Deze moest ik nog even quotenquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind gevolgen voor mij persoonlijk niet zo boeiend voor mijn stem.
Niks is onmogelijk, maar men streeft altijd naar stabiele coalities (quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dan, 1 extra zetel voor D66 is mooi, maar wanneer Volt van 2 naar 3 zou gaan hebben ze 3 zetels om mee te nemen naar een coalitie
Vind jij Volt een getuigenispartij?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 06:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Niks is onmogelijk, maar men streeft altijd naar stabiele coalities () door er geen splinterpartijtjes in op te nemen. Met 2 of met 3 zetels in de kamer in de coalitie komen is geen waarschijnlijk scenario, dus dat lijkt me echt geen goed argument om op een getuigenispartij te stemmen als je eigenlijk invloed wil hebben op de coalitievorming.
Surequote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(lefty loosye righty tighty, maar letterlijk ook 'rechts verdrukt links bevrijd')
Ligt er maar net aan welk schroefdraad je gebruiktquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(lefty loosye righty tighty, maar letterlijk ook 'rechts verdrukt links bevrijd')
Altijd ruzie met gasfles.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 07:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan welk schroefdraad je gebruikt
Ik moest opzoeken wat een getuigenispartij is, maar na de beschrijving gelezen te hebben ben ik hier nu ook wel benieuwd naar ja, en zo ja wat maakt dat je dat zo ziet. Ik herken ze daar zelf namelijk helemaal niet in eigenlijk, maar misschien heb ik wat gemist, want ik volg politiek met name rond verkiezingen en tussendoor zeer weinig.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 07:16 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Vind jij Volt een getuigenispartij?
Kun je een draaitabel op figuren maken?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgen![]()
Een projectmanager die ZO weinig van Excel weet dat hij nog niet eens titels kan blokkeren (freeze panes). Heb ik weer.
Een actie markeren als gedaan? Niet de cel met groen vullen (wat ook al een kutidee is want op vulling kan je niet filteren etc maar okee). Nee. Menu > invoegen > figuur > rechthoek en DIE groen vullen. Godverdomme.
nee er staan nu allemaal ongeveer even grote rechthoekjes halfkwart schots en scheef naast en onder elkaar omdat hij niet kan vinden hoe je die moet uitlijnenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kun je een draaitabel op figuren maken?
Gebruikers vinden altijd wel een manier om systemen te gebruiken waarvoor het nooit bedoeld of ontworpen isquote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee er staan nu allemaal ongeveer even grote rechthoekjes halfkwart schots en scheef naast en onder elkaar omdat hij niet kan vinden hoe je die moet uitlijnen![]()
Excel is geen tekenprogramma jongens. Word ook niet. En PowerPoint geen tekstverwerker. Je vraagt je echt af hoe mensen zo dom komen. Want NIEMAND leert je zoiets aan op een cursus.
KUTMENSENquote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Gebruikers vinden altijd wel een manier om systemen te gebruiken waarvoor het nooit bedoeld of ontworpen is.
Wees blij dat ze geen emoji's gebruiken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk hier zit ik nu mee te werken. Om een idee te geven.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Kijk hier zit ik nu mee te werken. Om een idee te geven.
[ afbeelding ]
Bestaat dat nog?quote:
Ik had het niet over de vertalingquote:Op woensdag 29 oktober 2025 07:25 schreef Clubsoda het volgende:
Dat betekent het nou eenmaal. En volgens Google wordt het inderdaad zo gebruikt in de schroeven-aandraai-bussiness.
Klopt denk ik ook wel als je kijkt naar waar ze lokaal actief zijn. Ik heb los van de inhoud. liever een groeiende partij met een soort olievlekeffect, die langzaam groeit, dan een partij die er ineens is en megapopulair wordt uit het niets die niemand in huis heeft en overal "kundige" (en ik gebruik dit woord heeeel losjes) bestuurders vandaan moet halen en min of meer gelijk implodeert omdat er geen samenhang is.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:16 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb nog even getwijfeld of ik op BIJ1 zou stemmen, maar vond het vreemd dat al hun kandidaten uit de randstad komen. Het gaf me een beetje het gevoel alsof ze de rest van Nederland over het hoofd zien.
Zoals de PVVquote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
dan een partij die er ineens is en megapopulair wordt uit het niets die niemand in huis heeft en overal "kundige" (en ik gebruik dit woord heeeel losjes) bestuurders vandaan moet halen en min of meer gelijk implodeert omdat er geen samenhang is.
Pieter Omtzigt wilde dat eigenlijk ook voor zijn partij, maar dat liep toch even wat anders. Tja, dat krijg je als mensen geen vertrouwen hebben in de politiek, dan stemmen ze op wat nieuws. Wat dat betreft is het verfrissend dat er geen opvallende nieuwe partij is. Als Coenradie haar eigen partij begonnen was, had ze vast meer zetels gehad dan nu met JA21. Ik ben blij dat ze dat niet gedaan heeft.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Klopt denk ik ook wel als je kijkt naar waar ze lokaal actief zijn. Ik heb los van de inhoud. liever een groeiende partij met een soort olievlekeffect, die langzaam groeit, dan een partij die er ineens is en megapopulair wordt uit het niets die niemand in huis heeft en overal "kundige" (en ik gebruik dit woord heeeel losjes) bestuurders vandaan moet halen en min of meer gelijk implodeert omdat er geen samenhang is.
Geeft mij niet echt een gevoel van samenhang, maar moet ook eerlijk zeggen dat het voor mij, obv inhoud en steegclown, nooit interessant is geweest om verder te bekijken.quote:
Zoals NSCquote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Klopt denk ik ook wel als je kijkt naar waar ze lokaal actief zijn. Ik heb los van de inhoud. liever een groeiende partij met een soort olievlekeffect, die langzaam groeit, dan een partij die er ineens is en megapopulair wordt uit het niets die niemand in huis heeft en overal "kundige" (en ik gebruik dit woord heeeel losjes) bestuurders vandaan moet halen en min of meer gelijk implodeert omdat er geen samenhang is.
Wij moeten het maar nooit samen over Excel gaan hebbenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgen![]()
Een projectmanager die ZO weinig van Excel weet dat hij nog niet eens titels kan blokkeren (freeze panes). Heb ik weer.
Een actie markeren als gedaan? Niet de cel met groen vullen (wat ook al een kutidee is want op vulling kan je niet filteren etc maar okee). Nee. Menu > invoegen > figuur > rechthoek en DIE groen vullen. Godverdomme.
Ik zal vanavond eens goed luisteren; ik woon in een gehucht met +- 180 stemmers; wellicht hoor ik mijn biljet nog op t plastic vallen....quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:34 schreef Vanyel het volgende:
Net gestemd, kreeg de formulieren al amper meer in de kliko geprakt omdat die te vol was.
Er zijn iig genoeg stemmers hier.
Balen he.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Gisteravond brak zomaar een flink stuk van een kies af. Kan gelukkig nog terecht bij de tandarts, zo ongeveer als laatste patient voor zijn pensioen.![]()
Blijf je nou dan ook gezellig bij ons?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:16 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb nog even getwijfeld of ik op BIJ1 zou stemmen, maar vond het vreemd dat al hun kandidaten uit de randstad komen. Het gaf me een beetje het gevoel alsof ze de rest van Nederland over het hoofd zien.
Ik blijf af en toe kijken, is dat ook goed?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Blijf je nou dan ook gezellig bij ons?
Wij komen niet allemaal uit de Randstad
De huidige heeft echt gezocht naar een éénpitter, nu zijn het er dan 2, namelijk een echtpaar, om de praktijk over te nemen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Balen he.
Wij gaan ook in jan over, ze belden al vorige week voor een intakeHallo joh, ik plan zelf wel in als het mij uitkomt + ergens vlg jaar pas, niet nu
![]()
Het blijkt een chain (noem je dat zo?) te zijn, in de mail vd oude tandarts benoemde hij het ook nog eens, het leek een soort waarschuwing
Wel een beetje karig, maar zo is het leven tegenwoordigquote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:45 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ik blijf af en toe kijken, is dat ook goed?
En heel goedAl is er niets mis met de Randstad hoor. Ik kom er graag, want daar vinden veel mooie concerten plaats!
Ketenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 10:39 schreef Blues het volgende:
[..]
Balen he.
Wij gaan ook in jan over, ze belden al vorige week voor een intakeHallo joh, ik plan zelf wel in als het mij uitkomt + ergens vlg jaar pas, niet nu
![]()
Het blijkt een chain (noem je dat zo?) te zijn, in de mail vd oude tandarts benoemde hij het ook nog eens, het leek een soort waarschuwing
Ok.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik had het niet over de vertaling
Nee. In theorie wel, als het intern niet zo'n puinhoop was en als de tankies iets minder vingers in de pap hadden.quote:
Pro-russische communisten die vinden dat de holodomor geen genocide was.quote:
Ah dat klinkt echt als iets waar ik me enorm druk over zou maken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Pro-russische communisten die vinden dat de holodomor geen genocide was.
En vinden dat we niet Oekraïne in de oorlog moeten steunen want oorlog en dat kritiek op het Kremlin deels 'russenhaat' is.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:07 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ah dat klinkt echt als iets waar ik me enorm druk over zou maken.
Oud Tante Wilhelmina!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:45 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)eigenaar-niet-vinden
@:fietsie kwam deze mevrouw nog in je stamboom voor?
Zit toch wel aan de andere kant van het politieke spectrum en had tot drie jaar opzich wel sympathie voor Rusland, wellicht door m'n afkeer tegen de VS. De VS waar in de media veel aandacht voor is en door veel mensen opgehemeld wordt. Ik dacht eigenlijk ook niet dat de Rusland Oekraïne zou binnenvallen, dat het gewoon een propaganda praatje van de VS was om hun schaliegas kwijt te kunnenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En vinden dat we niet Oekraïne in de oorlog moeten steunen want oorlog en dat kritiek op het Kremlin deels 'russenhaat' is.
Ook familie van Danny denk ik. Hij heeft het forum naar dr genoemdquote:
Nee, de lui in mijn stamboom komen uit de Stadsdriehoek, niet van Zuid.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:45 schreef derLudolf het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)eigenaar-niet-vinden
@:fietsie kwam deze mevrouw nog in je stamboom voor?
Net als PVV en BBB deed NSC klaarblijkelijk erg hun best voor mensen die problemen hebben met de toegang tot de arbeidsmarkt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:33 schreef fietsie het volgende:
Volgens mijn collega's zou ik op Aant Jelle Soepboer kunnen stemmen. "voor de belangen van Fryslan".
Niet echt een goed gevoel bij.
Gelukkig is de FNP dan weer een zelfstandige club, voor wat de provinciale staten betreft.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Net
[..]
Net als PVV en BBB deed NSC klaarblijkelijk erg hun best voor mensen die problemen hebben met de toegang tot de arbeidsmarkt.
Toen was rusland toch al zeker een jaar of zeven daarvoor de Krim binnengevallen. En de MH17 vloog ook al niet meerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 12:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zit toch wel aan de andere kant van het politieke spectrum en had tot drie jaar opzich wel sympathie voor Rusland, wellicht door m'n afkeer tegen de VS. De VS waar in de media veel aandacht voor is en door veel mensen opgehemeld wordt. Ik dacht eigenlijk ook niet dat de Rusland Oekraïne zou binnenvallen, dat het gewoon een propaganda praatje van de VS was om hun schaliegas kwijt te kunnen![]()
Inmiddels wel m'n mening herzien, voor wat Rusland betreft. Afkeer voor VS is niet minder geworden.
Toch zou ik zodra het kan graag es maar Sint Petersburg. En een keer de Trans-Siberie express doen
Als jij dit mobiel zo even oplepelt zegt iets me dat de Gemeente Rotterdam hier ook al wel geweest isquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:18 schreef fietsie het volgende:
Wilhelmina Fokkolina Meppelder, geboren 10 september 1852
Overleden 23 februari 1951, in Den Haag.
Getrouwd met: Arie Schaaij
Kinderen:
Wilhelmina Fokkolina Schaaij
Hendrik Schaaij
Johannes Schaaij
Elisabeth Gezina Catherina Schaaij
Johannes Schaaij
Folkert Schaaij
Helena Schaaij
Talgje Schaaij
Folkert Schaaij
Woulter Scaaij
Best Schaaij
Johanna Schaaij
Riek Schaaij
Gebke Schaaij
Arie Schaaij
Johannes Schaaij
Je weet wel gelijk wat hun hobby was, en dat Johannes niet een voornaam met een beste levensverwachting is...
Zo mobiel kom ik bij de kinderen niet heel veel verder, omdat je dan in de buurt van de 'moet minimaal 50 jaar geleden overleden zijn' grens komt
Ik haal het uit een berg in de USA , ik weet niet of Rotterdam daar ook een accountje heeftquote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij dit mobiel zo even oplepelt zegt iets me dat de Gemeente Rotterdam hier ook al wel geweest is
Wel!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgen![]()
Wij hebben dus serieus processen die daarover struikelen omdat ambtenaren emoji's in vrije teksten proppenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:44 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wees blij dat ze geen emoji's gebruiken.
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 14:55 schreef Candaasje het volgende:
Verhuurd![]()
Ik zei al dat ik moe was hè?
Ik vond het ook nogal een verrassing maar het ís toch handigquote:
Vroeger had ik een manager en de manager daarvan die allebei al hun teksten schreven in Excel.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee er staan nu allemaal ongeveer even grote rechthoekjes halfkwart schots en scheef naast en onder elkaar omdat hij niet kan vinden hoe je die moet uitlijnen![]()
Excel is geen tekenprogramma jongens. Word ook niet. En PowerPoint geen tekstverwerker. Je vraagt je echt af hoe mensen zo dom komen. Want NIEMAND leert je zoiets aan op een cursus.
Deze en meer namen staan ook in de oproep van de gemeente.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als jij dit mobiel zo even oplepelt zegt iets me dat de Gemeente Rotterdam hier ook al wel geweest is
Ik zie er ook nog wel wat meer, maar dan kom ik binnen die 50 jaar dus die ga ik nie knippen-plakken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Deze en meer namen staan ook in de oproep van de gemeente.
Serieusquote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Vroeger had ik een manager en de manager daarvan die allebei al hun teksten schreven in Excel.
Op die afdeling opende iedereen alle bestanden dan ook vanuit Excel en iedereen raakte dus volledig van de kaart als iets dat gelezen moest worden geen .xls-bestand was.
WTFquote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Vroeger had ik een manager en de manager daarvan die allebei al hun teksten schreven in Excel.
Op die afdeling opende iedereen alle bestanden dan ook vanuit Excel en iedereen raakte dus volledig van de kaart als iets dat gelezen moest worden geen .xls-bestand was.
Een Burger met Friet?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
en nu wil ik dat het vijf uur is. Dan ga ik lopen en thuisbezorgd bestellen en bier drinken.
Als je een pdf wilt, uitprinten en inscannen met de multifunctionalquote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij ook. Maar dan in aangiftes van burgers of bedrijven. 😅. Dat vind de verwerking niet heel tof.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Wij hebben dus serieus processen die daarover struikelen omdat ambtenaren emoji's in vrije teksten proppen
Jeneejanee herkenbaarquote:Op woensdag 29 oktober 2025 11:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nee. In theorie wel, als het intern niet zo'n puinhoop was en als de tankies iets minder vingers in de pap hadden.
Dit zijn klusjes waar ik, afgekaderd, heel erg lekker op kan gaan... 2 jaar zou echter wel voelen als de hel op aarde.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vriendin heeft een jaar of twee als scanner-operator gewerkt.
Brief openen - document eruit halen - scannen - opslaan - papier bij het afval
Ze bleef er verbazend blijmoedig onder. Ik denk dat ik een langzame dood door papercuts was gestorven.
@:dr_Flash nog zes minuten
Ik had vroegah een collega wiens taak het was processen te stroomlijnen en dat om te schrijven in een software ontwerp. Die had eerder processen in kaart gebracht bij de gemeente Amsterdam.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ze bleef er verbazend blijmoedig onder. Ik denk dat ik een langzame dood door papercuts was gestorven.
@:dr_Flash nog zes minuten
Als je mazzel hebt wordt die scan dus enige tijd later geprint.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wij maken een paar rapporten met data vanaf 2012. Af en toe vragen we of ze nog steeds willen dat we ieder nieuw jaar opnieuw dezelfde data over de jaren 2012 t/m vorig jaar aanleveren (met als verse data dan die van dit jaar).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik had vroegah een collega wiens taak het was processen te stroomlijnen en dat om te schrijven in een software ontwerp. Die had eerder processen in kaart gebracht bij de gemeente Amsterdam.
Daar was een afdeling die elk jaar een rapport opmaakte. Dat was wat die mensen deden; data verzamelen, rapportje bouwen.
'wat doen jullie met dat rapport?'
- 'dat gaat naar afdeling X'.
Hij naar afdeling X, vragen naar dat rapport.
"Oh ja geen idee, dat krijgen we elk jaar in januari en stoppen we maar in het archief"
Een bezorgde burger is best lastig vandaagquote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik veel. Iets ongecompliceerds ja
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
EN dan die dreaded mailtjes met een extra regel "think about the environment before printing this email"
Die er dan als enige regel voor zorgt dat je twee blaadjes nodig hebt
Ja, als ze daar een projectontwikkelaar op los willen laten en je gaat een beetje met de hakken in het zand...quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wel mooi hoe de gemeente voorsorteert op "rijk zul je er niet van worden"
Ligt er met net aan hoe graag ze het hebben willen lijkt me...
[ afbeelding ]
Als hij scheef ligt en ze moeten een stuk kaakbot mee weg zagen kan je er best last van hebben ja.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zit hij zo vast dat je er last van gaat hebben? Tandarts heeft bij mij twee keer getrokken maar kan me niet herinneren dat ik uitgeschakeld was. Para erin, voorzichtig met eten en gaan.
Zó bekend. In ieder geval zijn brieven van de overheid al enige tijd tweezijdig bedrukt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
EN dan die dreaded mailtjes met een extra regel "think about the environment before printing this email"
Die er dan als enige regel voor zorgt dat je twee blaadjes nodig hebt
Oh help....quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:44 schreef sigme het volgende:
We hadden ook ooit een overijverige automatiseerder die zich opwond over het feit dat alle opdrachten per *fax* binnenkwamen. Die heeft dat gemoderniseerd, toen kwamen alle opdrachten per e-mail binnen.
Elke opdracht in 1 e-mail. Als bijlage.
De werkverdeling ging door de faxen over de medewerkers te verdelen.
Daarna was er dus 1 fte extra nodig voor "e-mail-open bestand-openen printen" - dienst die heeeeeeel slecht was voor mentale welzijn.
Mijn moeder ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Mijn moeder stemt al zolang ik me herinner altijd CDA. Zonder zich in wat dan ook te verdiepen. Hup: CDA. Wat lijkt me dat makkelijk
Sinds ik dit zinnetje ken heb ik hem al zó vaak gebruiktquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ja, dat was exact waarom ik vorige verkiezingen ook wel steeds Volt heb gestemd. Maar dit keer toch wel strategisch gestemd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Gut, wat een boel mensen eigenlijk die wel op Volt zouden stemmen, maar.... Ook ik vind Volt het beste bij mij passen en toch stem ik er niet op omdat ze zo klein zijn. Maar zo worden ze natuurlijk nooit groter
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sterkte met je ontkiezing Kaatje!
Zou wat zijn, op verkiezingsdag je kies kwijt
Zit hij zo vast dat je er last van gaat hebben? Tandarts heeft bij mij twee keer getrokken maar kan me niet herinneren dat ik uitgeschakeld was. Para erin, voorzichtig met eten en gaan.
Verstandskiezen eruit was wel… ruk
Tov twee jaar geleden is er wel weer een vaste CDA-zetel 'overleden'. PVDA trouwens ook.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:27 schreef Isabeau het volgende:
Gut, wat een boel mensen eigenlijk die wel op Volt zouden stemmen, maar.... Ook ik vind Volt het beste bij mij passen en toch stem ik er niet op omdat ze zo klein zijn. Maar zo worden ze natuurlijk nooit groter
En VVD de partij met de meest trouwe kiezers? Ik dacht altijd dat dat het CDA was. Mijn moeder stemt al zolang ik me herinner altijd CDA. Zonder zich in wat dan ook te verdiepen. Hup: CDA. Wat lijkt me dat makkelijk
Druk. Continue rij van een man of 20. En een van mijn leden was een domme mainsplainende boomer die alleen het kleinste taakje wilde doen. En daarbij constant oude jongens krentenbroodpraatjes aan het doen was met alle bekenden die hij zag. Hij gooide ook constant de processen in de war. Hij rouleerde niet mee met de rest dus hij was de enige die de benen af en toe kon strekken, naar het toilet kon of wat kon eten. Het was 12.15 voor ik kon ontbijten en plassen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:36 schreef Blues het volgende:
Hoe gaat t met @:Lucky_Strike op het stembureau?
Kun je ook nog een soort van aangeven dat iemand ongeschikt is voor een eventuele volgende keer?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Druk. Continue rij van een man of 20. En een van mijn leden was een domme mainsplainende boomer die alleen het kleinste taakje wilde doen. En daarbij constant oude jongens krentenbroodpraatjes aan het doen was met alle bekenden die hij zag. Hij gooide ook constant de processen in de war. Hij rouleerde niet mee met de rest dus hij was de enige die de benen af en toe kon strekken, naar het toilet kon of wat kon eten. Het was 12.15 voor ik kon ontbijten en plassen.
Ik heb die kerel niet gewurgd, wel trots daar op. Ben wel bij vlagen enorm onaardig geweest maar na elke correctie, lette hij 2 minuten op en dan was het weer klaar. Wat een kleuter.
En dat is dus mijn verantwoordelijkheid. Maar door zijn gedrag heb ik geen tijd om bem er op aan te spreken
Ja en dat ga ik ook zeker doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Kun je ook nog een soort van aangeven dat iemand ongeschikt is voor een eventuele volgende keer?
O god, het komt nog terug ookquote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja en dat ga ik ook zeker doen.
Deze kerel wilde overigens in alle drukte een half uur eerder weg om te gaan bridgen. Dat werden er 45. Blij dat hij weg was, konden we tenminste doorwerken. Het ging gelijk soepeler.
Straks mag ik hem gaan vertellen dat hij toch echt moet tellen hoe ik zeg dat hij moet tellen. Joy.
Ja. En een irritant persoon kan ik negeren. Maar een irritant en dom persoon moet ik in de gaten houden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O god, het komt nog terug ook
Woon je in het buitenland, stem je op de 'weg met de buutnlander' partijquote:GL-PvdA waarschijnlijk grootste onder buitenlandstemmers
GroenLinks-PvdA is volgens een prognose van kiezersbuitennederland.nl de grootste partij onder Nederlanders in het buitenland. De prognose is gebaseerd op een peiling onder twaalfduizend Nederlandse kiezers in het buitenland. Van de ondervraagden koos 20,7 procent voor GroenLinks-PvdA, terwijl 18,5 procent voor PVV ging. D66 behaalde 17,2 procent van de stemmen, gevolgd door VVD (9,8 procent) en CDA (8,2 procent).
Mopperen is levenquote:
De onnavolgbare logica van de PVV-stemmerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 19:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Woon je in het buitenland, stem je op de 'weg met de buutnlander' partij
Pisvlek heeft wel gelijkquote:Op woensdag 29 oktober 2025 20:27 schreef derLudolf het volgende:
Hier was een of andere pisvlek die zei dat m'n ma afstand moest houden van m'n pa in het stemhokje. Op het moment dat pisvlek er iets van zei was ze overigens nog 5m van het hokje af
Er zijn slechtere opties....quote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat lijkt dus premier Jetten te worden
Tja ik ging gewoon voor mn beste keus en leverde ook niks opquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Vanyel het volgende:
Nu voel ik me toch schuldig naar Volt.
Ik mag hopen van niet. En dat niet alleen vwb partijprogramma maar Eerdmans en Nanningaquote:
Bezigheidstherapie 2.0quote:Op woensdag 29 oktober 2025 16:44 schreef sigme het volgende:
We hadden ook ooit een overijverige automatiseerder die zich opwond over het feit dat alle opdrachten per *fax* binnenkwamen. Die heeft dat gemoderniseerd, toen kwamen alle opdrachten per e-mail binnen.
Elke opdracht in 1 e-mail. Als bijlage.
De werkverdeling ging door de faxen over de medewerkers te verdelen.
Daarna was er dus 1 fte extra nodig voor "e-mail-open bestand-openen printen" - dienst die heeeeeeel slecht was voor mentale welzijn.
Jammer maar te verwachten en ook verstandig. Er moet nieuw bloed in en dan hopen dat er geen media aanval op komtquote:
Ik denk dat je jezelf heel hyper vond, maar dat niemand dat heeft gemerkt. Zo gaan die dingenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 21:27 schreef Candaasje het volgende:
Bezigheidstherapie 2.0![]()
@:Isabeau : ik hoop vooral dat we de volgende keer een iets minder breed onderwerp kunnen behandelen en vooraf iets duidelijker in kaart kunnen krijgen wie onze doelgroep is. Dat laatste is wel lastig, want er is echt een enorme diversiteit in niveau en beschikbare faciliteiten binnen al die verschillende kleinere praktijken. Maar nu werd het wel heeeeul veeeeul van alles wat.
Voor mezelf: iets minder lang aan het woord zijn en mezelf vooraf niet zo druk maken (ik was echt irritant hyper), ik was op het einde wel echt moe waardoor ik soms niet meer op woorden kon komen. Maar dat was eigenlijk het enige wat minder ging, (ik kwam niet zenuwachtig over hoorde ik terug). Gelukkig heb ik veel complimenten gekregen en zien ze het op het werk wel wel zitten dat ik vaker lezingen ga geven. Dus dat was erg leuk om te horen (want ik presenteer eigenlijk verder nooit).
Oh en misschien zou ik, als ik dit verder wil zetten, eens wat lessen in didactische vaardigheden moeten volgen. Ik maakte wel gebruik van interactieve vragen en met de meeste kon ik wel een beetje een verhaal maken dat toepasbaar was in de praktijk, maar dat kan nog wel beter. Ik ben natuurlijk geen docent.
Ik heb de hoop dat de hbo opleiding er ooit wel eens gaat komen, en het lijkt me echt tof om dan ook onderwijs te gaan geven. (Tegen die tijd zijn mijn knieën en rug toch wel versleten en trek ik fulltime op de vloer niet meer. Bij voorkeur heb ik dan zelf ook al wat extra differentiatie trajecten anesthesie doorlopen om een beetje te weten waar ik over babbel)
Zojuist hoorde ik een interview met een jongere.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit naar wat exitpolls te kijken en dat ziet er aardig onverwacht uit. @:borisz hadden jullie dit verwacht?
Toen drie weken geleden de weg omhoog echt is ingezet Wisten we dat een goeie uitslag erin zat. Maar de grootstequote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:53 schreef Isabeau het volgende:
Ik zit naar wat exitpolls te kijken en dat ziet er aardig onverwacht uit. @:borisz hadden jullie dit verwacht?
Met Tiktok is al eerder besloten If you cant beat them join them. Maar ik heb geen idee wat we op tiktok hebben uitgespookt. Ik zit daar niet opquote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zojuist hoorde ik een interview met een jongere.
Blijkbaar deed Jetten het heel goed op tiktok = jongeren
Wat akelig. In welk bureau zat je?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Men zit inmiddels aan de jenever. Men mag zo naar huis.
Ik vind het uitstekend dat een stabiele middenpartij wint. Met Jetten kunnen we internationaal gezien ook voor de dag komen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:41 schreef flipsen het volgende:
Ik vind het wel apart dat D66 als grootste partij in NL uit de bus komt. Niet echt mijn partij, maar ook niets op tegen. Wel leuk voor al die onderbuikjes hier op de Frontpage, met hun "D66 rechters" en zulks![]()
Jammer dat SP sinds het vertrek van Jan Marijnissen echt geen potten meer breekt
In ieder geval in Argentiniëquote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Met Jetten kunnen we internationaal gezien ook voor de dag komen.
Waarom is dat "quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Zojuist hoorde ik een interview met een jongere.
Blijkbaar deed Jetten het heel goed op tiktok = jongeren
En jammer voor Volt en sp.
Kon je maar op meerdere partijen stemmen😎
Ja, kakzooi.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 04:39 schreef flipsen het volgende:
Kut, ik lees net op nu.nl dat het nek aan nek is met de PVV
Toekomstige man van Rob komt uit Argentinië 😉. Hij is ook een Argentijns tophockeyer.quote:
Weet ik. Maar ik vroeg me af in hoeverre men zich daar in Argentinië van bewust is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 05:57 schreef borisz het volgende:
[..]
Toekomstige man van Rob komt uit Argentinië 😉. Hij is ook een Argentijns tophockeyer.
Wat is er toch zo erg aan die man? Ik heb verder niet per se iets met m, maar wat is er zo mis mee?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:01 schreef derLudolf het volgende:
In elk geval geen Timmerfrans als minister presidentmogguh
QFTquote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:35 schreef Candaasje het volgende:
Ik verbaas me er ook over dat er nog zoveel mensen op FVD stemmen. 7 zetels…. Dan ben je toch gewoon niet toerekeningsvatbaar hoor, stelletje wappies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 30-10-2025 06:51:36 ]
Boeren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:35 schreef Candaasje het volgende:
Ik verbaas me er ook over dat er nog zoveel mensen op FVD stemmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Boeren.Dat is ongeveer 2% van de bevolking, daar 10% van levert geen 7 zetels op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Nee, het zijn natuurlijk niet uitsluitend die boeren, maar in die groep zit dus een grote club die er bij zit, en dat zal natuurlijk minstens ook effect hebben op hun omgeving (die niet boer is). Plus natuurlijk ook nog de club die niks met boerenleven van doen heeft maar gewoon enge stadsfascist is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is ongeveer 2% van de bevolking, daar 10% van levert geen 7 zetels op.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Boeren.Ahw, stikstofbeleid is wel een goeie ja. Ik zie de posters ook veel hier in de omgeving.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@auto : is dat misschien een communistisch vlaggetje?
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:00 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen trouwens.
Kijk wat ik laatst tegenkwam; een vrolijke auto
[ afbeelding ]Antifa vlag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
Degelijke politicus met vakkennis, motte ze nie op de boerderie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is er toch zo erg aan die man? Ik heb verder niet per se iets met m, maar wat is er zo mis mee?
Ik weet van een paar mensen in onze omgeving dat ze FVD stemmenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:35 schreef Candaasje het volgende:
Ik verbaas me er ook over dat er nog zoveel mensen op FVD stemmen. 7 zetels…. Dan ben je toch gewoon niet toerekeningsvatbaar hoor, stelletje wappies.![]()
Wel wat zorgen over het gemak waarmee D66 met de partijen ver op rechts samen werkt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vind het uitstekend dat een stabiele middenpartij wint. Met Jetten kunnen we internationaal gezien ook voor de dag komen.
En ik vind het hoopgevend dat er toch echt wel veel Nederlanders geen xenofobe egoisten zij.
Ja, maar al dat quasiprincipiële navelstaren hebben we geen tijd voor. Er moet ook nog een land bestuurd worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:21 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Wel wat zorgen over het gemak waarmee D66 met de partijen ver op rechts samen werkt.
Mwoah, nog steeds nèt geen 40% van de stemmers in mijn gemeentequote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind het uitstekend dat een stabiele middenpartij wint. Met Jetten kunnen we internationaal gezien ook voor de dag komen.
En ik vind het hoopgevend dat er toch echt wel veel Nederlanders geen xenofobe egoisten zij.
Net zo erg als die van mij?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Oh even naar mijn eigen gemeente gekeken. Godsamme.
Met bruinhemden stuur je het land hooguit de afgrond in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar al dat quasiprincipiële navelstaren hebben we geen tijd voor. Er moet ook nog een land bestuurd worden.
quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik had me gedeprimeerder kunnen voelen...
(Veel)
Ik doe het wel, maar ik bedek de wond dan wel. En ik doe 3 rollen tape over de blarenpleister. Anders gaat de blarenpleister krullen aan de randen en plakken aan de wond en dan wil je dood. Dus dan wil ik dat het gewoon x dagen muurvast blijft zitten. Dus ik knip een dunne tissue op maat, vouw dubbel, op open deel, blarenpleister, tape.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:41 schreef Lonaa het volgende:
Kan ik een blaren pleister op een open wond/was ooit blaar plakken?
Nevermind. Was leeg doosje.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:41 schreef Lonaa het volgende:
Kan ik een blaren pleister op een open wond/was ooit blaar plakken?
RIP aan de nabestaandenquote:
Ik heb niet de tijd het onbedekt te laten en het is fragiel. Vanochtend was het wel soort van dicht en droog maar toen stootte ik tegen de man aan en nu druppelt er vocht uit.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik doe het wel, maar ik bedek de wond dan wel. En ik doe 3 rollen tape over de blarenpleister. Anders gaat de blarenpleister krullen aan de randen en plakken aan de wond en dan wil je dood. Dus dan wil ik dat het gewoon x dagen muurvast blijft zitten. Dus ik knip een dunne tissue op maat, vouw dubbel, op open deel, blarenpleister, tape.
Nadat ik mn voet heb gekookt in heet sodawater, zoveel mogelijk huid huilend heb weggeknipt![]()
De blarenpleister heeft niet mn voorkeur, want als je alles openknipt en je een halve dag onbedekt laat gaat het eigenlijk wel weer, maar soms heb je die luxe van tijd niet
Nog ff kookbadje en dan airdryen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:08 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb niet de tijd het onbedekt te laten en het is fragiel. Vanochtend was het wel soort van dicht en droog maar toen stootte ik tegen de man aan en nu druppelt er vocht uit.
Moet straks voor 16 uur schoenen aan.
Kookbadje?!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nog ff kookbadje en dan airdryen?
Nou ja, loeiheet badje, vol soda.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Kookbadje?!
Ik heb gaasje opgedrukt en het de moeder getaped. Morgen kan het luchten.
Ik zet soda en blaren pleisters op mijn boodschappenlijstjequote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou ja, loeiheet badje, vol soda.
Beetje klazien uut zwalk, maar werkt voor mij nog altijd het beste als ik toch door moet met mn leven
Ja maar dit precies. En niemand kan het ooit uitleggen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:36 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat is er toch zo erg aan die man? Ik heb verder niet per se iets met m, maar wat is er zo mis mee?
Hehehe fair.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik doe blarenpleisters als het alleen niet anders kan. Maar mijn alleennietanderskansituaties zijn opvallend vaak situaties die gewoon jouw dagelijkse zijn
Slippers zijn sowieso mijn persoonlijke hel met de snelheid waarmee ik blaren krijg, team stevige stappers.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hehehe fair.
Ik ben sowieso team #nikserop met sneeën en wonden, maar dat is niet altijd haalbaar.
Kan ook geen slippers aan vandaag. Bouwen, keuken, breek is geen slipper-werk
En een lollig gebbetje doen met de naam, hihahoquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja maar dit precies. En niemand kan het ooit uitleggen.
Volgens mij is het een soort Hillary Clinton. Gewoon iemand op 'links' die je lekker een aantal jaar de schuld kunt geven van alle ellende in je land. En als je maar hard schreeuwt en het heel vaak herhaalt, lijkt er een kern van waarheid in te zitten. Dan zijn argumenten niet eens nodig.
Hier zijn ze ook de grootste. Forum en Ja21 is ook echt groot.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 08:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mwoah, nog steeds nèt geen 40% van de stemmers in mijn gemeente
Ik heb dus eigenlijk nooit blaren. Kan niet heugen wanneer de laatste keer was.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Slippers zijn sowieso mijn persoonlijke hel met de snelheid waarmee ik blaren krijg, team stevige stappers.
In jouw type werk een godsgeschenk. Ook een groot deel van de reden waarom ik jouwes alleen hobbymatig doe en overdag braaf achter een bureau zit.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:27 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb dus eigenlijk nooit blaren. Kan niet heugen wanneer de laatste keer was.
De reden waarom ik deze ronde het stemwerk liet schieten was omdat ik bij de vorige degene was die de mensen moest begeleiden die niet zelfstandig konden stemmenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hier zijn ze ook de grootste. Forum en Ja21 is ook echt groot.
Mocht ik ooit nog verhuizen, laat ik dit misschien wel meespelen. Het besef dat de helft van de mensen die ik in het dagelijks leven tegenkom zo veel haat kunnen hebben, vind ik wel moeilijk.
Als het pijn doet is het te heet (maar zo voelt het voor mij ook niet) en schoon (stromend) water is effectiever tegen ontsteking dan weken in soda.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nadat ik mn voet heb gekookt in heet sodawater, zoveel mogelijk huid huilend heb weggeknipt![]()
Mijne ook!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn gemeente ziet er ongeveer zo uit als sigme's gemeente
Hoe heter hoe beter gaat wel echt op igv hoe goed ik er weer op door kan, min of meer direct, als het moet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als het pijn doet is het te heet (maar zo voelt het voor mij ook niet) en schoon (stromend) water is effectiever tegen ontsteking dan weken in soda.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben vrij vandaag![]()
Ik heb wel een rotklusje te doen voor de toeslagenouder. Verder maak ik soep, app ik met deze en gene en ga ik disproportioneel veel tijd in mijn telefoongame en de televisie steken.
Ik ben het hier helemaal mee eens.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 01:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit ook helemaal jaquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ben het hier helemaal mee eens.
En dan zitten we straks heerliedepeerlie met D66, CDA, VVD, JA21. Want dat is wel ongeveer hoe D66 rolt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit ook helemaal ja
Heb graag taffeslinks, maar ook wel heel graag stabiel, weer eens. Had gehoopt dat Jetten rond 10 uur bekend zou maken, joe dit is de formatie, we gaan ff buffelen, maar helaas
Zonder Ja21 zou ik het in de huidige situatie niet verschrikkelijk vinden. Zou ik alsnog graag de stem van Bij1 in de kamer hebben, maar ja lieverkoekjesditdatquote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dan zitten we straks heerliedepeerlie met D66, CDA, VVD, JA21. Want dat is wel ongeveer hoe D66 rolt.
Of nouja, we. Jullie
Dank en dank!quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:57 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues ik weet niet hoe ver jullie met Shetland zijn, maar woensdag begint op de bbc serie 10.
En volgende week donderdagavond om 2310 uur komt de film van Amir op NPO2
3 weken is met eigen bezoek al superkut manquote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Laatste paar uur zonder andermans bezoek om de volgende etappe van drie(!!!) weken te beginnen
Ja, en dit is ook nog 'doe mij maar de beer'-bezoek.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
3 weken is met eigen bezoek al superkut manRIP aan de nabestaanden.
Pas maar op, waar je mee omgaat.. enzoquote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, en dit is ook nog 'doe mij maar de beer'-bezoek.
Sterkte! Hopelijk valt het mee of was deze persoon al eerder en weet je wat je te wachten staat?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Laatste paar uur zonder andermans bezoek om de volgende etappe van drie(!!!) weken te beginnen
Ten opzichte van de vorige valt deze mee. Niet onvriendelijk en iets meer dan drie hersencellen. Het meest rare dat hij de vorige keer deed was de hond bij zijn heupen op willen tillen? Anyhow de hond geeft zero shits om vreemde mensen die hem op willen tillen en was vrij helder in zijn verbale en non verbale communicatie dat deze aanranding niet gewenst was.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Sterkte! Hopelijk valt het mee of was deze persoon al eerder en weet je wat je te wachten staat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker met op bed liggen, met wandelen, met puzzelen, met haken, met fietsen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Door dit topic nu aan die Marlotte podcast.
Podcasts zijn ZO niet aan mee besteedDit had toch gewoon een artikel kunnen zijn? Dit hoeft tocht niet 5 uur luistere te weze. RAAAAAAAAGE
Manmanman.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Lekker met op bed liggen, met wandelen, met puzzelen, met haken, met fietsen.
LEKKERRRRRRRRRRRR
Liever dat dan met PVV VVD FVD JA21 CDA.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 10:54 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
En dan zitten we straks heerliedepeerlie met D66, CDA, VVD, JA21. Want dat is wel ongeveer hoe D66 rolt.
Of nouja, we. Jullie
Ja, dat. Alles is beter dan dat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Liever dat dan met PVV VVD FVD JA21 CDA.
Ja, liever de NSB dan de NSDAP in de regering. Maar goed, de lat ligt dan wel zo laag dat de mieren de limbo kunnen doen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja. Mijn lat ligt echt niet hoog meer helaas.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, liever de NSB dan de NSDAP in de regering. Maar goed, de lat ligt dan wel zo laag dat de mieren de limbo kunnen doen.
Da’s een nachtmerriequote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is ook ingewikkeld allemaal...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:23 schreef Syrena het volgende:
Groet0n uit de gemeente die wéér PVV bolwerk bleek![]()
En tevens de gemeente waar 1.1% van de stemmen ongeldig wasGedeelde 1e plek met Westerwolde.
Echt, hoe dan
Toch te weinig zelfreflectie.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, dat. Alles is beter dan dat.
Al zou het nog veel beter zijn als Yesilgoz haar verlies zou nemen net als Timmermans. Maar helaas, toch te veel zetels.
Ik kan me niet voorstellen dat dat maar een beetje aanwezig is. Altijd liegen en stoken, nooit verantwoordelijkheid nemen. Nee, dan gaat het op dat vlak niet goed met je.quote:
1,1%quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:23 schreef Syrena het volgende:
Groet0n uit de gemeente die wéér PVV bolwerk bleek![]()
En tevens de gemeente waar 1.1% van de stemmen ongeldig wasGedeelde 1e plek met Westerwolde.
Echt, hoe dan
Nee hoor, ze hebben hier genoeg aan hun eigen politieke strubbelingen. Ik denk dat er niet één Argentijn is die weet wie Rob Jetten is en dat zijn vriend een Argentijn is. Even de persoonlijke kring uitgesloten natuurlijk.quote:
Ik had in dit geval sterke aanwijzingen gezien de sterfdatums.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 18:51 schreef Isabeau het volgende:
@:fietsie oppassen met je conclussie: misschien vonden ze de naam Johannes geweldig en waren er meer kinderen met de naam Johannes. Dat gebeurde bij mijn voorouders ookEn vervolgens zie je dan in stambomen van anderen dat ze maar hadden besloten dat toen de tweede met die naam geboren werd, de eerste dus al dood was. Niet dus.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja maar dit precies. En niemand kan het ooit uitleggen.
Volgens mij is het een soort Hillary Clinton. Gewoon iemand op 'links' die je lekker een aantal jaar de schuld kunt geven van alle ellende in je land. En als je maar hard schreeuwt en het heel vaak herhaalt, lijkt er een kern van waarheid in te zitten. Dan zijn argumenten niet eens nodig.
quote:Hij was in de EU motor achter een aantal maatregelen met (kort en of langdurig) effect op het BBP en / of de bestedingsruimte van individuele burgers. Ik viste ergens een lijstje weg:
1. Fit for 55-pakket (2021)
Onderdeel van de Europese Green Deal, dit pakket beoogt een reductie van broeikasgassen met 55% tegen 2030. Het bevat:
Uitbreiding van het EU ETS (emissiehandelssysteem) naar de gebouwde omgeving en transport.
CO₂-grensheffing (CBAM) voor import van vervuilende producten.
Verscherping van normen voor voertuigemissies.
Mogelijk negatief effect op BBP Nederland:
Hogere kosten voor industrie en transportsector.
Verhoging van energieprijzen, met impact op koopkracht en productie.
Investeringen in verduurzaming die op korte termijn de productiviteit kunnen drukken.
2. Verbod op verbrandingsmotoren vanaf 2035
Timmermans was een uitgesproken voorstander van het voorstel om de verkoop van nieuwe auto's met verbrandingsmotoren te verbieden vanaf 2035.
Impact op de automotive sector en toeleveranciers.
Hogere kosten voor consumenten en bedrijven bij transitie naar elektrisch vervoer.
3. Natuurherstelwet (2023)
Deze wet verplicht lidstaten tot actief herstel van ecosystemen, met concrete doelen voor biodiversiteit en landgebruik.
Beperkingen op woningbouw en infrastructuurprojecten.
Versterking van stikstofmaatregelen, met gevolgen voor landbouw en bouw.
Dankquote:
En de mensen die het meeste pijn in hun portemonee krijgen door die maatregelen, zijn heel toevallig nou net de achterban van de PvdA....quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
DankIk snap wel dat mensen daar problemen mee hebben ja. Ik zelf niet, maar dat is een verschil van inzicht natuurlijk.
Hier hielp even goed langs dat sealdingetje gaan. Zat ergens een kruimel.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik had al een tijdje ruzie met de vacumeermachine. Sealde soms niet, vacumeerde soms niet. Geloof dat ik te zuinig was en te kleine zakjes gebruikte. Nu lijkt het weer goed te gaan.
Hup hup! (Of ben je al begonnen)?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik had een lekker eerste deel van mn dag. Was weer vroeg wakker, dus kon even in bad liggen. Daarna wat werk, een leuk eindgesprek van een goede student met een leuke en zeer capabele begeleider, daarna snel naar PT. Wat boodschappen gedaan, poke bowl gegeten.
Nu komt het vervelende deel van de dag, waarin ik aan de slag moet met het verwerken van feedback op een inleiding waar ik heel erg klaar mee ben maar waar wel nog wat aan herschreven moet. Echt typisch zoiets waar ik al weken tegenaan aan het hikken ben, maar waarvan de kans groot is dat als ik er daadwerkelijk mee aan de slag ga, ik met een uur of twee klaar ben. Fingers crossed dat dat dit keer ook zo is..
Dat heeft denk ik ook geholpen, maar ik moet het zakje ook verder naar boven schuiven. En de rol die ik heb is gekreukeld en dat ging ook niet goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hier hielp even goed langs dat sealdingetje gaan. Zat ergens een kruimel.
Ik heb dat niet gezien, wat was er mee aan de hand dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:24 schreef Kaatje1 het volgende:
Ben benieuwd wat ze nu met Jetten gaan doen, zag al dat er mensen vinden dat NPO hadden moeten ingrijpen bij de Slimste Mens.
quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:25 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hehehe fair.
Ik ben sowieso team #nikserop met sneeën en wonden, maar dat is niet altijd haalbaar.
Kan ook geen slippers aan vandaag. Bouwen, keuken, breek is geen slipper-werk
Die mensen voelen het ook het meest in hun portemonnee (en levensverwachting) zonder die maatregelen. Ik vind het te simpel om de mensen die wel maatregelen willen treffen te straffen voor de daden van de mensen die dat niet deden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
En de mensen die het meeste pijn in hun portemonee krijgen door die maatregelen, zijn heel toevallig nou net de achterban van de PvdA....
Hier:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn gemeente ziet er ongeveer zo uit als sigme's gemeente
Je portemonnee is natuurlijk ook maar een relatief begrip als je leefwereld naar de kloten is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die mensen voelen het ook het meest in hun portemonnee (en levensverwachting) zonder die maatregelen. Ik vind het te simpel om de mensen die wel maatregelen willen treffen te straffen voor de daden van de mensen die dat niet deden.
Ik wilde er een uur geleden aan gaan beginnen, en toen zag ik een appje van collega waarmee ik morgen afspraak heb (wat de reden was waarom het vandaag écht moest) of we misschien kunnen verzettenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hup hup! (Of ben je al begonnen)?
In mei (voordat het kabinet viel deed hij meet aan de Slimste mens (eric vd burg ook, die lag na de 2e aflevering eruit). Jetten haalde het tot aan de finale. Programma werd uitgezonden in campagnetijd en er zijn dus mensen die vinden dat daar wat aan gedaan had moeten worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb dat niet gezien, wat was er mee aan de hand dan?
Nog een keer huphup dan maarquote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:48 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik wilde er een uur geleden aan gaan beginnen, en toen zag ik een appje van collega waarmee ik morgen afspraak heb (wat de reden was waarom het vandaag écht moest) of we misschien kunnen verzetten. Daarna met collega gebeld en ik ben nu even wandelen, en ga proberen zometeen me er alsnog toe te zetten. Anders zit ik over een week weer in precies dezelfde situatie
Sowieso alle reacties op FB maken met weer verdrietig.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In mei (voordat het kabinet viel deed hij meet aan de Slimste mens (eric vd burg ook, die lag na de 2e aflevering eruit). Jetten haalde het tot aan de finale. Programma werd uitgezonden in campagnetijd en er zijn dus mensen die vinden dat daar wat aan gedaan had moeten worden.
Echt, tolerant Nederland bestaat niet (meer)quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sowieso alle reacties op FB maken met weer verdrietig.
Als je geld hebt wel. Als je elke maand net wel/niet kunt rondkomen wordt bepaalde keuzes niet voor de toekomstige generatie gemaakt. Maar hoe kom ik zelf de winter door.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je portemonnee is natuurlijk ook maar een relatief begrip als je leefwereld naar de kloten is.
En al dat wantrouwen naar de media, of überhaupt naar andere meningen/feiten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Echt, tolerant Nederland bestaat niet (meer)
Laatst op een verjaardag iemand “ik kan geen huis kopen want asielzoekers” Bleek te zoeken in de prijsklasse van ca 4 ton. Na mijn vraag hoe iemand van 14 euro per week leefgeld in zijn vaarwater kon zitten stond hij op en ging ergens anders zittenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
En het is steeds meer bonton geworden om te roepen dat het nu wel in je eiguh achtertuin aan de hand is. Hoewel dat helemaal niet waar is en heel veel druktemakers geen ervaring hebben met de dingen waar ze zich druk over maken, danwel ze die dingen aan de verkeerde oorzaken blijven toewijzen. En iedereen gaat er klakkeloos in mee, want dan kunnen we lekker in de maakbare wereld blijven geloven.
eyeroll.gifquote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Laatst op een verjaardag iemand “ik kan geen huis kopen want asielzoekers” Bleek te zoeken in de prijsklasse van ca 4 ton. Na mijn vraag hoe iemand van 14 euro per week leefgeld in zijn vaarwater kon zitten stond hij op en ging ergens anders zitten
Ik las dat in Veenendaal Rhenen de PVV de grootste is geworden. En de PVV stemmers die ik ken, hebben niet zelden twee paarden en/of een huis van 200+ m2 .quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je geld hebt wel. Als je elke maand net wel/niet kunt rondkomen wordt bepaalde keuzes niet voor de toekomstige generatie gemaakt. Maar hoe kom ik zelf de winter door.
En al bijkomende uitdaging. Veel van de wetten waren en zijn in veel gevallen niet mogelijk om zo snel uit te voeren.
Nederland van het gas af. Helaas dat gaat nog niet. De infrastructuur is daar nog niet voor geschikt. En deze aanpassen gaat moeilijk vanwege verschillende milieu wetten. Onder andere verbod op CO2 uitstoot.
Geen auto's met verbrandingsmotoren meer. Het Elektriciteitsnet kan de vraag nu al niet aan, en zal moeten worden aangepast. Maar ook dat gaat niet vanwege de CO2 uitstoot.
Bedrijven die graag willen verduurzamen, en daarvoor moeten verbouwen/nieuwbouwen mogen dit niet. Weer de CO2 wetgeving van Timmermans.
Om vaart achter verduurzaming te zetten zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Wetten schrappen of boetes betalen. Zodat de infrastructuur eerst op pijl gebracht kan worden.
ps
wat ook niet helpt is dat verduurzaming niet allen geld kost om uit te voeren. Maar vervolgens de gebruikskosten ook flink omhoog jaagt. Met gevolg een keuze maken. Eten of een warm huis.
Als je nu al geen geld "over" hebt dan is verduurzaming geen optie.
En dus stemmen op pvda/GL direct ook geen optie meer.
Er worden hier 100 tijdelijke huizen gebouwd. 10% daarvan gaat mogelijk naar statushouders. Halve dorp op de achterste benen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
En het is steeds meer bonton geworden om te roepen dat het nu wel in je eiguh achtertuin aan de hand is. Hoewel dat helemaal niet waar is en heel veel druktemakers geen ervaring hebben met de dingen waar ze zich druk over maken, danwel ze die dingen aan de verkeerde oorzaken blijven toewijzen. En iedereen gaat er klakkeloos in mee, want dan kunnen we lekker in de maakbare wereld blijven geloven.
Heb ik ook zo vaak met mijn zuiverarischubermenschvoorkomenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er worden hier 100 tijdelijke huizen gebouwd. 10% daarvan gaat mogelijk naar statushouders. Halve dorp op de achterste benen.
Die irritante vent van gisteren begon de dag met: de kogel is door de kerk voor die huizen, fijn dat er gebouwd wordt. Zo lang het maar niet voor die asielzoekers is want "daar zit natuurlijk niemand op te wachten".
Hij keek me toch vreemd aan toen ik zei dat er genoeg mensen wel op zitten te wachten en of hij voor zichzelf wilde spreken. Het was denk ik nooit in hem opgekomen dat er ook mensen bestaan die geen haat voor asielzoekers voelen. Ik denk dat hij niet eens snapte wat ik nou zei, zo verwonderd was de blik in zijn ogen.
En de HRA zou voor mij een mooi begin zijn om verder te verduurzamen. Wie wou daar ook alweer aan tornen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je geld hebt wel. Als je elke maand net wel/niet kunt rondkomen wordt bepaalde keuzes niet voor de toekomstige generatie gemaakt. Maar hoe kom ik zelf de winter door.
En al bijkomende uitdaging. Veel van de wetten waren en zijn in veel gevallen niet mogelijk om zo snel uit te voeren.
Nederland van het gas af. Helaas dat gaat nog niet. De infrastructuur is daar nog niet voor geschikt. En deze aanpassen gaat moeilijk vanwege verschillende milieu wetten. Onder andere verbod op CO2 uitstoot.
Geen auto's met verbrandingsmotoren meer. Het Elektriciteitsnet kan de vraag nu al niet aan, en zal moeten worden aangepast. Maar ook dat gaat niet vanwege de CO2 uitstoot.
Bedrijven die graag willen verduurzamen, en daarvoor moeten verbouwen/nieuwbouwen mogen dit niet. Weer de CO2 wetgeving van Timmermans.
Om vaart achter verduurzaming te zetten zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Wetten schrappen of boetes betalen. Zodat de infrastructuur eerst op pijl gebracht kan worden.
ps
wat ook niet helpt is dat verduurzaming niet allen geld kost om uit te voeren. Maar vervolgens de gebruikskosten ook flink omhoog jaagt. Met gevolg een keuze maken. Eten of een warm huis.
Als je nu al geen geld "over" hebt dan is verduurzaming geen optie.
En dus stemmen op pvda/GL direct ook geen optie meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |