abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 oktober 2025 @ 11:45:56 #51
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219135794
tankies ?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219135910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:45 schreef fietsie het volgende:
tankies ?
Pro-russische communisten die vinden dat de holodomor geen genocide was.
La derecha oprime, la izquierda libera
  woensdag 29 oktober 2025 @ 12:07:55 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219135966
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Pro-russische communisten die vinden dat de holodomor geen genocide was.
Ah dat klinkt echt als iets waar ik me enorm druk over zou maken.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 29 oktober 2025 @ 12:16:42 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219136034
Net ff het verkiezingsprogramma van bij1 bekeken, wat een populistisch geschreeuw
pi_219136046
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:07 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ah dat klinkt echt als iets waar ik me enorm druk over zou maken.
En vinden dat we niet Oekraīne in de oorlog moeten steunen want oorlog en dat kritiek op het Kremlin deels 'russenhaat' is.

In de huidige geopolitieke toestand is dat iets wat ik wel meeneem in mijn keuzes ja.

Voorbeeld van een tankie is Left Laser. Voordat Yoeri Albrecht ( :r ) hem op zijn muil sloeg, vroeg hij aan Albrecht wat hij er van vind dat sommige politieke partijen in Oekraīne verboden zijn.

Maar de partijen die in Oekraīne verboden zijn, zijn partijen bestuurd door het Kremlin. En daar hebben de tankies precies nul moeite mee.
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 12:45:31 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219136229
https://nos.nl/artikel/25(...)eigenaar-niet-vinden

@fietsie kwam deze mevrouw nog in je stamboom voor?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 29 oktober 2025 @ 12:50:43 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219136258
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:45 schreef derLudolf het volgende:

@:fietsie kwam deze mevrouw nog in je stamboom voor?
Oud Tante Wilhelmina!
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 12:57:08 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219136306
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
En vinden dat we niet Oekraīne in de oorlog moeten steunen want oorlog en dat kritiek op het Kremlin deels 'russenhaat' is.
Zit toch wel aan de andere kant van het politieke spectrum en had tot drie jaar opzich wel sympathie voor Rusland, wellicht door m'n afkeer tegen de VS. De VS waar in de media veel aandacht voor is en door veel mensen opgehemeld wordt. Ik dacht eigenlijk ook niet dat de Rusland Oekraīne zou binnenvallen, dat het gewoon een propaganda praatje van de VS was om hun schaliegas kwijt te kunnen :@

Inmiddels wel m'n mening herzien, voor wat Rusland betreft. Afkeer voor VS is niet minder geworden.

Toch zou ik zodra het kan graag es maar Sint Petersburg. En een keer de Trans-Siberie express doen O+
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 12:58:20 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219136322
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oud Tante Wilhelmina!
Ook familie van Danny denk ik. Hij heeft het forum naar dr genoemd :+
  woensdag 29 oktober 2025 @ 13:06:49 #60
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219136456
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:45 schreef derLudolf het volgende:

@:fietsie kwam deze mevrouw nog in je stamboom voor?
Nee, de lui in mijn stamboom komen uit de Stadsdriehoek, niet van Zuid.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 13:18:19 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219136537
Wilhelmina Fokkolina Meppelder, geboren 10 september 1852
Overleden 23 februari 1951, in Den Haag.

Getrouwd met: Arie Schaaij

Kinderen:
Wilhelmina Fokkolina Schaaij
Hendrik Schaaij
Johannes Schaaij
Elisabeth Gezina Catherina Schaaij
Johannes Schaaij
Folkert Schaaij
Helena Schaaij
Talgje Schaaij
Folkert Schaaij
Woulter Scaaij
Best Schaaij
Johanna Schaaij
Riek Schaaij
Gebke Schaaij
Arie Schaaij
Johannes Schaaij

Je weet wel gelijk wat hun hobby was, en dat Johannes niet een voornaam met een beste levensverwachting is...

Zo mobiel kom ik bij de kinderen niet heel veel verder, omdat je dan in de buurt van de 'moet minimaal 50 jaar geleden overleden zijn' grens komt
  woensdag 29 oktober 2025 @ 13:33:55 #62
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219136673
Volgens mijn collega's zou ik op Aant Jelle Soepboer kunnen stemmen. "voor de belangen van Fryslan".

Niet echt een goed gevoel bij.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 14:20:58 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219137031
Net
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 13:33 schreef fietsie het volgende:
Volgens mijn collega's zou ik op Aant Jelle Soepboer kunnen stemmen. "voor de belangen van Fryslan".

Niet echt een goed gevoel bij.
Net als PVV en BBB deed NSC klaarblijkelijk erg hun best voor mensen die problemen hebben met de toegang tot de arbeidsmarkt.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 14:22:32 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219137042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 14:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Net
[..]
Net als PVV en BBB deed NSC klaarblijkelijk erg hun best voor mensen die problemen hebben met de toegang tot de arbeidsmarkt.
Gelukkig is de FNP dan weer een zelfstandige club, voor wat de provinciale staten betreft.
pi_219137130
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zit toch wel aan de andere kant van het politieke spectrum en had tot drie jaar opzich wel sympathie voor Rusland, wellicht door m'n afkeer tegen de VS. De VS waar in de media veel aandacht voor is en door veel mensen opgehemeld wordt. Ik dacht eigenlijk ook niet dat de Rusland Oekraīne zou binnenvallen, dat het gewoon een propaganda praatje van de VS was om hun schaliegas kwijt te kunnen :@

Inmiddels wel m'n mening herzien, voor wat Rusland betreft. Afkeer voor VS is niet minder geworden.

Toch zou ik zodra het kan graag es maar Sint Petersburg. En een keer de Trans-Siberie express doen O+
Toen was rusland toch al zeker een jaar of zeven daarvoor de Krim binnengevallen. En de MH17 vloog ook al niet meer :+
pi_219137189
Middag.

Zo eerst eens naar een uitvaart en daarna stemmen. PvdD uiteraard. Maar dat zal niemand verbazen vermoed ik.

@fietsie : ik kwam die Friese partij ook in Utrecht op straat tegen. Kweenie of hun ‘Kies voor de regio’ daar nu echt lekker aansloeg :D

Ik ben verder echt helemaal af :O Gisteren tot laat lezing anesthesie gegeven voor externe paraveterinairen (en een dierenarts) uit de eerste lijn. Dat was vrij veel werk om voor te bereiden (breed thema, verschillende niveaus en faciliteiten per praktijk) en zelf ook best intensief (lezing was ook interactief) maar wel erg leuk O+

In de toekomst gaan we er meer geven. Mijn teamleider vindt het afschuwelijk om te doen, dus die zit er dan gewoon bij voor de mental support. Teamleider van de spoed & opname deed ook mee, en die vind het niet erg dus ik denk dat wij vaker samen lezingen gaan verzorgen *O* .

Daarna gelogeerd bij mijn teamleider (leuk huisje in de tuin dat ze ook wel verhuurd) en na nog even eerst een beoordelingsgesprek te hebben gehad, weer net thuis.
pi_219137247
Verhuurd ;(

Ik zei al dat ik moe was hč?
pi_219137560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 13:18 schreef fietsie het volgende:
Wilhelmina Fokkolina Meppelder, geboren 10 september 1852
Overleden 23 februari 1951, in Den Haag.

Getrouwd met: Arie Schaaij

Kinderen:
Wilhelmina Fokkolina Schaaij
Hendrik Schaaij
Johannes Schaaij
Elisabeth Gezina Catherina Schaaij
Johannes Schaaij
Folkert Schaaij
Helena Schaaij
Talgje Schaaij
Folkert Schaaij
Woulter Scaaij
Best Schaaij
Johanna Schaaij
Riek Schaaij
Gebke Schaaij
Arie Schaaij
Johannes Schaaij

Je weet wel gelijk wat hun hobby was, en dat Johannes niet een voornaam met een beste levensverwachting is...

Zo mobiel kom ik bij de kinderen niet heel veel verder, omdat je dan in de buurt van de 'moet minimaal 50 jaar geleden overleden zijn' grens komt
Als jij dit mobiel zo even oplepelt zegt iets me dat de Gemeente Rotterdam hier ook al wel geweest is :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:05:16 #69
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219137571
quote:
3s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Als jij dit mobiel zo even oplepelt zegt iets me dat de Gemeente Rotterdam hier ook al wel geweest is :?
Ik haal het uit een berg in de USA , ik weet niet of Rotterdam daar ook een accountje heeft :P
pi_219137576
quote:
15s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgen :W

Een projectmanager die ZO weinig van Excel weet dat hij nog niet eens titels kan blokkeren (freeze panes). Heb ik weer.
Een actie markeren als gedaan? Niet de cel met groen vullen (wat ook al een kutidee is want op vulling kan je niet filteren etc maar okee). Nee. Menu > invoegen > figuur > rechthoek en DIE groen vullen. Godverdomme.
Wel!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219137579
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:44 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Wees blij dat ze geen emoji's gebruiken.
Wij hebben dus serieus processen die daarover struikelen omdat ambtenaren emoji's in vrije teksten proppen
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219137599
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 14:55 schreef Candaasje het volgende:
Verhuurd ;(

Ik zei al dat ik moe was hč?
:*
pi_219137600
quote:
3s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Wel!
Ja weet ik ook inmiddels O+
pi_219137607
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja weet ik ook inmiddels O+
Ik vond het ook nogal een verrassing maar het ís toch handig _O_
pi_219137615
dat excelgedrocht begon zelfs met een soort "IN DIT HUIS" moralistisch lulpraatje maar dat zag ik niet want de titels waren nog niet geblokkeerd. Ik heb het even gefikst. De tekst staat er nog steeds maar in 14 punten ipv 48 :X
pi_219137622
PS: Nee, Volt is natuurlijk geen getuigenispartij volgens de klassieke definitie maar ik vind van die splinterpartijen er toch veel van weghebben. Overigens vind ik het zéker geen diskwalificatie en zijn splinterpartijtjes ook zeker niet zonder invloed met hun getuigenissen.
pi_219137648
quote:
13s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
nee er staan nu allemaal ongeveer even grote rechthoekjes halfkwart schots en scheef naast en onder elkaar omdat hij niet kan vinden hoe je die moet uitlijnen :')

Excel is geen tekenprogramma jongens. Word ook niet. En PowerPoint geen tekstverwerker. Je vraagt je echt af hoe mensen zo dom komen. Want NIEMAND leert je zoiets aan op een cursus.
Vroeger had ik een manager en de manager daarvan die allebei al hun teksten schreven in Excel.

Op die afdeling opende iedereen alle bestanden dan ook vanuit Excel en iedereen raakte dus volledig van de kaart als iets dat gelezen moest worden geen .xls-bestand was.
pi_219137668
quote:
3s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Deze en meer namen staan ook in de oproep van de gemeente.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:21:41 #79
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219137685
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Deze en meer namen staan ook in de oproep van de gemeente.
Ik zie er ook nog wel wat meer, maar dan kom ik binnen die 50 jaar dus die ga ik nie knippen-plakken.
pi_219137696
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Vroeger had ik een manager en de manager daarvan die allebei al hun teksten schreven in Excel.

Op die afdeling opende iedereen alle bestanden dan ook vanuit Excel en iedereen raakte dus volledig van de kaart als iets dat gelezen moest worden geen .xls-bestand was.
Serieus :'(
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:22:54 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219137698
quote:

[..]

WTF
🤪
pi_219137704
en nu wil ik dat het vijf uur is. Dan ga ik lopen en thuisbezorgd bestellen en bier drinken.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:25:23 #83
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219137706
Had ooit een medewerker vers van schoevers die kolommen maakte met een non proportioneel lettertype en spaties, dacht dat dat erg was
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:25:53 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219137709
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
en nu wil ik dat het vijf uur is. Dan ga ik lopen en thuisbezorgd bestellen en bier drinken.
Een Burger met Friet?
pi_219137717
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een Burger met Friet?
Weet ik veel. Iets ongecompliceerds ja
pi_219137728
quote:

[..]

Als je een pdf wilt, uitprinten en inscannen met de multifunctional ;(

Deze figuren zijn een jaar of tien mijn werk geweest ;(
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:40:36 #87
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_219137813
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:07 schreef sigme het volgende:

[..]
Wij hebben dus serieus processen die daarover struikelen omdat ambtenaren emoji's in vrije teksten proppen
Wij ook. Maar dan in aangiftes van burgers of bedrijven. 😅. Dat vind de verwerking niet heel tof.
pi_219137836
We hadden ook ooit een overijverige automatiseerder die zich opwond over het feit dat alle opdrachten per *fax* binnenkwamen. Die heeft dat gemoderniseerd, toen kwamen alle opdrachten per e-mail binnen.

Elke opdracht in 1 e-mail. Als bijlage.

De werkverdeling ging door de faxen over de medewerkers te verdelen.

Daarna was er dus 1 fte extra nodig voor "e-mail-open bestand-openen printen" - dienst die heeeeeeel slecht was voor mentale welzijn.
pi_219137843
Nog steeds geen 5 uur
pi_219137849
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nee. In theorie wel, als het intern niet zo'n puinhoop was en als de tankies iets minder vingers in de pap hadden.
Jeneejanee herkenbaar :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219137914
Week door midden *O* slempje *O* geslempt O+

Nu met de billen knijpen tot ik in slaap val denk ik.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_219137916
Vriendin heeft een jaar of twee als scanner-operator gewerkt.

Brief openen - document eruit halen - scannen - opslaan - papier bij het afval

Ze bleef er verbazend blijmoedig onder. Ik denk dat ik een langzame dood door papercuts was gestorven.

@Dr_Flash nog zes minuten *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219137925
Wel mooi hoe de gemeente voorsorteert op "rijk zul je er niet van worden" :D

Ligt er met net aan hoe graag ze het hebben willen lijkt me...

pi_219137938
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ze bleef er verbazend blijmoedig onder. Ik denk dat ik een langzame dood door papercuts was gestorven.

@:dr_Flash nog zes minuten *O*
Dit zijn klusjes waar ik, afgekaderd, heel erg lekker op kan gaan... 2 jaar zou echter wel voelen als de hel op aarde.

Ik kan ook helemaal blij worden van mailings inpakken enzo O+ heb nog wel eens klussen waar dat dan aan de hand is. MAAAAAAK ME GEEEEEEEEK *O*
pi_219137953
quote:

@:dr_Flash nog zes minuten *O*
Ik had vroegah een collega wiens taak het was processen te stroomlijnen en dat om te schrijven in een software ontwerp. Die had eerder processen in kaart gebracht bij de gemeente Amsterdam.

Daar was een afdeling die elk jaar een rapport opmaakte. Dat was wat die mensen deden; data verzamelen, rapportje bouwen.

'wat doen jullie met dat rapport?'
- 'dat gaat naar afdeling X'.

Hij naar afdeling X, vragen naar dat rapport.

"Oh ja geen idee, dat krijgen we elk jaar in januari en stoppen we maar in het archief"
pi_219137982
Heerlijk IT’ers over gewone mensen (als ik). Ooit een aan de telefoon gehad die vond dat ik van alles moest kunnen. Vond ik niet, hij was de helpdesk medewerker, ik niet. Gevraagd of hij de organisatie van een internationale driedaagse conferentie met 150 internationale deelnemers kon organiseren. Nee, dat kon hij niet, dus hij kwam helpen (en ik kreeg een andere dockingstation want het ding was echt stuk).

En toen ik, in het begin van de IT tijd voor die afdeling werkte vroeg de directeur aan mij, toen hoj een bestelling moest goedkeuren, wat een lazer printer was, daar had hij nog nooit van gehoord.

Tandartsbezoek ging snel. Kies is niet meer te redden, dat dacht ik al, maar het gaat een flinke klus worden om ‘m eruit te krijgen en ik moet het echt een paar dagen rustig aan doen daarna. Kon direct maar ik heb wat dingen staan, dus gaat die er volgende week donderdag eruit. -O- mooie binnenkomer bij de nieuwe tandarts
We have far more in common than that which devides us..
pi_219138198
Sterkte vast @Kaatje1 :Y

Ik heb in de schemering nog net even een klein ommetje kunnen lopen. Verder vanmiddag in de lunchwandeling nog een dubbeltje gevonden O+ Kliko staat al aan de straat, bezorgvoer is onderweg (picnic komt morgen pas). 10.830 stapjes. Schoenen uit, troetelavond. Brand Winterbock erbij B:)B

Kerstmarktfilmpjes op Youtube kijken. Doe ik veel de laatste dagen. Want kerstmarkt *O* O+
pi_219138220
quote:

Als je mazzel hebt wordt die scan dus enige tijd later geprint.
pi_219138240
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik had vroegah een collega wiens taak het was processen te stroomlijnen en dat om te schrijven in een software ontwerp. Die had eerder processen in kaart gebracht bij de gemeente Amsterdam.

Daar was een afdeling die elk jaar een rapport opmaakte. Dat was wat die mensen deden; data verzamelen, rapportje bouwen.

'wat doen jullie met dat rapport?'
- 'dat gaat naar afdeling X'.

Hij naar afdeling X, vragen naar dat rapport.

"Oh ja geen idee, dat krijgen we elk jaar in januari en stoppen we maar in het archief"
Wij maken een paar rapporten met data vanaf 2012. Af en toe vragen we of ze nog steeds willen dat we ieder nieuw jaar opnieuw dezelfde data over de jaren 2012 t/m vorig jaar aanleveren (met als verse data dan die van dit jaar).
Ze stáán er op.
pi_219138259
EN dan die dreaded mailtjes met een extra regel "think about the environment before printing this email"

Die er dan als enige regel voor zorgt dat je twee blaadjes nodig hebt :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')