Hoe werkt dat met pagina diagonaal vouwen? Ik zie het niet helemaal voor me.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:48 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 quote uit vorig topic: …” Pff mijn hoofd zit er vol van! Hoe doen mensen dit??”…
Doorgaan met ademen en lijstjes maken en afstrepen.
Daarvoor had ik gewoon een schrift met allerlei sub onderwerpen door een pagina diagonaal te vouwen. Kan kleding zijn, kan boeken zijn, kan materieel zijn.
Ook administratief: een digitaal verhuisbericht aan de gemeente. Die geeft het door aan allerlei instanties. Kijk even op hun site. Verzekeringen beëindigen indien van toepassing. Huur bijtijds opzeggen.
Bank ging ook digitaal. Verhuisverlof op werk regelen i.c.m. vakantiedagen ms? Je reisabbo? De huisarts en gegevens doorsturen?
Affijn. Voor mij geldt als het op papier staat is het beter behapbaar. Mogelijk voor jou ook?![]()
Succes. Komp goe 😘
De besta tvkast beneden staat vol dvd's. De hoge besta kast ernaast gewichten, (niet aangesloten) dvdspeler, WD My Book externe harde schijf, kinderboeken, kerst/zwanger/geboorte/verjaardagskaarten, gekregen knutsels van buurkindjes, en vast meer wat ik vergeet. En in het bovenste stuk waar een vitrine deur voor zit, een schilderijtje van oma en een "spandoek" van buurmeisje die ze had gemaakt toen ze laatst bij mn hockey kwamen kijken. Boven de tvkast ook vol dvd's.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 21:14 schreef Barreltje het volgende:
opruimen gaat hier ook wel gepaard met organiseren
nieuwe dozen en de dymo
oh en de kabels zitten in de tv kast / dressoir. wat hebben jullie daar ?
Ik had het vanmiddag met mijn liefste over jou (en je chef en het leuke nieuws) en wij hebben een bezoekje aan jullie landgoed nog steeds op de lijst goede voornemens staan. Nu liefste weer met sabbatical is en dat volgend voorjaar/zomer misschien ook nog wel is, is er zelfs enige kans dat het ons in 2026 een keer lukt om in elk geval jullie land te bezoeken. Met emoe.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 20:40 schreef Barreltje het volgende:
Met 250 m2 huis en een 150 m2 gym heb ik geen idee wat ruimte gebrek is![]()
We gaan deze winter wel weer eens eea weggpoien.
We hadden 4 huizen te combineren, ik geloof dat we nu na bijna 3 jaar wel gesetteld zijn wat we willen houden en wat niet..
leuk leuk! jullie zijn welkom!quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had het vanmiddag met mijn liefste over jou (en je chef en het leuke nieuws) en wij hebben een bezoekje aan jullie landgoed nog steeds op de lijst goede voornemens staan. Nu liefste weer met sabbatical is en dat volgens voorjaar/zomer misschien ook nog wel is, is er zelfs enige kans dat het ons in 2026 een keer lukt om in elk geval jullie land te bezoeken. Met emoe.
Ik maak hier wel fouten in, maar mijn regel is:quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:06 schreef Tele6 het volgende:
Hoe beslis je wat er blijft, wat ga je bewaren voor ooit.
De mijn is: als ik al niet eens meer wist dat ik het had, of eenvoudig inwisselbaar is, dan mag het gedoneerd aan de wetenschap.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:30 schreef sigme het volgende:
Ik maak hier wel fouten in, maar mijn regel is:
wat je nieuw kan (her)kopen kan weg, wat onvervangbaar is niet
De invulling daarvan is persoonlijk, want een koekenpan kan je wel opnieuw kopen, de koekenpan die nog van je oma is geweest niet. Dus je kan het niet afmeten aan de beschrijving van het ding, alleen maar aan jouw band met het ding.
Onze muzieksmaak loopt niet echt synchroonquote:
of ik met jou ergens heen ga of dat je naar mij komt ?quote:
98-2 dat laatstequote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
of ik met jou ergens heen ga of dat je naar mij komt ?
Op een moment dat je het handig kan doen? Vanavond, of voor die dingen die niet automagisch gaan morgenochtend ?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:15 schreef Barreltje het volgende:
hoe laat gaat de klok ook al weer terug ?
Eind maart en dan is het allemaal weer normaalquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:15 schreef Barreltje het volgende:
quote:willen jullie meer of minder BEVERS ?
quote:MEER
quote:dat gaan we regelen
oh,ze kennen geen wintertijd hier in istanbulquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:15 schreef Barreltje het volgende:
quote:
Mijn schoonmoeder hanteerde iets vergelijkbaar en in noodgevallen denk ik daaraan.quote:Op zondag 26 oktober 2025 07:50 schreef Lonaa het volgende:
Wat ik ook nog wel een goede stelregel vindt met opruimen e.d. is "Als er poep op zit, zou je het dan schoonmaken of weggooien?", maar die komt wel overeen met die van sigme, alleen iets lomper
voor 9 van de 10 items geldt dat het de ruimte in je brein niet waard is. Sommige dingen hebben emotionele waarde, sommige dingen hebben daadwerkelijke waarde. De rest is allemaal vervangbaar. Let it go let it go. Ik heb letterlijk nog nooit spijt gehad van iets wat ik na jaren heen-en-weer schuiven toch maar heb weggedaan. Alles is vervangbaar en met kringlopen in de buurt en een groeiende doorgeefcultuur is bijna alles vervangbaar.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:06 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hoe werkt dat met pagina diagonaal vouwen? Ik zie het niet helemaal voor me.
B en ik hebben een lijstje in een app zodat we er allebei in kunnen kijken.
Ik ben in de afgelopen 10 jaar zelf zeven keer verhuisd, dus het lijstje van inschrijven op nieuwe adres, huisarts en tandarts zoeken, adreswijzigingen doorsturen naar alles en iedereen, etc. ken ik.
Ik vind het ingewikkelde nu dat we eigenlijk 200% van benodigde spullen hebben en 50% van de ruimte. Hoe beslis je wat er blijft, wat ga je bewaren voor ooit.
Zowel de tijdsplanning als de waar-moet-alles-heen hebben we niet rond. Tijdsplanning: voor hoeveel dagen gaan we een busje en sjouwhulp nodig hebben? We gaan beide een week vrij nemen van werk maar is dat genoeg (hangt waarschijnlijk af van hoeveel sjouwhulp we vinden)
Waar moet alles heen: bv houden we mijn grote ladekast of gaan we meer dingen organiseren zoals B graag doet in kratten en dan in een stellingkast? Gaat mijn bureau in de werkkamer passen of moet ik bureau gaan delen met B?
B heeft een tekening van zijn flat met de huidige meubels, ik heb mijn meubels al opgemeten dus we kunnen gaan tekenen. Maar van tekenen leer je niet of onze spullen dan ook in de getekende kasten gaan passen. Ik zag dat er 2 lades van mijn ladekast momenteel leegstaan, dus ik ben aan het overwegen om die niet mee te nemen. Ladekast was een goede roomdivider toen ik in een studio woonde, maar nu is het een onhandig en groot ding.
Dat is dus hoe mijn hoofd nu gaat. Plus nog de verhuizing van broertje. Misschien moet ik alles idd gaan opschrijven.
Dit met een Ka heeft me wel geīnspireerd mn eigen appartement te kopen (toen ze ze aan de straatstenen niet kwijt kondenquote:Op zondag 26 oktober 2025 09:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik vond het destijds aan de ene kant vrij confronterend maar aan de andere kant heel erg licht voelen dat "mijn hele leven" op de vloer van een Caddy paste. (Ok en 2 kasten die in een bus moesten.)
Hier vlak voor het slapengaan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:15 schreef Barreltje het volgende:
I am working on this. Want ik wil ook nooit meer "op straat" staan.quote:Op zondag 26 oktober 2025 10:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit met een Ka heeft me wel geīnspireerd mn eigen appartement te kopen (toen ze ze aan de straatstenen niet kwijt konden) en te besluiten het hoe dan ook nooit te verkopen. Geef nog steeds geen zier om spullen, al heb ik wel echt een paar toffe oude meuk meubels nu. Maar een eigen honk hebben wat ze me niet af kunnen pakken (knock on wood) is wel echt de shit.
May the force be with you. Het is de shit! Ik baal voor iedereen in de huidige woningmarktsituatie.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
I am working on this. Want ik wil ook nooit meer "op straat" staan.
Ik zit dan wel soort van in de huidge woningmarktsituatie.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
May the force be with you. Het is de shit! Ik baal voor iedereen in de huidige woningmarktsituatie.
O ja ik heb dus wel expliciet gekozen nooit mede te doen. Ook niet ideaal allemaal. Maar wel van mij.quote:Op zondag 26 oktober 2025 12:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik zit dan wel soort van in de huidge woningmarktsituatie.![]()
![]()
We zijn kijkende naar de mogelijkheden zodat ik mede-eigenaar van dit huis en volgende huizen kan worden. En aanverwante zaken. Die vrij definitief zijn voor de rest van ons leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |