Oh, weer een post verdwenen in het zwarte gat van de 503.quote:
Ik kocht een huis met twee extra slaapkamers. Zonder hobbies die een eigen kamer vereisten (en thuiswerken was nog geen ding) = opslagquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 19:11 schreef sigme het volgende:
In dit huis bouwden wij een bedstee, maar dat beviel niet, en toen werd het de klerenkast.
Een paar maanden geleden heb ik daar mijn liefste uitgekoekoekt, nu is het mijn klerenkast
Je deed iets stoms met je eerste versie: Live Laugh Lovequote:Op zaterdag 25 oktober 2025 19:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, weer een post verdwenen in het zwarte gat van de 503.
Ging het om het vreselijke OP-plaatje (inmiddels vervangen) of heb ik echt iets stoms gezegd/gedaan?
Misschien dat ik ze idd bij een kringloopwinkel aflever. Die kan ze alsnog weggooien (ik weet niet hoe ze er sorteren) maar dan heb ik het iig geprobeerd.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 19:20 schreef derLudolf het volgende:
@:Tele6 op de kledingcontainer staat naar welke organisatie het gaat. Hier in het dorp is er een voor hergebruik (volgens mij van Het Goed), een dorp verderop gaan ze naar een poetslappenfabriek.
Kun je ze niet afleveren bij een lokale kledingkringloop? Dat doe ik wel es. Van hun winst koopt de lokale kringloop hier dingen voor de voedselbank.
Ex trok bij mij in met zijn kleding en misschien drie dozen andere spullen, en 1 Ikea ladekastquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 19:01 schreef Tele6 het volgende:
Verder ben ik vooral aan het stressen over de aanstaande verhuizing. Ik ben erg aan m'n spulletjes gehecht, maar lang niet alles kan mee. B woont op 70 m² en ik woon nu op ruim 50 m².
Hij gaat een aantal meubels wegdoen en we gaan handigere kasten fixen (hij heeft nu heel veel meuk in één open Billy boekenkast, en in de studeerkamer geen kast maar kratten opgestapeld).
Ik ga veel van mijn meubels doneren aan broertje voor zijn nieuwe huis. O.a. mijn eettafel die nog van oudtante Bep is geweest; mooi dat die in de familie blijft.
Sommige van mijn planten hebben (ondanks mijn beste pogingen) luis. Die gaan niet mee maar de kliko in.
B maakt grapjes dat ik zoveel kleding heb, maar die vallen bij mij slechtmisschien zou ik wel een paar dingen weg kunnen doen (ik heb een stapeltje gemaakt van dingen die niet passen) maar je weet nooit of ze dan bij iemand terechtkomen of dat ze in de vuilverbranding eindigen. Zomerkleding verkoopt nu niet op Vinted.
B heeft alle keukenspullen al, maar we zijn van plan om een deel van mijn spullen iig te bewaren omdat de pannen allemaal goed zijn voor inductie in een evt volgend huis.
Pff mijn hoofd zit er vol van! Hoe doen mensen dit??
Het ligt aan mij; ik kan geen alcohol verwerken. Ik kan al niet meer rijden na een 0,2% biertje.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 18:56 schreef derLudolf het volgende:
Dan zou je al zoveel moeten eten, zodat je drie borrelglazen ammereto binnen krijgt, volgens mij ben je eerder beroerd.
Ja die was vreselijk hè? Ik vond dat wel grappig. Maar toch te erg.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 19:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je deed iets stoms met je eerste versie: Live Laugh Love
Ik zag het al helemaal voor me : @Tele6 in een overall, potten verf, afplakband: jouw plaatje geprint als voorbeeld via een projector op de muur geprojecteerd...quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 19:42 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja die was vreselijk hè? Ik vond dat wel grappig. Maar toch te erg.
Wacht.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oude kleding is een nobrainer voor mij: die gaat naar de sponsorwinkel.
Per zak aangeven of het lompen zijn of draagbare kleding. Bedragje per kilo voor de clubkas.
Wij legen ook zo’n lokale inzamelingscontainer. Eerst iedere maand maar nu iedere drie weken. Want het spul blijft komen
Dus als iemand wat kwijt wil: ik laad mijn auto wel vol op een meet
Ik ben eerder benieuwd hoe jij (wetende wat in de Catmobiel past) alllllll jouw donaties met de trein meekrijgtquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht.
Wou je ook nog wat gaan kopen op de kerstmarkt? Want dat kan dan niet meer
Ik kom met de goederentrein. De Duitsers hebben daar ervaring meequote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik ben eerder benieuwd hoe jij (wetende wat in de Catmobiel past) alllllll jouw donaties met de trein meekrijgt
De DM crème met ureum heb ik al. De 5% versie. Andere heb ik er niet zien staan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 18:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Naar de DM wandelen en een crème kopen met zo veel mogelijk ureum erin en liefst parfumvrij. Ze hebben geloof ik meerdere opties.
Ureum werkt erg goed tegen schilfers.
Alternatief heb ik nu de DM dode zee bodylotion en die vind ik ook fijn. Smeert wat beter dan de ureum crèmes.
In geval van droge handen: voor het slapengaan dik in de crème zetten, dunne handschoenen aan (ik heb een paar dat ik ooit nodig had voor in bokshandschoenen, heel dunne katoen). Droge voeten is dikke crème en sokken naar bed.
Niet te veel met zeep wassen of milde zeep gebruiken.
Luchtvochtigheid in je huis checken, als je de verwarming al aan hebt. Misschien heb je zo'n bakje nodig om aan de verwarming te hangen met water erin. B heeft laatst bij ome Ali een heleboel Luchtvochtigheid en temperatuur metertjes gekocht en in alle kamers gezet -- zijn woonkamer had zo'n droge lucht dat de vloer begon te kieren
Hallo jij kan een complete woonwijk kwijt daarquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:40 schreef Barreltje het volgende:
Met 250 m2 huis en een 150 m2 gym heb ik geen idee wat ruimte gebrek is![]()
We gaan deze winter wel weer eens eea weggpoien.
We hadden 4 huizen te combineren, ik geloof dat we nu na bijna 3 jaar wel gesetteld zijn wat we willen houden en wat niet..
Juh , ruimte voor 3 gezinnenquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:42 schreef fietsie het volgende:
[..]
Hallo jij kan een complete woonwijk kwijt daar
Dat soort dozen heeft B er meerdere van, en dan natuurlijk net niet het kabeltje dat je nodig hadquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:56 schreef flipsen het volgende:
Geen moeite met opruimen. Ik kwam naar Argentinië met letterlijk 1 kofferAlleen oude computers wil ik nog wel eens bewaren, God knows why... Nou ja, en natuurlijk de beroemde mannen-doos (vol kabels, opladers, stekkertjes en meer van dat grut).
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:56 schreef flipsen het volgende:
Geen moeite met opruimen. Ik kwam naar Argentinië met letterlijk 1 kofferAlleen oude computers wil ik nog wel eens bewaren, God knows why... Nou ja, en natuurlijk de beroemde mannen-doos (vol kabels, opladers, stekkertjes en meer van dat grut).
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, die mannendoos heb ik ook. Iemand nog een SCART kabel nodig?
Ik heb een lade en een tas vol spaghettiquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:02 schreef vlindertje89 het volgende:
Oh, die mannendoos heb ik ook. Iemand nog een SCART kabel nodig?
In het ene dressoir staat serviesgoed en ligt bestek.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:14 schreef Barreltje het volgende:
opruimen gaat hier ook wel gepaard met organiseren
nieuwe dozen en de dymo
oh en de kabels zitten in de tv kast / dressoir. wat hebben jullie daar ?
Maar hij kijkt er vast op die ontwapenende @JFlip manier bij?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb 18 jaar geleefd met altijd minimaal 25 computers in huis en kasten vol aanverwante zooi. En stond het maar in een kast, maar hij kan dus voor geen meter opruimen. Of u überhaupt iets naar de zijkant van een kamer of zelfs buiten het looppad schuiven. En nu dat net bijna allemaal weg is (bussen vol naar de metaalhandel), gaat hij nog even lollig doen. Too soon man. Echt too soon.
Daar trap ik dus niet meer inquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:26 schreef fietsie het volgende:
[..]
Maar hij kijkt er vast op die ontwapenende @:JFlip manier bij?
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Daar trap ik dus niet meer in
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben er gisteren achtergekomen dat ik nog steeds niet kan lachen om grapjes over mannenkast-gerelateerde zaken. J zei gisteren gekscherend: "ik beloof dat er niet weer kabels en computers door het hele huis zullen staan als ik weer ga ondernemen*".
Ik heb 18 jaar geleefd met altijd minimaal 25 computers in huis en kasten vol aanverwante zooi. En stond het maar in een kast, maar hij kan dus voor geen meter opruimen. Of u überhaupt iets naar de zijkant van een kamer of zelfs buiten het looppad schuiven. En nu dat net bijna allemaal weg is (bussen vol naar de metaalhandel), gaat hij nog even lollig doen. Too soon man. Echt too soon.
Er is een reorganisatie aangekondigd dus we zijn natuurlijk diverse scenarios aan het overwegen. Ondernemen hoort daar ook bij, maar liever niet.
De kans is niet groot hoor dat hij weer gaat ondernemen. Die vindt heus gewoon weer een leuke baan als dat nodig blijkt. Maar het is wel een scenario, al is het maar voor tijdelijk.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:30 schreef AnneX het volgende:
Oh Lucky …herinner Jflip eraan hóe opgelucht hij was toen hij werknemer was geworden!
Edit: en al die vakantiedagen!
Alle kabels in de cloudquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Nouww. Gewoon alles in de Cloud tegenwoordig toch? Up in smoke
Hoe werkt dat met pagina diagonaal vouwen? Ik zie het niet helemaal voor me.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:48 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 quote uit vorig topic: …” Pff mijn hoofd zit er vol van! Hoe doen mensen dit??”…
Doorgaan met ademen en lijstjes maken en afstrepen.
Daarvoor had ik gewoon een schrift met allerlei sub onderwerpen door een pagina diagonaal te vouwen. Kan kleding zijn, kan boeken zijn, kan materieel zijn.
Ook administratief: een digitaal verhuisbericht aan de gemeente. Die geeft het door aan allerlei instanties. Kijk even op hun site. Verzekeringen beëindigen indien van toepassing. Huur bijtijds opzeggen.
Bank ging ook digitaal. Verhuisverlof op werk regelen i.c.m. vakantiedagen ms? Je reisabbo? De huisarts en gegevens doorsturen?
Affijn. Voor mij geldt als het op papier staat is het beter behapbaar. Mogelijk voor jou ook?![]()
Succes. Komp goe 😘
De besta tvkast beneden staat vol dvd's. De hoge besta kast ernaast gewichten, (niet aangesloten) dvdspeler, WD My Book externe harde schijf, kinderboeken, kerst/zwanger/geboorte/verjaardagskaarten, gekregen knutsels van buurkindjes, en vast meer wat ik vergeet. En in het bovenste stuk waar een vitrine deur voor zit, een schilderijtje van oma en een "spandoek" van buurmeisje die ze had gemaakt toen ze laatst bij mn hockey kwamen kijken. Boven de tvkast ook vol dvd's.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:14 schreef Barreltje het volgende:
opruimen gaat hier ook wel gepaard met organiseren
nieuwe dozen en de dymo
oh en de kabels zitten in de tv kast / dressoir. wat hebben jullie daar ?
Ik had het vanmiddag met mijn liefste over jou (en je chef en het leuke nieuws) en wij hebben een bezoekje aan jullie landgoed nog steeds op de lijst goede voornemens staan. Nu liefste weer met sabbatical is en dat volgend voorjaar/zomer misschien ook nog wel is, is er zelfs enige kans dat het ons in 2026 een keer lukt om in elk geval jullie land te bezoeken. Met emoe.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:40 schreef Barreltje het volgende:
Met 250 m2 huis en een 150 m2 gym heb ik geen idee wat ruimte gebrek is![]()
We gaan deze winter wel weer eens eea weggpoien.
We hadden 4 huizen te combineren, ik geloof dat we nu na bijna 3 jaar wel gesetteld zijn wat we willen houden en wat niet..
leuk leuk! jullie zijn welkom!quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had het vanmiddag met mijn liefste over jou (en je chef en het leuke nieuws) en wij hebben een bezoekje aan jullie landgoed nog steeds op de lijst goede voornemens staan. Nu liefste weer met sabbatical is en dat volgens voorjaar/zomer misschien ook nog wel is, is er zelfs enige kans dat het ons in 2026 een keer lukt om in elk geval jullie land te bezoeken. Met emoe.
Ik maak hier wel fouten in, maar mijn regel is:quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:06 schreef Tele6 het volgende:
Hoe beslis je wat er blijft, wat ga je bewaren voor ooit.
De mijn is: als ik al niet eens meer wist dat ik het had, of eenvoudig inwisselbaar is, dan mag het gedoneerd aan de wetenschap.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:30 schreef sigme het volgende:
Ik maak hier wel fouten in, maar mijn regel is:
wat je nieuw kan (her)kopen kan weg, wat onvervangbaar is niet
De invulling daarvan is persoonlijk, want een koekenpan kan je wel opnieuw kopen, de koekenpan die nog van je oma is geweest niet. Dus je kan het niet afmeten aan de beschrijving van het ding, alleen maar aan jouw band met het ding.
Onze muzieksmaak loopt niet echt synchroonquote:
of ik met jou ergens heen ga of dat je naar mij komt ?quote:
98-2 dat laatstequote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
of ik met jou ergens heen ga of dat je naar mij komt ?
Op een moment dat je het handig kan doen? Vanavond, of voor die dingen die niet automagisch gaan morgenochtend ?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:15 schreef Barreltje het volgende:
hoe laat gaat de klok ook al weer terug ?
Eind maart en dan is het allemaal weer normaalquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:15 schreef Barreltje het volgende:
quote:willen jullie meer of minder BEVERS ?
quote:MEER
quote:dat gaan we regelen
oh,ze kennen geen wintertijd hier in istanbulquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:15 schreef Barreltje het volgende:
quote:
Mijn schoonmoeder hanteerde iets vergelijkbaar en in noodgevallen denk ik daaraan.quote:Op zondag 26 oktober 2025 07:50 schreef Lonaa het volgende:
Wat ik ook nog wel een goede stelregel vindt met opruimen e.d. is "Als er poep op zit, zou je het dan schoonmaken of weggooien?", maar die komt wel overeen met die van sigme, alleen iets lomper
voor 9 van de 10 items geldt dat het de ruimte in je brein niet waard is. Sommige dingen hebben emotionele waarde, sommige dingen hebben daadwerkelijke waarde. De rest is allemaal vervangbaar. Let it go let it go. Ik heb letterlijk nog nooit spijt gehad van iets wat ik na jaren heen-en-weer schuiven toch maar heb weggedaan. Alles is vervangbaar en met kringlopen in de buurt en een groeiende doorgeefcultuur is bijna alles vervangbaar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat met pagina diagonaal vouwen? Ik zie het niet helemaal voor me.
B en ik hebben een lijstje in een app zodat we er allebei in kunnen kijken.
Ik ben in de afgelopen 10 jaar zelf zeven keer verhuisd, dus het lijstje van inschrijven op nieuwe adres, huisarts en tandarts zoeken, adreswijzigingen doorsturen naar alles en iedereen, etc. ken ik.
Ik vind het ingewikkelde nu dat we eigenlijk 200% van benodigde spullen hebben en 50% van de ruimte. Hoe beslis je wat er blijft, wat ga je bewaren voor ooit.
Zowel de tijdsplanning als de waar-moet-alles-heen hebben we niet rond. Tijdsplanning: voor hoeveel dagen gaan we een busje en sjouwhulp nodig hebben? We gaan beide een week vrij nemen van werk maar is dat genoeg (hangt waarschijnlijk af van hoeveel sjouwhulp we vinden)
Waar moet alles heen: bv houden we mijn grote ladekast of gaan we meer dingen organiseren zoals B graag doet in kratten en dan in een stellingkast? Gaat mijn bureau in de werkkamer passen of moet ik bureau gaan delen met B?
B heeft een tekening van zijn flat met de huidige meubels, ik heb mijn meubels al opgemeten dus we kunnen gaan tekenen. Maar van tekenen leer je niet of onze spullen dan ook in de getekende kasten gaan passen. Ik zag dat er 2 lades van mijn ladekast momenteel leegstaan, dus ik ben aan het overwegen om die niet mee te nemen. Ladekast was een goede roomdivider toen ik in een studio woonde, maar nu is het een onhandig en groot ding.
Dat is dus hoe mijn hoofd nu gaat. Plus nog de verhuizing van broertje. Misschien moet ik alles idd gaan opschrijven.
Dit met een Ka heeft me wel geïnspireerd mn eigen appartement te kopen (toen ze ze aan de straatstenen niet kwijt kondenquote:Op zondag 26 oktober 2025 09:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik vond het destijds aan de ene kant vrij confronterend maar aan de andere kant heel erg licht voelen dat "mijn hele leven" op de vloer van een Caddy paste. (Ok en 2 kasten die in een bus moesten.)
Hier vlak voor het slapengaan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:15 schreef Barreltje het volgende:
I am working on this. Want ik wil ook nooit meer "op straat" staan.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit met een Ka heeft me wel geïnspireerd mn eigen appartement te kopen (toen ze ze aan de straatstenen niet kwijt konden) en te besluiten het hoe dan ook nooit te verkopen. Geef nog steeds geen zier om spullen, al heb ik wel echt een paar toffe oude meuk meubels nu. Maar een eigen honk hebben wat ze me niet af kunnen pakken (knock on wood) is wel echt de shit.
May the force be with you. Het is de shit! Ik baal voor iedereen in de huidige woningmarktsituatie.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
I am working on this. Want ik wil ook nooit meer "op straat" staan.
Ik zit dan wel soort van in de huidge woningmarktsituatie.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
May the force be with you. Het is de shit! Ik baal voor iedereen in de huidige woningmarktsituatie.
O ja ik heb dus wel expliciet gekozen nooit mede te doen. Ook niet ideaal allemaal. Maar wel van mij.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zit dan wel soort van in de huidge woningmarktsituatie.![]()
![]()
We zijn kijkende naar de mogelijkheden zodat ik mede-eigenaar van dit huis en volgende huizen kan worden. En aanverwante zaken. Die vrij definitief zijn voor de rest van ons leven.
Mede is mogelijk het begin. Want de centjes zijn niet groot genoeg voor eigen. Op dit moment. Nog.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
O ja ik heb dus wel expliciet gekozen nooit mede te doen. Ook niet ideaal allemaal. Maar wel van mij.
Mede is sowieso een beginquote:Op zondag 26 oktober 2025 12:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mede is mogelijk het begin. Want de centjes zijn niet groot genoeg voor eigen. Op dit moment. Nog.
Bijzondere optie! Ook een feli waardquote:Op zondag 26 oktober 2025 12:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zit dan wel soort van in de huidge woningmarktsituatie.![]()
![]()
We zijn kijkende naar de mogelijkheden zodat ik mede-eigenaar van dit huis en volgende huizen kan worden. En aanverwante zaken. Die vrij definitief zijn voor de rest van ons leven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vergelijkbare zg. redactiesommen haatte ik vroeger. 🙃
Ja als je dat brouwproces eenmaal onder de knie hebt kun je verder met craft bier. En dan distillerenquote:
Wat lief, foto´s posten hier he! Kitten nog?quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, voor wie het weten wil, ik heb een beetje een katertje vandaag
Hier was het 's avonds een vent, 's ochtends een vent. Er werd dus zelden brak op bed gelegen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 13:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wat lief, foto´s posten hier he! Kitten nog?
"Je was er zelf bij" zeiden mijn ouders altijd als ik brak op bed lag
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu hoofdpijn en dingen om over na te denken.
En ik dacht tot drie uur geleden dat mijn enige nadenkding vandaag de vraag was die ik vanmorgen hij zwemclub kreeg. Of ik secretaris van de stichting wil worden.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dat was een… bijzonder ziekenhuisbezoek.Terechte vragen. Knap dat je je terugtrok in de hoek van de kamer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu hoofdpijn en dingen om over na te denken.
En ik dacht tot drie uur geleden dat mijn enige nadenkding vandaag de vraag was die ik vanmorgen hij zwemclub kreeg. Of ik secretaris van de stichting wil worden.
Het gaat meer om de familie relatie en dingen liever binnen het gezin bespreken.quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:18 schreef Kaatje1 het volgende:
Pfff lastige situatie dit.
Zijn die nichtjes slim genoeg om evt bij jou om verdere informatie te vragen?
Ik heb ze laatst gefactureerd voor het gebruik van m2. Toen ineens hadden ze haast weg te komen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:40 schreef Lonaa het volgende:
De kerk staat alweer aan de deur. Want W. wil ze niet wegsturen dus die zegt iedere keer dat ie "geen tijd" heeft.
Pas maar op. Straks wordt er ook nog een advocaat in geschakeld.quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb hier een beagle die zegt dat ie van de beagle bond is. Hij eist compensatie voor het late voederen door de wintertijd. Dat doet ie héél luidruchtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:05 schreef Barreltje het volgende:
@:cat-astrophe
hier ook lastig allemaal..Het is óók lastig. Sterkte. Ter geruststelling mogelijk:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meh, heeft het helequote:Op zondag 26 oktober 2025 17:05 schreef Barreltje het volgende:
hier ook lastig allemaal..
Krijg je he met zo'n losbandig levenquote:Op zondag 26 oktober 2025 17:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mmm, zie net een sms’je van mijn kind dat die een andere provider heeft en dat ik m even moet bellen
Die bond heeft vast nauwe banden met de Brabantse exzwerfkattenvakbond. Wat een dra-ma hier. Al een uur voor de oude voedertijd.quote:Op zondag 26 oktober 2025 15:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Heb hier een beagle die zegt dat ie van de beagle bond is. Hij eist compensatie voor het late voederen door de wintertijd. Dat doet ie héél luidruchtig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:05 schreef Barreltje het volgende:
hier ook lastig allemaal..Mijn moeder had het ook een beetje na haar herseninfarct. Wilde de dingen die ze ervoor deed niet meer doen. Tot we bezigheden aanboden die ze nog wél kon. Toen kreeg ze er weer zin in.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uhm… een WTF - stukje positiviteitspost dan maar?Wat een plottwist!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zei vanmiddag al tegen oom dat hij nog nooit in de achtbaan was geweest… tot nu.quote:
dank je ..quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:12 schreef Queller het volgende:
[..]
Mijn moeder had het ook een beetje na haar herseninfarct. Wilde de dingen die ze ervoor deed niet meer doen. Tot we bezigheden aanboden die ze nog wél kon. Toen kreeg ze er weer zin in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
Ik word al moe van alleen het lezenquote:Op zondag 26 oktober 2025 18:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vandaag was hier heel fijn. Vanochtend een paar stomme dingen afgerond: nieuw energiecontract, watermeterstanden, jaarrekening 2024 goedgekeurd en een begin gemaakt aan het aanmelden voor de Volkswagen sjoemeldieselclaim. Dat laatste dreigt voor ons nog heel veel gedoe te worden maar eerst maar hopelijk valt het mee.
Daarna nog een paar uur naar buiten. Bramen en frambozen van dit jaar gerooid en de takken van volgend jaar opgebonden. Vijgen, tomaten, pepers en sperziebonen geoogst. Paar planten verwijderd. Deel van de tuinmeubelen binnen gezet. Slot van de poort gerepareerd. En de bankkussens, hoezen en dekentjes hebben lekker nog een keertje na het wassen buiten kunnen gehangen. Zo fijn als dat nog een keer kan.
Daarna naar Ikea waar het loeidruk was. Maar we liepen zo voorbij alle drukte dus we waren zo weer klaar.
En straks eten we iets waar ik me de hele week al op verheug. Varkenshaassaté van de barbecue met gegrilde spitskool, atjar tjampoer en ketimoen, cassavechips, satésaus en zelfgemaakte frietjes
mja, we willen stiekem toch wel een grote bruiloft bij ons op het landgoed..quote:Op zondag 26 oktober 2025 17:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
Meh, heeft het heleplan een lange doorlooptijd ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:34 schreef Barreltje het volgende:
overigensMijn ervaring is dat in het verleden behaalde resultaten heel weinig zeggen over hoe iemand gaat reageren op het verscheiden van ouders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sterkte Fles met bijkomen van de fles.
Is die nu "klaar"? Of wil je nog dieper de geschiedenis in?quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:04 schreef fietsie het volgende:
![]()
In de 4800 entries in de stamboom aan m'n vaders kant maar 6 datafouten aangetroffen door analyse software... Heb ik toch best aardig bijgedragen aan datakwaliteit
Ik zit daar nu op een punt dat de kerk documenten niet verder terug gaan, de wijk waarin de betreffende mensen woonden is in WO-II weggevaagd en daarmee ook veel documenten die in de kerken daar stonden...quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is die nu "klaar"? Of wil je nog dieper de geschiedenis in?
Das een mooi eind terug, volgens mij gaat die van ons ook ongeveer zo ver.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:23 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zit daar nu op een punt dat de kerk documenten niet verder terug gaan, de wijk waarin de betreffende mensen woonden is in WO-II weggevaagd en daarmee ook veel documenten die in de kerken daar stonden...
Ik zit in 1648 in 'den Oppert', wat nu een straat een paar honderd meter oostelijker is dan hoe toen de wijk begrensd werd., hartje Rotterdam.
Het betreft het huwellijk wat 'naamgevend' is voor mijn familie in mijn dorp; de eerste met die achternaam daar.
AVG is zo ver ik het weet niet meer van toepassing als je 50+ jaar overleden bent.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Das een mooi eind terug, volgens mij gaat die van ons ook ongeveer zo ver.
Ben benieuwd hoe makkelijk zoiets is in de toekomst, met het oog op avg
Ik deed vanmorgen een half uur eerder en dan vanaaf maar gewoon weer op tijd. Ongeschikte kattenvrouw, ikquote:Op zondag 26 oktober 2025 18:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die bond heeft vast nauwe banden met de Brabantse exzwerfkattenvakbond. Wat een dra-ma hier. Al een uur voor de oude voedertijd.
Sterkte Cat. Lastig. Ik denk dat je het goed hebt gedaan.
Sterkte Fles met bijkomen van de fles. Ook nog sterkten voor Barrel, AnneX en Queller met alle emzorgen en mailaise
Nou, er is dus helemaal niet gehaast of gebeuld. Alles ging gewoon soepel en vlot.quote:Op zondag 26 oktober 2025 18:24 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik word al moe van alleen het lezenLekker bezig!
Hans heeft een automatische voerbak. Ze kan zo een kilo brokjes per dag eten als we haar haar gang laten gaan. Ze is de hele dag met eten bezig. Het zal iets met haar zwerfverleden te maken hebben. Het is erg vervelend voor haar om constant honger te hebben.quote:Op zondag 26 oktober 2025 19:01 schreef sigme het volgende:
En ik begrijp niet dat mensen hun dieren voeren op de klok en dan meegaan met zomertijd/wintertijd. Je bent toch geen slaaf van de wijzertjes?
In de zomertijd krijgen de dieren hier zo rond 5u eten, per vandaag is dat rond 4u.
Pep ook wel een hongerlappie. Maar ik heb een vrij basic voerpuzzel voor haar en die vindt ze al echt te ver gaanquote:Op zondag 26 oktober 2025 20:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, er is dus helemaal niet gehaast of gebeuld. Alles ging gewoon soepel en vlot.
[..]
Hans heeft een automatische voerbak. Ze kan zo een kilo brokjes per dag eten als we haar haar gang laten gaan. Ze is de hele dag met eten bezig. Het zal iets met haar zwerfverleden te maken hebben. Het is erg vervelend voor haar om constant honger te hebben.
Drie ontbindingen? Dat klinkt nogal uitzonderlijk of niet? Of ‘zit’ je niet in een tijd waar vanalles heurt?quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:57 schreef fietsie het volgende:
Zow... weer een mevrouw toegevoegd, met 5 huwelijken waarvan 3 ontbonden en 1 door doodvallende kerel. 12 kinderen, waarvan 8 dood voor hun 10e.
Hierdoor weer eens op de site gekeken waar “onze” stamboom op staat of er al aanvullingen waren. De naamgever van onze achternaam was ergens in 1400 geboren wisten we, dat blijkt 1470 te zijn en ze hebben nu ook zijn vader (1445) en grootvader (1410) toegevoegdquote:Op zondag 26 oktober 2025 20:57 schreef fietsie het volgende:
Zow... weer een mevrouw toegevoegd, met 5 huwelijken waarvan 3 ontbonden en 1 door doodvallende kerel. 12 kinderen, waarvan 8 dood voor hun 10e.
Een keer had zij een scharrel, een keer had hij een scharrel en een keer stond er geen reden voor ontbinding in de kantlijn, en zou ik dan bij de rechtbank het verslag uit 1931 moeten opvragen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 21:23 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Drie ontbindingen? Dat klinkt nogal uitzonderlijk of niet? Of ‘zit’ je niet in een tijd waar vanalles heurt?
Muppetquote:Op zondag 26 oktober 2025 22:14 schreef fietsie het volgende:
Oow en ik ben de 12th cousin van Barack Obama, en 10th cousin van Jim Henson.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 oktober 2025 23:15 schreef Blues het volgende:
Coll is met myheritage aan het zoeken geslagen. Ze wist pas laat dat ze geadopteerd is![]()
Ze weet waar haar biomoeders familie voor 95% vandaan komt, maar over haar vader is niks bekend.Wat.een.race.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weer eens uit eten. Dat viel mij tegen.
Vooraf: Plak pâté met limoenijs was nog zó koud, dat het geen smaak had.
Lag niet aan het ijs.
Als vaker een tweede voorgerecht als hoofd: een groooote gepofte biet met plak geitenkaas, honing, pecannoten. Er bleef 1/4 biet achter.
Ach.
Verder baal ik enorm van mijn long conditie. Weer terug naar af als post longontsteking van de zomer. 😢
@Barreltje, voor wat het waard is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 26 oktober 2025 23:15 schreef Blues het volgende:
Coll is met myheritage aan het zoeken geslagen. Ze wist pas laat dat ze geadopteerd is![]()
Ze weet waar haar biomoeders familie voor 95% vandaan komt, maar over haar vader is niks bekend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. 😇
Puntje stoel ja, maar wat is Sainz een oetlul dat ie hem niet nog 1 metertje verder parkeerde (ik keek het later even terug vanuit zijn auto, via F1TV) en wat was de organisatie debiel bezig met die VSCquote:
Dit.quote:Op maandag 27 oktober 2025 07:09 schreef Vanyel het volgende:
Elke keer als ik dit topic zie dat stomme DE riedeltje in mijn hoofd
Jaloers. Maar echt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ging vandaagslempen
met bestie en doe nu tevreden het licht uit
quote:Op zondag 26 oktober 2025 23:42 schreef AnneX het volgende:
[..]Oe wie weet 🙄SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. 😇
Slempen?quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ging vandaagslempen
met bestie en doe nu tevreden het licht uit
Dit jaquote:Op maandag 27 oktober 2025 07:09 schreef Vanyel het volgende:
Uhuh ja heel koolhydraatarm als je er aardappeltjes of pasta bij serveert..quote:<foto>
Heerlijk koolhydraatarm ovenrecept voor Chinese koolrolletjes in tomatensaus gevuld met gehakt
<recept>
Lekker met aardappeltjes of een pasta.
Niks aan gelogen toch? Recept zelf koolhydraatarmquote:Op maandag 27 oktober 2025 10:48 schreef fietsie het volgende:
Soms heb ik het idee dat mensen aan iets beginnen, en dan vervolgens compleet vergeten zijn waar ze aan begonnen waren tegen de tijd dat ze er mee klaar waren.
Zoals het schrijven van de tekst van dit recept.
[..]
Uhuh ja heel koolhydraatarm als je er aardappeltjes of pasta bij serveert..
Het stukje tussen de scherpe haken wel ja... Het totaalplaatje.. is voor mensen die niet echt weten wat ze aan het doen zijn in de keuken mijnsinziens licht misleidend.quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niks aan gelogen toch? Recept zelf koolhydraatarm
Welke zoekterm gebruik jij op Tinder?quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:57 schreef fietsie het volgende:
In dit geval was de query "vrouwen van in genealogisch gezien(tijdsperiode 1650-1920) kind-barende leeftijd met 1 of meer geregistreerde huwelijken zonder kinderen in het huidige bestand"quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Welke zoekterm gebruik jij op Tinder?
In dat geval zal ik ook iets posten, zodat er sneller een nieuw topic isquote:Op maandag 27 oktober 2025 07:09 schreef Vanyel het volgende:
Lekker dan. Waar heb je een notaris voor?quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:47 schreef Tele6 het volgende:
Broertje zou vandaag de sleutel van zijn huis krijgen.
Zou.
Verkoper heeft blijkbaar de zaken niet op orde, iets met schuldeisers.
Nu weet broertje niet wanneer hij de sleutel dan gaat krijgen.
Wtf
Ik hoop het voor hem. Maar hij heeft zover ik weet geen rechtsbijstandverzekering dus dit kan ook geld gaan kosten juistquote:Op maandag 27 oktober 2025 13:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Balen, maar kan ook geld opleveren
Om dat te controleren en te voorkomen dat de schuldeisers bij jou komen?quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lekker dan. Waar heb je een notaris voor?
Zonder rechtsbijstandverzekering kun je ook wel je recht halen natuurlijk.quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik hoop het voor hem. Maar hij heeft zover ik weet geen rechtsbijstandverzekering dus dit kan ook geld gaan kosten juist
Jij hebt een goed hartquote:Op maandag 27 oktober 2025 12:34 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
In dat geval zal ik ook iets posten, zodat er sneller een nieuw topic is
Jeetje. Wat een gedoe nu!quote:Op maandag 27 oktober 2025 12:47 schreef Tele6 het volgende:
Broertje zou vandaag de sleutel van zijn huis krijgen.
Zou.
Verkoper heeft blijkbaar de zaken niet op orde, iets met schuldeisers.
Nu weet broertje niet wanneer hij de sleutel dan gaat krijgen.
Wtf
ou handig zijn als dat IETS eerder dan de dag zelf blijkt, denk je ook niet?quote:Op maandag 27 oktober 2025 13:38 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Om dat te controleren en te voorkomen dat de schuldeisers bij jou komen?
Jup, maar die kunnen ook last minute dingen in veranderen. Bij mij keek de notaris ook op het laatste moment (nogmaals) of er schulden op zaten.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ou handig zijn als dat IETS eerder dan de dag zelf blijkt, denk je ook niet?
Ik had ook een akkefietje met een creditcard op de dag voor overdracht. (Waarbij de -limiet- van de CC als schuld werd aangehouden, niet het saldo).quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, maar die kunnen ook last minute dingen in veranderen. Bij mij keek de notaris ook op het laatste moment (nogmaals) of er schulden op zaten.
Ook lullig als er achteraf wel iets mee is en de notaris zegt "ja maar op 21 september was er niets aan de hand"
Oh ja dat had ik voor de hypotheek. Alles opzeggen, hypotheek, alles weer aanvragen. Piece a cake. Hoepeltjespringen maar zo werkt het nou eenmaal.quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had ook een akkefietje met een creditcard op de dag voor overdracht. (Waarbij de -limiet- van de CC als schuld werd aangehouden, niet het saldo).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En de merels eten volop van de 4 boompjes, die vliegen af en aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als koper of als verkoper?quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik had ook een akkefietje met een creditcard op de dag voor overdracht. (Waarbij de -limiet- van de CC als schuld werd aangehouden, niet het saldo).
Misschien heeft de verkoper het als onderpand voor iets anders gebruikt. Waardoor je broertje dan ineens verantwoordelijk is voor de schuld van een ander? Geen idee of zoiets in NL kan, toen ik m'n huis kocht kwamen "grond schulden" wel ter sprake en dat die er niet op zaten.quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als koper of als verkoper?
Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is als de verkoper schulden heeft, het gaat er toch om dat broertje hem het geld kan betalen? En dat geld heeft hij, het staat al klaar.
Ik ook niet, daarom had ik ook geen tolk mee naar de notaris. In het Nederlands zou ik er evenveel van begrijpenquote:Ik kan echt niks maken van de notaristaal op websites van notarissen en makelaars.
Collega moest Britten rondleiden, ze had het over de opgeschroefde economiequote:Op maandag 27 oktober 2025 17:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Elke keer bij grappige vertalingen moet ik aan je denken @:Morgane89 en aan hoeveel beter jij het waarschijnlijk gedaan had.
"Je pakt dingen wel graag in, hè"
"Ik hou van inpakken"
Rapping zeiden ze. Rapping. Niet wrapping
Ja sommige mensen hebben al snel een drukke dag. M'n pa heeft ook zo'n nicht, als ze vrijdag bij de kapper is geweest en zaterdag naar de bakker en de Hema heeft die een druk weekend zeg maarquote:Op maandag 27 oktober 2025 19:15 schreef Tele6 het volgende:
Ze vonden het wel een vermoeiende dag hoor
Ik hoop inderdaad dat ze akkoord gaan.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja sommige mensen hebben al snel een drukke dag. M'n pa heeft ook zo'n nicht, als ze vrijdag bij de kapper is geweest en zaterdag naar de bakker en de Hema heeft die een druk weekend zeg maar![]()
Hopen dat de schuldeisers / de bank akkoord gaan met bod. Zou je broertje dan niet goedkoper van de bank zelf kunnen kopen. Of was dat vroeger zo
Nou zit ik niet per se vaak bij de notaris zou ik zeggen, maar elke keer dat ik er ben is het toch een uitbreide ontvangt, een gesprek met informatie, uitgebreide documentatie op mooi papier enzo. Onze aangepaste testamenten zijn nu klaar bijvoorbeeld, daar waren we toch weer en uur voor binnen. Binnenkort een afspraak om te tekenen. Maar eerst lezen en proberen te begrijpen wat er staatquote:Op maandag 27 oktober 2025 17:30 schreef fietsie het volgende:
Ik heb afgelopen jaar te vaak bij een notaris gezeten.
En mijn conclusie is: "bij de notaris zijn" betekent dat je in een gebouw bent waar aantoonbaar ooit een notaris ook even binnen was.
En je tekent fotokopietjes van templates die gewoon uit de printer rollen, met toezicht door een medewerker kantoorbalie.
Broertje zei dat de verkoper het wel had gehad over een scheiding. En tja, er zijn zo veel mensen die hun huis verkopen na een scheiding.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ellendig voor je broertje @:Tele6, dat is wel een onverwacht scenario zeg. Waren er geen voortekenen?
Heb je je leidinggevende al gesproken @:vlindertje89 ? Ik vind het vrij bizar en weinig positief klinken dat je mond zo gesnoerd wordt
Oh en ook allebei deze dingenquote:Op maandag 27 oktober 2025 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ellendig voor je broertje @:Tele6, dat is wel een onverwacht scenario zeg. Waren er geen voortekenen?
Heb je je leidinggevende al gesproken @:vlindertje89 ? Ik vind het vrij bizar en weinig positief klinken dat je mond zo gesnoerd wordt
Maar dit zijn wel hele speciale printjes. Met bijbehorend prijskaartje.quote:Op maandag 27 oktober 2025 17:30 schreef fietsie het volgende:
Ik heb afgelopen jaar te vaak bij een notaris gezeten.
En mijn conclusie is: "bij de notaris zijn" betekent dat je in een gebouw bent waar aantoonbaar ooit een notaris ook even binnen was.
En je tekent fotokopietjes van templates die gewoon uit de printer rollen, met toezicht door een medewerker kantoorbalie.
Haha, dat gaat me wel wat ver. Ik ben 1.5 keer zo oudquote:Op maandag 27 oktober 2025 20:18 schreef Vanyel het volgende:
@:vlindertje89
23!
Ik heb ook de ontvangst en mooi papier ervaring met de notaris
Wat lief dat je het vraagt! En @Vanyel ook.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanochtend zouden we die meeting hebben met ook decaan erbij, maar die had de afspraak niet in de agendadus die komt een andere keer. Wat me nu dus wel goed uit komt.
En @Tele6 jeetje wat een tegenvaller voor broertje zeg, wat klote. Hopelijk loopt het met een sisser af, maar die zal wel goed in de stress zitten nu. En wat verdrietig ook dat totale gebrek aan (emotionele) steun van jullie ouders.
[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 28-10-2025 16:59:25 ]
+1quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik huil heel makkelijk bij frustratie en machteloosheidik kan echt veel hebben qua zielige verhalen enzo, maar in zulke gesprekken met een leidinggevende ga ik ook huilen.
Fijn dat je in ieder geval goed hebt kunnen praten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@vlindertje89 Idd fijn dat je leidinggevende je begreep en wat misverstanden uit de wereld kon helpen. En frustratie delen lost vaak niks op maar kan wel verbinden en opluchten.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Neem je je je pilletjes standaard mee tegen zeeziekte?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 08:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Sterkte straks @:annex
Straks hopelijk droog naar de boten, hopelijk liggen ze stil
Herkenbaar. Hoe vaak ik wel niet in een gesprek al mijn energie moest focussen op 'niet huilen niet huilen niet huilen'.... Dat praat niet gemakkelijk, zeg maar. En dan gaat het echt niet om ernstige dingen of zo, ik huil gewoon idioot makkelijk.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik huil heel makkelijk bij frustratie en machteloosheidik kan echt veel hebben qua zielige verhalen enzo, maar in zulke gesprekken met een leidinggevende ga ik ook huilen. Vandaag had ik tijdens een behandeling wat in m'n oog dus ik greep naar het doosje-tissues-op-de-tafel en toen leek het net of ik zat te snotteren ipv de patiënt
![]()
Fijn dat je in ieder geval goed hebt kunnen praten
En dan niet te vergeten het concept "Regeerakkoord".quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 14:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Herkenbaar. Hoe vaak ik wel niet in een gesprek al mijn energie moest focussen op 'niet huilen niet huilen niet huilen'.... Dat praat niet gemakkelijk, zeg maar. En dan gaat het echt niet om ernstige dingen of zo, ik huil gewoon idioot makkelijk.
Maar eh, ik weet nog steeds niet waar ik op moet stemmen. Ik deed een regionale stemwijzer:
Bouwen & Wonen: PvdD
Buitenland Beleid: 50+
Klimaat en Milieu: niemand, dichtst bij D66
Asiel en immigratie: Groenlinks/PvdA
Onderwijs en Zorg: SGP
Economie en infrastructuur: Denk
Sociale Zaken en Cultuur: CDA
Ethiek: NSC
Elk onderwerp dus letterlijk een ándere partij
Gemiddeld is dit CU
Ik heb dus nog steeds geen idee.
Ik vind bijvoorbeeld preventie en leefstijlverandering best belangrijk en dan kom je blijkbaar uit bij D'66. Ik heb echt nog nooit op D'66 gestemd, maar een coalitie met die partij zou dus wel nuttig kunnen zijn. Kan ik al op borisz stemmen?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 14:25 schreef fietsie het volgende:
En dan niet te vergeten het concept "Regeerakkoord".
Om een coalitie in elkaar te schroeven gaat vrijwel alles waar welke partij dan ook voor staat ter discussie komen te staan, zonder dat dat consequenties heeft voor de uitgebrachte stemmen.
Wat de puzzel nog ingewikkelder maakt: welke punten vind je per partij zo belangrijk dat ze er absoluut niet bij in mogen schieten in een onderhandeling, en hoe groot schat je de kans dat, om 'het voor elkaar te krijgen' zo'n beginsel sneuvelt.
Die beide onderwerpen hebben een fundamentele impact op het huidige financieringsstelsel in de zorg; ik ben nog geen harde uitspraken hierover tegengekomen in partijprogramma's, jij wel ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 14:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind bijvoorbeeld preventie en leefstijlverandering best belangrijk en dan kom je blijkbaar uit bij D'66. Ik heb echt nog nooit op D'66 gestemd, maar een coalitie met die partij zou dus wel nuttig kunnen zijn. Kan ik al op borisz stemmen?
Er was een zorgdebat met alle grotere partijen. https://www.skipr.nl/nieu(...)llen-meer-preventie/quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 14:38 schreef fietsie het volgende:
Die beide onderwerpen hebben een fundamentele impact op het huidige financieringsstelsel in de zorg; ik ben nog geen harde uitspraken hierover tegengekomen in partijprogramma's, jij wel ?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 14:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er was een zorgdebat met alle grotere partijen. https://www.skipr.nl/nieu(...)llen-meer-preventie/
En vervolgens trekt het uitvoeringsorgaan van onze overheid, "het ministerie" blikken vol irrelevante adviseurs en accountants open die uurtje-factuurtje gedreven 'het oplossen' met megalomane constructies en draconische digitale monstruositeiten. (Voor de liefhebber; duik eens in MP9 ..(https://nictiz.nl/releases/medicatieproces-9-3-0-0-beta-3/)quote:Ook is er consensus over de noodzaak om de digitale gegevensuitwisseling echt te regelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, vrijwel ieder kiest in eigen belang. Sommige keuzes kan ik niet begrijpen.
Welkom in mijn linkse bubbelquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:03 schreef Blues het volgende:
En verder heb ik al een paar discussies gesprekken gevoerd met een aantal collega's waarvan er een groot deel pvv hebben gestemd en dat ws weer gaan doen![]()
Sommigen 'vereren' Mona Keizer en vinden o.a. de doorberekeningen nergens op slaan.
Maar waarom valt D66, net als alle andere partijen, Timmermans niet aan op zijn erg ruime definitie van dichtbij?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 17:32 schreef borisz het volgende:
[..]
Welkom in mijn linkse bubbel
Waarbij zelfs twee collega's lid zijn van de Dieren, maar morgen wel op mijn club gaan stemmen.
Vooral D66 ook wel GL/PVDA. CDA is afgelopen week echt gedaald. Verder nog een verdwaalde VVD'er en CU'er.
Stream Jaap Fischer - Politici van Sleutelstad | Luister gratis online op SoundCloud https://share.google/ioJKX5ZG4buBtTqXtquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 18:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik wil mijn kind Politici van Joop Visser laten horen maar kan het niet vinden![]()
Help!
Dankquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 18:50 schreef Blues het volgende:
[..]
Stream Jaap Fischer - Politici van Sleutelstad | Luister gratis online op SoundCloud https://share.google/ioJKX5ZG4buBtTqXt
Ik heb aan meerdere IZA aanvragen meegeschreven de afgelopen jaren en herken vrijwel alles in dit artikel als dingen die inderdaad ook voor dagelijks betrokkenen niet zijn om te zetten in geld ... het is vrijwel altijd kwalitatief, tijd, deel van een oplossing enz enzquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 18:44 schreef sigme het volgende:
Ik heb geen kinderen, ik ken geen asielzoekers, ik ben rijk (vind ik), maar mijn stemkeuze wordt bepaald door wat ik denk dat goed is voor toekomstig Nederland.
De verkiezingsprogramma's vind ik daarin echt volstrekt oninteressant, dat zegt vrijwel niks over wat je van een partij kan verwachten, afgezien van wat hoofdlijnen waarvoor je echt dat programma niet hoeft te lezen.
Doorberekenen door CPB, ik vind het angstaanjagend hoeveel waarde daaraan toegekend wordt. Hun berekeningen houden zo weinig verband met de effecten die maatregelen in het echt zouden hebben dat het eerder vertekent dan berekent. Aardig stukje over die 'doorrekening' en de zorg:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-realiteit-a4910297
(Lees het! Zeker als je zorg een belangrijk punt vindt.. Geen betaalmuur)
Oh, en ook ik ben lid van de PvdD en ga daar niet op stemmen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoera voor Tele’s broer(tje). En respect voor vlindertje!
Ik heb hier ook nog 2 porties tiramisu als je nog een gaatje hebt ?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
vetgemest vandag
toen viel ik thuis ook nog eens in detiramisu
Kan hem nog aanraken, dank jequote:Op dinsdag 28 oktober 2025 20:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb hier ook nog 2 porties tiramisu als je nog een gaatje hebt ?
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 20:21 schreef AnneX het volgende:
Een kleine terugblik op een paar daagjes Vlieland.
De afvaart en daarna “enige hobbels” zodat een volle serviescontainer op de veerboot omkletterde. Letterlijk en figuurlijk.
En terug over de Afsluitdijk naar huis gezoefd.MooiiiiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoera voor Tele’s broer(tje). En respect voor vlindertje!![]()
Hoe gaat t metje ?
Het was in de meeste gevallen Jetten vs Bontebal. Maar Bontebal heeft afgedaan nadat die artikel 23 boven artikel 1 zette om het even in mijn woorden te zeggen. En ik denk dat dat 'voor Amsterdammers' geen goede zet was van Bontebal.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 18:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar waarom valt D66, net als alle andere partijen, Timmermans niet aan op zijn erg ruime definitie van dichtbij?
Ik heb geen last van het acz dichtbij. Nee, gek he, dat zit aan de andere kant van de stad en achter een industriegebied. Op meerdere kilometers lopen.
Een mooi open doel om zijn "waarheid" eens bovenwater te krijgen.
Oh die had ik ook!quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
vetgemest vandaag
toen viel ik thuis ook nog eens in detiramisu
WAAROM GAF JE NIET?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 20:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Oh die had ik ook!
Had je hier ook kunnen eten dus
JIJ WILDE NIKSquote:
quote:
Vond deze tweet er leukquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 20:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou toch wel graag een vlieg aan de muur willen zijn bij Wilders als bekend zou worden dat Jetten of Timmermans de grootste is geworden
Ik stem voor!quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vond deze tweet er leuk
[ afbeelding ]
Sneu voor Sigrid Kaag. Die krijgt dan continu een bak drek over zich van de klootzakken.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Vond deze tweet er leuk
[ afbeelding ]
De eerste vrouw of degene uit jouw regio…quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal nog geen idee welke persoon ik van GL-PvdA moet kiezen. Hebben jullie tips?
Lisa Westerveld, nr 5. Doet nu (jeugd)zorg. Goed kamerlidquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal nog geen idee welke persoon ik van GL-PvdA moet kiezen. Hebben jullie tips?
Ik kijk daarbij ook altijd een beetje naar de peilingen van aantal zetels. Als die bv 20 zetels is, en de eerste vrouw staat op nr 3, dan komt die er sowieso wel in. Dan kun je beter op nr 21/22/23 bv stemmen, zodat die hopelijk met voorkeursstemmen dan alsnog de kamer in komt ook als dat op basis van zetels eigenlijk net niet zou gebeuren.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
De eerste vrouw of degene uit jouw regio…
Bij mij staan ze andersom en ik twijfel juist de andere kant opquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik twijfel qua stemmen nog een beetje of ik strategisch ga stemmen of niet. In stemwijzer/kieskompas/stemchecker komen steeds dezelfde twee partijen heel dicht bij elkaar eruit, met Volt steeds als eerste en dan vlak erachter D66. Ga ik dan voor volt, die ook als ik de uitleg bij stellingen etc lees net wat dichter bij mij staat, maar wel maar een zetel of 3 misschien gaat halen? Of dan toch voor D66, die net iets minder dichtbij staat dan Volt, maar wel waarschijnlijk wel substantieel veel zetels gaat halen en dan dus meer oplevert?
Maar ja, als iedereen die eigenlijk Volt wil stemmen dat doet, dan wordt Volt ook nooit groter. Nou ja. Ik denk dat ik toch voor D66 ga dit keer, ivm impact van stem toch wel groter.
Niet de eerste dan.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:55 schreef AnneX het volgende:
[..]
De eerste vrouw of degene uit jouw regio…
Dat was het uitgebreide antwoordquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik kijk daarbij ook altijd een beetje naar de peilingen van aantal zetels. Als die bv 20 zetels is, en de eerste vrouw staat op nr 3, dan komt die er sowieso wel in. Dan kun je beter op nr 21/22/23 bv stemmen, zodat die hopelijk met voorkeursstemmen dan alsnog de kamer in komt ook als dat op basis van zetels eigenlijk net niet zou gebeuren.
Je twijfelt om toch Volt te stemmen ipv D66? Omdat het gevoelsmatig beter past of andere reden?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:00 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij mij staan ze andersom en ik twijfel juist de andere kant op![]()
Ruilen?
Ja dat.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:01 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Je twijfelt om toch Volt te stemmen ipv D66? Omdat het gevoelsmatig beter past of andere reden?
Al een paar keer deze formule. Stel een partij staat op 20 zetels, dan de eerste vrouw na 20. Want de eerdere vrouwen komen sowieso in de kamer en zo komt er een extra vrouw (da’s de theorie) in de kamer. Want die verhouding is nogal zoekquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, kom maar door met die insiderstipsquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:00 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Borisz ook tips voor D66 vrouwen?
Maar bij een grotere D66 is toch een minder grote Volt nodig voor die zet richting meerderheid? Als in, als de stem bij een vd twee terecht komt maakt dat voor de combi van die beide toch niet uit? Misschien dan zelfs gunstiger naar D66 omdat kans groter is dat die daardoor net genoeg hebben voor een zetel meer (want meer stemmen überhaupt dus kans groter over die drempel voor extra zetel heen te gaan)? Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Wanneer je kiest tussen volt en d66 zou ik voor Volt gaan. D66 is dit keer weer een partij om rekening mee te houden bij de formatie. Een grotere Volt kan een goede zet richting een meerderheid geven
6. Nathalie van Berkel. Hadden we te gast met het flyeren vorige week. En uit het praatje met haar maak ik er wel een +1 van. De hoogste nieuwkomer Is nu nog/ was een UWV-directeur.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:00 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Borisz ook tips voor D66 vrouwen?
Ik denk dan, 1 extra zetel voor D66 is mooi, maar wanneer Volt van 2 naar 3 zou gaan hebben ze 3 zetels om mee te nemen naar een coalitiequote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Maar bij een grotere D66 is toch een minder grote Volt nodig voor die zet richting meerderheid? Als in, als de stem bij een vd twee terecht komt maakt dat voor de combi van die beide toch niet uit? Misschien dan zelfs gunstiger naar D66 omdat kans groter is dat die daardoor net genoeg hebben voor een zetel meer (want meer stemmen überhaupt dus kans groter over die drempel voor extra zetel heen te gaan)? Maar dat weet ik niet zeker.
Barbara Kathmann | GroenLinks-PvdA https://share.google/FEZXUNLDEtWRMFkzkquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dank je. Ik stem liever op personen dan op lijstnummer. Vorige keer heb ik op Westerveld gestemd herinner ik me nu.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Lisa Westerveld, nr 5. Doet nu (jeugd)zorg. Goed kamerlid
Wimar Bolhuis Nr 18. Bekend van podcast Studio Tegengif. Luister ik graag naar.
Floor Roduner nr 23. Haarlemse wethouder wonen. Heeft het goed gedaan in Haarlem.
Barbara Kathmann nr 34. IT-dame uit de huidige fractie. Staat veel te laag.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Lisa Westerveld, nr 5. Doet nu (jeugd)zorg. Goed kamerlid
Wimar Bolhuis Nr 18. Bekend van podcast Studio Tegengif. Luister ik graag naar.
Floor Roduner nr 23. Haarlemse wethouder wonen. Heeft het goed gedaan in Haarlem.
Barbara Kathmann nr 34. IT-dame uit de huidige fractie. Staat veel te laag.
Want je wil graag tot je 73e werken?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb ook een zwak voor Volt overigens
Kan ik op jou stemmenquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed. Ik moet morgen om 5.00 mijn bed uit om de democratie te gaan bewaken. Dat is dan weer minder.
Ditquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:08 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind Volt sympathiek en heb ook wel eens op ze gestemd maar nu ga ik ook voor de grotere partij want ik wil meer gewicht op links
Ik vind gevolgen voor mij persoonlijk niet zo boeiend voor mijn stem.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Want je wil graag tot je 73e werken?
Ergens wel. Maar het blijven de D66'ers in het kwadraat. We hebben al genoeg consultants. Zij zijn daarin vooral de overtreffende trap.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook een zwak voor Volt overigens
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, kom maar door met die insiderstips
En nog steeds nauwelijks invloed. Ik ben op dit moment klaar met stemmen op kleine partijen. Dan liever een grote club een zetel erbij en mogelijk als eerste aan zet in de coalitiebesprekingen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dan, 1 extra zetel voor D66 is mooi, maar wanneer Volt van 2 naar 3 zou gaan hebben ze 3 zetels om mee te nemen naar een coalitie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |