abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 27 oktober 2025 @ 14:25:27 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219120738
quote:
15s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
ou handig zijn als dat IETS eerder dan de dag zelf blijkt, denk je ook niet? :?
Jup, maar die kunnen ook last minute dingen in veranderen. Bij mij keek de notaris ook op het laatste moment (nogmaals) of er schulden op zaten.

Ook lullig als er achteraf wel iets mee is en de notaris zegt "ja maar op 21 september was er niets aan de hand"
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 27 oktober 2025 @ 14:33:53 #198
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219120807
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, maar die kunnen ook last minute dingen in veranderen. Bij mij keek de notaris ook op het laatste moment (nogmaals) of er schulden op zaten.

Ook lullig als er achteraf wel iets mee is en de notaris zegt "ja maar op 21 september was er niets aan de hand"
Ik had ook een akkefietje met een creditcard op de dag voor overdracht. (Waarbij de -limiet- van de CC als schuld werd aangehouden, niet het saldo).
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219120849
Thuis :W
Vanochtend in de hoosbui der hoosbuien naar het hoofdkantoor gefietst en daar een paar uur gewerkt, vooral ook om de laptop zo fijn mogelijk in te richten. Als het goed is, volgende week inpluggen en gaan!
Wel nieuw, je kunt gewoon doorwerken net als thuis, niet (ook buiten spreekuur) mensen met vragen of die een praatje komen maken (wat wel vaak lastig is maar ook gezellig). En twee grote schermen ipv 1 laptopscherm werkt ook best fijn

Lunchen was ook niet happen tijdens werk maar echt apart zitten met een stel, net zoals vroeger _O-

Onderweg naar huis, in de buurt van de stad, liepen twee heren, mij onbekend (we stonden te wachten om over te steken) zegt de een tegen de ander “this is a vwn lady, hi miss vwn” _O-

Oeh wat balen voor broertje @Tele6 hopelijk snel duidelijkheid
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 27 oktober 2025 @ 14:50:06 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219120940
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:33 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik had ook een akkefietje met een creditcard op de dag voor overdracht. (Waarbij de -limiet- van de CC als schuld werd aangehouden, niet het saldo).
Oh ja dat had ik voor de hypotheek. Alles opzeggen, hypotheek, alles weer aanvragen. Piece a cake. Hoepeltjespringen maar zo werkt het nou eenmaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219121257
Gister na 2 dagen windkracht 7/8 op een eiland verbaasde ik mij, dat terrasstoelen en tafels en lichtjes en bloempotjes ‘gewoon’ blijven staan.
En de fietsen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de merels eten volop van de 4 boompjes :Y) , die vliegen af en aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219121280
“ hi, miss vwn” _O_
pi_219121426
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:33 schreef fietsie het volgende:

[..]
Als koper of als verkoper?

Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is als de verkoper schulden heeft, het gaat er toch om dat broertje hem het geld kan betalen? En dat geld heeft hij, het staat al klaar.

Ik kan echt niks maken van de notaristaal op websites van notarissen en makelaars. :@
  Moderator maandag 27 oktober 2025 @ 16:28:16 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219121782
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Als koper of als verkoper?

Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is als de verkoper schulden heeft, het gaat er toch om dat broertje hem het geld kan betalen? En dat geld heeft hij, het staat al klaar.
Misschien heeft de verkoper het als onderpand voor iets anders gebruikt. Waardoor je broertje dan ineens verantwoordelijk is voor de schuld van een ander? Geen idee of zoiets in NL kan, toen ik m'n huis kocht kwamen "grond schulden" wel ter sprake en dat die er niet op zaten.

quote:
Ik kan echt niks maken van de notaristaal op websites van notarissen en makelaars. :@
Ik ook niet, daarom had ik ook geen tolk mee naar de notaris. In het Nederlands zou ik er evenveel van begrijpen _O-
pi_219122128
Volgens mij moet ik nog een *O* posten voor @Tele6's verhuisplannen.

De afgelopen weken waren chaotisch en druk, maar nu even 2 dagen niets. Nouja vanavond een online bierworkshop, maar dat gaat wel lukken :+
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 oktober 2025 @ 17:19:41 #206
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219122159
Vandaag nieuwe gesprekken gehad met een potentieel opperhoofd.
Deze twee kandidaten zijn beter den de drie van de vorige poging.
Twee totaal verschillende kandidaten, maar wel beiden geschikt.
Hopelijk hebben we snel een nieuw opperhoofd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219122199
Ik ga volgende week bij een notaris langs op het spreekuur, om te inventariseren welke constructies er voor ons bruikbaar zijn voor het weer kopen van een huis.

@Tele6 kopen & verkopen van een huis zou redelijk eenvoudig moeten zijn, met echte contracten en Hoogwaardige Ingezworen Notarissen. Praktijk leert dat als er iets misgaat het soms helemaal niet eenvoudig is :+ (en de bescherming door notariaat flinterdun).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 27 oktober 2025 @ 17:30:06 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219122216
Ik heb afgelopen jaar te vaak bij een notaris gezeten.

En mijn conclusie is: "bij de notaris zijn" betekent dat je in een gebouw bent waar aantoonbaar ooit een notaris ook even binnen was.
En je tekent fotokopietjes van templates die gewoon uit de printer rollen, met toezicht door een medewerker kantoorbalie.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219122360
Elke keer bij grappige vertalingen moet ik aan je denken @Morgane89 en aan hoeveel beter jij het waarschijnlijk gedaan had.

"Je pakt dingen wel graag in, hè"
"Ik hou van inpakken"

Rapping zeiden ze. Rapping. Niet wrapping :')
pi_219122452
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 17:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Elke keer bij grappige vertalingen moet ik aan je denken @:Morgane89 en aan hoeveel beter jij het waarschijnlijk gedaan had.

"Je pakt dingen wel graag in, hè"
"Ik hou van inpakken"

Rapping zeiden ze. Rapping. Niet wrapping :')
Collega moest Britten rondleiden, ze had het over de opgeschroefde economie :D
pi_219122924
Ouders gebeld.

Schuldeisers hebben beslag gelegd op het huis, dus de verkoper had het helemaal niet mogen verkopen. De notaris en de makelaar van de verkoper hebben gezegd dat ze hopen dat het vrijdag gefixt is en dat broertje dan de sleutel kan krijgen. Want het is ook in het belang van de schuldeisers dat dat geld er komt.

Mn moeder kon niet zeggen of broertje een rechtsbijstandverzekering heeft. Ze hebben verder geen info opgezocht, ze hebben gewoon broertje en alle nu onnodige klusmaterialen bij z'n studentenhuis afgedropt en zijn naar hun huis teruggereden. Je hebt ook echt helemaal niks aan ze als er wat aan de hand is he _O- :') :'(

Broertje gebeld.

Hij heeft geen rechtsbijstandverzekering en hij hoopt gewoon dat de notaris en de makelaar het fixen. Hij was niet van plan om zelf de verkoper in gebreke te gaan stellen zoals de site van Eigen Huis adviseert. Want hij vindt het niet zinvol om nog meer geld te eisen van iemand die blijkbaar al niks heeft. Ik denk, hij moet ook voor zijn eigen belangen opkomen maar hij vindt het niet zinnig. Zijn keuze denk ik :X

Nu is hij sporten. M'n ouders hebben thuis een lekker rustige avond. Ze vonden het wel een vermoeiende dag hoor, met heen en weer rijden en alle onverwachte dingen. (Het is een klein uur rijden)
pi_219122962
Jeetje @Tele6 wat een toestand
  Moderator maandag 27 oktober 2025 @ 20:11:19 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219123534
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 19:15 schreef Tele6 het volgende:
Ze vonden het wel een vermoeiende dag hoor
Ja sommige mensen hebben al snel een drukke dag. M'n pa heeft ook zo'n nicht, als ze vrijdag bij de kapper is geweest en zaterdag naar de bakker en de Hema heeft die een druk weekend zeg maar :X

Hopen dat de schuldeisers / de bank akkoord gaan met bod. Zou je broertje dan niet goedkoper van de bank zelf kunnen kopen. Of was dat vroeger zo
pi_219123557
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 20:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja sommige mensen hebben al snel een drukke dag. M'n pa heeft ook zo'n nicht, als ze vrijdag bij de kapper is geweest en zaterdag naar de bakker en de Hema heeft die een druk weekend zeg maar :X

Hopen dat de schuldeisers / de bank akkoord gaan met bod. Zou je broertje dan niet goedkoper van de bank zelf kunnen kopen. Of was dat vroeger zo
Ik hoop inderdaad dat ze akkoord gaan.

B heeft in het kadaster opgevraagd welke beslagen er liggen op het huis en er blijkt er vanochtend nog eentje ingediend te zijn.

Ik snap er verder geen zak van.

Ik weet ook niet wat voor schuldeisers er zijn. Broertje zei dat de notaris vandaag eind van de dag had gemaild dat die nog geen contact had kunnen leggen met de schuldeisers :{

Broertjes zorg is juist dat de schuldeisers vinden dat het huis voor te goedkoop weggegaan is. Twee deuren verder is blijkbaar net voor 30k meer verkocht.
pi_219123566
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 17:30 schreef fietsie het volgende:

En mijn conclusie is: "bij de notaris zijn" betekent dat je in een gebouw bent waar aantoonbaar ooit een notaris ook even binnen was.
En je tekent fotokopietjes van templates die gewoon uit de printer rollen, met toezicht door een medewerker kantoorbalie.
Nou zit ik niet per se vaak bij de notaris zou ik zeggen, maar elke keer dat ik er ben is het toch een uitbreide ontvangt, een gesprek met informatie, uitgebreide documentatie op mooi papier enzo. Onze aangepaste testamenten zijn nu klaar bijvoorbeeld, daar waren we toch weer en uur voor binnen. Binnenkort een afspraak om te tekenen. Maar eerst lezen en proberen te begrijpen wat er staat :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219123590
@vlindertje89
23!

Ik heb ook de ontvangst en mooi papier ervaring met de notaris :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219123595
Wat ellendig voor je broertje @Tele6, dat is wel een onverwacht scenario zeg. Waren er geen voortekenen?

Heb je je leidinggevende al gesproken @vlindertje89 ? Ik vind het vrij bizar en weinig positief klinken dat je mond zo gesnoerd wordt :o
pi_219123652
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ellendig voor je broertje @:Tele6, dat is wel een onverwacht scenario zeg. Waren er geen voortekenen?

Heb je je leidinggevende al gesproken @:vlindertje89 ? Ik vind het vrij bizar en weinig positief klinken dat je mond zo gesnoerd wordt :o
Broertje zei dat de verkoper het wel had gehad over een scheiding. En tja, er zijn zo veel mensen die hun huis verkopen na een scheiding.
pi_219123776
quote:
Wat ellendig voor je broertje @:Tele6, dat is wel een onverwacht scenario zeg. Waren er geen voortekenen?

Heb je je leidinggevende al gesproken @:vlindertje89 ? Ik vind het vrij bizar en weinig positief klinken dat je mond zo gesnoerd wordt :o
Oh en ook allebei deze dingen :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 27 oktober 2025 @ 20:49:18 #220
63722 z80
I fink you freaky
pi_219123802
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 17:30 schreef fietsie het volgende:

Maar dit zijn wel hele speciale printjes. Met bijbehorend prijskaartje. :lijstje:
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219123919
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 20:18 schreef Vanyel het volgende:
@:vlindertje89
23!

Ik heb ook de ontvangst en mooi papier ervaring met de notaris :Y
Haha, dat gaat me wel wat ver. Ik ben 1.5 keer zo oud :D . Dan hou ik hem wel in gedachten voor alleen PT haha.

quote:

Wat lief dat je het vraagt! En @Vanyel ook.
SPOILER
Vanochtend zouden we die meeting hebben met ook decaan erbij, maar die had de afspraak niet in de agenda :') dus die komt een andere keer. Wat me nu dus wel goed uit komt.

En @Tele6 jeetje wat een tegenvaller voor broertje zeg, wat klote. Hopelijk loopt het met een sisser af, maar die zal wel goed in de stress zitten nu. En wat verdrietig ook dat totale gebrek aan (emotionele) steun van jullie ouders.

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 28-10-2025 16:59:25 ]
pi_219123979
Goed bezig @vlindertje89
Begrijpelijk dat je baalt van de tranen maar als dat nou eenmaal is hoe je lijf omgaat met de emoties? :*
pi_219124050
Ik huil heel makkelijk bij frustratie en machteloosheid :') ik kan echt veel hebben qua zielige verhalen enzo, maar in zulke gesprekken met een leidinggevende ga ik ook huilen. Vandaag had ik tijdens een behandeling wat in m'n oog dus ik greep naar het doosje-tissues-op-de-tafel en toen leek het net of ik zat te snotteren ipv de patiënt :+

Fijn dat je in ieder geval goed hebt kunnen praten ^O^
pi_219124235
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 21:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik huil heel makkelijk bij frustratie en machteloosheid :') ik kan echt veel hebben qua zielige verhalen enzo, maar in zulke gesprekken met een leidinggevende ga ik ook huilen.

+1 :') Beiden echte triggers bij mij. En dus zat ik bij de eerste kennismaking met nieuwe manager al te snotteren omdat hij meteen met mij in een lang lopend lastig dossier mocht duiken.

SPOILER
@vlindertje89 Idd fijn dat je leidinggevende je begreep en wat misverstanden uit de wereld kon helpen. En frustratie delen lost vaak niks op maar kan wel verbinden en opluchten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219124446
Morgen naar huis! Met de boot. Windkracht 7.

:* Voor alle machteloze huilers. Including me…
pi_219125264
Mogge!

Sterkte straks @AnneX

Straks hopelijk droog naar de boten, hopelijk liggen ze stil
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 08:50:57 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_219125299
Wat een ellende overal. Knuffels voor iedereen!! O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219125335
Telefoon uitgegaan vannacht :(

Gelukkig een verhongerend poesje in mijn oor O+

Mis ik mijn hotjesafspraak vandaag niet O+ O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219125986
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 08:39 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Sterkte straks @:annex

Straks hopelijk droog naar de boten, hopelijk liggen ze stil
Neem je je je pilletjes standaard mee tegen zeeziekte?

Ik heb het even gemist, ben je nou ook nog Maatschappelijk gaan doen?

Leuk gisteren, van die Hi Miss VWN O+

Een van mijn mannen viel gisteren bijna van de fiets in de stromende regen toen hij me in de auto zag zitten en wild ging zwaaien. Hij doet het zo goed. Hij is een van de mannen uit het huis met statushouders die ik nu ze verhuisd zijn ook regelmatig zie bij VWN. Ik heb destijds mijn handen vol gehad aan hem. Nul Nederlands of Engels spreken, nooit huiswerk maken, huis laten vervuilen, etc. En ik maar elke week met hem de dagen van de week, de kleuren van de regenboog, etc doornemen. Hij leek weinig lerend vermogen te hebben, werd ook wat depri zo helemaal alleen in het huis op dat moment. En nu is bij blij en spreekt zeer aardig Nederlands. Ben toch wel trots op hem.

Ik was gisteren ook trots op een andere man. Die had zelf gespot dat zijn huur van oktober niet automatisch afgeschreven was. Dat klinkt heel basis, maar echt wel goed dat hij er zelf bovenop zit. Die komt er wel.

En ik heb gisteren met de teamleider besproken dat ik een nieuw project met haar ga doen. Er is blijkbaar een nieuwe werkwijze die ze er bij andere collega's maar niet doorheen krijgt. Ik vind het er leuk uitzien dus dat gaan we maar eens oppakken binnenkort.
Spoilers!
pi_219126348
Goeie berichten Lucky.
In afwachting van vertrek boot weer eens aan de koffie in een restaurant.
SPOILER
pi_219128336
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 21:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik huil heel makkelijk bij frustratie en machteloosheid :') ik kan echt veel hebben qua zielige verhalen enzo, maar in zulke gesprekken met een leidinggevende ga ik ook huilen. Vandaag had ik tijdens een behandeling wat in m'n oog dus ik greep naar het doosje-tissues-op-de-tafel en toen leek het net of ik zat te snotteren ipv de patiënt :+

Herkenbaar. Hoe vaak ik wel niet in een gesprek al mijn energie moest focussen op 'niet huilen niet huilen niet huilen'.... Dat praat niet gemakkelijk, zeg maar. En dan gaat het echt niet om ernstige dingen of zo, ik huil gewoon idioot makkelijk.

Maar eh, ik weet nog steeds niet waar ik op moet stemmen. Ik deed een regionale stemwijzer:
Bouwen & Wonen: PvdD
Buitenland Beleid: 50+
Klimaat en Milieu: niemand, dichtst bij D66
Asiel en immigratie: Groenlinks/PvdA
Onderwijs en Zorg: SGP
Economie en infrastructuur: Denk
Sociale Zaken en Cultuur: CDA
Ethiek: NSC

Elk onderwerp dus letterlijk een ándere partij

Gemiddeld is dit CU :')
Ik heb dus nog steeds geen idee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:25:38 #232
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219128531
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 14:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Herkenbaar. Hoe vaak ik wel niet in een gesprek al mijn energie moest focussen op 'niet huilen niet huilen niet huilen'.... Dat praat niet gemakkelijk, zeg maar. En dan gaat het echt niet om ernstige dingen of zo, ik huil gewoon idioot makkelijk.

Maar eh, ik weet nog steeds niet waar ik op moet stemmen. Ik deed een regionale stemwijzer:
Bouwen & Wonen: PvdD
Buitenland Beleid: 50+
Klimaat en Milieu: niemand, dichtst bij D66
Asiel en immigratie: Groenlinks/PvdA
Onderwijs en Zorg: SGP
Economie en infrastructuur: Denk
Sociale Zaken en Cultuur: CDA
Ethiek: NSC

Elk onderwerp dus letterlijk een ándere partij

Gemiddeld is dit CU :')
Ik heb dus nog steeds geen idee.
En dan niet te vergeten het concept "Regeerakkoord".

Om een coalitie in elkaar te schroeven gaat vrijwel alles waar welke partij dan ook voor staat ter discussie komen te staan, zonder dat dat consequenties heeft voor de uitgebrachte stemmen.
Wat de puzzel nog ingewikkelder maakt: welke punten vind je per partij zo belangrijk dat ze er absoluut niet bij in mogen schieten in een onderhandeling, en hoe groot schat je de kans dat, om 'het voor elkaar te krijgen' zo'n beginsel sneuvelt.
pi_219128538
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 14:25 schreef fietsie het volgende:

En dan niet te vergeten het concept "Regeerakkoord".

Om een coalitie in elkaar te schroeven gaat vrijwel alles waar welke partij dan ook voor staat ter discussie komen te staan, zonder dat dat consequenties heeft voor de uitgebrachte stemmen.
Wat de puzzel nog ingewikkelder maakt: welke punten vind je per partij zo belangrijk dat ze er absoluut niet bij in mogen schieten in een onderhandeling, en hoe groot schat je de kans dat, om 'het voor elkaar te krijgen' zo'n beginsel sneuvelt.
Ik vind bijvoorbeeld preventie en leefstijlverandering best belangrijk en dan kom je blijkbaar uit bij D'66. Ik heb echt nog nooit op D'66 gestemd, maar een coalitie met die partij zou dus wel nuttig kunnen zijn. Kan ik al op borisz stemmen? :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:38:43 #234
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219128626
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 14:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind bijvoorbeeld preventie en leefstijlverandering best belangrijk en dan kom je blijkbaar uit bij D'66. Ik heb echt nog nooit op D'66 gestemd, maar een coalitie met die partij zou dus wel nuttig kunnen zijn. Kan ik al op borisz stemmen? :+
Die beide onderwerpen hebben een fundamentele impact op het huidige financieringsstelsel in de zorg; ik ben nog geen harde uitspraken hierover tegengekomen in partijprogramma's, jij wel ?
pi_219128746
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 14:38 schreef fietsie het volgende:

Die beide onderwerpen hebben een fundamentele impact op het huidige financieringsstelsel in de zorg; ik ben nog geen harde uitspraken hierover tegengekomen in partijprogramma's, jij wel ?
Er was een zorgdebat met alle grotere partijen. https://www.skipr.nl/nieu(...)llen-meer-preventie/

Ik weet niet of er harde uitspraken waren, want de focus van de huidige campagnes lijken vooral op immigratie, stikstof, woningbouw te liggen.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 15:10:37 #236
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219128894
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 14:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Er was een zorgdebat met alle grotere partijen. https://www.skipr.nl/nieu(...)llen-meer-preventie/

quote:
Ook is er consensus over de noodzaak om de digitale gegevensuitwisseling echt te regelen.
En vervolgens trekt het uitvoeringsorgaan van onze overheid, "het ministerie" blikken vol irrelevante adviseurs en accountants open die uurtje-factuurtje gedreven 'het oplossen' met megalomane constructies en draconische digitale monstruositeiten. (Voor de liefhebber; duik eens in MP9 ..(https://nictiz.nl/releases/medicatieproces-9-3-0-0-beta-3/)
En drukken ze goedlopende, financieel efficiente en snel werkende regionale initiatieven de kop in.

[ Bericht 4% gewijzigd door fietsie op 28-10-2025 15:27:26 ]
pi_219129780
Mensen, in mijn volgende leven ga ik werken bij de ombudsman _O_
Reinier v Zutphen zit in de nieuwe aflevering van de podcast Goliath.
Er werken intussen alweer 250 mensen 'bij hem' en wat doen zij goed werk O+
pi_219129830
En verder heb ik al een paar discussies gesprekken gevoerd met een aantal collega's waarvan er een groot deel pvv hebben gestemd en dat ws weer gaan doen :{
Sommigen 'vereren' Mona Keizer en vinden o.a. de doorberekeningen nergens op slaan.
pi_219129993
Thuis van een hele drukke dag. En oh hoe het moet wanneer we straks niet meer met gezinshereniging mogen begeleiden, we hebben geen idee.
Maar wel veel mensen echt even op weg kunnen helpen vandaag, 1 man was op het nippertje om gezinshereniging aan te vragen, hij had begrepen dat wij hem zouden oproepen maar hij vond nu wel dat het te lang geduurd had *veegtzweetvanvoorhoofd
Ook bij een paar “gazanen” gesprekken gezeten. Voor het dossier aanwijzen op een kaar waar ze woonden/waar familieleden (zouden moeten) wonen. En dat op luchtfoto’s waar een maanlandschap bewoonbaarder uitziet.

@Lucky_Strike Wanneer (en of) ik maatschappelijk erbij ga doe is nog niet zeker. Mijn huidige teamleider gaat daar naar toe en wil mij graag in het team (de oude tl gaat met pensioen en een paar vrijwilligers stoppen dan ook). Maar dat speelt pas vanaf januari. Voorlopig lijkt het erop dat we op de dinsdagen spreekuur en afspraken doen, ik ga in ieder geval op maandag naar het hoofdkantoor om daar administratief werk te doen en ook de digitale spreekuren (zijn we net mee begonnen). Daaruit kan voortvloeien dat er ook weer afspraken op kantoor gemaakt moeten worden (of op de boten). Die spreekuren worden gehouden voor heel het oosten (en dat begint best westelijk)
pi_219130010
Gisteravond ging het tafel gesprek over inderdaad de verkiezingen.
De VVD’er stemt zoals altijd: die zijn goed voor mijn portemonnee”.
SPOILER
Ach, vrijwel ieder kiest in eigen belang. Sommige keuzes kan ik niet begrijpen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2025 @ 17:32:25 #241
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219130021
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 17:03 schreef Blues het volgende:
En verder heb ik al een paar discussies gesprekken gevoerd met een aantal collega's waarvan er een groot deel pvv hebben gestemd en dat ws weer gaan doen :{
Sommigen 'vereren' Mona Keizer en vinden o.a. de doorberekeningen nergens op slaan.
Welkom in mijn linkse bubbel :P
Waarbij zelfs twee collega's lid zijn van de Dieren, maar morgen wel op mijn club gaan stemmen.
Vooral D66 ook wel GL/PVDA. CDA is afgelopen week echt gedaald. Verder nog een verdwaalde VVD'er en CU'er.
pi_219130116
Heftig weer @Kaatje1! Echt zo knap dat je dit doet, en @Lucky_Strike overigens ook! Diepe buiging voor jullie _O_ en ik hoop van harte dat een nieuw kabinet gevormd kan worden dat dit soort onmenselijke regels direct weer terugdraait.

@Isabeau @Clubsoda @Cat-astrophe ja, same. Ik huil dus ook snel bij, maar niet beperkt tot, onmacht en frustratie. Ook bij onrecht, oneerlijkheid, boosheid, ontlading, spanning, verdriet, blijheid, trots.. to name a few :+ . Ik heb het inmiddels enerzijds ook wel geaccepteerd hoor @Tele6 dat dit is hoe die emoties eruit komen, ik kan er ook echt niks tegen doen, het gebeurt gewoon. Ik vind het alleen wel vervelend omdat het soms afdoet aan het overbrengen van mijn boodschap, en ook vaak de intensiteit van het beeld dat het geeft niet overeen komt met de intensiteit van hoe ik het voel (de lat voor tranen ligt bij mij dus erg laag en dus lijkt het al snel alsof ik heel overstuur ben terwijl dat niet per se dan ook echt zo is). Dat was beide dit keer gelukkig niet zo.

Ik had vanochtend tweede bijeenkomst van leiderschapscursus en het was zo waardevol. Een stukje over persoonlijkheid en met een hoogleraar gastdocent waar we mee hebben gepraat over relatie persoonlijkheid en leiderschap, en daarna een stuk met bespreken van de levenslijnen die we hadden moeten tekenen. Ik kreeg daarbij mega lieve complimenten. Eentje zei dat ze na de vorige kennismakingsbijeenkomst na het horen van mijn 'carrièrepad' tot nu toe had gedacht wow, dat is echt een powervrouw, en dat nu wetend wat ik allemaal op persoonlijk vlak daarnaast heb gehad, ze dat alleen nog maar meer dacht. En dat ze vond dat ik daar nog trotser op mag zijn. En een ander gaf aan dat hij het onvoorstelbaar vond dat ik ondanks al die dingen, heb bereikt wat ik tot nu toe heb bereikt. Beide complimenten raakten me wel echt O+ . En hun verhalen waren ook heel interessant en soms indrukwekkend om te horen.

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 28-10-2025 18:22:09 ]
pi_219130127
Ik kan me er werkelijk niets bij voorstellen dat je alleen maar voor jezelf stemt, wanneer je kinderen hebt en mogelijk ook kleinkinderen. Dan stem je toch voor een leefbaardere wereld? Maar wat ik nog minder snap zijn de mensen die alleen maar PVV stemmen vanwege asiel en zichzelf in vingers snijden vwb hun eigen portemonnee, zorg, huren etc. Je informeert je toch ook ipv alleen maar luisteren.

Zojuist dit gelezen, dit is ook zo'n enorm probleem (al tijden) https://www.nrc.nl/nieuws(...)ag&utm_term=20251028
pi_219130198
Maar dat vind ik ook van jou @vlindertje89 Met alles wat er bij jou speelt, dat je je nog zo goed kunt concentreren op je werk. 99 van de 100 zou zich waarschijnlijk al afgemeld hebben (voor minder ook wel denk ik). En je hebt ook (net als @Tele6 ) zo ontzettend veel stappen gezet.

En hoog zittende tranen, enorm hier. Wanneer iemand al iets aardigs zegt/vraagt kunnen ze zo komen. Maar ook bij boosheid of onrecht.
Heb ook wel een tijd gehad op werk (afschuwelijke leidinggevende) toen had ik zelfs mijn make-up mee om tussendoor te kunnen bijwerken. De man heeft mij nooit zien janken, dat lukte me dan. Later hoorde ik van een collega van HR dat hij tegen haar had gezegd "Kaatje krijg ik nooit aan het huilen zoals ... en ...." (de dames van wie ik de baan over had genomen)
pi_219130215
Broertje heeft een nieuwe afspraak bij de notaris, morgenochtend *G*

Ik geloof het pas als de overdracht voorbij is maar de notaris en makelaar leken positief.

En m'n vader gaat ZELFS het "hele eind" weer ernaartoe rijden om erbij te kunnen zijn.

Dus hopelijk, na morgenochtend, kunnen we weer terug in de "zorgen maken over broertjes overambitieuze klusplannen" stand.

Pffff _O-
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 18:40:37 #246
63722 z80
I fink you freaky
pi_219130337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 17:32 schreef borisz het volgende:

[..]
Welkom in mijn linkse bubbel :P
Waarbij zelfs twee collega's lid zijn van de Dieren, maar morgen wel op mijn club gaan stemmen.
Vooral D66 ook wel GL/PVDA. CDA is afgelopen week echt gedaald. Verder nog een verdwaalde VVD'er en CU'er.
Maar waarom valt D66, net als alle andere partijen, Timmermans niet aan op zijn erg ruime definitie van dichtbij?
Ik heb geen last van het acz dichtbij. Nee, gek he, dat zit aan de andere kant van de stad en achter een industriegebied. Op meerdere kilometers lopen.
Een mooi open doel om zijn "waarheid" eens bovenwater te krijgen.

En meer van dit soort dingen. Die maken dat ik weg blijf van de debatten. Daar waar echt op de inhoud moet worden ingegaan. Incl weerwoord en sterke vragen. Is het enkel een laf zooitje waar je geen steek wijzer van wordt.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219130362
Ik heb geen kinderen, ik ken geen asielzoekers, ik ben rijk (vind ik), maar mijn stemkeuze wordt bepaald door wat ik denk dat goed is voor toekomstig Nederland.

De verkiezingsprogramma's vind ik daarin echt volstrekt oninteressant, dat zegt vrijwel niks over wat je van een partij kan verwachten, afgezien van wat hoofdlijnen waarvoor je echt dat programma niet hoeft te lezen.
Doorberekenen door CPB, ik vind het angstaanjagend hoeveel waarde daaraan toegekend wordt. Hun berekeningen houden zo weinig verband met de effecten die maatregelen in het echt zouden hebben dat het eerder vertekent dan berekent. Aardig stukje over die 'doorrekening' en de zorg:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-realiteit-a4910297
(Lees het! Zeker als je zorg een belangrijk punt vindt.. Geen betaalmuur)

Oh, en ook ik ben lid van de PvdD en ga daar niet op stemmen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219130377
Ik wil mijn kind Politici van Joop Visser laten horen maar kan het niet vinden }:|

Help!
pi_219130428
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 18:45 schreef Vanyel het volgende:
Ik wil mijn kind Politici van Joop Visser laten horen maar kan het niet vinden }:|

Help!
Stream Jaap Fischer - Politici van Sleutelstad | Luister gratis online op SoundCloud https://share.google/ioJKX5ZG4buBtTqXt
pi_219130532
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 18:50 schreef Blues het volgende:

[..]
Stream Jaap Fischer - Politici van Sleutelstad | Luister gratis online op SoundCloud https://share.google/ioJKX5ZG4buBtTqXt
Dank O+

Nog immer best actueel deze keuzestress.
Niet voor mij overigens.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 28-10-2025 19:16:30 ]
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 19:31:04 #251
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219130630
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 18:44 schreef sigme het volgende:
Ik heb geen kinderen, ik ken geen asielzoekers, ik ben rijk (vind ik), maar mijn stemkeuze wordt bepaald door wat ik denk dat goed is voor toekomstig Nederland.

De verkiezingsprogramma's vind ik daarin echt volstrekt oninteressant, dat zegt vrijwel niks over wat je van een partij kan verwachten, afgezien van wat hoofdlijnen waarvoor je echt dat programma niet hoeft te lezen.
Doorberekenen door CPB, ik vind het angstaanjagend hoeveel waarde daaraan toegekend wordt. Hun berekeningen houden zo weinig verband met de effecten die maatregelen in het echt zouden hebben dat het eerder vertekent dan berekent. Aardig stukje over die 'doorrekening' en de zorg:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-realiteit-a4910297
(Lees het! Zeker als je zorg een belangrijk punt vindt.. Geen betaalmuur)

Oh, en ook ik ben lid van de PvdD en ga daar niet op stemmen.
Ik heb aan meerdere IZA aanvragen meegeschreven de afgelopen jaren en herken vrijwel alles in dit artikel als dingen die inderdaad ook voor dagelijks betrokkenen niet zijn om te zetten in geld ... het is vrijwel altijd kwalitatief, tijd, deel van een oplossing enz enz
pi_219131222
@sigme kan je niet quoten, maar wel betaalmuur. In archive gezet, dan wel ;)

Mijn ogen klapperen van wat ik lees. Wat. Een. Goed. Stuk. :o
pi_219131260
Een kleine terugblik op een paar daagjes Vlieland.
De afvaart en daarna “enige hobbels” zodat een volle serviescontainer op de veerboot omkletterde. Letterlijk en figuurlijk.
En terug over de Afsluitdijk naar huis gezoefd.
SPOILER
Hoera voor Tele’s broer(tje). En respect voor vlindertje!
pi_219131373
:( vetgemest vandaag :(

toen viel ik thuis ook nog eens in de :( tiramisu :(
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:38:03 #255
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219131380
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
:( vetgemest vandag :(

Ik heb hier ook nog 2 porties tiramisu als je nog een gaatje hebt ?
pi_219131395
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:38 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb hier ook nog 2 porties tiramisu als je nog een gaatje hebt ?
Kan hem nog aanraken, dank je
pi_219131451
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:21 schreef AnneX het volgende:
Een kleine terugblik op een paar daagjes Vlieland.
De afvaart en daarna “enige hobbels” zodat een volle serviescontainer op de veerboot omkletterde. Letterlijk en figuurlijk.
En terug over de Afsluitdijk naar huis gezoefd.
SPOILER
Hoera voor Tele’s broer(tje). En respect voor vlindertje!
Mooiiii O+
Hoe gaat t metje ?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:43:18 #258
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219131468
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 18:40 schreef z80 het volgende:

[..]
Maar waarom valt D66, net als alle andere partijen, Timmermans niet aan op zijn erg ruime definitie van dichtbij?
Ik heb geen last van het acz dichtbij. Nee, gek he, dat zit aan de andere kant van de stad en achter een industriegebied. Op meerdere kilometers lopen.
Een mooi open doel om zijn "waarheid" eens bovenwater te krijgen.
Het was in de meeste gevallen Jetten vs Bontebal. Maar Bontebal heeft afgedaan nadat die artikel 23 boven artikel 1 zette om het even in mijn woorden te zeggen. En ik denk dat dat 'voor Amsterdammers' geen goede zet was van Bontebal.

En asiel zijn 'we' het redelijk eens. Zorg voor goede opvang, zet mensen aan het werk en aan de taal. Direct vanaf dag 1. En bouw aan je buffercapaciteit als er even wat minder mensen komen. Investeer in het COA. Dat is goedkoper dan het probleem bewust niet willen oplossen door Ter Apel te laten overstromen en je daardoor de Toekan-familie of Hennie vd Most rijk maakt.

Afgelopen dagen op best wat onderwerpen discussie gehad. En op belastingstelsel, zorg, medisch ethisch bijvoorbeeld gaat het alle kanten op. Maar asiel en migratie is bijna geen onderwerp.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 28-10-2025 21:53:53 ]
pi_219131490
Ik zou toch wel graag een vlieg aan de muur willen zijn bij Wilders als bekend zou worden dat Jetten of Timmermans de grootste is geworden :D
pi_219131527
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
:( vetgemest vandaag :(

Oh die had ik ook!
Had je hier ook kunnen eten dus
pi_219131548
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Oh die had ik ook!
Had je hier ook kunnen eten dus
WAAROM GAF JE NIET?
pi_219131562
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:48 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]
WAAROM GAF JE NIET?
JIJ WILDE NIKS
pi_219131578
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:48 schreef Vanyel het volgende:

[..]
JIJ WILDE NIKS
:(
pi_219131589
:*
pi_219132245
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zou toch wel graag een vlieg aan de muur willen zijn bij Wilders als bekend zou worden dat Jetten of Timmermans de grootste is geworden :D
Vond deze tweet er leuk

pi_219132284
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vond deze tweet er leuk

[ afbeelding ]
Ik stem voor!
pi_219132431
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 20:41 schreef Blues het volgende:

[..]
Mooiiii O+
Hoe gaat t metje ?
Matig.
Drom vitamines besteld. Drie kilo🙃 https://www.citrussebastia.nl/
pi_219132442
Ik heb eigenlijk helemaal nog geen idee welke persoon ik van GL-PvdA moet kiezen. Hebben jullie tips?
Spoilers!
pi_219132453
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 21:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Vond deze tweet er leuk

[ afbeelding ]
Sneu voor Sigrid Kaag. Die krijgt dan continu een bak drek over zich van de klootzakken.
Anders… O+
pi_219132465
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal nog geen idee welke persoon ik van GL-PvdA moet kiezen. Hebben jullie tips?
De eerste vrouw of degene uit jouw regio…
pi_219132507
Ik twijfel qua stemmen nog een beetje of ik strategisch ga stemmen of niet. In stemwijzer/kieskompas/stemchecker komen steeds dezelfde twee partijen heel dicht bij elkaar eruit, met Volt steeds als eerste en dan vlak erachter D66. Ga ik dan voor volt, die ook als ik de uitleg bij stellingen etc lees net wat dichter bij mij staat, maar wel maar een zetel of 3 misschien gaat halen? Of dan toch voor D66, die net iets minder dichtbij staat dan Volt, maar wel waarschijnlijk wel substantieel veel zetels gaat halen en dan dus meer oplevert?

Maar ja, als iedereen die eigenlijk Volt wil stemmen dat doet, dan wordt Volt ook nooit groter. Nou ja. Ik denk dat ik toch voor D66 ga dit keer, ivm impact van stem toch wel groter.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2025 @ 21:58:29 #272
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219132516
quote:
Lisa Westerveld, nr 5. Doet nu (jeugd)zorg. Goed kamerlid
Wimar Bolhuis Nr 18. Bekend van podcast Studio Tegengif. Luister ik graag naar.
Floor Roduner nr 23. Haarlemse wethouder wonen. Heeft het goed gedaan in Haarlem.
Barbara Kathmann nr 34. IT-dame uit de huidige fractie. Staat veel te laag.
pi_219132531
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 21:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Ik kijk daarbij ook altijd een beetje naar de peilingen van aantal zetels. Als die bv 20 zetels is, en de eerste vrouw staat op nr 3, dan komt die er sowieso wel in. Dan kun je beter op nr 21/22/23 bv stemmen, zodat die hopelijk met voorkeursstemmen dan alsnog de kamer in komt ook als dat op basis van zetels eigenlijk net niet zou gebeuren.
pi_219132541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 21:58 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik twijfel qua stemmen nog een beetje of ik strategisch ga stemmen of niet. In stemwijzer/kieskompas/stemchecker komen steeds dezelfde twee partijen heel dicht bij elkaar eruit, met Volt steeds als eerste en dan vlak erachter D66. Ga ik dan voor volt, die ook als ik de uitleg bij stellingen etc lees net wat dichter bij mij staat, maar wel maar een zetel of 3 misschien gaat halen? Of dan toch voor D66, die net iets minder dichtbij staat dan Volt, maar wel waarschijnlijk wel substantieel veel zetels gaat halen en dan dus meer oplevert?

Maar ja, als iedereen die eigenlijk Volt wil stemmen dat doet, dan wordt Volt ook nooit groter. Nou ja. Ik denk dat ik toch voor D66 ga dit keer, ivm impact van stem toch wel groter.
Bij mij staan ze andersom en ik twijfel juist de andere kant op :D

Ruilen?
pi_219132547
@borisz ook tips voor D66 vrouwen?
pi_219132559
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 21:55 schreef AnneX het volgende:

[..]
Niet de eerste dan.
pi_219132575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 21:59 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik kijk daarbij ook altijd een beetje naar de peilingen van aantal zetels. Als die bv 20 zetels is, en de eerste vrouw staat op nr 3, dan komt die er sowieso wel in. Dan kun je beter op nr 21/22/23 bv stemmen, zodat die hopelijk met voorkeursstemmen dan alsnog de kamer in komt ook als dat op basis van zetels eigenlijk net niet zou gebeuren.
Dat was het uitgebreide antwoord :+
pi_219132576
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Bij mij staan ze andersom en ik twijfel juist de andere kant op :D

Ruilen?
Je twijfelt om toch Volt te stemmen ipv D66? Omdat het gevoelsmatig beter past of andere reden?

:D
pi_219132586
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:01 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Je twijfelt om toch Volt te stemmen ipv D66? Omdat het gevoelsmatig beter past of andere reden?

:D
Ja dat.
pi_219132610
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:02 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja dat.
Ja, lastig. Ik kan je dus ook niet echt helpen :D :P behalve de al genoemde overwegingen haha.
pi_219132650
quote:
Al een paar keer deze formule. Stel een partij staat op 20 zetels, dan de eerste vrouw na 20. Want de eerdere vrouwen komen sowieso in de kamer en zo komt er een extra vrouw (da’s de theorie) in de kamer. Want die verhouding is nogal zoek
pi_219132658
Ik vind Volt sympathiek en heb ook wel eens op ze gestemd maar nu ga ik ook voor de grotere partij want ik wil meer gewicht op links :Y
pi_219132675
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:00 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Borisz ook tips voor D66 vrouwen?
Ja, kom maar door met die insiderstips :Y
pi_219132684
Het schijnt trouwens dat de meeste mensen die "uit gewoonte" op een bepaalde partij stemmen, bij de VVD zitten. Dat verbaasde me niks :+
pi_219132687
Wanneer je kiest tussen volt en d66 zou ik voor Volt gaan. D66 is dit keer weer een partij om rekening mee te houden bij de formatie. Een grotere Volt kan een goede zet richting een meerderheid geven
pi_219132715
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Wanneer je kiest tussen volt en d66 zou ik voor Volt gaan. D66 is dit keer weer een partij om rekening mee te houden bij de formatie. Een grotere Volt kan een goede zet richting een meerderheid geven
Maar bij een grotere D66 is toch een minder grote Volt nodig voor die zet richting meerderheid? Als in, als de stem bij een vd twee terecht komt maakt dat voor de combi van die beide toch niet uit? Misschien dan zelfs gunstiger naar D66 omdat kans groter is dat die daardoor net genoeg hebben voor een zetel meer (want meer stemmen überhaupt dus kans groter over die drempel voor extra zetel heen te gaan)? Maar dat weet ik niet zeker.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:14:33 #287
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219132718
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:00 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Borisz ook tips voor D66 vrouwen?
6. Nathalie van Berkel. Hadden we te gast met het flyeren vorige week. En uit het praatje met haar maak ik er wel een +1 van. De hoogste nieuwkomer Is nu nog/ was een UWV-directeur.
7. Wieke Paulusma. Huidig zorgkamerlid.
15. Ilana Rooderkerk nu oa onderwijs.
En van de nieuwe mensen lager op de lijst nr 40 Marloes Derks. Komt van een dorp verderop. Heemstede. Goed raadslid daar :Y.

De rest vd lijst ken ik niet echt. En als ik eerlijk ben het is het overall wel een veilige D66-lijst. Zit weinig uitgesprokens of karakters bij. Vind ik persoonlijk wel jammer. In Haarlem en vroegah in Velsen zeker hadden we naast een paar ambtenaren ook de zorgverlener en havenmedewerker in de fractie zitten. Tis nu wel allemaal typisch d66.

Mijn stem gaat naar Joost Sneller nr5. Zeer goed kamerlid. Wil ook de democratie verstevigen. Daar dient die dan ook voorstellen voor in.

[ Bericht 3% gewijzigd door borisz op 28-10-2025 22:30:52 ]
pi_219132802
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:14 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Maar bij een grotere D66 is toch een minder grote Volt nodig voor die zet richting meerderheid? Als in, als de stem bij een vd twee terecht komt maakt dat voor de combi van die beide toch niet uit? Misschien dan zelfs gunstiger naar D66 omdat kans groter is dat die daardoor net genoeg hebben voor een zetel meer (want meer stemmen überhaupt dus kans groter over die drempel voor extra zetel heen te gaan)? Maar dat weet ik niet zeker.
Ik denk dan, 1 extra zetel voor D66 is mooi, maar wanneer Volt van 2 naar 3 zou gaan hebben ze 3 zetels om mee te nemen naar een coalitie
pi_219132843
quote:
Barbara Kathmann | GroenLinks-PvdA https://share.google/FEZXUNLDEtWRMFkzk

https://groenlinkspvda.nl(...)ste-tweede-kamerlid/
pi_219132860
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 21:58 schreef borisz het volgende:

[..]
Floor Roduner nr 23. Haarlemse wethouder wonen. Heeft het goed gedaan in Haarlem.
Dank je. Ik stem liever op personen dan op lijstnummer. Vorige keer heb ik op Westerveld gestemd herinner ik me nu.

Ik heb ook een zwak voor Volt overigens O+
Spoilers!
pi_219132867
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 21:58 schreef borisz het volgende:

[..]
^O^
pi_219132871
Goed. Ik moet morgen om 5.00 mijn bed uit om de democratie te gaan bewaken. Dat is dan weer minder.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 28 oktober 2025 @ 22:37:34 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219132873
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik heb ook een zwak voor Volt overigens O+
Want je wil graag tot je 73e werken?
pi_219132879
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed. Ik moet morgen om 5.00 mijn bed uit om de democratie te gaan bewaken. Dat is dan weer minder.
Kan ik op jou stemmen _O_ Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')