Zij beseffen dat ook de islam in gevaar is in NL en de wereld. Ze zien in dat FvD ook kritisch is op Israël.quote:Op maandag 3 november 2025 17:52 schreef Momo het volgende:
Wel grappig dat moslims een significant van de FvD achterban blijken te zijn bij de laatste verkiezingen. Met je traditionele Nederlandse waarden.
Met anti-Israel, antisemitisme en “traditionele waarden” heb je veel moslims al aan je kant.quote:Op maandag 3 november 2025 17:52 schreef Momo het volgende:
Wel grappig dat moslims een significant van de FvD achterban blijken te zijn bij de laatste verkiezingen. Met je traditionele Nederlandse waarden.
Wat is jouw probleem johquote:Op dinsdag 4 november 2025 08:40 schreef matspontius het volgende:
[..]
Lul niet zo dom - je ziet toch wat voor tekst er boven staat. Of ben je niet zo bedreven in het Engels?
Kom dan met een brouwbare bron en niet een na-gesynchroniseerde. Alles maar om je anale fixatie op de PVV en FvD te bewijzen ......quote:
Ik mocht willen dat ik zo mijn geld kon verdienen als Chris Aalbertsquote:
Mankeer jij wat aan je oogjes? Dat is YouTube met auto translate. Zet het gewoon uit in plaats van jezelf hier bijna even onsterfelijk te maken als De Vos in dat interview.quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:58 schreef matspontius het volgende:
[..]
Komt dan met een brouwbare bron en niet een na-gesynchroniseerde. Alles maar om je anale fixatie op de PVV en FvD te bewijzen ......
Dat moment hadden ze al lang bereikt.quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:43 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Mijn grootste droom is dat de FvD zo groot wordt, dat de FvD niet meer om een camera hoeft te smeken, maar dat de camera om de FvD smeekt.
Ik vind haar wel een Wolf in Schaapskleren, maar meer door haar debatstijl die redelijkheid veinst, maar er zitten gewoon dezelfde denkbeelden van die partij achter.quote:Op zaterdag 1 november 2025 11:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bloedmooi? Ik vind haar eigenlijk heel gemiddeld. Niet buitengewoon knap maar ook niet lelijk.
Ik denk dat dat ook een deel van haar succes is. Meer herkenbaarheid dan een Eva Vlaardingerbroek.
Klopt, overigens is ze daar volgens mij ook best eerlijk over.quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind haar wel een Wolf in Schaapskleren, maar meer door haar debatstijl die redelijkheid veinst, maar er zitten gewoon dezelfde denkbeelden van die partij achter.
Die mag ze hebben toch? Reden om haar te demoniseren? Aan de anderen om die denkbeelden te ontkrachten. Wat meestal niet lukt maar dit even terzijde.quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind haar wel een Wolf in Schaapskleren, maar meer door haar debatstijl die redelijkheid veinst, maar er zitten gewoon dezelfde denkbeelden van die partij achter.
'Helaas' (in dit geval) is er vrijheid van meningsuiting, het is aan de rest van Nederland om zo verstandig te zijn om niet in stompzinnige pro-Russische praatjes te trappen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 10:31 schreef matspontius het volgende:
[..]
Die mag ze hebben toch? Reden om haar te demoniseren? Aan de anderen om die denkbeelden te ontkrachten. Wat meestal niet lukt maar dit even terzijde.
Helaas? Dus vrijheid van meningsuiting is prima maar alleen als het in jouw straatje past?quote:Op dinsdag 4 november 2025 10:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
'Helaas' (in dit geval) is er vrijheid van meningsuiting, het is aan de rest van Nederland om zo verstandig te zijn om niet in stompzinnige pro-Russische praatjes te trappen.
Daarom zet ik het ook tussen aanhalingstekens, Hans.quote:Op dinsdag 4 november 2025 10:36 schreef matspontius het volgende:
[..]
Helaas? Dus vrijheid van meningsuiting is prima maar alleen als het in jouw straatje past?
Hou die hautaine houding maar voor je want klaarblijkelijk snap je helemaal niets van vrijheid van meningsuiting. Zij kan zeggen wat zij wil en jij kan daarvan denken wat je wil en daar indien nodig met goede argumentatie tegen ingaan. Maar het demoniseren van een persoon om haar denkbeelden, wat hier op Fok ook gebeurt, is een hele kwalijke zaak.quote:Op dinsdag 4 november 2025 10:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Daarom zet ik het ook tussen aanhalingstekens, Hans.
Uiteindelijk is het aan de kiezer om door anti-democratische en met de vijand heulende rommel door te prikken en daar níet op te stemmen.
Ik heb voldoende argumenten hier gezien waarom FvD nogal Pro-Russisch is, waarom zou ik die nog maar weer eens voor de 100e keer gaan herhalen voordat ik mijn opinie deel?quote:Op dinsdag 4 november 2025 10:43 schreef matspontius het volgende:
[..]
Hou die hautaine houding maar voor je want klaarblijkelijk snap je helemaal niets van vrijheid van meningsuiting. Zij kan zeggen wat zij wil en jij kan daarvan denken wat je wil en daar indien nodig met goede argumentatie tegen ingaan. Maar het demoniseren van een persoon om haar denkbeelden, wat hier op Fok ook gebeurt, is een hele kwalijke zaak.
Je focust je nogal rigide op het Rusland probleem maar ze hebben natuurlijk allerlei andere standpunten. Ja, hoeveel stemmen zou een pedo partij krijgen in Nederland? Serieus? Maar nu doe je hetzelfde weer; het op 1 lijn zetten van de FvD met een pedo partij.quote:Op dinsdag 4 november 2025 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb voldoende argumenten hier gezien waarom FvD nogal Pro-Russisch is, waarom zou ik die nog maar weer eens voor de 100e keer gaan herhalen voordat ik mijn opinie deel?
Lijkt me niet zo gek dat ik geen zin heb in de lange arm van het Kremlin. Diezelfde mening deel ik overigens voor Kok Chan en DENK.
Dit is overigens ook het probleem van democratie. Zag je ook toen de 'pedopartij' probeerde voet aan de grond te krijgen. Moet je zo'n partij dan verbieden omdat ze als standpunt hebben dat 12-jarigen seks mogen hebben met whatever wie? Of moet je het volk zijn werk laten doen en dan gewoon niet op een partij met zulks een denkbeelden te laten stemmen (en het risico nemen dat ze dat wel doen)?
Naar mijn idee heeft die dandy niet meer de macht bij de FvD, het is gen PVV he!quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:05 schreef -Sigaartje het volgende:
Dat gaat nooit gebeuren. Baudet heeft staat achter Poetin en gelooft dat hooggeplaatsten reptilians zijn. Dat is te extreem voor woorden.
Rusland vind ik voldoende reden om er al niet op te stemmen, dat er veel andere dingen zijn waar ik ook problemen mee heb is wel nog meer een gevalletje van smaak, dat er bepaalde mensen zijn die klimaatproblematiek ontkennen kan ik ook weinig aan doen bijvoorbeeld, als zij denken dat het onzin is wat de wetenschap beweert, dan kan ik mij ook moeilijk beroepen op allerlei onderzoeken. Dat er allerlei omvolkingstheorieën gespuid worden om te beargumenteren waarom in Nederland weer iedereen roomblank moet zijn kan ik ook alleen van roepen dat dat mijn smaak niet bepaald is en dat ik niet geloof in complotjes.quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:05 schreef matspontius het volgende:
[..]
Je focust je nogal rigide op het Rusland probleem maar ze hebben natuurlijk allerlei andere standpunten. Ja, hoeveel stemmen zou een pedo partij krijgen in Nederland? Serieus? Maar nu doe je hetzelfde weer; het op 1 lijn zetten van de FvD met een pedo partij.
Tot nu toe nog geen goede argumentatie gezien om haar/FvD denkbeelden te weerleggen ...
En je gaat er maar gewoon mee door. Iedereen die op de PVV of FvD stemt is een wappie. Ja echt? Dan zijn er heel wat wappies in dit land. Maar ik zie het al. Je hebt een fixatie op deze partijen vanuit je eigen denkwereld en komt niet aanzetten met inhoudelijke argumentatie.feiten. Wel een zwaktebod maar ok, het is je vergeven .....quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Rusland vind ik voldoende reden om er al niet op te stemmen, dat er veel andere dingen zijn waar ik ook problemen mee heb is wel nog meer een gevalletje van smaak, dat er bepaalde mensen zijn die klimaatproblematiek ontkennen kan ik ook weinig aan doen bijvoorbeeld, als zij denken dat het onzin is wat de wetenschap beweert, dan kan ik mij ook moeilijk beroepen op allerlei onderzoeken. Dat er allerlei omvolkingstheorieën gespuid worden om te beargumenteren waarom in Nederland weer iedereen roomblank moet zijn kan ik ook alleen van roepen dat dat mijn smaak niet bepaald is en dat ik niet geloof in complotjes.
De banden met Rusland zouden voor mij de enige reden zijn om te kunnen overwegen deze partij werkelijk uit te sluiten, ondanks dat ik ongeveer alle andere dingen aan de partij ook nogal smakeloos vind. Overigens denk ik dat zonder alle complotjes en alle Rusland-banden FvD wel de grootte van PVV aan zou kunnen als intellectuelere variant op die partij, maar die smetjes zullen ervoor zorgen dat er nooit meer dan een zeteltje of 10-15 behaald wordt, want dat is ongeveer het maximale electoraat dat zich echt met zulke dingen in wil laten. Of heel Nederland moet full wappie gaan.
Het belangrijkste argument heb ik al gegeven en is nota bene in dit topic al onderbouwd, maar lezen is blijkbaar lastig. En ik vind mensen die op de PVV stemmen geen wappie (Het FVD-electoraat komt daarentegen aardig daarbij in de buurt, correct), dat heb ik nooit beweerd en is iemand anders woorden in de mond leggen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:21 schreef matspontius het volgende:
[..]
En je gaat er maar gewoon mee door. Iedereen die op de PVV of FvD stemt is een wappie. Ja echt? Dan zijn er heel wat wappies in dit land. Maar ik zie het al. Je hebt een fixatie op deze partijen vanuit je eigen denkwereld en komt niet aanzetten met inhoudelijke argumentatie.feiten. Wel een zwaktebod maar ok, het is je vergeven .....
Pragmatisch en logisch zoals? Deporteren van iedereen die niet kan bewijzen dat zijn arische boreale stamboom teruggaat tot 1750?quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:37 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Als links a.g.v. de opkomst van extreemrechts verder marginaliseert, vind ik alles best. Ik juich het zelfs toe. Pas wanneer links eindelijk eens pragmatische en meer logische oplossingen voor de problemen voorstelt, dan verandert mijn kijk op deze nu hopeloze beweging.
We komen er niet uit en dat hoeft ook niet. Ik heb alleen moeite met die hautaine houding van anderen wegzetten als wappies - nergens voor nodig. Overigens, het niet met elkaar eens zijn is prima, zo lang je maar blijft openstaan voor andere meningen en denkbeelden. Dat is in de huidige maatschappij en ook hier op Fok lastig voor sommigen..... Maar inderdaad soit, c'est la vie 😁quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het belangrijkste argument heb ik al gegeven en is nota bene in dit topic al onderbouwd, maar lezen is blijkbaar lastig. En ik vind mensen die op de PVV stemmen geen wappie (Het FVD-electoraat komt daarentegen aardig daarbij in de buurt, correct), dat heb ik nooit beweerd en is iemand anders woorden in de mond leggen.
Het schreeuwen dat een ander geen argumenten heeft en vervolgens zelf als enige argument iets beweren wat een ander niet heeft gezegd is niet een erg overtuigende techniek, maar soit.
Je mag best een zwak momentje hebben. Dat heet “niet robot zijn”. En ja, over het algemeen komt Lidewij gewoon rete scherp over.quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:35 schreef Isdatzo het volgende:
Wil je even lachen en zien hoe De Vos zichzelf volledig, maar dan ook echt vol-le-dig, klemlult?
Rustig, beschaafd, geen geschreeuw, feitelijk en niet onbelangrijk gewoon een lekker ding om te zien. Dat heeft Jetten natuurlijk ook mee, alleen dat laatste bedoel ikquote:Op dinsdag 4 november 2025 12:31 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Je mag best een zwak momentje hebben. Dat heet “niet robot zijn”. En ja, over het algemeen komt Lidewij gewoon rete scherp over.
Uil van minerva genotquote:Op dinsdag 4 november 2025 09:34 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Dat moment hadden ze al lang bereikt.
Alleen ging Thierry toen van de rails af met o.a.a covi en Rusland en wilde men Nazi uitingen niet aanpakken.
Wat er nu zit had blijkbaar geen problemen met steun aan Rusland of krankzinnige uitingen met betrekking tot de maanlanding en 9/11. Ik zou daar niet veel van verwachten.
FvD en ik ook, heeft begrip voor de reactie die Rusland heeft getoond ná de kleurenrevolutie op het maydanplein.quote:Op dinsdag 4 november 2025 10:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb voldoende argumenten hier gezien waarom FvD nogal Pro-Russisch is, waarom zou ik die nog maar weer eens voor de 100e keer gaan herhalen voordat ik mijn opinie deel?
Lijkt me niet zo gek dat ik geen zin heb in de lange arm van het Kremlin. Diezelfde mening deel ik overigens voor Kok Chan en DENK.
Dit is overigens ook het probleem van democratie. Zag je ook toen de 'pedopartij' probeerde voet aan de grond te krijgen. Moet je zo'n partij dan verbieden omdat ze als standpunt hebben dat 12-jarigen seks mogen hebben met whatever wie? Of moet je het volk zijn werk laten doen en dan gewoon niet op een partij met zulks een denkbeelden te laten stemmen (en het risico nemen dat ze dat wel doen)?
Er moet een einde komen aan het Russische onvermogen om de hand in eigen boezem te steken. Dan snappen ze misschien eindelijk eens waarom de voormalig Warschaupactlanden niks meer met dat land te maken willen hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:05 schreef Viesdik het volgende:
[..]
FvD en ik ook, heeft begrip voor de reactie die Rusland heeft getoond ná de kleurenrevolutie op het maydanplein.
Dat is niet hetzelfde als loyaal zijn aan het Russisch volk en land, maar enkel vanuit objectiviteit begrijpen dat er een halt toegeroepen moet worden aan de expansiedrift van het westen.
Ja, de asielzoekers en islamieten zijn de nieuwe Joden.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Israël is zeker in die hoek dan ook helemaal een non-issue.
quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:06 schreef matspontius het volgende:
[..]
Naar mijn idee heeft die dandy niet meer de macht bij de FvD, het is gen PVV he!
Het een heeft niet altijd wat met het ander te maken.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er moet een einde komen aan het Russische onvermogen om de hand in eigen boezem te steken. Dan snappen ze misschien eindelijk eens waarom de voormalig Warschaupactlanden niks meer met dat land te maken willen hebben.
Echt zonde inderdaad dat hij anno 2025 nog niet van “het internet” heeft gehoord waarin je gewoon kan zeggen wat je wil. Ook echt zonde dat er bv niets iets is als - ik zeg maar wat - “Forum Inside” waar je met camera en al al je woorden kan verduidelijken en onduidelijkheden corrigeren.quote:Op zondag 2 november 2025 09:44 schreef Viesdik het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Baudet geeft toe dat hij dingen heeft gezegd die hij beter niet had kunnen zeggen.
Hij zegt dat de partij sinds de oprichting alleen maar tegenslagen te verduren heeft gekregen en dat deze uitslag voor het eerst weer een opleving is.
Hij zegt dat hij ook niet de kans heeft gekregen om zijn woorden te verduidelijken of zelfs terug te nemen en onduidelijkheden recht te zetten.
Groetjes Christel en Rikquote:Op zaterdag 1 november 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik weet het niet. Aan de ene kant is haar VWO scholiere uitstraling verfrissend tov de vermoeid ogende Wilders.
Aan de andere kant is die partij nog altijd een pro Russisch wappie bolwerk en dat trekt toch vooral kiezers bij mensen die niet alleen boos zijn, maar ook gewoon mentale problemen hebben.
En de kans dat Lidewij en Thierry ruzie krijgen is ook niet ondenkbaar.
leuke mensenquote:
De dag dat Lidewij premier wordt, zal de geschiedenisboeken ingaan als het begin van het nieuwe gouden tijdperk van Nederland.quote:Op dinsdag 4 november 2025 11:05 schreef -Sigaartje het volgende:
Dat gaat nooit gebeuren. Baudet heeft staat achter Poetin en gelooft dat hooggeplaatsten reptilians zijn. Dat is te extreem voor woorden.
quote:Op woensdag 5 november 2025 08:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De dag dat Lidewij premier wordt, zal de geschiedenisboeken ingaan als het begin van het nieuwe gouden tijdperk van Nederland.
Waar lult ze zich klem dan? Ik zie alleen dat ze constant wordt onderbroken.quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wil je even lachen en zien hoe De Vos zichzelf volledig, maar dan ook echt vol-le-dig, klemlult?
Bekijk deze YouTube-video vanaf 22.45.
Ze heeft de feiten op orde zegt 'ie
DeluluGODquote:Op woensdag 5 november 2025 08:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
De dag dat Lidewij premier wordt, zal de geschiedenisboeken ingaan als het begin van het nieuwe gouden tijdperk van Nederland.
Het woord dat je zoekt is ‘sekte, cult’.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:25 schreef AgLarrr het volgende:
Ik zie het ook wel gebeuren - zeker nu ze daar rationeel genoeg blijken om de eigen ego's opzij te schuiven en een meer aimabele frontvrouw naar voren te schuiven. De PVV is toch vooral die blonde gast (en een paar lompe meelopers) die schreeuwt over moslims en door zijn veiligheidssituatie ook nooit meer iets anders zou kunnen doen en dus doorgaat tot 'ie letterlijk dood neervalt. Maar daarna is het klaar - geen partij, geen structuur, geen groep mensen die ideeën in beleid omzet of wat dan ook.
Wat dat betreft heeft de FvD veel meer kans. Het is een beweging, een levensstijl misschien wel, die zich ook politiek uit. Er zit een veel bredere en intelligentere maatschappelijke kracht achter dan alleen maar boze en gefrustreerde mensen en dat zie je ook terug in de organisatiegraad. Daar zit ook precies het gevaar natuurlijk. En dat ze gefinancierd worden door de Russen.
JA21 die zie ik wel in het redelijke met coenradiequote:Op woensdag 5 november 2025 09:21 schreef augurk2025 het volgende:
Tijdperk PVV is voorbij. Is het niet FVD dan is het wel JA21
Dan wil ze uit de EU en aansluiting bij Ruzziaquote:Op woensdag 5 november 2025 08:29 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Zou haar ook wel doenquote:Op woensdag 5 november 2025 13:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA21 die zie ik wel in het redelijke met coenradie
Je weet zelf ook wel dat dat onzin is. Uit de EU is een uitstekend plan, maar aansluiten bij Russia, dat gaat nooit gebeuren.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dan wil ze uit de EU en aansluiting bij Ruzzia
gekwijf
Vanaf 22.45 dus.quote:Op woensdag 5 november 2025 09:05 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waar lult ze zich klem dan? Ik zie alleen dat ze constant wordt onderbroken.
Nee hoor. Er komt gewoon een antwoord.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Vanaf 22.45 dus.
HUUUUUU COA OPDOEKSEN!!!!!!
- Ja maar wat doen we dan met de mensen die daar nu zitten?
<ongemakkelijk gekronkel>
Als je gedag wilt zeggen tegen je economie dan is dat een uitstekend plan inderdaad.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:01 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Uit de EU is een uitstekend plan
Mwah, wellicht mbt Israël en antisemitisme. Daar zijn immers zeker raakvlakken te vinden. Dat zien we in de VS ook al tussen ogenschijnlijk tegengestelde clubjes.quote:Op maandag 3 november 2025 07:38 schreef Geldprintkabouter het volgende:
[..]
Ik verwacht ook dat heel veel linkse kiezers de overstap maken naar FvD. Zij zien eindelijk in dat het linkse gedachtegoed hol en betekenisloos is geworden. Links idealisme is een relikwie uit lang vervlogen tijden. Pragmatisme en trots zijn op je land is waar de meeste Nederlanders naar verlangen. Progressief zijn is uit de mode geraakt en komt nooit meer terug. De enige weg voorwaarts is terug naar traditionele Nederlandse waarden. d66 heeft het goede voorbeeld gegeven. Deze voormalige diep-linkse partij is verrechtst. Het was een ontroerend mooi gezicht hoe blije partijgenoten en -aanhangers fantastisch mooi zwaaiden met Nederlandse vlaggetjes na hun verkiezingsoverwinning. De vaderlandsliefde straalde als nooit tevoren. Hoe anders is dit met de zuurpruimen van GL-PvdA die met hun vermeende morele superioriteit niks willen doen aan de asielmigratie, de Nederlandse cultuur willen afschaffen en die vlagvertoon maar een fascistische happening vinden.
Nederland ontwaakt eindelijk uit de linkse nachtmerrie waar woke, gendergekte, klimaathysterie, bedrijfje pesten en onbelemmerde asielmigratie het fictieve decor vormt.
Het blijkt van wel.quote:Op zaterdag 1 november 2025 10:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Alsof de gemiddelde PVV stemmer Israel iets interesseert
Welke feiten heeft ze niet op orde dan?quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video vanaf 22.45.
Ze heeft de feiten op orde zegt 'ie
We zien dagelijks in GB wat een enorm succes zoiets is. </i>quote:Op woensdag 5 november 2025 14:01 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Uit de EU is een uitstekend plan,
Ik ben het eens met Lidewij.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
We zien dagelijks in GB wat een enorm succes zoiets is. </i>
Met jouw usernaam verbaast me dat niets.quote:Op vrijdag 7 november 2025 10:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ben het eens met Lidewij.
Ze heeft inderdaad brains én looks, spreekt klare taal en rekent genadeloos af met het linkse geneuzel.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:11 schreef L3viathan het volgende:
Lidewij is best een hottie.. ik mag haar wel
Ben benieuwd hoeveel haat en valsheid ze op gaat roepen bij links.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:27 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ze heeft inderdaad brains én looks, spreekt klare taal en rekent genadeloos af met het linkse geneuzel.
IPCC heeft net een nieuw rapport uitgebracht, maar dat onderzoek kunnen we makkelijk weerleggen. Mann zijn hockeystick uit 1998 klopt niet, dus dat hele rapport kan in de prullenbak!quote:‘Ik heb zelf een achtergrond in de biochemie en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is”, zei Lidewij de Vos begin dit jaar in de Tweede Kamer. Oftewel: wij bij Forum voor Democratie volgen niet de zogenaamde consensus onder wetenschappers maar beoordelen zelf wetenschappelijke artikelen op hun merites. Het zou goed zijn als meer mensen met een wetenschappelijke achtergrond de politiek in gingen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het gebied van de stikstofproblematiek snappen de biologen en ecologen er ook al geen pepernoot van. Zij heeft ten slot van rekening scheikunde gestudeerd. Meer stikstof is meer planten, en dat zouden we met zijn allen juist moeten toejuichen!Ook als archeoloog weet ze ons te vertellen dat de Aboriginals zo achterlijk waren dat ze pas 40 jaar geleden vuur hebben uitgevonden! Sommige FvD-jongeren denken dat aboriginals vuur pas veertig jaar geleden ontdekten. Volgens Lidewij de Vos is dat zelfs “plausibel”.quote:De Vos sprak namelijk haar frustratie uit over de manier waarop stikstof in het debat wordt behandeld. „Ik heb scheikunde gestudeerd. Stikstof is een voedingsstof voor planten en dat wordt vaak over het hoofd gezien”, zei ze. „Wat er gebeurt als je meer stikstof krijgt, is dat er andere planten gaan groeien. Daar kan je natuurlijk van alles van vinden. We hebben die natuurgebieden totaal vastgelegd. Dus ja, het kan zijn dat er iets verandert.”
Ook eigen onderzoek als socioloog wordt niet geschuwd. Meten is weten, dat leer je immers op de universiteit. Dus laarzen aan, en gewoon zelf aan de slag met enquêtes en onderzoek in Groningen. Wat blijkt, de Groningers willen Slochteren gewoon open hebben!
Alle artsen, virologen, gedragswetenschappers en het overige gajes van het medisch wetenschappelijke apparaat weten niks, en papegaaien elkaar maar blinderlings na. Een snuffelstage van een paar maanden in het lab van het Erasmusziekenhuis bood een goede blik op de handelswijze van het gehele medisch wetenschappelijke apparaat in Nederland. Die paar maanden waren zo verhelderend!
Elke claim van een arts, viroloog, gedragswetenschapper, of eigenlijk elke wetenschapper die de revue passeert, moet ten allen tijden im Fragen worden gesteld. Uiteraard volgt meteen een pasklaar antwoord ontsproten uit het geniale brein. Een superieur brein dat zich met ongekende natuurkrachten door een aantal studie boeken biochemie heeft kunnen worstelen.
[ Bericht 0% gewijzigd door De_Verschoppeling op 07-11-2025 13:34:12 ]
Misschien komt dat wel in de buurt van Kaag inderdaadquote:Op vrijdag 7 november 2025 11:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel haat en valsheid ze op gaat roepen bij links.
Huh?quote:‘Ik heb zelf een achtergrond in de biochemie en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is”,
quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
De academia lijk met die Lidewij de Vos wel een enorm wetenschappelijk talent te hebben verloren. Een onderzoeksmaster in de neurowetenschappen aan de Erasmus Universiteit, maar ze heeft o zoveel meer in haar mars!
In haar eentje kan zij de angel uit de gehele klimaatwetenschapdebat halen en de wetenschappelijke consensus keihard onderuit halen.
[..]
IPCC heeft net een nieuw rapport uitgebracht, maar dat onderzoek kunnen we makkelijk weerleggen. Mann zijn hockeystick uit 1998 klopt niet, dus dat hele rapport kan in de prullenbak!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op het gebied van de stikstofproblematiek snappen de biologen en ecologen er ook al geen pepernoot van. Zij heeft ten slot van rekening scheikunde gestudeerd. Meer stikstof is meer planten, en dat zouden we met zijn allen juist moeten toejuichen!
[..]
Ook als archeoloog weet zei ons te vertellen dat de Aboriginals zo achterlijk waren dat ze pas 40 jaar geleden vuur hebben uitgevonden! Sommige FvD-jongeren denken dat aboriginals vuur pas veertig jaar geleden ontdekten. Volgens Lidewij de Vos is dat zelfs “plausibel”.
Ook eigen onderzoek als socioloog wordt niet geschuwd. Meten is weten, dat leer je immers op de universiteit. Dus laarzen aan, en gewoon zelf aan de slag met enquêtes en onderzoek in Groningen. Wat blijkt, de Groningers willen Slochteren gewoon open hebben!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
Zou Deluzion een achtergrond in de biochemie hebben?quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:02 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Jij hebt geen achtergrond in de biochemie dus je begrijpt dit niet.
Nou ja, eerlijk is eerlijk, ze kan over een aantal technische aspecten waarschijnlijk goed meepratenquote:Op vrijdag 7 november 2025 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
‘Ik heb zelf een achtergrond in de werktuigbouwkunde en civiele techniek en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is”,
Lidewij zal wel enige aanpalende scheikundige kennis hebben, maar om nu te denken dat je met een BSc biochemie de autoriteit bezit om de hele klimaatwetenschap als kwakzalverij af te doen lijkt me nogal zelfoverschatting.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:06 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, eerlijk is eerlijk, ze kan over een aantal technische aspecten waarschijnlijk goed meepraten
Maar qua ecologie, milieu, sociale en economische aspecten natuurlijk niet
FVD maakt het niet zo veel uit dat het klimaat verandert of in welke mate de mens daar invloed op heeft. Voor hen draait het er vooral om dat de economie is ingericht op klimaatbeleid dat weinig tot niets oplevert. Daarom pleiten ze voor het stopzetten van het huidige beleid en willen ze zich vooral richten op aanpassingsmaatregelen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:58 schreef Fok-it het volgende:
Met een achtergrond in de biochemie heb je natuurlijk ook alleen maar expertise in een deel van klimaatverandering. Er ligt nog veel meer aan ten grondslag.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:16 schreef Momo het volgende:
Met een achtergrond in biochemie, wat vind ze eigenlijk van vaccins? Dat zou nog wel een logisch lijntje zijn.
https://deanderekrant.nl/(...)-terug-in-nederland/quote:Volgens De Vos had dergelijk voortschrijdend inzicht de politiek op andere gedachtes moeten brengen, maar dat gebeurde niet. Ook in de academische wereld werd ze geconfronteerd met een wijdverspreid gebrek aan zelfstandig denken en handelen. Tijdens de coronaperiode volgde ze een onderzoeksmaster neurowetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. “Ik wilde eigenlijk in het onderzoek blijven werken, misschien wel promoveren en verder gaan in die academische wereld. Maar toen kwamen de eerste lockdowns en iedereen werd van het ene moment op het andere naar huis gestuurd. Ik werkte op een lab dat verbonden was aan het Erasmusziekenhuis en kon zodoende mijn stage niet fatsoenlijk afmaken. Toen we na een paar maanden een keer mochten terugkeren naar het laboratorium, merkte ik dat iedereen meeging in het mainstream narratief, terwijl ik had gehoopt dat er juist ook vanuit de medisch-wetenschappelijke hoek op zijn minst interesse was in: ‘Goh, werken die mondkapjes wel? Willen we iedereen vaccineren? Is dat allemaal verstandig?’”
De kritische houding die zij van de wetenschap verwachtte en die haar juist zo aantrok, miste ze bij de andere onderzoekers. Ook in het klimaatdebat, een onderwerp dat zijdelings raakt aan de biochemie, miste ze kritische geluiden. “Dat was me al tijdens mijn studie in Utrecht opgevallen, maar in de coronatijd werd dat allemaal nog scherper duidelijk. Dan ga je je toch achter de oren krabben. Als ik in die academische wereld niet vind wat ik er zoek, moet ik er dan nog wel blijven?”
Ah dank!quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:53 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
[..]
https://deanderekrant.nl/(...)-terug-in-nederland/
quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Alle artsen, virologen, gedragswetenschappers en het overige gajes van het medisch wetenschappelijke apparaat weten niks, en papegaaien elkaar maar blinderlings na. Een snuffelstage van een paar maanden in het lab van het Erasmusziekenhuis bood een goede blik op de handelswijze van het gehele medisch wetenschappelijke apparaat in Nederland. Die paar maanden waren zo verhelderend!
Elke claim van een arts, viroloog, gedragswetenschapper, of eigenlijk elke wetenschapper die de revue passeert, moet ten allen tijden im Fragen worden gesteld. Uiteraard volgt meteen een pasklaar antwoord ontsproten uit het geniale brein. Een superieur brein dat zich met ongekende natuurkrachten door een aantal studie boeken biochemie heeft kunnen worstelen.
De landen die zij opnoemt volgen bijna EU regels zonder er invloed op te hebben. Dat is wat je wil?quote:Op vrijdag 7 november 2025 10:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik ben het eens met Lidewij.
Correct, enige autoriteit in de wetenschap is niet ter bezit maar kan alleen maar volgen uit zuiverheid en het wetenschappelijk debat.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Lidewij zal wel enige aanpalende scheikundige kennis hebben, maar om nu te denken dat je met een BSc biochemie de autoriteit bezit om de hele klimaatwetenschap als kwakzalverij af te doen lijkt me nogal zelfoverschatting.
Die invloed is doorgaans ook alleen maar instemmen met wat de EU ambtenaren in overleg met het grootbedrijf hebben bekonkeld om dan een heel klein beetje aan de uitvoering te mogen sleutelen, als je het eens wordt met Roemenie en Malta daarover althans.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De landen die zij opnoemt volgen bijna EU regels zonder er invloed op te hebben. Dat is wat je wil?
Ik denk dat je liegt, want ik was laatst ook nog buiten en heb je daar helemaal niet gezien.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:23 schreef Aberkullie het volgende:
Ik was laatst nog buiten en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is.
Reken maar dat ze daarop voorbereid zijn. Ze hebben Wilders jarenlang kunnen bestuderen en gezien hoe links hem op allerlei manieren probeerde te framen en in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Maar zo te zien staat ze stevig in haar schoenen.
Zolang deze partij niet bezwijkt onder gulle gevers, opportunisten, ngo's en mollen.. en enkel en alleen de belangen van het volk blijft verkondigen en gee bedrijfsbelangen. Dat zou FvD een hele grote kunnen worden.quote:Op maandag 10 november 2025 19:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Reken maar dat ze daarop voorbereid zijn. Ze hebben Wilders jarenlang kunnen bestuderen en gezien hoe links hem op allerlei manieren probeerde te framen en in een kwaad daglicht te stellen.
Op de linkse zenders kreeg Lidewij amper de tijd om uit te praten of te reageren, ze probeerden haar constant uit balans te brengen, zelfs de presentatoren deden eraan mee. Maar FvD wist precies waar ze aan toe waren.
De partij is goed voorbereid op de haat vanuit links, rustig en beleefd blijven en je er vooral niets van aantrekken. Dat zie je zelfs in dit topic al: sommigen verzinnen nu al dat Lidewij en Baudet ruzie zouden krijgen over de machtsverhoudingen.
Ik ben er echter van overtuigd dat FvD uistekend in elkaar zit qua structuur, erg ambitieus is en kan doorgroeien naar zo’n 30 zetels.
Vergeet het pro Rusland verhaal even niet. Daar scoor je niet heel erg veel mee vrees ik. Maar goed ook dus.quote:Op maandag 10 november 2025 21:53 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Zolang deze partij niet bezwijkt onder gulle gevers, opportunisten, ngo's en mollen.. en enkel en alleen de belangen van het volk blijft verkondigen en gee bedrijfsbelangen. Dat zou FvD een hele grote kunnen worden.
Maar er zijn nu al koerswijzigingen van de partij die mij niet zint. Zoals het inzetten van A.I. als enige oplossing voor het bezuinigen op overtollige ambtenaren en de inzet van gezichtsherkenning aan de grens om ongewensten te weren.
Weinig 'zin' dus.quote:Op vrijdag 7 november 2025 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
‘Ik heb zelf een achtergrond in de werktuigbouwkunde en civiele techniek en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in het hoofd van xpompompomx gaande is”,
Stel je voor dat je dit gelooft. Ben jij misschien Els_Rechts?quote:Op maandag 10 november 2025 19:55 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Reken maar dat ze daarop voorbereid zijn. Ze hebben Wilders jarenlang kunnen bestuderen en gezien hoe links hem op allerlei manieren probeerde te framen en in een kwaad daglicht te stellen.
Op de linkse zenders kreeg Lidewij amper de tijd om uit te praten of te reageren, ze probeerden haar constant uit balans te brengen, zelfs de presentatoren deden eraan mee. Maar FvD wist precies waar ze aan toe waren.
De partij is goed voorbereid op de haat vanuit links, rustig en beleefd blijven en je er vooral niets van aantrekken. Dat zie je zelfs in dit topic al: sommigen verzinnen nu al dat Lidewij en Baudet ruzie zouden krijgen over de machtsverhoudingen.
Ik ben er echter van overtuigd dat FvD uistekend in elkaar zit qua structuur, erg ambitieus is en kan doorgroeien naar zo’n 30 zetels.
Ik snap dat je dit hoopt uit wanhoop, maar gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 11 november 2025 06:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
De Vos zou tijdelijk lijsttrekker zijn. Baudet gaat ongetwijfeld op termijn de zetels anders indelen. Freek kon vorige keer na 1 week al vertrekken. Dat was ongekend, slechts 1 week na installatie in de tweede kamer....
Ze wordt met de rest van haar extreemrechtse clubje complotdenkers toch gewoon voor kennisgeving aangenomen?quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Maar zo te zien staat ze stevig in haar schoenen.
oh nee hoor, markeer de post maar. of kijk even terug hoe Baudet afgelopen jaren zijn zetelverdeling heeft aangepast.quote:Op dinsdag 11 november 2025 07:05 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Ik snap dat je dit hoopt uit wanhoop, maar gaat niet gebeuren.
Nee, ik ben geen Els Rechts. Ik ben gewoon iemand die niet trapt in de praatjes van de geïndoctrineerde linkse zenders die altijd eenzijdig nieuws brengen. Ze is trouwens niet bij zoveel linkse zenders geweest, want ze werd daar zo weinig mogelijk uitgenodigd, en sls ze al kwam, werd ze constant onderbroken.quote:Op dinsdag 11 november 2025 06:29 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Stel je voor dat je dit gelooft. Ben jij misschien Els_Rechts?
Welke “linkse zenders” heeft ze überhaupt gezeten?
Qua ruzie: bij FvD zijn Hiddema, Eerdmans en Van Haga met gedoe weggegaan en dan vergeet ik er sowieso nog tientallen. Zo vreemd is het niet dat er verwacht wordt dat vroeg of laat er gezeik komt.
Onzin. De Vos is permanent lijsttrekker, dat gaat niet meer veranderen, dat hebben zowel Lidewij als Baudet al meerdere keren duidelijk gezegd. Er was vroeger inderdaad wat gedoe binnen FVD maar dat was ook nodig. Nu zitten er alleen nog mensen die allemaal dezelfde kant op kijken. Typisch weer zo n frame van links om een ver verleden erbij te slepen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 06:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
De Vos zou tijdelijk lijsttrekker zijn. Baudet gaat ongetwijfeld op termijn de zetels anders indelen. Freek kon vorige keer na 1 week al vertrekken. Dat was ongekend, slechts 1 week na installatie in de tweede kamer....
Klinkt meer alsof je het over PvdA–GL hebt.quote:Op dinsdag 11 november 2025 07:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze wordt met de rest van haar extreemrechtse clubje complotdenkers toch gewoon voor kennisgeving aangenomen?
Daarbij zijn agressie, haat en valsheid natuurlijk juist een typisch kenmerk van de FvD-aanhang en consorten.
Ooh. Zo iemand die zijn eigen onderzoek doet ook al hep het op Facebook gestaan.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen Els Rechts. Ik ben gewoon iemand die niet trapt in de praatjes van de geïndoctrineerde linkse zenders die altijd eenzijdig nieuws brengen.
Voor mensen die de 18 al gepasseerd zijn is dat natuurlijk geen ver verleden.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:44 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Onzin. De Vos is permanent lijsttrekker, dat gaat niet meer veranderen, dat hebben zowel Lidewij als Baudet al meerdere keren duidelijk gezegd. Er was vroeger inderdaad wat gedoe binnen FVD maar dat was ook nodig. Nu zitten er alleen nog mensen die allemaal dezelfde kant op kijken. Typisch weer zo n frame van links om een ver verleden erbij te slepen.
Nee bij feitenvrije populistische partijen komt altijd weer ruzie.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen Els Rechts. Ik ben gewoon iemand die niet trapt in de praatjes van de geïndoctrineerde linkse zenders die altijd eenzijdig nieuws brengen. Ze is trouwens niet bij zoveel linkse zenders geweest, want ze werd daar zo weinig mogelijk uitgenodigd, en sls ze al kwam, werd ze constant onderbroken.
Die ruzies waar jij het over hebt zijn al lang geleden. Klinkt alsof je nog in 2017 leeft of zo. De partij heeft sindsdien een doorstart gemaakt en is nu stabiel.
quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:44 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Onzin. De Vos is permanent lijsttrekker, dat gaat niet meer veranderen, dat hebben zowel Lidewij als Baudet al meerdere keren duidelijk gezegd. Er was vroeger inderdaad wat gedoe binnen FVD maar dat was ook nodig. Nu zitten er alleen nog mensen die allemaal dezelfde kant op kijken. Typisch weer zo n frame van links om een ver verleden erbij te slepen.
Eerdmans ging in 2020 en Van Haga in 2021.quote:Op dinsdag 11 november 2025 08:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen Els Rechts. Ik ben gewoon iemand die niet trapt in de praatjes van de geïndoctrineerde linkse zenders die altijd eenzijdig nieuws brengen. Ze is trouwens niet bij zoveel linkse zenders geweest, want ze werd daar zo weinig mogelijk uitgenodigd, en sls ze al kwam, werd ze constant onderbroken.
Die ruzies waar jij het over hebt zijn al lang geleden. Klinkt alsof je nog in 2017 leeft of zo. De partij heeft sindsdien een doorstart gemaakt en is nu stabiel.
De Vos gaat het stokje van de PVV/Wilders overnemen en zal daardoor groeien. Om dat in te zien hoef je niet gestudeerd te hebben. En als links/woke Nederland zo door blijft gaan zal die groei ook flink zijn. Lidewij heeft charme, inzicht en is betrouwbaar en dat spreekt mensen aan. Maar eerst maar eens kijken wat Jetten er van baktquote:Op dinsdag 11 november 2025 09:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb wel de indruk dat Lidewij deze bevlogenheid mist. Is dat volgens jou een goede of slechte zaak?
Als Jetten er niks van bakt gaan zijn zetels waarschijnlijk niet naar de FvD maar gewoon naar VVD, PvdA/GL of Volt.quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:42 schreef matspontius het volgende:
[..]
De Vos gaat het stokje van de PVV/Wilders overnemen en zal daardoor groeien. Om dat in te zien hoef je niet gestudeerd te hebben. En als links/woke Nederland zo door blijft gaan zal die groei ook flink zijn. Lidewij heeft charme, inzicht en is betrouwbaar en dat spreekt mensen aan. Maar eerst maar eens kijken wat Jetten er van bakt
Dit is maar een momentopname, waarvan precies? Dat Baudet een overwinning viert? Tja, dat doet iedereen op zijn of haar eigen manier, hè. Persoonlijk vind ik het juist prettig dat Lidewij zo kalm en rustig overkomt en eerlijk gezegd vind ik Baudet soms net iets over the top.quote:Op dinsdag 11 november 2025 09:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:
k heb wel de indruk dat Lidewij deze bevlogenheid mist. Is dat volgens jou een goede of slechte zaak?
Volt? Die hebben toch maar één zetel? Dat zijn die types die niet eens met FVD in discussie durfden te gaan en daar zijn ze mooi op afgerekend.quote:Op dinsdag 11 november 2025 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Als Jetten er niks van bakt gaan zijn zetels waarschijnlijk niet naar de FvD maar gewoon naar VVD, PvdA/GL of Volt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |