Die mensen voelen het ook het meest in hun portemonnee (en levensverwachting) zonder die maatregelen. Ik vind het te simpel om de mensen die wel maatregelen willen treffen te straffen voor de daden van de mensen die dat niet deden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:56 schreef fietsie het volgende:
[..]
En de mensen die het meeste pijn in hun portemonee krijgen door die maatregelen, zijn heel toevallig nou net de achterban van de PvdA....
Hier:quote:Op donderdag 30 oktober 2025 09:49 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn gemeente ziet er ongeveer zo uit als sigme's gemeente
Je portemonnee is natuurlijk ook maar een relatief begrip als je leefwereld naar de kloten is.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die mensen voelen het ook het meest in hun portemonnee (en levensverwachting) zonder die maatregelen. Ik vind het te simpel om de mensen die wel maatregelen willen treffen te straffen voor de daden van de mensen die dat niet deden.
Ik wilde er een uur geleden aan gaan beginnen, en toen zag ik een appje van collega waarmee ik morgen afspraak heb (wat de reden was waarom het vandaag écht moest) of we misschien kunnen verzettenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Hup hup! (Of ben je al begonnen)?
In mei (voordat het kabinet viel deed hij meet aan de Slimste mens (eric vd burg ook, die lag na de 2e aflevering eruit). Jetten haalde het tot aan de finale. Programma werd uitgezonden in campagnetijd en er zijn dus mensen die vinden dat daar wat aan gedaan had moeten worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 15:55 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb dat niet gezien, wat was er mee aan de hand dan?
Nog een keer huphup dan maarquote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:48 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik wilde er een uur geleden aan gaan beginnen, en toen zag ik een appje van collega waarmee ik morgen afspraak heb (wat de reden was waarom het vandaag écht moest) of we misschien kunnen verzetten. Daarna met collega gebeld en ik ben nu even wandelen, en ga proberen zometeen me er alsnog toe te zetten. Anders zit ik over een week weer in precies dezelfde situatie
Sowieso alle reacties op FB maken met weer verdrietig.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
In mei (voordat het kabinet viel deed hij meet aan de Slimste mens (eric vd burg ook, die lag na de 2e aflevering eruit). Jetten haalde het tot aan de finale. Programma werd uitgezonden in campagnetijd en er zijn dus mensen die vinden dat daar wat aan gedaan had moeten worden.
Echt, tolerant Nederland bestaat niet (meer)quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sowieso alle reacties op FB maken met weer verdrietig.
Als je geld hebt wel. Als je elke maand net wel/niet kunt rondkomen wordt bepaalde keuzes niet voor de toekomstige generatie gemaakt. Maar hoe kom ik zelf de winter door.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 16:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Je portemonnee is natuurlijk ook maar een relatief begrip als je leefwereld naar de kloten is.
En al dat wantrouwen naar de media, of überhaupt naar andere meningen/feiten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Echt, tolerant Nederland bestaat niet (meer)
Laatst op een verjaardag iemand “ik kan geen huis kopen want asielzoekers” Bleek te zoeken in de prijsklasse van ca 4 ton. Na mijn vraag hoe iemand van 14 euro per week leefgeld in zijn vaarwater kon zitten stond hij op en ging ergens anders zittenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
En het is steeds meer bonton geworden om te roepen dat het nu wel in je eiguh achtertuin aan de hand is. Hoewel dat helemaal niet waar is en heel veel druktemakers geen ervaring hebben met de dingen waar ze zich druk over maken, danwel ze die dingen aan de verkeerde oorzaken blijven toewijzen. En iedereen gaat er klakkeloos in mee, want dan kunnen we lekker in de maakbare wereld blijven geloven.
eyeroll.gifquote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Laatst op een verjaardag iemand “ik kan geen huis kopen want asielzoekers” Bleek te zoeken in de prijsklasse van ca 4 ton. Na mijn vraag hoe iemand van 14 euro per week leefgeld in zijn vaarwater kon zitten stond hij op en ging ergens anders zitten
Ik las dat in Veenendaal Rhenen de PVV de grootste is geworden. En de PVV stemmers die ik ken, hebben niet zelden twee paarden en/of een huis van 200+ m2 .quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je geld hebt wel. Als je elke maand net wel/niet kunt rondkomen wordt bepaalde keuzes niet voor de toekomstige generatie gemaakt. Maar hoe kom ik zelf de winter door.
