Bij dat opgestoken vingertje gok ik bij dit gedeelte van de Uil van Minerva-speech:quote:Op dinsdag 11 november 2025 13:50 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dit is maar een momentopname, waarvan precies? Dat Baudet een overwinning viert? Tja, dat doet iedereen op zijn of haar eigen manier, hè. Persoonlijk vind ik het juist prettig dat Lidewij zo kalm en rustig overkomt en eerlijk gezegd vind ik Baudet soms net iets over the top.
quote:"Ons land maakt onderdeel uit van die beschavingsfamilie. Maar net als al die andere landen van onze boreale wereld, worden we kapot gemaakt door de mensen die ons juist zouden moeten beschermen."
En dit zijn weer oude koeien. Bovendien vind ik dat je best je vraagtekens mag zetten bij de maanlanding. Persoonlijk geloof ik er wel in, maar ik snap dat sommige mensen er twijfels bij hebben.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als je met iemand in gesprek gaat die de maanlanding niet durft te erkennen, waar wil je het dan nog over hebben?
Het zijn geen oude koeien, hij is niet van standpunt veranderd toch?quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:58 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
En dit zijn weer oude koeien. Bovendien vind ik dat je best je vraagtekens mag zetten bij de maanlanding. Persoonlijk geloof ik er wel in, maar ik snap dat sommige mensen er twijfels bij hebben.
En wanneer hebben de aboriginals vuur uitgevonden? Ook wat vraagtekens waard?quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:58 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
En dit zijn weer oude koeien. Bovendien vind ik dat je best je vraagtekens mag zetten bij de maanlanding. Persoonlijk geloof ik er wel in, maar ik snap dat sommige mensen er twijfels bij hebben.
Nee, maar dat hoeft ook niet. Het zou juist ongeloofwaardig zijn als hij nu opeens van mening zou veranderen. Hij heeft gewoon zijn vraagtekens erbij, en dat mag. Hij zegt tenslotte niet dat het niet gebeurd is. Ik ben het er wel mee oneens, though maar ik snap dat hij die vragen heeft, maar die zijn eigenlijk vrij eenvoudig te beantwoorden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:59 schreef kalinhos het volgende:
Het zijn geen oude koeien, hij is niet van standpunt veranderd toch?
Nee Volt is gewoon het slachtoffer geworden van Rob Jetten zijn campagne. Maar als er D66 stemmers teleurgesteld zouden raken dan gaan die terug naar Volt en niet naar FvD. Ze gaan immers niet ineens radicaal anders denken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:28 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Volt? Die hebben toch maar één zetel? Dat zijn die types die niet eens met FVD in discussie durfden te gaan en daar zijn ze mooi op afgerekend.
Je vraagtekens ergens bij hebben wil niet anders zeggen dan dat je het niet geloofd maar de discussie uit de weg wilt gaan. Of te wel die man die spoort echt niet.quote:Op dinsdag 11 november 2025 15:05 schreef -Deluzion- het volgende:
Hij heeft gewoon zijn vraagtekens erbij, en dat mag. Hij zegt tenslotte niet dat het niet gebeurd is.
Oneens. Ik twijfelde vroeger ook of de maanlanding echt had plaatsgevonden maar toen ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. Dan kom je al vrij snel tot de conclusie dat het echt gebeurd is.quote:Op dinsdag 11 november 2025 16:55 schreef 215 het volgende:
[..]
Je vraagtekens ergens bij hebben wil niet anders zeggen dan dat je het niet geloofd maar de discussie uit de weg wilt gaan. Of te wel die man die spoort echt niet.
Iemand die het stokje over mag je vanuit gaan dat die vergelijkbare ideeën heeft of minimaal niet de ideeën van Baudet verwerpt. Dus die dame spoort ook niet of doet net alsof ze het met hem eens is om carrière te kunnen maken. Alles voor de likes.
En dan denk je als “wetenschapper” dat de FvD daarvoor het beste vehikel is? Dat Nederland het meest gebaatis met een partij vol conspiracy wappies die wetenschap juist verwerpen ten gunste van hersenspinsels?quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:22 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Oneens. Ik twijfelde vroeger ook of de maanlanding echt had plaatsgevonden maar toen ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. Dan kom je al vrij snel tot de conclusie dat het echt gebeurd is.
Ze is het inderdaad grotendeels eens met Baudet en daarom heb ik ook op haar gestemd. Maar die complottheorieën zijn echt iets uit het verleden en het is flauw dat dat telkens weer wordt opgehaald. Natuurlijk wil ze ook carrière maken, wie zou dat niet willen op die leeftijd met een wetenschappelijke achtergrond? Maar ze heeft daarnaast echt het beste voor met Nederland voor ogen en wil op een andere koers de problemen aanpakken.
Maar je vindt t ergens niet gek dat een volwassen man serieus allemaal vragen stelt omtrent een thema wat jij - niet lullig bedoeld - als simpele boer ook zelf onderzocht hebt en net als miljarden anderen tot de conclusie kwam: “tis een complottheorie, het is gewoon gebeurd”?quote:Op dinsdag 11 november 2025 17:22 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Oneens. Ik twijfelde vroeger ook of de maanlanding echt had plaatsgevonden maar toen ben ik zelf op onderzoek uitgegaan. Dan kom je al vrij snel tot de conclusie dat het echt gebeurd is.
Ze is het inderdaad grotendeels eens met Baudet en daarom heb ik ook op haar gestemd. Maar die complottheorieën zijn echt iets uit het verleden en het is flauw dat dat telkens weer wordt opgehaald. Natuurlijk wil ze ook carrière maken, wie zou dat niet willen op die leeftijd met een wetenschappelijke achtergrond? Maar ze heeft daarnaast echt het beste voor met Nederland voor ogen en wil op een andere koers de problemen aanpakken.
Nee dat wappie beeld klopt echt niet meer, lidewij heeft dat super goed weggepoetst met haar duidelijke manier van praten. Bovendien hebbben ze het gewoon over normale dingen: zuinig met geld, minder immigratie en kritiek op dure energiedingen zonder gekke verhalen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dan denk je als “wetenschapper” dat de FvD daarvoor het beste vehikel is? Dat Nederland het meest gebaatis met een partij vol conspiracy wappies die wetenschap juist verwerpen ten gunste van hersenspinsels?
Dat is onzin. Lidewij heeft de omvolkingstheorie niet aangehaald in de Kamer en ze studeerde scheikunde/neurowetenschappen, geen biochemie. Haar klimaatstandpunt baseert ze op dat boek met Baudet, maar ze noemt zich geen “zelfbenoemd deskundige" Geef maar een bron waarin ze dit wel heeft gezegd volgens jou.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is ziekelijk waar de partij allemaal mee komt. De omvolkingstheorie is ook zoiets verwerpelijks, toch is dat waar Lidewij doodleuk de tweede kamer mee toespreekt. En ook dat ze biochemi heeft gestudeerd, en daardoor zelfbenoemd klimaatdeskundige is.... klopt allemaal geen zak van.
Ja, als je alleen gelooft wat je zintuigen je vertellen en/of het voorstellingsvermogen mist, dan is de Aarde plat en het centrum van alles wat bestaat.quote:Op dinsdag 11 november 2025 14:58 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Mijn zintuigen vertellen mij echter dat de aarde rond is.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:45 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, als je alleen gelooft wat je zintuigen je vertellen en/of het voorstellingsvermogen mist, dan is de Aarde plat en het centrum van alles wat bestaat.
Ja, maar jij speelt vals: je hebt een IQ boven het gemiddelde en wel het voorstellingsvermogen. Jij kunt wel abstraheren.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Mijn zintuigen vertellen mij echter dat de aarde rond is.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:48 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, maar jij speelt vals: je hebt een IQ boven het gemiddelde en wel het voorstellingsvermogen. Jij kunt wel abstraheren.
Rond en plat als een pannenkoek, welteverstaan.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
"Pancakes all the way down!"quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Rond en plat als een pannenkoek, welteverstaan.
Ja hoor, heel creatief… dat grapje hebben we nog niet een keer of duizend gehoord of zo.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Rond en plat als een pannenkoek, welteverstaan.
Behalve voor de hand liggende dingen zoals zwaartekracht, vraag ik me altijd af wat ze denken dat er met de lucht gebeurt. Er is gewoon overal lucht? Dan zijn ze nog nooit op een berg geweest.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:58 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja hoor, heel creatief… dat grapje hebben we nog niet een keer of duizend gehoord of zo.
Eigenlijk is de aarde een oblate sferoïde, maar goed, close enough.quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 11 november 2025 18:58 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja hoor, heel creatief… dat grapje hebben we nog niet een keer of duizend gehoord of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |