abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219103548

[ Bericht 83% gewijzigd door sigme op 25-10-2025 19:13:49 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219103571
@Tele6 zo te horen hebben jij/jullie al wat goede keuzes gemaakt.
Als je echt niet meer verder kunt opruimen zou je tijdelijk opslag kunnen huren. Alles wat jullie na een maand of zes niet missen heb je waarschijnlijk niet nodig.

Ik heb zoveel huis in mijn eentje dat het ook opslag is. Als ik ooit ga verhuizen kan ik dozen ongeopend wegflikkeren :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219103573
Et tu @sigme ;(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219103582
Ik hoopte vandaag trouwens een lokale krokettenkunstenaar ontdekt te hebben O+ Lijkt alleen aan bedrijven te leveren ;(
pi_219103587
In dit huis bouwden wij een bedstee, maar dat beviel niet, en toen werd het de klerenkast.
Een paar maanden geleden heb ik daar mijn liefste uitgekoekoekt, nu is het mijn klerenkast :')
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219103599
Vannacht uurtje langer slapen O+
pi_219103620
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 19:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Et tu @:Sigme ;(
Oh, weer een post verdwenen in het zwarte gat van de 503.

Ging het om het vreselijke OP-plaatje (inmiddels vervangen) of heb ik echt iets stoms gezegd/gedaan?
pi_219103634
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 19:11 schreef sigme het volgende:
In dit huis bouwden wij een bedstee, maar dat beviel niet, en toen werd het de klerenkast.
Een paar maanden geleden heb ik daar mijn liefste uitgekoekoekt, nu is het mijn klerenkast :')
Ik kocht een huis met twee extra slaapkamers. Zonder hobbies die een eigen kamer vereisten (en thuiswerken was nog geen ding) = opslag :')

Correctie: in de opvangtijd werd eentje de kitten kamer. Nu is dat de dumpplek voor spullen en is mijn ‘logeerkamer’ de nette opslag _O-
pi_219103639
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 19:15 schreef sigme het volgende:

[..]
Oh, weer een post verdwenen in het zwarte gat van de 503.

Ging het om het vreselijke OP-plaatje (inmiddels vervangen) of heb ik echt iets stoms gezegd/gedaan?
Je deed iets stoms met je eerste versie: Live Laugh Love }:|
  Moderator zaterdag 25 oktober 2025 @ 19:20:30 #10
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219103645
@Tele6 op de kledingcontainer staat naar welke organisatie het gaat. Hier in het dorp is er een voor hergebruik (volgens mij van Het Goed), een dorp verderop gaan ze naar een poetslappenfabriek.

Kun je ze niet afleveren bij een lokale kledingkringloop? Dat doe ik wel es. Van hun winst koopt de lokale kringloop hier dingen voor de voedselbank.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219103783
In een paar plastic zakken bewaren en tegen de zomer weggeven aan bv terre des hommes om te verkopen?

En verhuizen (lees inpakken) wanneer ik daar aan denk schiet ik in de stress. Dat mogen mijn nabestaanden doen. Het blijkt dat dit al een soort levensloopbestendig huis is. Dus ga ik tussen de 6 plankjes en na mij de zondvloed vwb opruimen
We have far more in common than that which devides us..
pi_219103788
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 19:20 schreef derLudolf het volgende:
@:Tele6 op de kledingcontainer staat naar welke organisatie het gaat. Hier in het dorp is er een voor hergebruik (volgens mij van Het Goed), een dorp verderop gaan ze naar een poetslappenfabriek.

Kun je ze niet afleveren bij een lokale kledingkringloop? Dat doe ik wel es. Van hun winst koopt de lokale kringloop hier dingen voor de voedselbank.
Misschien dat ik ze idd bij een kringloopwinkel aflever. Die kan ze alsnog weggooien (ik weet niet hoe ze er sorteren) maar dan heb ik het iig geprobeerd.
Bij B in de buurt is een weggeefwinkel (gratis kringloopwinkel) maar ik weet niet of mijn kleren daar handig voor zijn. Ze lijken vooral regenjassen, winterjassen, kinderkleren nodig te hebben.
pi_219103823
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 19:01 schreef Tele6 het volgende:
Verder ben ik vooral aan het stressen over de aanstaande verhuizing. Ik ben erg aan m'n spulletjes gehecht, maar lang niet alles kan mee. B woont op 70 m² en ik woon nu op ruim 50 m².

Hij gaat een aantal meubels wegdoen en we gaan handigere kasten fixen (hij heeft nu heel veel meuk in één open Billy boekenkast, en in de studeerkamer geen kast maar kratten opgestapeld).

Ik ga veel van mijn meubels doneren aan broertje voor zijn nieuwe huis. O.a. mijn eettafel die nog van oudtante Bep is geweest; mooi dat die in de familie blijft.

Sommige van mijn planten hebben (ondanks mijn beste pogingen) luis. Die gaan niet mee maar de kliko in.

B maakt grapjes dat ik zoveel kleding heb, maar die vallen bij mij slecht :@ misschien zou ik wel een paar dingen weg kunnen doen (ik heb een stapeltje gemaakt van dingen die niet passen) maar je weet nooit of ze dan bij iemand terechtkomen of dat ze in de vuilverbranding eindigen. Zomerkleding verkoopt nu niet op Vinted.

B heeft alle keukenspullen al, maar we zijn van plan om een deel van mijn spullen iig te bewaren omdat de pannen allemaal goed zijn voor inductie in een evt volgend huis.

Pff mijn hoofd zit er vol van! Hoe doen mensen dit??
Ex trok bij mij in met zijn kleding en misschien drie dozen andere spullen, en 1 Ikea ladekast :+ . Hij zat nog in studentenhuis dus had niet veel meubels, en ook geen eigen bestek en pannen enzo. Ik zat in een 39m2 appartementje en had dus al bank, tafel, bed, kasten, bureau, wasmachine etc. Dat was dus vrij simpel :P

Als ik nu bij iemand anders zou moeten intrekken zou dat wel wat problematischer zijn, tenzij hij 180m2 huis heeft ofzo :D same voor iemand anders hier, tenzij die ook weer nauwelijks spullen meeneemt :+
pi_219103851
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 18:56 schreef derLudolf het volgende:
Dan zou je al zoveel moeten eten, zodat je drie borrelglazen ammereto binnen krijgt, volgens mij ben je eerder beroerd.
Het ligt aan mij; ik kan geen alcohol verwerken. Ik kan al niet meer rijden na een 0,2% biertje.

Wat verhuizen betreft: ik kan ontzettend goed weggooien. Ik ben nauwelijks ergens aan gehecht. Overigens is het huren van een opslag dé oplossing. Wij hebben er nu ook één. Alles wat we niet weggooien uit het oude huis van moeders, gaat naar de opslag. Vraagt ze er ooit nog om, dan gaan we zoeken. Anders gaat het over een poosje waarschijnlijk alsnog weg.
pi_219103854
En ik bracht vandaag twee zakken kledij naar Terre des Hommes, die nemen niet alles aan (alleen maar goed spul) maar hebben geen bezwaar tegen zomerkledij, dat leggen ze gewoon nog even achter.

Ik nam 1 zak kleren weer van ze mee, dus ik heb ook geld gedoneerd.
pi_219103870
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 19:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Je deed iets stoms met je eerste versie: Live Laugh Love }:|
Ja die was vreselijk hè? Ik vond dat wel grappig. Maar toch te erg.
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 19:43:01 #17
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219103882
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 19:42 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja die was vreselijk hè? Ik vond dat wel grappig. Maar toch te erg.
Ik zag het al helemaal voor me : @Tele6 in een overall, potten verf, afplakband: jouw plaatje geprint als voorbeeld via een projector op de muur geprojecteerd...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219103946
Lijkt me heerlijk om goed te kunnen weggooien :Y ik heb ooit met mn hockeyteam van toen ik 19 was en net was gaan studeren, een keer zo'n Sinterklaas ruilspel gedaan. We hadden een beetje aparte teamsamenstelling, deel was 18-22 en een deel was 35-45(+?) en oud dames 1 daar maar te koppig om naar de veteranen te willen :+ . Ik eindigde met een spaarpot die een van de oudere teamgenoten van haar vader had gekregen toen ze ging studeren. En er bleef een ouderwetse loeizware Singer naaimachine over, waarvan ik dacht dat mama dat misschien wel tof zou vinden. Dus ik die ook meegesleept in de trein en lopend naar huis vanaf station. Mama vroeg zich af wat ze ermee moest en wilde het ding weg hebben, en ik vond dat ondanks dat ik nooit echt heb leren naaien of iets toch wel stom en lastig (niet alleen vanwege de moeite die het had gekost). Die is dus weggegaan. De spaarpot heb ik nog steeds :+ .

En ik heb ergens begin vh jaar tijdens een van de opruimsessies met mam maar een keer mn oude mobiels weggedaan, en vrijwel al mn oude hockeysticks. Ik had alle hockeysticks nog vanaf mn eerste stick tot aan nu, behalve één paarse voodoo stick die ik destijds bij de winkel had gelaten toen hij niet gerepareerd bleek te kunnen worden, en het feit dat ik dit nog zo precies weet geeft al wel aan hoeveel en hoe lang ik daar spijt van heb gehad :+ en ik had dus ook alle mobiele telefoons die ik heb gehad vanaf mn eerste in groep 8 ook nog :P
pi_219104093
Oude kleding is een nobrainer voor mij: die gaat naar de sponsorwinkel.
Per zak aangeven of het lompen zijn of draagbare kleding. Bedragje per kilo voor de clubkas.

Wij legen ook zo’n lokale inzamelingscontainer. Eerst iedere maand maar nu iedere drie weken. Want het spul blijft komen :D

Dus als iemand wat kwijt wil: ik laad mijn auto wel vol op een meet :+
pi_219104097
Het is heerlijk; geeft een opgeruimd gevoel. Enige dat ik echt niet kan weggooien zijn schoenen. Nou ja, wel als ze stuk zijn, maar ik heb er veel te veel en hou van ze allemaal O+
pi_219104115
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 20:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Oude kleding is een nobrainer voor mij: die gaat naar de sponsorwinkel.
Per zak aangeven of het lompen zijn of draagbare kleding. Bedragje per kilo voor de clubkas.

Wij legen ook zo’n lokale inzamelingscontainer. Eerst iedere maand maar nu iedere drie weken. Want het spul blijft komen :D

Dus als iemand wat kwijt wil: ik laad mijn auto wel vol op een meet :+
Wacht.

Wou je ook nog wat gaan kopen op de kerstmarkt? Want dat kan dan niet meer :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219104145
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Wacht.

Wou je ook nog wat gaan kopen op de kerstmarkt? Want dat kan dan niet meer :+
Ik ben eerder benieuwd hoe jij (wetende wat in de Catmobiel past) alllllll jouw donaties met de trein meekrijgt :P
pi_219104185
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 20:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik ben eerder benieuwd hoe jij (wetende wat in de Catmobiel past) alllllll jouw donaties met de trein meekrijgt :P
Ik kom met de goederentrein. De Duitsers hebben daar ervaring mee :X
pi_219104200
Nee maar srsly ik krijg nog steeds elke keer zakken vol kleren mee van mijn (ongeveer mijn maat) oom die in 2023 overleden is. En ik knikker dat altijd maar een beetje in een hoek eigenlijk. Ik zal het binnenkort eens even allemaal gaan passen en dan pers ik alles wel even in die stationwagon van je :P
  zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:29:11 #25
63722 z80
I fink you freaky
pi_219104350
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 18:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Naar de DM wandelen en een crème kopen met zo veel mogelijk ureum erin en liefst parfumvrij. Ze hebben geloof ik meerdere opties.
Ureum werkt erg goed tegen schilfers.

Alternatief heb ik nu de DM dode zee bodylotion en die vind ik ook fijn. Smeert wat beter dan de ureum crèmes.

In geval van droge handen: voor het slapengaan dik in de crème zetten, dunne handschoenen aan (ik heb een paar dat ik ooit nodig had voor in bokshandschoenen, heel dunne katoen). Droge voeten is dikke crème en sokken naar bed.

Niet te veel met zeep wassen of milde zeep gebruiken.

Luchtvochtigheid in je huis checken, als je de verwarming al aan hebt. Misschien heb je zo'n bakje nodig om aan de verwarming te hangen met water erin. B heeft laatst bij ome Ali een heleboel Luchtvochtigheid en temperatuur metertjes gekocht en in alle kamers gezet -- zijn woonkamer had zo'n droge lucht dat de vloer begon te kieren :')
De DM crème met ureum heb ik al. De 5% versie. Andere heb ik er niet zien staan.

Luchtvochtigheid in huis is goed. Deze is boven de 50%.
Ja ook deze nerd heeft metertjes in huis.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')