En al bijkomende uitdaging. Veel van de wetten waren en zijn in veel gevallen niet mogelijk om zo snel uit te voeren.
Nederland van het gas af. Helaas dat gaat nog niet. De infrastructuur is daar nog niet voor geschikt. En deze aanpassen gaat moeilijk vanwege verschillende milieu wetten. Onder andere verbod op CO2 uitstoot.
Geen auto's met verbrandingsmotoren meer. Het Elektriciteitsnet kan de vraag nu al niet aan, en zal moeten worden aangepast. Maar ook dat gaat niet vanwege de CO2 uitstoot.
Bedrijven die graag willen verduurzamen, en daarvoor moeten verbouwen/nieuwbouwen mogen dit niet. Weer de CO2 wetgeving van Timmermans.
Om vaart achter verduurzaming te zetten zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Wetten schrappen of boetes betalen. Zodat de infrastructuur eerst op pijl gebracht kan worden.
ps
wat ook niet helpt is dat verduurzaming niet allen geld kost om uit te voeren. Maar vervolgens de gebruikskosten ook flink omhoog jaagt. Met gevolg een keuze maken. Eten of een warm huis.
Als je nu al geen geld "over" hebt dan is verduurzaming geen optie.
En dus stemmen op pvda/GL direct ook geen optie meer.
Er worden hier 100 tijdelijke huizen gebouwd. 10% daarvan gaat mogelijk naar statushouders. Halve dorp op de achterste benen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:36 schreef DancingPhoebe het volgende:
En het is steeds meer bonton geworden om te roepen dat het nu wel in je eiguh achtertuin aan de hand is. Hoewel dat helemaal niet waar is en heel veel druktemakers geen ervaring hebben met de dingen waar ze zich druk over maken, danwel ze die dingen aan de verkeerde oorzaken blijven toewijzen. En iedereen gaat er klakkeloos in mee, want dan kunnen we lekker in de maakbare wereld blijven geloven.
Heb ik ook zo vaak met mijn zuiverarischubermenschvoorkomenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 19:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Er worden hier 100 tijdelijke huizen gebouwd. 10% daarvan gaat mogelijk naar statushouders. Halve dorp op de achterste benen.
Die irritante vent van gisteren begon de dag met: de kogel is door de kerk voor die huizen, fijn dat er gebouwd wordt. Zo lang het maar niet voor die asielzoekers is want "daar zit natuurlijk niemand op te wachten".
Hij keek me toch vreemd aan toen ik zei dat er genoeg mensen wel op zitten te wachten en of hij voor zichzelf wilde spreken. Het was denk ik nooit in hem opgekomen dat er ook mensen bestaan die geen haat voor asielzoekers voelen. Ik denk dat hij niet eens snapte wat ik nou zei, zo verwonderd was de blik in zijn ogen.
En de HRA zou voor mij een mooi begin zijn om verder te verduurzamen. Wie wou daar ook alweer aan tornen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 17:37 schreef z80 het volgende:
[..]
Als je geld hebt wel. Als je elke maand net wel/niet kunt rondkomen wordt bepaalde keuzes niet voor de toekomstige generatie gemaakt. Maar hoe kom ik zelf de winter door.
En al bijkomende uitdaging. Veel van de wetten waren en zijn in veel gevallen niet mogelijk om zo snel uit te voeren.
Nederland van het gas af. Helaas dat gaat nog niet. De infrastructuur is daar nog niet voor geschikt. En deze aanpassen gaat moeilijk vanwege verschillende milieu wetten. Onder andere verbod op CO2 uitstoot.
Geen auto's met verbrandingsmotoren meer. Het Elektriciteitsnet kan de vraag nu al niet aan, en zal moeten worden aangepast. Maar ook dat gaat niet vanwege de CO2 uitstoot.
Bedrijven die graag willen verduurzamen, en daarvoor moeten verbouwen/nieuwbouwen mogen dit niet. Weer de CO2 wetgeving van Timmermans.
Om vaart achter verduurzaming te zetten zullen er keuzes gemaakt moeten worden. Wetten schrappen of boetes betalen. Zodat de infrastructuur eerst op pijl gebracht kan worden.
ps
wat ook niet helpt is dat verduurzaming niet allen geld kost om uit te voeren. Maar vervolgens de gebruikskosten ook flink omhoog jaagt. Met gevolg een keuze maken. Eten of een warm huis.
Als je nu al geen geld "over" hebt dan is verduurzaming geen optie.
En dus stemmen op pvda/GL direct ook geen optie meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |