quote:
Op zaterdag 25 oktober 2025 22:06 schreef Tele6 het volgende:[..]
Hoe werkt dat met pagina diagonaal vouwen? Ik zie het niet helemaal voor me.
B en ik hebben een lijstje in een app zodat we er allebei in kunnen kijken.
Ik ben in de afgelopen 10 jaar zelf zeven keer verhuisd, dus het lijstje van inschrijven op nieuwe adres, huisarts en tandarts zoeken, adreswijzigingen doorsturen naar alles en iedereen, etc. ken ik.
Ik vind het ingewikkelde nu dat we eigenlijk 200% van benodigde spullen hebben en 50% van de ruimte. Hoe beslis je wat er blijft, wat ga je bewaren voor ooit.
Zowel de tijdsplanning als de waar-moet-alles-heen hebben we niet rond. Tijdsplanning: voor hoeveel dagen gaan we een busje en sjouwhulp nodig hebben? We gaan beide een week vrij nemen van werk maar is dat genoeg (hangt waarschijnlijk af van hoeveel sjouwhulp we vinden)
Waar moet alles heen: bv houden we mijn grote ladekast of gaan we meer dingen organiseren zoals B graag doet in kratten en dan in een stellingkast? Gaat mijn bureau in de werkkamer passen of moet ik bureau gaan delen met B?
B heeft een tekening van zijn flat met de huidige meubels, ik heb mijn meubels al opgemeten dus we kunnen gaan tekenen. Maar van tekenen leer je niet of onze spullen dan ook in de getekende kasten gaan passen. Ik zag dat er 2 lades van mijn ladekast momenteel leegstaan, dus ik ben aan het overwegen om die niet mee te nemen. Ladekast was een goede roomdivider toen ik in een studio woonde, maar nu is het een onhandig en groot ding.
Dat is dus hoe mijn hoofd nu gaat. Plus nog de verhuizing van broertje. Misschien moet ik alles idd gaan opschrijven.
voor 9 van de 10 items geldt dat het de ruimte in je brein niet waard is. Sommige dingen hebben emotionele waarde, sommige dingen hebben daadwerkelijke waarde. De rest is allemaal vervangbaar. Let it go let it go. Ik heb letterlijk nog nooit spijt gehad van iets wat ik na jaren heen-en-weer schuiven toch maar heb weggedaan. Alles is vervangbaar en met kringlopen in de buurt en een groeiende doorgeefcultuur is bijna alles vervangbaar.
Ik hoorde recent voor het eerst iemand zeggen dat ze wel een aantal steekjes voelde toen ze shit had weggedaan bij het samenvoegen van 2 huishoudens. Maar ze zei er ook wel iets bij van "als we alles in de categorie leuk voor ooit hadden gehouden, had ik het waarschijnlijk tussen alle zooi toch niet terug kunnen vinden". Dus dat had ook weer 2 kanten.
Ik vind het ook wel een soort filosofisch iets, om je niet te laten gijzelen door spullen, laat gaan, geef door, weg ermee, hoooohm. En toch trap ik wel steeds weer in en moet ik eens in de zoveel tijd mezelf weer eens stevig toespreken om goed te ontspullen, zodat alles weer gewoon past en plek heeft. Allen mn kast is een uitdaging. Maar goed ik heb er dan ook 4 maten inhangen

Dat in aanmerking genomen valt ook dat mee.
Qua indeling en welke meubels kun je er voor kiezen gewoon te accepteren dat het zich moet wijzen. De praktijk zal wel leren wat handig is in jullie nieuwe situatie. Maar ja dat kan wel erg minimalistisch of juist erg maximalist voelen een tijdje lang
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors