met Oekraïne te zijn.
Je kan een partij of een voorman van een partij geen pro-Rusland stigma in de schoenen schuiven als de partij heel Nederland gewaarschuwd heeft wat de consequenties zouden zijn als dit verdrag toch ondertekend zou worden. Dus dat wij nu indirect in oorlog zijn met Rusland, komt niet door die hersenaftakelingsretoriek "Bidetje is een poetinpieper" -huil huil-. Mensen moeten zelf de consequenties accepteren van hun stem op notoire beroepsleugenaars en de oorlogszuchtigheid van de gekozen volksvertegenwoordigers die net zoveel belangen hebben in een door NAVO geannexeerd Oekraïne dan een door Rusland doorgevoerde belangenbescherming.
Lekker je putin boosheid uiten op Baudet, lekker zelf weten. Je moet toch ergens je frustraties uit onmacht kunnen uiten toch?
Mensen die ons land verraden ten voordele van Rusland dienen gewoon met knetterharde repressie te worden gemarginaliseerd.
pi_219166412
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mensen die ons land verraden ten voordele van Rusland dienen gewoon met knetterharde repressie te worden gemarginaliseerd.
Het verraad ligt elders.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:29:38 #35
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219166440
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:27 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Het verraad ligt elders.
Nee dat ligt bij iedereen die bewust Poetin helpt. Daar moet eens flink de stofzuiger doorheen.
pi_219166447
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Toch wel typerend hoeveel opgekropte haat er in mensen kan zitten.
Onmacht en gebrek aan controle resulteert als snel in opgekropte haat.
Het sentiment wat je immers moet hebben om sneuvelbereid te zijn.
pi_219166464
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee dat ligt bij iedereen die bewust Poetin helpt. Daar moet eens flink de stofzuiger doorheen.
Dat bepalen de kiezers wel.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:31:33 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219166466
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:30 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Toch wel typerend hoeveel opgekropte haat er in mensen kan zitten.
Onmacht en gebrek aan controle resulteert als snel in opgekropte haat.
Het sentiment wat je immers moet hebben om sneuvelbereid te zijn.
Ja wat vreemd dat we Poetin haten als je ziet wat die aanricht.

Daarom zou iedereen die hem helpt het flink moeten bezuren.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:35:14 #39
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219166506
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:47 schreef Lichtloper het volgende:
en als verstokte roker ziet ie eruit als 70).
Die is gestopt met roken toch?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219166518
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:31 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja wat vreemd dat we Poetin haten als je ziet wat die aanricht.

Daarom zou iedereen die hem helpt het flink moeten bezuren.
Waar twee vechten hebben twee schuld.
Heb ook eens het lef om kritisch te zijn op onze eigen leiders.
Oekraïne voert geen oorlog voor Oekraïne, maar voor het Westen.
Je kan ook redeneren dat beide partijen gewoon slecht zijn.
Ik ben totaal geen fan van Poetin, maar ook totaal geen fan van onze leiders.
pi_219166536
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja echter succes kan een bepaald effect hebben op Lidewij waarbij ze een rol als handpopje niet pikt en er machtsstrijd ontstaat.

En de FvD is wel gemakkelijker aan te pakken dan de PVV gezien hun Rusland connecties.
Je kan aan alles zien dat het nu een geoliede, sektarische machine is. Dit ettert net zo lang door tot het juiste moment daar is. Mocht zij op een gegeven moment toch een bevlieging krijgen, en denken dat ze meer is dan een handpop zal dit weinig veranderen. Het systeem en de beweging staat als een huis, en kan gewoon door.

Dit is totaal anders dan bevliegingen waarop de huidige partijen zich organiseren en stemmen ronselen per verkiezing (zoals boeren op de snelweg : BBB, toeslagenouders in de knel : NSC, vrolijke Nederlandse vlaggen tegen extreemrechts op het Malieveld : D66).

Zijn het wappies? Ja. Zijn het compleet achterlijke lui die niks voor elkaar krijgen? ...

Laten we niet vergeten dat Thierry Nederland zo gek kreeg om tegen Oekraïne en de EU te stemmen toen Rusland een vliegtuig met landgenoten uit de lucht geschoten had. Toen was liberaal Nederland nog voor referenda, en lag FVD een jaar of wat later in de weegschaal met VVD en D66.

Zo'n Pepijn heeft het gewoon voor elkaar gekregen een eigen kanaal op de NPO te krijgen, en ze hebben daarbij ook nog eens de PVV vakkundig weggepest. Dat is van een ander kaliber dan een Kaag-docu, of de finale van De Slimste Mens halen.

Daarnaast is het ook maar de vraag of Rusland (of corona) zo'n groot punt blijft voor de kiezer. Het kan zijn dat Trump morgen per ongeluk een Arubaanse vissersboot raakt, Rutte drie keer heen en weer vliegt, de gemoederen even tot bedaren brengt, en MAGA over een jaar Bonaire en Curaçao heeft geannexeerd om strategische kruisraketten te plaatsen. Voor verdere speculatie stop ik hier even, voordat mijn post naar BNW verdwijnt.

Gekke gedachtekronkels? In 2018 een grieppandemie voorspellen die het hele land op slot zou gooien, was stukken onwaarschijnlijker. Daar is toen wel in the-heat-of-the-moment wel een verkeerde afslag genomen. Een ander moment kan het zomaar raak zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 01-11-2025 11:48:57 ]
pi_219166569
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:24 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Je kan een partij of een voorman van een partij geen pro-Rusland stigma in de schoenen schuiven als de partij heel Nederland gewaarschuwd heeft wat de consequenties zouden zijn als dit verdrag toch ondertekend zou worden. Dus dat wij nu indirect in oorlog zijn met Rusland, komt niet door die hersenaftakelingsretoriek "Bidetje is een poetinpieper" -huil huil-. Mensen moeten zelf de consequenties accepteren van hun stem op notoire beroepsleugenaars en de oorlogszuchtigheid van de gekozen volksvertegenwoordigers die net zoveel belangen hebben in een door NAVO geannexeerd Oekraïne als een door Rusland doorgevoerde belangenbescherming.
quote:
De AIVD heeft FvD-leider Baudet in 2020 benaderd vanwege serieuze aanwijzingen dat Russische agenten iets met zijn partij zouden willen, schreef de Volkskrant gisteren. Vandaag bevestigde minister Bruins Slot, die over de veiligheidsdienst gaat, dat dat gesprek heeft plaatsgevonden omdat er sprake kon zijn van "inmenging".

Een woordvoerder van de AIVD licht toe dat een van de kerntaken van de dienst is het informeren van organisaties of personen waarvoor de AIVD interesse ziet van een "buitenlandse actor".

Baudet had op zijn werkkamer een gesprek met AIVD-directeur Erik Akerboom. Tegenover de krant noemde Baudet dat een "vaag en onwerkelijk" gesprek.

Besluiten tot zo'n gesprek worden door Akerboom zelf genomen op basis van serieuze informatie, zegt de woordvoerder van de AIVD. "Wij wegen dat heel goed af vanuit onze expertise, wie het ook betreft." Het maakt daarbij geen verschil of het om een politieke partij gaat of bijvoorbeeld een bedrijf. Meer wil de veiligheidsdienst er niet over kwijt.

Sympathie voor Rusland
Er zijn veel berichten over de verbanden tussen Baudet en de politiek van het Rusland van president Poetin. Maar tot nu toe zijn er geen bewijzen dat hij inhoudelijk wordt gestuurd of betaald. Toch steekt Baudet zijn sympathie voor Rusland niet onder stoelen of banken.

Oorsprong: Oekraïne-referendum

Forum voor Democratie is vanaf de oorsprong verbonden met Rusland en Oekraïne. De in 2015 als denktank opgerichte organisatie sloot zich aan bij de initiatiefnemers van het referendum over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne. Baudet betoogde dat dit verdrag stiekem tot doel heeft Oekraïne EU-lid te maken. Dat bezwaar uitte de Russische regering toen ook.

Bij het referendum, in 2016, kwam 32 procent van de kiezers stemmen. Van hen stemde 60 procent tegen het verdrag. Baudet spande daarna verschillende rechtszaken aan tegen het kabinet, die hij verloor. De Tweede en Eerste Kamer gaven uiteindelijk goedkeuring aan het associatieverdrag.

Vlak na het referendum kondigde Baudet aan mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart 2017. FvD kwam de Kamer in met twee zetels.

Regelmatig laat Baudet zich pro-Russisch uit over het onderzoek naar het neerhalen van de MH17, waarbij 298 mensen om het leven kwamen. In mei 2019 zette hij in een Europees verkiezingsdebat, tot grote schok van de nabestaanden, vraagtekens bij de onafhankelijkheid van het internationale onderzoeksteam JIT. Premier Rutte noemde hem toen een "Ruslandknuffelaar".

Deze maand concludeerden de JIT-onderzoekers dat Poetin hoogstwaarschijnlijk persoonlijk toestemming heeft gegeven voor de inzet van luchtafweergeschut, waarmee vlucht MH17 is neergeschoten.

Navalny
Bij een verkiezingsdebat in 2021 zei Baudet niet te geloven dat het Kremlin Poetins politieke tegenstander Aleksej Navalny had vergiftigd. Navalny zit inmiddels in een Russische gevangenis. Zijn gevangenisstraf is onlangs weer met negen jaar verlengd.

Baudet is gezien met bekenden van de Russische regering, zoals de politicoloog Alexandr Doegin en Vladimir Kornilov, die door Baudet in app-verkeer werd omschreven als "een Rus die werkt voor Poetin". Maar of hij door hen politiek wordt beïnvloed, is niet duidelijk.

Poetin toont zich steeds duidelijker de leider van conservatief Europa. Prachtige vent. Dus hup, Markie Mark, naar Moskou en een deal maken met die man.

FvD-leider Baudet
Vlak voor de inval van Rusland in Oekraïne, op 11 februari vorig jaar, noemde Baudet Poetin "de leider van conservatief Europa. Prachtige vent." De FvD-leider wil naar eigen zeggen een einde aan "de NAVO-agressie". Premier Rutte, die hij Markie Mark noemt, moet van Baudet naar Moskou en "een deal maken met die man".

Als Rusland twee weken later Oekraïne binnenvalt, geeft Baudet in een filmpje op Twitter "het Westen" de schuld. Hij refereert aan het Oekraïne-referendum van zes jaar eerder en zegt dat hij de Russische inval al had voorspeld.

Bij het bezoek van de Oekraïense ambassadeur aan de Tweede Kamer, een paar dagen na de inval, begroeten de FvD-Kamerleden hem niet en blijven ze zitten. Bij de videotoespraak van de Oekraïense president Zelensky in maart blijft de fractie helemaal weg.

'Extremisme bedreiging voor de nationale veiligheid'

Veiligheidsdiensten AIVD en MIVD presenteerden deze week het rapport De Russische aanval op Oekraïne: een keerpunt in de geschiedenis. Daarin staat onder meer dat de oorlog een voedingsbodem is voor "anti-institutioneel extremisme" dat een bedreiging is voor de nationale veiligheid. "Dit extremisme uit zich in een narratief over een zogenaamde kwaadaardige elite."

Verderop staat dat het opvallend is "dat de extremistische anti-institutionele beweging overwegend pro-Russisch is, waarbij president Poetin wordt afgeschilderd als 'verlosser'". De pro-Russische opstelling "maakt deze extremistische beweging waarschijnlijk wel vatbaarder voor Russische heimelijke beïnvloeding".

Ondanks de opgelaaide oorlog en de vele doden en gewonden matigt Baudet zijn toon niet. "Putin is right", twittert hij in maart 2022. In juli is de Russische ambassadeur Alexander Sjoelgin te gast op een FvD-symposium over Oekraïne. Weer een paar weken later twittert Baudet: "Poetin is een held."

In een Kamerdebat in oktober 2022 over de Russische inval zegt Baudet: "Dat is het meest hoopvolle dat ik ooit heb meegemaakt." In een YouTube-filmpje zeggen FvD-Kamerleden dat zij de filmpjes over gebombardeerde Oekraïense steden niet geloven.

En nog afgelopen donderdag zei Baudet in een interview: "Poetin heeft een visie, Nederland is ook gewoon een target geworden", doelend op de tanks die via de Rotterdamse haven naar Oekraïne gaan. "Als Poetin zegt: we gaan de aanvoerlijnen bombarderen, dan heeft hij het oorlogsrecht nog aan zijn zijde ook."

https://nos.nl/artikel/24(...)m-meer-toch-een-zorg

quote:
Het Forum voor Democratie (FvD) probeert zich met nieuwe lijsttrekker Lidewij de Vos te herprofileren voor de verkiezingen, maar de partij blijft door verbanden met Rusland in de schijnwerpers staan. Centraal in het verhaal staat John Laughland, Brits politicoloog en hoofd internationaal van FvD en adviseur van Thierry Baudet. Laughland sprak in 2024 en 2025 meerdere keren op door de Russische staat gesteunde fora, waaronder het St. Petersburg International Legal Forum, het Baltic Platform en een BRICS-evenement in Sotsji. Zijn reizen en verblijf werden herhaaldelijk betaald door Russische organisatoren zoals het ministerie van Justitie, Gazprombank en de Russische Academie van Wetenschappen, zo bevestigt FvD zelf.

Op die podia bracht Laughland consistent een pro-Russisch narratief: hij ontkracht het Westen als morele autoriteit, bestempelde Oekraïne eerder als ‘fictie’ en noemde westerse voorstellen voor een tribunaal tegen Russische oorlogsmisdaden een juridische aanval op Moskou. Zijn optredens vielen op omdat sinds de invasie van Oekraïne veel buitenlandse wetenschappers en journalisten geen toegang meer krijgen tot Rusland. Experts zien het herhaaldelijk uitnodigen en vergoeden als een teken dat Moskou zijn boodschap waardeert en inzet voor internationale legitimering.

De band met Rusland contrasteert met het schone-lei-imago dat De Vos wil uitstralen. Het FvD-verkiezingsprogramma bevat harde voorstellen (geen opvang van asielzoekers, terugdraaien Klimaatakkoord, heropening kolencentrales, hervatting gaswinning in Groningen), terwijl de partij tegelijk blijft twijfelen aan de vastgestelde toedracht van MH17 en in het verleden complottheorieën rond Amerikaanse biolabclaims en NAVO-agressie ventileerde. De Vos heeft tot nu toe de scherpste complottheorieën niet herhaald, maar vertrouwt volgens de partijwoordvoerder nog altijd op Laughland.

De AIVD zegt onderzoek te doen naar ‘heimelijke beïnvloeding vanuit Russische actoren’. Veiligheidsexperts wijzen erop dat betaald worden voor dergelijke reizen de grens kruist tussen zelfstandig meningsuiting en kwetsbaarheid voor buitenlandse beïnvloeding: het maakt iemand aantrekkelijker voor Kremlin-instrumentalisering en bemoeilijkt het aantonen van directe beïnvloeding achteraf. Voor Nederlandse kiezers en de binnenlandse politiek zijn de zaak en de herhaalde Russische contacten relevant omdat ze vragen oproepen over onafhankelijkheid van partijadviseurs en buitenlandse beïnvloeding in aanloop naar de verkiezingen.

https://www.headliner.nl/(...)naar-rusland-ftm-420

Geen idee hoe een partij nog openlijker pro-kremlin kan worden. Volgens mij is dat niet mogelijk.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:48:17 #43
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219166648
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:36 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Waar twee vechten hebben twee schuld.

Als een volwassen vent uit het niets een 3-jarig meisje in elkaar slaat dan is volgens jou zowel die vent als dat meisje schuldig?

Natuurlijk niet. Waar twee vechten heeft over het algemeen één partij overwegend meer schuld. In het geval van de oorlog in Oekraïne hoef ik hopelijk niet te vertellen wie dat is.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 1 november 2025 @ 11:57:16 #44
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219166764
Pvv verneukt het en fvd profiteert daarvan door wat stemmers over te nemen. Nou nou, phoe phoe. Wat heeft Lidewij het geweldig gedaan hoor.

Ik denk eerlijk gezegd dat Thierry er minstens zoveel stemmen had gekregen, waarschijnlijk meer.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219166795
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bloedmooi? Ik vind haar eigenlijk heel gemiddeld. Niet buitengewoon knap maar ook niet lelijk.

Ik denk dat dat ook een deel van haar succes is. Meer herkenbaarheid dan een Eva Vlaardingerbroek.
Laten we het er maar op houden dat ze heel erg media-geniek is ten opzichte van de rest in de 2e kamer.

Zo een hoofd verkoopt onbewust beter op tv en in de bladen media enzovoorts....
pi_219172490
Ik begrijp dus absoluut niet waarom sommigen vinden dat FvD gevaarlijker zou zijn dan de PVV. Ik vind dat FvD zich op een aantal punten gewoon op een gunstige manier van de PVV onderscheidt.

FvD is een ledenpartij met een democratische structuur, terwijl PVV nog steeds een one man show is.

FvD is steeds kritischer gaan staan tegenover het optreden van Israel in de Gazastrook. In hun verkiezingsprogramma hebben ze het Israelische optreden in de Gazastrook openlijk veroordeeld, net als de vestiging van joodse kolonisten op de West Bank. FvD spreekt zich inmiddels ook uit voor erkenning van een Palestijnse staat.
Inmiddels is het wel duidelijk dat er voor de PVV geen grens is aan wat ze van Israel toelaatbaar vinden. Ook al zou Netanyahu een atoombom op Gaza gooien, de PVV zal het altijd steunen. Dit geldt overigens niet alleen voor de PVV, maar ook voor BBB, JA21 en SGP.

Een derde punt waarin FvD zich in gunstige zin onderscheidt van de PVV is hun houding tegenover de islam en tegenover moslims. Voor de PVV is haat tegen de islam en tegen moslims zo ongeveer hun belangrijkste punt. FvD staat eerder vrij neutraal tegenover de islam en moslims. Politici van FvD praten daar eigenlijk bijna nooit over. Er zijn ook moslims bij FvD. Het zal duidelijk zijn dat PVV door hun houding schadelijk is voor de cohesie in onze samenleving, terwijl FvD de cohesie eerder bevordert.

