abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219137914
Week door midden *O* slempje *O* geslempt O+

Nu met de billen knijpen tot ik in slaap val denk ik.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219137916
Vriendin heeft een jaar of twee als scanner-operator gewerkt.

Brief openen - document eruit halen - scannen - opslaan - papier bij het afval

Ze bleef er verbazend blijmoedig onder. Ik denk dat ik een langzame dood door papercuts was gestorven.

@Dr_Flash nog zes minuten *O*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219137925
Wel mooi hoe de gemeente voorsorteert op "rijk zul je er niet van worden" :D

Ligt er met net aan hoe graag ze het hebben willen lijkt me...

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_219137938
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ze bleef er verbazend blijmoedig onder. Ik denk dat ik een langzame dood door papercuts was gestorven.

@:dr_Flash nog zes minuten *O*
Dit zijn klusjes waar ik, afgekaderd, heel erg lekker op kan gaan... 2 jaar zou echter wel voelen als de hel op aarde.

Ik kan ook helemaal blij worden van mailings inpakken enzo O+ heb nog wel eens klussen waar dat dan aan de hand is. MAAAAAAK ME GEEEEEEEEK *O*
pi_219137953
quote:

@:dr_Flash nog zes minuten *O*
Ik had vroegah een collega wiens taak het was processen te stroomlijnen en dat om te schrijven in een software ontwerp. Die had eerder processen in kaart gebracht bij de gemeente Amsterdam.

Daar was een afdeling die elk jaar een rapport opmaakte. Dat was wat die mensen deden; data verzamelen, rapportje bouwen.

'wat doen jullie met dat rapport?'
- 'dat gaat naar afdeling X'.

Hij naar afdeling X, vragen naar dat rapport.

"Oh ja geen idee, dat krijgen we elk jaar in januari en stoppen we maar in het archief"
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_219137982
Heerlijk IT’ers over gewone mensen (als ik). Ooit een aan de telefoon gehad die vond dat ik van alles moest kunnen. Vond ik niet, hij was de helpdesk medewerker, ik niet. Gevraagd of hij de organisatie van een internationale driedaagse conferentie met 150 internationale deelnemers kon organiseren. Nee, dat kon hij niet, dus hij kwam helpen (en ik kreeg een andere dockingstation want het ding was echt stuk).

En toen ik, in het begin van de IT tijd voor die afdeling werkte vroeg de directeur aan mij, toen hoj een bestelling moest goedkeuren, wat een lazer printer was, daar had hij nog nooit van gehoord.

Tandartsbezoek ging snel. Kies is niet meer te redden, dat dacht ik al, maar het gaat een flinke klus worden om ‘m eruit te krijgen en ik moet het echt een paar dagen rustig aan doen daarna. Kon direct maar ik heb wat dingen staan, dus gaat die er volgende week donderdag eruit. -O- mooie binnenkomer bij de nieuwe tandarts
We have far more in common than that which devides us..
pi_219138198
Sterkte vast @Kaatje1 :Y

Ik heb in de schemering nog net even een klein ommetje kunnen lopen. Verder vanmiddag in de lunchwandeling nog een dubbeltje gevonden O+ Kliko staat al aan de straat, bezorgvoer is onderweg (picnic komt morgen pas). 10.830 stapjes. Schoenen uit, troetelavond. Brand Winterbock erbij B:)B

Kerstmarktfilmpjes op Youtube kijken. Doe ik veel de laatste dagen. Want kerstmarkt *O* O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219138220
quote:

Als je mazzel hebt wordt die scan dus enige tijd later geprint.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219138240
quote:
2s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]
Ik had vroegah een collega wiens taak het was processen te stroomlijnen en dat om te schrijven in een software ontwerp. Die had eerder processen in kaart gebracht bij de gemeente Amsterdam.

Daar was een afdeling die elk jaar een rapport opmaakte. Dat was wat die mensen deden; data verzamelen, rapportje bouwen.

'wat doen jullie met dat rapport?'
- 'dat gaat naar afdeling X'.

Hij naar afdeling X, vragen naar dat rapport.

"Oh ja geen idee, dat krijgen we elk jaar in januari en stoppen we maar in het archief"
Wij maken een paar rapporten met data vanaf 2012. Af en toe vragen we of ze nog steeds willen dat we ieder nieuw jaar opnieuw dezelfde data over de jaren 2012 t/m vorig jaar aanleveren (met als verse data dan die van dit jaar).
Ze stáán er op.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219138259
EN dan die dreaded mailtjes met een extra regel "think about the environment before printing this email"

Die er dan als enige regel voor zorgt dat je twee blaadjes nodig hebt :')
  woensdag 29 oktober 2025 @ 17:44:10 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219138304
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Weet ik veel. Iets ongecompliceerds ja
Een bezorgde burger is best lastig vandaag
  woensdag 29 oktober 2025 @ 17:44:58 #102
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219138315
Nieuwe Asterix is binnen
pi_219138442
Ik had deze week iemand die het op zich had genomen om iets te veranderen in een vastgesteld document. Omdat hij het er niet mee eens was.

Toen ik erachter kwam en navraag deed: ‘Weet je wel hoe lastig het was het origineel aan te passen!?’

Joh!

Echt?

:|W 8)7
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219138449
quote:
6s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:
EN dan die dreaded mailtjes met een extra regel "think about the environment before printing this email"

_O-
pi_219138522
Sterkte met je ontkiezing Kaatje!

Zou wat zijn, op verkiezingsdag je kies kwijt :D

Zit hij zo vast dat je er last van gaat hebben? Tandarts heeft bij mij twee keer getrokken maar kan me niet herinneren dat ik uitgeschakeld was. Para erin, voorzichtig met eten en gaan.
Verstandskiezen eruit was wel… ruk :')
pi_219138537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:56 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wel mooi hoe de gemeente voorsorteert op "rijk zul je er niet van worden" :D

Ligt er met net aan hoe graag ze het hebben willen lijkt me...

[ afbeelding ]
Ja, als ze daar een projectontwikkelaar op los willen laten en je gaat een beetje met de hakken in het zand...
pi_219138540
Laatste dag van zes dagen geen andermans bezoek, vanaf morgen weer drie weken feest ;(
pi_219138613
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zit hij zo vast dat je er last van gaat hebben? Tandarts heeft bij mij twee keer getrokken maar kan me niet herinneren dat ik uitgeschakeld was. Para erin, voorzichtig met eten en gaan.
Als hij scheef ligt en ze moeten een stuk kaakbot mee weg zagen kan je er best last van hebben ja.
pi_219138682
quote:
6s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 17:37 schreef Dr_Flash het volgende:

Zó bekend. In ieder geval zijn brieven van de overheid al enige tijd tweezijdig bedrukt.

Goh, ook eens een trouble, die niet op te lossen was op onze houtje touwtje manier. Over het algemeen lukt dat.
Nu een echte mail geschreven met samenvatting naar de administratie én de gebruiker, want er speelden wel twee dingen die niet klopten. En geld kosten. Nu mag hogerop het uitzoeken. w/

Ondanks verkouden toch zingen vanavond, want men vindt het best leuk als wij wat liedjes zingen voor de wachtenden in de rij voor het stembureau. En anders de vrijwilligers zelf wel.

Ondertussen veel wassen gedraaid, de ene sok teruggevonden. Vanavond eten wij butter chicken. Ook boodschappen gedaan voor 3 maaltijden van
Chicks love food. https://chickslovefood.co(...)90&mc_eid=7f65bd290d
  woensdag 29 oktober 2025 @ 18:26:10 #110
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_219138715
quote:
7s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 16:44 schreef sigme het volgende:
We hadden ook ooit een overijverige automatiseerder die zich opwond over het feit dat alle opdrachten per *fax* binnenkwamen. Die heeft dat gemoderniseerd, toen kwamen alle opdrachten per e-mail binnen.

Elke opdracht in 1 e-mail. Als bijlage.

De werkverdeling ging door de faxen over de medewerkers te verdelen.

Daarna was er dus 1 fte extra nodig voor "e-mail-open bestand-openen printen" - dienst die heeeeeeel slecht was voor mentale welzijn.
Oh help.... 8)7

Maar wel herkenbaar. Wij leveren soms intern ook nog wel af aan een e-mail postbus. En daar openen ze een digitaal leesbaar document, met als bron een applicatie l, om het vervolgens over te typen (!!) in het doelsysteem... :+.
pi_219138729
Gut, wat een boel mensen eigenlijk die wel op Volt zouden stemmen, maar.... Ook ik vind Volt het beste bij mij passen en toch stem ik er niet op omdat ze zo klein zijn. Maar zo worden ze natuurlijk nooit groter :')

En VVD de partij met de meest trouwe kiezers? Ik dacht altijd dat dat het CDA was. Mijn moeder stemt al zolang ik me herinner altijd CDA. Zonder zich in wat dan ook te verdiepen. Hup: CDA. Wat lijkt me dat makkelijk :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219138812
Hoe gaat t met @Lucky_Strike op het stembureau?
pi_219138828
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:27 schreef Isabeau het volgende:

Mijn moeder stemt al zolang ik me herinner altijd CDA. Zonder zich in wat dan ook te verdiepen. Hup: CDA. Wat lijkt me dat makkelijk :+
Mijn moeder ook.
Als ik er naar vroeg zei ze altijd: principieel!
pi_219138837
Goh fietsie…Wilhelmina werd bijna 100 jaar en kreeg ZESTIEN kinderen. _O_

En Kaatje naar de tandarts voor een kies trekken. Jakkie en Sterkte.
pi_219138968
Er was hier blijkbaar nog een pagina voor. Succes Kaatje. Ook niet fijn om nu al te weten dat het geen makkelijke kies extractie gaat worden :X

quote:
2s.gif Op dinsdag 28 oktober 2025 22:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
(lefty loosye righty tighty, maar letterlijk ook 'rechts verdrukt links bevrijd')
Sinds ik dit zinnetje ken heb ik hem al zó vaak gebruikt _O-

En een *O* voor Candaasje haar lezing *O* *O* Ik vind dat soort dingen ook leuk O+ maar het is ook vermoeiend. Ging het allemaal naar verwachting? Zou je het een volgende keer iets anders doen of juist niet?

@fietsie oppassen met je conclussie: misschien vonden ze de naam Johannes geweldig en waren er meer kinderen met de naam Johannes. Dat gebeurde bij mijn voorouders ook :o En vervolgens zie je dan in stambomen van anderen dat ze maar hadden besloten dat toen de tweede met die naam geboren werd, de eerste dus al dood was. Niet dus.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219139078
quote:
Gut, wat een boel mensen eigenlijk die wel op Volt zouden stemmen, maar.... Ook ik vind Volt het beste bij mij passen en toch stem ik er niet op omdat ze zo klein zijn. Maar zo worden ze natuurlijk nooit groter :')

Ja, dat was exact waarom ik vorige verkiezingen ook wel steeds Volt heb gestemd. Maar dit keer toch wel strategisch gestemd.

Ben erg benieuwd. Was hier vanochtend bij het stemlokaal verderop in de straat ook best druk geweest al, kliko al behoorlijk gevuld. Geen rij ofzo verder, maar wel continue in en uitloop.

Kaatje, succes met de kies volgende week! Hopelijk valt de nasleep mee.

En Candaas inderdaad tof! En energie slopend. Maar tof!
pi_219139146
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2025 18:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sterkte met je ontkiezing Kaatje!

Zou wat zijn, op verkiezingsdag je kies kwijt :D

Verstandskiezen eruit was wel… ruk :')
:D
De kies is afgebroken, dus waarschijnlijk moet de wortel gespleten worden om er in stukken uit te krijgen. Er is geen houvast voor een tang
pi_219139175
Net gestemd en het was goed druk *O*
pi_219139183
In mijn stembureau moest ik zover het gebouw in en door en strepen volgen, dat het leek op de keer dat ik illegaal sigaretten ging halen tijdens een avondje slempen :D Ook weer bijzonder :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 29 oktober 2025 @ 19:14:47 #120
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219139202
quote:

En VVD de partij met de meest trouwe kiezers? Ik dacht altijd dat dat het CDA was. Mijn moeder stemt al zolang ik me herinner altijd CDA. Zonder zich in wat dan ook te verdiepen. Hup: CDA. Wat lijkt me dat makkelijk :+
Tov twee jaar geleden is er wel weer een vaste CDA-zetel 'overleden'. PVDA trouwens ook.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')