abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219150357
Ook hele dag liveblog zitten verversen. Afgedraaid van zitten en scherm omlaag trekken :'(

Of misschien van de griepprik }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219150531
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 14:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
En de mensen die het meeste pijn in hun portemonee krijgen door die maatregelen, zijn heel toevallig nou net de achterban van de PvdA....
Die mensen voelen het ook het meest in hun portemonnee (en levensverwachting) zonder die maatregelen. Ik vind het te simpel om de mensen die wel maatregelen willen treffen te straffen voor de daden van de mensen die dat niet deden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 30-10-2025 16:33:43 ]
Spoilers!
pi_219150560
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn gemeente ziet er ongeveer zo uit als sigme's gemeente :Y
Hier:

* PVV 24,6% (was 31,9%)
* FvD 8,5%
* Ja21 6,5%

39,6% van de mensen die hier hebben gestemd vinden dit een goede keus.

2e partij is overigens CDA, 3e partij is VVD. Dit is geen links bolwerk, zeg maar :') GL/PvdA minder stemmen dan FvD.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_219150634
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die mensen voelen het ook het meest in hun portemonnee (en levensverwachting) zonder die maatregelen. Ik vind het te simpel om de mensen die wel maatregelen willen treffen te straffen voor de daden van de mensen die dat niet deden.
Je portemonnee is natuurlijk ook maar een relatief begrip als je leefwereld naar de kloten is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219150730
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:31 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hup hup! (Of ben je al begonnen)?
Ik wilde er een uur geleden aan gaan beginnen, en toen zag ik een appje van collega waarmee ik morgen afspraak heb (wat de reden was waarom het vandaag écht moest) of we misschien kunnen verzetten :+ . Daarna met collega gebeld en ik ben nu even wandelen, en ga proberen zometeen me er alsnog toe te zetten. Anders zit ik over een week weer in precies dezelfde situatie :P

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 30-10-2025 17:01:30 ]
pi_219150869
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:55 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb dat niet gezien, wat was er mee aan de hand dan?
In mei (voordat het kabinet viel deed hij meet aan de Slimste mens (eric vd burg ook, die lag na de 2e aflevering eruit). Jetten haalde het tot aan de finale. Programma werd uitgezonden in campagnetijd en er zijn dus mensen die vinden dat daar wat aan gedaan had moeten worden. :?
We have far more in common than that which devides us..
pi_219150942
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:48 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik wilde er een uur geleden aan gaan beginnen, en toen zag ik een appje van collega waarmee ik morgen afspraak heb (wat de reden was waarom het vandaag écht moest) of we misschien kunnen verzetten :+ . Daarna met collega gebeld en ik ben nu even wandelen, en ga proberen zometeen me er alsnog toe te zetten. Anders zit ik over een week weer in precies dezelfde situatie :P
Nog een keer huphup dan maar :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_219150984
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
In mei (voordat het kabinet viel deed hij meet aan de Slimste mens (eric vd burg ook, die lag na de 2e aflevering eruit). Jetten haalde het tot aan de finale. Programma werd uitgezonden in campagnetijd en er zijn dus mensen die vinden dat daar wat aan gedaan had moeten worden. :?
Sowieso alle reacties op FB maken met weer verdrietig.
pi_219151014
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 17:27 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Sowieso alle reacties op FB maken met weer verdrietig.
Echt, tolerant Nederland bestaat niet (meer)
  donderdag 30 oktober 2025 @ 17:37:44 #285
63722 z80
I fink you freaky
pi_219151021
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 16:36 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Je portemonnee is natuurlijk ook maar een relatief begrip als je leefwereld naar de kloten is.
Als je geld hebt wel. Als je elke maand net wel/niet kunt rondkomen wordt bepaalde keuzes niet voor de toekomstige generatie gemaakt. Maar hoe kom ik zelf de winter door.

En al bijkomende uitdaging. Veel van de wetten waren en zijn in veel gevallen niet mogelijk om zo snel uit te voeren.
Nederland van het gas af. Helaas dat gaat nog niet. De infrastructuur is daar nog niet voor geschikt. En deze aanpassen gaat moeilijk vanwege verschillende milieu wetten. Onder andere verbod op CO2 uitstoot.
Geen auto's met verbrandingsmotoren meer. Het Elektriciteitsnet kan de vraag nu al niet aan, en zal moeten worden aangepast. Maar ook dat gaat niet vanwege de CO2 uitstoot.
Bedrijven die graag willen verduurzamen, en daarvoor moeten verbouwen/nieuwbouwen mogen dit niet. Weer de CO2 wetgeving van Timmermans.

Om vaart achter verduurzaming te zetten zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Wetten schrappen of boetes betalen. Zodat de infrastructuur eerst op pijl gebracht kan worden.

ps
wat ook niet helpt is dat verduurzaming niet allen geld kost om uit te voeren. Maar vervolgens de gebruikskosten ook flink omhoog jaagt. Met gevolg een keuze maken. Eten of een warm huis.
Als je nu al geen geld "over" hebt dan is verduurzaming geen optie.
En dus stemmen op pvda/GL direct ook geen optie meer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_219151097
Buurhond Laika heeft vermoedelijk een confrontatie met een wolf gehad. Gisteren aan het flippen (ongebruikelijk voor haar) en vandaag forse wonden op een van haar poten.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_219151327
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 17:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Echt, tolerant Nederland bestaat niet (meer)
En al dat wantrouwen naar de media, of überhaupt naar andere meningen/feiten.
pi_219151346
Nederland heeft altijd tolerantie verward met NIMBY
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_219151425
En het is steeds meer bonton geworden om te roepen dat het nu wel in je eiguh achtertuin aan de hand is. Hoewel dat helemaal niet waar is en heel veel druktemakers geen ervaring hebben met de dingen waar ze zich druk over maken, danwel ze die dingen aan de verkeerde oorzaken blijven toewijzen. En iedereen gaat er klakkeloos in mee, want dan kunnen we lekker in de maakbare wereld blijven geloven.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_219151449
Naar aanleiding van dat we het er hier laatst over hadden had ik vandaag een afspraak met een Personal Trainer. Eindelijk een capabele getroffen volgens mij dus daar ga ik mij eens een tijdje aan binden. *O*
pi_219151460
Mijn 11jarige kwam vandaag thuis met de Lubach verkiezings sing a long. Ik móet je dit lied laten horen. Mrs V thuis. Ik móet je dit lied laten horen.
Hij is helemaal fan. En weet nog wie het zijn ook.

Toen ik 11 was wist ik alleen wie Lubbers was. Met die posters met die wenkbrauwen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_219151655
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
En het is steeds meer bonton geworden om te roepen dat het nu wel in je eiguh achtertuin aan de hand is. Hoewel dat helemaal niet waar is en heel veel druktemakers geen ervaring hebben met de dingen waar ze zich druk over maken, danwel ze die dingen aan de verkeerde oorzaken blijven toewijzen. En iedereen gaat er klakkeloos in mee, want dan kunnen we lekker in de maakbare wereld blijven geloven.
Laatst op een verjaardag iemand “ik kan geen huis kopen want asielzoekers” Bleek te zoeken in de prijsklasse van ca 4 ton. Na mijn vraag hoe iemand van 14 euro per week leefgeld in zijn vaarwater kon zitten stond hij op en ging ergens anders zitten _O-
pi_219151684
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Laatst op een verjaardag iemand “ik kan geen huis kopen want asielzoekers” Bleek te zoeken in de prijsklasse van ca 4 ton. Na mijn vraag hoe iemand van 14 euro per week leefgeld in zijn vaarwater kon zitten stond hij op en ging ergens anders zitten _O-
eyeroll.gif
pi_219151702
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 17:37 schreef z80 het volgende:

[..]
Als je geld hebt wel. Als je elke maand net wel/niet kunt rondkomen wordt bepaalde keuzes niet voor de toekomstige generatie gemaakt. Maar hoe kom ik zelf de winter door.

En al bijkomende uitdaging. Veel van de wetten waren en zijn in veel gevallen niet mogelijk om zo snel uit te voeren.
Nederland van het gas af. Helaas dat gaat nog niet. De infrastructuur is daar nog niet voor geschikt. En deze aanpassen gaat moeilijk vanwege verschillende milieu wetten. Onder andere verbod op CO2 uitstoot.
Geen auto's met verbrandingsmotoren meer. Het Elektriciteitsnet kan de vraag nu al niet aan, en zal moeten worden aangepast. Maar ook dat gaat niet vanwege de CO2 uitstoot.
Bedrijven die graag willen verduurzamen, en daarvoor moeten verbouwen/nieuwbouwen mogen dit niet. Weer de CO2 wetgeving van Timmermans.

Om vaart achter verduurzaming te zetten zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Wetten schrappen of boetes betalen. Zodat de infrastructuur eerst op pijl gebracht kan worden.

ps
wat ook niet helpt is dat verduurzaming niet allen geld kost om uit te voeren. Maar vervolgens de gebruikskosten ook flink omhoog jaagt. Met gevolg een keuze maken. Eten of een warm huis.
Ik las dat in Veenendaal Rhenen de PVV de grootste is geworden. En de PVV stemmers die ik ken, hebben niet zelden twee paarden en/of een huis van 200+ m2 .

Neemt niet weg dat er ook veel mensen tussen zitten die het niet breed hebben. Maar het zijn echt niet enkel degenen die arm zijn die gevoelig zijn voor fascisme.
pi_219151716
Op het moment dat mensen zich eens echt klassenbewust gaan opstellen is de stront natuurlijk aan de knikker voor mensen met overmatig veel geld. Dus ik snap wel dat ze dat hetlegaandebuutnlanders narratief voeden.
pi_219151874
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 18:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
Er worden hier 100 tijdelijke huizen gebouwd. 10% daarvan gaat mogelijk naar statushouders. Halve dorp op de achterste benen.

Die irritante vent van gisteren begon de dag met: de kogel is door de kerk voor die huizen, fijn dat er gebouwd wordt. Zo lang het maar niet voor die asielzoekers is want "daar zit natuurlijk niemand op te wachten".

Hij keek me toch vreemd aan toen ik zei dat er genoeg mensen wel op zitten te wachten en of hij voor zichzelf wilde spreken. Het was denk ik nooit in hem opgekomen dat er ook mensen bestaan die geen haat voor asielzoekers voelen. Ik denk dat hij niet eens snapte wat ik nou zei, zo verwonderd was de blik in zijn ogen.
Spoilers!
pi_219151883
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 19:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Er worden hier 100 tijdelijke huizen gebouwd. 10% daarvan gaat mogelijk naar statushouders. Halve dorp op de achterste benen.

Die irritante vent van gisteren begon de dag met: de kogel is door de kerk voor die huizen, fijn dat er gebouwd wordt. Zo lang het maar niet voor die asielzoekers is want "daar zit natuurlijk niemand op te wachten".

Hij keek me toch vreemd aan toen ik zei dat er genoeg mensen wel op zitten te wachten en of hij voor zichzelf wilde spreken. Het was denk ik nooit in hem opgekomen dat er ook mensen bestaan die geen haat voor asielzoekers voelen. Ik denk dat hij niet eens snapte wat ik nou zei, zo verwonderd was de blik in zijn ogen.
Heb ik ook zo vaak met mijn zuiverarischubermenschvoorkomen O+
pi_219151892
Alhoewel ik voor officieel ubermensch wel iets atletischer zou moeten zijn geloof ik. Kleinigheidje. Hou je toch.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 30 oktober 2025 @ 19:35:59 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_219151974
Moest een halve dag werken. Maar zat toch vooral de F5'en op een liveblog :P.
Pas in de middag lijkt het dan toch onze kant op te vallen. Had vanmiddag conferentie met bankiers en goed doelen. En in de pauze ontplofte de appgroep toen Amsterdam kwam. :+.

Vanmiddag weinig nieuws gehoord over WWFT, stichtingen en filantropie. Maar wel goed om eens de banken zelf te horen. Groot gevaar komt trouwens uit de EU. Er komt een wetgeving die direct van toepassing is. Waar onze banken inmddels het ergste compliancegeneuzel achter zicch hebben gelaten en weer iets losser werden komt er regelgeving aan die de klok tien jaar terug draait. En dat moeten we zien te voorkomen. :s)

Verder woon ik in een linkse stad waar de helft D66 of GL/PVDA stemt. En een grote tak VVD, want Haarlem heeft ook conservatieve invloeden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator donderdag 30 oktober 2025 @ 19:36:28 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219151981
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 17:37 schreef z80 het volgende:

[..]

ps
En de HRA zou voor mij een mooi begin zijn om verder te verduurzamen. Wie wou daar ook alweer aan tornen?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')