Al een paar keer deze formule. Stel een partij staat op 20 zetels, dan de eerste vrouw na 20. Want de eerdere vrouwen komen sowieso in de kamer en zo komt er een extra vrouw (da’s de theorie) in de kamer. Want die verhouding is nogal zoekquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal nog geen idee welke persoon ik van GL-PvdA moet kiezen. Hebben jullie tips?
Ja, kom maar door met die insiderstipsquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:00 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Borisz ook tips voor D66 vrouwen?
Maar bij een grotere D66 is toch een minder grote Volt nodig voor die zet richting meerderheid? Als in, als de stem bij een vd twee terecht komt maakt dat voor de combi van die beide toch niet uit? Misschien dan zelfs gunstiger naar D66 omdat kans groter is dat die daardoor net genoeg hebben voor een zetel meer (want meer stemmen überhaupt dus kans groter over die drempel voor extra zetel heen te gaan)? Maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:11 schreef Kaatje1 het volgende:
Wanneer je kiest tussen volt en d66 zou ik voor Volt gaan. D66 is dit keer weer een partij om rekening mee te houden bij de formatie. Een grotere Volt kan een goede zet richting een meerderheid geven
6. Nathalie van Berkel. Hadden we te gast met het flyeren vorige week. En uit het praatje met haar maak ik er wel een +1 van. De hoogste nieuwkomer Is nu nog/ was een UWV-directeur.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:00 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Borisz ook tips voor D66 vrouwen?
Ik denk dan, 1 extra zetel voor D66 is mooi, maar wanneer Volt van 2 naar 3 zou gaan hebben ze 3 zetels om mee te nemen naar een coalitiequote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:14 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Maar bij een grotere D66 is toch een minder grote Volt nodig voor die zet richting meerderheid? Als in, als de stem bij een vd twee terecht komt maakt dat voor de combi van die beide toch niet uit? Misschien dan zelfs gunstiger naar D66 omdat kans groter is dat die daardoor net genoeg hebben voor een zetel meer (want meer stemmen überhaupt dus kans groter over die drempel voor extra zetel heen te gaan)? Maar dat weet ik niet zeker.
Barbara Kathmann | GroenLinks-PvdA https://share.google/FEZXUNLDEtWRMFkzkquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb eigenlijk helemaal nog geen idee welke persoon ik van GL-PvdA moet kiezen. Hebben jullie tips?
Dank je. Ik stem liever op personen dan op lijstnummer. Vorige keer heb ik op Westerveld gestemd herinner ik me nu.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Lisa Westerveld, nr 5. Doet nu (jeugd)zorg. Goed kamerlid
Wimar Bolhuis Nr 18. Bekend van podcast Studio Tegengif. Luister ik graag naar.
Floor Roduner nr 23. Haarlemse wethouder wonen. Heeft het goed gedaan in Haarlem.
Barbara Kathmann nr 34. IT-dame uit de huidige fractie. Staat veel te laag.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:58 schreef borisz het volgende:
[..]
Lisa Westerveld, nr 5. Doet nu (jeugd)zorg. Goed kamerlid
Wimar Bolhuis Nr 18. Bekend van podcast Studio Tegengif. Luister ik graag naar.
Floor Roduner nr 23. Haarlemse wethouder wonen. Heeft het goed gedaan in Haarlem.
Barbara Kathmann nr 34. IT-dame uit de huidige fractie. Staat veel te laag.
Want je wil graag tot je 73e werken?quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb ook een zwak voor Volt overigens
Kan ik op jou stemmenquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Goed. Ik moet morgen om 5.00 mijn bed uit om de democratie te gaan bewaken. Dat is dan weer minder.
Ditquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:08 schreef Clubsoda het volgende:
Ik vind Volt sympathiek en heb ook wel eens op ze gestemd maar nu ga ik ook voor de grotere partij want ik wil meer gewicht op links
Ik vind gevolgen voor mij persoonlijk niet zo boeiend voor mijn stem.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Want je wil graag tot je 73e werken?
Ergens wel. Maar het blijven de D66'ers in het kwadraat. We hebben al genoeg consultants. Zij zijn daarin vooral de overtreffende trap.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook een zwak voor Volt overigens
quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, kom maar door met die insiderstips
En nog steeds nauwelijks invloed. Ik ben op dit moment klaar met stemmen op kleine partijen. Dan liever een grote club een zetel erbij en mogelijk als eerste aan zet in de coalitiebesprekingen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik denk dan, 1 extra zetel voor D66 is mooi, maar wanneer Volt van 2 naar 3 zou gaan hebben ze 3 zetels om mee te nemen naar een coalitie
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |