abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219132942
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_219132970
(lefty loosye righty tighty, maar letterlijk ook 'rechts verdrukt links bevrijd')
pi_219132999
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:40 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik vind gevolgen voor mij persoonlijk niet zo boeiend voor mijn stem.
Deze moest ik nog even quoten O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219133711
Goedemorgen!

Nadat we op bezoek waren geweest bij Schattige hond, zodat Mooitje even een speelkameraadje had:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219133728
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik denk dan, 1 extra zetel voor D66 is mooi, maar wanneer Volt van 2 naar 3 zou gaan hebben ze 3 zetels om mee te nemen naar een coalitie
Niks is onmogelijk, maar men streeft altijd naar stabiele coalities ( :') ) door er geen splinterpartijtjes in op te nemen. Met 2 of met 3 zetels in de kamer in de coalitie komen is geen waarschijnlijk scenario, dus dat lijkt me echt geen goed argument om op een getuigenispartij te stemmen als je eigenlijk invloed wil hebben op de coalitievorming.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219133769
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 06:58 schreef sigme het volgende:

[..]
Niks is onmogelijk, maar men streeft altijd naar stabiele coalities ( :') ) door er geen splinterpartijtjes in op te nemen. Met 2 of met 3 zetels in de kamer in de coalitie komen is geen waarschijnlijk scenario, dus dat lijkt me echt geen goed argument om op een getuigenispartij te stemmen als je eigenlijk invloed wil hebben op de coalitievorming.
Vind jij Volt een getuigenispartij?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 29 oktober 2025 @ 07:20:40 #7
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219133776
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(lefty loosye righty tighty, maar letterlijk ook 'rechts verdrukt links bevrijd')
Sure
pi_219133785
Dat betekent het nou eenmaal. En volgens Google wordt het inderdaad zo gebruikt in de schroeven-aandraai-bussiness.
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 07:47:33 #9
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219133853
quote:
Ligt er maar net aan welk schroefdraad je gebruikt
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219133906
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 07:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ligt er maar net aan welk schroefdraad je gebruikt
Altijd ruzie met gasfles.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219133910
First things first: EERSTE GEEN-WERK-BUITEN-DE-DEUR-DAG IN 14 DAGEN!! *O*

Verder heb ik een dood gevoel in beide handen want fucked up is want ik werd er ook 235934x wakker van vannacht.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_219133943
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 07:16 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Vind jij Volt een getuigenispartij?
Ik moest opzoeken wat een getuigenispartij is, maar na de beschrijving gelezen te hebben ben ik hier nu ook wel benieuwd naar ja, en zo ja wat maakt dat je dat zo ziet. Ik herken ze daar zelf namelijk helemaal niet in eigenlijk, maar misschien heb ik wat gemist, want ik volg politiek met name rond verkiezingen en tussendoor zeer weinig.
pi_219134244
Oh, en succes vandaag natuurlijk @Lucky_Strike!
  woensdag 29 oktober 2025 @ 09:14:54 #14
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219134271
Voor het eerst in heel veel jaren is eega geen stembureau lid, dus nu eens een heerlijk rustige verkiezingsdag met relatief uitslapen en normaal eten enzo :P

En nog geen idee wat ik ga stemmen
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219134280
Goedemorgen :W

Een projectmanager die ZO weinig van Excel weet dat hij nog niet eens titels kan blokkeren (freeze panes). Heb ik weer.
Een actie markeren als gedaan? Niet de cel met groen vullen (wat ook al een kutidee is want op vulling kan je niet filteren etc maar okee). Nee. Menu > invoegen > figuur > rechthoek en DIE groen vullen. Godverdomme.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 29 oktober 2025 @ 09:16:35 #16
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219134289
quote:
15s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:15 schreef Dr_Flash het volgende:

Een projectmanager die ZO weinig van Excel weet dat hij nog niet eens titels kan blokkeren (freeze panes). Heb ik weer.
Een actie markeren als gedaan? Niet de cel met groen vullen (wat ook al een kutidee is want op vulling kan je niet filteren etc maar okee). Nee. Menu > invoegen > figuur > rechthoek en DIE groen vullen. Godverdomme.
Kun je een draaitabel op figuren maken? :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219134291
En ik ga stemmen! Voor Bacardi Lemon! *O*

Nou ja heb ik al gedaan. Om 7:35 stond ik alweer buiten :P
pi_219134300
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:16 schreef fietsie het volgende:

[..]
Kun je een draaitabel op figuren maken? :P
nee er staan nu allemaal ongeveer even grote rechthoekjes halfkwart schots en scheef naast en onder elkaar omdat hij niet kan vinden hoe je die moet uitlijnen :')

Excel is geen tekenprogramma jongens. Word ook niet. En PowerPoint geen tekstverwerker. Je vraagt je echt af hoe mensen zo dom komen. Want NIEMAND leert je zoiets aan op een cursus.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 09:23:30 #19
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_219134361
quote:
13s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
nee er staan nu allemaal ongeveer even grote rechthoekjes halfkwart schots en scheef naast en onder elkaar omdat hij niet kan vinden hoe je die moet uitlijnen :')

Excel is geen tekenprogramma jongens. Word ook niet. En PowerPoint geen tekstverwerker. Je vraagt je echt af hoe mensen zo dom komen. Want NIEMAND leert je zoiets aan op een cursus.
Gebruikers vinden altijd wel een manier om systemen te gebruiken waarvoor het nooit bedoeld of ontworpen is :+.
pi_219134392
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:23 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Gebruikers vinden altijd wel een manier om systemen te gebruiken waarvoor het nooit bedoeld of ontworpen is :+.
KUTMENSEN :(
pi_219134473
@LHO, geen Bij1-stemmer?
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219134503
Kijk hier zit ik nu mee te werken. Om een idee te geven.

woensdag 29 oktober 2025 @ 09:44:02 #23
13783 Anthraxx
pi_219134604
quote:
8s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
Wees blij dat ze geen emoji's gebruiken.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 09:45:12 #24
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219134622
quote:
8s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[ afbeelding ]
*O* *O* *O* :B w/ ):O >:O ~:)
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 09:51:25 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219134714
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:LHO, geen Bij1-stemmer?
Bestaat dat nog? :o
Zelfs SGP heb ik meer van gehoord/gezien en dat is omdat ik vorige week over de A28 ben gekomen :P
  woensdag 29 oktober 2025 @ 09:53:56 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219134740
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 07:25 schreef Clubsoda het volgende:
Dat betekent het nou eenmaal. En volgens Google wordt het inderdaad zo gebruikt in de schroeven-aandraai-bussiness.
Ik had het niet over de vertaling
  woensdag 29 oktober 2025 @ 09:54:10 #27
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219134743
Bij de vorige verkiezingen kon ik in het staatje van 'mijn' stembureau gewoon zo'n beetje onze stemmen aanwijzen.

Ik ben benieuwd of alle BBBers van toen nu PVV stemmen
pi_219134970
Ik heb nog even getwijfeld of ik op BIJ1 zou stemmen, maar vond het vreemd dat al hun kandidaten uit de randstad komen. Het gaf me een beetje het gevoel alsof ze de rest van Nederland over het hoofd zien.
pi_219135001
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:16 schreef BillDauterive het volgende:
Ik heb nog even getwijfeld of ik op BIJ1 zou stemmen, maar vond het vreemd dat al hun kandidaten uit de randstad komen. Het gaf me een beetje het gevoel alsof ze de rest van Nederland over het hoofd zien.
Klopt denk ik ook wel als je kijkt naar waar ze lokaal actief zijn. Ik heb los van de inhoud. liever een groeiende partij met een soort olievlekeffect, die langzaam groeit, dan een partij die er ineens is en megapopulair wordt uit het niets die niemand in huis heeft en overal "kundige" (en ik gebruik dit woord heeeel losjes) bestuurders vandaan moet halen en min of meer gelijk implodeert omdat er geen samenhang is.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:21:47 #30
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219135018
Is net een beetje als de FNP hier in Fryslan; die doen nu ook mee voor landelijk.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:22:24 #31
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219135023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:19 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
dan een partij die er ineens is en megapopulair wordt uit het niets die niemand in huis heeft en overal "kundige" (en ik gebruik dit woord heeeel losjes) bestuurders vandaan moet halen en min of meer gelijk implodeert omdat er geen samenhang is.
Zoals de PVV :P ?
pi_219135091
quote:

[..]
Klopt denk ik ook wel als je kijkt naar waar ze lokaal actief zijn. Ik heb los van de inhoud. liever een groeiende partij met een soort olievlekeffect, die langzaam groeit, dan een partij die er ineens is en megapopulair wordt uit het niets die niemand in huis heeft en overal "kundige" (en ik gebruik dit woord heeeel losjes) bestuurders vandaan moet halen en min of meer gelijk implodeert omdat er geen samenhang is.
Pieter Omtzigt wilde dat eigenlijk ook voor zijn partij, maar dat liep toch even wat anders. Tja, dat krijg je als mensen geen vertrouwen hebben in de politiek, dan stemmen ze op wat nieuws. Wat dat betreft is het verfrissend dat er geen opvallende nieuwe partij is. Als Coenradie haar eigen partij begonnen was, had ze vast meer zetels gehad dan nu met JA21. Ik ben blij dat ze dat niet gedaan heeft.
pi_219135107
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:22 schreef fietsie het volgende:

[..]
Zoals de PVV :P ?
Geeft mij niet echt een gevoel van samenhang, maar moet ook eerlijk zeggen dat het voor mij, obv inhoud en steegclown, nooit interessant is geweest om verder te bekijken.
pi_219135108
quote:

[..]
Zoals NSC :P
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:33:57 #35
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219135123
Ik vind aan de andere kant 'ervaren beroepspolitici' ook een risico. Daarbij heb ik echt 0 illusie dat die ergens zitten voor hun achterban.

Die genieten een riant salaris, een exhorbitant onkostensysteem waarmee ze nog een paar anderen uit de wind houden, en bouwen aan hun carrière. En waaien met de wind mee die dat optimaal laat slagen.

Dan zijn onervaren nieuwelingen toch wel een frisse wind. Behalve dan die rampen waar die Limburger mee aan kwam zeulen.
pi_219135127
Net gestemd, kreeg de formulieren al amper meer in de kliko geprakt omdat die te vol was.
Er zijn iig genoeg stemmers hier.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219135134
quote:

Wij moeten het maar nooit samen over Excel gaan hebben _O-
Al is hokje groen maken via een figuur erin plakken zelfs voor mijn doen wel erg.... creatief :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 29 oktober 2025 @ 10:35:15 #38
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219135135
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:34 schreef Vanyel het volgende:
Net gestemd, kreeg de formulieren al amper meer in de kliko geprakt omdat die te vol was.
Er zijn iig genoeg stemmers hier.
Ik zal vanavond eens goed luisteren; ik woon in een gehucht met +- 180 stemmers; wellicht hoor ik mijn biljet nog op t plastic vallen....
pi_219135138
Mogge!

Gisteravond brak zomaar een flink stuk van een kies af. Kan gelukkig nog terecht bij de tandarts, zo ongeveer als laatste patient voor zijn pensioen. -O-

Voor mij mogen er best wel kleine/nieuwe partijen in de kamer komen maar zou het misschien goed zijn dat ze, wanneer ze zich binnen x aantal jaar niet bewezen, hebben ermee moeten stoppen.
En afsplitsen is zetel terug naar de partij (tenzij je met voorkeurstemmen in de kamer bent gekomen).
We have far more in common than that which devides us..
pi_219135157
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:35 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Gisteravond brak zomaar een flink stuk van een kies af. Kan gelukkig nog terecht bij de tandarts, zo ongeveer als laatste patient voor zijn pensioen. -O-

Balen he.
Wij gaan ook in jan over, ze belden al vorige week voor een intake :P Hallo joh, ik plan zelf wel in als het mij uitkomt + ergens vlg jaar pas, niet nu 8)7
Het blijkt een chain (noem je dat zo?) te zijn, in de mail vd oude tandarts benoemde hij het ook nog eens, het leek een soort waarschuwing })
pi_219135160
Ik stem trouwens voor de stroopwafels van de Jumbo. Prima te hachelen :Y)

Kliko ga ik vanmiddag vullen. Als ik zat ben aan thuiswerken en mijn pakketjes binnen zijn.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219135172
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:16 schreef BillDauterive het volgende:
Blijf je nou dan ook gezellig bij ons?
Wij komen niet allemaal uit de Randstad
pi_219135202
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:41 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Blijf je nou dan ook gezellig bij ons?
Wij komen niet allemaal uit de Randstad
Ik blijf af en toe kijken, is dat ook goed?
En heel goed :D Al is er niets mis met de Randstad hoor. Ik kom er graag, want daar vinden veel mooie concerten plaats!
pi_219135217
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Balen he.
Wij gaan ook in jan over, ze belden al vorige week voor een intake :P Hallo joh, ik plan zelf wel in als het mij uitkomt + ergens vlg jaar pas, niet nu 8)7
Het blijkt een chain (noem je dat zo?) te zijn, in de mail vd oude tandarts benoemde hij het ook nog eens, het leek een soort waarschuwing })
De huidige heeft echt gezocht naar een éénpitter, nu zijn het er dan 2, namelijk een echtpaar, om de praktijk over te nemen.

Ik vind het jammer dat ze stoppen maar snap het wel, ruim 35 in deze praktijk, hij heeft heel veel heupproblemen. Maar ik ga de gezelligheid echt wel missen, zijn vrouw is de assistente
pi_219135234
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:45 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Ik blijf af en toe kijken, is dat ook goed?
En heel goed :D Al is er niets mis met de Randstad hoor. Ik kom er graag, want daar vinden veel mooie concerten plaats!
Wel een beetje karig, maar zo is het leven tegenwoordig :'(
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 10:51:24 #46
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219135252
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 10:39 schreef Blues het volgende:

[..]
Balen he.
Keten
pi_219135318
Mijn peuter heeft gymles in een multifunctioneel wijkcentrum dus we konden meteen op weg daarheen een stem uitbrengen ^O^
pi_219135321
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:53 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik had het niet over de vertaling
Ok.
pi_219135590
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 08:04 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Altijd ruzie met gasfles.
Die komen hier met klik-aansluiting *)
pi_219135630
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:LHO, geen Bij1-stemmer?
Nee. In theorie wel, als het intern niet zo'n puinhoop was en als de tankies iets minder vingers in de pap hadden.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 11:45:56 #51
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219135794
tankies ?
pi_219135910
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:45 schreef fietsie het volgende:
tankies ?
Pro-russische communisten die vinden dat de holodomor geen genocide was.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 12:07:55 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219135966
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Pro-russische communisten die vinden dat de holodomor geen genocide was.
Ah dat klinkt echt als iets waar ik me enorm druk over zou maken.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 12:16:42 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219136034
Net ff het verkiezingsprogramma van bij1 bekeken, wat een populistisch geschreeuw
pi_219136046
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:07 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ah dat klinkt echt als iets waar ik me enorm druk over zou maken.
En vinden dat we niet Oekraïne in de oorlog moeten steunen want oorlog en dat kritiek op het Kremlin deels 'russenhaat' is.

In de huidige geopolitieke toestand is dat iets wat ik wel meeneem in mijn keuzes ja.

Voorbeeld van een tankie is Left Laser. Voordat Yoeri Albrecht ( :r ) hem op zijn muil sloeg, vroeg hij aan Albrecht wat hij er van vind dat sommige politieke partijen in Oekraïne verboden zijn.

Maar de partijen die in Oekraïne verboden zijn, zijn partijen bestuurd door het Kremlin. En daar hebben de tankies precies nul moeite mee.
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 12:45:31 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219136229
https://nos.nl/artikel/25(...)eigenaar-niet-vinden

@fietsie kwam deze mevrouw nog in je stamboom voor?
  woensdag 29 oktober 2025 @ 12:50:43 #57
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219136258
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:45 schreef derLudolf het volgende:

@:fietsie kwam deze mevrouw nog in je stamboom voor?
Oud Tante Wilhelmina!
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 12:57:08 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219136306
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
En vinden dat we niet Oekraïne in de oorlog moeten steunen want oorlog en dat kritiek op het Kremlin deels 'russenhaat' is.
Zit toch wel aan de andere kant van het politieke spectrum en had tot drie jaar opzich wel sympathie voor Rusland, wellicht door m'n afkeer tegen de VS. De VS waar in de media veel aandacht voor is en door veel mensen opgehemeld wordt. Ik dacht eigenlijk ook niet dat de Rusland Oekraïne zou binnenvallen, dat het gewoon een propaganda praatje van de VS was om hun schaliegas kwijt te kunnen :@

Inmiddels wel m'n mening herzien, voor wat Rusland betreft. Afkeer voor VS is niet minder geworden.

Toch zou ik zodra het kan graag es maar Sint Petersburg. En een keer de Trans-Siberie express doen O+
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 12:58:20 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219136322
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:50 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oud Tante Wilhelmina!
Ook familie van Danny denk ik. Hij heeft het forum naar dr genoemd :+
  woensdag 29 oktober 2025 @ 13:06:49 #60
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219136456
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:45 schreef derLudolf het volgende:

@:fietsie kwam deze mevrouw nog in je stamboom voor?
Nee, de lui in mijn stamboom komen uit de Stadsdriehoek, niet van Zuid.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 13:18:19 #61
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219136537
Wilhelmina Fokkolina Meppelder, geboren 10 september 1852
Overleden 23 februari 1951, in Den Haag.

Getrouwd met: Arie Schaaij

Kinderen:
Wilhelmina Fokkolina Schaaij
Hendrik Schaaij
Johannes Schaaij
Elisabeth Gezina Catherina Schaaij
Johannes Schaaij
Folkert Schaaij
Helena Schaaij
Talgje Schaaij
Folkert Schaaij
Woulter Scaaij
Best Schaaij
Johanna Schaaij
Riek Schaaij
Gebke Schaaij
Arie Schaaij
Johannes Schaaij

Je weet wel gelijk wat hun hobby was, en dat Johannes niet een voornaam met een beste levensverwachting is...

Zo mobiel kom ik bij de kinderen niet heel veel verder, omdat je dan in de buurt van de 'moet minimaal 50 jaar geleden overleden zijn' grens komt
  woensdag 29 oktober 2025 @ 13:33:55 #62
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219136673
Volgens mijn collega's zou ik op Aant Jelle Soepboer kunnen stemmen. "voor de belangen van Fryslan".

Niet echt een goed gevoel bij.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 14:20:58 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219137031
Net
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 13:33 schreef fietsie het volgende:
Volgens mijn collega's zou ik op Aant Jelle Soepboer kunnen stemmen. "voor de belangen van Fryslan".

Niet echt een goed gevoel bij.
Net als PVV en BBB deed NSC klaarblijkelijk erg hun best voor mensen die problemen hebben met de toegang tot de arbeidsmarkt.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 14:22:32 #64
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219137042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 14:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Net
[..]
Net als PVV en BBB deed NSC klaarblijkelijk erg hun best voor mensen die problemen hebben met de toegang tot de arbeidsmarkt.
Gelukkig is de FNP dan weer een zelfstandige club, voor wat de provinciale staten betreft.
pi_219137130
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 12:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Zit toch wel aan de andere kant van het politieke spectrum en had tot drie jaar opzich wel sympathie voor Rusland, wellicht door m'n afkeer tegen de VS. De VS waar in de media veel aandacht voor is en door veel mensen opgehemeld wordt. Ik dacht eigenlijk ook niet dat de Rusland Oekraïne zou binnenvallen, dat het gewoon een propaganda praatje van de VS was om hun schaliegas kwijt te kunnen :@

Inmiddels wel m'n mening herzien, voor wat Rusland betreft. Afkeer voor VS is niet minder geworden.

Toch zou ik zodra het kan graag es maar Sint Petersburg. En een keer de Trans-Siberie express doen O+
Toen was rusland toch al zeker een jaar of zeven daarvoor de Krim binnengevallen. En de MH17 vloog ook al niet meer :+
pi_219137189
Middag.

Zo eerst eens naar een uitvaart en daarna stemmen. PvdD uiteraard. Maar dat zal niemand verbazen vermoed ik.

@fietsie : ik kwam die Friese partij ook in Utrecht op straat tegen. Kweenie of hun ‘Kies voor de regio’ daar nu echt lekker aansloeg :D

Ik ben verder echt helemaal af :O Gisteren tot laat lezing anesthesie gegeven voor externe paraveterinairen (en een dierenarts) uit de eerste lijn. Dat was vrij veel werk om voor te bereiden (breed thema, verschillende niveaus en faciliteiten per praktijk) en zelf ook best intensief (lezing was ook interactief) maar wel erg leuk O+

In de toekomst gaan we er meer geven. Mijn teamleider vindt het afschuwelijk om te doen, dus die zit er dan gewoon bij voor de mental support. Teamleider van de spoed & opname deed ook mee, en die vind het niet erg dus ik denk dat wij vaker samen lezingen gaan verzorgen *O* .

Daarna gelogeerd bij mijn teamleider (leuk huisje in de tuin dat ze ook wel verhuurd) en na nog even eerst een beoordelingsgesprek te hebben gehad, weer net thuis.
pi_219137247
Verhuurd ;(

Ik zei al dat ik moe was hè?
pi_219137560
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 13:18 schreef fietsie het volgende:
Wilhelmina Fokkolina Meppelder, geboren 10 september 1852
Overleden 23 februari 1951, in Den Haag.

Getrouwd met: Arie Schaaij

Kinderen:
Wilhelmina Fokkolina Schaaij
Hendrik Schaaij
Johannes Schaaij
Elisabeth Gezina Catherina Schaaij
Johannes Schaaij
Folkert Schaaij
Helena Schaaij
Talgje Schaaij
Folkert Schaaij
Woulter Scaaij
Best Schaaij
Johanna Schaaij
Riek Schaaij
Gebke Schaaij
Arie Schaaij
Johannes Schaaij

Je weet wel gelijk wat hun hobby was, en dat Johannes niet een voornaam met een beste levensverwachting is...

Zo mobiel kom ik bij de kinderen niet heel veel verder, omdat je dan in de buurt van de 'moet minimaal 50 jaar geleden overleden zijn' grens komt
Als jij dit mobiel zo even oplepelt zegt iets me dat de Gemeente Rotterdam hier ook al wel geweest is :?
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:05:16 #69
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219137571
quote:
3s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Als jij dit mobiel zo even oplepelt zegt iets me dat de Gemeente Rotterdam hier ook al wel geweest is :?
Ik haal het uit een berg in de USA , ik weet niet of Rotterdam daar ook een accountje heeft :P
pi_219137576
quote:

Wel!
pi_219137579
quote:
10s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:44 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Wees blij dat ze geen emoji's gebruiken.
Wij hebben dus serieus processen die daarover struikelen omdat ambtenaren emoji's in vrije teksten proppen
pi_219137599
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 14:55 schreef Candaasje het volgende:
Verhuurd ;(

Ik zei al dat ik moe was hè?
:*
pi_219137600
quote:
3s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:06 schreef sigme het volgende:

[..]
Wel!
Ja weet ik ook inmiddels O+
pi_219137607
quote:
14s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Ja weet ik ook inmiddels O+
Ik vond het ook nogal een verrassing maar het ís toch handig _O_
pi_219137615
dat excelgedrocht begon zelfs met een soort "IN DIT HUIS" moralistisch lulpraatje maar dat zag ik niet want de titels waren nog niet geblokkeerd. Ik heb het even gefikst. De tekst staat er nog steeds maar in 14 punten ipv 48 :X
pi_219137622
PS: Nee, Volt is natuurlijk geen getuigenispartij volgens de klassieke definitie maar ik vind van die splinterpartijen er toch veel van weghebben. Overigens vind ik het zéker geen diskwalificatie en zijn splinterpartijtjes ook zeker niet zonder invloed met hun getuigenissen.
pi_219137648
quote:
13s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 09:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vroeger had ik een manager en de manager daarvan die allebei al hun teksten schreven in Excel.

Op die afdeling opende iedereen alle bestanden dan ook vanuit Excel en iedereen raakte dus volledig van de kaart als iets dat gelezen moest worden geen .xls-bestand was.
pi_219137668
quote:
3s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Deze en meer namen staan ook in de oproep van de gemeente.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:21:41 #79
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219137685
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Deze en meer namen staan ook in de oproep van de gemeente.
Ik zie er ook nog wel wat meer, maar dan kom ik binnen die 50 jaar dus die ga ik nie knippen-plakken.
pi_219137696
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Vroeger had ik een manager en de manager daarvan die allebei al hun teksten schreven in Excel.

Op die afdeling opende iedereen alle bestanden dan ook vanuit Excel en iedereen raakte dus volledig van de kaart als iets dat gelezen moest worden geen .xls-bestand was.
Serieus :'(
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:22:54 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219137698
quote:

[..]

WTF
🤪
pi_219137704
en nu wil ik dat het vijf uur is. Dan ga ik lopen en thuisbezorgd bestellen en bier drinken.
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:25:23 #83
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219137706
Had ooit een medewerker vers van schoevers die kolommen maakte met een non proportioneel lettertype en spaties, dacht dat dat erg was
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:25:53 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219137709
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:25 schreef Dr_Flash het volgende:
en nu wil ik dat het vijf uur is. Dan ga ik lopen en thuisbezorgd bestellen en bier drinken.
Een Burger met Friet?
pi_219137717
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Een Burger met Friet?
Weet ik veel. Iets ongecompliceerds ja
pi_219137728
quote:

[..]

Als je een pdf wilt, uitprinten en inscannen met de multifunctional ;(

Deze figuren zijn een jaar of tien mijn werk geweest ;(
  woensdag 29 oktober 2025 @ 16:40:36 #87
13783 Anthraxx
pi_219137813
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:07 schreef sigme het volgende:

[..]
Wij hebben dus serieus processen die daarover struikelen omdat ambtenaren emoji's in vrije teksten proppen
Wij ook. Maar dan in aangiftes van burgers of bedrijven. 😅. Dat vind de verwerking niet heel tof.
pi_219137836
We hadden ook ooit een overijverige automatiseerder die zich opwond over het feit dat alle opdrachten per *fax* binnenkwamen. Die heeft dat gemoderniseerd, toen kwamen alle opdrachten per e-mail binnen.

Elke opdracht in 1 e-mail. Als bijlage.

De werkverdeling ging door de faxen over de medewerkers te verdelen.

Daarna was er dus 1 fte extra nodig voor "e-mail-open bestand-openen printen" - dienst die heeeeeeel slecht was voor mentale welzijn.
pi_219137843
Nog steeds geen 5 uur
pi_219137849
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 11:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Nee. In theorie wel, als het intern niet zo'n puinhoop was en als de tankies iets minder vingers in de pap hadden.
Jeneejanee herkenbaar :')
pi_219137914
Week door midden *O* slempje *O* geslempt O+

Nu met de billen knijpen tot ik in slaap val denk ik.
pi_219137916
Vriendin heeft een jaar of twee als scanner-operator gewerkt.

Brief openen - document eruit halen - scannen - opslaan - papier bij het afval

Ze bleef er verbazend blijmoedig onder. Ik denk dat ik een langzame dood door papercuts was gestorven.

@Dr_Flash nog zes minuten *O*
pi_219137925
Wel mooi hoe de gemeente voorsorteert op "rijk zul je er niet van worden" :D

Ligt er met net aan hoe graag ze het hebben willen lijkt me...

pi_219137938
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ze bleef er verbazend blijmoedig onder. Ik denk dat ik een langzame dood door papercuts was gestorven.

@:dr_Flash nog zes minuten *O*
Dit zijn klusjes waar ik, afgekaderd, heel erg lekker op kan gaan... 2 jaar zou echter wel voelen als de hel op aarde.

Ik kan ook helemaal blij worden van mailings inpakken enzo O+ heb nog wel eens klussen waar dat dan aan de hand is. MAAAAAAK ME GEEEEEEEEK *O*
pi_219137953
quote:

@:dr_Flash nog zes minuten *O*
Ik had vroegah een collega wiens taak het was processen te stroomlijnen en dat om te schrijven in een software ontwerp. Die had eerder processen in kaart gebracht bij de gemeente Amsterdam.

Daar was een afdeling die elk jaar een rapport opmaakte. Dat was wat die mensen deden; data verzamelen, rapportje bouwen.

'wat doen jullie met dat rapport?'
- 'dat gaat naar afdeling X'.

Hij naar afdeling X, vragen naar dat rapport.

"Oh ja geen idee, dat krijgen we elk jaar in januari en stoppen we maar in het archief"
pi_219137982
Heerlijk IT’ers over gewone mensen (als ik). Ooit een aan de telefoon gehad die vond dat ik van alles moest kunnen. Vond ik niet, hij was de helpdesk medewerker, ik niet. Gevraagd of hij de organisatie van een internationale driedaagse conferentie met 150 internationale deelnemers kon organiseren. Nee, dat kon hij niet, dus hij kwam helpen (en ik kreeg een andere dockingstation want het ding was echt stuk).

En toen ik, in het begin van de IT tijd voor die afdeling werkte vroeg de directeur aan mij, toen hoj een bestelling moest goedkeuren, wat een lazer printer was, daar had hij nog nooit van gehoord.

Tandartsbezoek ging snel. Kies is niet meer te redden, dat dacht ik al, maar het gaat een flinke klus worden om ‘m eruit te krijgen en ik moet het echt een paar dagen rustig aan doen daarna. Kon direct maar ik heb wat dingen staan, dus gaat die er volgende week donderdag eruit. -O- mooie binnenkomer bij de nieuwe tandarts
pi_219138198
Sterkte vast @Kaatje1 :Y

Ik heb in de schemering nog net even een klein ommetje kunnen lopen. Verder vanmiddag in de lunchwandeling nog een dubbeltje gevonden O+ Kliko staat al aan de straat, bezorgvoer is onderweg (picnic komt morgen pas). 10.830 stapjes. Schoenen uit, troetelavond. Brand Winterbock erbij B:)B

Kerstmarktfilmpjes op Youtube kijken. Doe ik veel de laatste dagen. Want kerstmarkt *O* O+
pi_219138220
quote:

Als je mazzel hebt wordt die scan dus enige tijd later geprint.
pi_219138240
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik had vroegah een collega wiens taak het was processen te stroomlijnen en dat om te schrijven in een software ontwerp. Die had eerder processen in kaart gebracht bij de gemeente Amsterdam.

Daar was een afdeling die elk jaar een rapport opmaakte. Dat was wat die mensen deden; data verzamelen, rapportje bouwen.

'wat doen jullie met dat rapport?'
- 'dat gaat naar afdeling X'.

Hij naar afdeling X, vragen naar dat rapport.

"Oh ja geen idee, dat krijgen we elk jaar in januari en stoppen we maar in het archief"
Wij maken een paar rapporten met data vanaf 2012. Af en toe vragen we of ze nog steeds willen dat we ieder nieuw jaar opnieuw dezelfde data over de jaren 2012 t/m vorig jaar aanleveren (met als verse data dan die van dit jaar).
Ze stáán er op.
pi_219138259
EN dan die dreaded mailtjes met een extra regel "think about the environment before printing this email"

Die er dan als enige regel voor zorgt dat je twee blaadjes nodig hebt :')
  woensdag 29 oktober 2025 @ 17:44:10 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219138304
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Weet ik veel. Iets ongecompliceerds ja
Een bezorgde burger is best lastig vandaag
  woensdag 29 oktober 2025 @ 17:44:58 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219138315
Nieuwe Asterix is binnen
pi_219138442
Ik had deze week iemand die het op zich had genomen om iets te veranderen in een vastgesteld document. Omdat hij het er niet mee eens was.

Toen ik erachter kwam en navraag deed: ‘Weet je wel hoe lastig het was het origineel aan te passen!?’

Joh!

Echt?

:|W 8)7
pi_219138449
quote:
6s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
EN dan die dreaded mailtjes met een extra regel "think about the environment before printing this email"

_O-
pi_219138522
Sterkte met je ontkiezing Kaatje!

Zou wat zijn, op verkiezingsdag je kies kwijt :D

Zit hij zo vast dat je er last van gaat hebben? Tandarts heeft bij mij twee keer getrokken maar kan me niet herinneren dat ik uitgeschakeld was. Para erin, voorzichtig met eten en gaan.
Verstandskiezen eruit was wel… ruk :')
pi_219138537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wel mooi hoe de gemeente voorsorteert op "rijk zul je er niet van worden" :D

Ligt er met net aan hoe graag ze het hebben willen lijkt me...

[ afbeelding ]
Ja, als ze daar een projectontwikkelaar op los willen laten en je gaat een beetje met de hakken in het zand...
pi_219138540
Laatste dag van zes dagen geen andermans bezoek, vanaf morgen weer drie weken feest ;(
pi_219138613
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zit hij zo vast dat je er last van gaat hebben? Tandarts heeft bij mij twee keer getrokken maar kan me niet herinneren dat ik uitgeschakeld was. Para erin, voorzichtig met eten en gaan.
Als hij scheef ligt en ze moeten een stuk kaakbot mee weg zagen kan je er best last van hebben ja.
pi_219138682
quote:
6s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:

Zó bekend. In ieder geval zijn brieven van de overheid al enige tijd tweezijdig bedrukt.

Goh, ook eens een trouble, die niet op te lossen was op onze houtje touwtje manier. Over het algemeen lukt dat.
Nu een echte mail geschreven met samenvatting naar de administratie én de gebruiker, want er speelden wel twee dingen die niet klopten. En geld kosten. Nu mag hogerop het uitzoeken. w/

Ondanks verkouden toch zingen vanavond, want men vindt het best leuk als wij wat liedjes zingen voor de wachtenden in de rij voor het stembureau. En anders de vrijwilligers zelf wel.

Ondertussen veel wassen gedraaid, de ene sok teruggevonden. Vanavond eten wij butter chicken. Ook boodschappen gedaan voor 3 maaltijden van
Chicks love food. https://chickslovefood.co(...)90&mc_eid=7f65bd290d
  woensdag 29 oktober 2025 @ 18:26:10 #110
13783 Anthraxx
pi_219138715
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:44 schreef sigme het volgende:
We hadden ook ooit een overijverige automatiseerder die zich opwond over het feit dat alle opdrachten per *fax* binnenkwamen. Die heeft dat gemoderniseerd, toen kwamen alle opdrachten per e-mail binnen.

Daarna was er dus 1 fte extra nodig voor "e-mail-open bestand-openen printen" - dienst die heeeeeeel slecht was voor mentale welzijn.
Oh help.... 8)7

Maar wel herkenbaar. Wij leveren soms intern ook nog wel af aan een e-mail postbus. En daar openen ze een digitaal leesbaar document, met als bron een applicatie l, om het vervolgens over te typen (!!) in het doelsysteem... :+.
pi_219138729
Gut, wat een boel mensen eigenlijk die wel op Volt zouden stemmen, maar.... Ook ik vind Volt het beste bij mij passen en toch stem ik er niet op omdat ze zo klein zijn. Maar zo worden ze natuurlijk nooit groter :')

En VVD de partij met de meest trouwe kiezers? Ik dacht altijd dat dat het CDA was. Mijn moeder stemt al zolang ik me herinner altijd CDA. Zonder zich in wat dan ook te verdiepen. Hup: CDA. Wat lijkt me dat makkelijk :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219138812
Hoe gaat t met @Lucky_Strike op het stembureau?
pi_219138828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:27 schreef Isabeau het volgende:

Mijn moeder stemt al zolang ik me herinner altijd CDA. Zonder zich in wat dan ook te verdiepen. Hup: CDA. Wat lijkt me dat makkelijk :+
Mijn moeder ook.
Als ik er naar vroeg zei ze altijd: principieel!
pi_219138837
Goh fietsie…Wilhelmina werd bijna 100 jaar en kreeg ZESTIEN kinderen. _O_

En Kaatje naar de tandarts voor een kies trekken. Jakkie en Sterkte.
pi_219138968
Er was hier blijkbaar nog een pagina voor. Succes Kaatje. Ook niet fijn om nu al te weten dat het geen makkelijke kies extractie gaat worden :X

quote:
Sinds ik dit zinnetje ken heb ik hem al zó vaak gebruikt _O-

En een *O* voor Candaasje haar lezing *O* *O* Ik vind dat soort dingen ook leuk O+ maar het is ook vermoeiend. Ging het allemaal naar verwachting? Zou je het een volgende keer iets anders doen of juist niet?

@fietsie oppassen met je conclussie: misschien vonden ze de naam Johannes geweldig en waren er meer kinderen met de naam Johannes. Dat gebeurde bij mijn voorouders ook :o En vervolgens zie je dan in stambomen van anderen dat ze maar hadden besloten dat toen de tweede met die naam geboren werd, de eerste dus al dood was. Niet dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219139078
quote:
Gut, wat een boel mensen eigenlijk die wel op Volt zouden stemmen, maar.... Ook ik vind Volt het beste bij mij passen en toch stem ik er niet op omdat ze zo klein zijn. Maar zo worden ze natuurlijk nooit groter :')

Ja, dat was exact waarom ik vorige verkiezingen ook wel steeds Volt heb gestemd. Maar dit keer toch wel strategisch gestemd.

Ben erg benieuwd. Was hier vanochtend bij het stemlokaal verderop in de straat ook best druk geweest al, kliko al behoorlijk gevuld. Geen rij ofzo verder, maar wel continue in en uitloop.

Kaatje, succes met de kies volgende week! Hopelijk valt de nasleep mee.

En Candaas inderdaad tof! En energie slopend. Maar tof!
pi_219139146
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sterkte met je ontkiezing Kaatje!

Zou wat zijn, op verkiezingsdag je kies kwijt :D

Verstandskiezen eruit was wel… ruk :')
:D
De kies is afgebroken, dus waarschijnlijk moet de wortel gespleten worden om er in stukken uit te krijgen. Er is geen houvast voor een tang
pi_219139175
Net gestemd en het was goed druk *O*
pi_219139183
In mijn stembureau moest ik zover het gebouw in en door en strepen volgen, dat het leek op de keer dat ik illegaal sigaretten ging halen tijdens een avondje slempen :D Ook weer bijzonder :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 oktober 2025 @ 19:14:47 #120
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219139202
quote:

En VVD de partij met de meest trouwe kiezers? Ik dacht altijd dat dat het CDA was. Mijn moeder stemt al zolang ik me herinner altijd CDA. Zonder zich in wat dan ook te verdiepen. Hup: CDA. Wat lijkt me dat makkelijk :+
Tov twee jaar geleden is er wel weer een vaste CDA-zetel 'overleden'. PVDA trouwens ook.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219139255
Ik kon de ingang niet vinden bij het stembureau, was in een verzorgingstehuis en vroeger ging je gewoon de hoofdingang in, maar nu bleek er iets verderop ook een deur te zijn die nu gebruikt werd. Om ca 12 uur zat de kliko best vol
pi_219139511
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:36 schreef Blues het volgende:
Hoe gaat t met @:Lucky_Strike op het stembureau?
Druk. Continue rij van een man of 20. En een van mijn leden was een domme mainsplainende boomer die alleen het kleinste taakje wilde doen. En daarbij constant oude jongens krentenbroodpraatjes aan het doen was met alle bekenden die hij zag. Hij gooide ook constant de processen in de war. Hij rouleerde niet mee met de rest dus hij was de enige die de benen af en toe kon strekken, naar het toilet kon of wat kon eten. Het was 12.15 voor ik kon ontbijten en plassen.

Ik heb die kerel niet gewurgd, wel trots daar op. Ben wel bij vlagen enorm onaardig geweest maar na elke correctie, lette hij 2 minuten op en dan was het weer klaar. Wat een kleuter.

En dat is dus mijn verantwoordelijkheid. Maar door zijn gedrag heb ik geen tijd om bem er op aan te spreken :')
Spoilers!
pi_219139608
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:41 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Druk. Continue rij van een man of 20. En een van mijn leden was een domme mainsplainende boomer die alleen het kleinste taakje wilde doen. En daarbij constant oude jongens krentenbroodpraatjes aan het doen was met alle bekenden die hij zag. Hij gooide ook constant de processen in de war. Hij rouleerde niet mee met de rest dus hij was de enige die de benen af en toe kon strekken, naar het toilet kon of wat kon eten. Het was 12.15 voor ik kon ontbijten en plassen.

Ik heb die kerel niet gewurgd, wel trots daar op. Ben wel bij vlagen enorm onaardig geweest maar na elke correctie, lette hij 2 minuten op en dan was het weer klaar. Wat een kleuter.

En dat is dus mijn verantwoordelijkheid. Maar door zijn gedrag heb ik geen tijd om bem er op aan te spreken :')
Kun je ook nog een soort van aangeven dat iemand ongeschikt is voor een eventuele volgende keer?
pi_219139657
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:46 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
Kun je ook nog een soort van aangeven dat iemand ongeschikt is voor een eventuele volgende keer?
Ja en dat ga ik ook zeker doen.

Deze kerel wilde overigens in alle drukte een half uur eerder weg om te gaan bridgen. Dat werden er 45. Blij dat hij weg was, konden we tenminste doorwerken. Het ging gelijk soepeler.

Straks mag ik hem gaan vertellen dat hij toch echt moet tellen hoe ik zeg dat hij moet tellen. Joy.
Spoilers!
pi_219139659
Dat. Ik zou kunnen afhaken op zo iemand aanwezigheid

Ik zat vanaf naast een manspreader in een infrarood sauna.
Hij vond mijn been warmpjes tegen het zijne geloof ik toch wat ongemakkelijk, schoof braaf langzaam maar zeker steeds een centimetertje verder terug tot ie bij zijn eigen plekje zat.
pi_219139696
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ja en dat ga ik ook zeker doen.

Deze kerel wilde overigens in alle drukte een half uur eerder weg om te gaan bridgen. Dat werden er 45. Blij dat hij weg was, konden we tenminste doorwerken. Het ging gelijk soepeler.

Straks mag ik hem gaan vertellen dat hij toch echt moet tellen hoe ik zeg dat hij moet tellen. Joy.
O god, het komt nog terug ook :')
pi_219139720
Ik ben tegen de twee andere leden ook heel duidelijk geweest dat ik dit geen acceptabel gedrag vind en dat hij niet meer welkom is. En vooral dat zij het wel heel goed doen, dat ik daar juist vandaag extra blij mee ben. Ik wil zeker niet dat zij afhaken om hem.
Spoilers!
pi_219139735
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:51 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
O god, het komt nog terug ook :')
Ja. En een irritant persoon kan ik negeren. Maar een irritant en dom persoon moet ik in de gaten houden.
Spoilers!
pi_219139770
Mopperen helpt wel O+
Spoilers!
pi_219139772
quote:
GL-PvdA waarschijnlijk grootste onder buitenlandstemmers
GroenLinks-PvdA is volgens een prognose van kiezersbuitennederland.nl de grootste partij onder Nederlanders in het buitenland. De prognose is gebaseerd op een peiling onder twaalfduizend Nederlandse kiezers in het buitenland. Van de ondervraagden koos 20,7 procent voor GroenLinks-PvdA, terwijl 18,5 procent voor PVV ging. D66 behaalde 17,2 procent van de stemmen, gevolgd door VVD (9,8 procent) en CDA (8,2 procent).
Woon je in het buitenland, stem je op de 'weg met de buutnlander' partij :')
pi_219139794
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mopperen helpt wel O+
Altijd.
pi_219139806
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mopperen helpt wel O+
Mopperen is leven O+
pi_219140078
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 19:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Woon je in het buitenland, stem je op de 'weg met de buutnlander' partij :')
De onnavolgbare logica van de PVV-stemmer :')
pi_219140238
Ik verdenk mijn moeder er al jaren van PVV te stemmen, die koketteerde nogal regelmatig wat met Wilders goeie uitspraken vinden hebben, maar bleef wel altijd vaag en 'ik stem wat ik wil dat hoef ik met jullie niet te overleggen'.
Flapte ze er van de week uit dat ze nog nooit PVV had gestemd en dat ook nooit zou doen.
Mens heeft gewoon als een sneaky puber haar armen kinderen al jaren in de zeik genomen met die opmerkingen }:|
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 20:27:38 #135
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219140291
Hier was een of andere pisvlek die zei dat m'n ma afstand moest houden van m'n pa in het stemhokje. Op het moment dat pisvlek er iets van zei was ze overigens nog 5m van het hokje af :')
pi_219140345
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 20:27 schreef derLudolf het volgende:
Hier was een of andere pisvlek die zei dat m'n ma afstand moest houden van m'n pa in het stemhokje. Op het moment dat pisvlek er iets van zei was ze overigens nog 5m van het hokje af :')
Pisvlek heeft wel gelijk
pi_219141074
Dat lijkt dus premier Jetten te worden
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 21:04:09 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219141130
In elk geval geen premier Timmerfrans positief blijven.
pi_219141173
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 21:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat lijkt dus premier Jetten te worden
Er zijn slechtere opties....
  Moderator woensdag 29 oktober 2025 @ 21:05:27 #140
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219141191
Wil D66 met Ja21?
pi_219141497
Nu voel ik me toch schuldig naar Volt.
pi_219141586
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 21:14 schreef Vanyel het volgende:
Nu voel ik me toch schuldig naar Volt.
Tja ik ging gewoon voor mn beste keus en leverde ook niks op :')
pi_219141818
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 21:05 schreef derLudolf het volgende:
Wil D66 met Ja21?
Ik mag hopen van niet. En dat niet alleen vwb partijprogramma maar Eerdmans en Nanninga
pi_219141879
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:44 schreef sigme het volgende:

Bezigheidstherapie 2.0 :')

@Isabeau : ik hoop vooral dat we de volgende keer een iets minder breed onderwerp kunnen behandelen en vooraf iets duidelijker in kaart kunnen krijgen wie onze doelgroep is. Dat laatste is wel lastig, want er is echt een enorme diversiteit in niveau en beschikbare faciliteiten binnen al die verschillende kleinere praktijken. Maar nu werd het wel heeeeul veeeeul van alles wat.

Voor mezelf: iets minder lang aan het woord zijn en mezelf vooraf niet zo druk maken (ik was echt irritant hyper), ik was op het einde wel echt moe waardoor ik soms niet meer op woorden kon komen. Maar dat was eigenlijk het enige wat minder ging, (ik kwam niet zenuwachtig over hoorde ik terug). Gelukkig heb ik veel complimenten gekregen en zien ze het op het werk wel wel zitten dat ik vaker lezingen ga geven. Dus dat was erg leuk om te horen (want ik presenteer eigenlijk verder nooit).

Oh en misschien zou ik, als ik dit verder wil zetten, eens wat lessen in didactische vaardigheden moeten volgen. Ik maakte wel gebruik van interactieve vragen en met de meeste kon ik wel een beetje een verhaal maken dat toepasbaar was in de praktijk, maar dat kan nog wel beter. Ik ben natuurlijk geen docent.

Ik heb de hoop dat de hbo opleiding er ooit wel eens gaat komen, en het lijkt me echt tof om dan ook onderwijs te gaan geven. (Tegen die tijd zijn mijn knieën en rug toch wel versleten en trek ik fulltime op de vloer niet meer. Bij voorkeur heb ik dan zelf ook al wat extra differentiatie trajecten anesthesie doorlopen om een beetje te weten waar ik over babbel 8-) )
pi_219141953
* DancingPhoebe steekt kaarsje op voor unLuckyStrike
pi_219142082
Ik zag een filmpje op fb @Candaasje en omdat ik jou niet in de zaal zag en zag wat het onderwerp was dacht ik al dat jij het was.
pi_219142387
Gefeliciteerd @borisz
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 oktober 2025 @ 22:00:04 #148
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219142748
Whoohoo.
Telstar in de Eredivisie. Jetten als leider van een nieuw kabinet* . Het kan wel!
*hopelijk ook nog van goeie samenstelling :P
pi_219142793
Timmermans weg -O-
pi_219142846
Ach Timmermans. Had Wilders maar het lef.

Wij zongen voor niemand. De andere keren stonden er tientallen mensen in Efteling rijen om te stemmen. Nu: niemand. Af en toe liep er iemand binnen.
Misschien omdat het regende?
Affijn, lekker gezongen in een geweldige acoustiek. 🎶
pi_219142942
Wat knudde zeg Lucky, dat er zo’n werk ontduiker bij was en daarvoor ook nog een vergoeding vangt.
Succes met tellen!
pi_219142954
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 22:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Timmermans weg -O-
Zonde :{
pi_219143005
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 22:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Zonde :{
Jammer maar te verwachten en ook verstandig. Er moet nieuw bloed in en dan hopen dat er geen media aanval op komt
pi_219143018
Goed van je Candaasje om de presentatie te geven over een breed onderwerp. _O_
En dat je daardoor steeds beter je richting gaat vinden. You go, girl.
pi_219143135
Wat is Wilders goed slecht in reflecteren en omgaan met kritische vragen van journalisten.
En straks nog eens wachtgeld voor het werkeloze stemvee.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 oktober 2025 @ 22:16:43 #156
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219143209
Het liefst zou ik de tap openzetten. Maar ik moet morgen vroeg al weer in gesprek met bankiers van onze Oranjebank. Daarna conferentie over banken, stichtingen en WWFT. Dus het blijft bij een paar biertjes. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')