abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:59:54 #161
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219213270
quote:
‘Ik heb zelf een achtergrond in de biochemie en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is”,
Huh?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 12:02:04 #162
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219213285
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:
De academia lijk met die Lidewij de Vos wel een enorm wetenschappelijk talent te hebben verloren. Een onderzoeksmaster in de neurowetenschappen aan de Erasmus Universiteit, maar ze heeft o zoveel meer in haar mars!

In haar eentje kan zij de angel uit de gehele klimaatwetenschapdebat halen en de wetenschappelijke consensus keihard onderuit halen.
[..]
IPCC heeft net een nieuw rapport uitgebracht, maar dat onderzoek kunnen we makkelijk weerleggen. Mann zijn hockeystick uit 1998 klopt niet, dus dat hele rapport kan in de prullenbak!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op het gebied van de stikstofproblematiek snappen de biologen en ecologen er ook al geen pepernoot van. Zij heeft ten slot van rekening scheikunde gestudeerd. Meer stikstof is meer planten, en dat zouden we met zijn allen juist moeten toejuichen!
[..]
Ook als archeoloog weet zei ons te vertellen dat de Aboriginals zo achterlijk waren dat ze pas 40 jaar geleden vuur hebben uitgevonden! Sommige FvD-jongeren denken dat aboriginals vuur pas veertig jaar geleden ontdekten. Volgens Lidewij de Vos is dat zelfs “plausibel”.

Ook eigen onderzoek als socioloog wordt niet geschuwd. Meten is weten, dat leer je immers op de universiteit. Dus laarzen aan, en gewoon zelf aan de slag met enquêtes en onderzoek in Groningen. Wat blijkt, de Groningers willen Slochteren gewoon open hebben!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219213292
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Huh?
Jij hebt geen achtergrond in de biochemie dus je begrijpt dit niet.
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:03:27 #164
319979 Fok-it
All is well
pi_219213298
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:02 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Jij hebt geen achtergrond in de biochemie dus je begrijpt dit niet.
Zou Deluzion een achtergrond in de biochemie hebben?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator vrijdag 7 november 2025 @ 12:04:01 #165
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_219213302
‘Ik heb zelf een achtergrond in de werktuigbouwkunde en civiele techniek en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is”,
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:06:32 #166
319979 Fok-it
All is well
pi_219213323
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
‘Ik heb zelf een achtergrond in de werktuigbouwkunde en civiele techniek en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is”,
Nou ja, eerlijk is eerlijk, ze kan over een aantal technische aspecten waarschijnlijk goed meepraten

Maar qua ecologie, milieu, sociale en economische aspecten natuurlijk niet
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:16:58 #167
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219213399
Met een achtergrond in biochemie, wat vind ze eigenlijk van vaccins? Dat zou nog wel een logisch lijntje zijn.
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:22:15 #168
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219213437
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:06 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Nou ja, eerlijk is eerlijk, ze kan over een aantal technische aspecten waarschijnlijk goed meepraten

Maar qua ecologie, milieu, sociale en economische aspecten natuurlijk niet
Lidewij zal wel enige aanpalende scheikundige kennis hebben, maar om nu te denken dat je met een BSc biochemie de autoriteit bezit om de hele klimaatwetenschap als kwakzalverij af te doen lijkt me nogal zelfoverschatting.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219213451
Ik was laatst nog buiten en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is.
pi_219213645
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:58 schreef Fok-it het volgende:
Met een achtergrond in de biochemie heb je natuurlijk ook alleen maar expertise in een deel van klimaatverandering. Er ligt nog veel meer aan ten grondslag.
FVD maakt het niet zo veel uit dat het klimaat verandert of in welke mate de mens daar invloed op heeft. Voor hen draait het er vooral om dat de economie is ingericht op klimaatbeleid dat weinig tot niets oplevert. Daarom pleiten ze voor het stopzetten van het huidige beleid en willen ze zich vooral richten op aanpassingsmaatregelen.
pi_219213704
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:16 schreef Momo het volgende:
Met een achtergrond in biochemie, wat vind ze eigenlijk van vaccins? Dat zou nog wel een logisch lijntje zijn.
quote:
Volgens De Vos had dergelijk voortschrijdend inzicht de politiek op andere gedachtes moeten brengen, maar dat gebeurde niet. Ook in de academische wereld werd ze geconfronteerd met een wijdverspreid gebrek aan zelfstandig denken en handelen. Tijdens de corona­periode volgde ze een onderzoeksmaster neurowetenschappen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. “Ik wilde eigenlijk in het onderzoek blijven werken, misschien wel promoveren en verder gaan in die academische wereld. Maar toen kwamen de eerste lockdowns en iedereen werd van het ene moment op het andere naar huis gestuurd. Ik werkte op een lab dat verbonden was aan het Erasmus­ziekenhuis en kon zodoende mijn stage niet fatsoenlijk afmaken. Toen we na een paar maanden een keer mochten terugkeren naar het laboratorium, merkte ik dat iedereen meeging in het mainstream narratief, terwijl ik had gehoopt dat er juist ook vanuit de medisch-wetenschappelijke hoek op zijn minst interesse was in: ‘Goh, werken die mondkapjes wel? Willen we iedereen vaccineren? Is dat allemaal verstandig?’”

De kritische houding die zij van de wetenschap verwachtte en die haar juist zo aantrok, miste ze bij de andere onderzoekers. Ook in het klimaatdebat, een onderwerp dat zijdelings raakt aan de biochemie, miste ze kritische geluiden. “Dat was me al tijdens mijn studie in Utrecht opgevallen, maar in de coronatijd werd dat allemaal nog scherper duidelijk. Dan ga je je toch achter de oren krabben. Als ik in die academische wereld niet vind wat ik er zoek, moet ik er dan nog wel blijven?”
https://deanderekrant.nl/(...)-terug-in-nederland/
pi_219213793
quote:
Ah dank!

Deze had ik helemaal over het hoofd gezien.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:38 schreef De_Verschoppeling het volgende:

Alle artsen, virologen, gedragswetenschappers en het overige gajes van het medisch wetenschappelijke apparaat weten niks, en papegaaien elkaar maar blinderlings na. Een snuffelstage van een paar maanden in het lab van het Erasmusziekenhuis bood een goede blik op de handelswijze van het gehele medisch wetenschappelijke apparaat in Nederland. Die paar maanden waren zo verhelderend!

Elke claim van een arts, viroloog, gedragswetenschapper, of eigenlijk elke wetenschapper die de revue passeert, moet ten allen tijden im Fragen worden gesteld. Uiteraard volgt meteen een pasklaar antwoord ontsproten uit het geniale brein. Een superieur brein dat zich met ongekende natuurkrachten door een aantal studie boeken biochemie heeft kunnen worstelen.

[ Bericht 25% gewijzigd door De_Verschoppeling op 07-11-2025 13:34:27 ]
pi_219213891
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:48 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik ben het eens met Lidewij.

Bekijk deze YouTube-video
De landen die zij opnoemt volgen bijna EU regels zonder er invloed op te hebben. Dat is wat je wil?
pi_219216452
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Lidewij zal wel enige aanpalende scheikundige kennis hebben, maar om nu te denken dat je met een BSc biochemie de autoriteit bezit om de hele klimaatwetenschap als kwakzalverij af te doen lijkt me nogal zelfoverschatting.
Correct, enige autoriteit in de wetenschap is niet ter bezit maar kan alleen maar volgen uit zuiverheid en het wetenschappelijk debat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De landen die zij opnoemt volgen bijna EU regels zonder er invloed op te hebben. Dat is wat je wil?
Die invloed is doorgaans ook alleen maar instemmen met wat de EU ambtenaren in overleg met het grootbedrijf hebben bekonkeld om dan een heel klein beetje aan de uitvoering te mogen sleutelen, als je het eens wordt met Roemenie en Malta daarover althans.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219231691
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:23 schreef Aberkullie het volgende:
Ik was laatst nog buiten en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in de klimaatwetenschap gaande is.
Ik denk dat je liegt, want ik was laatst ook nog buiten en heb je daar helemaal niet gezien.

Daarnaast heb ik een achtergrond in lekker ding zijn, en dat is voor een beweging heel belangrijk, dus neem maar van mij aan dat wat ik zeg gewoon zo is. Binnenkort drinkt de hele wereld Vikingwijn.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219240740
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoeveel haat en valsheid ze op gaat roepen bij links.
Maar zo te zien staat ze stevig in haar schoenen.
Reken maar dat ze daarop voorbereid zijn. Ze hebben Wilders jarenlang kunnen bestuderen en gezien hoe links hem op allerlei manieren probeerde te framen en in een kwaad daglicht te stellen.
Op de linkse zenders kreeg Lidewij amper de tijd om uit te praten of te reageren, ze probeerden haar constant uit balans te brengen, zelfs de presentatoren deden eraan mee. Maar FvD wist precies waar ze aan toe waren.

De partij is goed voorbereid op de haat vanuit links, rustig en beleefd blijven en je er vooral niets van aantrekken. Dat zie je zelfs in dit topic al: sommigen verzinnen nu al dat Lidewij en Baudet ruzie zouden krijgen over de machtsverhoudingen.
Ik ben er echter van overtuigd dat FvD uistekend in elkaar zit qua structuur, erg ambitieus is en kan doorgroeien naar zo’n 30 zetels.
  maandag 10 november 2025 @ 20:11:46 #177
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_219240887
Zolang die totale idioten als Gideon en Pepijn nog betrokken blijven, zal het altijd een wappiepartij blijven die een groot deel van Nederland niet serieus neemt.
pi_219241318
FvD gaat idd groeien, mits ze het imago van wappiepartij af weten te schudden en dat gaat ze nog best de nodige moeite kosten. Totdat ze dat imago kwijt zijn, zullen ze altijd een kleine partij blijven die minachting oogst van elke andere partij.
pi_219241495
Links en d66 enzo mogen blij zijn dat Lidewij stemmen van de pvv heeft overgenomen.
Anders was de pvv weer de grootste geworden.
pi_219241537
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 19:55 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Reken maar dat ze daarop voorbereid zijn. Ze hebben Wilders jarenlang kunnen bestuderen en gezien hoe links hem op allerlei manieren probeerde te framen en in een kwaad daglicht te stellen.
Op de linkse zenders kreeg Lidewij amper de tijd om uit te praten of te reageren, ze probeerden haar constant uit balans te brengen, zelfs de presentatoren deden eraan mee. Maar FvD wist precies waar ze aan toe waren.

De partij is goed voorbereid op de haat vanuit links, rustig en beleefd blijven en je er vooral niets van aantrekken. Dat zie je zelfs in dit topic al: sommigen verzinnen nu al dat Lidewij en Baudet ruzie zouden krijgen over de machtsverhoudingen.
Ik ben er echter van overtuigd dat FvD uistekend in elkaar zit qua structuur, erg ambitieus is en kan doorgroeien naar zo’n 30 zetels.
Zolang deze partij niet bezwijkt onder gulle gevers, opportunisten, ngo's en mollen.. en enkel en alleen de belangen van het volk blijft verkondigen en gee bedrijfsbelangen. Dat zou FvD een hele grote kunnen worden.
Maar er zijn nu al koerswijzigingen van de partij die mij niet zint. Zoals het inzetten van A.I. als enige oplossing voor het bezuinigen op overtollige ambtenaren en de inzet van gezichtsherkenning aan de grens om ongewensten te weren.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_219242033
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 21:53 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Zolang deze partij niet bezwijkt onder gulle gevers, opportunisten, ngo's en mollen.. en enkel en alleen de belangen van het volk blijft verkondigen en gee bedrijfsbelangen. Dat zou FvD een hele grote kunnen worden.
Maar er zijn nu al koerswijzigingen van de partij die mij niet zint. Zoals het inzetten van A.I. als enige oplossing voor het bezuinigen op overtollige ambtenaren en de inzet van gezichtsherkenning aan de grens om ongewensten te weren.
Vergeet het pro Rusland verhaal even niet. Daar scoor je niet heel erg veel mee vrees ik. Maar goed ook dus.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219242199
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
‘Ik heb zelf een achtergrond in de werktuigbouwkunde en civiele techniek en daardoor kan ik juist beter beoordelen wat er voor zin en onzin in het hoofd van xpompompomx gaande is”,
Weinig 'zin' dus.
;)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219242420
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2025 19:55 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Stel je voor dat je dit gelooft. Ben jij misschien Els_Rechts?

Welke “linkse zenders” heeft ze überhaupt gezeten?

Qua ruzie: bij FvD zijn Hiddema, Eerdmans en Van Haga met gedoe weggegaan en dan vergeet ik er sowieso nog tientallen. Zo vreemd is het niet dat er verwacht wordt dat vroeg of laat er gezeik komt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219242431
De Vos zou tijdelijk lijsttrekker zijn. Baudet gaat ongetwijfeld op termijn de zetels anders indelen. Freek kon vorige keer na 1 week al vertrekken. Dat was ongekend, slechts 1 week na installatie in de tweede kamer....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219242492
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 06:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
De Vos zou tijdelijk lijsttrekker zijn. Baudet gaat ongetwijfeld op termijn de zetels anders indelen. Freek kon vorige keer na 1 week al vertrekken. Dat was ongekend, slechts 1 week na installatie in de tweede kamer....
Ik snap dat je dit hoopt uit wanhoop, maar gaat niet gebeuren.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_219242521
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:31 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoeveel haat en valsheid ze op gaat roepen bij links.
Maar zo te zien staat ze stevig in haar schoenen.
Ze wordt met de rest van haar extreemrechtse clubje complotdenkers toch gewoon voor kennisgeving aangenomen?
Daarbij zijn agressie, haat en valsheid natuurlijk juist een typisch kenmerk van de FvD-aanhang en consorten.
pi_219242550
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 07:05 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik snap dat je dit hoopt uit wanhoop, maar gaat niet gebeuren.
oh nee hoor, markeer de post maar. of kijk even terug hoe Baudet afgelopen jaren zijn zetelverdeling heeft aangepast.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219242781
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2025 06:29 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Stel je voor dat je dit gelooft. Ben jij misschien Els_Rechts?

Welke “linkse zenders” heeft ze überhaupt gezeten?

Qua ruzie: bij FvD zijn Hiddema, Eerdmans en Van Haga met gedoe weggegaan en dan vergeet ik er sowieso nog tientallen. Zo vreemd is het niet dat er verwacht wordt dat vroeg of laat er gezeik komt.
Nee, ik ben geen Els Rechts. Ik ben gewoon iemand die niet trapt in de praatjes van de geïndoctrineerde linkse zenders die altijd eenzijdig nieuws brengen. Ze is trouwens niet bij zoveel linkse zenders geweest, want ze werd daar zo weinig mogelijk uitgenodigd, en sls ze al kwam, werd ze constant onderbroken.

Die ruzies waar jij het over hebt zijn al lang geleden. Klinkt alsof je nog in 2017 leeft of zo. De partij heeft sindsdien een doorstart gemaakt en is nu stabiel.
pi_219242797
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 06:39 schreef spectrumanalyser het volgende:
Onzin. De Vos is permanent lijsttrekker, dat gaat niet meer veranderen, dat hebben zowel Lidewij als Baudet al meerdere keren duidelijk gezegd. Er was vroeger inderdaad wat gedoe binnen FVD maar dat was ook nodig. Nu zitten er alleen nog mensen die allemaal dezelfde kant op kijken. Typisch weer zo n frame van links om een ver verleden erbij te slepen.
pi_219242818
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2025 07:17 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ze wordt met de rest van haar extreemrechtse clubje complotdenkers toch gewoon voor kennisgeving aangenomen?
Daarbij zijn agressie, haat en valsheid natuurlijk juist een typisch kenmerk van de FvD-aanhang en consorten.
Klinkt meer alsof je het over PvdA–GL hebt.
pi_219242842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:40 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Nee, ik ben geen Els Rechts. Ik ben gewoon iemand die niet trapt in de praatjes van de geïndoctrineerde linkse zenders die altijd eenzijdig nieuws brengen.
Ooh. Zo iemand die zijn eigen onderzoek doet ook al hep het op Facebook gestaan.
  dinsdag 11 november 2025 @ 09:04:03 #192
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_219242925
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2025 08:44 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Onzin. De Vos is permanent lijsttrekker, dat gaat niet meer veranderen, dat hebben zowel Lidewij als Baudet al meerdere keren duidelijk gezegd. Er was vroeger inderdaad wat gedoe binnen FVD maar dat was ook nodig. Nu zitten er alleen nog mensen die allemaal dezelfde kant op kijken. Typisch weer zo n frame van links om een ver verleden erbij te slepen.
Voor mensen die de 18 al gepasseerd zijn is dat natuurlijk geen ver verleden.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')