Wat betreft de vermeende connecties tussen FvD en het Kremlin ontgaat het me waarom dat kwalijker zou zijn dan de connecties van PVV met de Mossad.
pi_219172717
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik begrijp dus absoluut niet waarom sommigen vinden dat FvD gevaarlijker zou zijn dan de PVV. Ik vind dat FvD zich op een aantal punten gewoon op een gunstige manier van de PVV onderscheidt.

FvD is een ledenpartij met een democratische structuur, terwijl PVV nog steeds een one man show is.

FvD is steeds kritischer gaan staan tegenover het optreden van Israel in de Gazastrook. In hun verkiezingsprogramma hebben ze het Israelische optreden in de Gazastrook openlijk veroordeeld, net als de vestiging van joodse kolonisten op de West Bank. FvD spreekt zich inmiddels ook uit voor erkenning van een Palestijnse staat.
Inmiddels is het wel duidelijk dat er voor de PVV geen grens is aan wat ze van Israel toelaatbaar vinden. Ook al zou Netanyahu een atoombom op Gaza gooien, de PVV zal het altijd steunen. Dit geldt overigens niet alleen voor de PVV, maar ook voor BBB, JA21 en SGP.

Een derde punt waarin FvD zich in gunstige zin onderscheidt van de PVV is hun houding tegenover de islam en tegenover moslims. Voor de PVV is haat tegen de islam en tegen moslims zo ongeveer hun belangrijkste punt. FvD staat eerder vrij neutraal tegenover de islam en moslims. Politici van FvD praten daar eigenlijk bijna nooit over. Er zijn ook moslims bij FvD. Het zal duidelijk zijn dat PVV door hun houding schadelijk is voor de cohesie in onze samenleving, terwijl FvD de cohesie eerder bevordert.

Wat betreft de vermeende connecties tussen FvD en het Kremlin ontgaat het me waarom dat kwalijker zou zijn dan de connecties van PVV met de Mossad.
fvd staat achter rusland en is niks meer dan RT spreekbuis.

Rusland steunt Hamas, bewapend hamas. dus FvD steunt hamas, niet zo ingewikkeld allemaal.
pi_219172981
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:59 schreef Diabool het volgende:
Laten we het er maar op houden dat ze heel erg media-geniek is ten opzichte van de rest in de 2e kamer.

Zo een hoofd verkoopt onbewust beter op tv en in de bladen media enzovoorts....
Als ze auditie moet doen voor de rol van kampbewaarder dan wel ja.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219173024
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 21:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
FvD is een ledenpartij met een democratische structuur,
Conformeren ze zich nu als eens aan bijverdiensten registers e.d.? Het niet willen conformeren aan samen afgesproken regels is niet heel democratisch namelijk. Zelf als je het niet eens bent met die regel dien je het toch op te volgen.
pi_219173120
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 11:41 schreef oblo het volgende:
Blaat
Iets met tl;dr
pi_219173222
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 22:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Iets met tl;dr
FvD is een pro-kremlin partij zoals je kan lezen in de bronnen en als je dat ontkent ben je moedwillig weg aan het kijken.

Dat is de tl;dr
pi_219173255
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 23:03 schreef oblo het volgende:

[..]
FvD is een pro-kremlin partij zoals je kan lezen in de bronnen en als je dat ontkent ben je moedwillig weg aan het kijken.

Dat is de tl;dr
Ok
  zondag 2 november 2025 @ 00:37:44 #53
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_219173745
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:47 schreef Lichtloper het volgende:
Sowieso is de houdbaarheid van de PVV beperkt. Die partij Lijst Wilders bestaat uit één man. En die ene man is inmiddels 62 jaar oud (en als verstokte roker ziet ie eruit als 70).

Verder staat er helemaal niets. Er is geen partij alleen Lijst Wilders met alleen hijzelf als lid, er is geen natuurlijke opvolger want hij is het enige lid, er is geen ideologie die uniek is voor deze ene partij lijst Wilders met alleen hijzelf als lid. Alles staat en valt met de retorische kwaliteit van een steeds ouder wordende Geert Wilders.
enkelband
  zondag 2 november 2025 @ 05:06:26 #54
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_219174240
Ik begrijp heus wel de populariteit van FvD. Progressief Nederland heeft veel kapot gemaakt. De enige weg voorwaarts is de weg terug. Terug naar traditionele waarden en nationale identiteit (trots zijn op Nederland en haar historie en cultuur). De linkse woke-gekte moet worden teruggedraaid: zoals de grote denker Trump heeft gezegd: "er bestaan uitsluitend mannen en vrouwen" , er is geen plaats voor de 72 andere genders. Etc., etc.

Ik zal zelf nooit stemmen op de FVD, teveel punten waar ik het niet eens mee ben maar ik voel wel wat sympathie voor deze beweging. Zeker nu mafkees Baudet plaats heeft gemaakt voor Lidewij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geldprintkabouter op 02-11-2025 07:07:31 ]
pi_219174244
Absoluut. FvD heeft de toekomst en zal in hoog tempo blijven groeien. Bij de volgende verkiezingen stem ik zeker weer op ze. Ik heb al ¤10 gedoneerd, misschien is dat wel de reden dat er nu overal van die mooie posters langs de weg hangen.
FvD is geen pro Kremlinpartij, dat wordt zomaar beweerd. De partij wil vooral onafhankelijk/ neutraal blijven in internationale conflicten, een beetje zoals Zwitserland.
  zondag 2 november 2025 @ 05:15:10 #56
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_219174252
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 05:10 schreef -Deluzion- het volgende:
Absoluut. FvD heeft de toekomst en zal in hoog tempo blijven groeien. Bij de volgende verkiezingen stem ik zeker weer op ze. Ik heb al ¤10 gedoneerd, misschien is dat wel de reden dat er nu overal van die mooie posters langs de weg hangen.
FvD is geen pro Kremlinpartij, dat wordt zomaar beweerd. De partij wil vooral onafhankelijk blijven in internationale conflicten, een beetje zoals Zwitserland.
Maar de Groningers worden massaal uitgemoord omdat FvD de gasboringen weer wil toestaan. Immers, in hun programma staat nergens hoe ze dan die veiligheid willen borgen. Verder willen ze een Nexit en het klimaatbeleid stopzetten. Voor mij zijn dit de partypoopers.
pi_219174261
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Daar heb ik bewondering voor, net als voor zijn trouwe achterban die hem blijft steunen. Ik had graag op hem gestemd, maar ik vind dat FvD qua structuur en ideeën beter in elkaar zit.
pi_219174269
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 05:15 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Maar de Groningers worden massaal uitgemoord omdat FvD de gasboringen weer wil toestaan. Immers, in hun programma staat nergens hoe ze dan die veiligheid willen borgen. Verder willen ze een Nexit en het klimaatbeleid stopzetten. Voor mij zijn dit de partypoopers.
De media belichten dit onderwerp vaak maar van één kant. Er zijn ook genoeg Groningerss die er veel minder moeite mee hebben, of zelfs helemaal niet, zolang ze maar eerlijk worden gecompenseerd.
Wat betreft de Nexit is FvD is daar niet perse volledig voor, ze hebben al aangegeven dat ze daar eerst een referendum over willen houden.

En hun klimaatstandpunt is niet dat ze niets willen doen, maar dat ze het beleid willen aanpassen zodat het realistischer is en de economie niet volledig ondergeschikt wordt gemaakt aan maatregelen die nauwelijks iets opleveren.
pi_219174270
quote:

[..]

Dat is de tl;dr
Heb altijd het idee dat als je tegen het mogelijke oekraiense lidmaatschap van de EU/Navo bent je al snel een Putin sympathisant bent.
pi_219174275
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:34 schreef Diabool het volgende:

[..]
Je ziet duidelijk dat Liedewij de Vos gewoon wat meer Intelligentie uitstraalt dan Wilders. Dat zou een hele groep kiezers kunnen trekken de komende jaren.
Dat is zeker zo. Ik wilde eigenlijk altijd al op FvD stemmen, zelfs toen er nauwelijks nog iets van de partij over was. Maar ik vond dat Baudet destijds wat teveel onhandige uitspraken had gedaan. Het getuigt van zelfreflectie dat hij nu een stapje terug heeft gedaan en dat Lidewij de Vos lijsttrekker is geworden en ook blijft.
  zondag 2 november 2025 @ 06:51:14 #61
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_219174373
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 05:26 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
De media belichten dit onderwerp vaak maar van één kant. Er zijn ook genoeg Groningerss die er veel minder moeite mee hebben, of zelfs helemaal niet, zolang ze maar eerlijk worden gecompenseerd.
Wat betreft de Nexit is FvD is daar niet perse volledig voor, ze hebben al aangegeven dat ze daar eerst een referendum over willen houden.

En hun klimaatstandpunt is niet dat ze niets willen doen, maar dat ze het beleid willen aanpassen zodat het realistischer is en de economie niet volledig ondergeschikt wordt gemaakt aan maatregelen die nauwelijks iets opleveren.
Ik lees toch allemaal wat anders in hun verkiezingsfolder die ik in mijn brievenbus kreeg:

pi_219174413
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 06:51 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Ik lees toch allemaal wat anders in hun verkiezingsfolder die ik in mijn brievenbus kreeg:

[ afbeelding ]
Het klopt dat FvD voorstander is van een Nexit, maar ze hebben ook aangegeven dat ze daar eerst een referendum over willen houden en de uitslag daarvan zullen respecteren. (Ik ben zelf overigens voor een Nexit)

Wat betreft het klimaat willen ze inderdaad het huidige beleid stopzetten en in plaats daarvan inzetten op aanpassende maatregelen. In hun ogen is klimaatverandering niet volledig te stoppen en moeten we ons erop instellen en ermee leren omgaan. Naar mijn mening is dat ook de meest logische benadering.
pi_219174421
quote:

Mee eens. Partijen zoals Volt, Denk, de Partij voor de Dieren en naar mijn mening, ook de SP, zijn die enge partijen in Nederland. Ik denk dat deze partijen altijd klein zullen blijven, al heeft de SP nog wel enig groeipotentieel.

zondag 2 november 2025 @ 08:08:25 #64
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219174478
quote:

[..]

Daarvan ben ik opgelucht dat ze nooit lijsttrekker is geworden, aangezien ze een poosje op de lijst stond. Vrij hoog ook. :{

Haar voorkomen en verdere presentatie had zo meer dan 30 zetels op kunnen leveren. Liever niet, met dat gedachtengoed.
  zondag 2 november 2025 @ 08:20:08 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219174519
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 08:08 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Daarvan ben ik opgelucht dat ze nooit lijsttrekker is geworden, aangezien ze een poosje op de lijst stond. Vrij hoog ook. :{

Haar voorkomen en verdere presentatie had zo meer dan 30 zetels op kunnen leveren. Liever niet, met dat gedachtengoed.
Mwah, ik denk eigenlijk dat dat juist niet werkt. Dat mensen dat dan vooral als posterbabe gaan zien.

Lidewij is daar te gewoontjes voor, en dat heeft uiteindelijk wel een effect dat ze serieus genomen wordt.
pi_219174953

Baudet geeft toe dat hij dingen heeft gezegd die hij beter niet had kunnen zeggen.
Hij zegt dat de partij sinds de oprichting alleen maar tegenslagen te verduren heeft gekregen en dat deze uitslag voor het eerst weer een opleving is.
Hij zegt dat hij ook niet de kans heeft gekregen om zijn woorden te verduidelijken of zelfs terug te nemen en onduidelijkheden recht te zetten.

Dat getuigt alleen maar van veel innerlijke kracht en zelfrespect, om jezelf voor de camera te corrigeren en te zeggen dat je sommige dingen beter anders had kunnen doen.

Veel beter dan gekozen politici die consequent ons voorliegen, zeggen ergens geen actieve herinneringen aan te hebben, ons in een oorlog te wringen, ons te zeggen wie onze vijanden zijn of verkiezingsbeloftes al te breken één dag ná de verkiezingen.

Iedereen moet stemmen op een partij die hij of zij ambieert, ongeacht de mening die verkondigt wordt door een ander, in de media, door andere politici of zelfs juristen en instanties. Als we dat niet respecteren wordt het leven alleen maar erger en erger en brokkelt onze democratie alleen maar meer en meer af.

Je hoort het Rob Jetten ook letterlijk zeggen.

https://x.com/Kitchen86/status/1984345204594286809

[ Bericht 7% gewijzigd door Viesdik op 02-11-2025 09:52:31 ]
pi_219175332
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:44 schreef Viesdik het volgende:

Baudet geeft toe dat hij dingen heeft gezegd die hij beter niet had kunnen zeggen.
Hij zegt dat de partij sinds de oprichting alleen maar tegenslagen te verduren heeft gekregen en dat deze uitslag voor het eerst weer een opleving is.
Hij zegt dat hij ook niet de kans heeft gekregen om zijn woorden te verduidelijken of zelfs terug te nemen en onduidelijkheden recht te zetten.

Dat getuigt alleen maar van veel innerlijke kracht en zelfrespect, om jezelf voor de camera te corrigeren en te zeggen dat je sommige dingen beter anders had kunnen doen.

Veel beter dan gekozen politici die consequent ons voorliegen, zeggen ergens geen actieve herinneringen aan te hebben, ons in een oorlog te wringen, ons te zeggen wie onze vijanden zijn of verkiezingsbeloftes al te breken één dag ná de verkiezingen.

Iedereen moet stemmen op een partij die hij of zij ambieert, ongeacht de mening die verkondigt wordt door een ander, in de media, door andere politici of zelfs juristen en instanties. Als we dat niet respecteren wordt het leven alleen maar erger en erger en brokkelt onze democratie alleen maar meer en meer af.

Je hoort het Rob Jetten ook letterlijk zeggen.

https://x.com/Kitchen86/status/1984345204594286809
Ik denk niet dat je zelfrespect hebt en dat het van innerlijke kracht getuigt om consequent pro-kremlin propaganda in Nederland te verspreiden:

quote:
De AIVD heeft FvD-leider Baudet in 2020 benaderd vanwege serieuze aanwijzingen dat Russische agenten iets met zijn partij zouden willen, schreef de Volkskrant gisteren. Vandaag bevestigde minister Bruins Slot, die over de veiligheidsdienst gaat, dat dat gesprek heeft plaatsgevonden omdat er sprake kon zijn van "inmenging".

Een woordvoerder van de AIVD licht toe dat een van de kerntaken van de dienst is het informeren van organisaties of personen waarvoor de AIVD interesse ziet van een "buitenlandse actor".

Baudet had op zijn werkkamer een gesprek met AIVD-directeur Erik Akerboom. Tegenover de krant noemde Baudet dat een "vaag en onwerkelijk" gesprek.

Besluiten tot zo'n gesprek worden door Akerboom zelf genomen op basis van serieuze informatie, zegt de woordvoerder van de AIVD. "Wij wegen dat heel goed af vanuit onze expertise, wie het ook betreft." Het maakt daarbij geen verschil of het om een politieke partij gaat of bijvoorbeeld een bedrijf. Meer wil de veiligheidsdienst er niet over kwijt.

Sympathie voor Rusland
Er zijn veel berichten over de verbanden tussen Baudet en de politiek van het Rusland van president Poetin. Maar tot nu toe zijn er geen bewijzen dat hij inhoudelijk wordt gestuurd of betaald. Toch steekt Baudet zijn sympathie voor Rusland niet onder stoelen of banken.

Oorsprong: Oekraïne-referendum

Forum voor Democratie is vanaf de oorsprong verbonden met Rusland en Oekraïne. De in 2015 als denktank opgerichte organisatie sloot zich aan bij de initiatiefnemers van het referendum over het associatieverdrag tussen de EU en Oekraïne. Baudet betoogde dat dit verdrag stiekem tot doel heeft Oekraïne EU-lid te maken. Dat bezwaar uitte de Russische regering toen ook.

Bij het referendum, in 2016, kwam 32 procent van de kiezers stemmen. Van hen stemde 60 procent tegen het verdrag. Baudet spande daarna verschillende rechtszaken aan tegen het kabinet, die hij verloor. De Tweede en Eerste Kamer gaven uiteindelijk goedkeuring aan het associatieverdrag.

Vlak na het referendum kondigde Baudet aan mee te doen aan de Tweede Kamerverkiezingen van 15 maart 2017. FvD kwam de Kamer in met twee zetels.

Regelmatig laat Baudet zich pro-Russisch uit over het onderzoek naar het neerhalen van de MH17, waarbij 298 mensen om het leven kwamen. In mei 2019 zette hij in een Europees verkiezingsdebat, tot grote schok van de nabestaanden, vraagtekens bij de onafhankelijkheid van het internationale onderzoeksteam JIT. Premier Rutte noemde hem toen een "Ruslandknuffelaar".

Deze maand concludeerden de JIT-onderzoekers dat Poetin hoogstwaarschijnlijk persoonlijk toestemming heeft gegeven voor de inzet van luchtafweergeschut, waarmee vlucht MH17 is neergeschoten.

Navalny
Bij een verkiezingsdebat in 2021 zei Baudet niet te geloven dat het Kremlin Poetins politieke tegenstander Aleksej Navalny had vergiftigd. Navalny zit inmiddels in een Russische gevangenis. Zijn gevangenisstraf is onlangs weer met negen jaar verlengd.

Baudet is gezien met bekenden van de Russische regering, zoals de politicoloog Alexandr Doegin en Vladimir Kornilov, die door Baudet in app-verkeer werd omschreven als "een Rus die werkt voor Poetin". Maar of hij door hen politiek wordt beïnvloed, is niet duidelijk.

Poetin toont zich steeds duidelijker de leider van conservatief Europa. Prachtige vent. Dus hup, Markie Mark, naar Moskou en een deal maken met die man.

FvD-leider Baudet
Vlak voor de inval van Rusland in Oekraïne, op 11 februari vorig jaar, noemde Baudet Poetin "de leider van conservatief Europa. Prachtige vent." De FvD-leider wil naar eigen zeggen een einde aan "de NAVO-agressie". Premier Rutte, die hij Markie Mark noemt, moet van Baudet naar Moskou en "een deal maken met die man".

Als Rusland twee weken later Oekraïne binnenvalt, geeft Baudet in een filmpje op Twitter "het Westen" de schuld. Hij refereert aan het Oekraïne-referendum van zes jaar eerder en zegt dat hij de Russische inval al had voorspeld.

Bij het bezoek van de Oekraïense ambassadeur aan de Tweede Kamer, een paar dagen na de inval, begroeten de FvD-Kamerleden hem niet en blijven ze zitten. Bij de videotoespraak van de Oekraïense president Zelensky in maart blijft de fractie helemaal weg.

'Extremisme bedreiging voor de nationale veiligheid'

Veiligheidsdiensten AIVD en MIVD presenteerden deze week het rapport De Russische aanval op Oekraïne: een keerpunt in de geschiedenis. Daarin staat onder meer dat de oorlog een voedingsbodem is voor "anti-institutioneel extremisme" dat een bedreiging is voor de nationale veiligheid. "Dit extremisme uit zich in een narratief over een zogenaamde kwaadaardige elite."

Verderop staat dat het opvallend is "dat de extremistische anti-institutionele beweging overwegend pro-Russisch is, waarbij president Poetin wordt afgeschilderd als 'verlosser'". De pro-Russische opstelling "maakt deze extremistische beweging waarschijnlijk wel vatbaarder voor Russische heimelijke beïnvloeding".

Ondanks de opgelaaide oorlog en de vele doden en gewonden matigt Baudet zijn toon niet. "Putin is right", twittert hij in maart 2022. In juli is de Russische ambassadeur Alexander Sjoelgin te gast op een FvD-symposium over Oekraïne. Weer een paar weken later twittert Baudet: "Poetin is een held."

In een Kamerdebat in oktober 2022 over de Russische inval zegt Baudet: "Dat is het meest hoopvolle dat ik ooit heb meegemaakt." In een YouTube-filmpje zeggen FvD-Kamerleden dat zij de filmpjes over gebombardeerde Oekraïense steden niet geloven.

En nog afgelopen donderdag zei Baudet in een interview: "Poetin heeft een visie, Nederland is ook gewoon een target geworden", doelend op de tanks die via de Rotterdamse haven naar Oekraïne gaan. "Als Poetin zegt: we gaan de aanvoerlijnen bombarderen, dan heeft hij het oorlogsrecht nog aan zijn zijde ook."

https://nos.nl/artikel/24(...)m-meer-toch-een-zorg

quote:
Het Forum voor Democratie (FvD) probeert zich met nieuwe lijsttrekker Lidewij de Vos te herprofileren voor de verkiezingen, maar de partij blijft door verbanden met Rusland in de schijnwerpers staan. Centraal in het verhaal staat John Laughland, Brits politicoloog en hoofd internationaal van FvD en adviseur van Thierry Baudet. Laughland sprak in 2024 en 2025 meerdere keren op door de Russische staat gesteunde fora, waaronder het St. Petersburg International Legal Forum, het Baltic Platform en een BRICS-evenement in Sotsji. Zijn reizen en verblijf werden herhaaldelijk betaald door Russische organisatoren zoals het ministerie van Justitie, Gazprombank en de Russische Academie van Wetenschappen, zo bevestigt FvD zelf.

Op die podia bracht Laughland consistent een pro-Russisch narratief: hij ontkracht het Westen als morele autoriteit, bestempelde Oekraïne eerder als ‘fictie’ en noemde westerse voorstellen voor een tribunaal tegen Russische oorlogsmisdaden een juridische aanval op Moskou. Zijn optredens vielen op omdat sinds de invasie van Oekraïne veel buitenlandse wetenschappers en journalisten geen toegang meer krijgen tot Rusland. Experts zien het herhaaldelijk uitnodigen en vergoeden als een teken dat Moskou zijn boodschap waardeert en inzet voor internationale legitimering.

De band met Rusland contrasteert met het schone-lei-imago dat De Vos wil uitstralen. Het FvD-verkiezingsprogramma bevat harde voorstellen (geen opvang van asielzoekers, terugdraaien Klimaatakkoord, heropening kolencentrales, hervatting gaswinning in Groningen), terwijl de partij tegelijk blijft twijfelen aan de vastgestelde toedracht van MH17 en in het verleden complottheorieën rond Amerikaanse biolabclaims en NAVO-agressie ventileerde. De Vos heeft tot nu toe de scherpste complottheorieën niet herhaald, maar vertrouwt volgens de partijwoordvoerder nog altijd op Laughland.

De AIVD zegt onderzoek te doen naar ‘heimelijke beïnvloeding vanuit Russische actoren’. Veiligheidsexperts wijzen erop dat betaald worden voor dergelijke reizen de grens kruist tussen zelfstandig meningsuiting en kwetsbaarheid voor buitenlandse beïnvloeding: het maakt iemand aantrekkelijker voor Kremlin-instrumentalisering en bemoeilijkt het aantonen van directe beïnvloeding achteraf. Voor Nederlandse kiezers en de binnenlandse politiek zijn de zaak en de herhaalde Russische contacten relevant omdat ze vragen oproepen over onafhankelijkheid van partijadviseurs en buitenlandse beïnvloeding in aanloop naar de verkiezingen.

https://www.headliner.nl/(...)naar-rusland-ftm-420

zondag 2 november 2025 @ 10:53:21 #68
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219175387
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 07:13 schreef -Deluzion- het volgende:
. In hun ogen is klimaatverandering niet volledig te stoppen en moeten we ons erop instellen en ermee leren omgaan. Naar mijn mening is dat ook de meest logische benadering.
dat klopt ook

we zijn onderdeel van de wereld en ieder land kan doen wat het kan voor zichzelf, voor nederland is dat niet bouwen in lage gebieden , wel flink bouwen in hoge gebieden dus
pi_219176455
De titel is onjuist: FvD gaat extreem links slopen, niet Wilders. Dat zijn juist natuurlijke bondgenoten van elkaar. De zetels kapen we weg bij extreem links, zoals GroenLinks en SP. FVD gaat voor 50 zetels bij de volgende verkiezingen.
  zondag 2 november 2025 @ 13:56:10 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219176565
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:43 schreef -Deluzion- het volgende:
De titel is onjuist: FvD gaat extreem links slopen, niet Wilders. Dat zijn juist natuurlijke bondgenoten van elkaar. De zetels kapen we weg bij extreem links, zoals GroenLinks en SP. FVD gaat voor 50 zetels bij de volgende verkiezingen.
Waarom zouden die kiezers op de FvD zitten te wachten?
  zondag 2 november 2025 @ 13:58:33 #71
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219176599
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 13:43 schreef -Deluzion- het volgende:
Je dromen als feiten presenteren. :')
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219176607
quote:

[..]

Dat is de tl;dr
Maar het is wel een democratische partij. 🤣

[ Bericht 1% gewijzigd door PieterDeRijcke op 02-11-2025 14:28:26 ]
pi_219177997
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:59 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Maar het is wel een democratische partij. 🤣
Het maakt hun achterban niet zoveel uit. Het gaat hun alleen maar om hun extreem rechtse facistische verhaal. Voor de rest boeit het ze niet zoveel.
pi_219178129
Na de mentale breakdown van Baudet is de partij toch aardig herpakt met flink wat zetels.
Heeft die slim gedaan zo.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 2 november 2025 @ 18:39:03 #75
236264 crew  capricia
pi_219178621
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Na de mentale breakdown van Baudet is de partij toch aardig herpakt met flink wat zetels.
Heeft die slim gedaan zo.
Ja. Grote kans dat Lidewij ervoor gezorgd heeft dat de PVV niet de grootste werd. :+
- Goethe, “Faust”
pi_219178872
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Grote kans dat Lidewij ervoor gezorgd heeft dat de PVV niet de grootste werd. :+
Collateral damage
Vakman pur sang
  zondag 2 november 2025 @ 19:16:37 #77
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219178904
quote:
Zou wel raar zijn voor sommige personen om van PVV die super pro Israël is naar FvD te gaan vol met antisemitisme.
Valt wel mee denk ik, een hoop mensen stemmen naar mijn idee Wilders omdat ze het als enige optie zien niet omdat ze pro Israël zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 2 november 2025 @ 19:17:23 #78
459912 FlippingCoin
pi_219178913
Zelf denk ik dat ze niet snel van het wappie label afkomen en dat dit voor veel mensen toch wel echt een brug te ver is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_219179201
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 18:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is wel duidelijk dat er stemmetjes van wilders naar fvd zijn gegaan. Heleboel pvv stemmers zijn wel klaar met de persoon wilders.
  zondag 2 november 2025 @ 21:23:13 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219180033
Chris Aalberts denkt hetzelfde als ik
https://chrisaalberts.nl/(...)in-de-wielen-rijden/
pi_219181038
Met Lidewij ligt de weg naar boven in elk geval weer open. De FvD is een partij die goed in elkaar zit. Er zitten veel intellectuelen bij de partij (misschien te veel, wat sommige kiezers kan afschrikken?). Verder is er een jongerenorganisatie, zijn er evenementen etc. De FvD wil echt een soort "zuil" vormen.

De potentie van de FvD is zeker meer dan 30 zetels.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  maandag 3 november 2025 @ 03:54:43 #82
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_219181171
Aha, we gaan rustig verder met het demoniseren van de volgende. Over verontrustend gesproken. Je kan van haar denkbeelden vinden wat je wil maar ze blijft wel beschaafd, is intelligent, heeft haar feiten op orde en is aantrekkelijk. Kun je van veel andere schreeuwers in de politiek toch niet zeggen... dat zijn een stelletje holbewoners in vergelijking met haar.

Maar demoniseer maar rustig verder hoor richting Charlie Kirk en morgen gezond weer op 🤮🤮
"Hoka Hey!"
  maandag 3 november 2025 @ 07:38:55 #83
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_219181330
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 01:37 schreef TAmaru het volgende:
Met Lidewij ligt de weg naar boven in elk geval weer open. De FvD is een partij die goed in elkaar zit. Er zitten veel intellectuelen bij de partij (misschien te veel, wat sommige kiezers kan afschrikken?). Verder is er een jongerenorganisatie, zijn er evenementen etc. De FvD wil echt een soort "zuil" vormen.

De potentie van de FvD is zeker meer dan 30 zetels.
Ik verwacht ook dat heel veel linkse kiezers de overstap maken naar FvD. Zij zien eindelijk in dat het linkse gedachtegoed hol en betekenisloos is geworden. Links idealisme is een relikwie uit lang vervlogen tijden. Pragmatisme en trots zijn op je land is waar de meeste Nederlanders naar verlangen. Progressief zijn is uit de mode geraakt en komt nooit meer terug. De enige weg voorwaarts is terug naar traditionele Nederlandse waarden. d66 heeft het goede voorbeeld gegeven. Deze voormalige diep-linkse partij is verrechtst. Het was een ontroerend mooi gezicht hoe blije partijgenoten en -aanhangers fantastisch mooi zwaaiden met Nederlandse vlaggetjes na hun verkiezingsoverwinning. De vaderlandsliefde straalde als nooit tevoren. Hoe anders is dit met de zuurpruimen van GL-PvdA die met hun vermeende morele superioriteit niks willen doen aan de asielmigratie, de Nederlandse cultuur willen afschaffen en die vlagvertoon maar een fascistische happening vinden.

Nederland ontwaakt eindelijk uit de linkse nachtmerrie waar woke, gendergekte, klimaathysterie, bedrijfje pesten en onbelemmerde asielmigratie het fictieve decor vormt.
  maandag 3 november 2025 @ 08:08:30 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219181392
Is Bassie48 weer terug met een nieuwe kloon?
pi_219185866
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2025 13:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je dromen als feiten presenteren. :')
Nah, mijn grootste droom is dat FVD de mainstream media finaal de nek omdraait :P
pi_219185923
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 03:54 schreef matspontius het volgende:
Maar demoniseer maar rustig verder hoor richting Charlie Kirk en morgen gezond weer op
Precies wat je hier live ziet gebeuren, FVD knalt naar 7 zetels en pats, ineens is die club van "Baudet" geen grapje meer.
Links voelt de macht wegglippen en schakelt over op demoniseermodus:
"extreemrechts" "gevaar voor de democratie", "Russische poppetjes", je kent het riedeltje.
Uit pure onmacht en woede gooien ze alles in de strijd om FVD in een kwaad daglicht te zetten.
Maar het volk trapt er niet meer in.
Morgen gezond weer op, inderdaad, met een glimlach, want de verschuiving is niet meer te stoppen.
  maandag 3 november 2025 @ 17:52:59 #87
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219185942
Wel grappig dat moslims een significant van de FvD achterban blijken te zijn bij de laatste verkiezingen. Met je traditionele Nederlandse waarden.
pi_219185951
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:52 schreef Momo het volgende:
Wel grappig dat moslims een significant van de FvD achterban blijken te zijn bij de laatste verkiezingen.
Ja, als dat waar blijkt te zijn, al ga ik er eigenlijk vanuit dat ik geen reden heb om daaraan te twijfelen.

https://totdemax.news/202(...)rum-voor-democratie/
  maandag 3 november 2025 @ 18:12:38 #89
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219186040
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:46 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Precies wat je hier live ziet gebeuren, FVD knalt naar 7 zetels en pats, ineens is die club van "Baudet" geen grapje meer.
"extreemrechts" "gevaar voor de democratie", "Russische poppetjes", je kent het riedeltje.
Uit pure onmacht en woede gooien ze alles in de strijd om FVD in een kwaad daglicht te zetten.
Morgen gezond weer op, inderdaad, met een glimlach, want de verschuiving is niet meer te stoppen.
Wakker worden, je bent aan het dromen.
Wie dit leest is een lezer van dit
  maandag 3 november 2025 @ 18:21:34 #90
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219186082
B
quote:

[..]
Je username is kennelijk goed gekozen :P
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219186446
quote:
Anti buitenlanders, rest boeit die lui niet.
  dinsdag 4 november 2025 @ 08:22:24 #92
287741 matspontius
pi_219189504
quote:

[..]
Ik zet in op nieuwe verkiezingen over een jaar en dan zal de FvD inderdaad verder groeien naar 15 of hoger aantal zetels. Steeds meer stemmers verschuiven van PVV naar FvD. Als Karremans dan lijsttrekker van de VVD wordt kan het weer de goede kant opgaan w/ w/
"Hoka Hey!"
  dinsdag 4 november 2025 @ 08:35:17 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219189546
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 03:54 schreef matspontius het volgende:
Aha, we gaan rustig verder met het demoniseren van de volgende. Over verontrustend gesproken. Je kan van haar denkbeelden vinden wat je wil maar ze blijft wel beschaafd, is intelligent, heeft haar feiten op orde en is aantrekkelijk. Kun je van veel andere schreeuwers in de politiek toch niet zeggen... dat zijn een stelletje holbewoners in vergelijking met haar.

Maar demoniseer maar rustig verder hoor richting Charlie Kirk en morgen gezond weer op 🤮🤮
Wil je even lachen en zien hoe De Vos zichzelf volledig, maar dan ook echt vol-le-dig, klemlult?

Bekijk deze YouTube-video vanaf 22.45.

Ze heeft de feiten op orde zegt 'ie _O-
Huilen dan.
  dinsdag 4 november 2025 @ 08:37:44 #94
287741 matspontius
pi_219189557
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 november 2025 08:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wil je even lachen en zien hoe De Vos zichzelf volledig, maar dan ook echt vol-le-dig, klemlult?

Betrouwbaar zo ja - heb je ook de originele versie, dus niet Engels nagesynchroniseerd?
"Hoka Hey!"
pi_219189560
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 21:23 schreef Hexagon het volgende:
Chris Aalberts denkt hetzelfde als ik
https://chrisaalberts.nl/(...)in-de-wielen-rijden/
JIj bent zelf chris aalberts ;)
  dinsdag 4 november 2025 @ 08:39:00 #96
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219189567
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 08:37 schreef matspontius het volgende:

[..]
Betrouwbaar zo ja - heb je ook de originele versie, dus niet Engels nagesynchroniseerd?
Bij mij is 'ie gewoon in het Nederlands. Misschien even die YouTube auto translate uitzetten?
Huilen dan.
pi_219189572
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 07:38 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Ik verwacht ook dat heel veel linkse kiezers de overstap maken naar FvD. Zij zien eindelijk in dat het linkse gedachtegoed hol en betekenisloos is geworden. Links idealisme is een relikwie uit lang vervlogen tijden. Pragmatisme en trots zijn op je land is waar de meeste Nederlanders naar verlangen. Progressief zijn is uit de mode geraakt en komt nooit meer terug. De enige weg voorwaarts is terug naar traditionele Nederlandse waarden. d66 heeft het goede voorbeeld gegeven. Deze voormalige diep-linkse partij is verrechtst. Het was een ontroerend mooi gezicht hoe blije partijgenoten en -aanhangers fantastisch mooi zwaaiden met Nederlandse vlaggetjes na hun verkiezingsoverwinning. De vaderlandsliefde straalde als nooit tevoren. Hoe anders is dit met de zuurpruimen van GL-PvdA die met hun vermeende morele superioriteit niks willen doen aan de asielmigratie, de Nederlandse cultuur willen afschaffen en die vlagvertoon maar een fascistische happening vinden.

Nederland ontwaakt eindelijk uit de linkse nachtmerrie waar woke, gendergekte, klimaathysterie, bedrijfje pesten en onbelemmerde asielmigratie het fictieve decor vormt.
Wie betaalt jou precies voor dit soort teksten? Recht uit het boekje. Braaf.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  dinsdag 4 november 2025 @ 08:40:57 #98
287741 matspontius
pi_219189573
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 08:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Bij mij is 'ie gewoon in het Nederlands. Misschien even die YouTube auto translate uitzetten?
Lul niet zo dom - je ziet toch wat voor tekst er boven staat. Of ben je niet zo bedreven in het Engels?
"Hoka Hey!"
pi_219189580
quote:

[..]

Van mij mag er een scheiding van ideologie en staat komen.
pi_219189583
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:34 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nah, mijn grootste droom is dat FVD de mainstream media finaal de nek omdraait :P
Mijn grootste droom is dat de FvD zo groot wordt, dat de FvD niet meer om een camera hoeft te smeken, maar dat de camera om de FvD smeekt.
pi_219189588
quote:
Wel grappig dat moslims een significant van de FvD achterban blijken te zijn bij de laatste verkiezingen. Met je traditionele Nederlandse waarden.
Zij beseffen dat ook de islam in gevaar is in NL en de wereld. Ze zien in dat FvD ook kritisch is op Israël.
Ze zien ook dat DENK een spreekpop is van Erdogan.
pi_219189600
quote:
Met anti-Israel, antisemitisme en “traditionele waarden” heb je veel moslims al aan je kant.
  dinsdag 4 november 2025 @ 08:56:13 #103
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219189653
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 08:40 schreef matspontius het volgende:

[..]
Lul niet zo dom - je ziet toch wat voor tekst er boven staat. Of ben je niet zo bedreven in het Engels?
Wat is jouw probleem joh :')
Huilen dan.
  dinsdag 4 november 2025 @ 08:58:14 #104
287741 matspontius
pi_219189667
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2025 08:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is jouw probleem joh :')
Kom dan met een brouwbare bron en niet een na-gesynchroniseerde. Alles maar om je anale fixatie op de PVV en FvD te bewijzen ......

[ Bericht 0% gewijzigd door matspontius op 04-11-2025 10:24:17 ]
"Hoka Hey!"
  dinsdag 4 november 2025 @ 09:04:39 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219189716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 08:38 schreef Viesdik het volgende:

[..]
JIj bent zelf chris aalberts ;)
Ik mocht willen dat ik zo mijn geld kon verdienen als Chris Aalberts

Lekker wat partijbijeenkomsten afstruinen en zure stukjes schrijven
  dinsdag 4 november 2025 @ 09:07:27 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219189732
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 08:58 schreef matspontius het volgende:

[..]
Komt dan met een brouwbare bron en niet een na-gesynchroniseerde. Alles maar om je anale fixatie op de PVV en FvD te bewijzen ......
Mankeer jij wat aan je oogjes? Dat is YouTube met auto translate. Zet het gewoon uit in plaats van jezelf hier bijna even onsterfelijk te maken als De Vos in dat interview.
Huilen dan.
pi_219189859
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 08:43 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Mijn grootste droom is dat de FvD zo groot wordt, dat de FvD niet meer om een camera hoeft te smeken, maar dat de camera om de FvD smeekt.
Dat moment hadden ze al lang bereikt.

Alleen ging Thierry toen van de rails af met o.a.a covi en Rusland en wilde men Nazi uitingen niet aanpakken.

Wat er nu zit had blijkbaar geen problemen met steun aan Rusland of krankzinnige uitingen met betrekking tot de maanlanding en 9/11. Ik zou daar niet veel van verwachten.
  Redactie Sport dinsdag 4 november 2025 @ 09:43:25 #108
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219189930
quote:

[..]

Ik vind haar wel een Wolf in Schaapskleren, maar meer door haar debatstijl die redelijkheid veinst, maar er zitten gewoon dezelfde denkbeelden van die partij achter.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 4 november 2025 @ 09:45:29 #109
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219189944
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vind haar wel een Wolf in Schaapskleren, maar meer door haar debatstijl die redelijkheid veinst, maar er zitten gewoon dezelfde denkbeelden van die partij achter.
Klopt, overigens is ze daar volgens mij ook best eerlijk over.
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:31:33 #110
287741 matspontius
pi_219190273
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Die mag ze hebben toch? Reden om haar te demoniseren? Aan de anderen om die denkbeelden te ontkrachten. Wat meestal niet lukt maar dit even terzijde.
"Hoka Hey!"
  Redactie Sport dinsdag 4 november 2025 @ 10:33:31 #111
pi_219190285
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:31 schreef matspontius het volgende:

[..]
Die mag ze hebben toch? Reden om haar te demoniseren? Aan de anderen om die denkbeelden te ontkrachten. Wat meestal niet lukt maar dit even terzijde.
'Helaas' (in dit geval) is er vrijheid van meningsuiting, het is aan de rest van Nederland om zo verstandig te zijn om niet in stompzinnige pro-Russische praatjes te trappen.
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:36:42 #112
287741 matspontius
pi_219190305
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
'Helaas' (in dit geval) is er vrijheid van meningsuiting, het is aan de rest van Nederland om zo verstandig te zijn om niet in stompzinnige pro-Russische praatjes te trappen.
Helaas? Dus vrijheid van meningsuiting is prima maar alleen als het in jouw straatje past?
"Hoka Hey!"
  Redactie Sport dinsdag 4 november 2025 @ 10:38:24 #113
pi_219190313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:36 schreef matspontius het volgende:

[..]
Helaas? Dus vrijheid van meningsuiting is prima maar alleen als het in jouw straatje past?
Daarom zet ik het ook tussen aanhalingstekens, Hans.
Uiteindelijk is het aan de kiezer om door anti-democratische en met de vijand heulende rommel door te prikken en daar níet op te stemmen.
  dinsdag 4 november 2025 @ 10:43:16 #114
287741 matspontius
pi_219190328
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:38 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Daarom zet ik het ook tussen aanhalingstekens, Hans.
Uiteindelijk is het aan de kiezer om door anti-democratische en met de vijand heulende rommel door te prikken en daar níet op te stemmen.
Hou die hautaine houding maar voor je want klaarblijkelijk snap je helemaal niets van vrijheid van meningsuiting. Zij kan zeggen wat zij wil en jij kan daarvan denken wat je wil en daar indien nodig met goede argumentatie tegen ingaan. Maar het demoniseren van een persoon om haar denkbeelden, wat hier op Fok ook gebeurt, is een hele kwalijke zaak.
"Hoka Hey!"
  Redactie Sport dinsdag 4 november 2025 @ 10:44:38 #115
pi_219190333
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:43 schreef matspontius het volgende:

[..]
Hou die hautaine houding maar voor je want klaarblijkelijk snap je helemaal niets van vrijheid van meningsuiting. Zij kan zeggen wat zij wil en jij kan daarvan denken wat je wil en daar indien nodig met goede argumentatie tegen ingaan. Maar het demoniseren van een persoon om haar denkbeelden, wat hier op Fok ook gebeurt, is een hele kwalijke zaak.
Ik heb voldoende argumenten hier gezien waarom FvD nogal Pro-Russisch is, waarom zou ik die nog maar weer eens voor de 100e keer gaan herhalen voordat ik mijn opinie deel?
Lijkt me niet zo gek dat ik geen zin heb in de lange arm van het Kremlin. Diezelfde mening deel ik overigens voor Kok Chan en DENK.

Dit is overigens ook het probleem van democratie. Zag je ook toen de 'pedopartij' probeerde voet aan de grond te krijgen. Moet je zo'n partij dan verbieden omdat ze als standpunt hebben dat 12-jarigen seks mogen hebben met whatever wie? Of moet je het volk zijn werk laten doen en dan gewoon niet op een partij met zulks een denkbeelden te laten stemmen (en het risico nemen dat ze dat wel doen)?
pi_219190444
Dat gaat nooit gebeuren. Baudet heeft staat achter Poetin en gelooft dat hooggeplaatsten reptilians zijn. Dat is te extreem voor woorden.
  dinsdag 4 november 2025 @ 11:05:50 #117
287741 matspontius
pi_219190446
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik heb voldoende argumenten hier gezien waarom FvD nogal Pro-Russisch is, waarom zou ik die nog maar weer eens voor de 100e keer gaan herhalen voordat ik mijn opinie deel?
Lijkt me niet zo gek dat ik geen zin heb in de lange arm van het Kremlin. Diezelfde mening deel ik overigens voor Kok Chan en DENK.

Dit is overigens ook het probleem van democratie. Zag je ook toen de 'pedopartij' probeerde voet aan de grond te krijgen. Moet je zo'n partij dan verbieden omdat ze als standpunt hebben dat 12-jarigen seks mogen hebben met whatever wie? Of moet je het volk zijn werk laten doen en dan gewoon niet op een partij met zulks een denkbeelden te laten stemmen (en het risico nemen dat ze dat wel doen)?
Je focust je nogal rigide op het Rusland probleem maar ze hebben natuurlijk allerlei andere standpunten. Ja, hoeveel stemmen zou een pedo partij krijgen in Nederland? Serieus? Maar nu doe je hetzelfde weer; het op 1 lijn zetten van de FvD met een pedo partij.

Tot nu toe nog geen goede argumentatie gezien om haar/FvD denkbeelden te weerleggen ...
"Hoka Hey!"
  dinsdag 4 november 2025 @ 11:06:36 #118
287741 matspontius
pi_219190450
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:05 schreef -Sigaartje het volgende:
Dat gaat nooit gebeuren. Baudet heeft staat achter Poetin en gelooft dat hooggeplaatsten reptilians zijn. Dat is te extreem voor woorden.
Naar mijn idee heeft die dandy niet meer de macht bij de FvD, het is gen PVV he!
"Hoka Hey!"
  Redactie Sport dinsdag 4 november 2025 @ 11:16:39 #119
pi_219190491
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:05 schreef matspontius het volgende:

[..]
Je focust je nogal rigide op het Rusland probleem maar ze hebben natuurlijk allerlei andere standpunten. Ja, hoeveel stemmen zou een pedo partij krijgen in Nederland? Serieus? Maar nu doe je hetzelfde weer; het op 1 lijn zetten van de FvD met een pedo partij.

Tot nu toe nog geen goede argumentatie gezien om haar/FvD denkbeelden te weerleggen ...
Rusland vind ik voldoende reden om er al niet op te stemmen, dat er veel andere dingen zijn waar ik ook problemen mee heb is wel nog meer een gevalletje van smaak, dat er bepaalde mensen zijn die klimaatproblematiek ontkennen kan ik ook weinig aan doen bijvoorbeeld, als zij denken dat het onzin is wat de wetenschap beweert, dan kan ik mij ook moeilijk beroepen op allerlei onderzoeken. Dat er allerlei omvolkingstheorieën gespuid worden om te beargumenteren waarom in Nederland weer iedereen roomblank moet zijn kan ik ook alleen van roepen dat dat mijn smaak niet bepaald is en dat ik niet geloof in complotjes.

De banden met Rusland zouden voor mij de enige reden zijn om te kunnen overwegen deze partij werkelijk uit te sluiten, ondanks dat ik ongeveer alle andere dingen aan de partij ook nogal smakeloos vind. Overigens denk ik dat zonder alle complotjes en alle Rusland-banden FvD wel de grootte van PVV aan zou kunnen als intellectuelere variant op die partij, maar die smetjes zullen ervoor zorgen dat er nooit meer dan een zeteltje of 10-15 behaald wordt, want dat is ongeveer het maximale electoraat dat zich echt met zulke dingen in wil laten. Of heel Nederland moet full wappie gaan.
  dinsdag 4 november 2025 @ 11:21:00 #120
287741 matspontius
pi_219190508
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Rusland vind ik voldoende reden om er al niet op te stemmen, dat er veel andere dingen zijn waar ik ook problemen mee heb is wel nog meer een gevalletje van smaak, dat er bepaalde mensen zijn die klimaatproblematiek ontkennen kan ik ook weinig aan doen bijvoorbeeld, als zij denken dat het onzin is wat de wetenschap beweert, dan kan ik mij ook moeilijk beroepen op allerlei onderzoeken. Dat er allerlei omvolkingstheorieën gespuid worden om te beargumenteren waarom in Nederland weer iedereen roomblank moet zijn kan ik ook alleen van roepen dat dat mijn smaak niet bepaald is en dat ik niet geloof in complotjes.

De banden met Rusland zouden voor mij de enige reden zijn om te kunnen overwegen deze partij werkelijk uit te sluiten, ondanks dat ik ongeveer alle andere dingen aan de partij ook nogal smakeloos vind. Overigens denk ik dat zonder alle complotjes en alle Rusland-banden FvD wel de grootte van PVV aan zou kunnen als intellectuelere variant op die partij, maar die smetjes zullen ervoor zorgen dat er nooit meer dan een zeteltje of 10-15 behaald wordt, want dat is ongeveer het maximale electoraat dat zich echt met zulke dingen in wil laten. Of heel Nederland moet full wappie gaan.
En je gaat er maar gewoon mee door. Iedereen die op de PVV of FvD stemt is een wappie. Ja echt? Dan zijn er heel wat wappies in dit land. Maar ik zie het al. Je hebt een fixatie op deze partijen vanuit je eigen denkwereld en komt niet aanzetten met inhoudelijke argumentatie.feiten. Wel een zwaktebod maar ok, het is je vergeven .....
"Hoka Hey!"
  Redactie Sport dinsdag 4 november 2025 @ 11:24:46 #121
pi_219190528
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:21 schreef matspontius het volgende:

[..]
En je gaat er maar gewoon mee door. Iedereen die op de PVV of FvD stemt is een wappie. Ja echt? Dan zijn er heel wat wappies in dit land. Maar ik zie het al. Je hebt een fixatie op deze partijen vanuit je eigen denkwereld en komt niet aanzetten met inhoudelijke argumentatie.feiten. Wel een zwaktebod maar ok, het is je vergeven .....
Het belangrijkste argument heb ik al gegeven en is nota bene in dit topic al onderbouwd, maar lezen is blijkbaar lastig. En ik vind mensen die op de PVV stemmen geen wappie (Het FVD-electoraat komt daarentegen aardig daarbij in de buurt, correct), dat heb ik nooit beweerd en is iemand anders woorden in de mond leggen.

Het schreeuwen dat een ander geen argumenten heeft en vervolgens zelf als enige argument iets beweren wat een ander niet heeft gezegd is niet een erg overtuigende techniek, maar soit.
  dinsdag 4 november 2025 @ 11:24:53 #122
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219190530
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:37 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Als links a.g.v. de opkomst van extreemrechts verder marginaliseert, vind ik alles best. Ik juich het zelfs toe. Pas wanneer links eindelijk eens pragmatische en meer logische oplossingen voor de problemen voorstelt, dan verandert mijn kijk op deze nu hopeloze beweging.
Pragmatisch en logisch zoals? Deporteren van iedereen die niet kan bewijzen dat zijn arische boreale stamboom teruggaat tot 1750?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 4 november 2025 @ 11:38:31 #123
287741 matspontius
pi_219190601
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Het belangrijkste argument heb ik al gegeven en is nota bene in dit topic al onderbouwd, maar lezen is blijkbaar lastig. En ik vind mensen die op de PVV stemmen geen wappie (Het FVD-electoraat komt daarentegen aardig daarbij in de buurt, correct), dat heb ik nooit beweerd en is iemand anders woorden in de mond leggen.

Het schreeuwen dat een ander geen argumenten heeft en vervolgens zelf als enige argument iets beweren wat een ander niet heeft gezegd is niet een erg overtuigende techniek, maar soit.
We komen er niet uit en dat hoeft ook niet. Ik heb alleen moeite met die hautaine houding van anderen wegzetten als wappies - nergens voor nodig. Overigens, het niet met elkaar eens zijn is prima, zo lang je maar blijft openstaan voor andere meningen en denkbeelden. Dat is in de huidige maatschappij en ook hier op Fok lastig voor sommigen..... Maar inderdaad soit, c'est la vie 😁
"Hoka Hey!"
pi_219190855
quote:
Je mag best een zwak momentje hebben. Dat heet “niet robot zijn”. En ja, over het algemeen komt Lidewij gewoon rete scherp over.
  dinsdag 4 november 2025 @ 12:41:36 #125
287741 matspontius
pi_219190908
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 12:31 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Je mag best een zwak momentje hebben. Dat heet “niet robot zijn”. En ja, over het algemeen komt Lidewij gewoon rete scherp over.
Rustig, beschaafd, geen geschreeuw, feitelijk en niet onbelangrijk gewoon een lekker ding om te zien. Dat heeft Jetten natuurlijk ook mee, alleen dat laatste bedoel ik :!
"Hoka Hey!"
pi_219192718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 09:34 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
Dat moment hadden ze al lang bereikt.

Alleen ging Thierry toen van de rails af met o.a.a covi en Rusland en wilde men Nazi uitingen niet aanpakken.

Wat er nu zit had blijkbaar geen problemen met steun aan Rusland of krankzinnige uitingen met betrekking tot de maanlanding en 9/11. Ik zou daar niet veel van verwachten.
Uil van minerva genot _O_

Wel schattig om te zien dat hier nog steeds een paar naïevelingen rondlopen die denken dat het FvD ooit een rol van betekenis gaat spelen in de Nederlandse politiek :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_219193363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

FvD en ik ook, heeft begrip voor de reactie die Rusland heeft getoond ná de kleurenrevolutie op het maydanplein.
Dat is niet hetzelfde als loyaal zijn aan het Russisch volk en land, maar enkel vanuit objectiviteit begrijpen dat er een halt toegeroepen moet worden aan de expansiedrift van het westen.
  Moderator dinsdag 4 november 2025 @ 19:11:53 #128
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219193396
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
FvD en ik ook, heeft begrip voor de reactie die Rusland heeft getoond ná de kleurenrevolutie op het maydanplein.
Dat is niet hetzelfde als loyaal zijn aan het Russisch volk en land, maar enkel vanuit objectiviteit begrijpen dat er een halt toegeroepen moet worden aan de expansiedrift van het westen.
Er moet een einde komen aan het Russische onvermogen om de hand in eigen boezem te steken. Dan snappen ze misschien eindelijk eens waarom de voormalig Warschaupactlanden niks meer met dat land te maken willen hebben.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219193418
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Israël is zeker in die hoek dan ook helemaal een non-issue.
Ja, de asielzoekers en islamieten zijn de nieuwe Joden.
pi_219193434
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:06 schreef matspontius het volgende:

[..]
Naar mijn idee heeft die dandy niet meer de macht bij de FvD, het is gen PVV he!
:') heerlijk simpel
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219193586
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 november 2025 19:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er moet een einde komen aan het Russische onvermogen om de hand in eigen boezem te steken. Dan snappen ze misschien eindelijk eens waarom de voormalig Warschaupactlanden niks meer met dat land te maken willen hebben.
Het een heeft niet altijd wat met het ander te maken.
Net als dat zwarte piet niks met slavernij te maken heeft.
En dat kritiek hebben op Israël niet hetzelfde is als antisemitisme
pi_219193710
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2025 09:44 schreef Viesdik het volgende:

Echt zonde inderdaad dat hij anno 2025 nog niet van “het internet” heeft gehoord waarin je gewoon kan zeggen wat je wil. Ook echt zonde dat er bv niets iets is als - ik zeg maar wat - “Forum Inside” waar je met camera en al al je woorden kan verduidelijken en onduidelijkheden corrigeren.

Ja, echt zonde dat dat nooit is gelukt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219194138
quote:

Groetjes Christel en Rik
pi_219195725
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 20:21 schreef Astro_boy het volgende:

[..]
Groetjes Christel en Rik
leuke mensen
doen geen vlieg kwaad
pi_219196371
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2025 11:05 schreef -Sigaartje het volgende:
De dag dat Lidewij premier wordt, zal de geschiedenisboeken ingaan als het begin van het nieuwe gouden tijdperk van Nederland.
  woensdag 5 november 2025 @ 09:01:57 #136
66444 Lord_Vetinari
pi_219196709
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 08:29 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
De dag dat Lidewij premier wordt, zal de geschiedenisboeken ingaan als het begin van het nieuwe gouden tijdperk van Nederland.
_O-
  woensdag 5 november 2025 @ 09:05:49 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219196767
quote:

[..]

Waar lult ze zich klem dan? Ik zie alleen dat ze constant wordt onderbroken.
pi_219196886
quote:

[..]
DeluluGOD
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_219196893
Tijdperk PVV is voorbij. Is het niet FVD dan is het wel JA21
  woensdag 5 november 2025 @ 09:25:57 #140
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_219196918
Ik zie het ook wel gebeuren - zeker nu ze daar rationeel genoeg blijken om de eigen ego's opzij te schuiven en een meer aimabele frontvrouw naar voren te schuiven. De PVV is toch vooral die blonde gast (en een paar lompe meelopers) die schreeuwt over moslims en door zijn veiligheidssituatie ook nooit meer iets anders zou kunnen doen en dus doorgaat tot 'ie letterlijk dood neervalt. Maar daarna is het klaar - geen partij, geen structuur, geen groep mensen die ideeën in beleid omzet of wat dan ook.

Wat dat betreft heeft de FvD veel meer kans. Het is een beweging, een levensstijl misschien wel, die zich ook politiek uit. Er zit een veel bredere en intelligentere maatschappelijke kracht achter dan alleen maar boze en gefrustreerde mensen en dat zie je ook terug in de organisatiegraad. Daar zit ook precies het gevaar natuurlijk. En dat ze gefinancierd worden door de Russen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_219196955
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:21 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
DeluluGOD
Daar kan ik mee leven. :D
  woensdag 5 november 2025 @ 09:40:59 #142
66444 Lord_Vetinari
pi_219196999
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
Ik zie het ook wel gebeuren - zeker nu ze daar rationeel genoeg blijken om de eigen ego's opzij te schuiven en een meer aimabele frontvrouw naar voren te schuiven. De PVV is toch vooral die blonde gast (en een paar lompe meelopers) die schreeuwt over moslims en door zijn veiligheidssituatie ook nooit meer iets anders zou kunnen doen en dus doorgaat tot 'ie letterlijk dood neervalt. Maar daarna is het klaar - geen partij, geen structuur, geen groep mensen die ideeën in beleid omzet of wat dan ook.

Wat dat betreft heeft de FvD veel meer kans. Het is een beweging, een levensstijl misschien wel, die zich ook politiek uit. Er zit een veel bredere en intelligentere maatschappelijke kracht achter dan alleen maar boze en gefrustreerde mensen en dat zie je ook terug in de organisatiegraad. Daar zit ook precies het gevaar natuurlijk. En dat ze gefinancierd worden door de Russen.
Het woord dat je zoekt is ‘sekte, cult’.
  woensdag 5 november 2025 @ 13:19:27 #143
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219198459
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:21 schreef augurk2025 het volgende:
Tijdperk PVV is voorbij. Is het niet FVD dan is het wel JA21
JA21 die zie ik wel in het redelijke met coenradie
  woensdag 5 november 2025 @ 13:20:45 #144
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219198461
quote:

[..]
Dan wil ze uit de EU en aansluiting bij Ruzzia

gekwijf
pi_219198532
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 13:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
JA21 die zie ik wel in het redelijke met coenradie
Zou haar ook wel doen
pi_219198680
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 13:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan wil ze uit de EU en aansluiting bij Ruzzia

gekwijf
Je weet zelf ook wel dat dat onzin is. Uit de EU is een uitstekend plan, maar aansluiten bij Russia, dat gaat nooit gebeuren.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Deluzion- op 05-11-2025 14:10:14 ]
  woensdag 5 november 2025 @ 14:03:05 #147
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219198696
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 09:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Waar lult ze zich klem dan? Ik zie alleen dat ze constant wordt onderbroken.
Vanaf 22.45 dus.

HUUUUUU COA OPDOEKSEN!!!!!!
- Ja maar wat doen we dan met de mensen die daar nu zitten?
<ongemakkelijk gekronkel>
Huilen dan.
  woensdag 5 november 2025 @ 14:12:21 #148
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219198788
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vanaf 22.45 dus.

HUUUUUU COA OPDOEKSEN!!!!!!
- Ja maar wat doen we dan met de mensen die daar nu zitten?
<ongemakkelijk gekronkel>
Nee hoor. Er komt gewoon een antwoord.

Een veel beter antwoord ook nog dan als je Jetten of Klaver op dit thema zou grillen (of duurzame energie).

Zoals altijd hier, is de basisaanname, de (perceptie van de) ideologie staat me niet aan en dus automatisch de persoon niet. De bevestiging daarvan gaan jullie dan zoeken in de "fouten" van de persoon. Vrij doorzichtig.

Los daarvan, heeft ze gewoon gelijk dat de huidige mensen details zijn vergeleken met toekomstige instroom en dat we een deel van die uitstroom kunnen faciliteren door landen onder druk te zetten ze terug op te nemen.
  woensdag 5 november 2025 @ 16:33:16 #149
319979 Fok-it
All is well
pi_219199798
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:01 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Uit de EU is een uitstekend plan
Als je gedag wilt zeggen tegen je economie dan is dat een uitstekend plan inderdaad.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Forum Admin woensdag 5 november 2025 @ 16:41:23 #150
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219199828
Ik hoop het niet. En dat zeg ik niet omdat ik fan ben van pvv, maar het fvd is extremer, georganiseerder en gevaarlijker.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219200068
quote:

[..]

Mwah, wellicht mbt Israël en antisemitisme. Daar zijn immers zeker raakvlakken te vinden. Dat zien we in de VS ook al tussen ogenschijnlijk tegengestelde clubjes.

quote:
1s.gif Op zaterdag 1 november 2025 10:38 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Alsof de gemiddelde PVV stemmer Israel iets interesseert
Het blijkt van wel.
quote:

[..]

Welke feiten heeft ze niet op orde dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 5 november 2025 @ 18:59:21 #152
66444 Lord_Vetinari
pi_219200717
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:01 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Uit de EU is een uitstekend plan,
We zien dagelijks in GB wat een enorm succes zoiets is. </i>
pi_219212720
quote:
18s.gif Op woensdag 5 november 2025 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
We zien dagelijks in GB wat een enorm succes zoiets is. </i>
Ik ben het eens met Lidewij.

vrijdag 7 november 2025 @ 11:08:00 #154
66444 Lord_Vetinari
pi_219212850
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Met jouw usernaam verbaast me dat niets.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:11:37 #155
55581 L3viathan
Hollywood Hootsman
pi_219212872
Lidewij is best een hottie.. ik mag haar wel
Just a fool will play tricks on Angus McSix
pi_219213015
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:11 schreef L3viathan het volgende:
Lidewij is best een hottie.. ik mag haar wel
Ze heeft inderdaad brains én looks, spreekt klare taal en rekent genadeloos af met het linkse geneuzel.
pi_219213062
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:27 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ze heeft inderdaad brains én looks, spreekt klare taal en rekent genadeloos af met het linkse geneuzel.
Ben benieuwd hoeveel haat en valsheid ze op gaat roepen bij links.
Maar zo te zien staat ze stevig in haar schoenen.
pi_219213113
De academia lijken met die Lidewij de Vos wel een enorm wetenschappelijk talent te hebben verloren. Een onderzoeksmaster in de neurowetenschappen aan de Erasmus Universiteit, maar ze heeft o zoveel meer in haar mars!

In haar eentje kan zij de angel uit het gehele klimaatwetenschapdebat halen en de wetenschappelijke consensus keihard onderuit halen.

quote:
‘Ik heb zelf een achtergrond in de biochemie en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is”, zei Lidewij de Vos begin dit jaar in de Tweede Kamer. Oftewel: wij bij Forum voor Democratie volgen niet de zogenaamde consensus onder wetenschappers maar beoordelen zelf wetenschappelijke artikelen op hun merites. Het zou goed zijn als meer mensen met een wetenschappelijke achtergrond de politiek in gingen.
IPCC heeft net een nieuw rapport uitgebracht, maar dat onderzoek kunnen we makkelijk weerleggen. Mann zijn hockeystick uit 1998 klopt niet, dus dat hele rapport kan in de prullenbak!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het gebied van de stikstofproblematiek snappen de biologen en ecologen er ook al geen pepernoot van. Zij heeft ten slot van rekening scheikunde gestudeerd. Meer stikstof is meer planten, en dat zouden we met zijn allen juist moeten toejuichen!

quote:
De Vos sprak namelijk haar frustratie uit over de manier waarop stikstof in het debat wordt behandeld. „Ik heb scheikunde gestudeerd. Stikstof is een voedingsstof voor planten en dat wordt vaak over het hoofd gezien”, zei ze. „Wat er gebeurt als je meer stikstof krijgt, is dat er andere planten gaan groeien. Daar kan je natuurlijk van alles van vinden. We hebben die natuurgebieden totaal vastgelegd. Dus ja, het kan zijn dat er iets verandert.”
Ook als archeoloog weet ze ons te vertellen dat de Aboriginals zo achterlijk waren dat ze pas 40 jaar geleden vuur hebben uitgevonden! Sommige FvD-jongeren denken dat aboriginals vuur pas veertig jaar geleden ontdekten. Volgens Lidewij de Vos is dat zelfs “plausibel”.

Ook eigen onderzoek als socioloog wordt niet geschuwd. Meten is weten, dat leer je immers op de universiteit. Dus laarzen aan, en gewoon zelf aan de slag met enquêtes en onderzoek in Groningen. Wat blijkt, de Groningers willen Slochteren gewoon open hebben!

Alle artsen, virologen, gedragswetenschappers en het overige gajes van het medisch wetenschappelijke apparaat weten niks, en papegaaien elkaar maar blinderlings na. Een snuffelstage van een paar maanden in het lab van het Erasmusziekenhuis bood een goede blik op de handelswijze van het gehele medisch wetenschappelijke apparaat in Nederland. Die paar maanden waren zo verhelderend!

Elke claim van een arts, viroloog, gedragswetenschapper, of eigenlijk elke wetenschapper die de revue passeert, moet ten allen tijden im Fragen worden gesteld. Uiteraard volgt meteen een pasklaar antwoord ontsproten uit het geniale brein. Een superieur brein dat zich met ongekende natuurkrachten door een aantal studie boeken biochemie heeft kunnen worstelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 07-11-2025 13:34:12 ]
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:52:47 #159
319979 Fok-it
All is well
pi_219213215
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Misschien komt dat wel in de buurt van Kaag inderdaad
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:58:19 #160
319979 Fok-it
All is well
pi_219213256
Met een achtergrond in de biochemie heb je natuurlijk ook alleen maar expertise in een deel van klimaatverandering. Er ligt nog veel meer aan ten grondslag.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:59:54 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219213270
quote:
‘Ik heb zelf een achtergrond in de biochemie en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is”,
Huh?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 12:02:04 #162
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219213285
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
De academia lijk met die Lidewij de Vos wel een enorm wetenschappelijk talent te hebben verloren. Een onderzoeksmaster in de neurowetenschappen aan de Erasmus Universiteit, maar ze heeft o zoveel meer in haar mars!

In haar eentje kan zij de angel uit de gehele klimaatwetenschapdebat halen en de wetenschappelijke consensus keihard onderuit halen.
[..]
IPCC heeft net een nieuw rapport uitgebracht, maar dat onderzoek kunnen we makkelijk weerleggen. Mann zijn hockeystick uit 1998 klopt niet, dus dat hele rapport kan in de prullenbak!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het gebied van de stikstofproblematiek snappen de biologen en ecologen er ook al geen pepernoot van. Zij heeft ten slot van rekening scheikunde gestudeerd. Meer stikstof is meer planten, en dat zouden we met zijn allen juist moeten toejuichen!
[..]
Ook als archeoloog weet zei ons te vertellen dat de Aboriginals zo achterlijk waren dat ze pas 40 jaar geleden vuur hebben uitgevonden! Sommige FvD-jongeren denken dat aboriginals vuur pas veertig jaar geleden ontdekten. Volgens Lidewij de Vos is dat zelfs “plausibel”.

Ook eigen onderzoek als socioloog wordt niet geschuwd. Meten is weten, dat leer je immers op de universiteit. Dus laarzen aan, en gewoon zelf aan de slag met enquêtes en onderzoek in Groningen. Wat blijkt, de Groningers willen Slochteren gewoon open hebben!
pi_219213292
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Huh?
Jij hebt geen achtergrond in de biochemie dus je begrijpt dit niet.
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:03:27 #164
319979 Fok-it
All is well
pi_219213298
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:02 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Jij hebt geen achtergrond in de biochemie dus je begrijpt dit niet.
Zou Deluzion een achtergrond in de biochemie hebben?
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 12:04:01 #165
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219213302
‘Ik heb zelf een achtergrond in de werktuigbouwkunde en civiele techniek en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is”,
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:06:32 #166
319979 Fok-it
All is well
pi_219213323
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
‘Ik heb zelf een achtergrond in de werktuigbouwkunde en civiele techniek en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is”,
Nou ja, eerlijk is eerlijk, ze kan over een aantal technische aspecten waarschijnlijk goed meepraten

Maar qua ecologie, milieu, sociale en economische aspecten natuurlijk niet
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:16:58 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219213399
Met een achtergrond in biochemie, wat vind ze eigenlijk van vaccins? Dat zou nog wel een logisch lijntje zijn.
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:22:15 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219213437
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou ja, eerlijk is eerlijk, ze kan over een aantal technische aspecten waarschijnlijk goed meepraten

Maar qua ecologie, milieu, sociale en economische aspecten natuurlijk niet
Lidewij zal wel enige aanpalende scheikundige kennis hebben, maar om nu te denken dat je met een BSc biochemie de autoriteit bezit om de hele klimaatwetenschap als kwakzalverij af te doen lijkt me nogal zelfoverschatting.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219213451
Ik was laatst nog buiten en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is.
pi_219213645
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:58 schreef Fok-it het volgende:
Met een achtergrond in de biochemie heb je natuurlijk ook alleen maar expertise in een deel van klimaatverandering. Er ligt nog veel meer aan ten grondslag.
FVD maakt het niet zo veel uit dat het klimaat verandert of in welke mate de mens daar invloed op heeft. Voor hen draait het er vooral om dat de economie is ingericht op klimaatbeleid dat weinig tot niets oplevert. Daarom pleiten ze voor het stopzetten van het huidige beleid en willen ze zich vooral richten op aanpassingsmaatregelen.
pi_219213704
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:16 schreef Momo het volgende:
Met een achtergrond in biochemie, wat vind ze eigenlijk van vaccins? Dat zou nog wel een logisch lijntje zijn.
quote:
Volgens De Vos had dergelijk voortschrijdend inzicht de politiek op andere gedachtes moeten brengen, maar dat gebeurde niet. Ook in de academische wereld werd ze geconfronteerd met een wijdverspreid gebrek aan zelfstandig denken en handelen. Tijdens de corona­periode volgde ze een onderzoeksmaster neurowetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. “Ik wilde eigenlijk in het onderzoek blijven werken, misschien wel promoveren en verder gaan in die academische wereld. Maar toen kwamen de eerste lockdowns en iedereen werd van het ene moment op het andere naar huis gestuurd. Ik werkte op een lab dat verbonden was aan het Erasmus­ziekenhuis en kon zodoende mijn stage niet fatsoenlijk afmaken. Toen we na een paar maanden een keer mochten terugkeren naar het laboratorium, merkte ik dat iedereen meeging in het mainstream narratief, terwijl ik had gehoopt dat er juist ook vanuit de medisch-wetenschappelijke hoek op zijn minst interesse was in: ‘Goh, werken die mondkapjes wel? Willen we iedereen vaccineren? Is dat allemaal verstandig?’”

De kritische houding die zij van de wetenschap verwachtte en die haar juist zo aantrok, miste ze bij de andere onderzoekers. Ook in het klimaatdebat, een onderwerp dat zijdelings raakt aan de biochemie, miste ze kritische geluiden. “Dat was me al tijdens mijn studie in Utrecht opgevallen, maar in de coronatijd werd dat allemaal nog scherper duidelijk. Dan ga je je toch achter de oren krabben. Als ik in die academische wereld niet vind wat ik er zoek, moet ik er dan nog wel blijven?”
https://deanderekrant.nl/(...)-terug-in-nederland/
pi_219213793
quote:
Ah dank!

Deze had ik helemaal over het hoofd gezien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:

Alle artsen, virologen, gedragswetenschappers en het overige gajes van het medisch wetenschappelijke apparaat weten niks, en papegaaien elkaar maar blinderlings na. Een snuffelstage van een paar maanden in het lab van het Erasmusziekenhuis bood een goede blik op de handelswijze van het gehele medisch wetenschappelijke apparaat in Nederland. Die paar maanden waren zo verhelderend!

Elke claim van een arts, viroloog, gedragswetenschapper, of eigenlijk elke wetenschapper die de revue passeert, moet ten allen tijden im Fragen worden gesteld. Uiteraard volgt meteen een pasklaar antwoord ontsproten uit het geniale brein. Een superieur brein dat zich met ongekende natuurkrachten door een aantal studie boeken biochemie heeft kunnen worstelen.

[ Bericht 25% gewijzigd door De_Verschoppeling op 07-11-2025 13:34:27 ]
pi_219213891
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

De landen die zij opnoemt volgen bijna EU regels zonder er invloed op te hebben. Dat is wat je wil?
pi_219216452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lidewij zal wel enige aanpalende scheikundige kennis hebben, maar om nu te denken dat je met een BSc biochemie de autoriteit bezit om de hele klimaatwetenschap als kwakzalverij af te doen lijkt me nogal zelfoverschatting.
Correct, enige autoriteit in de wetenschap is niet ter bezit maar kan alleen maar volgen uit zuiverheid en het wetenschappelijk debat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De landen die zij opnoemt volgen bijna EU regels zonder er invloed op te hebben. Dat is wat je wil?
Die invloed is doorgaans ook alleen maar instemmen met wat de EU ambtenaren in overleg met het grootbedrijf hebben bekonkeld om dan een heel klein beetje aan de uitvoering te mogen sleutelen, als je het eens wordt met Roemenie en Malta daarover althans.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219231691
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:23 schreef Aberkullie het volgende:
Ik was laatst nog buiten en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is.
Ik denk dat je liegt, want ik was laatst ook nog buiten en heb je daar helemaal niet gezien.

Daarnaast heb ik een achtergrond in lekker ding zijn, en dat is voor een beweging heel belangrijk, dus neem maar van mij aan dat wat ik zeg gewoon zo is. Binnenkort drinkt de hele wereld Vikingwijn.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219240740
quote:

[..]
Reken maar dat ze daarop voorbereid zijn. Ze hebben Wilders jarenlang kunnen bestuderen en gezien hoe links hem op allerlei manieren probeerde te framen en in een kwaad daglicht te stellen.
Op de linkse zenders kreeg Lidewij amper de tijd om uit te praten of te reageren, ze probeerden haar constant uit balans te brengen, zelfs de presentatoren deden eraan mee. Maar FvD wist precies waar ze aan toe waren.

De partij is goed voorbereid op de haat vanuit links, rustig en beleefd blijven en je er vooral niets van aantrekken. Dat zie je zelfs in dit topic al: sommigen verzinnen nu al dat Lidewij en Baudet ruzie zouden krijgen over de machtsverhoudingen.
Ik ben er echter van overtuigd dat FvD uistekend in elkaar zit qua structuur, erg ambitieus is en kan doorgroeien naar zo’n 30 zetels.
  maandag 10 november 2025 @ 20:11:46 #177
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_219240887
Zolang die totale idioten als Gideon en Pepijn nog betrokken blijven, zal het altijd een wappiepartij blijven die een groot deel van Nederland niet serieus neemt.
pi_219241318
FvD gaat idd groeien, mits ze het imago van wappiepartij af weten te schudden en dat gaat ze nog best de nodige moeite kosten. Totdat ze dat imago kwijt zijn, zullen ze altijd een kleine partij blijven die minachting oogst van elke andere partij.
pi_219241495
Links en d66 enzo mogen blij zijn dat Lidewij stemmen van de pvv heeft overgenomen.
Anders was de pvv weer de grootste geworden.
pi_219241537
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 19:55 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Reken maar dat ze daarop voorbereid zijn. Ze hebben Wilders jarenlang kunnen bestuderen en gezien hoe links hem op allerlei manieren probeerde te framen en in een kwaad daglicht te stellen.
Op de linkse zenders kreeg Lidewij amper de tijd om uit te praten of te reageren, ze probeerden haar constant uit balans te brengen, zelfs de presentatoren deden eraan mee. Maar FvD wist precies waar ze aan toe waren.

De partij is goed voorbereid op de haat vanuit links, rustig en beleefd blijven en je er vooral niets van aantrekken. Dat zie je zelfs in dit topic al: sommigen verzinnen nu al dat Lidewij en Baudet ruzie zouden krijgen over de machtsverhoudingen.
Ik ben er echter van overtuigd dat FvD uistekend in elkaar zit qua structuur, erg ambitieus is en kan doorgroeien naar zo’n 30 zetels.
Zolang deze partij niet bezwijkt onder gulle gevers, opportunisten, ngo's en mollen.. en enkel en alleen de belangen van het volk blijft verkondigen en gee bedrijfsbelangen. Dat zou FvD een hele grote kunnen worden.
Maar er zijn nu al koerswijzigingen van de partij die mij niet zint. Zoals het inzetten van A.I. als enige oplossing voor het bezuinigen op overtollige ambtenaren en de inzet van gezichtsherkenning aan de grens om ongewensten te weren.
pi_219242033
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 21:53 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Zolang deze partij niet bezwijkt onder gulle gevers, opportunisten, ngo's en mollen.. en enkel en alleen de belangen van het volk blijft verkondigen en gee bedrijfsbelangen. Dat zou FvD een hele grote kunnen worden.
Maar er zijn nu al koerswijzigingen van de partij die mij niet zint. Zoals het inzetten van A.I. als enige oplossing voor het bezuinigen op overtollige ambtenaren en de inzet van gezichtsherkenning aan de grens om ongewensten te weren.
Vergeet het pro Rusland verhaal even niet. Daar scoor je niet heel erg veel mee vrees ik. Maar goed ook dus.
pi_219242199
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
‘Ik heb zelf een achtergrond in de werktuigbouwkunde en civiele techniek en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in het hoofd van xpompompomx gaande is”,
Weinig 'zin' dus.
;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219242420
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 19:55 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Stel je voor dat je dit gelooft. Ben jij misschien Els_Rechts?

Welke “linkse zenders” heeft ze überhaupt gezeten?

Qua ruzie: bij FvD zijn Hiddema, Eerdmans en Van Haga met gedoe weggegaan en dan vergeet ik er sowieso nog tientallen. Zo vreemd is het niet dat er verwacht wordt dat vroeg of laat er gezeik komt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219242431
De Vos zou tijdelijk lijsttrekker zijn. Baudet gaat ongetwijfeld op termijn de zetels anders indelen. Freek kon vorige keer na 1 week al vertrekken. Dat was ongekend, slechts 1 week na installatie in de tweede kamer....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219242492
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 06:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
De Vos zou tijdelijk lijsttrekker zijn. Baudet gaat ongetwijfeld op termijn de zetels anders indelen. Freek kon vorige keer na 1 week al vertrekken. Dat was ongekend, slechts 1 week na installatie in de tweede kamer....
Ik snap dat je dit hoopt uit wanhoop, maar gaat niet gebeuren.
pi_219242521
quote:

[..]
Ze wordt met de rest van haar extreemrechtse clubje complotdenkers toch gewoon voor kennisgeving aangenomen?
Daarbij zijn agressie, haat en valsheid natuurlijk juist een typisch kenmerk van de FvD-aanhang en consorten.
pi_219242550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 07:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik snap dat je dit hoopt uit wanhoop, maar gaat niet gebeuren.
oh nee hoor, markeer de post maar. of kijk even terug hoe Baudet afgelopen jaren zijn zetelverdeling heeft aangepast.
pi_219242781
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 06:29 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Stel je voor dat je dit gelooft. Ben jij misschien Els_Rechts?

Welke “linkse zenders” heeft ze überhaupt gezeten?

Qua ruzie: bij FvD zijn Hiddema, Eerdmans en Van Haga met gedoe weggegaan en dan vergeet ik er sowieso nog tientallen. Zo vreemd is het niet dat er verwacht wordt dat vroeg of laat er gezeik komt.
Nee, ik ben geen Els Rechts. Ik ben gewoon iemand die niet trapt in de praatjes van de geïndoctrineerde linkse zenders die altijd eenzijdig nieuws brengen. Ze is trouwens niet bij zoveel linkse zenders geweest, want ze werd daar zo weinig mogelijk uitgenodigd, en sls ze al kwam, werd ze constant onderbroken.

Die ruzies waar jij het over hebt zijn al lang geleden. Klinkt alsof je nog in 2017 leeft of zo. De partij heeft sindsdien een doorstart gemaakt en is nu stabiel.
pi_219242797
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 06:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onzin. De Vos is permanent lijsttrekker, dat gaat niet meer veranderen, dat hebben zowel Lidewij als Baudet al meerdere keren duidelijk gezegd. Er was vroeger inderdaad wat gedoe binnen FVD maar dat was ook nodig. Nu zitten er alleen nog mensen die allemaal dezelfde kant op kijken. Typisch weer zo n frame van links om een ver verleden erbij te slepen.
pi_219242818
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2025 07:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze wordt met de rest van haar extreemrechtse clubje complotdenkers toch gewoon voor kennisgeving aangenomen?
Daarbij zijn agressie, haat en valsheid natuurlijk juist een typisch kenmerk van de FvD-aanhang en consorten.
Klinkt meer alsof je het over PvdA–GL hebt.
pi_219242842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:40 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nee, ik ben geen Els Rechts. Ik ben gewoon iemand die niet trapt in de praatjes van de geïndoctrineerde linkse zenders die altijd eenzijdig nieuws brengen.
Ooh. Zo iemand die zijn eigen onderzoek doet ook al hep het op Facebook gestaan.
  dinsdag 11 november 2025 @ 09:04:03 #192
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219242925
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:44 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Onzin. De Vos is permanent lijsttrekker, dat gaat niet meer veranderen, dat hebben zowel Lidewij als Baudet al meerdere keren duidelijk gezegd. Er was vroeger inderdaad wat gedoe binnen FVD maar dat was ook nodig. Nu zitten er alleen nog mensen die allemaal dezelfde kant op kijken. Typisch weer zo n frame van links om een ver verleden erbij te slepen.
Voor mensen die de 18 al gepasseerd zijn is dat natuurlijk geen ver verleden.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  dinsdag 11 november 2025 @ 09:25:52 #193
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219243059
quote:

[..]
Nee, ik ben geen Els Rechts. Ik ben gewoon iemand die niet trapt in de praatjes van de geïndoctrineerde linkse zenders die altijd eenzijdig nieuws brengen. Ze is trouwens niet bij zoveel linkse zenders geweest, want ze werd daar zo weinig mogelijk uitgenodigd, en sls ze al kwam, werd ze constant onderbroken.

Die ruzies waar jij het over hebt zijn al lang geleden. Klinkt alsof je nog in 2017 leeft of zo. De partij heeft sindsdien een doorstart gemaakt en is nu stabiel.
Nee bij feitenvrije populistische partijen komt altijd weer ruzie.

Ze trekken namelijk een soort mensen aan dat vind dat zijn per definitie gelijk hebben en recht denken te hebben op alles, en hebben een totale onwil om rekening te houden met iemand anders. Dus dat gaat vanzelf een keer mis.
pi_219243142
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:44 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Ik heb wel de indruk dat Lidewij deze bevlogenheid mist. Is dat volgens jou een goede of slechte zaak?
pi_219243292
quote:

[..]

Eerdmans ging in 2020 en Van Haga in 2021.

Maar heb je een voorbeeld van die linkse zenders waar ze constant onderbroken werd?

En zijn die zenders nou geïndoctrineerd of indoctrineren ze nou ineens zelf niet meer?

Het is allemaal van die feitenvrije onzin dat je niet serieus te nemen bent.
  dinsdag 11 november 2025 @ 10:42:50 #196
287741 matspontius
pi_219243490
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 09:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Ik heb wel de indruk dat Lidewij deze bevlogenheid mist. Is dat volgens jou een goede of slechte zaak?
De Vos gaat het stokje van de PVV/Wilders overnemen en zal daardoor groeien. Om dat in te zien hoef je niet gestudeerd te hebben. En als links/woke Nederland zo door blijft gaan zal die groei ook flink zijn. Lidewij heeft charme, inzicht en is betrouwbaar en dat spreekt mensen aan. Maar eerst maar eens kijken wat Jetten er van bakt _O-
"Hoka Hey!"
  dinsdag 11 november 2025 @ 10:50:48 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219243522
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 10:42 schreef matspontius het volgende:

[..]
De Vos gaat het stokje van de PVV/Wilders overnemen en zal daardoor groeien. Om dat in te zien hoef je niet gestudeerd te hebben. En als links/woke Nederland zo door blijft gaan zal die groei ook flink zijn. Lidewij heeft charme, inzicht en is betrouwbaar en dat spreekt mensen aan. Maar eerst maar eens kijken wat Jetten er van bakt _O-
Als Jetten er niks van bakt gaan zijn zetels waarschijnlijk niet naar de FvD maar gewoon naar VVD, PvdA/GL of Volt.
pi_219244487
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 09:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:
k heb wel de indruk dat Lidewij deze bevlogenheid mist. Is dat volgens jou een goede of slechte zaak?
Dit is maar een momentopname, waarvan precies? Dat Baudet een overwinning viert? Tja, dat doet iedereen op zijn of haar eigen manier, hè. Persoonlijk vind ik het juist prettig dat Lidewij zo kalm en rustig overkomt en eerlijk gezegd vind ik Baudet soms net iets over the top.
pi_219244705
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Als Jetten er niks van bakt gaan zijn zetels waarschijnlijk niet naar de FvD maar gewoon naar VVD, PvdA/GL of Volt.
Volt? Die hebben toch maar één zetel? Dat zijn die types die niet eens met FVD in discussie durfden te gaan en daar zijn ze mooi op afgerekend.
pi_219244819
Wat voor discussie doel je op.

Als je met iemand in gesprek gaat die de maanlanding niet durft te erkennen, waar wil je het dan nog over hebben?
pi_219244857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 13:50 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dit is maar een momentopname, waarvan precies? Dat Baudet een overwinning viert? Tja, dat doet iedereen op zijn of haar eigen manier, hè. Persoonlijk vind ik het juist prettig dat Lidewij zo kalm en rustig overkomt en eerlijk gezegd vind ik Baudet soms net iets over the top.
Bij dat opgestoken vingertje gok ik bij dit gedeelte van de Uil van Minerva-speech:

quote:
"Ons land maakt onderdeel uit van die beschavingsfamilie. Maar net als al die andere landen van onze boreale wereld, worden we kapot gemaakt door de mensen die ons juist zouden moeten beschermen."
pi_219244877
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:47 schreef spectrumanalyser het volgende:

Als je met iemand in gesprek gaat die de maanlanding niet durft te erkennen, waar wil je het dan nog over hebben?
En dit zijn weer oude koeien. Bovendien vind ik dat je best je vraagtekens mag zetten bij de maanlanding. Persoonlijk geloof ik er wel in, maar ik snap dat sommige mensen er twijfels bij hebben.
pi_219244892
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:58 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
En dit zijn weer oude koeien. Bovendien vind ik dat je best je vraagtekens mag zetten bij de maanlanding. Persoonlijk geloof ik er wel in, maar ik snap dat sommige mensen er twijfels bij hebben.
Het zijn geen oude koeien, hij is niet van standpunt veranderd toch?
pi_219244894
quote:

[..]
En wanneer hebben de aboriginals vuur uitgevonden? Ook wat vraagtekens waard?
pi_219244924
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:59 schreef kalinhos het volgende:
Het zijn geen oude koeien, hij is niet van standpunt veranderd toch?
Nee, maar dat hoeft ook niet. Het zou juist ongeloofwaardig zijn als hij nu opeens van mening zou veranderen. Hij heeft gewoon zijn vraagtekens erbij, en dat mag. Hij zegt tenslotte niet dat het niet gebeurd is. Ik ben het er wel mee oneens, though maar ik snap dat hij die vragen heeft, maar die zijn eigenlijk vrij eenvoudig te beantwoorden.

dinsdag 11 november 2025 @ 15:11:10 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219244950
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 14:28 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Volt? Die hebben toch maar één zetel? Dat zijn die types die niet eens met FVD in discussie durfden te gaan en daar zijn ze mooi op afgerekend.
Nee Volt is gewoon het slachtoffer geworden van Rob Jetten zijn campagne. Maar als er D66 stemmers teleurgesteld zouden raken dan gaan die terug naar Volt en niet naar FvD. Ze gaan immers niet ineens radicaal anders denken.
pi_219245499
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 15:05 schreef -Deluzion- het volgende:
Hij heeft gewoon zijn vraagtekens erbij, en dat mag. Hij zegt tenslotte niet dat het niet gebeurd is.
Je vraagtekens ergens bij hebben wil niet anders zeggen dan dat je het niet geloofd maar de discussie uit de weg wilt gaan. Of te wel die man die spoort echt niet.

Iemand die het stokje over mag je vanuit gaan dat die vergelijkbare ideeën heeft of minimaal niet de ideeën van Baudet verwerpt. Dus die dame spoort ook niet of doet net alsof ze het met hem eens is om carrière te kunnen maken. Alles voor de likes.
pi_219245673
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 16:55 schreef 215 het volgende:

[..]
Je vraagtekens ergens bij hebben wil niet anders zeggen dan dat je het niet geloofd maar de discussie uit de weg wilt gaan. Of te wel die man die spoort echt niet.

Iemand die het stokje over mag je vanuit gaan dat die vergelijkbare ideeën heeft of minimaal niet de ideeën van Baudet verwerpt. Dus die dame spoort ook niet of doet net alsof ze het met hem eens is om carrière te kunnen maken. Alles voor de likes.
Oneens. Ik twijfelde vroeger ook of de maanlanding echt had plaatsgevonden maar toen ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. Dan kom je al vrij snel tot de conclusie dat het echt gebeurd is.
Ze is het inderdaad grotendeels eens met Baudet en daarom heb ik ook op haar gestemd. Maar die complottheorieën zijn echt iets uit het verleden en het is flauw dat dat telkens weer wordt opgehaald. Natuurlijk wil ze ook carrière maken, wie zou dat niet willen op die leeftijd met een wetenschappelijke achtergrond? Maar ze heeft daarnaast echt het beste voor met Nederland voor ogen en wil op een andere koers de problemen aanpakken.
  dinsdag 11 november 2025 @ 18:02:51 #209
66444 Lord_Vetinari
pi_219245886
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 17:22 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Oneens. Ik twijfelde vroeger ook of de maanlanding echt had plaatsgevonden maar toen ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. Dan kom je al vrij snel tot de conclusie dat het echt gebeurd is.
Ze is het inderdaad grotendeels eens met Baudet en daarom heb ik ook op haar gestemd. Maar die complottheorieën zijn echt iets uit het verleden en het is flauw dat dat telkens weer wordt opgehaald. Natuurlijk wil ze ook carrière maken, wie zou dat niet willen op die leeftijd met een wetenschappelijke achtergrond? Maar ze heeft daarnaast echt het beste voor met Nederland voor ogen en wil op een andere koers de problemen aanpakken.
En dan denk je als “wetenschapper” dat de FvD daarvoor het beste vehikel is? Dat Nederland het meest gebaatis met een partij vol conspiracy wappies die wetenschap juist verwerpen ten gunste van hersenspinsels?
pi_219246009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 17:22 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Maar je vindt t ergens niet gek dat een volwassen man serieus allemaal vragen stelt omtrent een thema wat jij - niet lullig bedoeld - als simpele boer ook zelf onderzocht hebt en net als miljarden anderen tot de conclusie kwam: “tis een complottheorie, het is gewoon gebeurd”?

Je vindt t niet gek dat iemand niet de bronnen raadpleegt die jij hebt geraadpleegd of ze wel raadpleegt maar er een diametraal andere conclusie uit trekt?

Anders gezegd: als iemand tegen mij bij hoog en bij laag zal beweren dat water niet nat is…ik wéét niet of ik daarop vertrouw als volksvertegenwoordiger.
pi_219246078
Het is ziekelijk waar de partij allemaal mee komt. De omvolkingstheorie is ook zoiets verwerpelijks, toch is dat waar Lidewij doodleuk de tweede kamer mee toespreekt. En ook dat ze biochemi heeft gestudeerd, en daardoor zelfbenoemd klimaatdeskundige is.... klopt allemaal geen zak van.
pi_219246103
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En dan denk je als “wetenschapper” dat de FvD daarvoor het beste vehikel is? Dat Nederland het meest gebaatis met een partij vol conspiracy wappies die wetenschap juist verwerpen ten gunste van hersenspinsels?
Nee dat wappie beeld klopt echt niet meer, lidewij heeft dat super goed weggepoetst met haar duidelijke manier van praten. Bovendien hebbben ze het gewoon over normale dingen: zuinig met geld, minder immigratie en kritiek op dure energiedingen zonder gekke verhalen.
Wetenschap weggooien doet Lidewij zeker niet, ze zegt juist dat je over echte wetenschap mag discussiëren, geen opgelegde waarheid. kijk naar klimaat... geen echte overeenstemming maar wel veel geld en lobby die het sturen. dat is geen onzin maar gewoon een oproep voor open debat en minder betutteling. De oude wappie sticker is gewoon een trucje om serieuze kritiek te negeren.
pi_219246135
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is ziekelijk waar de partij allemaal mee komt. De omvolkingstheorie is ook zoiets verwerpelijks, toch is dat waar Lidewij doodleuk de tweede kamer mee toespreekt. En ook dat ze biochemi heeft gestudeerd, en daardoor zelfbenoemd klimaatdeskundige is.... klopt allemaal geen zak van.
Dat is onzin. Lidewij heeft de omvolkingstheorie niet aangehaald in de Kamer en ze studeerde scheikunde/neurowetenschappen, geen biochemie. Haar klimaatstandpunt baseert ze op dat boek met Baudet, maar ze noemt zich geen “zelfbenoemd deskundige" Geef maar een bron waarin ze dit wel heeft gezegd volgens jou.
  Moderator dinsdag 11 november 2025 @ 18:41:43 #214
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219246159
Nou, dan zal deze Lidewij, met haar o zo geprezen wetenschappelijke achtergrond, het vast een meer dan uitstekend idee vinden om klimaatbeleid te bepalen op basis van wat de wetenschappelijke consensus over klimaat.
pi_219246191
quote:

[..]
Ja, als je alleen gelooft wat je zintuigen je vertellen en/of het voorstellingsvermogen mist, dan is de Aarde plat en het centrum van alles wat bestaat.
  Moderator dinsdag 11 november 2025 @ 18:46:38 #216
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219246196
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:45 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, als je alleen gelooft wat je zintuigen je vertellen en/of het voorstellingsvermogen mist, dan is de Aarde plat en het centrum van alles wat bestaat.
Mijn zintuigen vertellen mij echter dat de aarde rond is.
pi_219246209
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, maar jij speelt vals: je hebt een IQ boven het gemiddelde en wel het voorstellingsvermogen. Jij kunt wel abstraheren.
  Moderator dinsdag 11 november 2025 @ 18:49:07 #218
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219246213
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:48 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, maar jij speelt vals: je hebt een IQ boven het gemiddelde en wel het voorstellingsvermogen. Jij kunt wel abstraheren.
-O-
pi_219246218
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:49 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
-O-
(Sst, je moet ze niet te veel voor de borst stoten. Laat ze maar in hun waan ;) )
pi_219246229
quote:

[..]
Rond en plat als een pannenkoek, welteverstaan.
pi_219246244
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
"Pancakes all the way down!"
pi_219246255
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:52 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja hoor, heel creatief… dat grapje hebben we nog niet een keer of duizend gehoord of zo.
pi_219246282
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:58 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja hoor, heel creatief… dat grapje hebben we nog niet een keer of duizend gehoord of zo.
Behalve voor de hand liggende dingen zoals zwaartekracht, vraag ik me altijd af wat ze denken dat er met de lucht gebeurt. Er is gewoon overal lucht? Dan zijn ze nog nooit op een berg geweest.
pi_219246288
quote:

[..]
Eigenlijk is de aarde een oblate sferoïde, maar goed, close enough.
  dinsdag 11 november 2025 @ 19:04:49 #225
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219246291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:58 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Huilen dan.
pi_219246364
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:04 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Eigenlijk is de aarde een oblate sferoïde, maar goed, close enough.
Wikipedia of AI?
pi_219246380
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wikipedia of AI?
Docu.

Documentaires over het heelal voor het slapengaan zijn soms best interessant.
pi_219246415
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:16 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Wikipedia
Over Wikipedia gesproken, die ruilen we binnenkort in voor Grokipedia. Wikipedia is te links en te woke. :D
pi_219246435
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Over Wikipedia gesproken, die ruilen we binnenkort in voor Grokipedia. Wikipedia is te links en te woke. :D
Ja, jij misschien wel :D

Ik vind Wikipedia vaak al veel te populistisch. De obscure en heel technische artikelen zijn meestal uitstekend, maar hoe meer dingen in het nieuws zijn geweest, hoe meer ze verwateren en de publieke opinie beginnen te verkondigen. Het wetenschappelijke aspect verdwijnt dan naar de achtergrond. Als je dat "woke" noemt, ben ik het met je eens ;)
  Moderator dinsdag 11 november 2025 @ 19:41:39 #230
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219246535
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
We? Wie is we? En wat is er "links" en "woke" aan Wikipedia?
  Moderator dinsdag 11 november 2025 @ 19:43:53 #231
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219246567
En Musk zal de content van zijn namaak-wikipedia toch niet gejat hebben van Wikipedia toch? TOCH?!
pi_219246569
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We? Wie is we? En wat is er "links" en "woke" aan Wikipedia?
Bronvermeldingen en rekening houden met wisselwerkingen?
  Moderator dinsdag 11 november 2025 @ 19:44:56 #233
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219246583
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dat zijn wel lastige zaken voor populistisch post-truth rechts inderdaad.
  dinsdag 11 november 2025 @ 20:47:34 #234
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219247232
Uit het verslag van Koolmees is op te maken dat de VVD deze partij weer acceptabel vindt (itt PVV en GL-PvdA, niet acceptabel voor de VVD)

https://bsky.app/profile/coenvdven.bsky.social/post/3m5eqyhfts222
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219247352
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 20:47 schreef Klopkoek het volgende:
Uit het verslag van Koolmees is op te maken dat de VVD deze partij weer acceptabel vindt (itt PVV en GL-PvdA, niet acceptabel voor de VVD)

https://bsky.app/profile/coenvdven.bsky.social/post/3m5eqyhfts222
Ah, VVD - FvD - JA21 (en nog wat middenpartijen) om Dilan aan een meerderheid te helpen? Want die hebben respect voor haar en doen wel wat ze wil?
  dinsdag 11 november 2025 @ 21:43:53 #236
66444 Lord_Vetinari
pi_219247683
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 18:34 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nee dat wappie beeld klopt echt niet meer, lidewij heeft dat super goed weggepoetst met haar duidelijke manier van praten. Bovendien hebbben ze het gewoon over normale dingen: zuinig met geld, minder immigratie en kritiek op dure energiedingen zonder gekke verhalen.
Wetenschap weggooien doet Lidewij zeker niet, ze zegt juist dat je over echte wetenschap mag discussiëren, geen opgelegde waarheid. kijk naar klimaat... geen echte overeenstemming maar wel veel geld en lobby die het sturen. dat is geen onzin maar gewoon een oproep voor open debat en minder betutteling. De oude wappie sticker is gewoon een trucje om serieuze kritiek te negeren.
Met andere woorden: Ze ging als 'wetenschapper' willens en wetens bij een partij die op dat moment nog vol op het wappie orgel ging. Want anders kan zij het niet weggepoetst hebben, he? Je kunt niet wegpoetsen wat er niet (meer) is, tenslotte.
En jezelf 'wetenschapper' noemen en dan een partij kiezen die de bevindingen van duizenden andere (klimaat)wetenschappers in twijfel trekt, pleit ook niet echt voor je wetenschappelijke ethiek. Zeker niet als je dat baseert op het boek van een of andere omhooggevallen nitwit, die net zoveel van klimaat weet en begrijpt als ik van kernfysica.
  dinsdag 11 november 2025 @ 23:06:20 #237
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219248169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 19:43 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Toch geen links naar wetenschappelijke publicaties?
  woensdag 12 november 2025 @ 05:44:08 #238
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219248911
Je leest ook her en der nog wel geruchten dat FvD meer stemmen zou hebben behaald dan D66. Het lijkt mij zeer sterk, maar waar rook is kan ook vuur zijn natuurlijk.
AZ
ALKMAAR
pi_219248923
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 05:44 schreef Durmada het volgende:
Je leest ook her en der nog wel geruchten dat FvD meer stemmen zou hebben behaald dan D66. Het lijkt mij zeer sterk, maar waar rook is kan ook vuur zijn natuurlijk.
Nee natuurlijk niet
pi_219248955
quote:
Nope. Er is geen rook, alleen maar onzin van anonieme accounts. Tip: geef je eens op als stemmenteller.
  woensdag 12 november 2025 @ 06:33:56 #241
545 dop
:copyright: dop
pi_219248978
quote:
Op Facebook zal FvD vast beter scoren dan D66. Als FvD een vuurtje stookt zal er vast rook ontstaan, maar dat is dan wel de rook van het FvD vuurtje.
Als je uit de fuik van het facebook (of andere online platforms) algoritme komt zal je zien dat het FvD vuurtje toch minder groot is.

Zoals mijn voorganger reeds post, je kunt in Nederland gewoon mee kijken bij het tellen van de stemmen. Dat geeft een beter en duidelijk beeld hoe het werkt, en hoe weinig rook en vuur er in werkelijkheid is.

[ Bericht 6% gewijzigd door dop op 12-11-2025 07:34:45 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_219249001
quote:
Extreemrechtse telegramgroepen e.d. zijn geen bijster betrouwbare peilers.
pi_219249030
Eigenlijk heeft DENK 86% van de stemmen gekregen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_219249107
quote:
Het telsysteem in Nederland is uitstekend geregeld, dat heb ik met eigen ogen kunnen zien. Ik heb dan ook volledig vertrouwen dat de telling eerlijk is verlopen. FVD heeft zeven zetels behaald, wat gewoon uitstekend is. Lidewij doet het hartstikke goed en belooft veel voor de toekomst waarin de FVD naar verwachting zal blijven groeien. Nu is het tijd om lekker de oppositie in te gaan.
pi_219249138
quote:
Alleen door wappies op feesboek die in hun eigen complotbubbel zitten
pi_219249442
Hopelijk voor FvD gaan de nieuwe FvD-stemmers de producten kopen van eerlijketen b.v., Amsterdam books b.v. en kopen ze tickets bij de ticketverkoop b.v. van de drie heren.
pi_219249654
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 07:34 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Het telsysteem in Nederland is uitstekend geregeld, dat heb ik met eigen ogen kunnen zien. Ik heb dan ook volledig vertrouwen dat de telling eerlijk is verlopen. FVD heeft zeven zetels behaald, wat gewoon uitstekend is. Lidewij doet het hartstikke goed en belooft veel voor de toekomst waarin de FVD naar verwachting zal blijven groeien. Nu is het tijd om lekker de oppositie in te gaan.
De rook van stemmen tellen kwam wel van FvD. Nu was het weinig rook omdat de FvD nog relatief klein is. Geef ze er tien zetels bij en alles is ineens fraude. Ze kijken heel, heel goed naar Trump.
Lydia is nog net zo'n wappie als vroeger, maar houdt het nu stil om politiek salonfähig te worden. Eens een wappie, altijd een wappie. Zodra ze daadwerkelijk macht krijgen komen de oude standpunten en ideeën ineens terug. Omvolking :{ Great Reset :{ WEF :{ Verkiezingsfraude :{ etc etc.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_219249686
quote:
Ik denk eigenlijk dat FvD zoveel stemmen had dat ze 160 zetels konden vullen maar Mark Rutte en Soros hebben alle stembiljetten weggemoffeld.
pi_219250115
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 09:43 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik denk eigenlijk dat FvD zoveel stemmen had dat ze 160 zetels konden vullen maar Mark Rutte en Soros hebben alle stembiljetten weggemoffeld.
Het was natuurlijk ook gewoon een voorzetje van die user hè zodat mensen zoals jij weer lekker los kunnen gaan :-)
pi_219250209
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:07 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Het was natuurlijk ook gewoon een voorzetje van die user hè zodat mensen zoals jij weer lekker los kunnen gaan :-)
Wat vind je ervan dat Lidewij geen afstand doet van de wappie uitspraken van Baudet?
  Moderator woensdag 12 november 2025 @ 11:23:19 #251
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219250225
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:19 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Wat vind je ervan dat Lidewij geen afstand doet van de wappie uitspraken van Baudet?
Ik denk dat 'ie Lidewij als vriendinnetje wil. Of erger.
pi_219250230
quote:
9s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Meesteres?
pi_219250238
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:19 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik denk dat de mensen die zich dit afvragen ook niet de potentiële stemmers voor Forum zijn. :D
- Goethe, “Faust”
pi_219250247
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat de mensen die zich dit afvragen ook niet de potentiële stemmers voor Forum zijn. :D
Hij houdt maar vol aan dat Lidewij niet aan complotten doet maar dat ze geen afstand doet van Baudets verbale kots zegt toch genoeg.
  Moderator woensdag 12 november 2025 @ 11:28:54 #255
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219250256
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:24 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Meesteres?
Je ziet het aan haar monobrauw.
pi_219250282
quote:
9s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:23 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Klinkt een beetje alsof je jaloers bent dat rechts wél de leuke en aantrekkelijke dames als lijsttrekkers heeft.
  woensdag 12 november 2025 @ 11:35:07 #257
165264 Puzzie
Kreng de la crème
pi_219250299
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:27 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hij houdt maar vol aan dat Lidewij niet aan complotten doet maar dat ze geen afstand doet van Baudets verbale kots zegt toch genoeg.
Dit is een grap toch? :D
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219250306
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat is ook niet relevant want dat ligt in het verleden. We richten ons gewoon op het verkiezingsprogramma en de standpunten van nu.
  Redactie Sport woensdag 12 november 2025 @ 11:37:18 #259
pi_219250313
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:36 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Dat is ook niet relevant want dat ligt in het verleden. We richten ons gewoon op het verkiezingsprogramma en de standpunten van nu.
Maar er zitten nog steeds dezelfde poppetjes? Alleen hebben ze iemand anders naar voren geschoven om daar de aandacht van af te leiden.

We hebben nog steeds Thierry, Pepijn, Gideon en Freek daaronder hoor. Dus 'verleden' is natuurlijk gewoon totale kolder.
pi_219250317
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:32 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Klinkt een beetje alsof je jaloers bent dat rechts wél de leuke en aantrekkelijke dames als lijsttrekkers heeft.
Ja eerst hadden ze al Faber en van der Plas en nu dit.
  woensdag 12 november 2025 @ 11:52:24 #261
459912 FlippingCoin
pi_219250419
quote:
Het interview werd vervolgens kort afgebroken zodat Van der Plas de beëdiging van Lidewij de Vos kon bijwonen. Van der Plas kwam geëmotioneerd terug: 'Ik ben echt geschokt. We zaten daar in de zaal en er waren maar vier partijen vertegenwoordigd, met één persoon: NSC, VVD, PVV en de SP. Vier van de vijftien fracties! Ik vind dat echt schandalig, dat meen ik serieus. Ik vind het niet kunnen, het is een schoffering.'

Van der Plas wees erop dat het geen politiek debat was, maar de beëdiging van een nieuwe collega die ook nog eens fractievoorzitter was geworden. 'Het is gewoon respectloos.' Ze noemde het 'gênant' dat de moeite niet werd gedaan, of misschien zelfs expres niet werd genomen. Vervolgens haalde Van der Plas uit naar Henri Bontenbal, volgens haar 'de man van het fatsoen'. Ook hij had niemand gestuurd. 'Van de 150 Kamerleden zaten er misschien zes mensen. Ik denk dat het haar zeker wat doet, dat kan niet anders.'

Van der Plas gaf verder aan dat de polarisatie in Nederland haar ook persoonlijk raakt. Zo was er zelfs een doodsbedreiging in de vorm van een handgeschreven brief met postzegel verstuurd naar het partijkantoor van BBB.
Mja, niet netjes inderdaad.
  woensdag 12 november 2025 @ 11:58:38 #262
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219250460
Wanneer we humaniseren, leidt dat uiteindelijk tot hun ondergang.
pi_219250755
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:32 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Aantrekkelijke dames, dan moet je altijd uitkijken. Een groot tranendal voor Thierry:

pi_219265179
De Vos is gewoon een zetbaasje van Baudet en co. Nu kan Baudet wat meer bij zijn internationale vrienden op bezoek zonder teveel gezeik.
Als De Vos te populair wordt en zelf meningen er doorheen wil drukken dan valt het vanzelf wel weer uit elkaar. Want dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_219266577
De Vos leest telkens haar praatje op van een briefje, ongetwijfeld opgesteld door Baudet.
Op internet krijgt de inbreng van De Vos daardoor de omschrijving "zonde van de spreektijd".

geef het hoogstens een jaar en dan is de samenstelling van FvD weer anders.
  Forum Admin vrijdag 14 november 2025 @ 19:15:11 #266
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219266629
quote:
16s.gif Op woensdag 12 november 2025 11:52 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Mja, niet netjes inderdaad.
Doet me denken aan die keer dat een vvder met de rug naar de spreker ging zitten..volgens mij was dat dijkhof-Wilders.

Geen omgangsvormen in ieder geval en ik heb echt een bloedhekel aan het fvd
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 14 november 2025 @ 19:18:06 #267
459912 FlippingCoin
pi_219266643
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Doet me denken aan die keer dat een vvder met de rug naar de spreker ging zitten..volgens mij was dat dijkhof-Wilders.

Geen omgangsvormen in ieder geval en ik heb echt een bloedhekel aan het fvd
Ja same.
pi_219267014
Wederom doet Lidewij het geweldig, zelfs nog beter dan voorheen. Normaal gesproken had ze weleens wat haperingen midden in zinnen maar nu straalt ze meer zelfvertrouwen uit, gesteund door haar overwinning. Lidewij is goed en FVD blijft de beste partij.

pi_219267058
quote:
16s.gif Op vrijdag 14 november 2025 19:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja same.
Dat is netjes van de VVD. Ik zie de VVD en FVD in de toekomst best nog wel samenwerken.
pi_219267134
Mogelijk gaan sommige zetels van op termijn over van PVV naar FvD en andere partijen zoals JA21 en BBB. Ik vermoed echter dat voor een deel van de achterban Forum toch te studentikoos is. Voor dat deel zal JA21 waarschijnlijk ook te elitair zijn. Wellicht kan Caroline dat deel van het electoraat aanspreken, die is toch een stuk losser. Toch vermoed ik dat er behoefte zal blijven aan een soort PVV-achtige partij. Wellicht komt er op een gegeven moment een PvdA alternatief dat tegen massa-immigratie is. Wat de PvdA vroeger was zeg maar.
pi_219267394
Ik vind het wel een geil wijf

Verder kraamt ze alleen maar onzin uit
pi_219268236
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:13 schreef Pedroso het volgende:
De Vos is gewoon een zetbaasje van Baudet en co. Nu kan Baudet wat meer bij zijn internationale vrienden op bezoek zonder teveel gezeik.
Als De Vos te populair wordt en zelf meningen er doorheen wil drukken dan valt het vanzelf wel weer uit elkaar. Want dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Inderdaad. Baudet is niet bepaald het type dat iemand boven zich kan hebben.
pi_219268840
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:01 schreef -Deluzion- het volgende:
Normaal gesproken had ze weleens wat haperingen midden in zinnen maar nu straalt ze meer zelfvertrouwen uit
Nou, een paar keer had ze toch wel wat moeite om de text voor te lezen.

Daarnaast hangt ze (als zelf verklaart wetenschaper) een partij aan die wetenschap ontkent. Komt dus allemaal niet zo serieus over.
  vrijdag 14 november 2025 @ 22:30:51 #274
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219269045
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 22:10 schreef 215 het volgende:

[..]
Nou, een paar keer had ze toch wel wat moeite om de text voor te lezen.

Daarnaast hangt ze (als zelf verklaart wetenschaper) een partij aan die wetenschap ontkent. Komt dus allemaal niet zo serieus over.
Ik zou het toch allemaal niet onderschatten hoor. Deze mevrouw, exclusief of ongeacht haperingen, gaat in aanloop naar de volgende landelijke verkiezingen door de 'linkse media' zonder enige gêne, reflectie of reserves op het schild getild worden als hét alternatief met gunfactor op rechts. Het is al 20 jaar hetzelfde lidewijtje...
  vrijdag 14 november 2025 @ 22:44:01 #275
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219269223
quote:
Wederom doet Lidewij het geweldig, zelfs nog beter dan voorheen. Normaal gesproken had ze weleens wat haperingen midden in zinnen maar nu straalt ze meer zelfvertrouwen uit, gesteund door haar overwinning. Lidewij is goed en FVD blijft de beste partij.

Lol, echt wat een zelfvertrouwen ja. Kijk jij hetzelfde filmpje als ik? Wat je ook van de inhoud vindt, je ziet hier Wilders en dit kind achter elkaar en dan plaats jij bovenstaande post? Wilders doet dit aan alle kanten veel beter. Voorlezen kan iedereen en straalt geen zelfvertrouwen uit.
Laffe huichelaar
pi_219273021
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:34 schreef augurk2025 het volgende:
Ik vind het wel een geil wijf

Verder kraamt ze alleen maar onzin uit
Lidewij is zeker een knappe dame, welbespraakt, intelligent en inhoudelijk sterk. Bovendien rekent ze af met de marketingspraatjes van Jetten.

Het zou goed zijn als dit eens getoond werd in het Jeugdjournaal, in plaats van al die linkse, indoctrinerende beeldvorming en praatjes.
  zaterdag 15 november 2025 @ 15:53:09 #277
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219273082
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:44 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Lidewij is zeker een knappe dame, welbespraakt, intelligent en inhoudelijk sterk. Bovendien rekent ze af met de marketingspraatjes van Jetten.

Het zou goed zijn als dit eens getoond werd in het Jeugdjournaal, in plaats van al die linkse, indoctrinerende beeldvorming en praatjes.
Klagen over indoctrinatie in het jeugdjournaal en dan met FvD-propagandaprietpraatjes komen aanzetten :')

Maar met welke D66-marketing rekent ze hierboven dan precies af :? .
Huilen dan.
pi_219273084
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 21:35 schreef luxerobots het volgende:
Inderdaad. Baudet is niet bepaald het type dat iemand boven zich kan hebben.
Ik begrijp dat je dat graag zo zou zien, maar je zit ernaast. Baudet heeft juist een stapje teruggedaan, dus het klopt helemaal niet dat hij niemand boven zich duldt. Het is jammer dat links hier weer een frame van probeert te creeren dat niet overeenkomt met de werkelijkheid.
pi_219273098
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:44 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

en zelfs dit filmpje is helemaal aan elkaar geknipt omdat mevrouw het niet uit het hoofd kon.
echt, deze mevrouw de Vos doet alles van briefjes en als dat briefje niet voor haar ogen leesbaar is dan moet het blijkbaar zin voor zin opgenomen worden.

wat heb je aan een narrator in de tweede kamer.
pi_219273105
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:53 schreef Isdatzo het volgende:
Klagen over indoctrinatie in het jeugdjournaal en dan met FvD-propagandaprietpraatjes komen aanzetten
Ik klaag niet, maar het zou goed zijn als er ook eens andere perspectieven getoond worden, in plaats van steeds alleen de gebruikelijke PVDA/GL sprookjes.
  zaterdag 15 november 2025 @ 16:01:07 #281
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219273135
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:56 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik klaag niet,
:')

Ik moest niet lachen.
Huilen dan.
pi_219273153
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 22:44 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Lol, echt wat een zelfvertrouwen ja. Kijk jij hetzelfde filmpje als ik? Wat je ook van de inhoud vindt, je ziet hier Wilders en dit kind achter elkaar en dan plaats jij bovenstaande post? Wilders doet dit aan alle kanten veel beter. Voorlezen kan iedereen en straalt geen zelfvertrouwen uit.
Sorry, zo interpreteer ik het niet. Ik zie juist dat Lidewij het uitstekend doet, welbespraakt, zelfverzekerd en met inhoud. Het is echt knap om te zien hoe ze haar boodschap zo duidelijk overbrengt :)
pi_219273446
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 16:05 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Sorry, zo interpreteer ik het niet. Ik zie juist dat Lidewij het uitstekend doet, welbespraakt, zelfverzekerd en met inhoud. Het is echt knap om te zien hoe ze haar boodschap zo duidelijk overbrengt :)
Ze noemt een getal mensen wat naar Nederland is geïmmigreerd. Ze vergeet voor het gemak dat ongeveer twee derde van dat getal ook emigreert naar een buitenland. Plus dat bij de immigranten ook Nederlanders zitten die een tijdje in het buitenland gewoond hebben.

Dus erg goed rekenen kan ze al niet of ga je er van uit dat ze willens en wetens de kluit beduveld?
pi_219273457
-
dubbel
pi_219273465
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Viesdik op 15-11-2025 17:06:46 ]
pi_219273481
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 15:13 schreef Pedroso het volgende:
wat een wensdenken :)
quote:

Een goede politicus stelt zich een beetje kwetsbaar op. Daarom was Caroline ook altijd zo goed.
Hoop dat ook een beetje meer te kunnen zien bij Lidewij.. klein beetje kwetsbaar opstellen doet wonderen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 20:13 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Mogelijk gaan sommige zetels van op termijn over van PVV naar FvD en andere partijen zoals JA21 en BBB. Ik vermoed echter dat voor een deel van de achterban Forum toch te studentikoos is. Voor dat deel zal JA21 waarschijnlijk ook te elitair zijn. Wellicht kan Caroline dat deel van het electoraat aanspreken, die is toch een stuk losser. Toch vermoed ik dat er behoefte zal blijven aan een soort PVV-achtige partij. Wellicht komt er op een gegeven moment een PvdA alternatief dat tegen massa-immigratie is. Wat de PvdA vroeger was zeg maar.
FvD investeert in de jeugd. Dat is hun strategie. Jonge mensen zijn kneedbaar en hebben veel minder belangen dan uitgerangeerde kartelvertegenwoordigers.
Dat is een hele slimme en hele wijze beslissing van de partij.
Lidewij zal de komende jaren aanblijven is mijn overtuiging. En de partij zal alleen maar groter en groter worden.
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:16:01 #287
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219273527
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:06 schreef Viesdik het volgende:

[..]
FvD investeert in de jeugd. Dat is hun strategie. Jonge mensen zijn kneedbaar en hebben veel minder belangen dan uitgerangeerde kartelvertegenwoordigers.
Lidewij zal de komende jaren aanblijven is mijn overtuiging. En de partij zal alleen maar groter en groter worden.
Een door de eeuwen heen beproefd concept..

Voor een beetje variatie deze keer in amish-blouse of pencil skirt.
  zaterdag 15 november 2025 @ 17:34:57 #288
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219273632
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 17:06 schreef Viesdik het volgende:

[..]
wat een wensdenken :)
[..]
Een goede politicus stelt zich een beetje kwetsbaar op. Daarom was Caroline ook altijd zo goed.
Hoop dat ook een beetje meer te kunnen zien bij Lidewij.. klein beetje kwetsbaar opstellen doet wonderen.
[..]
Wat je schrijft klopt ongeveer. Maar er is wel een risico dat de Vos zich teveel moet schikken richting Baudet. Iets wat ook niet raar is omdat Baudet de partij groot heeft gemaakt. Hopelijk ziet Baudet dat de Vos en FvD de ruimte moet krijgen om te groeien.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219274575
Ik ben erg benieuwd welk contra-onderzoek de Vos op tafel legt betreft dit onderzoek. Het testen van DNA heeft zo zijn voordelen, maar dan moet het natuurlijk wel in de juiste context. De deur staat i.i.g. op een kier...

Adolf Hitler leed aan het Kallmann-syndroom, een genetische afwijking waarbij het lichaam niet op natuurlijke wijze in de puberteit komt. Gevolg hiervan kan zijn dat bij een man de testikels niet indalen en dat hij een micropenis ontwikkelt.
pi_219275086
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2025 15:53 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik begrijp dat je dat graag zo zou zien, maar je zit ernaast. Baudet heeft juist een stapje teruggedaan, dus het klopt helemaal niet dat hij niemand boven zich duldt. Het is jammer dat links hier weer een frame van probeert te creeren dat niet overeenkomt met de werkelijkheid.
Zijn er overigens andere lijsttrekkers geweest die een nieuwe lijsttrekker aanstellen (niets stemmen of democratie) en dan zelf op plek twee gaan staan?

Baudet had ook zichzelf op plek tien kunnen zetten, of uit de politiek kunnen gaan.
  zondag 16 november 2025 @ 02:47:11 #291
221644 crew  timmmmm
sp3c lives matter
pi_219276725
quote:

[..]
Voorleest bedoel je?
Laffe huichelaar
pi_219276947
quote:

[..]
'haar boodschap'. Echt?
Tot nu toe gaat alles van een briefje, en zijn interviews nogal vaag en vragen ontwijkend.
  dinsdag 18 november 2025 @ 23:09:31 #293
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219294472

https://www.gelderlander.(...)ijeenkomst~a8d24b60/

Het witwassen van FvD is in ieder geval in volle gang. FvD is weer helemaal acceptabel voor de Telegraaf en SBS6 hoek.

Ohja, PVVer Bosma wordt "gecancelled".

Op iemand anders stemmen is vanaf nu ook al "cancelcultuur".
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 19 november 2025 @ 00:03:58 #294
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219294581
Geen idee wie die Marcel Melis is, maar 't zal niet best zijn gezien de rest van het gezelschap.
Huilen dan.
pi_219295011
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 00:03 schreef Isdatzo het volgende:
Geen idee wie die Marcel Melis is, maar 't zal niet best zijn gezien de rest van het gezelschap.
Fout vastgoedmannetje en oplichter die “Helemaal Klaar Is Met Nederland”, je kent het type wel.
  woensdag 19 november 2025 @ 09:42:09 #296
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219295641
quote:
10s.gif Op woensdag 19 november 2025 07:14 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Fout vastgoedmannetje en oplichter die “Helemaal Klaar Is Met Nederland”, je kent het type wel.
Altijd oneens met jou. Maar dit klopt wel ongeveer.
Kleingeestige ondernemers met grootheidswaanzin.

Neemt niet weg dat het kijken de moeite waard kan zijn met de vos en duk.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 19 november 2025 @ 09:55:54 #297
66444 Lord_Vetinari
pi_219295704
quote:

[..]
En waarschijnlijk al jaren in België woont, in een Porsche Cayenne rijdt en een vriendin heeft die minimaal 20 jaar jonger is. Je kent het type wel.
  woensdag 19 november 2025 @ 10:00:12 #298
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219295725
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2025 09:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
En waarschijnlijk al jaren in België woont, in een Porsche Cayenne rijdt en een vriendin heeft die minimaal 20 jaar jonger is. Je kent het type wel.
Dat is vooral het beeld dat men wil creëren. Of dat altijd de waarheid is betwijfel ik in sommige gevallen wel.
Beetje dezelfde figuren die continu crypto’s aanbevelen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219295957
quote:
7s.gif Op woensdag 19 november 2025 09:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Altijd oneens met jou. Maar dit klopt wel ongeveer.
Kleingeestige ondernemers met grootheidswaanzin.

Neemt niet weg dat het kijken de moeite waard kan zijn met de vos en duk.
Is dit niet gewoon 250 euro betalen voor platgetreden patronen en een bruine mengelmoes van bekende meningen?

Inhoudelijk zouden bijvoorbeeld een stel SP hoogleraren om over Rusland en Oekraïne te praten al minder voorspelbaar uitpakken.

Het lijkt mij dat Wierd Duk zal zeggen wat hij altijd zegt (of zichzelf tegenspreekt).

Nou ja, misschien wil Derksen nog wel kaarsen in Lidewij haar pretpakket stoppen. Dat zou dan enigzins buiten de voorspelbare paden treden.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_219295990
quote:

[..]
Die vent is zo sneu in zijn verongelijktheid. Hij schermt steeds met zn portefeuille maar hij zit vooral de hele dag bij rechtse blaatpodcasts met cryptoincels en groypers af te geven op de Belastingdienst.
  woensdag 19 november 2025 @ 11:34:08 #301
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_219296240
quote:
1s.gif Op woensdag 19 november 2025 10:48 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Is dit niet gewoon 250 euro betalen voor platgetreden patronen en een bruine mengelmoes van bekende meningen?

Inhoudelijk zouden bijvoorbeeld een stel SP hoogleraren om over Rusland en Oekraïne te praten al minder voorspelbaar uitpakken.

Het lijkt mij dat Wierd Duk zal zeggen wat hij altijd zegt (of zichzelf tegenspreekt).

Nou ja, misschien wil Derksen nog wel kaarsen in Lidewij haar pretpakket stoppen. Dat zou dan enigzins buiten de voorspelbare paden treden.
Das wel heel negatief.Maar ik ben er geen fan van.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')