abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219121257
Gister na 2 dagen windkracht 7/8 op een eiland verbaasde ik mij, dat terrasstoelen en tafels en lichtjes en bloempotjes ‘gewoon’ blijven staan.
En de fietsen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de merels eten volop van de 4 boompjes :Y) , die vliegen af en aan.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219121280
“ hi, miss vwn” _O_
pi_219121426
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:33 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik had ook een akkefietje met een creditcard op de dag voor overdracht. (Waarbij de -limiet- van de CC als schuld werd aangehouden, niet het saldo).
Als koper of als verkoper?

Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is als de verkoper schulden heeft, het gaat er toch om dat broertje hem het geld kan betalen? En dat geld heeft hij, het staat al klaar.

Ik kan echt niks maken van de notaristaal op websites van notarissen en makelaars. :@
  Moderator maandag 27 oktober 2025 @ 16:28:16 #204
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219121782
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:45 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Als koper of als verkoper?

Ik snap eigenlijk niet wat het probleem is als de verkoper schulden heeft, het gaat er toch om dat broertje hem het geld kan betalen? En dat geld heeft hij, het staat al klaar.
Misschien heeft de verkoper het als onderpand voor iets anders gebruikt. Waardoor je broertje dan ineens verantwoordelijk is voor de schuld van een ander? Geen idee of zoiets in NL kan, toen ik m'n huis kocht kwamen "grond schulden" wel ter sprake en dat die er niet op zaten.

quote:
Ik kan echt niks maken van de notaristaal op websites van notarissen en makelaars. :@
Ik ook niet, daarom had ik ook geen tolk mee naar de notaris. In het Nederlands zou ik er evenveel van begrijpen _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219122128
Volgens mij moet ik nog een *O* posten voor @Tele6's verhuisplannen.

De afgelopen weken waren chaotisch en druk, maar nu even 2 dagen niets. Nouja vanavond een online bierworkshop, maar dat gaat wel lukken :+
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 oktober 2025 @ 17:19:41 #206
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219122159
Vandaag nieuwe gesprekken gehad met een potentieel opperhoofd.
Deze twee kandidaten zijn beter den de drie van de vorige poging.
Twee totaal verschillende kandidaten, maar wel beiden geschikt.
Hopelijk hebben we snel een nieuw opperhoofd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_219122199
Ik ga volgende week bij een notaris langs op het spreekuur, om te inventariseren welke constructies er voor ons bruikbaar zijn voor het weer kopen van een huis.

@Tele6 kopen & verkopen van een huis zou redelijk eenvoudig moeten zijn, met echte contracten en Hoogwaardige Ingezworen Notarissen. Praktijk leert dat als er iets misgaat het soms helemaal niet eenvoudig is :+ (en de bescherming door notariaat flinterdun).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 27 oktober 2025 @ 17:30:06 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_219122216
Ik heb afgelopen jaar te vaak bij een notaris gezeten.

En mijn conclusie is: "bij de notaris zijn" betekent dat je in een gebouw bent waar aantoonbaar ooit een notaris ook even binnen was.
En je tekent fotokopietjes van templates die gewoon uit de printer rollen, met toezicht door een medewerker kantoorbalie.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_219122360
Elke keer bij grappige vertalingen moet ik aan je denken @Morgane89 en aan hoeveel beter jij het waarschijnlijk gedaan had.

"Je pakt dingen wel graag in, hè"
"Ik hou van inpakken"

Rapping zeiden ze. Rapping. Niet wrapping :')
pi_219122452
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 17:54 schreef vlindertje89 het volgende:
Elke keer bij grappige vertalingen moet ik aan je denken @:Morgane89 en aan hoeveel beter jij het waarschijnlijk gedaan had.

"Je pakt dingen wel graag in, hè"
"Ik hou van inpakken"

Rapping zeiden ze. Rapping. Niet wrapping :')
Collega moest Britten rondleiden, ze had het over de opgeschroefde economie :D
We have far more in common than that which devides us..
pi_219122924
Ouders gebeld.

Schuldeisers hebben beslag gelegd op het huis, dus de verkoper had het helemaal niet mogen verkopen. De notaris en de makelaar van de verkoper hebben gezegd dat ze hopen dat het vrijdag gefixt is en dat broertje dan de sleutel kan krijgen. Want het is ook in het belang van de schuldeisers dat dat geld er komt.

Mn moeder kon niet zeggen of broertje een rechtsbijstandverzekering heeft. Ze hebben verder geen info opgezocht, ze hebben gewoon broertje en alle nu onnodige klusmaterialen bij z'n studentenhuis afgedropt en zijn naar hun huis teruggereden. Je hebt ook echt helemaal niks aan ze als er wat aan de hand is he _O- :') :'(

Broertje gebeld.

Hij heeft geen rechtsbijstandverzekering en hij hoopt gewoon dat de notaris en de makelaar het fixen. Hij was niet van plan om zelf de verkoper in gebreke te gaan stellen zoals de site van Eigen Huis adviseert. Want hij vindt het niet zinvol om nog meer geld te eisen van iemand die blijkbaar al niks heeft. Ik denk, hij moet ook voor zijn eigen belangen opkomen maar hij vindt het niet zinnig. Zijn keuze denk ik :X

Nu is hij sporten. M'n ouders hebben thuis een lekker rustige avond. Ze vonden het wel een vermoeiende dag hoor, met heen en weer rijden en alle onverwachte dingen. (Het is een klein uur rijden)
pi_219122962
Jeetje @Tele6 wat een toestand
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator maandag 27 oktober 2025 @ 20:11:19 #213
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219123534
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 19:15 schreef Tele6 het volgende:
Ze vonden het wel een vermoeiende dag hoor
Ja sommige mensen hebben al snel een drukke dag. M'n pa heeft ook zo'n nicht, als ze vrijdag bij de kapper is geweest en zaterdag naar de bakker en de Hema heeft die een druk weekend zeg maar :X

Hopen dat de schuldeisers / de bank akkoord gaan met bod. Zou je broertje dan niet goedkoper van de bank zelf kunnen kopen. Of was dat vroeger zo
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219123557
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 20:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja sommige mensen hebben al snel een drukke dag. M'n pa heeft ook zo'n nicht, als ze vrijdag bij de kapper is geweest en zaterdag naar de bakker en de Hema heeft die een druk weekend zeg maar :X

Hopen dat de schuldeisers / de bank akkoord gaan met bod. Zou je broertje dan niet goedkoper van de bank zelf kunnen kopen. Of was dat vroeger zo
Ik hoop inderdaad dat ze akkoord gaan.

B heeft in het kadaster opgevraagd welke beslagen er liggen op het huis en er blijkt er vanochtend nog eentje ingediend te zijn.

Ik snap er verder geen zak van.

Ik weet ook niet wat voor schuldeisers er zijn. Broertje zei dat de notaris vandaag eind van de dag had gemaild dat die nog geen contact had kunnen leggen met de schuldeisers :{

Broertjes zorg is juist dat de schuldeisers vinden dat het huis voor te goedkoop weggegaan is. Twee deuren verder is blijkbaar net voor 30k meer verkocht.
pi_219123566
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 17:30 schreef fietsie het volgende:

En mijn conclusie is: "bij de notaris zijn" betekent dat je in een gebouw bent waar aantoonbaar ooit een notaris ook even binnen was.
En je tekent fotokopietjes van templates die gewoon uit de printer rollen, met toezicht door een medewerker kantoorbalie.
Nou zit ik niet per se vaak bij de notaris zou ik zeggen, maar elke keer dat ik er ben is het toch een uitbreide ontvangt, een gesprek met informatie, uitgebreide documentatie op mooi papier enzo. Onze aangepaste testamenten zijn nu klaar bijvoorbeeld, daar waren we toch weer en uur voor binnen. Binnenkort een afspraak om te tekenen. Maar eerst lezen en proberen te begrijpen wat er staat :X
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219123590
@vlindertje89
23!

Ik heb ook de ontvangst en mooi papier ervaring met de notaris :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219123595
Wat ellendig voor je broertje @Tele6, dat is wel een onverwacht scenario zeg. Waren er geen voortekenen?

Heb je je leidinggevende al gesproken @vlindertje89 ? Ik vind het vrij bizar en weinig positief klinken dat je mond zo gesnoerd wordt :o
pi_219123652
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ellendig voor je broertje @:Tele6, dat is wel een onverwacht scenario zeg. Waren er geen voortekenen?

Heb je je leidinggevende al gesproken @:vlindertje89 ? Ik vind het vrij bizar en weinig positief klinken dat je mond zo gesnoerd wordt :o
Broertje zei dat de verkoper het wel had gehad over een scheiding. En tja, er zijn zo veel mensen die hun huis verkopen na een scheiding.
pi_219123776
quote:
Wat ellendig voor je broertje @:Tele6, dat is wel een onverwacht scenario zeg. Waren er geen voortekenen?

Heb je je leidinggevende al gesproken @:vlindertje89 ? Ik vind het vrij bizar en weinig positief klinken dat je mond zo gesnoerd wordt :o
Oh en ook allebei deze dingen :Y
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 27 oktober 2025 @ 20:49:18 #220
63722 z80
I fink you freaky
pi_219123802
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 17:30 schreef fietsie het volgende:

Maar dit zijn wel hele speciale printjes. Met bijbehorend prijskaartje. :lijstje:
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219123919
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 20:18 schreef Vanyel het volgende:
@:vlindertje89
23!

Ik heb ook de ontvangst en mooi papier ervaring met de notaris :Y
Haha, dat gaat me wel wat ver. Ik ben 1.5 keer zo oud :D . Dan hou ik hem wel in gedachten voor alleen PT haha.

quote:

Wat lief dat je het vraagt! En @Vanyel ook.
SPOILER
Vanochtend zouden we die meeting hebben met ook decaan erbij, maar die had de afspraak niet in de agenda :') dus die komt een andere keer. Wat me nu dus wel goed uit komt.

En @Tele6 jeetje wat een tegenvaller voor broertje zeg, wat klote. Hopelijk loopt het met een sisser af, maar die zal wel goed in de stress zitten nu. En wat verdrietig ook dat totale gebrek aan (emotionele) steun van jullie ouders.

[ Bericht 9% gewijzigd door vlindertje89 op 28-10-2025 16:59:25 ]
pi_219123979
Goed bezig @vlindertje89
Begrijpelijk dat je baalt van de tranen maar als dat nou eenmaal is hoe je lijf omgaat met de emoties? :*
pi_219124050
Ik huil heel makkelijk bij frustratie en machteloosheid :') ik kan echt veel hebben qua zielige verhalen enzo, maar in zulke gesprekken met een leidinggevende ga ik ook huilen. Vandaag had ik tijdens een behandeling wat in m'n oog dus ik greep naar het doosje-tissues-op-de-tafel en toen leek het net of ik zat te snotteren ipv de patiënt :+

Fijn dat je in ieder geval goed hebt kunnen praten ^O^
pi_219124235
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 21:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik huil heel makkelijk bij frustratie en machteloosheid :') ik kan echt veel hebben qua zielige verhalen enzo, maar in zulke gesprekken met een leidinggevende ga ik ook huilen.

Fijn dat je in ieder geval goed hebt kunnen praten ^O^
+1 :') Beiden echte triggers bij mij. En dus zat ik bij de eerste kennismaking met nieuwe manager al te snotteren omdat hij meteen met mij in een lang lopend lastig dossier mocht duiken.

SPOILER
@vlindertje89 Idd fijn dat je leidinggevende je begreep en wat misverstanden uit de wereld kon helpen. En frustratie delen lost vaak niks op maar kan wel verbinden en opluchten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219124446
Morgen naar huis! Met de boot. Windkracht 7.

:* Voor alle machteloze huilers. Including me…
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')